Lediga jobb i Östersund

Sök totalt 535 lediga jobb i Östersund

Sociala medier-kreatör? Hjälp oss stoppa ungas väg in i kriminalitet!
Stora K Gruppen AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Dags att agera – inte bara titta på! Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu. Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp. Om oss Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT VÄG. Vår mission är att skydda barn och unga från kriminalitetens brutala konsekvenser och ge dem en framtid fylld av möjligheter. Genom meningsfulla aktiviteter, starka förebilder och en trygg gemenskap visar vi att det finns ett annat val. Vi satsar på idrott, friluftsliv, musik, film, entreprenörskap och mycket mer – allt för att ge unga en meningsfull fritid och ett hopp om en bättre framtid. Om rollen Vi söker influencers, mikroinfluencers och sociala medie-kreatörer som vill göra skillnad – samtidigt som de kan få en bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept. Det är deltid, heltid eller att ni själva faktuerar ert arbete , vi är öppna för förslag. Vi behöver någon som kan: Skapa engagerande och inspirerande innehåll för TikTok och Instagram Hjälpa oss att nå ut till fler genom sociala medier Skapa annonser för att rekrytera fler event- och fältsäljare Vem är du? Du har ett eget aktivt konto på Instagram och/eller TikTok eller ett samarbetskonto där vi kan se ditt tidigare arbete Du brinner för att skapa positiv förändring för unga och samhället Du förstår hur sociala medier fungerar och hur man skapar engagemang Du kan skapa innehåll som berör, inspirerar och får spridning Du har en följarskara – eller vill bygga en Du kan skapa videos och rullar som får folk att agera Viktig information om ansökan På grund av det stora antalet ansökningar kan vi endast gå vidare med kandidater som bifogar sitt användarnamn på Instagram och/eller TikTok i ansökan. Detta är avgörande för att vi ska kunna hantera processen effektivt. Vad vi erbjuder: En unik chans att använda dina sociala mediekunskaper för att förändra livet Kreativ frihet och stöd i ditt arbete Möjlighet till bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept Jobba på distans Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan och inkludera ditt användarnamn på sociala medier så hör vi av oss!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 april 2025
Account Manager B2B i en växande koncern (remote)

Vill du jobba som säljare på distans i en växande koncern, där du har möjligheter att påverka din egen karriär? Vi öppnar nu upp möjligheten att arbeta på distans med det roligaste du vet - försäljning. Din uppgift kommer vara att arbeta med uppsökande företagsförsäljning (B2B försäljning) där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på ICA:s kassalinjeskärmar. Du förvaltar din kundstock över tid genom att löpande hålla kontakten med befintliga kunder och förlänga dem. Vårt erbjudande Som nyanställd får du en introduktion i modern företagsförsäljning, vårt arbetssätt samt de system vi använder fastän vi tror att du från start kommer vara relativt självgående. Skulle du ha möjlighet att vara på plats större delen av din onboarding ser vi som en stor fördel, för att sedan övergå till att arbeta självständigt hemifrån när du känner dig redo. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vem söker vi? Vi söker ständigt efter sociala, drivna och målmedvetna kollegor som har ambitioner att utvecklas och växa. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att lära dig, vara öppen för utveckling och älska att prata med människor. Om du till stor del tickar boxarna nedan så kan det vara dig vi letar efter! Du har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning, meriterande om arbetssättet är likt vårt. Du är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Du har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Du trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna alternativt ButiksDisplays kontor i Västerås ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om företaget Lifestyle Mediapartner erbjuder exponering i egna nischade, exklusiva skärmnätverk och är annons- och avtalspartner för bland annat ICA Sverige. Vi har sedan 2007 jobbat med värdeskapande B2B-försäljning med flera prestigefyllda försäljningsuppdrag och egenutvecklade produkter. Vårt mål är att bli störst i Norden på DOOH för nischade målgrupper. Vi är trefaldigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser. Vi finns i centrala Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Helsingfors, och erbjuder nu möjlighet att arbeta på distans hemifrån. I koncernen är vi närmare 70 medarbetare. Övrig information Titel: Account Manager Arbetsplats: Distans, men krav på bosättning i Sverige. Lön: Rörlig provision, med en garantimånadslön. Arbetstider: Måndag-torsdag 08.00-17.00 samt fredagar 07.30-16.30 (heltid). Anställningsform: 6 månaders provanställning följt av tillsvidareanställning Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Viltchef
Länsstyrelsen i Jämtlands län
Övriga administrations- och servicechefer

Länsstyrelsens cirka 300 medarbetare arbetar som regeringens representant på regional nivå. Vårt uppdrag är att utveckla länet samt verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet. Vi arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill tillvarata de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Naturvårdsenheten är den största av länsstyrelsens sju enheter. Här arbetar vi bland annat med att bevara den biologiska mångfalden, främja friluftslivet, bilda och sköta om naturreservat, underhålla våra fjälleder, förvalta våra viltstammar, rennäringsfrågor samt bedriva tillsyn och utfärda tillstånd. Hos oss arbetar experter inom dessa områden som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare – tillsammans för en hållbar framtid! Beskrivning Viltfunktionen är en av fyra funktioner inom Naturvårdsenheten. Funktionens medarbetare arbetar aktivt med förvaltning av länets viltstammar och hanterar bland annat frågor om klöv- och rovdjursförvaltning, småviltjakt på renbetesfjäll, inventering av stora rovdjur samt frågor kopplade till rennäring. Vi erbjuder ett utmanande och engagerande arbete i en stimulerande miljö tillsammans med dedikerade och kunniga medarbetare. Viltfunktionen består av ett tiotal medarbetare och som viltchef har du fullt personal- och verksamhetsansvar.  Arbetsuppgifter Arbetet som viltchef innebär ansvar för viltförvaltningen i länet, vilket innefattar bland annat klövviltsförvaltning, rovdjursförvaltning, viltskador och rovdjursinventering. Arbetet innebär också ansvar för vissa delar av fjällförvaltningen utifrån statens roll som markägare av delar av fjällen. Det gäller bland annat hantering av upplåtelse av jakt men även andra frågor såsom tillsynsfrågor kopplat till rennäringen i länet. I arbetsuppgifterna ingår kontinuerliga kontakter och samverkan med chefer och medarbetare på Länsstyrelsen samt externt med samebyar, andra myndigheter, organisationer och allmänhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig utifrån uppdraget. Du har dokumenterad chefserfarenhet med personalansvar. Du har kunskap om svensk statsförvaltning och förvaltningsrätt. Arbetet innebär vissa resor, främst inom länet, varför B-körkort är ett krav.  Kunskap om lagstiftning, särskilt inom viltförvaltning, och erfarenhet från arbete med viltförvaltning är meriterande. Medievana är också meriterande, liksom kunskap om renskötsel och rennäringsfrågor samt förvaltning av statens mark på renbetesfjäll. Vana av ekonomisk planering och uppföljning, samt erfarenhet av myndighetsutövning är också meriterande.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som chef på viltfunktionen leder du och motiverar dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Du kommunicerar väl och tydligt, både i tal och skrift, och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Som person är du trygg och stabil och kan se relationer i sitt rätta perspektiv. Du arbetar bra med andra människor och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar samt väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut och kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmågan att fatta snabba eller obekväma beslut när så krävs. Villkor  VI tillämpar provanställning och vi erbjuder möjlighet till arbete på distans. Omfattningen påverkas av roll och uppdrag. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att göra skillnad för vårt län och samhälle. Länsstyrelsen är en bred myndighet vilket innebär att du ständigt får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Detta gäller inom flera politikområden. Som arbetsgivare har vi stort fokus på bra anställningsvillkor, ett aktivt arbetsmiljöarbete och hälsofrämjande friskvårdsaktiviteter. Vi är måna om samverkan med våra fackliga parter och kan erbjuda distansarbete. Vid en tillsvidareanställning på Länsstyrelsen kommer du krigsplaceras vid myndigheten. Beroende på tjänst kan det ingå tjänstgöring i krisstab och säkerhetsklassning. Vi inleder vanligtvis med provanställning vid tillsvidaretjänster. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Lärare/pedagog för teorikurser i Östersund
Trafiko AB
Gymnasielärare

Trafiko skapar förändring inom körkortsutbildning. Vårt mål är att göra körkortsteorin lättillgänglig och pedagogisk för alla. Vi söker nu en engagerad lärare/pedagog för att hålla i våra teorikurser i centrala Östersund. Om rollen Som kursledare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv och lärorik upplevelse för våra elever. Din uppgift blir att förmedla kursinnehållet på ett inspirerande sätt, samtidigt som du guidar eleverna mot att nå Transportstyrelsens utbildningsmål. Vi erbjuder frihet att anpassa materialet så att du kan göra varje kurs till din egen, samtidigt som vi finns som stöd och bollplank när det behövs. Du behöver inte ha några förkunskaper inom körkortsteori – vi ger dig all den utbildning och det material du behöver för att lyckas. Det viktigaste är att du har ett pedagogiskt sinne, är villig att lära och kan arbeta självständigt. Vi söker dig som: Har B-körkort Har en dokumenterad pedagogisk utbildning (minst ett halvår) eller minst ett års erfarenhet av undervisning Behärskar svenska flytande i tal och skrift Är bekväm med att använda digitala verktyg Kan arbeta kvällstid Meriterande är: Erfarenhet av att utbilda (unga) vuxna Möjlighet att arbeta helger vid behov Arbetstider och ersättning Varje kurstillfälle är cirka 3 timmar och 50 minuter, inklusive tid för mottagande av deltagare och iordningställande efter kursen. Kurserna hålls främst på vardagskvällar, med cirka 2-4 per månad. Ersättning: 1100 kr per kurstillfälle exklusive semesterersättning (1232 kr med semesterersättning inräknat). Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss på: [email protected] Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Vi ser fram emot att höra från dig!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 april 2025
Förskollärare
Östersunds kommun
Förskollärare

Önegårdens förskola söker 2st förskollärare heltidstjänster  Önegården är en förskola med 72st barn. Vår förskola är en inspirerande arbetsplats där vi sätter barnen i fokus. Alla barn ska känna att förskolan är rolig, trygg och lärorik. Vi arbetar utifrån förskolans styrdokument och har ett språkutvecklande arbetssätt. Samarbete och kollegialt lärandet är centralt för alla på förskolan, vi lär av och med varandra för att utveckla utbildningen. Vårt mål är att tillsammans med vårdnadshavare och barn skapa en god utbildning med hög kvalité som ger barnen de bästa försättningar för ett livslångt lärande tillsammans kan vi göra skillnad varje dag. Ditt nya jobb  Nu söker vi dig som är behörig förskollärare till Önegården förskola. Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans planerar och ansvarar för barnens utbildning och utveckling. Vi utgår från att alla barn kan och vill och att de får vara i ett sammanhang där de får möjlighet att använda och utveckla sin kompetens. Du förväntas utveckla förtroendefulla relationer till barn, vårdnadshavare och kollegor.   Hos oss på Önegårdens förskola erbjuds du spännande uppdrag, arbete i nyrenoverade lokaler och möjlighet till utveckling. Du skapar nyfikenhet och viljan att lära sig vid planerade aktiviteter men även spontana tillfällen. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till en kreativ och inspirerande atmosfär där barnen trivs och utvecklas.  Vanliga arbetsuppgifter • Planera och genomföra aktiviteter utifrån läroplan.  • Utveckla pedagogiskt innehåll som inspirerar till utveckling och lärande, samtidigt som de stimulerar och utmanar barnens intresse, nyfikenhet och uppmärksamhet.  • Erbjuda varje barn en trygg omsorg samt främja alla barns utveckling och lärande. • Skapar lärmöjligheter utifrån barnens behov och intressen, så att alla barn kan utvecklas utifrån sina förmågor och förutsättningar.  • Som förskollärare ska du tillsammans med dina kollegor arbeta med att planera, undervisa, dokumentera och utvärdera verksamhetens innehåll.   Din kompetens Krav  • Utbildad och legitimerad förskollärare. • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Meriterande  • Du har god kunskap om skolans styrdokument och kan omsätta dessa i det dagliga arbetet.   • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom förskolan.  Vi söker dig!  Vi söker dig som har en stark helhetssyn och förstår vikten av att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Som person är du flexibel och anpassningsbar, du ser möjligheter i förändringar och har lätt för att snabbt ställa om både i tankesätt och arbetssätt när omständigheterna kräver det. Du har ett naturligt ledarskap där du motiverar och skapar engagemang hos barnen samt hos dina kollegor. Du har en god förståelse för människors olikheter och förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt i undervisningen och förskolans vardag. Du skapar goda relationer och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll.   Välkommen att söka till oss på Önegården! Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html   Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
AnnSam söker Sjuksköterska! v19-22 SÄBO i Östersund!
Annsam AB
Grundutbildade sjuksköterskor

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu sjuksköterska för uppdrag inom SÄBO i Östersund!   Perioden: 2025.05.05 - 2025.05.30 Arbetstid: dagtid vardagar samt helg.   Erfarenhet: 2 år som leg. sjuksköterska och trygg i din yrkesroll.   Journalsystem: Viva, Cosmic Link, MCSS, Pascal Ev. övrigt: Körkort B Ref.nr: Avropspl. 250321 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis eller var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning -   Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Den inskolning du behöver för att känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Möjlighet att arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskelegitimation.   - Erfarenhet som leg. sjuksköterska i minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   Tel: 016-55 12  450

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Förskollärare
Östersunds kommun
Förskollärare

Förskollärare Miklagårds förskola i Brunflo  Tillsvidareanställning, sysselsättningsgrad 100%. Tillträde 250811 eller enligt överenskommelse   Välkommen till Miklagårds  förskola!  Bara ett stenkast utanför Östersund ligger Brunflo och Miklagårds förskola. Förskolan har plats för 72 barn fördelat på fyra avdelningar med åldersblandade grupper. Vi kan erbjuda naturskön miljö, med fantastiska utemiljöer som stimulerar barns motorik och rörelse.   Förskolorna utvecklas hela tiden vilket ger fantastiska möjligheter att sätta vår prägel på verksamheten.  Det är en framåtsträvande och levande byggd under tillväxt och vi arbetar för fullt med att utveckla och förbättra vår verksamhet för att kunna ta emot fler barn, och då behöver vi dig!  Arbetsuppgifter   Undervisningen i förskolan ska ske under ledning av förskollärare och syfta till barns utveckling och lärande genom inhämtande och utvecklande av kunskaper och värden. Förskollärare ska leda de målstyrda processerna och i undervisningen ansvara för att   • Omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet.  • Planering och genomförande utgår från läroplanen och från det kunnande och de erfarenheter som barnen tidigare har tillägnat sig.   • Spontant uppkomna aktiviteter och intressen, vardagliga aktiviteter och rutiner i förskolan blir en del av undervisningen.   • Utveckla pedagogiskt innehåll och miljöer som inspirerar till utveckling och lärande, som utmanar och stimulerar barnens intresse och nyfikenhet samt håller kvar deras uppmärksamhet.   Kvalifikationer  Vi ser att du är utbildad förskollärare med föreskriven utbildning.  Engagerad, lugn, driven.  Vi söker dig Du förväntas utveckla förtroendefulla relationer till barn, föräldrar och kollegor.  Du är en kreativ, aktiv, närvarande och medforskande pedagog som har både vilja, lust och förmåga att lyssna på, inspirera och utmana barnen. Du har även en förmåga och ett mod att ta eget ansvar och se möjligheter. Har god samarbetsförmåga och vågar utmana dig själv och dina kollegor i arbetet med barnen.   Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Sista ansökningsdag 250425 Kontaktpersoner  Carola Persson stf Rektor 063-143112 Sofie Johansson Sveriges Lärare 072-5037972    Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html   Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
25 april 2025
Vi välkomnar en distriktsläkare till Zätagränd HC!

Söker du ett spännande och utmanande arbete? Ta chansen att vara med och vidareutveckla vår hälsocentral!   På Zätagränds Hälsocentral är vi ett engagerat team med hög trivsel, där vi värnar om varandra och arbetar lösningsfokuserat mot gemensamma mål. Vi har cirka 12 450 listade patienter och är en populär hälsocentral belägen i centrala Östersund. Hos oss arbetar distriktsläkare, ST-läkare, AT-läkare, dietister, diabetes- och distriktssköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, fysioterapeuter/sjukgymnaster, psykologer, socionomer, arbetsterapeuter, MVC, BVC, och rehabkoordinatorer. Vi har även en familjecentral.  Vi behöver utöka vår bemanning med kompetenta specialister i allmänmedicin på grund av vårt reducerade områdesansvar och vår växande läkargrupp med flera utbildningsläkare. För oss är en god arbetsmiljö och utbildningsmiljö av största vikt.   Just nu sker många spännande utvecklingar inom primärvården. Vi förbättrar den digitala tekniken i vården och hittar nya sätt att möta patienters behov. En av våra ST-läkare arbetar med forskning och undervisar på läkarprogrammet. Vi har även ett intressant projekt med en dietist och BVC, och vi arbetar med sköra äldre och Nära vård. Utveckling och fortbildning är viktigt för oss, och flera läkare använder taligenkänning.   Om du är intresserad av att arbeta hos oss, försöker vi ta hänsyn till dina önskemål och intressen. Gillar du handledning eller hemsjukvård? Vi hittar lösningar tillsammans!  Du kommer att arbeta med kompetenta kollegor med lång erfarenhet från många yrken. Vi fokuserar mycket på arbetsmiljö och Nära vård, och som en del av detta arbetar vi med minskade patientlistor. Istället för 1600 patienter per heltidsarbetande läkare har du ansvar för 1250 patienter om du arbetar heltid utan sidouppdrag. Har du sidouppdrag eller arbetar deltid reduceras ditt område, vilket innebär att vi har ett listningstak. Våra distriktssköterskor har också områdesansvar, vilket innebär att ni kommer att arbeta i nära samarbete. Vi har stabila yrkesgrupper på Zätagränd där nytänkande blandas med erfarenhet, och teamarbetet värderas högt. Här finns den kompetens som krävs inom varje profession i det multimodala team som vår rehabkoordinator driver.   Vad väntar du på? Ta chansen och skicka in din ansökan. Varmt välkommen! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en distriktsläkare eller specialist inom allmänmedicin som vill vara med och utveckla vår hälsocentral. Du är en person som ser möjligheter och främjar ett positivt arbetsklimat och stark teamkänsla.  Zätagränd ansvarar för två särskilda boenden och har en stor familjecentral med en välfungerande mödra- och barnhälsovård bemannad med mycket kompetent personal.   Vi håller läkarmöte en timme per vecka och erbjuder regelbunden fortbildning i form av fem fortbildningsdagar per år. Dessa dagar bidrar till att skapa en stark allmänmedicinsk gemenskap i regionen. Utöver detta erbjuds plats i FQ-grupp för fortbildning och reflektion i grupp fem dagar per år. Enstaka beredskapspass ingår i arbetet. Område Primärvård har status som universitetssjukvårdsenhet, och undervisning, handledning och utbildning av läkarstudenter vid Umeå universitet är en del av tjänsten.   Vi erbjuder individuella och flexibla lösningar, och du kommer att ha stort inflytande över ditt schema för att få ut det mesta av både arbete och fritid. Vi uppmuntrar till friskvård, och du har möjlighet att delta i träningsaktiviteter med kollegor under lunchen.  Välkommen att söka till oss! KVALIFIKATIONER Legitimerad distriktsläkare/specialist inom allmänmedicin. Egen forskning och forskarhandledning är meriterande men inte ett formellt krav för tjänsten.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, framför allt förmåga till samarbete och kommunikation. ÖVRIGT Primärvården är en sjukvårdsenhet inom regionens hälso-och sjukvårdsförvaltning och där det bedrivs högskoleutbildning för läkarexamen och forskning. Detta innebär att samtliga sökande måste sakkunniggranskas av FoU-ansvarig inför eventuell anställning. Med anledning av detta måste ansökan innehålla nedan medföljande dokument:  • Ett strukturerat CV  • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Dokumenterad handledarutbildning • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen.  Urval och intervjuer sker löpande. Om du vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Vikarierande universitetslektor i kriminologi
Mittuniversitetet
Universitets- och högskolelektorer

Gaskeuniversiteete/Mittuniversitetet är beläget mitt i det sydsamiska området i Saepmie. Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap är en ortsövergripande institution med verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: engelska, genusvetenskap, historia, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap, svenska som andraspråk och svenska språket. Forskningen bedrivs inom respektive ämne samt inom Risk and Crisis Research Center (RCR), Forum för Genusvetenskap (FGV) och DEMICOM. Kriminologiämnet ingår tillsammans med sociologiämnet en gemensam organisationsenhet. Ämneskollegiet för kriminologi och sociologi är ortsövergripande och har verksamhet i både Sundsvall och Östersund. På campus Östersund finns Risk och krishanteringsprogrammet, Personal- och arbetslivsvetarprogrammet samt fristående kurser i kriminologi, på campus Sundsvall finns Samhällsvetarprogrammet samt ett kandidatprogram i kriminologi. Utöver detta finns också ett distansutbud bestående av såväl progressions som breddkurser. Enhetens forskning är organiserad utifrån områdena Våld och brottsprevention, Risk och kris, Arbete och organisation samt Samhälle, makt och kritik. Delar av forskningen är knuten till de interdisciplinära forskningsmiljöerna FGF och RCR.   Arbetsuppgifter Till arbetsuppgifterna hör undervisning, handledning och examinering, i första hand på grundläggande nivå inom kriminologiämnet men undervisning inom sociologiämnet kan också bli aktuellt. Till arbetsuppgifterna hör även egen forskning där den anställde har forskning, kompetensutveckling och administrativ tid motsvarande 20% av bemanningsbar arbetstid. Då campusbaserad undervisning kan bli aktuellt på båda orter kan sökande själv välja placeringsort. Innehavaren av anställningen förväntas genom sin verksamhet bidra till utvecklingen av kollegiets arbete samt till den pedagogiska- och forskningsanknutna miljön på plats på Mittuniversitetets orter. I anställningen ingår administration enligt gällande arbetstidsavtal och lokala riktlinjer.   Behörighet Den som ska anställas som universitetslektor ska vara behörig enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447 samt enligt de krav som beskrivs i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/ Behörig för anställningen som universitetslektor i kriminologi är den som visat pedagogisk skicklighet och har avlagt doktorsexamen i kriminologi eller närliggande ämne.   Övriga krav Den sökande ska kunna utföra administrativa och pedagogiska arbetsuppgifter som förutsätter förståelse av, och förmåga att använda, såväl svenska som engelska. Undervisningen sker företrädesvis på svenska, varför goda kunskaper i svenska är av stor betydelse. Vikt läggs också vid personliga egenskaper såsom social kompetens och god samarbetsförmåga. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha en god förmåga att planera ditt arbete.   Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställningen gälla. Lika stor omsorg ägnas prövningen av den pedagogiska skickligheten som den vetenskapliga skickligheten. Erfarenhet av undervisning och forskning inom enhetens forsknings- och utbildningsområden är meriterande. Särskilt meriterande är erfarenhet av undervisning och forskning inom området våld och brottsprevention samt olika former av metodundervisning, däribland kvantitativ metod. Då anställningen omfattar studentkontakt är god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga viktigt.   Handläggning Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447   Anställning och tillträde  Anställningen är ett vikariat omfattande 100 % av heltid, tillträde enligt överenskommelse, dock längst till 2026-06-31.   Anställningsort: Östersund   Information Upplysningar lämnas av proprefekt Magnus Granberg, [email protected] eller tfn 010-142 84 36 och studierektor Ida Sjöberg, [email protected]  tfn 010-1428402   Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan ska bifogas meritförteckning redogörelse för dokumenterad vetenskaplig och pedagogisk verksamhet, inkl. intyg över vetenskaplig och pedagogisk meriteringpublikationslista samt högst 10 vetenskapliga publikationer som särskilt åberopas. Se övriga instruktioner till sökande i https://www.miun.se/medarbetare/universitetet/huv/Namnd-och-rad/Anstallningsrad/handlaggningsordningar/  Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-04-11. https://miun.varbi.com/what:job/jobID:810446/ Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 april 2025
Personliga assistenter sökes för sommarjobb/timvikariat i Östersund med ...
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Östersund, Lit och Ås som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 april 2025