Lediga jobb i Sundsvall

Utforska våra senaste lediga jobb i Sundsvall inom en mängd olika branscher. Vi kopplar samman arbetsgivare och jobbsökande för att skapa meningsfulla karriärmöjligheter i den vackra staden Sundsvall.

Finanschef till Permascand AB
Rutinera i Sundsvall AB
Ekonomi- och finanschefer

Permascand AB har levererat elektroder och eftermarknadstjänster till den kemiska industrin i över 50 år. Verksamheten har nyligen gått ihop med Magneto Special Anodes och bildat en koncern som till största delen ägs av Altor. Sammanslagningen är tänkt att utmynna i ett nytt världsledande bolag inom tillverkning av katalytiska beläggningar och elektroder. Permascand har idag ca 100 anställda med huvudkontor i Ljungaverk där bolaget driver forsknings- och utvecklingsverksamhet, teknikutveckling och produktion. Magneto har idag ca 200 anställda med verksamheter i Nederländerna, USA och Kina. Läs mer om Permascand AB: www.permascand.com Är du en affärsdriven och analytisk person som trivs med ett helhetsansvar för ekonomifunktionen? Då ska du söka tjänsten som Finanschef till Permascand AB och bli ansvarig för vårt ekonomiteam i Ljungaverk. Du blir affärspartner med CEO Permascand AB och rapporterar till CFO samt ingår i den globala finansgruppen. I din roll har du både personal- och resultatansvar och blir medlem i den lokala sajtens ledningsgrupp. Utöver det lokala ansvaret har du en stöttande funktion gentemot våra verksamheter i Kina och Holland. Som chef för vårt ekonomiteam som jobbar inom finans, redovisning, controlling och IT blir du den som ytterst ansvarar för organisationens leverans inom området. Vi erbjuder dig en spännande roll där du både har en operativ och strategisk funktion vilket innefattar ledarskap samt koordinering och utveckling av processer, rutiner och personal. I din roll får du det övergripande ansvaret att ta fram och leverera information kring bolagets finanser vilket inkluderar ansvar för total konsolidering av företaget. Du får också ansvar för att säkerställa kvaliteten på rapportering från Kina och Holland och att sammanställa månadsrapporten för koncernen (tillsammans med CFO). Du förväntas bevaka och i samråd med ledningsgrupp, CEO och CFO ansvara för att de ekonomiska målen i budget och affärsplan uppnås. Ditt arbete innefattar: · Finansiering · Controlling · Konsolidering · Analyser · Cash management · Banklösningar · Likviditetsprognoser · Valutariskhantering · Försäkringar Vi söker dig som har arbetat internationellt och som tycker det är spännande att ha rapporteringsrutiner över olika länders regler och normer. Du har ett starkt affärsfokus, ledarerfarenhet och goda finansiella kunskaper, har du dessutom en bakgrund från industri/produktion så ser vi det som ett stort plus. I rollen förväntas du vara en entusiasmerande, rak och öppen ledare som kan styra ekonomifunktionen med en klar och tydlig riktning. Som person har du en god analytisk förmåga där struktur, kvalitet och noggrannhet är viktigt. Du är drivande, van att arbeta självständigt och kan se både detaljer men samtidigt ha koll på helheten. Eftersom du har många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid din samarbets- och kommunikationsförmåga. Då vi jobbar internationellt och rollen innefattar utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav, du uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, främst Excel samt tidigare erfarenhet av ekonomi/affärssystem, gärna Monitor. Tjänsten avser anställning hos Permascand AB med placering i Ljungaverk, viss möjlighet till distansarbete men i huvudsak sker arbetet på plats vid sajten. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf 070-760 64 47 [email protected] Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mejlar direkt till ansvarig rekryterare. Ange att du söker tjänsten: ”Finanschef Permascand”. Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan omgående, dock senast den 20 april 2025.

Idag
Sista ansökan:
20 april 2025
CE-chaufförer sökes för att köra linjetrafik!

Vill du bli en del av ett ledande logistikföretag med närmare 400 000 anställda? Trivs du med att köra längre sträckor inom linjetrafik och är flexibel med arbetstider? Då kan det vara dig vi söker! Till ett av världens ledande logistikföretag, söker vi nu driftiga och positiva CE chaufförer. Med verksamhet i 220 länder, erbjuder vår samarbetspartner integrerade tjänster och anpassade lösningar för hantering av transport av brev, varor och information. Som CE chaufför på detta uppdrag kommer du att arbeta med b.la. lastning, lossning och transport av gods både uppåt till Umeå och nedåt till Gävle och du kommer att leverera till både företags och privatkunder. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på SC transport - vilka är en del av StudentConsulting Group - och vara uthyrd till vår samarbetspartner under sommarhalvåret. Arbetstiderna är förlagda under dygnets alla timmar och veckans alla dagar. Det finns både dag och nattscheman och arbetstiderna varierar mellan 8h/dag och 10h/dag. Övernattning är ej aktuellt på dessa uppdrag. Goda chanser till förlängning och övertag finns efter uppdragets slut DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten är: - CE körkort och vana av att köra med släp - Giltigt YKB - ADR - God kommunikationsförmåga i det svenska språket Som person är du driven, ambitiös och tar ansvar för ditt arbete. Du förstår vikten av god service och räds inte utmaningar. Har du tidigare erfarenhet av transportyrket är det starkt meriterande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att bli aktuellt. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att ta kontakt med oss, på: [email protected] OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför

Idag
Sista ansökan:
25 april 2025
Sundsvalls kommun rekryterar Sektionschef till Rekryteringsenheten
Sundsvalls kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. ARBETSUPPGIFTER Vi rekryterar nu till en ny tjänst och söker en sektionschef till Rekryteringsenheten. Rekryteringsenheten är en av två enheter inom avdelningen Rekrytering och Bemanning. Enhetens främsta uppgift är att vara ett rekryteringsstöd för chefer i Sundsvalls kommunkoncern. Chefsrekryteringar och säkerhetsklassade tjänster sker via Rekryteringsenheten. Vid rekrytering av övriga befattningar kan chefer välja att ta stöd i hela eller delar av processen. Vi rekryterar både volym och enstaka tillsättningar. Enheten deltar även i olika aktiviteter som syftar till att stärka arbetsgivarvarumärket. Men även insatser kopplade till chefsförsörjnings- och traineeprogrammet ingår i uppdraget. Samarbete med kompetensförsörjningsstrateg och övriga HR organisationen sker regelbundet. I din roll som sektionschef är du underställd avdelningschefen, ingår i ledningsgruppen och har ansvar för personal, verksamhet, ekonomi, resultat samt arbetsmiljö. Enheten består idag av nio medarbetare, åtta rekryteringsspecialister och en systemförvaltare. Du kommer att, utöver din ledarroll, vara delaktig i en rad utvecklingsarbeten, exempelvis utökat användande av digitala verktyg och kvalitativ utveckling av rekryteringsarbetet. Arbetet kräver en hög grad av samarbete då många uppdrag sker i samverkan med olika delar av Sundsvalls kommunkoncern. Enheten arbetar med stort fokus på mål genom inkludering, där medarbetarna får ansvar och driva frågor och förbättringsarbeten. Vid behov kommer du att arbeta operativt med rekryteringar. Vi tillsammans skapar utveckling och kvalitet! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk, alternativt någon eftergymnasial, utbildning inom HR eller annan inriktning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Har du någon form av ledarutbildning är det meriterande. Du har några års arbetserfarenhet, varav minst ett år i ledande befattning vilken inkluderat personal- och verksamhetsansvar. Du har varit delaktig i eller drivit verksamhetsutveckling och effektiviseringsarbeten kopplade till rekryteringsprocessen och har god vana av att arbeta med olika digitala verktyg.  Du har arbetat operativt med hela rekryteringsprocesser men även varit delaktig i kompetensförsörjningsfrågor och utveckling av arbetsgivarvarumärket. Som person är du självgående, trygg, entusiasmerande och har en god personlig mognad. Du uppskattar att ha rollen som ledare med fokus på inkludering, samarbete och teamkänsla. Du uppskattar att arbeta mot tydliga mål, såväl kvalitativa som kvantitativa, och drivs av att tillsammans med andra skapa goda resultat genom effektiv leverans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Idag
Sista ansökan:
10 april 2025
Doktorand i företagsekonomi med stationering i Sundsvall

Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten inkluderar forskning och utbildning inom ämnena: företagsekonomi, juridik, nationalekonomi, statistik, geografi och turismvetenskap. Företagsekonomi är ett av de största ämnena vid Mittuniversitetet med verksamhet av ungefär lika stor omfattning i Sundsvall och Östersund. I ämnet ges utbildning på grundnivå och avancerad nivå, inklusive ett civilekonomprogram med två fördjupningsinriktningar: marknadsföring & affärsutveckling samt redovisning & finansiering. Även uppdragsutbildningar ges. Den företagsekonomiska forskningen i Sundsvall har särskild inriktning mot främst bank och finans, redovisning och revision samt marknadsföring och strategiska nätverk. Forskningen i Östersund är profilerad mot entreprenörskap, företagsutveckling, regional utveckling och turism. Till ämnet finns Centrum för forskning om ekonomiska relationer (CER) kopplat. Den utlysta anställningen knyter an till civilekonomprogrammets fördjupningsinriktningar och i bred bemärkelse ska licentiandprojektet vara kopplat till områdena marknadsföring & affärsutveckling eller redovisning & finansiering. Den specifika inriktningen på arbetet formuleras i samråd med handledaren.  För anställningen är det meriterande att den sökande kan utföra ekonomiska beräkningar. Anställningen förutsätter också förtrogenhet med empirinära undersökningar då en stor del av forskningen sker i samverkan med aktörer i det omgivande samhället. Av stor vikt är att den forskarstuderande kan bidra till den verksamhet som bedrivs inom företagsekonomiämnet, även inom utbildning och administration, och till forskarutbildningsmiljön genom att finnas på plats på stationeringsorten. Anställningen är tänkt att leda fram till licentiatexamen.   Arbetsuppgifter Forskarstudier (80 %) samt administration och/eller undervisning (20 %) under två och ett halvt år.    Behörighet Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i företagsekonomi eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper   Bedömningsgrund Urval bland sökande som uppfyller behörighetskraven görs med hänsyn till de sökandes förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Urval sker enligt följande kriterier: För anställningen krävs dokumenterad fallenhet för forskning, uppvisad i kandidat- och/eller magisteruppsats och andra skriftliga prestationer, samt god förmåga att arbeta självständigt. Ansökan ska åtföljas av en projektskiss (på högst fyra A4-sidor), vilken ska innehålla en avhandlingsidé och en tänkt planering av hur idén ska kunna genomföras.    Personliga egenskaper Vi ser att du är en person som gillar utmaningar, har god förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Andra egenskaper som vi lägger vikt vid är att du är resultatinriktad, har förmåga att samarbeta och är tydlig i kommunikationen med andra.   Information Närmare upplysningar lämnas av prefekt Daniel Laven, [email protected], 010- 142 86 20 eller ämnesföreträdare Peter Öhman, [email protected], 010-142 86 77. Information finns även på www.miun.se/jobb/.   Anställning och tillträde Doktorandanställningen avser en anställning som motsvarar två och ett halvt år och beräknas leda fram till en licentiatexamen. Förutom forskarstudier som omfattar 80 % av heltid kommer undervisning och administrativt arbete om 20 % ingå i anställningen som då motsvarar heltidstjänst. Om studietakten i forskarutbildningen förändras ändras anställningstiden i motsvarande omfattning. Anställningen kan förlängas fram till doktorsexamen förutsatt att ytterligare finansiering erhålles. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Tillträde 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse.   Stationeringsort: Sundsvall   Lön: Ingångslönen fastställs enligt en för Mittuniversitetet lokalt avtalad lönestege för doktorander.   Handläggning Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap. och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/?item=311447   Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Ansökan ska innehålla en styrkt meritförteckning, en beskrivning av den sökande, examensbevis, uppsats(er) och andra relevanta publikationer samt en kortfattad beskrivning av dels forskningsintressen och varför den sökande anser sig vara rätt person för anställningen (högst två A4-sidor), dels den ovan nämnda projektskissen (på högst fyra A4-sidor). Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-08-31. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Extrajobb som grillmästare
Brand Impact Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Om oss Brand Impact har sedan 1988 varit en ledande partner för varumärken inom detalj- och dagligvaruhandeln. Vi skapar upplevelser som sticker ut genom smakprov, engagerande samtal och kreativ exponering av produkter i butiksmiljö. Vill du bli vår nästa Grillmästare? Vi letar efter en entusiastisk grillmästare som vill ha världens roligaste extrajobb! I denna roll får du ansvaret för att förbereda och grilla läckra rätter, samtidigt som du bidrar till en härlig atmosfär och en smakupplevelse för våra kunder. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Demonstrera och tillaga grillprodukter för kunder i livsmedelsbutiker. Bjuda på smakprov och engagera kunder genom samtal och produktkunskap. Hålla grillplatsen organiserad och ren för att säkerställa en säker och trivsam miljö. Samverka med butikspersonal för att säkerställa optimal produktplacering och synlighet. Vi söker dig som Är över 18 år. Kommunicerar väl och flytande på svenska. Har ett genuint intresse för grillning och matlagning. Är serviceminded och har lätt för att få kontakt med människor. Kan arbeta vid behov, främst på torsdagar och fredagar. Varför arbeta med Brand Impact? Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö med en marknadsmässig lön och support från vårt kunniga team! Intresserad? Är du redo att bli vår nya grillmästare? Tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot din ansökan! //Brand Impact Teamet

Idag
Sista ansökan:
30 april 2025
Växelhandläggare vid Hovrätten för Nedre Norrland
Sveriges Domstolar
Telefonister

Vilka är vi Hovrätten för Nedre Norrland är en av landets sex hovrätter. Domstolens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de fem tingsrätterna i Västernorrlands, Gävleborgs och Jämtlands län. Förutom att handlägga mål har hovrätten i uppdrag att utbilda fiskaler och assessorer i den fyraåriga domarutbildningen. Hovrätten har även att yttra sig över lagförslag m.m. som regeringen remitterar till hovrätten samt att pröva de ärenden som överklagas från Rättshjälpsmyndigheten. Hovrätten är belägen i centrala Sundsvall och har ungefär 55 medarbetare. Hovrätten för Nedre Norrland är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, god service, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts. Vi söker en växelhandläggare med tilläggsuppgifter som receptionist till Hovrätten för Nedre Norrland. Vill du ha ett meningsfullt arbete i en av samhällets viktigaste verksamheter? Då kan detta vara ett jobb för dig! Genom vårt arbete stöttar vi den demokratiska grunden, och det vi gör är viktigt – för din och allas rättssäkerhet. Beskrivning av arbetsuppgifter Som växelhandläggare är din huvudsakliga uppgift att snabbt, korrekt och professionellt hantera inkommande samtal till tjugo domstolar. Du avgör om samtalet ska kopplas vidare eller om du kan svara direkt med hjälp av verksamhetsstöd och sökfunktioner. Målsättningen är att så långt som möjligt kunna ge svar direkt i telefonisttjänsten. Du ingår i en grupp på sex växelhandläggare. Ni är var och en kontaktperson för 3-4 domstolskunder var. Du uppdaterar även uppgifter i olika IT-system.  I receptionistuppgifterna ingår att ge god service till besökare samt hantera passerkort, lås och larm. Dessutom har vi ett rullande schema där man har ansvar för övervakning och stängning efter avslutade förhandlingar. Vid dessa tillfällen kan det bli aktuellt med arbete efter ordinarie kontorsarbetstid. Alla växelhandläggare genomgår en intern utbildning. Kvalifikationer • Godkänd gymnasieexamen, eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Mycket god datorvana • God förmåga att uttrycka dig i tal på svenska och engelska • Minst ett par års aktuell erfarenhet av telefoni i växel eller kundtjänst Om dig I rollen som växelhandläggare är du domstolarnas ansikte utåt och ofta den första kontakt allmänheten har med en domstol. Detta ställer mycket höga krav på förmågan att ge ett gott och professionellt bemötande samt hög service. Du har utpräglad känsla för service och tycker om att hjälpa andra människor. Du är positiv, ansvarstagande, noggrann och har ett gott omdöme. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi erbjuder en bra arbetsmiljö och förmåner som underlättar för dig både på och utanför arbetet. Några av våra förmåner är: • Minst 28 dagars semester • Friskvårdsbidrag 3000 kronor • En friskvårdstimme varje vecka • Våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiska Praktisk information Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid Arbetstid: Ordinarie veckoarbetstid är måndag till fredag mellan 07:45 och 16:12. Då verksamheten tillåter finns möjlighet till flextid. Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Sveriges Domstolar tillämpar individuell lönesättning. Sista ansökningsdag är den 13 april 2025 För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Svara på våra urvalsfrågor samt bifoga personligt brev och CV. Vi läser ansökningarna löpande så varmt välkommen med din ansökan redan i dag. Arbetsgivarens referensnummer: 2025/0123

Idag
Sista ansökan:
13 april 2025
UPPDRAG: Allmänspecialist till Njurunda VC
Medilon AB
Specialistläkare

Uppdragsbeskrivning: Som specialistläkare på denna vårdcentral kommer du träffa listade patienter som kommer på fysiska besök. Tjänsten innebär ett omväxlande arbete med sedvanliga arbetsuppgifter för läkare på vårdcentral, allt från de yngsta patienterna till den äldre patientgruppen. Patientarbetet innebär både planerad verksamhet och akuta besök. Exempel på arbetsuppgifter är sedvanligt mottagningsarbete, hantera varierande primärvårdsärenden i form av fysisk sjukvårdsrådgivning och bedömning. Frågedoktor för övriga medarbetare och administrationsansvar. Krav om erfarenhet avseende journalsystem Cosmic Arbetstider: Mån-Fre, 40 tim/vecka. Placering: Njurunda VC, Sundsvall Intro: Enligt överenskommelse. Uppdragets start/slut: 2025-06-30 - 2025-07-11 Ersättning: Ersättning enligt överrenskommelse. Ersättning för bemmaningsuppdrag kav variera men är vanligtvis mycket högre än en vanlig läkarlön. Vår inställning: På Medilon strävar vi efter att skapa goda arbetsvillkor för våra medarbetare. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och ser till att dina kompetenser och insatser värderas på rätt sätt. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Vänligen bifoga ditt CV och en kopia av din legitimation till [email protected]. Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta oss via samma e-postadress.

Idag
Sista ansökan:
31 mars 2025
UPPDRAG: Vaccinationssjuksköterska
Medilon AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Uppdragsbeskrivning: Vi söker nu en duktig vaccinationssjuksköterska till mottagningar i Karlstad och Kristinehamn. En ambulerande tjänst mellan mottagningarna. Erfarenhet som vaccinationssjuksköterska är meriterande. Arbetstider: V. 27-30 Mån-Fre, 60%. V. 31-32 Mån-Fre, 100%. Placering: Karlstad samt Kristinehamn Intro: V. 27: 2 dagar utbildning digitalt samt 2 intropass. Uppdragets start/slut: 2025-06-30 - 2025-07-11 Ersättning Ersättning enligt överrenskommelse. Ersättning för bemmaningsuppdrag kav variera men är vanligtvis mycket högre än en vanlig lön. Vår inställning: På Medilon strävar vi efter att skapa goda arbetsvillkor för våra medarbetare. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och ser till att dina kompetenser och insatser värderas på rätt sätt. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Vänligen bifoga ditt CV och en kopia av din legitimation till [email protected]. Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta oss via samma e-postadress.

Idag
Sista ansökan:
31 mars 2025
Chef produktion och sysselsättning, anstalten Viskan
Kriminalvården
Övriga chefer inom samhällsservice

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Anstalten Viskan är en sluten anstalt som börjar ta emot intagna i mars 2025. 125 medarbetare arbetar i verksamheten. Anstalten har plats för 120 intagna samt 24 beredskapsplatser. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna kommer vara sysselsatta med utbildning, olika behandlingsprogram eller inom industriproduktion. Till Viskan tar man sig bäst med bil och parkerar på vår personalparkering. I den här processen kommer vi tillämpa löpande urval och bjuda in kandidater till intervju den 16 april under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan redan idag. ARBETSUPPGIFTER Alla som verkställer ett straff i fängelse ska ha sysselsättning för att främja återanpassningen i samhället. På anstalten Viskan kommer att finnas en träverkstad och en metallverkstad, båda med försäljning till externa kunder. Vi kommer även att bedriva yrkesutbildning inom lackering. Vissa intagna arbetar i anstaltens storkök. Inom ansvarsområdet produktion ligger också annan strukturerad sysselsättning såsom studiegrupper och skapande verksamhet. Verksamheten kommer över tid att utökas med fler produktions- och sysselsättningsmöjligheter. Som produktionschef planerar, leder och fördelar du arbetet för de produktionsledare som i sin tur leder de intagna. Du bidrar i ledningsgruppens utvecklingsarbete i samarbete med verksamhetens övriga chefer. Utöver personal- budget- och arbetsmiljöansvar kommer du att: • Säkerställa effektiva produktionsflöden och kvalitetssäkra produktionen. • Säkerställa att leveransplaner hålls, planera och prioritera för att möta kundernas förväntningar. • Ansvara för inköpsprocessen. • Marknadsföra verksamheten och hålla kontakten med potentiella kunder. • Tillsammans med arbetslaget kontinuerligt arbeta med utveckling av verksamheten. • Samordna produktionens säkerhetsarbete i dialog med anstaltens säkerhetsavdelning. Vi erbjuder dig en möjlighet att driva en kvalitativ verksamhet med såväl säljande produktion som olika yrkesutbildningar. Du kommer att spela en viktig roll i utvecklingen och utökningen av våra sysselsättningar men minst lika viktigt är ditt samspel med övriga chefer inom anstalten. Sysselsättningen är en integrerad del av helheten där vi tillsammans verkar för våra klienters återanpassning i samhället. Läs gärna mer om hur det är att vara chef i Kriminalvården här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardsinspektor/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker om människor och som vill och kan möta och bemöta både medarbetare och intagna på ett kommunikativt och relationsbyggande sätt. Du är produktionschef men du är också ledare för en pedagogisk verksamhet. Du får extra tillfredsställelse av att se människor lära ett yrke och har tålamodet att låta lärandet få ta tid. Du är strukturerad, tydlig och coachande i ditt ledarskap. När konflikter uppstår möter du dem med stabilitet och trygghet. Här kommer du att vara med och bygga upp, utveckla och sätta rutiner och arbetssätt med utgångspunkt i Kriminalvårdens övergripande riktlinjer. Du är med och bygger ditt eget arbetslag och kommer ha insyn och påverkan i hur vår nya anstalt tar form. Därför är du en person som drivs av din nyfikenhet och ditt engagemang. Du hittar lösningar, vänder på perspektiven och ser vägar framåt. Din samarbetsförmåga är hög liksom din vilja att bygga något tillsammans med dina medarbetare och chefskollegor. Vi söker dig som har: • Akademisk eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet • Chefserfarenhet (personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar) • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. • Körkort för personbil Det är meriterande med erfarenhet av: • Arbete som chef i offentlig sektor • Socialt arbete eller arbete inom yrkesutbildning • Ledande roll inom vinstdrivande eller självfinansierande verksamhet, gärna med socialt fokus • Arbetsledning inom produktion eller lager/logistik ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer genomförs på anstalten Viskan den 16 april. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
14 april 2025
Verksamhetsutvecklare
Bolagsverket
Lednings- och organisationsutvecklare

Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige – samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Till vår nya enhet för samverkanstjänster söker vi nu en erfaren verksamhetsutvecklare med inriktning mot projekt-/programledning av större myndighetsöverskridande utvecklingsuppdrag med fokus på förenkling och digitalisering. Enheten ansvarar för Bolagsverkets samverkanstjänster samt digitala infrastrukturtjänster för företagsdomänen. Enheten ansvarar också för samordning av nationella och internationella samarbeten, samverkansuppdrag och initiativ som har sin utgångspunkt i förenkling och digitalisering. Som verksamhetsutvecklare kommer du att ansvara för att driva och hålla samman komplexa utvecklings- och samverkansuppdrag med stöd av etablerade utvecklings- och projektstyrningsmetoder. Du kommer även att arbeta praktiskt med verksamhetsutvecklande aktiviteter, utredningar och analyser. Exempel på samverkansuppdrag inom enhetens ansvar: • Standard Business Reporting (SBR - nationellt samverksansuppdrag) • NSGN (Nordic Smart Government Networks - överenskommen samverkan på nordisk nivå) • TaxSam Företag - i samverkan utveckla och förvalta taxonomier i Sverige • Utveckling och leverans av infrastrukturtjänster såsom digital identitetsutgivning för företag • Samverkan med tredjepartsleverantörer i utvecklingsaktiviteter Placeringsort är Sundsvall. Resor förekommer i tjänsten, både nationellt, inom Norden samt i Europa. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som gillar att i samverkan med andra myndigheter och aktörer ta fram och utveckla digitala och automatiserade tjänster och infrastruktur. Du känner dig driven av att skapa lösningar som gör det enklare och tryggare att verka som företagare. Du har ett strukturerat arbetssätt och är målinriktad. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och du har förmåga att leda andra mot ert gemensamma mål genom att hålla ett strategiskt perspektiv där du ser till hela kontexten.  I denna roll behöver du ha: - minst en eftergymnasial utbildning inom it-området. - minst 5 års aktuell erfarenhet av verksamhetsutvecklande uppdrag med fokus på digitalisering. - minst 5 års aktuell erfarenhet av projektledning eller programledning av större komplexa utvecklings- eller samverkansuppdrag mellan olika aktörer. - aktuell erfarenhet av projekt- eller programledning av större internationella utvecklings- eller samverkansåtaganden mellan myndigheter. - erfarenhet av att arbeta utifrån etablerade projektstyrningsmetoder. - erfarenhet av arbete med strukturerad riskhantering.      - erfarenhet av agila utvecklingsmetoder. Eftersom vi är en myndighet och även har internationella samarbeten är det viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat, i både tal och skrift, på svenska och engelska. Välkommen med din ansökan! Vi gör urval och intervjuer löpande. ÖVRIGT Bifoga endast CV. Placeringsort Sundsvall. Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Idag
Sista ansökan:
13 april 2025