Lediga jobb i Sollefteå
Sök totalt 91 lediga jobb i Sollefteå
Är du en noggrann och serviceinriktad administratör som brinner för personalfrågor? Vi söker dig som vill bli vår nya administratör med inriktning personal! Vi är en organisation som präglas av engagemang och samarbete, och nu söker vi en administratör med inriktning personal som vill bidra till att våra medarbetare och chefer får det stöd de behöver i vardagen. Rollen är varierad och innebär att du blir en viktig del av vårt personalarbete. Du kommer att vara en del av arbetslaget på administrationen med 8 andra glada kollegor. Arbetsuppgifter Som personaladministratör arbetar du huvudsakligen med schemaläggning, tidrapportering och löneadministration, samtidigt som du fungerar som ett administrativt stöd i organisationens dagliga arbete. Du kommer också att hantera personalregister, anställningsavtal och andra viktiga administrativa uppgifter som behöver hanteras med integritet. I rollen ingår även att ge stöd vid introduktion av nya medarbetare och att vara en naturlig kontaktperson för frågor kring löner, arvoden och arbetsrutiner. Svenska kyrkan är en politiskt styrd organisation och du kommer vara kontaktperson för de förtroendevalda gällande arvoden. Inom Svenska kyrkan förs också diarium, något som du också kommer att arbeta med. Vi söker dig som trivs med att ha struktur och noggrannhet i fokus, samtidigt som du är lyhörd och serviceinriktad. Du har erfarenhet av administrativt arbete, lönehantering och kunskaper inom schemaläggning. För oss är det dock lika viktigt att du har ett genuint intresse för att stötta andra och bidra till en väl fungerande organisation. Kvalifikationer - Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom personalhantering. - Har god förmåga att arbeta strukturerat och noggrant i system och med dokumentation. - Är serviceinriktad, lösningsorienterad och tycker om att arbeta med människor. - Erfarenhet av eller utbildning inom löneadministration. - Meriterande om du har erfarenhet av arbete med schemaläggning och arbetstidsavtal. - För tjänsten krävs medlemskap i Svenska kyrkan. Här får du en möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation med stort fokus på samarbete och engagemang. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt gäng! Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Provanställning kan komma att tillämpas. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Therése Kristoffersson, Ekonom och administrativ chef, 0620-835 11 Charlotte Odelberg, Kyrkoherde, 0620-835 60 Måns Stenberg, HR-specialist, 0620-835 19 Vill du veta mer om Svenska kyrkan Sollefteå? https://www.svenskakyrkan.se/solleftea Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vill du arbeta strategiskt och operativt med HR-frågor i en värderingsstyrd organisation? Då kan du vara vår nya HR-specialist! Hos oss får du möjligheten att kombinera operativt HR-arbete med strategiska frågor i en organisation som präglas av engagemang och nära samarbete. Vi består av en fast kärna av medarbetare som växer under sommarhalvåret, och vi söker nu dig som vill ta en ledande roll i att utveckla våra personalprocesser och stödja våra chefer. Du kommer att vara en del av arbetslaget på administrationen med 8 andra glada kollegor. Arbetsuppgifter I rollen som HR-specialist kommer du att arbeta nära personaladministratör med att stödja både chefer och anställda, och du blir en självklar del av ledningsgruppen. Ditt arbete spänner över hela HR-området, från arbetsrättsliga frågor till systematiskt arbetsmiljöarbete och strategisk kompetensförsörjning. En viktig del av ditt uppdrag är att ge råd och stöd till chefer i allt från rekrytering till rehabilitering och fackliga förhandlingar. Inom Svenska kyrkan förs också diarium, något som du också kommer att arbeta med. Du som söker har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och en förmåga att kombinera operativa uppgifter med ett strategiskt helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en förtroendemannastyrd organisation eller liknande sammanhang, men det viktigaste är att du är lyhörd, lösningsorienterad och trygg i din kompetens. Kvalifikationer - Har en eftergymnasial utbildning inom HR eller personalvetenskap. - Har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, inklusive arbetsrätt, förhandlingar och rehabilitering. - Är kommunikativ, lösningsorienterad och trivs med att arbeta såväl operativt som strategiskt. - Meriterande om du har erfarenhet av arbete i en förtroendemannastyrd organisation. - För tjänsten krävs medlemskap i Svenska kyrkan. - Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Sollefteå pastorat sträcker sig över hela kommunen och för ta sig runt krävs att du har körkort. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheter att påverka hela organisationen. Vi erbjuder en arbetsmiljö med mycket glädje och stora som små utmaningar. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Therése Kristoffersson, Ekonom och administrativ chef, 0620-835 11 Charlotte Odelberg, Kyrkoherde, 0620-835 60 Måns Stenberg, HR-specialist, 0620-835 19 Vill du veta mer om Svenska kyrkan Sollefteå? https://www.svenskakyrkan.se/solleftea Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vi söker nu timvikarier till flera av våra kunder i Sollefteå kommun. Arbetstiderna är varierande från allt mellan dagtid till dygn med sovande jour på natten. Du som söker får gärna ha B-körkort och tillgång till bil då det krävs hos flera av våra kunder att man kan ta sig dit med bil, samt att hos vissa kunder framför man kundens egna bil. Som timvikarie står man till förfogande vid ordinarie assistenters frånvaro, du ska kunna komma in och jobba med kort varsel vid tex sjukdom. Vi önskar att du som söker tjänst skall ha stor social kompetens och ansvarskänsla. Du är trygg, lugn och lyhörd för kundens behov. Du har god fysik och balans i livet. Du skall kunna arbeta varierande arbetstider. Vi gör urval utifrån kundens önskemål och behov så det personliga brevet och erfarenheter är avgörande om du kallas till intervju. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska samt att använda dator för daglig rapportering. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär. Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Friskvårdsbidrag. - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent. Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning. Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan. Välkommen med din ansökan! Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Är du redo att bli en nyckelperson i utvecklingen av morgondagens infrastruktur? Vår utbildning ger dig både teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet, och säkerställer att du är fullt förberedd för att ta steget ut i en spännande och säker karriär. Sök idag och säkra din plats i en bransch med stora möjligheter! Nu lanserar Professionals Nord en intensivutbildning inom Signalteknik för att utbilda nästa generations Signaltekniker, du kan bli en av dem! Efter utbildningen garanteras du en anställning hos oss och ett uppdrag som konsult hos vår kund NRC under 18 månader med intentionen och målsättningen av en fortsatt anställning hos NRC förutsatt att samarbetet har fungerat väl. Vi vet av erfarenhet att dina personliga egenskaper är avgörande för din framgång. Därför välkomnar vi dig, oavsett tidigare kunskap, bakgrund eller utbildning, att bli NRCs nästa signaltekniker! Information om programmet Utbildningsprogrammet bygger på metoden Accelerated Learning, som består av kortare teoretiska delar i kombination med praktiska moment för att ge dig alla verktyg för att lyckas i rollen. Du kommer att utbildas inom en rad tekniska och säkerhetsrelaterade områden för att arbeta med järnvägssystemens signalsystem. Utbildningen innefattar bland annat: • Grundläggande el • Säkerhet, standarder och regelverk för arbete på järnvägen • Signalteknik • Växlar och spårspärrar • Kabeldragning • Grundläggande termer och symboler Du genomgår en kostnadsfri intensivutbildning på 12 veckor där du även erhåller en månadsvis utbildningsersättning (motsvarande CSN) under studieperioden, för att få möjligheten till en raketstart på din nya karriär som signaltekniker! Programinnehåll Uppstartsevent: v.11 Utbildningsperiod: 17 mars – 13 juni 2025 Utbildningsort: Stockholm & Ängelholm. Professionals Nord står för boende vid utbildning. Datum för praktik: 26 maj – 2 juni 2025 Första dag hos NRC: 16 juni 2025 Omfattning: Heltid Arbetsort efter avslutad utbildning: Långsele, Ånge eller Timrå Utbildningsprogrammet är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och NRC. Efter avklarad examen anställs du av oss på Professionals Nord och under de första 18 månaderna arbetar du som konsult hos vår kund NRC. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos NRC. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och NRCs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Information om tjänsten NRC Group konstruerar, bygger och underhåller infrastrukturlösningar och är idag det ledande järnvägsinfrastrukturföretaget i Norden. Du kommer att arbeta med NRCs drift- och underhållskontrakt Mitt- och Ådalsbanan. Arbetet innefattar både förebyggande och felavhjälpande underhåll på perronger och spårområden. Tjänsten innebär utomhusarbete och du jobbar främst dagtid vardagar. Arbete på nätter samt helg förekommer, och du har beredskap enligt rullande schema. Eftersom arbetet utförs på ett större geografiskt område behöver du trivas med att köra bil i arbetet då vissa dagar kan innebära många mil bakom ratten. Som signaltekniker ansvarar du för installation, underhåll och felsökning av järnvägens signalsystem. Du säkerställer att signaler, växlar och andra säkerhetssystem fungerar korrekt för att garantera säkra och effektiva tågförflyttningar. I rollen ingår även att arbeta med systemintegration, följa säkerhetsföreskrifter och dokumentera utfört arbete. Du kommer att arbeta både självständigt och i par, med fokus på att upprätthålla högsta standard i en kritisk del av järnvägsinfrastrukturen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla: • Felavhjälpning och felsökning vid problem på järnvägen • Reparation av felaktiga eller slitna komponenter • Utföra förebyggande underhåll i proaktivt syfte • Dokumentation och avrapportering av de arbeten du utfört Vi söker dig som • Är tekniskt lagd och trivs med att arbeta både utomhus och med kroppen! • Har godkända tester (MAP & Matrigma) • Godkänd hälsoundersökning (Bokas av PN för slutkandidater) • Har fyllt 18 år • Innehar B-körkort • Talar och skriver obehindrat på svenska Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas under utbildningen men även i tjänsten som Signaltekniker hos NRC. Vi tror därför att du är nyfiken och tar dig an uppgifter med ett högt säkerhetstänk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Det är även viktigt att du som person är problemlösande och vill utveckla din kompetens i arbetet. I rollen som Signaltekniker kommer du ha tajt dialog både med kollegor, beställare och arbetsledare och ställer därför höga krav på kommunikation och samarbetsförmåga. Utöver det ser vi att du som person är stresstålig och flexibel då arbetet kan variera från dag till dag. Inför anställning kommer utdrag ur belastningsregister att krävas då denna tjänst kan komma att säkerhetsprövas för placering i säkerhetsklass. Ansökan och rekryteringsprocess När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mejlutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. START: Juni 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Långsele, Ånge, Timrå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Närsjukvårdsområde Väster har i uppdrag att ge patienterna vård i en sammanhållen vårdkedja som innefattar en väl utvecklad och fördjupad samverkan med länssjukvård, övriga sjukhusspecialiteter och kommuner inom det geografiska området. På enheten rehabiliterande yrkesgrupper arbeta 5 arbetsterapeuter, 7 fysioterapeuter/sjukgymnaster, 3 kuratorer, 2 logopeder, 2 dietister samt 2 rehabassistenter för att på bästa sätt erbjuda patienter rehabiliterande insatser. Vi söker nu en kurator till vårt team! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-02-03. Kurator till Kuratorenheten, Sollefteå Arbetsuppgifter Kuratorns uppdrag är psykosociala utredningar och bedömningar samt psykosocialt behandlingsarbete. Det innefattar: kris- och stödsamtal motiverande samtal social information samverkan med samhällets olika aktörer. Arbetet med patienter och deras närstående sker i enskilda samtal eller familjesamtal samt i team med andra professioner. I kuratorns arbetsuppgifter ingår också utbildning för patienter och närstående samt för andra professioner Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en socionomexamen Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du Har erfarenhet av mottagningsarbete Har en fortbildning i psykosocialt behandlingsarbete (steg 1), utbildning inom KBT eller liknande Har engelskakunskaper i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Flexibel Samarbetsförmåga Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Hos Nordhydraulic finns nu möjligheten att ta nästa steg i karriären som projektledare i en internationell och högkvalificerad miljö. Denna roll ger dig inte bara en spännande karriär utan även en fritid omgiven av Sveriges vackraste natur! Välkommen att bli en uppskattad person i en bygd präglad av genuina möten. Ta livet till nästa nivå på stigarna i Höga Kusten! OM TJÄNSTEN Nordhydraulic expanderar och med många stora och spännande projekt på gång söker vi nu efter en projektledare. I rollen kommer du att leda och driva utvecklingsprojekt från koncept till lansering och blir en nyckelperson i företaget. Du erbjuds * Att arbeta i ett företag som växer och satsar för framtiden * En central roll i ett bolag inom HYDAC-koncernen, som har ett starkt samarbete med flera världsledande företag * Ett utvecklande arbete i ett högkvalificerat team som tillsammans strävar efter de mest innovativa lösningarna * Att arbeta i en region med stark framtidstro, gemenskap och hög kompetens - med en livsstil, boende och karriärmöjligheter du tidigare inte trott funnits inom räckhåll ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera, leda och följa upp projektplaner och tidsramar, med fokus på att uppnå delmål och avsluta projekt i enlighet med deadlines * Identifiera och hantera risker för att säkerställa framgångsrik projektleverans * Säkerställa att projekten följer gällande krav, standarder, lagar och regler * Rapportera projektstatus, framsteg och avvikelser till intressenter och ledning * Delta i utveckling och implementering av nya metoder, verktyg och processer * Utmana traditionella tillvägagångssätt och arbeta nära teamen för att hitta unika lösningar på komplexa problem VI SÖKER DIG SOM - Har en civil- eller högskoleingenjörsexamen alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Har några års arbetslivserfarenhet från en teknisk roll - Har tidigare erfarenhet av projektledning - Har erfarenhet av MS Office, MS Projects eller andra projektledningsverktyg - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Intellektuellt nyfiken * Ansvarstagande * Målinriktad * Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Nordhydraulic AB levererar hydrauliska ventiler och styrningar till världsledande kunder inom främst fordonsindustrin. Vi är idag ca 170 anställda och finns i Kramfors, men ingår i HYDAC-koncernen med ca 10.000 anställda i 50 olika företag.
Molnet Personlig assistans är en assistansanordnare för personer som är berättigad till personlig assistans enligt LSS Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade. Vår verksamhet kännetecknas av flexibla lösningar med hög kvalitet, tillgänglighet och stort engagemang för både kunder och assistenter. En 3-årig flicka har ett assistansteam för omvårdnad i hemmet. Hon kan inte andas på vanligt sätt så har hon trakeostomi inopererad och pga. ätsvårigheter har hon gastrostomi (knapp på magen). Du är tjej eller kille, din ålder spelar mindre roll, det viktiga är att du är lugn, ordningsam, pålitlig, har tålamod, ansvarsfull och har hög arbetsmoral. Du måste vara rökfri och kunna svenska språket flytande i både tal och skrift. Kunskap av track, peg-knapp, inhalation, andningsmaskin är ett plus men absolut inget krav. Du kommer få lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, detta är obligatoriskt då flickan är minderårig. Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet vid rekrytering. En introduktion görs alltid i början av tjänsten där du får lära dig allt du behöver kunna. Vi vill att du som söker har för avsikt att jobba med flickan långsiktigt. Arbetstiderna kommer att vara 12 h, dubbelassistans dygnet runt, vaken natt. Vill du ha en intressant och utvecklande arbetsplats så har du hittat helt rätt! Om du känner att du stämmer in på beskrivningen ovan så tveka inte på att skicka ett mail med CV och personligt brev till Molnet Personlig Assistans. Mer information ges vid en eventuell intervju. Vi ser fram emot att höra från dig!
Logistikofficer till Västernorrlands Regemente med Jämtlands fältjägarkår, I 21 Västernorrlands regemente med Jämtlands fältjägarkår, I 21, har verksamhet på två orter, Sollefteå och Östersund, och ansvarar för att utbilda och vidmakthålla två fristående skyttebataljoner samt Militärbas Sollefteå. From 2025-01-01 kommer I 21 även ha verksamhet i Härnösand. Här får du möjligheten att vara med om någonting unikt, den militära återetableringen i Nedre Norrland. Om avdelningen Logistikavdelningen G4, där tjänsten är placerad, är en del av regementsstaben med uppdraget att utveckla, samordna och funktionsleda logistiken inom regementet inom delfunktionerna Teknisk tjänst, Förnödenhetsförsörjning, transporttjänst, Försvarsmedicin och Övrig logistik. Om tjänsten Som Logistikofficer på I 21 logistikavdelning kommer dina främsta uppgifter vara att arbeta med planering och genomförande av Värdlandsstöd, VLS. Utöver detta stöttar du i den dagliga verksamheten som bland annat innebär transporter, materielplanering, mobiliseringsplanering. Du kommer även vara involverad i arbetet med att förädla funktionens arbetssätt och bidra till att utveckla logistikfunktionen på Regementet. Kvalifikationer KRAV • Genomförd yrkesofficersutbildning • OF2 eller OR7 • Tjänstgjort inom Försvarsmakten med inriktning logistik • Goda kunskaper i Officepaketet • Goda kunskaper i Svenska, både i tal och i skrift • Goda kunskaper i Engelska, både i tal och i skrift • Körkort B Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Logistikofficer ska du som person vara serviceinriktad, ansvarskännande och noggrann. Tjänsten kännetecknas av ett högt personligt ansvarstagande där du förväntas vara självgående, kommunikativ och prestigelös. Förmåga att jobba både självständigt och i grupp är en förutsättning. Du bör ha en förmåga att strukturerat hantera flertalet varierande uppgifter, ibland både samtidigt och under tidspress. Du har en god förmåga att se helhet, du är följsamt till tagna beslut samt har förmåga att fatta beslut när befattningen kräver de. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • C/CE-körkort • Erfarenhet av att arbeta i systemen: PRIO, LIFT, VIDAR • Erfarenhet av logistikbefattning på pluton/kompani- eller bataljonsnivå • Erfarenhet av VLS • IFTEX/BVKF-utbildning • ADR-utbildning Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Arbetstid: heltid 40h. Är till största delen förlagd på dagtid under vardagar men schemalagd tjänstgöring under andra tider förekommer. Även deltagande i övningsverksamhet kan innebära frånvaro och att arbetet bedrivs under andra tider än ordinarie arbetstid. I tjänsten ingår 3 h fysisk träning på arbetstid. Arbetsort: Sollefteå. Befattningen kan innebära tjänsteresor och utbildning på annan ort förkommer. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas Upplysningar om tjänsten Tf Logistikchef August Eriksson, nås via växeln 08- 788 75 00 Upplysningar om rekryteringsprocessen HR-generalist Malin Lidström 070-318 79 66 Fackliga företrädare OFRO, Mattias Larsson 070-419 28 06 eller via mail [email protected] Försvarsförbundet nås via växeln 08-402 40 00 SACO nås via växeln 08-613 48 00 SEKO nås via växeln 0770-457 900 Välkommen med din ansökan senast 2025-01-17. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev. I ansökningsbrevet beskriver du varför du söker befattningen. I ditt CV skall det finnas en sammanställning över din utbildning samt övriga meriter. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten ska växa och nu behöver vi dig i vårt lag. Riksdagen har fattat beslut om att återetablera sex nya förband, där Västernorrlands regemente med Jämtlands fältjägarkår (I 21) är ett av dem. Förbandet kommer att ha verksamhet på två orter, Sollefteå och Östersund, och bland annat ansvara för att utbilda och vidmakthålla två skyttebataljoner och en militärbas. I 19 stödjer etableringen och nu ska vi anställa personal till I 21. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välbetalda uppdrag med trygga villkor - från norr till söder Att arbeta som hyrläkare hos Magnifiq innebär att du får tillgång till en rad förmåner som gör ditt arbete både givande och bekvämt. Vi erbjuder trygga villkor med sjuklön, tjänstepension och kollektivavtalsenliga försäkringar. Som hyrläkare hos oss har du också friheten att bestämma hur mycket du vill jobba, oavsett om du föredrar heltid, deltid, dagar eller nätter. Våra uppdrag finns över hela landet, från norr till söder. Magnifiq - Specialistläkare Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Specialistläkare inom Anestesi och/eller intensivvård samt att du har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Anmäl ditt intresse idag, så återkommer en av våra bemanningsansvariga med uppdrag som passar dig. Välkommen till oss! Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med samtliga av Sveriges regioner samt ett stort antal kommuner och privata vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta.
Rådomsgården är ett privat äldreboende i Helgum, Sollefteå kommun. Det drivs i aktiebolagsform där ägarskapet huvudsakligen utgörs av invånare från bygden. Verksamheten har pågått sedan 1994 och är ett särskilt boende med avtal med Sollefteå kommun om 14 fasta platser och 3 korttidsplatser. Rådomsgården ligger vackert i naturnära miljö och har cirka 20 medarbetare. Förutom sjuksköterskor och undersköterskor arbetar här en ekonom och en vaktmästare. I vårt egna kök tillagas maten från grunden av våra kockar. Ledstjärnan är god omvårdnad som utgår från de boendes individuella behov. Vi söker nu dig som vill jobba extra hos oss dag, kväll/helg. Arbetet består i huvudsak av vård- och omsorgsarbete men även andra arbetsuppgifter ingår, såsom tvätt och städ. Lön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal med Kommunal. Krav: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Ansvarstagande med god samarbetsförmåga och stort engagemang. Frågor om tjänsterna besvaras av Sofi Nyberg, välkommen med din ansökan! Observera att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons- och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 91 jobb