Lediga jobb hos AB Nya Grand Hotel
OM ROLLEN I vår ständiga strävan att alltid utveckla och kvalitetssäkra vår mat- och dryckesavdelning söker vi dig som idag arbetar som assisterande köksmästare eller dig som känner dig redo att ta nästa steg i karriären! Du ska med passion och kunskap vara med och skapa minnesvärda smakupplevelser för våra gäster samtidigt som du är en ledare och förebild för teamet. Vi letar därför efter dig som är genuint intresserad av mat, känner dig bekväm och rejält hemmastadd i ett eventkök samt besitter tydliga ledaregenskaper. Du kommer att vara del i ett engagerat och rutinerat team bestående av tre kockar, en souschef och köksmästare som dagligen arbetar tillsammans för att överträffa våra gästers förväntningar. Rollen som Assisterande köksmästare är främst en operativ tjänst då du spenderar majoriteten av din tid i köket med att coacha och leda kockarna samt souschef samtidigt som du vid behov stöttar upp köksmästaren i det dagliga arbetet. Gemensamt för alla som arbetar i köket är att vi har ett genuint intresse för yrket där vi lagar internationell- och svensk mat med förstklassiga råvaror. Alla event är unika med varierat antal gäster, oavsett antal så ska service och kvalitet genomsyra hela verksamheten och detta ska därför vara en självklarhet även för dig. Det kommer stundtals att krävas en del flexibilitet och hårt arbete. Att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför en klar fördel. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt roligt. Då vårt kök består av många olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är prestigelös, positiv och strukturerad Har minst 1 års tidigare erfarenhet av att arbetsleda i ett kök Har ett genuint intresse och passion för att skapa högkvalitativa gastronomiska upplevelser. Du har mellan 5- 8 års yrkesvana - tidigare erfarenhet från bankettverksamhet och internationellt kök är meriterande. Uppskattar variationen som ett eventkök erbjuder, där varje event är unikt och antalet gäster varierar. Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har tidigare vana från att leda ett team och känner dig bekväm i att ta beslut som rör det dagliga arbetet. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala flytande svenska eller engelska. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Tillträde av tjänsten är under hösten 2025 Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast 30/9-2025, intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Verandan är en klassisk nordisk à la carte-restaurang som följer säsongen. Här serveras både frukost lunch och middag. Menyn erbjuder klassiska rätter med en modern tvist. I vår ljusa och inbjudande atmosfär strävar vi efter att skapa en plats där våra gäster kan känna lugn och ro under sitt besök. Vi söker Dig som eftersträvar att göra skillnad och som söker en ny utmaning. I vår internationella miljö finns gäster från hela världen och ett krav är att du obehindrat talar svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning med lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Vi söker dig som är morgonpigg och vaknar med ett leedne på läpparna varje dag. Om tjänsterna: Vi söker just nu två frukostvärdar/frukostvärdinnor. Anställningen är på 75%, med viss möjlighet till att arbeta mertid för rätt person. Arbetstiden är förlagd till förmiddagen med tidiga morgnar, i regel mellan 06:00 och 12:30 (med 30 minuters rast). I rollen som frukostvärd/värdinna arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Vi söker dig som är morgonpigg, serviceinriktad och alltid sätter gästerna i fokus. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. Du kommer att ansvara för servering av vår frukost. Vi har buffetservering men en stor del av upplevelsen sker vid bordet, så som dryckesbeställningar och eventuella special orders som kan förekomma. Arbetsuppgifterna i övrigt är följande: mise en place inför arbetsdagen ta emot och placera gäster servera, duka av duka om under service på ett effektivt sätt förbereda inför kommande dag uppdukning och förberedelser av matsalen inför nästa servering Vem är du? Vi söker dig som har ett naturligt leende på läpparna och en vilja att göra skillnad. Du arbetar effektivt med en förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån olika situationer. Du är dessutom intresserad av att ständigt lära mer. Du har någon tidigare erfarenhet från branschen och kan hantera såväl brickservering som att bära tallrikar på ett effektivt vis. Du är självgående, strukturerad och har mycket energi. Du besitter hög social kompetens och brinner för uppgiften att ge våra gäster en fantastisk service. Du talar obehindrat svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande. Vi erbjuder: Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Vi söker dig som söker en spännande utmaning i sommar men även dig som vill arbeta extra på helger, lov mm. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Vi motser din ansökan senast 2025-07-13. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan till oss snarast. Du som går vidare i processen kommer att bli kallad till intervju inom kort.
OM ROLLEN Tycker du om att arbeta i en spännande, dynamisk internationell miljö är detta jobb för dig! Tjänsten som Supervisor på vår Housekeepingavdelning innebär att du bland annat är arbetsledare för ditt skift och har därmed full kontroll på vad som händer under ditt arbetspass – såväl mot gäster som mot personal. Att ha en beslutsfattande person på varje arbetspass är ett måste och där är du en oerhört viktig del i detta. Vidare ingår följande arbetsuppgifter: - Rumskontroll och säkerställande av kvalité enligt LQA standards - Arbetsfördelning inom avdelningen - Planering och uppföljning av storstädning - Städning av hotellrum samt allmänna ytor vid behov - Säkerställande av smidig intern kommunikation - Introduktion och upplärning av nyanställda Housekeepingavdelningen arbetar för att säkerställa att effektivitet förenas med kvalitet och söker efter dig som kan arbeta både effektivt och har ett öga för detaljer. Det kommer stundtals att krävas en hel del arbete, så att vara stresstålig, lösningsorienterad samt ha förmågan att utföra fysiskt ansträngande uppgifter är därför ett måste. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt väldigt roligt. Arbetstiderna är förlagda till veckans alla dagar mellan 06:30 och 22:30. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är: Positiv, strukturerad och passionerad med ett öga för detaljer Har minst två års yrkesvana - gärna med internationell erfarenhet. Du har tidigare erfarenhet och/eller utbildning inom hotell. Tidigare erfarenhet av att arbeta med hotellsystemet Opera Cloud Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala god svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett plus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Att vara med och fortsätta utveckla hotellet för att vara en attraktiv arbetsplats Tillsvidareanställning om 100 % Lön enligt avtal och tillträde omgående. Övriga förmåner inom Grand Group Vi utför bakgrundskrontroll som en del av vår rekryteringsprocess. Intervjuer kommer att ske löpande.
Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Hotellet har idag 279 rum, varav 70 är sviter och 11 är signatursviter. Den mest spektakulära är Prinsessan Lilian sviten på hela 330 kvm. Här finns dessutom sex restauranger; Verandan, Terrassen och Cadierbaren samt Mathias Dahlgrens restauranger, ett förstklassigt spa samt 23 konferens- och festvåningar. Lokalerna består av historiska Vinterträdgården, Spegelsalen och Bolinderska Palatset som kompletteras med nya, modernt inredda, lokaler. Bakom kulisserna kan vi stoltsera med en floristavdelning, styckbod, kallskänk, konditori och olika á la carte-kök samt vinkällare och Room Service. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. OM ROLLEN Som en del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla och kvalitetssäkra vår mat- och dryckesavdelning söker vi dig som redan arbetar som souschef eller är redo att ta nästa steg i karriären. Med passion och kunskap ska du bidra till att skapa minnesvärda smakupplevelser för våra gäster och samtidigt vara en organiserad driftsledare för teamet. Vi söker dig som har ett genuint intresse för mat, känner dig bekväm i ett eventkök och vill utvecklas som ledare. Vi delar en passion för yrket och lagar svensk mat med internationella inslag med förstklassiga råvaror. Våra event är unika, med varierande antal gäster, men service och kvalitet genomsyrar alltid verksamheten – och vi förväntar oss att detta är lika självklart för dig. I din roll kommer du att leda ett team bestående av fem medarbetare, inklusive köksmästare och assisterande köksmästare. Arbetet kräver flexibilitet och stundtals ett högt tempo, vilket gör stresstålighet och en lösningsorienterad inställning till en klar fördel. För rätt person erbjuder tjänsten både utveckling, glädje och en givande arbetsmiljö. Då vårt kök har flera olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv och strukturerad Har ett genuint intresse och passion för att skapa högkvalitativa gastronomiska upplevelser. Du har minst 5 års yrkesvana av arbete i kök och har erfarenhet av arbete som souschef eller 1:e kock Uppskattar variationen som ett eventkök erbjuder, där varje event är unikt och antalet gäster varierar. Vi ser gärna att du har ett intresse av ledarskap och vill utvecklas både som ledare och inom företaget Erfarenhet från event och bankettkök är meriterande Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du har tidigare vana från att leda ett team och känner dig bekväm i att ta beslut som rör det dagliga arbetet. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala svenska och engelska. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 30/6- 2025 Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
ARBETE PÅ GRAND HÔTEL Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Nu söker vi en passionerad och erfaren konditor som kommer att vara avgörande i vår resa mot att sätta Grand Hôtels konditori på kartan och göra det ikoniskt KONDITORIET Vårt konditori består av ett starkt team på sju personer som dagligen arbetar med att skapa både klassiska och innovativa desserter, konfektyrer, tårtor och bakverk. Konditoriet samarbetar nära med övriga kök samt eventavdelning. De primära arbetsuppgifterna består av att skapa desserter för evenemang av alla storlekar, temabufféer på våra restauranger, vår välbesökta Afternoon Tea i Cadierbaren samt för beställningar av tårtor för evenemang både inom och utanför hotellet. Att vara en del av konditori-teamet innebär att vara en pålitlig lagspelare som kan balansera precision och skicklighet samt besitter förmågan att bidra kreativt. OM ROLLEN För att trivas i denna position bör du vara en erfaren konditor med utmärkta kommunikationsfärdigheter och kunna samarbeta smidigt med andra avdelningar. Dessutom behöver du vara strukturerad med god planeringsförmåga då konditoriet producerar stora volymer av hög kvalitet där samtliga desserter förväntas vara perfekt tidsatta för varje evenemang. Vi söker en konditor som inte bara har passion för att skapa fantastiska desserter utan också besitter den kompetens och erfarenhet som krävs för att prestera på en hög nivå. Att vara en del av vårt konditori innebär att vara en viktig pusselbit i teamet som varje dag strävar efter att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda under dagtid och morgnar alla dagar i veckan. Som konditor på Grand Hôtel omfattas du av kollektivavtalet med HRF. VEM ÄR DU? Vi letar efter en engagerad och passionerad konditor som har: Dokumenterad utbildning som konditor med minst tre års erfarenhet inom yrket En stark arbetsmoral och förmåga att hantera stress Expertis vid samtliga stationer inom ett konditori Förmågan att arbeta strukturerat och effektivt, särskilt vid produktion av stora volymer Bevisad förmåga att leverera högkvalitativa desserter vid olika typer av evenemang och mingel Kommunikativ på engelska VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete på ett av Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster. En arbetsplats där takhöjden är hög och variationen i arbetsuppgifter är stor. Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Lön enligt avtal och tillträde överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Vi genomför bakgrundskontroller som en del av vår rekryteringsprocess. Senaste ansökningsdag med CV är den 25/5 2025.
OM GRAND HÔTEL Vi på Grand Hôtel strävar alltid efter att utveckla och kvalitetssäkra våra mat och dryckesavdelningar och söker efter dig som har ett stort engagemang och passion för matlagning. Gemensamt för arbetet i samtliga av våra kök är att vi lägger stort fokus på kvalité och värderar hantverket i matlagning, i samtliga av våra kök vi gör i största möjliga mån allt från grunden själva. På Grand Hôtel finns ett flertal kök med olika inriktning och just nu söker vi efter en kock till vårt Servicekök. OM CADIERBAREN Som kock i vårt servicekök lagar du maten till våra Cadierbars och Roomservice gäster. Vi erbjuder en är en internationell meny som uppdateras kontinuerligt. Teamet består av ett tiotal kockar och souschefer samt en köksmästare. GRAND HÔTEL SOM ARBETSPLATS Då hotellet består av många olika restauranger och kök finns det för rätt person mycket goda utvecklingsmöjligheter samt möjlighet att bygga en långsiktig kökskarriär inom hotellet. Du som anställd kommer både att få arbeta med högkvalitativa råvaror, en fantastisk produkt och kollegor med gedigen kunskap och erfarenhet. Det finns även ett kontinuerligt kunskapsutbyte och samarbete köken emellan. Som kock på Grand Hôtel omfattas du av kollektivavtalet HRF avtalet. VI SÖKER Vi lägger stor vikt vid att du har ett genuint intresse och passion för yrket. Vidare söker vi efter dig som har följande egenskaper och kvalifikationer: Positiv, strukturerad och noggrann Minst tre års yrkesvana som kock, tidigare erfarenhet från svenska och internationella kök är ett krav Dokumenterad kockutbildning eller motsvarande dokumenterad erfarenhet Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år och tala flytande svenska eller engelska Arbetstiderna kommer vara enligt ett rullande schema där arbete förekommer både på vardagar, kvällar och helger. Arbetspassens är förlagda mellan klockan 06:00 som tidigast och 02:00 som senast. VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning gäller för samtliga tjänster. Anställningsförmåner och förmåner inom Grand Group DIN ANSÖKAN Du som skickar in din ansökan och går vidare i processen kommer att bli inbjuden till hotellet inom kort. Som en del av rekryteringsprocessen utför vi bakgrundskontroller.
CADIERBAREN I Cadierbaren hittar alla hem, stockholmare som hotellgäster. Den grandiosa baren rymmer after work-sällskap, informella möten och festkvällar bubblande av champagne och spännande drinkar. Här njuter våra gäster antingen av en enastående utsikt över Stockholms ström och kungliga slottet eller klassisk intimitet i barens hjärta. Vi erbjuder à la carte-frukost, lunch och Afternoon Tea i tillägg till en komplett à la carte meny. Baren håller öppet nästan dygnet runt året runt med undantag för ett fåtal timmar på natten mellan cirka 02-07. Namnet har baren fått efter Régis Cadier, fransk köksmästare och hotellets grundare. OM ROLLEN I tjänsten som runner / nisse arbetar du tillsammans med servispersonalen med målet att ge gästerna bästa möjliga service. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå i att se till att alla ytor hålls rena, duka av och på bord, påfyllning av material/produkter samt diskplockning. Du tillsammans med servisen är gästernas främsta kontakt under deras besök och ansvarar för att säkerställa gästnöjdhet. Du följer med självklarhet våra Leading standards gällande att leverera en femstjärnig service. För att passa in i denna roll behöver du därför vara en mångsidig och snabbtänkt person med några års vana som runner/nisse i à la carte servering. Vidare behöver du ha förmågan att kunna överblicka vad som händer samtidigt som du snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter för att finnas på plats där du behövs. Det kommer stundtals att krävas en hel del arbete och att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför ett måste. Arbetstiderna varierar och fördelas på såväl morgnar, dagar, kvällar och helger. VEM ÄR DU? Som person är du positiv, strukturerad och passionerad. Du har minst 1 års yrkesvana från restaurangbranschen - gärna med internationell erfarenhet. Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Vi söker personer som är självgående, strukturerade och har mycket energi. Hög social kompetens och som brinner för uppgiften att ge våra gäster en fantastisk service. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala och skriva god svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett plus. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning med sexmånaders provanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan.
OM ROLLEN Som anställd på Housekeeping har du en avgörande roll i att göra våra gästers hotellvistelse till en fem-stjärnig upplevelse. Du ansvarar för att städa och dekorera samtliga hotellrum samt allmänna ytor enligt hotellets standards. Alla våra hotellrum är unika när det kommer till både storlek och design, vilket också gör att städarbetet behöver anpassas därefter. Du kommer även att ha viss gästkontakt i din roll, vilket innebär att du behöver tycka om mötet med människor, är behjälplig och kan hänvisa våra gäster på ett korrekt sätt. Du kommer även arbeta med ”turndown service” under kvällstid, där är dina primära arbetsuppgifter att förbereda och göra rummen trivsamma inför kväll och natt. Som städare/städerska är du del av ett team med lång erfarenhet, en stark teamkänsla och som kommer lära upp och stötta dig. Samtliga i teamet arbetar på plats och finns tillgängliga för varandra. Housekeepingavdelningen arbetar för att säkerställa att effektivitet förenas med kvalitet och söker efter dig som kan arbeta både effektivt och har ett öga för detaljer. Det kommer stundtals att krävas en hel del arbete, att vara stresstålig, lösningsorienterad samt ha förmågan att utföra fysiskt ansträngande uppgifter är därför ett måste. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt väldigt roligt Vi har möjlighet att erbjuda anställning på 80% (cirka 4 dagar per vecka), alternativt 100% (cirka 5 dagar per vecka). Arbetstiden är förlagd till både kvälls och dagtid samt helger. Anställningen omfattas av kollektivavtal med försäkringar och tjänstepension. Ob-ersättning förekommer beroende på arbetstidens förläggning. VEM ÄR DU? Primärt söker vi efter dig som har tidigare erfarenhet av hotellrumsstädning, vidare ser vi även att du är ordningsam och effektiv samt har en strävan efter att utvecklas inom yrket. Housekeeping kommunicerar relevant information till sin personal via både mejl, möten och gemensamma anslagstavlor. Du behöver därför på ett enkelt sätt kunna ta till dig information i både tal och skrift i olika forum. Vi ser gärna att du har en aktiv livsstil då arbetet innebär mycket rörelse och kräver viss styrka. Minst 1 års tidigare erfarenhet av hotellrumsstädning Du har hög arbetsmoral och gör alltid ditt bästa Positiv, strukturerad och noggrann Grundläggande engelska i tal och skrift Grundläggande svenska i tal Ytterligare språkkunskaper är meriterande Du är bosatt i Sverige och har ett svenskt arbetstillstånd/ you are a living in Sweden and have a Swedish work permit. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. Tillsvidareanställning på 80% eller 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Lön enligt avtal, tillträde enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och förmåner inom Grand Group. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande och du som går vidare i processen kommer att bli kallad till intervju inom kort. Intervju sker på plats på hotellet och kan komma att innehålla ett praktiskt moment.
ARBETE PÅ GRAND HÔTEL Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. KONDITORIET Just nu söker vi efter en assisterande konditorchef till vårt team bestående av sex konditorer och en konditorchef. Vi söker efter dig som har en stor passion för konditor-yrket och som har tidigare erfarenhet av att leda och coacha ett team. Vårt konditori samarbetar nära med flera av våra andra kök och ansvarar för en mängd olika uppdrag, såsom afternoon tea, upplagda desserter för evenemang med upp till 1500 gäster, samt klassiska desserter till verandans populära team-bufféer. Konditoriet arbetar även i viss utsträckning med specialbeställningar som tårtor och chokladarbeten. Konditoriers fokus ligger på att kombinera kvalitet och kreativitet för att skapa en upplevelse utöver det vanliga, oavsett storleken på beställningen eller tillfället. OM ROLLEN I rollen som assisterande chefskonditor förväntas du ta ett stort operativt ansvar över produktionen för att säkerställa en smidig drift. Du är konditorchefens högra hand när det kommer till menyplanering, schemaläggning samt coachning och stöttning gentemot teamet. Huvudsakliga ansvarsområden: Kreativitet och innovation: Du förväntas skapa unika och högkvalitativa desserter och bakverk för både restauranger och evenemang. Fokus ligger på kreativitet, innovation och att hålla sig uppdaterad med de senaste trenderna inom branschen. 2. Ledarskap och personalansvar: Rollen inkluderar delat ledarskap och coachning av ett team av konditorer. Du ska vara en mentor och motivera teamet att uppnå kreativitet, samtidigt som du stöttar konditorchefen i schemaläggning, personalplanering och utvärdering av teammedlemmar. 3. Organisering och samarbete: Förutom att aktivt delta i produktionen, kommer du vara delaktigt i att organisera arbetet i konditoriet, samt samarbeta med andra avdelningar för att skapa fantastiska gästupplevelser. Inköp, beställning och inventering av varor är också en del av arbetsuppgifterna, tillsammans med att säkerställa att avdelningen följer hygien- och säkerhetsstandarder (HACCP). Arbetstiderna är förlagda enligt ett rullande schema med arbete cirka varannan helg. VI SÖKER DIG SOM ÄR: Kreativ och innovativ: Du bör vara en person med en passion för att skapa nya och spännande smaker och presentationer. Strukturerad problemlösare: Du ska kunna arbeta strukturerat och lösa problem effektivt. Lagspelare och ledare: Du trivs med samarbete och har förmågan att inspirera och utveckla ditt team. Kommunikativ och diplomatisk: God kommunikationsförmåga och förmåga att bygga goda relationer med gäster och kollegor är viktigt. Det kommer stundtals att krävas en del flexibilitet och hårt arbete och att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför en klar fördel. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt roligt. Då vårt kök består av många olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar och förläggs till såväl dagtid, kvällar som helger. Vidare ser vi även att du har: Minst 6 års erfarenhet som konditor, gärna med erfarenhet av menyutveckling och ledarskap. Internationell erfarenhet och formell kulinarisk utbildning är meriterande, särskilt om du har arbetat på femstjärniga etablissemang. VI ERBJUDER: En möjlighet att arbeta på ett prestigefyllt hotell i Sverige med stor kreativ frihet och möjligheter att forma konditoriet. En utvecklande arbetsmiljö där ditt arbete uppskattas och belönas, med förmåner inom Grand Group. Tillsvidareanställning med provanställning på sex månader, lön och startdatum enligt överenskommelse. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Sista ansökningsdag är 1/5, intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OM ROLLEN Just nu söker vi efter en ny Spa-värd som vill bli del av vårt fantastiska Spa team på Grand Hôtel! Besökarna på vårt Spa består både av hotellgäster, externa Spa och behandlingsgäster samt våra medlemmar. I Spat finns även en shop med kläder, smycken, presentkort samt Spa-produkter. Rollen som Spa-värd är en varierad roll där du primärt ansvarar för: Vara en värd som i och runt i Spat och informera om vårt utbud Ta emot mat och dryckesbeställningar samt servering av champagne Förbereda Spa-sviter Beställa och packa upp varor Se till att det alltid är påfyllt med handdukar, badtofflor, frukt och handdukar i både spa och gym Kassahantering gällande beställningar till våra medlemmar & gäster Se till att Spa samt omklädningsrum är i femstjärnigt skick I tjänsten som Spa-värd kommer det krävas både självständighet och ett nära samarbete med dina kollegor i receptionen samt övriga avdelningar både på spat och i hotellet. Du är gästens första intryck och ansvarar för att säkerhetskälla kundnöjdhet. Våra gäster kommer från hela världen så det är viktigt att du kan både svenska och engelska flytande, i både tal och skrift. Arbetstiderna är enligt ett rullande schema som innefattar både helger, morgnar, dagar och kvällar. VEM ÄR DU? Vi söker efter dig som är ute efter en långsiktig anställning, som är flexibel med arbetstider samt kan starta relativt omgående. Vidare ser vi även att du: - Gillar att ha många bollar i luften och är stresstålig. - Älskar att ge en 5-stjärnig service och har nära till ett leende. - Tycker om att arbeta fysiskt - Organiserad och strukturerad - Har en varm personlighet och en hög energinivå samt jobbar bra i grupp och är lösningsorienterad. - Tidigare erfarenhet från servicebranschen inom hotell och restaurang samt Spa är meriterande. VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Som en del av rekryteringsprocessen utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 30/4–2025. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb