Lediga jobb hos Berners Person - och Transportbilar AB
Om inte lastbilarna rullar dygnet runt stannar mycket av vårt samhälle upp - och vår uppgift är att se till att det aldrig händer. Som servicerådgivare hos oss på Berners Tunga Fordon är du den viktiga länken mellan våra kunder – åkerierna – och verkstaden. Vi erbjuder dig en social roll där du får direkt återkoppling på ditt arbete och möjlighet att göra verklig skillnad i kundens vardag. Om jobbet som servicerådgivare I rollen som servicerådgivare till vår lastbilsverkstad följer du kunderna genom hela deras bokning. Du kommer till exempel att arbeta med att: Ta emot kunden och boka in lastbilarna på service eller reparation Förstå och tolka både kundens behov samt göra en behovsanalys av fordonet Göra ett kostnadsförslag till kunden och upprätta en arbetsorder till mekanikern Koordinera arbetet mellan kund och verkstad Ansvara för att arbetet blir klart i tid och med rätt kvalitet och återkoppla status till kund Hantera reklamationer och eftermarknadsfrågor Rollen innebär kontakt med våra engagerade och återkommande kunder - både genom personliga möten och via telefon, mail och leadsystem - samt ett nära samarbete med våra kompetenta mekaniker och arbetsledare. Om teamet På anläggningen i Östersund så är vi cirka 30 medarbetare så du är aldrig ensam i dina frågor utan det finns en bred kompetens där dina kollegor mer än gärna vill hjälpa dig om du har några funderingar. Du blir en del av ett backoffice-team som jobbar som servicerådgivare, reservdelsrådgivare, arbetsledare och servicemarknadssäljare. Vi söker dig som... För att kunna möta kunden och göra en ordentlig behovsanalys krävs att du har teknisk förståelse och intresse för hur lastbilar fungerar. Vidare har du arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke och en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Som person är du bra på att samarbeta och bygga relationer med såväl kunder som kollegor. Du levererar alltid en hög servicegrad genom att vara tillmötesgående och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är du strukturerad och har förmågan att hantera ett stundtals högt tempo. Det är meriterande om du har: C- eller CE-kort Erfarenhet från tunga fordon, fordonsbranschen, maskin eller annan verkstad Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom introducerande och kontinuerliga utbildningar genom Scania så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: Dagtid Ansökan: Ansökan är öppen till 30 juni och vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna. Välkommen med din ansökan!
Om inte lastbilarna rullar dygnet runt stannar mycket av vårt samhälle upp - och vår uppgift är att se till att det aldrig händer. Som servicerådgivare hos oss på Berners Tunga Fordon är du den viktiga länken mellan våra kunder – åkerierna – och verkstaden. Vi erbjuder dig en social roll där du får direkt återkoppling på ditt arbete och möjlighet att göra verklig skillnad i kundens vardag. Om jobbet som servicerådgivare I rollen som servicerådgivare till vår lastbilsverkstad följer du kunderna genom hela deras bokning. Du kommer till exempel att arbeta med att: Ta emot kunden och boka in lastbilarna på service eller reparation Förstå och tolka både kundens behov samt göra en behovsanalys av fordonet Göra ett kostnadsförslag till kunden och upprätta en arbetsorder till mekanikern Koordinera arbetet mellan kund och verkstad Ansvara för att arbetet blir klart i tid och med rätt kvalitet och återkoppla status till kund Hantera reklamationer och eftermarknadsfrågor Rollen innebär kontakt med våra engagerade och återkommande kunder - både genom personliga möten och via telefon, mail och leadsystem - samt ett nära samarbete med våra kompetenta mekaniker och arbetsledare. Om teamet På anläggningen i Östersund så är vi cirka 30 medarbetare så du är aldrig ensam i dina frågor utan det finns en bred kompetens där dina kollegor mer än gärna vill hjälpa dig om du har några funderingar. Du blir en del av ett backoffice-team som jobbar som servicerådgivare, reservdelsrådgivare, arbetsledare och servicemarknadssäljare. Vi söker dig som... För att kunna möta kunden och göra en ordentlig behovsanalys krävs att du har teknisk förståelse och intresse för hur lastbilar fungerar. Vidare har du arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke och en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Som person är du bra på att samarbeta och bygga relationer med såväl kunder som kollegor. Du levererar alltid en hög servicegrad genom att vara tillmötesgående och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är du strukturerad och har förmågan att hantera ett stundtals högt tempo. Det är meriterande om du har: C- eller CE-kort Erfarenhet från tunga fordon, fordonsbranschen, maskin eller annan verkstad Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom introducerande och kontinuerliga utbildningar genom Scania så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: Dagtid Ansökan: Ansökan är öppen till 31 juli och vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna. Välkommen med din ansökan!
Är du utbildad fordonsmekaniker eller har erfarenhet från yrket? Vi på Berners söker en mekaniker till vår verkstad i Åre! Ta chansen att arbeta med några av marknadens ledande bilmärken i en spännande och expansiv bransch Om jobbet som mekaniker Som mekaniker arbetar du bland annat med: Servicearbeten Reparationsarbeten och elarbeten Diagnoser och felsökning av bilar Som mekaniker har du ett omväxlande arbete där du inledningsvis arbetar med lättare servicearbete och allteftersom får mer avancerade arbetsuppgifter medan du vidareutbildas och utvecklas i yrket. Har du redan en lång erfarenhet och kunskap värdesätter vi det högt och du ställs direkt inför mer komplexa arbetsuppgifter. Om verkstan i Åre Verkstan i Åre är en av våra mindre verkstäder med fyra tekniker och två servicerådgivare. Ni har ett tätt samarbete där du snabbt blir en viktig kugge för att lösa kundens problem! Berners Bilverkstad i Åre är auktoriserade för våra märken inom VW-koncernen, men vi välkomnar alla kunder välkomna oavsett bilmärke. Vi söker dig som... Har fordonsteknisk utbildning genom till exempel fordonsgymnasiet, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Har B-körkort Det är meriterande om du har några års erfarenhet som fordonsmekaniker och ett stort tekniskt intresse för bilar och är stolt i ditt yrkesutövande! Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på avdelningsnivå Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Ansökan: Ansökan är öppen till 31/7, vi jobbar löpande med urval och intervjuer. Under semesterveckorna kan återkoppling i rekryteringsprocessen ta lite längre tid. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna. Välkommen med din ansökan!
Är du en engagerad ledare som brinner för både människor och affärer? Vill du ta en nyckelroll i en framgångsrik organisation med starka varumärken och långsiktiga kundrelationer i fokus? Då kan detta vara din nästa utmaning! Din roll som verkstadschef Som verkstadschef får du ett övergripande ansvar för verksamheten på vår fullserviceanläggning i Sollefteå – inklusive verkstad, reservdelar, kundmottagning och administration. I rollen ingår bland annat: • Delegerat personalansvar för ett team om 7 medarbetare • Budget- och resultatansvar • Arbetsmiljöarbete och kontinuerliga förbättringar • Verksamhetsstyrning med fokus på medarbetarengagemang, kundnöjdhet och lönsamhet • Säkerställa effektiv hantering och utveckling av vår reservdelsverksamhet Med SCANIA som partner och kompetenta kollegor vid din sida får du stora möjligheter att forma verksamheten och driva utveckling. Om anläggningen i Sollefteå Hos oss möts du av en modern fullserviceanläggning med verkstad, reservdelar och försäljning – där totalt 9 medarbetare arbetar tillsammans för att ge våra kunder en trygg och kvalitativ fordonsupplevelse. Vårt mål? Att skapa långsiktiga relationer genom att alltid överträffa förväntningarna. Vem är du? Vi söker en trygg och driven ledare som gillar att ta ansvar och skapa resultat. Du har en affärsmässig inställning, är van att arbeta mot tydliga mål och trivs i en roll där du får leda, inspirera och fatta beslut. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av budgetarbete och verksamhetsstyrning Är strukturerad, serviceinriktad och lösningsfokuserad Har ett coachande ledarskap och bygger starka team Klarar att hantera flera processer samtidigt med bibehållet fokus Har god datavana (gärna Officepaketet) och B-körkort Vi på Berners erbjuder Hos Berners får du: • En central roll i ett stabilt och växande företag • Möjlighet att påverka och utveckla både människor och verksamhet • En arbetskultur grundad i våra värderingar: glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang Förmåner Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Urval sker löpande - sista ansökningsdag är 31 juli. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
Vill du ha ett administrativt arbete med högt tempo och både extern och internt kontakt? Nu söker vi en försäljningsadministratör till Berners i Östersund. Jobbet som försäljningsadministratör Som administratör på vår leveransavdelning har du ansvaret för den administrativa processen efter genomförd försäljning, fram till dess att bilen är levererad till kund. Rollen är avgörande för att affären ska flyta på smidigt och korrekt - både internt och för våra kunder! Din arbetsuppgifter: Fakturahantering Kontroll av transaktioner Granskning och komplettering av leasing- och köpeavtal Registrering av ägarbyte hos Transportstyrelsen Administrering av finansavtal Daglig kassarapportering Vara ett administrativt stöd till säljarna och en intern länk till ekonomi Extern kontakt med bland annat Volkswagen Sverige, Transportstyrelsen och kunder I intervjun med Qiaoqiao - som nu ska gå vidare utanför Berners - kan du läsa mer om vad hon tycker är bäst med jobbet! Om teamet på leveransavdelningen Du blir en del av ett team på två personer som utgör leveransavdelningen inom vår försäljningsorganisation. Tillsammans arbetar ni nära våra bilsäljare i Östersund, Sundsvall och Härnösand samt har ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen som sitter i korridoren längre bort. Vi söker dig som har... Erfarenhet av att arbeta administrativt och navigera i flera olika IT-system Grundläggande kunskaper inom bokföring, moms och fakturering Grundläggande förståelse i avtalsrätt Det är meriterande om du har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Arbetslivserfarenhet inom redovisning och fakturering Erfarenhet och kunskap är viktig - men dina personliga egenskaper är ännu viktigare! Vi söker dig som är: Strukturerad och har god förmåga att prioritera i en arbetsdag med stundtals snäva tidsramar Noggrann och förstår vilka detaljer som inte kan lämnas åt slumpen Lösningsorienterad – du upptäcker och ser till att lösa problem, själv eller tillsammans med andra Kommunikativ – du är pedagogisk och har fingertoppskänsla i samarbetet med säljare och kollegor Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss genom att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Månadslön enligt kollektivavtal Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: 8.00-17.00 Ansökan: Ansökan är öppen till 29 juni. Personlighetstest & ett logiskt test kommer att skickas ut till de kandidater som går vidare från första urvalet så håll utkik i din mail! Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
I rollen som Key Account Manager blir du en strategisk partner till våra viktigaste kunder, där du bygger långsiktiga relationer och driver affären framåt med både hjärta och hjärna. Vi erbjuder dig en tjänst där du får stort ansvar men också friheten att lägga upp ditt arbete på det sättet som passar dig bäst. Om jobbet som KAM Som Key Account Manager är du den viktiga länken mellan våra nyckelkunder och Berners. Kunderna är små och medelstora kunder, kommuner och regionen. Du kommer bland annat att: Skapa och underhålla starka, långsiktiga relationer med nyckelkunder Ansvara för kundanskaffning Identifiera affärsmöjligheter och driva merförsäljning Förhandla avtal och priser i samråd med generalagenten Sätta datadrivna mål och strategier för varje kund, med löpande uppföljning och analys Analysera marknadstrender och kunddata Samverka internt för att möta kundens behov Vara kundens röst internt och hantera eventuella klagomål och problem Besvara upphandlingar och avrop för kommun och region Vara kontaktperson för de nationellt upphandlade kunderna Om teamet Du är en del av Volkswagen försäljningsteam och rapporterar till försäljningschefen för VW, Skoda och Seat, men arbetar med samtliga märken. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap där vi hjälper varandra, har en dos humor och hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Samtidigt har du hela Berners person- och transportbilar som din arbetsplats och kommer att samverka med alla våra avdelningar för att tillsammans kunna leverera högst kvalitet till våra kunder! Våra fullserviceanläggningar ligger i Östersund och Sundsvall, stationeringsort för tjänsten är därför Östersund eller Sundsvall. Rollen innefattar resor. Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet av att arbeta med långsiktiga kundrelationer Har erfarenhet av kundanskaffning Har B-körkort och van vid att arbeta i CRM-system Det är meriterande om du har arbetat som Account Manager eller Key Account Manager, har erfarenhet av upphandlingar, har ledarerfarenhet eller har arbetat på ett företag med en tydlig digital kundresa. Som person är du affärsmässig, analytisk och arbetar strategiskt. Du är duktig på att skapa och bibehålla relationer, har en förmåga att förstå och värdesätta vad som skapar god kvalitet och arbetar målinriktad. Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom en introducerande KAM-utbildning och kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Fast och prestationsbaserad lön Tjänstebil Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: 8.00-17.00, förtroendetid Ansökan: Ansökan är öppen till 2 juli. Rekryteringsprocessen är anpassad för att vi ska kunna lära känna dig som person. Personlighetstest & ett logiskt test kommer att skickas ut till de kandidater som går vidare från första urvalet så håll utkik i din mail! Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
I rollen som Key Account Manager blir du en strategisk partner till våra viktigaste kunder, där du bygger långsiktiga relationer och driver affären framåt med både hjärta och hjärna. Vi erbjuder dig en tjänst där du får stort ansvar men också friheten att lägga upp ditt arbete på det sättet som passar dig bäst. Om jobbet som KAM Som Key Account Manager är du den viktiga länken mellan våra nyckelkunder och Berners. Kunderna är små och medelstora kunder, kommuner och regionen. Du kommer bland annat att: Skapa och underhålla starka, långsiktiga relationer med nyckelkunder Ansvara för kundanskaffning Identifiera affärsmöjligheter och driva merförsäljning Förhandla avtal och priser i samråd med generalagenten Sätta datadrivna mål och strategier för varje kund, med löpande uppföljning och analys Analysera marknadstrender och kunddata Samverka internt för att möta kundens behov Vara kundens röst internt och hantera eventuella klagomål och problem Besvara upphandlingar och avrop för kommun och region Vara kontaktperson för de nationellt upphandlade kunderna Om teamet Du är en del av Volkswagen försäljningsteam och rapporterar till försäljningschefen för VW, Skoda och Seat, men arbetar med samtliga märken. Hos oss blir du en del av en härlig gemenskap där vi hjälper varandra, har en dos humor och hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Samtidigt har du hela Berners person- och transportbilar som din arbetsplats och kommer att samverka med alla våra avdelningar för att tillsammans kunna leverera högst kvalitet till våra kunder! Våra fullserviceanläggningar ligger i Östersund och Sundsvall, stationeringsort för tjänsten är därför Östersund eller Sundsvall. Rollen innefattar resor. Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet av att arbeta med långsiktiga kundrelationer Har erfarenhet av kundanskaffning Har B-körkort och van vid att arbeta i CRM-system Det är meriterande om du har arbetat som Account Manager eller Key Account Manager, har erfarenhet av upphandlingar, har ledarerfarenhet eller har arbetat på ett företag med en tydlig digital kundresa. Som person är du affärsmässig, analytisk och arbetar strategiskt. Du är duktig på att skapa och bibehålla relationer, har en förmåga att förstå och värdesätta vad som skapar god kvalitet och arbetar målinriktad. Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom en introducerande KAM-utbildning och kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Fast och prestationsbaserad lön Tjänstebil? Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Arbetstider: 8.00-17.00, förtroendetid Ansökan: Ansökan är öppen till 2 juli. Rekryteringsprocessen är anpassad för att vi ska kunna lära känna dig som person. Personlighetstest & ett logiskt test kommer att skickas ut till de kandidater som går vidare från första urvalet så håll utkik i din mail! Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb