Selecta AB jobb

Lediga jobb hos Selecta AB

Handläggare Contract specialist (vikariat) /Business Support
Selecta AB
Backofficepersonal m.fl.

Är du intresserad av att arbeta i ett marknadsledande företag med många kundkontakter och en produkt som sprider glädje? Är du sugen på en rolig utmaning och vill arbeta med administration och avtalsfrågor? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten På Business Support ingår du i ett serviceinriktat team på 11 personer som hanterar avtalen mot Selectas kunder. Du fungerar som en länk mellan kundansvarig och kund genom att bistå med support i avtalsfrågor. Dina dagliga uppgifter innebär bland annat: Validering och granskning av ordrar Orderläggning utformning av avtal kundregistervård fakturering av maskiner. Daglig support till Säljare Vi arbetar i Movex, QlikView, Excel, Microsoft CRM, och Barium. Placering är Selectas huvudkontor i Solna strand, Stockholm och du rapporterar till vår Ledare inom Business Support. Vem är du? Till denna tjänst söker vi dig som har några års arbetslivserfarenhet av administration och avtalshantering. Som person är du noggrann och tycker det är viktigt att arbetet utförs med bra kvalité och med en hög servicenivå. Vi söker dig som har en god förmåga att prioritera, arbeta metodiskt samt kunna ha helhetsperspektiv. Du ska kunna arbeta självständigt med ett högt tempo. Du som söker har en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller liknande. I den här rollen behöver du vara van användare av Excel. Du bör ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt. För alla oss som arbetar på Selecta gäller det att i alla lägen göra det vi kan för att infria, och helst överträffa, kundernas och konsumenternas förväntningar. Hos oss mäts du både på vad du gör och hur du gör det och det är därför viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Lagarbete, Engagemang och Kvalité. Selecta erbjuder: En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så älskar du, precis som vi ett gott kaffe. Du får även Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar Lunchförmån med subventionerad lunch. Kaffeutbildning Intresserad? Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Madeleine Andersen på 070–9858076, [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bli vår nästa Service Leader – och gör skillnad varje dag på Stockholms ...
Selecta AB
Försäljnings- och marknadschefer

Har du en passion för ledarskap, älskar att skapa struktur och gillar att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i ett internationellt bolag där du får både frihet och ansvar – och vara med och skapa service i världsklass? Då kan det vara just dig vi söker till rollen som Service Leader på Selecta! Om rollen Som Service Leader har du det operativa ansvaret för att leda vår fantastiska driftsorganisation i Stockholm med utgångspunkt i Skarpnäck. Härifrån coachar du våra servicekonsulenter och tekniker som jobbar ute på fältet – men du är också ofta ute själv och möter teamet där det händer! I rollen ingår även ansvaret för vårt kontor Public i centrala Stockholm. Tillsammans med ditt gäng ser du till att våra kunder får den bästa servicen varje dag. Du planerar smart, leder tydligt och utvecklar arbetssätt som skapar både effektivitet och arbetsglädje. Dina viktigaste uppgifter: Vara en närvarande och coachande ledare med personalansvar Planera bemanning, resurser och arbetsmetoder för att skapa flow Följa upp resultat och budget – du gillar siffror och har koll på läget Leda förändring och förbättring med energi och framåtanda Skapa starka kundrelationer tillsammans med vårt säljteam Säkerställa att kontoret och vårt showroom Public fungerar som ett inspirerande nav för verksamheten Vem söker vi? Du är en självgående och strukturerad ledare som gillar att vara där det händer. Du kommunicerar tydligt och lyhört, och har en coachande stil som får människor att växa. Du är en naturlig relationsbyggare som får teamet att prestera – och trivas! Vi tror att du har: Minst 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar för större team Erfarenhet av budgetansvar, KPI:er, planering. En stark känsla för service – det sitter i ryggmärgen! Goda kunskaper i engelska och MS Office B-körkort Extra plus om du har erfarenhet av drift/serviceorganisation och teknisk förståelse Varför välja Selecta? Hos oss får du mer än ett jobb – du får en möjlighet att utvecklas i ett bolag som bryr sig om människor på riktigt. Vi tror på kraften i glada medarbetare och starkt teamwork. Därför får du stöd, frihet och en massa kaffe på vägen. Vi erbjuder bland annat: 30 semesterdagar Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify med massor av förmåner Rabatterad mat och obegränsat med kaffe från våra foodtech-lösningar Stöttande ledarskap och kontinuerlig utveckling genom utbildning och coaching Ansök idag! Känner du att detta är helt rätt för dig? Toppen – skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 13 juli men vi går igenom ansökningar löpande – så vänta inte! Har du frågor om rollen? Välkommen att kontakta: Mathias Lindblom – [email protected] Varmt välkommen till Selecta – vi ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Redovisningschef/Head of finance till Selecta Sverige
Selecta AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg i din karriär som ledare inom redovisning – i en internationell miljö där smakupplevelser och kvalitet står i fokus? Selecta har nyligen fått nya huvudägare vilka har genomfört en rekapitalisering, vilket skapat en stabil och långsiktig finansiell grund. Det här innebär att du som redovisningschef/head of finance kliver in i en spännande fas där vi har resurser och ambition att växa samtidigt som vi ser över vår sätt att arbeta –du får möjlighet att vara med och påverka hur vi bygger framtidens ekonomiavdelning samt var en viktig del i bolagets utveckling. Så nu söker vi på Selecta Sverige en Redovisningschef/Head of finance som vill vara med och leda vår redovisningsfunktion in i framtiden. Du hittar oss i våra moderna lokaler i Solna Strand – och självklart bjuder vi på riktigt gott kaffe! Om rollen Som Redovisningschef/Head of finance på Selecta Sverige har du det övergripande ansvaret för redovisningsavdelningen och leder ett team på åtta kunniga medarbetare. Du rapporterar till vår Finance Director och ingår i finansledningsteamet i Sverige. Rollen innebär ansvar för allt från redovisning och skatt till årsbokslut, kassaflöde och kontakt med revisorer och myndigheter. Du leder förändringsarbeten, driver förbättringsinitiativ och utvecklar processer, arbetssätt och rutiner i nära samarbete med resten av organisationen. Och ja – det finns alltid gott kaffe på kontoret. Vi är trots allt Europas ledande leverantör av mat- och dryckeslösningar! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvar för redovisning och rapportering enligt IFRS Skatt- och momsredovisning, deklarationer och årsredovisningar Likviditetsplanering samt bank-, finans- och försäkringsfrågor Leda och planera revisioner samt säkerställa intern kontroll mot revisorer samt interna regelverk. Personalansvar för teamet – coacha, utveckla och skapa laganda Driva förbättringsprojekt och vara aktiv i utveckling av system och processer Ägarskap för redovisningsrelaterade system och moduler Vi söker dig som: Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ledande positioner, med erfarenhet från internationell koncern. Är trygg i att arbeta enligt IFRS och har god förståelse för finansiella flöden Har erfarenhet av personalledning och trivs med att bygga starka team Har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av ERP-system (ex. Movex, Palette eller Cognos är meriterande) Erfarenhet från transaktionsintensiva miljöer kopplade till lagerhantering samt anläggningstillgångar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du är: En strukturerad och lösningsfokuserad ledare med stark analytisk förmåga. Du gillar att jobba nära verksamheten – både strategiskt och operativt – och drivs av att utveckla både människor och processer. Du trivs i en miljö där lagkänsla, ansvarstagande och högt tempo är en del av vardagen. Vad erbjuder vi? Hos Selecta får du en viktig roll i en organisation med korta beslutsvägar och starkt kundfokus. Vi erbjuder marknadsledande varumärken, bra arbetsmiljö och goda förmåner, inklusive fri tillgång till kaffe och rabatter på mat från våra egna foodtech-lösningar. Alla medarbetare har tillgång till Benify med ett brett utbud av personalförmåner och friskvårdsbidrag. Intresserad? Kontakta gärna Sara Tamadon Nejad, HR Business Partner, på [email protected] för frågor om tjänsten. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes

2 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Bli vår nästa Service Leader – och gör skillnad varje dag på Stockholms ...
Selecta AB
Försäljnings- och marknadschefer

Har du en passion för ledarskap, älskar att skapa struktur och gillar att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i ett internationellt bolag där du får både frihet och ansvar – och vara med och skapa service i världsklass? Då kan det vara just dig vi söker till rollen som Service Leader på Selecta! Om rollen Som Service Leader har du det operativa ansvaret för att leda vår fantastiska driftsorganisation i Stockholm med utgångspunkt i Skarpnäck. Härifrån coachar du våra servicekonsulenter och tekniker som jobbar ute på fältet – men du är också ofta ute själv och möter teamet där det händer! I rollen ingår även ansvaret för vårt kontor Public i centrala Stockholm. Tillsammans med ditt gäng ser du till att våra kunder får den bästa servicen varje dag. Du planerar smart, leder tydligt och utvecklar arbetssätt som skapar både effektivitet och arbetsglädje. Dina viktigaste uppgifter: Vara en närvarande och coachande ledare med personalansvar Planera bemanning, resurser och arbetsmetoder för att skapa flow Följa upp resultat och budget – du gillar siffror och har koll på läget Leda förändring och förbättring med energi och framåtanda Skapa starka kundrelationer tillsammans med vårt säljteam Säkerställa att kontoret och vårt showroom Public fungerar som ett inspirerande nav för verksamheten Vem söker vi? Du är en självgående och strukturerad ledare som gillar att vara där det händer. Du kommunicerar tydligt och lyhört, och har en coachande stil som får människor att växa. Du är en naturlig relationsbyggare som får teamet att prestera – och trivas! Vi tror att du har: Minst 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar för större team Erfarenhet av budgetansvar, KPI:er, planering. En stark känsla för service – det sitter i ryggmärgen! Goda kunskaper i engelska och MS Office B-körkort Extra plus om du har erfarenhet av drift/serviceorganisation och teknisk förståelse Varför välja Selecta? Hos oss får du mer än ett jobb – du får en möjlighet att utvecklas i ett bolag som bryr sig om människor på riktigt. Vi tror på kraften i glada medarbetare och starkt teamwork. Därför får du stöd, frihet och en massa kaffe på vägen. Vi erbjuder bland annat: 30 semesterdagar Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify med massor av förmåner Rabatterad mat och obegränsat med kaffe från våra foodtech-lösningar Stöttande ledarskap och kontinuerlig utveckling genom utbildning och coaching Ansök idag! Känner du att detta är helt rätt för dig? Toppen – skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 13 juli men vi går igenom ansökningar löpande – så vänta inte! Har du frågor om rollen? Välkommen att kontakta: Mathias Lindblom – [email protected] Varmt välkommen till Selecta – vi ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Redovisningschef/Head of finance till Selecta Sverige
Selecta AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg i din karriär som ledare inom redovisning – i en internationell miljö där smakupplevelser och kvalitet står i fokus? Selecta har nyligen fått nya huvudägare vilka har genomfört en rekapitalisering, vilket skapat en stabil och långsiktig finansiell grund. Det här innebär att du som redovisningschef/head of finance kliver in i en spännande fas där vi har resurser och ambition att växa samtidigt som vi ser över vår sätt att arbeta –du får möjlighet att vara med och påverka hur vi bygger framtidens ekonomiavdelning samt var en viktig del i bolagets utveckling. Så nu söker vi på Selecta Sverige en Redovisningschef/Head of finance som vill vara med och leda vår redovisningsfunktion in i framtiden. Du hittar oss i våra moderna lokaler i Solna Strand – och självklart bjuder vi på riktigt gott kaffe! Om rollen Som Redovisningschef/Head of finance på Selecta Sverige har du det övergripande ansvaret för redovisningsavdelningen och leder ett team på åtta kunniga medarbetare. Du rapporterar till vår Finance Director och ingår i finansledningsteamet i Sverige. Rollen innebär ansvar för allt från redovisning och skatt till årsbokslut, kassaflöde och kontakt med revisorer och myndigheter. Du leder förändringsarbeten, driver förbättringsinitiativ och utvecklar processer, arbetssätt och rutiner i nära samarbete med resten av organisationen. Och ja – det finns alltid gott kaffe på kontoret. Vi är trots allt Europas ledande leverantör av mat- och dryckeslösningar! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvar för redovisning och rapportering enligt IFRS Skatt- och momsredovisning, deklarationer och årsredovisningar Likviditetsplanering samt bank-, finans- och försäkringsfrågor Leda och planera revisioner samt säkerställa intern kontroll mot revisorer samt interna regelverk. Personalansvar för teamet – coacha, utveckla och skapa laganda Driva förbättringsprojekt och vara aktiv i utveckling av system och processer Ägarskap för redovisningsrelaterade system och moduler Vi söker dig som: Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ledande positioner, med erfarenhet från internationell koncern. Är trygg i att arbeta enligt IFRS och har god förståelse för finansiella flöden Har erfarenhet av personalledning och trivs med att bygga starka team Har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av ERP-system (ex. Movex, Palette eller Cognos är meriterande) Erfarenhet från transaktionsintensiva miljöer kopplade till lagerhantering samt anläggningstillgångar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du är: En strukturerad och lösningsfokuserad ledare med stark analytisk förmåga. Du gillar att jobba nära verksamheten – både strategiskt och operativt – och drivs av att utveckla både människor och processer. Du trivs i en miljö där lagkänsla, ansvarstagande och högt tempo är en del av vardagen. Vad erbjuder vi? Hos Selecta får du en viktig roll i en organisation med korta beslutsvägar och starkt kundfokus. Vi erbjuder marknadsledande varumärken, bra arbetsmiljö och goda förmåner, inklusive fri tillgång till kaffe och rabatter på mat från våra egna foodtech-lösningar. Alla medarbetare har tillgång till Benify med ett brett utbud av personalförmåner och friskvårdsbidrag. Intresserad? Kontakta gärna Sara Tamadon Nejad, HR Business Partner, på [email protected] för frågor om tjänsten. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Sommarvikarie Servicekonsulent – Ludvika med omnejd Period: juli–augusti...
Selecta AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Har du en passion för kaffe, människor och service? Vill du ha ett sommarjobb där du får arbeta självständigt, ta ansvar och samtidigt bidra till en god upplevelse för våra kunder? Då kan rollen som Servicekonsulent hos oss på Selecta vara helt rätt för dig! Om rollen Som servicekonsulent ansvarar du för att fylla på och rengöra våra kaffemaskiner och varuautomater samt leverera varor till våra kunder. Du arbetar ute hos våra företagskunder i Ludvika med omnejd och ser till att deras pausupplevelse håller högsta kvalitet – varje dag. Tjänsten är på heltid under sommaren 2025 (juli–augusti). Vem är du? Vi söker dig som är: Självgående, ansvarsfull och serviceinriktad Noggrann och tycker att kvalitet är viktigt Praktiskt lagd och trivs med ett rörligt arbete I god fysisk form Tekniskt intresserad – det är meriterande Du uttrycker dig väl på svenska och gärna också engelska. Det är en fördel om du har god lokalkännedom i området kring Ludvika. B-körkort är ett krav. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett omväxlande och fritt arbete i ett internationellt företag med starka värderingar. Du blir en viktig del i vårt team där trivsel, ansvar och serviceanda står i fokus. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken – och självklart gott kaffe! Låter det intressant? Välkommen att kontakta Stefan Angbäck, Service Manager, på [email protected] om du har frågor om tjänsten. Ansök senast den 30 juni 2025 – men gärna så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Redovisningschef/Head of finance till Selecta Sverige
Selecta AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg i din karriär som ledare inom redovisning – i en internationell miljö där smakupplevelser och kvalitet står i fokus? Selecta har nyligen fått nya huvudägare vilka har genomfört en rekapitalisering, vilket skapat en stabil och långsiktig finansiell grund. Det här innebär att du som redovisningschef/head of finance kliver in i en spännande fas där vi har resurser och ambition att växa samtidigt som vi ser över vår sätt att arbeta –du får möjlighet att vara med och påverka hur vi bygger framtidens ekonomiavdelning samt var en viktig del i bolagets utveckling. Så nu söker vi på Selecta Sverige en Redovisningschef/Head of finance som vill vara med och leda vår redovisningsfunktion in i framtiden. Du hittar oss i våra moderna lokaler i Solna Strand – och självklart bjuder vi på riktigt gott kaffe! Om rollen Som Redovisningschef/Head of finance på Selecta Sverige har du det övergripande ansvaret för redovisningsavdelningen och leder ett team på åtta kunniga medarbetare. Du rapporterar till vår Finance Director och ingår i finansledningsteamet i Sverige. Rollen innebär ansvar för allt från redovisning och skatt till årsbokslut, kassaflöde och kontakt med revisorer och myndigheter. Du leder förändringsarbeten, driver förbättringsinitiativ och utvecklar processer, arbetssätt och rutiner i nära samarbete med resten av organisationen. Och ja – det finns alltid gott kaffe på kontoret. Vi är trots allt Europas ledande leverantör av mat- och dryckeslösningar! Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvar för redovisning och rapportering enligt IFRS Skatt- och momsredovisning, deklarationer och årsredovisningar Likviditetsplanering samt bank-, finans- och försäkringsfrågor Leda och planera revisioner samt säkerställa intern kontroll mot revisorer samt interna regelverk. Personalansvar för teamet – coacha, utveckla och skapa laganda Driva förbättringsprojekt och vara aktiv i utveckling av system och processer Ägarskap för redovisningsrelaterade system och moduler Vi söker dig som: Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande Har minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete i ledande positioner, med erfarenhet från internationell koncern. Är trygg i att arbeta enligt IFRS och har god förståelse för finansiella flöden Har erfarenhet av personalledning och trivs med att bygga starka team Har mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av ERP-system (ex. Movex, Palette eller Cognos är meriterande) Erfarenhet från transaktionsintensiva miljöer kopplade till lagerhantering samt anläggningstillgångar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du är: En strukturerad och lösningsfokuserad ledare med stark analytisk förmåga. Du gillar att jobba nära verksamheten – både strategiskt och operativt – och drivs av att utveckla både människor och processer. Du trivs i en miljö där lagkänsla, ansvarstagande och högt tempo är en del av vardagen. Vad erbjuder vi? Hos Selecta får du en viktig roll i en organisation med korta beslutsvägar och starkt kundfokus. Vi erbjuder marknadsledande varumärken, bra arbetsmiljö och goda förmåner, inklusive fri tillgång till kaffe och rabatter på mat från våra egna foodtech-lösningar. Alla medarbetare har tillgång till Benify med ett brett utbud av personalförmåner och friskvårdsbidrag. Intresserad? Kontakta gärna Sara Tamadon Nejad, HR Business Partner, på [email protected] för frågor om tjänsten. Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Kontakt från rekryteringsbyråer undanbedes

14 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025