Concierge - sommaranställning
AB Nya Grand Hotel
Hotellreceptionister m.fl.

Snart är sommaren här och med den också vår absolut mest intensiva säsong under året. Vi söker därför ett antal anställda till tjänsten som concierge för att förstärka teamet under sommaren. Om tjänsten: Anställningen är till en början en extraanställning med start i april, som sedan övergår i en 100% tjänst mellan juni - augusti då vi har vår absoluta högsäsong. Arbetstiden är förlagd till veckans alla dagar med omväxlande dags-, mellan- eller kvällspass mellan cirka 07:00 och 23:00. OM ROLLEN Du kommer att vara en viktig del av ett litet team inom Front Office som består av fem ordinarie concierger samt ett antal extra- och säsongsanställda. Tillsammans sköter och ansvarar teamet för bokningar, förfrågningar och rekommendationer till våra gäster. Som Concierge är du även med i ett större Front Office team bestående av Doormans, bagagevaktmästare och receptionister som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på våra gästers vistelse. I arbetet som Concierge gäller det att vara initiativtagande och ha en god problemlösningsförmåga då du dagligen hjälper våra gäster med alla sorters önskemål och förfrågningar. Vidare förväntas du ha bra koll på vad som händer i vår stad med omnejd med allt från museer, sightseeing, teater, gäster och evenemang till restauranger och barer. Att arbeta som Concierge är som att vara ”på scen” varje dag då man är ständigt i fokus i vår lobby. VEM ÄR DU? Som person ska du ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för att skapa Grand effekten och göra våra gästers vistelse, inte bara på Grand utan i Stockholm, den allra bästa genom att överträffa deras högt ställda förväntningar! Du har en god kännedom och intresse för destinationen Stockholm med dess omnejd. Du måste vara ansvarsfull, noggrann, flexibel och gilla att arbeta under en tidvis mycket hög arbetsbelastning. Vidare uppfyller du följande krav: Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service, har du erfarenhet som concierge eller hotellreceptionist på ett internationellt hotell är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande Erfarenhet från hotellsystemet Opera och medlemskap i Clefs d’Or är meriterande Du är organiserad och kan hålla många bollar i luften samtidigt Du är utåtriktad och förstår vad det innebär att vara diskret och ge en personlig service utan att bli privat. Gillar att jobba med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal och gäster från många olika kulturer Innehar en hög integritet och stabilitet samt känner dig trygg i en hotellmiljö på allra högsta internationella miljö VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter En extraanställning och säsongsanställning under sommaren med start i april eller maj och fram till augusti eller enligt överenskommelse Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Vi söker dig som söker en spännande utmaning i sommar och som gärna har möjlighet att fortsätta arbeta extra på helger, lov mm efter säsongens slut. Lön och tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan till oss snarast. Du som skickar in din ansökan kan förvänta dig återkoppling inom cirka 14 dagar. Vi kommer att börja kalla till intervjuer från slutet av februari.

141 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Bagagevaktmästare - Heltids & Extraanställning 2024
AB Nya Grand Hotel
Hotellreceptionister m.fl.

Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. OM ROLLEN Som bagagevaktmästare är du en del av vårt fantastiska och engagerade Front Office team som vi nu önskar utöka med flera Bagagevaktmästare. Som Bagagevaktmästare är du tillsammans med Doorman ansiktet utåt för verksamheten, du är den första som välkomnar gästen vid ankomst, den sista som tackar gästen för besöket, säger adjö och på återseende vid avresa. Som bagagevaktmästare är din primära uppgift att ge ett varmt välkomnande, ta emot gästers bagage samt leverera det till rummen. Du har även ett brett generellt ansvarsområde i att assistera och leverera en femstjärnig service till alla gäster vid ankomst, under vistelsen och vid avresa, exempelvis genom att hjälpa till med enklare förfrågningar samt se till att entrén alltid är snygg och välstädad. Du behöver ha god kännedom om omgivningen, Hotellet med dess historia och kunna ge råd och tips till gäster som efterfrågar det. VEM ÄR DU? Vi söker just nu efter flera bagagevaktmästare, varav ena tjänsten är en heltidsanställning och den andra en anställning för enstaka dagar (extraanställning). Vi söker efter personer som är självgående, strukturerade och med mycket energi. Hög social kompetens och som brinner för uppgiften att ge våra gäster en fantastisk service. God kunskap om Stockholm och dess närområde God fysik och kan hantera bitvis tunga lyft Tidigare arbete eller utbildning inom hotell är meriterande Har möjlighet och vill arbeta båda dagtid, kvällstid och helger Körkort med minst behörighet B och du talar svenska och engelska obehindrat. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tjänst 1: Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Tjänst 2: Anställning för enstaka dagar (behovsanställning). Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Vi motser din ansökan senast den 15/8-24. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan.

144 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Städare/Städerska Visstidsanställning

OM ROLLEN Som anställd på Housekeeping har du en avgörande roll i att göra våra gästers hotellvistelse till en fem-stjärnig upplevelse. Du ansvarar för att städa och dekorera samtliga hotellrum samt allmänna ytor enligt hotellets standards. Alla våra hotellrum är unika när det kommer till både storlek och design, vilket också gör att städarbetet behöver anpassas därefter. Du kommer även att ha viss gästkontakt i din roll, vilket innebär att du behöver tycka om mötet med människor, är behjälplig och kan hänvisa våra gäster på ett korrekt sätt. Du kommer även arbeta med ”turndown service” under kvällstid, där är dina primära arbetsuppgifter att förbereda och göra rummen trivsamma inför kväll och natt. Som städare/städerska är du del av ett team med lång erfarenhet, en stark teamkänsla och som kommer lära upp och stötta dig. Samtliga i teamet arbetar på plats och finns tillgängliga för varandra. Housekeepingavdelningen arbetar för att säkerställa att effektivitet förenas med kvalitet och söker efter dig som kan arbeta både effektivt och har ett öga för detaljer. Det kommer stundtals att krävas en hel del arbete, att vara stresstålig, lösningsorienterad samt ha förmågan att utföra fysiskt ansträngande uppgifter är därför ett måste. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt väldigt roligt Vi har möjlighet att erbjuda anställning på 80% (cirka 4 dagar per vecka) med möjlighet att arbeta mertid upp till 100%. Arbetstiden är förlagd till både kvälls och dagtid samt helger. Anställningen omfattas av kollektivavtal med försäkringar och tjänstepension. Ob-ersättning förekommer beroende på arbetstidens förläggning. VEM ÄR DU? Primärt söker vi efter dig som är både noggrann, effektiv och har en strävan efter att lära dig yrket. Housekeeping kommunicerar relevant information till sin personal via både mejl, möten och gemensamma anslagstavlor. Du behöver därför på ett enkelt sätt kunna ta till dig information i både tal och skrift i olika forum. Vi ser gärna att du har en aktiv livsstil då arbetet innebär mycket rörelse och kräver viss styrka. Tidigare erfarenhet av av hotellrumsstädning är mertierande Du har hög arbetsmoral och gör alltid ditt bästa Positiv, strukturerad och noggrann Goda kunskaper i engelska Grundläggande svenska i tal och skrift Ytterligare språkkunskaper är meriterande Du är bosatt i Sverige och har ett svenskt arbetstillstånd/ you are a living in Sweden and have a Swedish work permit. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. Visstidsanställning med start i mars eller början av april - 30:e september på 80% med möjlighet att arbeta mertid upp till 100%. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Lön enligt avtal, tillträde enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och förmåner inom Grand Group. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande och du som går vidare i processen kommer att bli kallad till våra rekryteringsdagar den 18/2 eller den 4/3. Rekryteringsdagen sker på plats på hotellet och kan komma att innehålla ett praktiskt moment.

156 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
IT-support tekniker till Grand Hôtel Stockholm
AB Nya Grand Hotel
Supporttekniker, IT

Är du lösningsorienterad, gillar att hjälpa andra och har ett starkt intresse för IT och teknik? Trivs du i en bred roll där du stöttar organisationen, leder projekt och är en del i den fortsatta utvecklingen? Har du en gedigen kunskap och erfarenhet från support och IT? En mycket spännande roll som IT-support tekniker på Sveriges främsta lyxdestination väntar. Om rollen Som IT-Support tekniker på Grand Hôtel Stockholm jobbar du i en internationell miljö med största möjliga fokus på att dagligen skapa en femstjärnig upplevelse för alla våra anställda och för våra gäster på Grand Hôtel, The Sparrow Hôtel, Lydmar hotel samt i Mathias Dahlgrens restauranger. Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll med fokus på drift, förvaltning och support i befintliga IT-system. I denna roll arbetar du nära användarna och arbetar aktivt med att förstå och bidra med utveckling i deras IT-miljö. I rollen som IT support kommer du att ansvara för att ge generell teknisk support till organisationen, vilket kan innebära varierande arbetsuppgifter av både enklare och mer komplex karaktär. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill ta steget vidare tillsammans med ett företag som värdesätter både samarbete och personlig utveckling. Du har en central roll i organisationen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kopplade till att: Ge teknisk support i rollen som "första linjen Helpdesk" och stötta organisationen med IT-frågor. Projektleda IT-relaterade projekt och arbete med IT-inköp. Ta emot ärenden via telefon, mail, chatt och ärendehanteringssystem Skapa konton och lägga till behörigheter i Microsoft Windows Active Directory/Entra ID On- och offboarding Behörighetshantering i MS Azure Tilldela licenser, hantera delade mailkorgar och arbetsuppgifter i Office 365 Server-administration Lägga till behörigheter i SharePoint Hantera mindre IT-projekt Fjärrstyrning/övervakning Felsökning Patchning Konfiguration & drift Powershell Nätverk/switching (Cisco/Ruckus/HP) Hjälpa våra hotellgäster med enklare felsökning och support Hantera vissa frågor kopplade till IT-säkerhet Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande och självständig roll där du får vara med och utveckla IT-stödet för hela organisationen. Vem är du? Vi söker dig med minst fem års IT-relaterad erfarenhet, gärna med erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som operativt samt nationellt och internationellt. Du har ett gott och tränat öga för detaljer och du brinner för service och drivs av att leverera på högt ställda mål. Som person är det viktigt att du är driven. självgående och tar initiativ, med förmågan att hantera och lösa ärenden självständigt. Du är flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo där snabba beslut och anpassningar är en del av vardagen. Du är en stark kommunikatör och kan bemöta olika typer av intressenter, från VD till tekniker, med en professionell och tydlig kommunikationsstil. Samarbete är viktigt för dig och du ser dig själv som en teamspelare som värdesätter en god laganda. Du är dessutom serviceinriktad och kvalitetsmedveten, med en genuin vilja att leverera högsta möjliga standard i allt du gör. Vi söker dig som har: Gymnasieexamen inom IT eller liknande med minst fem års erfarenhet av IT och/eller tekniskt arbete, varav några år inom IT-support, vilket vi gärna ser som en del av din bakgrund. Goda kunskaper i Windows, MSO 365, Linux, Active Directory, Azure AD/Entra ID, Windows Server, Linux Server, GPO:er, VMware vSphere, Förmåga att kommunicera flytande på svenska och bekvämt på engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett stort plus Vi ser gärna att du har arbetat med IT-relaterade projekt och är van att samarbeta med leverantörer. Du har en pedagogisk förmåga och det är en fördel om du även har erfarenhet av att utbilda internt inom IT. För att lyckas i rollen är du en självgående, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs med eget ansvar. Ditt arbetssätt är strukturerat och serviceinriktat. Som person har du en servicefokuserad personlighet. Du är positiv, ordningsam och passionerad. Du drivs av att initiera och fullfölja projekt och investeringar. Det är meriterande om du har certifieringar inom IT. Arbetstiderna är främst förlagda måndag till fredag, men jour och helgarbete kommer att ingå i tjänsten på sikt. Vi erbjuder: En spännande roll i ett litet team om tre personer. Du rapporterar till IT-chef och samarbetar med ytterligare en kollega på IT-avdelningen. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster En arbetsplats med högt i tack och stor variation i arbetsuppgifter. Arbetsplatsen är placerad på hotellet Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

157 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Bartender till Cadierbaren på Grand Hôtel

Cadierbaren har sedan starten 2006 varit en självklar mötesplats för såväl Stockholmare som tillresta som eftersöker smakhantverk och service i högsta internationella klass. Nu söker vi efter en bartender som vill vara en del av vårt passionerade team. Cadierbaren är hjärtat av anrika Grand Hôtel Stockholm och har fått sitt namn efter hotellets grundare Régis Cadier som 1874 slog upp portarna mot Kungliga slottet och världen - sedan dess har vi varit hem för celebriteter, storslagna evenemang och helt vanliga livsnjutare året runt. Som bartender i Cadierbaren får du arbeta i en internationell och magnifik miljö. Vi söker en positiv, engagerad och strukturerad bartender med mångårig yrkesvana. Du är en kreativ person som känner dig trygg i yrket. Du vill lära ut såväl som att bli lärd eftersom du alltid är nyfiken på att bredda dina kunskaper i din yrkesroll. I vår ständiga strävan att utveckla och kvalitetssäkra Cadierbaren söker vi dig som vill och kan leverera en absolut femstjärnig service till våra gäster. Vi letar efter dig som är genuint intresserad av drycker i alla dess former samt med kunskaper för att guida våra gäster till en minnesvärd upplevelse. Det kommer stundtals att vara ett högt tempo, därför är det viktigt att du trivs i en sådan miljö och att du är naturligt lösningsorienterad. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt väldigt roligt. VEM ÄR DU? Som person är du positiv, strukturerad och passionerad. Du har minst två års kvalificerad yrkesvana av arbete som bartender. Vi ser gärna att du har internationell erfarenhet och erfarenhet från etablissemang med en väldigt hög standard och ett världsvant klientel. Du besitter en god kunskap vad gäller cocktails, både skapande av signaturer och inom klassiker. Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Du talar god svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett plus. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster. Lärorik miljö och snabb utvecklingskurva inom yrket. Tillsvidareanställning med sexmånaders provanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Lön efter överesnkommelse / erfarenhet Välkommen att skicka din ansökan och CV här genom vårt rekryteringsverktyg. Har du några frågor är du varmt välkommen att mejlaAnton Windmar, Bar manager Cadierbaren, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Du måste fyllt 18 år samt tala svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är meriterande.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Assisterande köksmästare till vårat kallkök
AB Nya Grand Hotel
Köksmästare och souschefer

OM GRAND HÔTEL Vi på Grand Hôtel strävar alltid efter att utveckla och kvalitetssäkra våra mat och dryckesavdelningar och söker efter dig som har ett stort engagemang och passion för matlagning. Gemensamt för arbetet i samtliga av våra kök är att vi lägger stort fokus på kvalité och värderar hantverket i matlagning, i samtliga av våra kök vi gör i största möjliga mån allt från grunden själva. OM ROLLEN Just nu söker vi en assisterande köksmästare till kallköket som vill vara med och utveckla vårt klassiska kallkök, för rätt person kommer det på sikt även finnas goda möjligheter att utvecklas och ta övertjänsten som köksmästare för kallköket.Vi söker efter dig som är genuint intresserad av mat, känner dig bekväm och hemmastadd i ett kallkök samt drivs av att leda och utveckla ett team. I kallköket förbereds kalla förrätter, snittar och kanapéer för vår festvåning, samt Afternoon tea till Cadierbaren. Här görs även klassiska bufféer och frukostbuffé till Verandan. Som assisterande köksmästare för kallköket är dina huvudsakliga ansvarsområden: Vara huvudansvarig för produktionen inom kallskänken, personal, drift och service i köket när kallskänkschefen inte är på plats. Vara ställföreträdare för kallskänkschefen och säkerställa att köket drivs effektivt och följer våra högt ställda standarder. Samarbeta med och leda ett team bestående av 11 kallskänkor och kockar samt 2 souschefer. I det dagliga arbetet ingår även: Att organisera, fördela, leda och följa upp arbetet i kallskänken samt aktivt delta i den dagliga produktionen. Säkerställa att kökets högt satta standards efterföljs. Delta i menyplanering, menyuppläggning och visionsarbete för kökets framtida utveckling. Se till att beställningarna ligger inom fastställda ekonomiska ramar och överenskommelser. Regelbundet informera och kommunicera med kökets personal samt andra avdelningar på hotellet. Ansvara för att städrutiner, HACCP och övriga hygienföreskrifter följs. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt roligt. Då vårt kök består av många olika avdelningar finns goda möjligheter för dig att både utveckla och utvecklas. Arbetstiderna varierar men förläggs primärt till såväl dagtid men arbete på kvällar och helger förekommer även. VI SÖKER DIG SOM HAR: Minst 8 års erfarenhet arbeta i ett professionellt kök varav minst 3 år inom ett kallkök. Höga ambitioner och vill utvecklas inom avdelningen Förmåga att arbeta strukturerat och hålla hög kvalitet även under tidspress. Du har tidigare vana från att leda och motivera ett team samt känner dig bekväm i att ta beslut som rör det dagliga arbetet. God kommunikations- och samarbetsförmåga med andra avdelningar. Kännedom om HACCP och andra relevanta livsmedelslagar och regler. Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Dokumenterad utbildning inom yrket är meriterande. VI ERBJUDER: En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Anställningsförmåner och rabatter inom Grand Group. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Som en del av rekryteringsprocessen utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 31/3 - 2025 Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025