Kreditspecialist inom företagsfinansiering till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kreditspecialist med erfarenhet inom företagsfinansiering till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering. Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla kreditarbetet inom affärsområdet till nästa nivå tillsammans med ditt team! Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av affärsområdets transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning, och här vill vi gärna ta del av ditt perspektiv och tidigare erfarenheter och värdesätter högt att du delar med dig av dina kunskaper. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter där du representerar kreditfunktionen och bidrar till att driva affären framåt. Arbetsuppgifter i urval: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av företagskreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med externa och interna kontakter och ett emellanåt högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Junior IT Supporttekniker till Svea Bank

Nu söker vi dig som har ett gediget intresse för IT och teknik för rollen som IT Supporttekniker till Svea Bank! Trivs du i en händelserik arbetsmiljö där du får arbeta med service i fokus? I så fall kan detta vara rätt tjänst för dig! Vad kommer du att göra? Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer att arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt First Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du som supporttekniker ska hantera, något de alltid ställer upp och delar med sig av. En vanlig dag i rollen som IT-supporttekniker innebär följande: - Hantera och lösa inkommande ärenden via telefon, mail och fjärrstyrning - Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning - Kontohantering i Microsoft Active Directory - Ansvara för patchning och mjukvarudistribution - Installera nya program och applikationer Vem söker vi? Då arbetet ställer krav på såväl serviceförmåga som tekniskt kunnande ser vi gärna att du har minst en grundläggande nivå av teknisk kunskap samt erfarenhet av serviceinriktat arbete sedan tidigare. First Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen vilket innebär att du behöver kunna engelska såväl som svenska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi en person som är självgående och öppen, med god samarbetsförmåga och vilja att ge bra service till våra användare i koncernen. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Kredithandläggare till Svea Bank

Vi söker en kredithandläggare till Sveas affärsområde Leasing. Sveas Leasingavdelning erbjuder finansiering mot företag genom utvalda samarbetspartners, och du blir del av ett prestigelöst team inom ett av Sveas mest expansiva affärsområden! Vad kommer du att göra? - Kreditbedömning, analys och beredande av nya krediter (företag/borgensmän och kompletterande säkerheter) samt identifiera eventuella risker - AML-kontroller och analys av kreditupplysningar och annan dokumentation - Hitta och ge förslag på lösningar på kreditförfrågningar - Agera rådgivande mot vår försäljningsavdelning - Säkerhetsställa att företagets kreditpolicy efterföljs Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för affären, riskerna och de möjligheter som finns inom det affärsområdet. Då rollen innebär en kontinuerlig kontakt med både leverantörer och slutkunder så är det viktigt att du har en god förmåga att etablera och bibehålla goda relationer. Arbetet är administrativt, men det förekommer även mycket kontakt via telefon och mail och därför ser vi att du har god erfarenhet av båda dessa arbetssätt. Du är en hjälpsam lagspelare som är prestigelös och villig att hugga i när det behövs. Du har vidare god förmåga att ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel, har förmågan att prioritera och är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi tror att du är förtroendeingivande och bra på att prata med olika typer av människor, då det är en stor del av ditt arbete. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag!

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Senior Kredithandläggare till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kredithandläggare till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering I takt med att Svea utvecklas, söker vi en ansvarstagande och noggrann person för arbete med affärsområdets kreditavtal, implementation av processer, rapportering, och uppföljning av villkor. Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av AFT:s transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning samt ha kontakt med kunder, interna säljare och andra affärsområden inom ramen för ditt arbete. Du kommer bland annat att: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av kreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med kontakter, komplexa avtalsstrukturer och ett emellanåt högt tempo. Vidare har du god kommunikativ förmåga samt kan fånga upp kundens önskemål, genom vilket du bygger långsiktiga relationer och därmed långsiktiga affärer. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola och har några år kvar av dina studier, och erbjuder en stimulerande och kvalificerad tjänst med flexibla arbetstider. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma konsumentkrediter/lån för de fysiska butikerna och att ta emot samtal och besvara mail från våra företagskunder och privatpersoner. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger då arbetstiderna som gäller är kl. 11.00-15.00 men även på vardagar ca kl. 16.00-20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd tid är minst 20-25 h i månaden med stora möjligheter till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns stor frihet att förlägga arbetstiden under andra tider. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarlov. Tjänsten utgår på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: - Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver - Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning - Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: - En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar - Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna - En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Kundtjänstmedarbetare till vårt kontor i Åseda!

Vi söker dig som vill arbeta med oss på Svea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig! Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team på 30 kollegor som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Sveas kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär varje dag. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso-, faktura- och parkeringsärenden. Här kommer du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. Svea sitter i ljusa och moderna lokaler belägna mitt i Åseda nära kommunikation med bussar samt gym som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Restauranger och affär finns i närområdet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på 100 % heltid. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: - Motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo - Har ett stort engagemang, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd - Har ett eget driv - Du har god datorvana och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt - Du är en person som vill lära dig allt om finansiella lösningar - Du är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs - Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och dela kunskap med kollegor - Tar ägarskap och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om oss Svea arbetar ständigt med att vara konkurrenskraftiga och innovativa på finansmarknaden och vår personal uppmuntras att vara nytänkande och att dela med sig av sina tankar och idéer för att bli den perfekta arbetsgivaren samt den givna samarbetspartnern vid finansiella lösningar. Därför behöver vi dig. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov, som förändras hela tiden. Ansökan Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila rekryterare Fredrika Engelin på [email protected].

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Systemutvecklare Cobol till Svea Inkasso

Vi behöver nu förstärka det utvecklingsteam som fokuserar på affärsområdet inkasso som har en stor efterfrågan på säkra och moderna applikationer och användargränssnitt. Vill du vara med och utveckla och förvalta Sveas kärnsystem, ett av de mest kritiska och viktiga systemen för företaget? Är du en problemlösare och har intresse för, eller erfarenhet kring, den bakomliggande tekniken? Då är du den vi söker! Om rollen I den här rollen blir du del av ett hjälpsamt och samarbetsorienterat utvecklingsteam där din roll kommer vara att arbeta med COBOL-utveckling i Sveas egenutvecklade inkassosystem. Här arbetar du från ax till limpa, dvs. är med hela vägen från beställning till testning och lansering, vilket innebär att du får en bra förståelse för vad ni bygger. Systemutveckling och förvaltning sker i nära samarbete med produktägarna för systemet och andra utvecklingsteam. Systemet är egenutvecklat och körs idag på Unix med Oracledatabaser. Vi kommer inom kort migrera från Unix till Linux. Utveckling sker i MicroFocus VisualCobol med Microsoft VisualStudio som IDE. Koden versionshanteras i Git. Erfarenheter och kvalifikationer: - Har 2-3 års erfarenhet av COBOL - Meriterande med arbetserfarenhet av liknande bransch/område - Meriterande om du har kunskap om C# och/eller .NET - God förståelse för agila arbetsmetoder så som Scrum - Flytande kunskaper i både engelska och svenska, såväl tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och tycker om att analysera och lösa komplexa problem. Du har förmågan att självständigt ta tag i saker och tar egna initiativ för att se till att arbetet går framåt, är lösningsorienterad och vill dela med dig av din kompetens till kollegor. Vidare är du ansvarstagande, har förmågan att ta egna beslut och tycker det är intressant inte bara med kod, utan hur det ni utvecklar kan komma till nytta för verksamheten och affären. Självklart finns stöd att få från ditt team, som alltid är öppna för att bolla lösningar och idéer. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected].

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024