Lediga jobb hos Intertek Semko AB
I rollen som Key Account Manager till Business Assurance kommer du attfå ta eget ansvar och intiativ kring din säljbudget och säljprocess. Du kommer arbeta med både att proaktivt bearbeta nya, och befintliga kunder. Vi tror att den som kommer trivas bäst in i denna roll kommer besitter ett seniort tankesätt, en gnutta envishet, och en konstant nyfikenhet att lära sig mer om vad vi och dina kunder arbetar med.På Business Assurance arbetar vi med våra kunders processer genom att utföra revisioner, utbildningar, certifiering och verifiering, och det är det som vi kallar för ATIC. Vårt mål är t.ex. att hjälpa våra kunder uppnå sina mål för att reducera miljöpåverkan eller sätta nya processer som gör deras verksamhet mer hållbar för en bättre framtid.Vi tror att du: Tidigare har kommit kontakt med revisioner. Är van att hålla många bollar i luften. Har en relevant akademisk utbildning. Har tidigare erfarenhet från att arbeta brett över olika branscher. Har 5+ års erfarenhet från en liknande roll. Talar och skriver engelska och svenska obehindrat, ytterligare nordiska språk är meriterande. Bor antingen i Göteborg eller Stockholm. Vi kommer erbjuda dig en roll där du får chansen att träffa många olika sorters företag, där du verkligen kommer få använding av din lösningsorientering och få arbeta med ett av världens ledande företag inom vår bransch. Vilka är Intertek? Intertek har en historia som sträcker sig över 100 år inom revisioner och kvalitetsarbete, även om vårt utbud har ändrats mycket i takt med nya innovationer så är vårt syftedetsamma. Tillsammans med våra 47 000 + medarbetare över hela världen utför vi oberoende produkttester för våra kunder inom många olika branscher. Samtidigt som vi reviderar och certifierar processer inom miljö, arbetsmiljö, säkerhet och kvalitet, så att vi ger kunder stolthet i deras produktsäkerhet och processer. Vi är en arbetsplats som erbjuder allt som behövs för att du ska kunna fokusera på ditt arbete, så som kollektivavtal, ett bra förmånspaket, och föräldraledighetstillägg. För oss är du som anställd viktig, så vi erbjuder även flextid, friskvårdsbidrag, och möjligheter att utveckla dig själv för att du ska kunna hitta balans och motivation i din vardag.Vi kommer gå igenom ansökningar löpande, så skicka gärna in din redan idag, för vi vill gärna få en chans att prata med dig så snabbt som möjligt, så klicka på knappen och kom i kontakt med oss!
Om Intertek Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life! Rollen som provningsingenjör I rollen som provningsingenjör utför du praktisk ”hands on” provning av våra kunders produkter i våra labb. Provningarna säkerställer att produkterna uppfyller uppställda krav enligt gällande direktiv och produktstandarder. Vi utför provning på många olika typer av produkter både för hemmabruk och industri där kunden ofta är med i delar av provningen. I jobbet ingår även att läsa och förstå de standarder vi provar mot samt att skriva rapport på genomförd provning till våra kunder. Du arbetar självständigt i en projektbaserad arbetsform, men ingår i ett team av både juniora och seniora ingenjörer där ni samarbetar för att tillsammans uppnå de uppsatta målen. Då stora delar av jobbet sker på plats i Interteks labb är det viktigt att du är både praktiskt lagd och en god problemlösare. Vem är du? Du har en teknisk utbildning inom elektronik eller erfarenhet av ett praktiskt yrke inom elbranschen Du har tidigare arbetat med mätteknik och verifiering Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Som provningsingenjör hos oss ser vi gärna att du har ett positivt förhållningssätt och har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra svenska och internationella kunder, tillika dina kollegor. Du är van att arbeta organiserat och strukturerat på ett kommunikativt sätt. Varför ska du välja Intertek? Du kommer att jobba med breda och varierande uppgifter i ett nära samarbete med våra kunder och uppdragen har en stor spridning med både svenska och internationella företag. Du kommer att vara del av ett kompetent gäng i en prestigelös atmosfär. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket. Läs gärna mer om Intertek som arbetsgivare på vår karriärsida.
I rollen som Key Account Coordinator hos Intertek kommer du agera spindel i nätet för att se till att vi leverar enligt överenskommelse till våra kunder och du kommer arbeta nära våra Lead Auditors och Key Account Managers. Du kommer vara ansvarig för resursplanering, kontakt med interna och externa stakeholders över hela världen, översikten av avtal, samt säkerställa att dokumentation och certifikat blir färdigställda inom deadline. Vi tror att du: Har tidigare erfarenhet från att arbeta med stora globala företag. Är van att hålla många bollar i luften. Har en akademisk utbildning. Tidigare arbetat med stora projekt och vet hur arbetet bäst struktureras. Har 5+ års erfarenhet från en liknande roll. Talar och skriver engelska och svenska obehindrat, ytterligare nordiska språk är meriterande. Bor antingen i Stockholm eller Göteborg. Varför ska du välja oss?Du kommer att jobba med breda och varierande uppgifter i ett nära samarbete med våra kunder och uppdragen har en stor spridning med både svenska och internationella företag. Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak.Intertek är en arbetsplats som tillämpar kollektivavtal, förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag, samt föräldraledighetstillägg. Vi tillämpar flextid och värnar om ett gott arbetsklimat och engagerade medarbetare. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden.Om IntertekVi ser till att vardagen blir lite säkrare för miljontals människor över hela världen. Det gör vi genom att testa till exempel elsäkerhet, miljötålighet, energieffektivitet och kemikalieinnehåll i produkter. Eller revidera och certifiera företags arbetsprocesser inom kvalitet, säkerhet, miljö och arbetsmiljö.Med över 46 000 medarbetare är vi dessutom en av de största i vår bransch. Precis som våra kunder finns vi världen över och hos oss samarbetar du med kollegor från hela världen.Har vi fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Lina Engström, [email protected]
Om Intertek Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life! Rollen som provningsingenjör I rollen som provningsingenjör utför du praktisk ”hands on” provning av våra kunders produkter i vårt EMC-labb. Provningarna säkerställer att produkterna uppfyller uppställda krav enligt gällande direktiv och produktstandarder. Vi utför provning på många olika typer av produkter både för hemmabruk och industri där kunden ofta är med i delar av provningen. I jobbet ingår även att läsa och förstå de standarder vi provar mot samt att skriva rapport på genomförd provning till våra kunder. Du arbetar självständigt i en projektbaserad arbetsform, men ingår i ett team av både juniora och seniora ingenjörer där ni samarbetar för att tillsammans uppnå de uppsatta målen. Då stora delar av jobbet sker på plats i Interteks labb är det viktigt att du är både praktiskt lagd och en god problemlösare. Vem är du? Du har en teknisk utbildning inom elektronik eller erfarenhet av ett praktiskt yrke inom elbranschen Du har tidigare arbetat med mätteknik och verifiering Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Som provningsingenjör hos oss ser vi gärna att du har ett positivt förhållningssätt och har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med våra svenska och internationella kunder, tillika dina kollegor. Du är van att arbeta organiserat och strukturerat på ett kommunikativt sätt. Varför ska du välja Intertek? Du kommer att jobba med breda och varierande uppgifter i ett nära samarbete med våra kunder och uppdragen har en stor spridning med både svenska och internationella företag. Du kommer att vara del av ett kompetent gäng i en prestigelös atmosfär. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket. Läs gärna mer om Intertek som arbetsgivare på vår karriärsida. Har vi fångat ditt intresse? Om du tycker ovanstående låter spännande så ser vi fram emot din ansökan! Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, [email protected] (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl enligt GDPR).
Vill du kvalitetssäkra att mätdon och precisionsinstrument håller måttet och skapa en säkrare värld? På vår kalibreringsavdelning i Västerås hjälper vi världsledande företag med kalibrering och spårbarhet, både inom mekanik och elektronik. Om Intertek Med fler än 40 000 medarbetare världen över är vi är ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag att möta krav på kvalitet och prestanda. Det gör vi bland annat genom att revidera deras processer, certifiera deras ledningssystem, granska leverantörer, prova, analysera och certifiera produkter, kalibrera mätinstrument och inspektera deras tillverkningsanläggningar, samt arbeta med rådgivning inom regulatoriska frågor. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder erhålla säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life! Rollen som I rollen som kalibrerare/mättekniker får du arbeta inom ett brett teknikområde, framför allt inom mekanik, med kalibrering av både enkla och avancerade mätdon för att säkerställa tillförlitliga mätresultat och rätt prestanda till våra kunder. Mätdonen vi kalibrerar inom det mekaniska området är allt ifrån skjutmått, momentnycklar, presstänger till tryck och kraft. Du arbetar både självständigt samt i ett härligt gäng med både juniora och seniora ingenjörer och mättekniker där vi tillsammans samarbetar för att uppnå uppsatta mål. Tjänsten innebär både kundkontakter och emellanåt arbete på plats hos kund, vilket också innebär några resdagar per år. I ditt dagliga arbete kommer du bland annat Praktiskt utföra kalibreringar och service av olika typer av mätdon. Verifiera överensstämmelse mot standard, kundkrav eller specifikation. Färdigställa certifikat och mätprotokoll i databas. Vem är du? En händig tekniker, gärna mättekniker eller ingenjör med arbetslivserfarenhet inom något liknande teknikområde, eller i en kvalitetsrelaterad roll (ISO9001, ISO17025). Har ett praktiskt tekniskt intresse och är nyfiken på mekanik och mätteknik. Har god datavana samt förståelse för teknisk dokumentation. Du är en person som gillar att ha många kontaktytor och kan kommunicera med våra kunder på svenska i tal och skrift. Varför ska du välja oss? Du kommer att jobba med breda och varierande uppgifter i ett nära samarbete med våra kunder och uppdragen har en stor spridning med både svenska och internationella företag. Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket. Har vi fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, [email protected]. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post enligt GDPR.
We are looking for a Senior Accounting Specialist for the Nordic team (preferably location Sweden), covering maternity leave until October/November 2025 and working especially with Sweden. This role offers a flexible, supportive environment, with opportunities to work from any Nordic country or occasionally from home. Join us if you seek a challenging, rewarding position in a reputable global company. About Intertek Intertek is a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide. Our global network delivers innovative and bespoke Assurance, Testing, Inspection and Certification solutions for our customers' operations and supply chains. We are a global family that values diversity. We are committed to creating an inclusive and diverse work environment, based on a culture of respecting and valuing diversity in all its forms. The Role The Senior Accounting Specialist will be part of a highly qualified Nordic Finance team, with teammates in all Nordic. They ensure accuracy, integrity and compliance to accounting standards in reporting of financial results in cooperation with the rest of the technical finance team. In this role, you will work for the Swedish team, but can expect to be supportive for the remaining Nordics as well. Intertek has been on ‘good to great’ journey, in which finance plays a key role in driving sustainable growth. Consequently, and as part of the journey, this role will provide guidance and advice on accounting treatments and standards as well as making sure the core mandatory controls are complied with per group policy. The role is full time. It’s possible to work from any Nordic country (preferably Sweden) or from home every now and then. Key responsibilities: Daily management accounting for the different business lines and be responsible of the monthly and yearly closing processes Ensure compliance to Internal Controls policies and procedures Ensure accuracy, integrity and compliance to accounting standards in reporting of financial results Responsible of all local statutory preparations including tax Perform balance sheet reconciliations in line with group policies Control cash balances, remitting funds to Group where possible Cooperate and liaise with Intertek Group Finance and Company Secretariat on taxation, insurance and legal entity issues Preferably you have: Working experience in accounting, ideally 7+ years from an Audit firm or similar roles at a larger corporation Bachelor’s degree, high school degree or Academy Profession (AP) Degree. Excellent communication skills Drive for result with a clear ‘Can do’ attitude An analytic mindset and the ability to translate data analysis into an action driven plan Fluency in one of the Nordic languages and English, both spoken and written MS Excel High knowledge of statutory and legal requirements for Sweden A bonus is knowledge of accounting in more than your local country (maybe Denmark/Norway, Denmark/Sweden or Norway/Sweden) What we offer Joining Intertek means being part of a supportive and inclusive workplace culture with flexible working hours, collective agreements, and a comprehensive benefits package that includes pension, healthcare contributions, and parental leave allowances. We prioritize employee satisfaction and encourage professional growth and development. Did we catch your attention? Apply today, as we are continuously selecting candidates. Please note, we cannot handle applications via email. If you have any questions regarding the position, please contact Henna Ton (HR and recruiter), [email protected]
We are looking for a Senior Accounting Specialist for the Nordic team (preferably location Sweden), covering maternity leave until October/November 2025 and working especially with Sweden. This role offers a flexible, supportive environment, with opportunities to work from any Nordic country or occasionally from home. Join us if you seek a challenging, rewarding position in a reputable global company. About Intertek Intertek is a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide. Our global network delivers innovative and bespoke Assurance, Testing, Inspection and Certification solutions for our customers' operations and supply chains. We are a global family that values diversity. We are committed to creating an inclusive and diverse work environment, based on a culture of respecting and valuing diversity in all its forms. The Role The Senior Accounting Specialist will be part of a highly qualified Nordic Finance team, with teammates in all Nordic. They ensure accuracy, integrity and compliance to accounting standards in reporting of financial results in cooperation with the rest of the technical finance team. In this role, you will work for the Swedish team, but can expect to be supportive for the remaining Nordics as well. Intertek has been on ‘good to great’ journey, in which finance plays a key role in driving sustainable growth. Consequently, and as part of the journey, this role will provide guidance and advice on accounting treatments and standards as well as making sure the core mandatory controls are complied with per group policy. The role is full time. It’s possible to work from any Nordic country (preferably Sweden) or from home every now and then. Key responsibilities: Daily management accounting for the different business lines and be responsible of the monthly and yearly closing processes Ensure compliance to Internal Controls policies and procedures Ensure accuracy, integrity and compliance to accounting standards in reporting of financial results Responsible of all local statutory preparations including tax Perform balance sheet reconciliations in line with group policies Control cash balances, remitting funds to Group where possible Cooperate and liaise with Intertek Group Finance and Company Secretariat on taxation, insurance and legal entity issues Preferably you have: Working experience in accounting, ideally 7+ years from an Audit firm or similar roles at a larger corporation Bachelor’s degree, high school degree or Academy Profession (AP) Degree. Excellent communication skills Drive for result with a clear ‘Can do’ attitude An analytic mindset and the ability to translate data analysis into an action driven plan Fluency in one of the Nordic languages and English, both spoken and written MS Excel High knowledge of statutory and legal requirements for Sweden A bonus is knowledge of accounting in more than your local country (maybe Denmark/Norway, Denmark/Sweden or Norway/Sweden) What we offer Joining Intertek means being part of a supportive and inclusive workplace culture with flexible working hours, collective agreements, and a comprehensive benefits package that includes pension, healthcare contributions, and parental leave allowances. We prioritize employee satisfaction and encourage professional growth and development. Did we catch your attention? Apply today, as we are continuously selecting candidates. Please note, we cannot handle applications via email. If you have any questions regarding the position, please contact Henna Ton (HR and recruiter), [email protected]
Om Intertek Med fler än 40 000 medarbetare världen över är vi är ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag världen över att se till att deras produkter och mätinstrument är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster – We bring quality and safety to life! Rollen som provningsingenjör I rollen som provningsingenjör arbetar du med både praktiska provningar och teoretisk utredning för att säkerställa att produkter uppfyller säkerhetskrav för bland annat el- och brandsäkerhet samt mekaniska risker enligt olika produktstandarder. På enheten High Power Lab utförs bland annat högeffektsprovning på kontaktorer, mjukstartare, jordfelsbrytare, kontrollpaneler till EV-laddare och Intertek hjälper både svenska och internationella välkända kunder för att deras produkter ska nå marknaden på ett säkert sätt. Du arbetar självständigt i en projektbaserad arbetsform, men ingår även i ett team av ingenjörer där vi samarbetar för att tillsammans uppnå de uppsatta målen. I denna tjänst kan resor förekomma för att vara på plats ute hos våra kunder och testa produkterna. I ditt dagliga arbete kommer du bland annat: Praktiskt utföra provningar och säkerhetstester i labbmiljöer mot regulatoriska krav Löpande analysera och dokumentera dina resultat av provningarna Säkerhetsställa att produkterna uppfyller nationella och internationella säkerhetskrav Teoretisk och praktisk simulering av feltillstånd Utforma testrapporter och certifieringar Vem är du? Ingenjör inom elektroteknik, elkraft eller liknande arbetslivserfarenhet Har god förståelse inom elkraft/ellära/elteknik och har grundläggande kunskaper i el-schemaläsning Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Du har ett stort intresse för teknik och tycker att det är roligt att lösa tekniska problem. Att hjälpa andra kommer naturligt och du trivs bra i en roll där du får kombinera dina tekniska kunskaper med att ha kundkontakt och hjälpa till så att deras produkter får en säker väg ut på marknaden. Varför ska du välja oss? Du kommer att jobba med breda och varierande uppgifter i ett nära samarbete med våra kunder och uppdragen har en stor spridning med både svenska och internationella företag. Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket. Har vi fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post enligt GDPR. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, [email protected]
Om Intertek Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö. Vi är 40 000 medarbetare över hela världen och i Sverige finns vi i Stockholm, Västerås och Alnarp med cirka 450 medarbetare totalt. Rollen som Key Account Manager Vi söker en erfaren och driven Key Account Manager till vårt affärsområde Electrical & Transport Technologies, med ansvar för att hantera och utveckla våra största kunder i Norden. Du kommer att spela en nyckelroll i att bygga långsiktiga relationer och identifiera nya affärsmöjligheter för att driva vår gemensamma affär framåt. Din arbetsplats blir vid vårt kontor i Kista, Stockholm, eller enligt överenskommelse. Resor inom Sverige och Norden är en integrerad del av din arbetsvecka. Som Key Account Manager rapporterar du direkt till vår nordiska försäljningschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Ansvara för försäljning mot egen försäljningsbudget inom olika branscher inom Interteks verksamheter, med fokus på industriföretag som utvecklar, säljer och exporterar tekniska produkter. Upprätthålla och stärka relationer med befintliga nyckelkunder samt identifiera nya och utveckla nya affärsmöjligheter. Sälja mot både befintliga och nya kunder och bygga relationer med olika beslutsfattande nivåer hos kunden, genom fysiska möten och andra kundaktiviteter. Samarbeta med interna team både i Sverige och internationella inom Intertek för att säkerställa hög kundnöjdhet och leverans av kvalitativa lösningar. Driva och administrera hela din affär från förfrågan, till offert och order. Förhandla och sluta avtal med kunder på hög nivå. Administrera i vårt CRM-system iConnect och andra relevanta system. Delta i marknadsföring av Intertek och dess tjänster på mässor och events, samt föreslå, genomföra, följa upp och utvärdera marknadsaktiviteter tillsammans med vår marknadsorganisation. Vem är du? Du har mångårig erfarenhet som Key Account Manager och teknisk tjänsteförsäljning med egen försäljningsbudget och tydliga track records. Du är van att kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer inom kundföretag och har utmärkta kommunikativa färdigheter. Du behärskar svenska och engelska flytande, både skriftligt och muntligt. Du har goda IT-kunskaper (MS Office, CRM-system och gärna affärsdatasystem). Körkort är ett krav. Rollen kräver en stark drivkraft, självmotiverande inställning men framför allt nyfikenhet och en god samarbetsförmåga både internt inom Intertek men inte minst med våra kunder och samarbetspartners. Vi ser att du har ett högt affärsmannaskap där du är van att jobba strategiskt och strukturerat för att nå dina mål och leverera resultat. Varför Intertek? Vi värdesätter kreativa och innovativa människor som är dedikerade till att tillgodose våra kunders behov, hjälpa dem att skydda sitt varumärke och nå framgång i den egna verksamheten. Vi strävar efter att engagera och ge energi till våra medarbetare i en miljö där vi ställer höga krav på professionalism. Hos oss får du möjligheten att finslipa dina färdigheter och växa personligt och professionellt i en samarbetsinriktad arbetsmiljö. Har vi fångat ditt intresse? Vi går igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, [email protected]
Hey there! Are you a forward-thinking, curious, and driven individual who loves the thrill of finding the perfect talent match? If so, we want you on our team at Intertek! We're on the hunt for someone fantastic to join us during a parental leave until August 2025. Bring quality, safety, and sustainability to life with us! Intertek is a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide. Our global network delivers innovative and bespoke Assurance, Testing, Inspection and Certification solutions for our customers' operations and supply chains. We are a global family that values diversity. We are committed to creating an inclusive and diverse work environment, based on a culture of respecting and valuing diversity in all its forms. Your role at Intertek As a recruiter at our Kista headquarters, you'll be the driving force behind our recruitment efforts. Here’s what you’ll be up to: Manage successful “end-to-end” recruitment together with our managers, from creating job ads to making hires Identifying the right channels for the right staff groups and search for top talent The role involves becoming part of our HR team during a parental leave until August 2025. Who are you? We're looking for someone with a couple of years of experience in competency-based recruitment, ideally for skilled roles in medtech, engineering, or other similar fields. Here’s what we’d also love to see: A bachelor's degree in HR or equivalent Proven success in searching for candidates, especially on LinkedIn, experience in international search is advantageous A drive to deliver high-quality recruitment with a great candidate experience Excellent knowledge of both Swedish and English, in both speech and writing As a person, you have a proactive and solution-oriented personality with the confidence to communicate at different levels. You are organized and results-oriented with the ability to negotiate and present your case in a humble and unpretentious manner. We also see that you are an administrative star who is skilled at managing multiple processes simultaneously. What we offer An international workplace where you’ll play a key role in our operations. Our environment is open, positive, and motivating, with flat hierarchies and short decision paths. You'll be part of an HR team with five other amazing people who work together daily to achieve the best results. Did we catch your attention? Submit your application today! Selection will take place on an ongoing basis and may be filled before the application deadline. Questions about the position can be answered by Alexandra Strand Hägglund, Talent Acquisition Specialist: [email protected] (We do not accept applications via email due to GDPR).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 10 jobb