Lediga jobb i Sollefteå

Sök totalt 154 lediga jobb i Sollefteå

Fysioterapeut till Rehabiliteringsenheten, Sollefteå
REGION VÄSTERNORRLAND
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Rehabiliteringsenheten består av sex arbetsterapeuter, åtta fysioterapeuter/sjukgymnaster, tre kuratorer, två logopeder, två dietister samt två rehabassistenter. I fysioterapins uppdrag ingår arbete på vårdavdelningar, dagrehabilitering samt mottagningsverksamhet enskilt och i grupp. Vi har också team för strokerehabilitering i hemmet. Till vårt team söker vi nu en fysioterapeut för vikariatsanställning. Tillträde i mars 2025 eller enligt överenskommelse till och med 2025-09-30. Fysioterapeut till Rehabiliteringsenheten, Sollefteå Arbetsuppgifter Vi värnar om god inskolning samt mentorskap för att ge dig som anställd en trygghet i din profession. Arbetsgruppen på vår enhet har bra stämning och du kommer att ha flera erfarna kollegor som bidrar med kompetens och som bollplank och stöd i din vardag. Möjlighet till fortbildning finns naturligtvis också. Ditt uppdrag som fysioterapeut innebär ett varierande arbete mellan dagrehab och medicinavdelning med bland annat inriktning mot stroke. Arbete i strokehemrehabteam kan periodvis också ingå i arbetsuppgifterna. Vi arbetar teambaserat där du som fysioterapeut samarbetar tillsammans med arbetsterapeut, logoped och kurator. Arbetsgruppen på vår enhet har bra stämning och du kommer att ha flera erfarna kollegor som bidrar med kompetens och som bollplank och stöd i din vardag. Möjlighet till fortbildning finns naturligtvis också. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad fysioterapeut eller sjukgymnast Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande för tjänsten om du Har relevant arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Flexibel Samarbetsförmåga Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Är du vår nya kollega? Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
18 maj 2025
Miljöhandläggare till I 21
Försvarsmakten
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vi söker nu en miljöhandläggare till  Garnisonsstödenheten, I 21 placering Sollefteå. Rollen som miljöhandläggare innebär att du företräder förbandet i miljöfrågor, till exempel vid information eller utbildning inom området mark- och miljö både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Ansvara för att nödvändiga tillstånd och anmälningar finns utöver befintligt miljötillstånd för skjutfält.  • Genomföra kontroller utifrån krav om egenkontroll.  • Stöd vid militära övningar på civil mark samt genomföra interna utbildningsinsatser.  • Stöd för regementsledningen i intern uppföljning av verksamheten, implementera Miljöledningssystem ISO 14001:2015 samt medverka i internrevisioner. • Ansvara för förbandets kontakter med centrala miljöfunktioner inom Försvarsmaktens olika förband och andra organisationer inom försvarssektorn samt med Försvarsmaktens tillsynsmyndighet. • Arbeta förebyggande med miljö- och hållbarhetsfrågor och stödja i centralt arbete med Agenda 2030 samt miljökvalitetsmålen utifrån Försvarsmaktens centrala bestämmelser. • Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten och vi tränar på arbetstid 3 timmar/vecka. Då vi är en arbetsplats under utveckling kan dina arbetsuppgifter komma att utvecklas över tid. Kvalifikationer Krav • Akademisk examen med miljöinriktning från universitet eller motsvarande högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God datorvana • God administrativ förmåga • Körkort B Meriterande • Dokumenterad och praktisk erfarenhet av att arbeta inom miljöområdet. • Kunskaper om försvarsmaktens organisation och verksamhet. • Tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete i system SAP/PRIO Dina personliga egenskaper Vi ser att du är trygg och trivas i rollen som utbildare och föredragande specialist. Du har god pedagogisk förmåga då mycket av arbetet handlar om att utbilda och informera personalgrupper på olika nivåer. Du skall med väl avvägda sammanfattningar kunna vägleda chefer på olika nivåer i dennes beslutsfattande. För att trivas med den stora kontaktyta som befattningen innebär är det viktigt att du som person är energisk, kreativ, kommunikativ och omdömesgill samt trivs med att skapa nya kontakter. Du har god social kompetens och är inte rädd för att kavla upp ärmarna – rollen kräver att du kan arbeta självständigt likväl som i grupp och att du har en god samarbetsförmåga. Du har dessutom en god förmåga att kunna planera och arbeta självständigt. Du är en god representant för Försvarsmakten och regementet samt ett föredöme. Du bygger ditt medarbetarskap på Försvarsmaktens värdegrund - öppenhet, resultat och ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om människor lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrig information Befattningen är civil. Anställningen är en tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Arbetsorten är Sollefteå. Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning Arbetet innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider. Arbetet innebär en del tjänsteresor och ibland övernattning. Frågor angående befattningen besvaras av: Bengt Sörlin, Chef mark och miljöavdelningen, nås via Försvarsmaktens växel 08- 788 75 00 Pär Svensson, Stf. C Garnisonsstödenheten, nås via Försvarsmaktens växel 08- 788 75 00 Fackliga företrädare: OFR/O, Mattis Larsson, nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00 SACO, nås via växeln 08- 613 48 00 SEKO, nås via 0770-457 900 Försvarsförbundet, nås via växeln 08-402 40 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: 2022 återetablerades Västernorrlands regemente med Jämtlands fältjägarkår, I 21. Ett nytt regemente med månghundraåriga traditioner i Västernorrland och Jämtland. Hos oss får du möjlighet att vara med om någonting unikt, återetableringen av ett regemente i Nedre Norrland. I 21 har idag verksamhet i Sollefteå, Östersund och Härnösand och har ansvar för Garnison Nedre Norrland. I Sollefteå finns Regementsstab (med personal i både Sollefteå och Östersund) och Ångermanlands infanteribataljon. I Östersund finns Jämtlands fältjägarkår. Därutöver finns Garnisonsstödsenhet, Försvarshälsa och Logistikenhet med verksamhet i Sollefteå, Östersund och Härnösand. Vid Ångermanlands infanteribataljon och Jämtlands fältjägarkår utbildar vi värnpliktiga soldater för tjänstgöring i det nya moderna infanteriet under vår stolta devis ”Från fjäll till hav, för försvaret av Nedre Norrland”. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärmöjlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
7 maj 2025
Strategisk verksamhetsutvecklare inom Vårdval Västernorrland
REGION VÄSTERNORRLAND
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vårdval Västernorrland är en enhet inom Regionledningsstaben i Regionledningsförvaltningen. Verksamhetens uppdrag innebär i huvudsak tjänstepersonstöd och budgethantering för Regionstyrelsens politiska beställning av primärvård och barn- och ungdomstandvård enligt Lagen om valfrihetssystem (LOV). Vårdval Västernorrland ansvarar även för handläggning av andra uppdrag som inte omfattar tjänstens ansvarsområde. Verksamheten erbjuder varierande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i sitt yrke, i ett tätt samarbetande arbetslag och med stora kontaktytor såväl inom som utom länet. Inom enheten finns ett mindre team där du primärt kommer att ingå. I rollen ingår att tillsammans med kollegor, bidra med underlag till den politiska styrningen och utveckling av primärvårdens uppdrag. En tydlig nationell riktning är utvecklingen mot nära vård, vilket ingår i uppdraget. Arbetet innebär att utreda och bidra med underlag till den politiska processen, arbetet genomförs i samarbete med teamet inom enheten och med andra berörda. Ansvarsområdet är kunskapsintensivt, vilket förutsätter en aktiv omvärldsbevakning samt deltagande i olika nätverk. Rollen är strategisk och bidrar till att skapa förutsättningar för utveckling av primärvårdens uppdrag, samt driva olika utvecklingsfrågor för den samlade primärvården. Länsövergripande uppdrag förekommer. Vill du bli en del av vårt team? Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för tjänsten bestäms i samråd med chef. Strategisk verksamhetsutvecklare inom Vårdval Västernorrland Arbetsuppgifter Nedan beskrivs exempel på strategiska arbetsuppgifter som kan förekomma: Leda framtagande av strategier och handlingsplaner. Planera och leda förändringsprojekt Omvärldsbevakning och samverkan med omvärlden. Samverka i forum som gäller primärvårdens uppdrag Samverka med vårdgivare och övriga verksamheter i regionen som berörs Nedan beskrivs exempel på mer operativa arbetsuppgifter som kan förekomma: Genomföra utredningar som exempelvis kan innefatta omvärldsbevakning, nulägesbeskrivning, nulägesanalys och förslag till nya lösningar. Tillämpa olika förbättringsverktyg, exempelvis genomföra processkartläggningar och patientflödesanalyser Genomföra presentationer/redovisningar för olika grupperingar, exempelvis politik, uppdragsgivare, ledningsgrupper, informations- och beredningsgrupper. Bereda underlag för den politiska styrningen av primärvårdens uppdrag Handläggning av förordningsstyrda statsbidrag i samverkan med controller inför politiskt beslut Detta innebär att arbetsuppgifter kan vara både tidsmässigt korta och avgränsade till sin karaktär eller mer komplexa och långsiktiga. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en akademisk examen eller utbildning inom för tjänsten relevant område Har erfarenhet av att leda arbete kring organisationsövergripande utveckling. Har kunskaper i och erfarenhet av förändringsledning Har kunskaper i och erfarenhet av att sammanställa och dokumentera relevanta underlag/rapporter Har vana att ta fram och kommunicera budskap till olika målgrupper på olika nivåer Har erfarenhet av vård och omsorg Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Har formella utbildningar och/eller kurser inom fältet för verksamhetsutveckling Har erfarenhet av att vara tjänstepersonstöd till politisk ledning Har erfarenhet kring processer och processtyrning Har kunskaper i och erfarenhet av att sortera och tillämpa olika analys- och förbättringsmodeller/verktyg Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Kvalitetsmedveten Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
15 maj 2025
Administrativ assistent inom Sjukförsäkringen, stöd för återgång, Sollefteå
Försäkringskassan
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.   Avdelningen Stöd för återgång (SFT) Norra ansvarar för Försäkringskassans samordningsuppdrag i länen Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Administrativt ledningsstöd Som administrativ assistent inom SFT Norra ger du i första hand administrativt stöd till områdes- och enhetscheferna och bidrar därmed till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • agerar på eget initiativ, jobbar proaktivt och tar ansvar för att nå goda resultat • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt.  Det är meriterande om du • har goda kunskaper i teknik och it och har mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel) • har goda kunskaper i systemen Hapo och Agresso • har erfarenhet av administrativt arbete, gärna från myndighet • har kunskap om förvaltningslagen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är någon av våra arbetsplatser i området Norra d v s Kiruna, Gällivare, Kalix, Piteå, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå, Sundsvall, Sollefteå eller Östersund. Kontaktpersoner Områdeschef Mikael Broman 010-1115423 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Carin-Maria Dahlberg 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST Ida Roos 010-1118519, Saco-S Carin Eriksson 010-1118261. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 16 maj. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Igår
Sista ansökan:
16 maj 2025
SÄLJARE TILL JYSK SOLLEFTEÅ, SEMESTERVIKARIAT DELTID
Jysk AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tidsbegränsad anställning på deltid, minst 50% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera våra tillsvidareanställda från de bästa semestervikarierna Semester enligt gällande kollektivavtal Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du jobbar gärna någon helg i månaden så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan. REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 000 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Receptionsansvarig till Aquarena
Sollefteå kommun
Kontorsreceptionister

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu ytterligare en receptionsansvarig till Aquarena då vi utökar verksamheten. I rollen receptionsansvarig på Aquarena är ditt främsta uppdrag att, tillsammans med dina kollegor, ge våra gäster en högklassig helhetsupplevelse. Som receptionsansvarig är du mittpunkten i denna upplevelse och bemöter alla proffsigt och med stor glädje. Rollen innebär främst receptions och café arbete, lokalvård i allt från omklädningsrum, gym och bassänger. Du spelar även en viktig roll i att nå ut till våra nuvarande och framtida gäster på våra sociala medier där du skapar innehåll genom att fota, filma och skriva. Du arbetar nära enhetschefen och stöttar upp när det behövs och du kommer att, likt en spindel i nätet, att ha en samordnande roll vilket bland annat innebär att skola in extrapersonal och ta lite extra ansvar för att skapa ordning och reda. Är du även intresserad av träning och friskvårdande insatser? Beroende på verksamhetens behov och dina intressen kan det även finnas möjlighet att leda gruppträningspass. Du arbetar din största del av tiden i receptionen under Aquarenas öppettider, vilket betyder att du kommer att arbeta under vardagar, såväl dag- som kvällstid samt helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande och driven, du har förmågan att skapa ett gott värdskap och få människor att må bra. Du har sannolikt arbetat med service tidigare, kanske som receptionist eller inom caféverksamhet? Har du även arbetat administrativt och/eller med ekonomi är det önskvärt och meriterande, men inget krav. Oavsett din bakgrund så har du ett genuint intresse för människor, hälsa och välmående! Du är flexibel och kan hålla många bollar i luften, att en arbetsdag förändras snabbt är inget som stör dig, du har en god förmåga att skapa struktur i en stundtals ostrukturerad vardag. Du får ofta höra att du skapar god stämning, att du är en glädjespridare som har lätt för att skapa goda samarbeten. Dina datorkunskaper är goda och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
12 maj 2025
Solatum söker Säsongsanställda till yttre tjänst
Sollefteå kommun
Fastighetsskötare

Just nu söker vi trädgårdsskötare i yttre tjänst för säsongsanställning. Är du intresserad av att vara en del av vår härliga arbetsplats, Då kanske vi har tjänsten för dig! Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Sollefteå med 75 anställda som äger ca 1100 lägenheter samt två skolor. Dessutom förvaltar vi ca 100 000 m2 verksamhetslokaler åt Sollefteå Kommun. Vi tror på kraften i mångfald och inkludering för att skapa en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Oavsett din etniska bakgrund, kön, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller religiösa övertygelse, är du en viktig del av vår gemenskap. ARBETSUPPGIFTER Vi söker trädgårdsskötare med känsla för service och gott bemötande. Som fastighetsskötare kommer du att arbeta med bl.a. gräsklippning, trimning, rondering utomhus, buskbeskärning, häckklippning, ogräsrensning mm. I din roll som trädgårdsskötare kommer du ha daglig kontakt med våra hyresgäster och vara en del i ett team där ni tillsammans är ansvariga för skötselkvalitén inom ansvarsområdet och att våra hyresgäster känner trivsel i sina bostadsområden. KVALIFIKATIONER Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Vana av liknade arbetsuppgifter är meriterande. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi vill att du kan uttrycka dig väl i svenska. Till de här tjänsterna lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och eftersom arbetsuppgifterna är fysiskt krävande behöver du vara i god fysisk form. B-körkort ett krav. Övriga körkortsbehörigheter är meriterande. Lämna in din ansökan till oss idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Administrativ assistent inom Sjukförsäkringen, stöd för återgång, Sollefteå
Försäkringskassan
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.   Avdelningen Stöd för återgång (SFT) Norra ansvarar för Försäkringskassans samordningsuppdrag i länen Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Administrativt ledningsstöd Som administrativ assistent inom SFT Norra ger du i första hand administrativt stöd till områdes- och enhetscheferna och bidrar därmed till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring. I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • agerar på eget initiativ, jobbar proaktivt och tar ansvar för att nå goda resultat • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt.  Det är meriterande om du • har goda kunskaper i teknik och it och har mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel) • har goda kunskaper i systemen Hapo och Agresso • har erfarenhet av administrativt arbete, gärna från myndighet • har kunskap om förvaltningslagen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är någon av våra arbetsplatser i området Norra d v s Kiruna, Gällivare, Kalix, Piteå, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå, Sundsvall, Sollefteå eller Östersund. Kontaktpersoner Områdeschef Mikael Broman 010-1115423 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Carin-Maria Dahlberg 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST Ida Roos 010-1118519, Saco-S Carin Eriksson 010-1118261. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 16 maj. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025
Legitimerad optiker Aoptik Sollefteå

Vi söker en engagerad och legitimerad optiker till vår verksamhet i Sollefteå! Aoptik är en växande optikerkedja med en stark närvaro i Sollefteå. Med fokus på både synhälsa och stil vill vi tillsammans med dig hjälpa invånarna att inte bara se bra, utan även se bra ut. Dina kvalifikationer: Vi letar efter dig som är en legitimerad optiker med hög social kompetens och förmågan att skapa långvariga relationer med våra kunder. Din lyhördhet och servicekänsla är vägledande i ditt arbete. På Aoptik är kunden alltid i fokus, och din förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, samtidigt som du förstår och tillgodoser deras behov är av yttersta vikt. Vår verksamhet: Aoptik samarbetar med branschledande varumärken inom både bågar och glas, samt optisk utrustning. Du kommer att vara en viktig ambassadör för oss och bidra till att sprida vår vision om synhälsa och stil till våra kunder. Din utveckling: Erfarenhet inom optikbranschen är en fördel, men vi är framför allt intresserade av din personlighet och engagemang. Vi erbjuder: - Frihet under ansvar: Vi tror på att du presterar bäst när du har utrymme att agera och utvecklas inom din roll. - Härlig arbetsmiljö: På Aoptik har vi en tight gemenskap där samarbete och trivsel är i fokus. Här kommer du att vara en del av en positiv och stöttande teamkultur. - Högkvalitativa produkter: Du får möjligheten att arbeta med toppmoderna produkter från branschens mest kända varumärken. - Goda villkor: Vi värdesätter din insats och erbjuder attraktiva förmåner och konkurrenskraftig lön. Vill du vara med och bidra till Aoptiks fortsatta framgång? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av oss. Intervjuer sker löpande. Gör skillnad för Sollefteås invånare – tillsammans med oss på Aoptik!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025
Legitimerad optiker Aoptik Sollefteå

Vi söker en engagerad och legitimerad optiker till vår verksamhet i Sollefteå! Aoptik är en växande optikerkedja med en stark närvaro i Sollefteå. Med fokus på både synhälsa och stil vill vi tillsammans med dig hjälpa invånarna att inte bara se bra, utan även se bra ut. Dina kvalifikationer: Vi letar efter dig som är en legitimerad optiker med hög social kompetens och förmågan att skapa långvariga relationer med våra kunder. Din lyhördhet och servicekänsla är vägledande i ditt arbete. På Aoptik är kunden alltid i fokus, och din förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, samtidigt som du förstår och tillgodoser deras behov är av yttersta vikt. Vår verksamhet: Aoptik samarbetar med branschledande varumärken inom både bågar och glas, samt optisk utrustning. Du kommer att vara en viktig ambassadör för oss och bidra till att sprida vår vision om synhälsa och stil till våra kunder. Din utveckling: Erfarenhet inom optikbranschen är en fördel, men vi är framför allt intresserade av din personlighet och engagemang. Vi erbjuder: - Frihet under ansvar: Vi tror på att du presterar bäst när du har utrymme att agera och utvecklas inom din roll. - Härlig arbetsmiljö: På Aoptik har vi en tight gemenskap där samarbete och trivsel är i fokus. Här kommer du att vara en del av en positiv och stöttande teamkultur. - Högkvalitativa produkter: Du får möjligheten att arbeta med toppmoderna produkter från branschens mest kända varumärken. - Goda villkor: Vi värdesätter din insats och erbjuder attraktiva förmåner och konkurrenskraftig lön. Vill du vara med och bidra till Aoptiks fortsatta framgång? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av oss. Intervjuer sker löpande. Gör skillnad för Sollefteås invånare – tillsammans med oss på Aoptik!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025