Svea Bank AB jobb

Lediga jobb hos Svea Bank AB

Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola, och har några år kvar av dina studier, till en stimulerande och kvalificerad tjänst inom kredithandläggning. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra?I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma krediter och lån, ta emot samtal och besvara mail från både företags- och privatkunder. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter ingår i arbetet. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger och kvällar. Arbetstiderna som gäller på helgen är kl. 11.00–15.00 och på vardagar ca kl. 16.00–20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd arbetstid är minst 20-25 h i månaden med möjlighet till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns i viss mån möjlighet att förlägga arbetstid på andra tider enligt överenskommelse. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarledigheter. Arbetsuppgifterna utförs på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. AnsökanVi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Kundvårdshandläggare till Svea Inkasso

Nu söker vi en initiativtagande och ansvarsfull handläggare till vårt kundvårdsteam på Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta noggrant och samtidigt ha många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig. Du blir del av ett hjälpsamt team som tillsammans arbetar varierat och dagligen hanterar många olika moment kopplat till kundvård inom Inkassoverksamheten på Svea Bank. Om rollenI rollen som kundvårdshandläggare kommer du arbeta mycket administrativt, där du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet flyter på. Mejlen är ett av dina mest använda verktyg, men det förekommer även telefonkontakt med både externa och interna kontakter såsom uppdragsgivare, säljare och handläggare. Du blir därför i din roll en viktig länk mellan dessa parter. Teamet samarbetar även med andra avdelningar på Svea gällande gemensamma kunder. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom: Registrering av nya inkassoavtal och bevaka uppstarter av större kunder Uppdatera våra befintliga kundbilder så vi har korrekta uppgifter för redovisning av kundmedel samt fakturering Löpande säkerställa att kunders uppgifter är korrekt registrerade Bevaka konkurser och fusioner Skapa nya koncerner och prislistor Erfarenhet och kvalifikationerVi ser att du som söker denna roll bör ha arbetat med kunder tidigare inklusive kunduppstarter och avtalsteckning. Du har tidigare erfarenhet av motsvarande roll inom inkassohandläggning eller liknande.Vem är du? Vi söker en positiv person som trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du är en doer som gillar och är bra på att få saker gjorda på ett effektivt och noggrant sätt. Du är van vid och kan hantera större mängd administrativt arbete. Du trivs med att ta egna initiativ, är flexibel och serviceinriktad. Du har även god samarbetsförmåga och bidrar till ditt team på ett givande sätt. Vidare ser vi gärna att har erfarenhet av administrativt arbete, alternativt inkassoerfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det meriterande och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Roothpå [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Handläggare till Hojab Utland och Hojab Fakturaservice

Vi söker dig som vill jobba som handläggare genom att hjälpa våra kunder såväl svenska som utländska att erhålla betalning för sina utestående kundfordringar. Tjänsten är delad 50/50 mellan Hojab utland och Hojab fakturaservice vilket innebär en stor variation och utveckling inom rollen. Om rollenI den här rollen blir du del av ett team på 5 personer, som tillsammans arbetar med ärenden/fakturor som ligger både inom och utom Sveriges gränser. Du kommer självständigt ansvara för våra klienters gränsöverskridande ärenden. Detta innebär att du kommer ha löpande kontakter med våra klienter, ombud och samarbetspartners i Sverige och utlandet samt gäldenärer såväl i som utanför Sverige. Du kommer att arbeta i olika internationella ärendeplattformar, samt i våra egenutvecklade system och det är väldigt viktigt att ha en god struktur och ordning i sina ärenden, då det kan vara många som hanteras parallellt. Vem söker vi? För att trivas i rollen ser vi att du som person är flexibel, noggrann och gillar att arbeta på ett strukturerat sätt. Vi ser vidare att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kunder, samarbetspartners såväl som med dina kollegor. Då det tidvis också kan vara högt tempo ser vi att du har god förmåga att hantera dessa situationer väl och är trygg i din roll. Du är vidare ansvarstagande för ditt arbete och förstår vikten av att det blir gjort på ett noggrant sätt. Du har även: Erfarenhet från en liknande roll eller motsvarande arbetslivserfarenhet Mycket god datorvana och förmåga att sätta dig in i nya system God förståelse för ekonomi Förmåga att kommunicera väl på svenska och engelska, både i tal och skrift Om SveaI 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! AnsökanVi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Johanna Rooth på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Business Controller till Svea Bank

Är du en analytisk person med stor initiativförmåga som drivs av att omsätta insikter i praktiken och skapa värde för verksamheten? Har du en god förståelse för siffror, ekonomiska processer och rapporter och vill vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt? Då kan du vara den Business Controller vi söker till vårt team inom affärsområdet Banking Services! Om rollen I rollen som Business Controller kommer du att vara en viktig del i arbetet med att driva och utveckla vårt ekonomiska planerings- och uppföljningsarbete. Du kommer att arbeta nära affärsområdeschefen och verksamheten med att tillhandahålla rapporter, analyser och rekommendationer som stödjer beslutsfattande på hög nivå. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Utveckling och uppföljning av budget, prognoser och nyckeltal Genomförande av kostnads- och resultatuppföljning Stödja beslutsfattande genom att tillhandahålla ekonomiska analyser och insikter Identifiera kostnadsbesparingar och effektiviseringsmöjligheter Framtagning av rapporter och presentationer för styrelse och ledningsgrupp Ta fram underlag för extern rapportering till myndigheter såsom Finansinspektionen, Skatteverket och Riksgälden direkt eller via koncernen Ansvar för hantering och uppföljning av affärsområdets Business Continuity Plan Koordinering och samordning avseende regelverk såsom GDPR Vem är du? I den här rollen är det av stor vikt att du är initiativtagande och vågar ta dig an nya saker, vi vill att du ska bidra till verksamheten med din förmåga att tänka utanför boxen och hitta nya vägar till viktiga insikter. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga då du kommer ha många kontaktytor, främst internt i organisationen. Erfarenhet och kvalifikationer: Erfarenhet från liknande arbete eller annan roll där du arbetat med siffror och rapportering, gärna inom bank och/eller finans Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande Goda kunskaper i Excel Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Kvalificerat extrajobb som KYC/AML specialist på Svea Bank

Är du en noggrann och administrativt lagd person som drivs av att arbeta självständigt, med analytiskt och riskbaserat arbete? I rollen som KYC/AML specialist kommer du jobba med att motverka penningtvätt och annan finansiell brottslighet. Om rollen Rollen som KYC/AML specialist hos oss är i första hand en administrativ roll där du ansvarar för att inhämta och dokumentera information som är nödvändig för att Svea ska kunna tillhandahålla våra produkter och tjänster till marknaden i enlighet med rådande regler och riktlinjer avseende kundkännedom och penningtvätt. Ditt arbete innebär en omfattande kundkontakt, du kommer bl.a. skicka ut och ta emot blanketter och dokument, inhämta och analysera information som inhämtats från kund via interna och/eller externa källor och sammanställa detta för vidare bedömning. Exempel på arbetsuppgifter: - Kontakta kunder och begära in information - Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för vidare bedömning - Föra en dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för en djupgående analys av kunder finns tillgänglig Arbetet sker på plats på Sveas kontor i Solna, heltid över sommaren och deltid under hösten, minst 2 halvdagar per vecka. Vem söker vi? Troligtvis studerar du på Universitet/Högskola, kanske med inriktning mot ekonomi eller juridik. I den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull samt har hög integritet och förståelse för vad det innebär att arbeta med sekretessbelagd information. Vidare är du noggrann, metodisk, ordningsam och har lätt för att sätta upp en struktur för ditt arbete. Att kunna analysera den information du har framför dig och förstå vad som saknas eller hur saker korrelerar är mycket positivt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, och har en god kommunikativ förmåga. Om Svea Bank Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Systemutvecklare Cobol till Svea Bank

Vi behöver nu förstärka det utvecklingsteam som fokuserar på affärsområdet inkasso som har en stor efterfrågan på säkra och moderna applikationer och användargränssnitt. Vill du vara med och utveckla och förvalta Sveas kärnsystem, ett av de mest kritiska och viktiga systemen för företaget? Är du en problemlösare och har intresse för, eller erfarenhet kring, den bakomliggande tekniken? Då är du den vi söker! Om rollen I den här rollen blir du del av ett hjälpsamt och samarbetsorienterat utvecklingsteam där din roll kommer vara att arbeta med COBOL-utveckling i Sveas egenutvecklade inkassosystem. Här arbetar du från ax till limpa, dvs. är med hela vägen från beställning till testning och lansering, vilket innebär att du får en bra förståelse för vad ni bygger. Systemutveckling och förvaltning sker i nära samarbete med produktägarna för systemet och andra utvecklingsteam. Systemet är egenutvecklat och körs idag på Unix med Oracledatabaser. Vi kommer inom kort migrera från Unix till Linux. Utveckling sker i MicroFocus VisualCobol med Microsoft VisualStudio som IDE. Koden versionshanteras i Git. Erfarenheter och kvalifikationer: - Har 2-3 års erfarenhet av COBOL - Meriterande med arbetserfarenhet av liknande bransch/område - Meriterande om du har kunskap om C# och/eller .NET - God förståelse för agila arbetsmetoder så som Scrum - Flytande kunskaper i både engelska och svenska, såväl tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och tycker om att analysera och lösa komplexa problem. Du har förmågan att självständigt ta tag i saker och tar egna initiativ för att se till att arbetet går framåt, är lösningsorienterad och vill dela med dig av din kompetens till kollegor. Vidare är du ansvarstagande, har förmågan att ta egna beslut och tycker det är intressant inte bara med kod, utan hur det ni utvecklar kan komma till nytta för verksamheten och affären. Självklart finns stöd att få från ditt team, som alltid är öppna för att bolla lösningar och idéer. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected].

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Senior Business Intelligence Developer till Svea Bank

Vill du vara med och sätta upp en helt ny Data Warehouse-lösning? Vi söker nu en senior BI utvecklare som vill bli del av vårt team. Ramarna finns och nu söker vi dig som vill fortsätta driva och utveckla detta vidare i vår spännande och snabbrörliga bransch. Hos oss får du möjlighet att arbeta med det senaste inom Datawarehouse, automatisering och Datamodellering. Om rollen I rollen som BI utvecklare kommer du vara en del av utvecklingsteamet som levererar finansiella tjänster och integrationer för hela koncernen. Du får vara med och forma kraven som kommer in från verksamheten, jobba mot interna och externa system samt samarbeta med tredjepartsleverantörer och beställare. Det kommer även vara en viktig del inom teamet där du för diskussioner med interna kunder och tar ansvar för att dela och sprida din kunskap till kollegor och medarbetare. Teamet du tillhör består av produktägare, projektledare, testare och BI utvecklare. Den tekniska miljön är on-prem och består av hela MS BI-stacken samt C#, .NET, Visual Studio och TFS. Vi ser gärna att du har: - Minst 5 års erfarenhet inom BI-utveckling eller relaterade områden - Mycket god erfarenhet av Data Warehouse-utveckling - Erfarenhet av att arbeta med olika BI-verktyg såsom; Power BI, DBT, Tableau, Qlikview, etc. - God erfarenhet av Databasmodellering, och ETL (Extract, Transform, Load) processer - Kunskap om databashanteringssystem, inklusive SQL och datalagerarkitektur - Färdigheter inom programmeringsspråk som Python, R eller Java för att kunna manipulera och analysera stora datamängder - Erfarenhet av att skapa rapporter och visualiseringar med hjälp av BI-verktyg - Kunskap om relevanta KPI:er och nyckeltal som används för att mäta och förbättra verksamhetsresultat samt för affären och dess behov Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en lösningsfokuserad och ansvarstagande person som har lätt att kommunicera tekniska begrepp och förstå komplexa affärsbehov. Du har god förmåga att identifiera och lösa såväl tekniska som analytiska utmaningar och vi ser gärna att du drivs av att samarbeta med olika team och stakeholders för att definiera krav och leverera lösningar. Du gillar att utföra komplexa uppgifter och ser möjligheter snarare än problem. Vår roll är att bistå dig med stöd och utvecklingsmöjligheter. Vidare tror vi att du som söker är en lagspelare som besitter trygghet i din kompetens och som vill vara delaktig och bidra. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Kreditspecialist inom företagsfinansiering till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kreditspecialist med erfarenhet inom företagsfinansiering till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering. Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla kreditarbetet inom affärsområdet till nästa nivå tillsammans med ditt team! Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av affärsområdets transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning, och här vill vi gärna ta del av ditt perspektiv och tidigare erfarenheter och värdesätter högt att du delar med dig av dina kunskaper. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter där du representerar kreditfunktionen och bidrar till att driva affären framåt. Arbetsuppgifter i urval: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av företagskreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med externa och interna kontakter och ett emellanåt högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Junior IT Supporttekniker till Svea Bank

Nu söker vi dig som har ett gediget intresse för IT och teknik för rollen som IT Supporttekniker till Svea Bank! Trivs du i en händelserik arbetsmiljö där du får arbeta med service i fokus? I så fall kan detta vara rätt tjänst för dig! Vad kommer du att göra? Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer att arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt First Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du som supporttekniker ska hantera, något de alltid ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen som IT-supporttekniker innebär följande: - Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning - Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning - Kontohantering i Microsoft Active Directory - Ansvara för patchning och mjukvarudistribution - Installera nya program och applikationer Vem söker vi? Då arbetet ställer krav på såväl serviceförmåga som tekniskt kunnande ser vi gärna att du har minst en grundläggande nivå av teknisk kunskap samt erfarenhet av serviceinriktat arbete sedan tidigare. First Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen vilket innebär att du behöver kunna engelska såväl som svenska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi en person som är självgående och öppen, med god samarbetsförmåga och vilja att ge bra service till våra användare i koncernen. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Kredithandläggare till Svea Bank

Vi söker en kredithandläggare till Sveas affärsområde Leasing. Sveas Leasingavdelning erbjuder finansiering mot företag genom utvalda samarbetspartners, och du blir del av ett prestigelöst team inom ett av Sveas mest expansiva affärsområden! Vad kommer du att göra? - Kreditbedömning, analys och beredande av nya krediter (företag/borgensmän och kompletterande säkerheter) samt identifiera eventuella risker - AML-kontroller och analys av kreditupplysningar och annan dokumentation - Hitta och ge förslag på lösningar på kreditförfrågningar - Agera rådgivande mot vår försäljningsavdelning - Säkerhetsställa att företagets kreditpolicy efterföljs Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för affären, riskerna och de möjligheter som finns inom det affärsområdet. Då rollen innebär en kontinuerlig kontakt med både leverantörer och slutkunder så är det viktigt att du har en god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer. Arbetet är administrativt, men det förekommer även mycket kontakt via telefon och mail och därför ser vi att du har god erfarenhet av båda dessa arbetssätt. Du är en hjälpsam lagspelare som är prestigelös och villig att hugga i när det behövs. Du har vidare god förmåga att ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel, har förmågan att prioritera och är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi tror att du är förtroendeingivande och bra på att prata med olika typer av människor, då det är en stor del av ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024