Selecta AB jobb

Lediga jobb hos Selecta AB

Servicekonsulent Sommarpersonal till Public Vending maskin

Selecta Public Vending har idag varuautomater i Stockholms tunnelbanesystem, på pendeltågsperronger och på Arlanda flygplats. Vi söker just nu extrapersonal till för sommaren 2024. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att på egen hand fylla på och utföra service på automater placerade inom- och utomhus på tunnelbaneperronger etc. Du kommer att påbörja samt avsluta din arbetsdag på vårt kontor på Vasagatan i Stockholm. Vem är du? För att du ska lyckas i rollen bör du ha en god förmåga att arbeta metodiskt och självständigt med ett fysiskt arbete på platser där stress, högt tempo och folktäthet förekommer. Du bör vara självgående, trevlig och tycka om att ta ansvar. Som person är du noggrann och tycker det är viktigt att arbetet utförs med god kvalité och med en hög servicenivå. Du har god fysik och trivs med ett arbete där du får röra på dig. Du är vidare gärna praktiskt lagd och har ett visst tekniskt intresse. Att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift på både engelska och svenska är meriterande. För alla oss som arbetar på Selecta gäller det att i alla lägen göra det vi kan för att infria, och helst överträffa, kundernas och konsumenternas förväntningar. Hos oss mäts du både på vad du gör och hur du gör det och det är därför viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Lagarbete, Engagemang och Kvalité. Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 24-05-12 Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Tekniker/Servicekonsulent sökes till Skellefteå

Är du intresserad av att arbeta i ett marknadsledande företag med många kundkontakter och en produkt som sprider glädje? Är du sugen på en rolig utmaning inom service med varierande utmaningar? Trivs du med att arbeta med mycket frihet under ansvar, Då är det dig vi söker! Selecta har kaffe- och varumaskiner placerade ute hos våra klienter och söker nu en Tekniker/Servicekonsulent för att säkra den dagliga driften. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att åka ut och besöka företag och på egen hand fylla på och utföra service på våra maskiner. I denna roll finns viss möjlighet att utgå hemifrån men du kommer att tillhöra vårt kontor i Skellefteå. Tjänsten är en heltidsanställning där vi tillämpar en provanställning på 6 månader. Vem är du Söker du en möjlighet att sprida glädje och ge service? Vi letar efter entusiastiska Joy Ambassadors från olika bakgrunder – kanske har du erfarenhet inom detaljhandeln, kundservice, vård, leverans eller som förälder och letar efter flexibilitet – oavsett din bakgrund är du välkommen att ansöka! För att passa in i rollen behöver du: Ha en metodisk och självgående arbetsstil. Trivas med praktiska uppgifter och ha ett intresse för teknik. Besitta B-körkort (manuell & automat) då bil används i vårt vardagliga arbete Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Ha fokus på kunden och kunna erbjuda en trevlig service. Vara noggrann och ha öga för hög kvalitet. Ha god fysik och trivas med en arbetsmiljö där du är i rörelse. Selecta erbjuder På Selecta får du arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppgifter. Arbetet erbjuder mycket frihet under ansvar där du själv har möjlighet att bestämma dagens upplägg. Du får även möjlighet till starka sociala kontakter med våra klienter där du ses som rockstjärnan som kommer som räddaren i nöden! Förutom detta erbjuder Selecta även: Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner Lunchförmån med subventionerad lunch genom Epassi. Möjlighet att starta och avsluta dagen hemifrån. Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 24-05-112 Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Selecta söker Field Client Solution Specialist till Stockholm

Gör Karriär med Oss som Field Client Solution Specialist! Tröttnat på traditionell försäljning och priskrig? Vi också! Därför letar vi efter dig som trivs med att erbjuda rätt lösning på ett tydligt behov i stället för att sälja enbart baserat på pris. Vi söker inte en säljare – vi befordrar dig direkt till rollen som Client Solution Specialist! Om Rollen: Som Field Client Solution Specialist har du en central och viktig roll där du arbetar i ett starkt team. Dina ansvarsområden inkluderar behovsanalyser, offerthantering, förhandling, samt implementering och affärsutveckling för lokala kunder. Du får även direkt ansvar för en av våra största kedjor. Du kommer att arbeta med en konsultativ försäljningsapproach där du presenterar olika lösningar och produkter för företag och branscher. Din Profil: Vi värderar din personlighet högt och söker dig som är social, ambitiös och har ett starkt driv att lyckas i din roll. Vi letar efter följande egenskaper: Affärssinne: Starkt affärssinne, driv och förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer. Problem Solver: Ser lösningar istället för problem och är skicklig på att hitta optimala lösningar. Lagspelare: Van att arbeta individuellt men ser vikten av att hjälpa varandra som ett team. Strukturerad och Nyfiken: En strukturerad, nyfiken och noggrann person. Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort: Ett krav. Varför Välja Oss? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som erbjuder premiumprodukter och ger ambitiösa medarbetare möjlighet att växa och kanske till och med göra en internationell karriär? Här är vad vi erbjuder: Du kommer att Bli en del av ett internationellt företag där vi värdesätter kreativitet, innovation och gemensamma mål. Premium Arbetsmiljö, Njut av att arbeta i fina lokaler med ett stort utbud av kaffe och rabatterad mat från våra innovativa foodtech-lösningar. Kontakt: Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår Rekryteringsspecialist Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Urval och intervjuer pågår löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Selecta: Selecta är en av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och för dem som är ständigt på språng. Med ett brett utbud av välkända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt främsta mål är att sprida glädje och förhöja dagen för alla vi når med våra produkter och tjänster. För det är kring kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan skapas. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. I Sverige finns vi på 32 orter med över 400 medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Servicekonsulent Stockholm Söder

Är du intresserad av att arbeta i ett marknadsledande företag med många kundkontakter och en produkt som sprider glädje? Är du sugen på en rolig utmaning inom service med varierande utmaningar? Trivs du med att arbeta med mycket frihet under ansvar, Då är det dig vi söker! Selecta har kaffe- och varumaskiner placerade ute hos våra klienter och söker nu en Servicekonsulent (Joy Ambassador) för att säkra den dagliga driften. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att åka ut och besöka företag och på egen hand fylla på och utföra service på våra maskiner. I denna roll finns viss möjlighet att utgå hemifrån men du kommer att tillhöra vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vem är du Söker du en möjlighet att sprida glädje och ge service? Vi letar efter entusiastiska Joy Ambassadors från olika bakgrunder – kanske har du erfarenhet inom detaljhandeln, kundservice, vård, leverans eller som förälder och letar efter flexibilitet – oavsett din bakgrund är du välkommen att ansöka!För att passa in i rollen behöver du:Ha en metodisk och självgående arbetsstil.Trivas med praktiska uppgifter och ha ett intresse för teknik.Besitta B-körkort då tjänsten kan innebära resor.Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska.Ha fokus på kunden och kunna erbjuda en trevlig service.Vara noggrann och ha öga för hög kvalitet.Ha god fysik och trivas med en arbetsmiljö där du är i rörelse. Selecta erbjuder På Selecta får du arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppgifter. Arbetet erbjuder mycket frihet under ansvar där du själv har möjlighet att bestämma dagens upplägg. Du får även möjlighet till starka sociala kontakter med våra klienter där du ses som rockstjärnan som kommer som räddaren i nöden! Förutom detta erbjuder Selecta även: Friskvårdsbidrag Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar Lunchförmån med subventionerad lunch. Möjlighet att starta och avsluta dagen hemifrån. Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 24-04-28 Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Senior Business Controller

Selecta är en ledande aktör inom innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar i Europa, både för kontorsmiljöer och on-the-go. Med en imponerande samling världskända varumärken strävar vi efter att erbjuda något för alla. Vårt fokus ligger på att sprida glädje och förhöja varje individ vi når med våra produkter och tjänster. Vi tror att gemenskapen skapas vid kaffemaskinen, där kollegor knyter band och skapar minnesvärda stunder. Selecta finns i 16 länder över Europa och har sitt huvudkontor i Schweiz. I Sverige är vi representerade på 32 orter med över 400 dedikerade medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se. Om Rollen Vi söker en Senior Business Controller till Selecta Sverige vid vårt huvudkontor i Solna Strand. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för business case processen, maskinlönsamhetsuppföljning samt huvudansvaret för att stödja säljfunktionen i deras strävan att bli mer effektiva och kostnadseffektiva. I rollen arbetar du nära två andra controllers på avdelningen och rapporterar till Head of Business Control. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill arbeta inom business controlling i en internationell miljö. Du kommer att få en djupgående insikt i företagets verksamhet och ha möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar: Säkerställande att vår business case kalkyl uppdateras och fungerar i enlighet med våra processer och erbjudanden Granskning av business cases och föreslå om individuella case skall godkännas eller inte. Rapportering, analys och uppföljning av lönsamheten på maskinnivå samt stödja verksamheten i arbetet med att göra vår maskinpark mer lönsam. Rapportering, analys och prognos för hur vår maskinpark utvecklas i hänseende till klientförluster och vinster eller utökning av klienter Uppföljning och forecasting av Capex behovet inom verksamheten. Samt hur maskinförsäljningen väntas utvecklas Stödja säljorganisationen i deras uppföljning av kostnader och budgetframtagande Att fungera som stöd för ledningen, externa parter och interna beslutsfattare genom att vara ett bollplank och ge support. Deltagande i projekt Att driva Controlling-funktionen mot att vara proaktiv och fortsätta automatiseringsarbetet tillsammans med dina kollegor. Din Profil / Kravställning Vi söker dig med erfarenhet inom liknande arbete, gärna från en internationell organisation och med exponering inom både Business Sales Controlling. Du har ett genuint intresse för systemfrågor och ekonomistyrning och en stark analytisk förmåga. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning. Avancerade kunskaper i Excel är ett starkt plus då vi är i behov av att automatisering och effektivisering. Utöver detta har du: Förmågan att kommunicera på ett klart och tydligt sätt Eget driv, självgående och en nyfikenhet att hitta lösningar Strukturerad arbetsstil och förmåga att arbeta effektivt med kvalitet mot ibland tighta deadlines Erfarenhet av att erbjuda support samtidigt som du utmanar verksamheten Varför Selecta? Vi på Selecta är ett internationellt företag som balanserar det globala med det lokala. Vår framdrift drivs av kreativitet, innovation och gemensamt målinriktat arbete. Glädjen är det som förenar oss över våra 16 länder, både i arbetet, relationerna med kollegor och i mötet med våra fantastiska kunder och konsumenter. Vi prioriterar service och smak, och självklart hoppas vi att även du delar vår passion för en god kopp varm dryck, härliga mellanmål och smakfulla luncher. Intresserad? För mer information, kontakta rekryteringskonsult Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Sista ansökningsdag är den 20 april, men vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Selecta söker Field Client Solution Specialist till Borås

Gör Karriär med Oss som Field Client Solution Specialist! Tröttnat på traditionell försäljning och priskrig? Vi också! Därför letar vi efter dig som trivs med att erbjuda rätt lösning på ett tydligt behov i stället för att sälja enbart baserat på pris. Vi söker inte en säljare – vi befordrar dig direkt till rollen som Client Solution Specialist! Om Rollen: Som Field Client Solution Specialist har du en central och viktig roll där du arbetar i ett starkt team. Dina ansvarsområden inkluderar behovsanalyser, offerthantering, förhandling, samt implementering och affärsutveckling för lokala kunder. Du får även direkt ansvar för en av våra största kedjor. Du kommer att arbeta med en konsultativ försäljningsapproach där du presenterar olika lösningar och produkter för företag och branscher. Din Profil: Vi värderar din personlighet högt och söker dig som är social, ambitiös och har ett starkt driv att lyckas i din roll. Vi letar efter följande egenskaper: Affärssinne: Starkt affärssinne, driv och förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer. Problem Solver: Ser lösningar istället för problem och är skicklig på att hitta optimala lösningar. Lagspelare: Van att arbeta individuellt men ser vikten av att hjälpa varandra som ett team. Strukturerad och Nyfiken: En strukturerad, nyfiken och noggrann person. Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort: Ett krav. Varför Välja Oss? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som erbjuder premiumprodukter och ger ambitiösa medarbetare möjlighet att växa och kanske till och med göra en internationell karriär? Här är vad vi erbjuder: Du kommer att Bli en del av ett internationellt företag där vi värdesätter kreativitet, innovation och gemensamma mål. Premium Arbetsmiljö, Njut av att arbeta i fina lokaler med ett stort utbud av kaffe och rabatterad mat från våra innovativa foodtech-lösningar. Kontakt: Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår Rekryteringsspecialist Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Urval och intervjuer pågår löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Selecta: Selecta är en av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och för dem som är ständigt på språng. Med ett brett utbud av välkända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt främsta mål är att sprida glädje och förhöja dagen för alla vi når med våra produkter och tjänster. För det är kring kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan skapas. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. I Sverige finns vi på 32 orter med över 400 medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Selecta söker Field Client Solution Specialist till Borås

Gör Karriär med Oss som Field Client Solution Specialist! Tröttnat på traditionell försäljning och priskrig? Vi också! Därför letar vi efter dig som trivs med att erbjuda rätt lösning på ett tydligt behov i stället för att sälja enbart baserat på pris. Vi söker inte en säljare - vi befordrar dig direkt till rollen som Client Solution Specialist! Om Rollen: Som Field Client Solution Specialist har du en central och viktig roll där du arbetar i ett starkt team. Dina ansvarsområden inkluderar behovsanalyser, offerthantering, förhandling, samt implementering och affärsutveckling för lokala kunder. Du får även direkt ansvar för en av våra största kedjor. Du kommer att arbeta med en konsultativ försäljningsapproach där du presenterar olika lösningar och produkter för företag och branscher. Din Profil: Vi värderar din personlighet högt och söker dig som är social, ambitiös och har ett starkt driv att lyckas i din roll. Vi letar efter följande egenskaper: Affärssinne: Starkt affärssinne, driv och förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer. Problem Solver: Ser lösningar istället för problem och är skicklig på att hitta optimala lösningar. Lagspelare: Van att arbeta individuellt men ser vikten av att hjälpa varandra som ett team. Strukturerad och Nyfiken: En strukturerad, nyfiken och noggrann person. Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort: Ett krav. Varför Välja Oss? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som erbjuder premiumprodukter och ger ambitiösa medarbetare möjlighet att växa och kanske till och med göra en internationell karriär? Här är vad vi erbjuder: Du kommer att Bli en del av ett internationellt företag där vi värdesätter kreativitet, innovation och gemensamma mål. Premium Arbetsmiljö, Njut av att arbeta i fina lokaler med ett stort utbud av kaffe och rabatterad mat från våra innovativa foodtech-lösningar. Kontakt: Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår Rekryteringsspecialist Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Urval och intervjuer pågår löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Selecta: Selecta är en av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och för dem som är ständigt på språng. Med ett brett utbud av välkända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt främsta mål är att sprida glädje och förhöja dagen för alla vi når med våra produkter och tjänster. För det är kring kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan skapas. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. I Sverige finns vi på 32 orter med över 400 medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Servicekonsulent Jönköping

Är du intresserad av att arbeta i ett marknadsledande företag med många kundkontakter och en produkt som sprider glädje? Är du sugen på en rolig utmaning inom service med varierande utmaningar? Trivs du med att arbeta med mycket frihet under ansvar, Då är det dig vi söker! Selecta har kaffe- och varumaskiner placerade ute hos våra klienter och söker nu en Servicekonsulent (Joy Ambassador) för att säkra den dagliga driften. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att åka ut och besöka företag och på egen hand fylla på och utföra service på våra maskiner. I denna roll finns viss möjlighet att utgå hemifrån men du kommer att tillhöra vårt kontor i Jönköping. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vem är du Söker du en möjlighet att sprida glädje och ge service? Vi letar efter entusiastiska Joy Ambassadors från olika bakgrunder - kanske har du erfarenhet inom detaljhandeln, kundservice, vård, leverans eller som förälder och letar efter flexibilitet - oavsett din bakgrund är du välkommen att ansöka! För att passa in i rollen behöver du: Ha en metodisk och självgående arbetsstil. Trivas med praktiska uppgifter och ha ett intresse för teknik. Besitta B-körkort då tjänsten kan innebära resor. Kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Ha fokus på kunden och kunna erbjuda en trevlig service. Vara noggrann och ha öga för hög kvalitet. Ha god fysik och trivas med en arbetsmiljö där du är i rörelse. Selecta erbjuder På Selecta får du arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppgifter. Arbetet erbjuder mycket frihet under ansvar där du själv har möjlighet att bestämma dagens upplägg. Du får även möjlighet till starka sociala kontakter med våra klienter där du ses som rockstjärnan som kommer som räddaren i nöden! Förutom detta erbjuder Selecta även: - Friskvårdsbidrag - Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner - Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar - Lunchförmån med subventionerad lunch. - Möjlighet att starta och avsluta dagen hemifrån. Tycker du att rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Stefan Angbäck [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 24-04-22 Vi på Selecta strävar efter en jämställd arbetsplats, där olikheter tas tillvara. Mångfald ger fler perspektiv och vi strävar efter diversifiering, varför vi gärna ser kvinnliga sökande. Välkommen med din ansökan! Om företaget Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

22 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Selecta söker Field Client Solution Specialist till Jönköping

Gör Karriär med Oss som Field Client Solution Specialist! Tröttnat på traditionell försäljning och priskrig? Vi också! Därför letar vi efter dig som trivs med att erbjuda rätt lösning på ett tydligt behov i stället för att sälja enbart baserat på pris. Vi söker inte en säljare - vi befordrar dig direkt till rollen som Client Solution Specialist! Om Rollen: Som Field Client Solution Specialist har du en central och viktig roll där du arbetar i ett starkt team. Dina ansvarsområden inkluderar behovsanalyser, offerthantering, förhandling, samt implementering och affärsutveckling för lokala kunder. Du får även direkt ansvar för en av våra största kedjor. Du kommer att arbeta med en konsultativ försäljningsapproach där du presenterar olika lösningar och produkter för företag och branscher. Din Profil: Vi värderar din personlighet högt och söker dig som är social, ambitiös och har ett starkt driv att lyckas i din roll. Vi letar efter följande egenskaper: Affärssinne: Starkt affärssinne, driv och förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer. Problem Solver: Ser lösningar istället för problem och är skicklig på att hitta optimala lösningar. Lagspelare: Van att arbeta individuellt men ser vikten av att hjälpa varandra som ett team. Strukturerad och Nyfiken: En strukturerad, nyfiken och noggrann person. Språkkunskaper: Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort: Ett krav. Varför Välja Oss? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som erbjuder premiumprodukter och ger ambitiösa medarbetare möjlighet att växa och kanske till och med göra en internationell karriär? Här är vad vi erbjuder: Du kommer att Bli en del av ett internationellt företag där vi värdesätter kreativitet, innovation och gemensamma mål. Premium Arbetsmiljö, Njut av att arbeta i fina lokaler med ett stort utbud av kaffe och rabatterad mat från våra innovativa foodtech-lösningar. Kontakt: Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår Rekryteringsspecialist Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Urval och intervjuer pågår löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Selecta: Selecta är en av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och för dem som är ständigt på språng. Med ett brett utbud av välkända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt främsta mål är att sprida glädje och förhöja dagen för alla vi når med våra produkter och tjänster. För det är kring kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan skapas. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. I Sverige finns vi på 32 orter med över 400 medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Senior Business Controller

Selecta är en ledande aktör inom innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar i Europa, både för kontorsmiljöer och on-the-go. Med en imponerande samling världskända varumärken strävar vi efter att erbjuda något för alla. Vårt fokus ligger på att sprida glädje och förhöja varje individ vi når med våra produkter och tjänster. Vi tror att gemenskapen skapas vid kaffemaskinen, där kollegor knyter band och skapar minnesvärda stunder. Selecta finns i 16 länder över Europa och har sitt huvudkontor i Schweiz. I Sverige är vi representerade på 32 orter med över 400 dedikerade medarbetare. Läs mer om oss på www.selecta.se. Om Rollen Vi söker en Senior Business Controller till Selecta Sverige vid vårt huvudkontor i Solna Strand. I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för business case processen, maskinlönsamhetsuppföljning samt huvudansvaret för att stödja säljfunktionen i deras strävan att bli mer effektiva och kostnadseffektiva. I rollen arbetar du nära två andra controllers på avdelningen och rapporterar till Head of Business Control. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill arbeta inom business controlling i en internationell miljö. Du kommer att få en djupgående insikt i företagets verksamhet och ha möjlighet att påverka processer och arbetssätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar: - Säkerställande att vår business case kalkyl uppdateras och fungerar i enlighet med våra processer och erbjudanden - Granskning av business cases och föreslå om individuella case skall godkännas eller inte. - Rapportering, analys och uppföljning av lönsamheten på maskinnivå samt stödja verksamheten i arbetet med att göra vår maskinpark mer lönsam. - Rapportering, analys och prognos för hur vår maskinpark utvecklas i hänseende till klientförluster och vinster eller utökning av klienter - Uppföljning och forecasting av Capex behovet inom verksamheten. Samt hur maskinförsäljningen väntas utvecklas - Stödja säljorganisationen i deras uppföljning av kostnader och budgetframtagande - Att fungera som stöd för ledningen, externa parter och interna beslutsfattare genom att vara ett bollplank och ge support. - Deltagande i projekt - Att driva Controlling-funktionen mot att vara proaktiv och fortsätta automatiseringsarbetet tillsammans med dina kollegor. Din Profil / Kravställning Vi söker dig med erfarenhet inom liknande arbete, gärna från en internationell organisation och med exponering inom både Business Sales Controlling. Du har ett genuint intresse för systemfrågor och ekonomistyrning och en stark analytisk förmåga. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är en förutsättning. Avancerade kunskaper i Excel är ett starkt plus då vi är i behov av att automatisering och effektivisering. Utöver detta har du: - Förmågan att kommunicera på ett klart och tydligt sätt - Eget driv, självgående och en nyfikenhet att hitta lösningar - Strukturerad arbetsstil och förmåga att arbeta effektivt med kvalitet mot ibland tighta deadlines - Erfarenhet av att erbjuda support samtidigt som du utmanar verksamheten Varför Selecta? Vi på Selecta är ett internationellt företag som balanserar det globala med det lokala. Vår framdrift drivs av kreativitet, innovation och gemensamt målinriktat arbete. Glädjen är det som förenar oss över våra 16 länder, både i arbetet, relationerna med kollegor och i mötet med våra fantastiska kunder och konsumenter. Vi prioriterar service och smak, och självklart hoppas vi att även du delar vår passion för en god kopp varm dryck, härliga mellanmål och smakfulla luncher. Intresserad? För mer information, kontakta rekryteringskonsult Sara Tamadon Nejad på [email protected]. Sista ansökningsdag är den 20 april, men vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag!

19 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024