Qtym AB jobb

Lediga jobb hos Qtym AB

Teknisk Säljare- ProAV till Special-Elektronik AB i Malmö

Special-Elektronik AB är en marknadsledande teknikleverantör inom AV-teknik, smarta hem och kabel-tv/ fiberoptik med en omsättning på drygt 310 miljoner kronor. Företaget etablerades 1970 och vi är idag ca 55 anställda. Huvudkontoret ligger i Karlstad, lokala säljkontor i Malmö, Halmstad, Göteborg och Stockholm. Mer information om oss kan du hitta på www.specialelektronik.se Teknisk Säljare – ProAV Vill du vara en del av ett teknikbolag i framkant? Om oss Special-Elektronik AB är en marknadsledande teknikleverantör inom AV-teknik, smarta hem och kabel-tv/fiberoptik på den skandinaviska marknaden. Med ett starkt fokus på innovation och de senaste teknologiska framstegen, strävar vi alltid efter att vara i framkant av utvecklingen. Vi är ett kunskapsdrivet företag som arbetar med allt från enklare produkter till komplexa integrationslösningar inom områden som mötesteknik, hotell-TV, smarta hem och kabel-TV/fiberoptik. Vår företagskultur är inkluderande och vi tror på att positiva och engagerade medarbetare är nyckeln till vår framgång. Läs mer om oss på Special-Elektronik. Om tjänsten Vi söker en teknisk säljare inom ProAV med placering på vårt kontor i Malmö. I rollen kommer du att vara direkt involverad i att stötta och utveckla våra återförsäljare genom att erbjuda integrerade tekniska lösningar inom ljud, bild och belysning. Din huvudsakliga inriktning kommer vara professionella tekniska lösningar för exempelvis videomöten och konferensrum. Du kommer arbeta mot både befintliga och nya kunder, genom personliga besök och telefonkommunikation. Ditt ansvarsområde kommer vara att ge rådgivning, ta emot order och skapa offerter. Du kommer att bearbeta kunder i södra Sverige och vara baserad på vårt kontor i Malmö. Beroende på din expertis kan det finnas möjlighet att stötta kollegor och kunder i andra delar av landet. Dina egenskaper Vi söker en driven och noggrann person som är van att ta eget ansvar och som på riktigt gillar att leverera högkvalitativ service i ett högt tempo. Du är en lagspelare som bidrar prestigelöst med ditt affärssinne och kreativa tänkande för att utveckla tekniska lösningar tillsammans med både kunder och kollegor. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och ta till dig ny teknisk kunskap. Erfarenhet inom försäljning av tekniska lösningar är en förutsättning för rollen, och du har ett stort intresse för teknik inom områden som ljud, bild och nätverk. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt goda datorkunskaper är nödvändiga. B-körkort är ett krav. Meriterande kunskaper Det är extra meriterande om du har erfarenhet av installation inom AV-teknik, systemförsäljning, nätverkskunskaper, relationsförsäljning eller om du behärskar danska. Vad vi kan erbjuda På Special-Elektronik i Karlstad är vi ett innovativt företag i tillväxtfas. Här arbetar du med den senaste världsledande tekniken och har tillgång till kollegor med bred och djup kompetens som kommer stötta och uppmuntra din utveckling. Vi tror på att engagemang i kundens projektplanering leder till hög kundnöjdhet, och med rätt teknisk kunskap hjälper vi våra kunder att skapa skräddarsydda lösningar. Våra leverantörer erbjuder utbildningar och kurser för att fördjupa din kunskap. Hos oss får du möjligheten att påverka både din egen och företagets utveckling inom AV/IT-integration. Vi värdesätter positiva och engagerade medarbetare samt en inkluderande företagskultur. Anställningsinformation - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Arbetsort: Malmö - Arbetstid: Heltid - Tillträde: Snarast Ansökan Skicka in din ansökan och CV med hjälp av ansökningsfunktionen nedan. Urval sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person. Har du frågor om tjänsten, kontakta Sofia Graflund, rekryterare på Qtym, på telefon 070-423 34 23 eller via e-post: [email protected]

27 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Restaurangansvarig

OM SLIPERIET Ibland är kontexten allt. Speciellt när man talar om konst och mat. Var, när och hur är i vår mening helt avgörande för din upplevelse. Just därför är Sliperiet något alldeles speciellt. I vår unika miljö där kulturarv möter modern konsthall och matsal, och landsbygd möter det urbana bildas en atmosfär som gör Sliperiet till ett minne för livet. Varje år, mellan maj och september, presenterar vi en mångfacetterad samlingsutställning där erkända konstnärer möter nya på framfart. I vår restaurang Sliperiet Gastronomi serverar vi mat gjord från grunden med fantastiska råvaror. Läs mer om oss, Sliperiet i Borgvik | Konsthall & Gastronomi VI SÖKER MEDARBETARE INFÖR SOMMAREN 2024 Restaurangansvarig Ja, då ska vi se. Vi söker den trevligaste personen i världen, eller i alla fall en av de trevligaste. Inga konstigheter egentligen. Du vet, den där personen man blir glad av att träffa, som sprider en härlig energi runt sig. Vi letar med ljus och lyckta efter dig som ohämmat kan kasta dig mellan samtal med Nils 5 år, för att i nästa stund prata med Agda 93 år fyllda. Har du ett leende på läpparna ses det som ett stort plus! Att visa tänderna är inget krav, det finns olika typer av leenden, vi söker dock den äkta varan. Du har ett förtroendeingivande sätt att vara, är seriös i allt du tar dig an och verkar för att sprida en positiv bild av din arbetsplats. Du har dessutom några års erfarenhet inom restaurangbranschen och har hanterat budgetar och tyckt till om vad som ska stå på hyllorna i dryckesväg. Att ta hand om gäster är rätt och slätt det bästa du vet! Vi söker ingen latoxe, snarare en prestigelös arbetsmyra. Så räds inte arbetsuppgifter som att öppna/svara mail, ha papper i ordning, svara i telefon, skriva ner bokningar osv. Ansvar är inget du är rädd för utan snarare vill ha och är van vid. Sen har vi ju kassan...vad säger man om den? Vi får helt enkelt ta och förkovra oss på plats, och du har kanske lite kassvana i bagaget, det vore ju fint. Sliperiet verkar för att vara ett välkomnande konst och matcentrum på landsbygden och näsor i vädret är strängt förbjudna och alla ska känna sig sedda och välkomna hos oss. Det ska vara en upplevelse att besöka oss, varesig du bara vill se utställningen eller slå dig ned för en bit mat. Vi ska tillsammans se till att gästerna har fått stimulans för de sinnen vi saluför. Värdskapet är oerhört viktigt! Så till kravspecifikationen, några riktiga ”måsten” för att jobba hos oss. B Körkort. Om du inte bor i närområdet, eller gillar långa promenader är körkort och bil bra att ha tillgång till. Inte nog med att du ska kunna prata med ”alla” så vore det väldigt bra om det engelska språket talas obehindrat. Vore kul om du kunde flera språk, eller bara säga hej på 7-8 olika. Överraska oss! Övrigt: Tjänsten är en säsongsanställning mellan maj och september. Ansökan Din ansökan behöver vi ha senast den 25 april. Ansöker gör du via formuläret nedan. Vi går igenom ansökningar löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten kontakta Oscar Magnusson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Ekonom på 50% till Teijo

Industritvättmaskiner under namnet Teijo har producerats i Finland sedan 1967. Under denna tid har standard- och specialmaskiner levererats till kunder över hela världen. Huvudmarknaderna finns i Norden och Europa. Teijo AB är ett försäljningskontor med ansvar för den svenska marknaden. Koncernen består av Teijo A/S, Teijo AB samt Teijo Pesukoneet OY Är du intresserad av att arbeta i en verksamhetsnära roll med stora möjligheter att själv påverka din arbetssituation? Rollen: I rollen som ekonom kommer du att vara ansvarig för en bred och central del av företags ekonomi. Arbetsuppgifterna inkluderar löpande bokföring, kundfakturering och hantering av in- och utbetalningar. Du kommer även att hantera kund- och leverantörsreskontra samt vara delaktig i löneadministrationen för våra medarbetare. Du ansvarar även för att redovisa skatter och månadsrapportering till platschefen. Du kommer också att vara delaktig i förberedande bokslutsarbete och genomföra efterkalkyler för att utvärdera och följa upp resultatet av sålda projekt. I samarbete med platschefen kommer du att delta i att upprätta och följa upp budgeten för att säkerställa att företaget når sina ekonomiska mål. Ansvar för prisändringar och uppdateringar i vårt affärssystem kommer också att ingå i rollen. Dessutom kommer du att hantera telefonkommunikation, post och vara ansvarig för kontorets inköp. Kvalifikationer: • Ett par års erfarenhet av en liknande roll. • Du är van vid att arbeta med Excel och ekonomisystem. • Monitor. • Meriterande: • Crona Lön. Vem är du? Som ekonom kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa företagets ekonomiska välmående och framgång. För den här tjänsten lägger vi därav stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du hjälpsam och inte rädd för att hugga i där det behövs. Du tycker om variation och utöver det bidrar du med en positiv stämning. Låter det intressant? Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök redan idag! Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Felicia Olsson 0705668877, alternativt [email protected]. Mer om tjänsten: Tjänsten är en rekrytering via Qtym, du blir efter rekryteringsprocessen direkt anställd av Teijo. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Omfattning: 50%. Placering: Karlstad.

20 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Servicerådgivare till Helmia Lastbilar

Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet. Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen. Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag. Helmia Lastbilar söker servicerådgivare Helmia Lastbilar i Karlskoga behöver förstärka sitt team med en Servicerådgivare. Om tjänsten Rollen som servicerådgivare är bred och du arbetar både med verkstads och reservdelsfrågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot beställningar till verkstad och reservdelar. I tjänsten ingår att: • Planera och fördela verkstadsarbeten på ett effektivt sätt. • Färdigställa arbetsorder och lägga beställningar. • Ta fram prisuppgifter och underlag till kunder. • Sköta fakturering. • Vid behov bistå kollegor med övrigt arbete. Utöver ovan är du den som säkerställer att kunden får en bra service och upplevelse vid kontakter med Helmia Lastbilar i Karlskoga. Vem är du? För att trivas i rollen behöver du inte vara expert på lastbilar, men du behöver ha ett intresse för- och tillräckliga kunskaper för att kunna föra en dialog med kunden. Du gillar service, människor och tycker om försäljning av reservdels och verkstadstjänster. Du är duktig på att planera och har en känsla för jobb ska planeras effektivt. Du är duktig på att planera och prioritera vad som behöver göras för stunden. Rollen ställer krav på att du är noggrann och är van vid att jobba i olika IT-system. C-körkort är inget krav, men meriterande. Vad erbjuder Helmia Lastbilar? Vi erbjuder dig en plats i en framgångsrik koncern med hjärtat i Värmland. Du får ca 400 trevliga kollegor som jobbar efter mottot ”bygger på förtroende”. Du får vara del av en organisation som tycker om att ta beslut och komma i mål med projekt. Självklart är vi ett gäng glada och trevliga människor som kommer att bistå vår nya kollega. I den här tjänsten blir du anställd av Qtym, och arbetar hos Helmia Lastbilar. Tjänsten är stationerad i Karlskoga. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 15 april. Urvalsarbetet sker löpande, och ambitionen är att tillsätta tjänsten så fort som möjligt, så vänta inte med din ansökan. För frågor om tjänsten, kontakta Felicia Olsson eller Erik Ramström. [email protected], [email protected] , 054-14 18 00.

15 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Nu söker vi dig som är snickare, elektriker, truckförare eller rörmokare

Vi söker engagerade och skickliga snickare, elektriker, truckförare och rörmokare till vår kund. Kvalifikationer: Erfarenhet av respektive bransch. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och har förmågan att arbeta självständigt. Ordning och reda är av yttersta vikt, och du bör ha förmågan att hålla koll på dina arbetsuppgifter och vara medveten om ditt omgivande arbetsområde. Företaget erbjuder: • En stimulerande arbetsmiljö. • Stark teamkänsla och möjlighet till utveckling. Om du uppfyller kvalifikationerna och är redo att ta dig an en spännande och utmanande roll, så ser vi fram emot din ansökan. Mer om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd via Qtym men arbetar hos vårt kundföretag. Placering: Kil. Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi:” Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Inredningssnickare sökes för kunds räkning

Nu söker vi en inredningssnickare med start omgående för att förstärka vårt kundföretags team. Som inredningssnickare kommer du vara en viktig del av verksamheten. Vår kund erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö med möjlighet att vara en del av ett framstående företag med djupa rötter och en stark framtid. Du kommer även att få vara del av en företagskultur som värdesätter samarbete, säkerhet och hållbarhet. Rollen: Arbetsuppgifterna innebär att du gör allt från listning till uppsättning av skåp i modulerna, samt fixar dörrarna och ventilationen. Kvalifikationer: Vi söker dig som är händig och driven samt har vana av att hantera verktyg. Meriterande: Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som snickare eller motsvarande utbildning. Vem är du? För den här tjänsten läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person önskar vi att du uppskattar att arbeta i team och samarbeta med andra kollegor. Du är noggrann och värderar vikten av god kvalitet i arbetet du gör. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Mer om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid via Qtym med start omgående. Placering: Kil. Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

15 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Kundtjänstmedarbetare till vår kund

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. ​ Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Kundtjänstmedarbetare Vi söker flertalet kundtjänstmedarbetare till vår kund i Karlstad. Förutom kunddialog via telefon innebär jobbet en del administrativa uppgifter. Du kommer att hantera inkommande samtal och drivs av att möta kunderna på ett ödmjukt sätt. Kundföretaget erbjuder en gedigen upplärning. Det är en arbetsplats med god stämning, ordning och reda, uppmuntrade kollegor och utvecklande arbetsuppgifter. Vem är du? Vi tror att du kommer passa perfekt för rollen om du känner igen dig i att du är: • Serviceinriktad • Problemlösande • Flexibel • Handlingskraftig • Resultatorienterad • Lagspelare Kvalifikationer Vi ser gärna att du har jobbat med någon typ av service tidigare. Du har en god datavana och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Övrig information Jobbet innebär att du kommer arbeta hos vår kund men är anställd av oss på Qtym. Start: Mitten på maj om inget annat avtalas. Uppdraget sträcker sig till den 30/9. Omfattning: Heltid. Arbetstider: Du jobbar framför allt dagtid 8.00-16.45, men arbetstiden är schemalagd och även kvälls- och helgarbete kan förekomma. Placering: Centrala Karlstad Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Senaste ansökningsdag är den 16 april. Har du frågor om tjänsten kontakta Lovisa Wallin Konsultchef [email protected] 072-0853292 alternativt Felicia Olsson Konsultchef Qtym 070-5668877 [email protected]

15 mars 2024
Sista ansökan:
16 april 2024
Leg. psykolog till Clarahälsan

Som Sveriges äldsta privata företagshälsa erbjuder vi expertkompetens för ökat välmående i din verksamhet. Clarahälsan är en oberoende expertresurs inom områdena arbetsmiljö, hälsa och rehabilitering. Vi har kompetens att identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. Vi stöttar våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet och bidrar till att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö som främjar hållbara medarbetare, effektivitet och konkurrenskraft. Leg. psykolog En av våra psykologer flyttar tillbaka hem till Skåne och nu söker vi en efterträdare. Som psykolog på Clarahälsan är du arbetsmiljökonsult och stöttar våra kunder i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Tjänsten innebär samtalsstöd till stor utsträckning men arbetet är varierande och innefattar även uppdrag på organisatorisk- grupp- och individnivå. Det omfattar psykosociala arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, kris- och samtalsstöd, konflikthantering, grupputveckling, stresshanteringsinsatser både i grupp och individuellt, chefshandledning, föreläsningar, kartläggningar och arbetsförmågebedömningar. För att lyckas i rollen Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av klinisk behandling, gärna utifrån KBT. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på grupp- och organisationsnivå. Som person är du social, van att jobba prestigelöst och samarbeta med andra kompetenser. Du har även förmågan att arbeta självständigt. Vi tror att du trivs med att arbeta kundorienterat och har en drivkraft att utveckla det förebyggande och hälsofrämjande psykosociala arbetet i samverkan med kunden. Vad får du Hos oss får du jobba med psykologer, beteendevetare, företagssköterskor, administrativ personal, fysioterapeut/ergonom, företagsläkare och arbetsmiljöingenjör, men främst är vi trevliga kollegor som kommer att stötta vår nya arbetskamrat. Du får också jobba med våra fina kunder runt om i Värmland. Varmt välkommen med din ansökan. Övrigt Tjänsten är på heltid, men vi tar också gärna en dialog med dig som kan tänka dig att jobba mindre, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för tjänsten är Karlstad, men resor förekommer. Din ansökan vill vi ha senast 2024-04-12. Urvalsarbetet sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund. [email protected] , 054-14 18 00.

14 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Driftansvarig till Sunnemo Åkeri

Sunnemo Åkeri är ett värmländskt familjeföretag grundat 1998. Idag har vi 65 anställda och 30 lastbilar ute på våra svenska vägar. Vi levererar allt från industrigods till dagligvaruprodukter och kör i större delen av Mellansverige. Våra medarbetare trivs hos oss och vi jobbar ständigt med att alla anställda ska känna trivsel och flexibilitet på jobbet. I rollen som driftansvarig får du som gillar snabba beslut och ett högt tempo komma till din rätt. Du ges möjlighet att leda, strukturera och utveckla Sunnemo Åkeri tillsammans med ägarna och dina kollegor. Du kommer arbeta i en föränderlig vardag där den ena dagen inte är den andra lik. Med ett pricksäkert beslutsfattande och ett prestigelöst förhållningssätt tror vi att du kommer att trivas hos oss. Du kommer att ha daglig kontakt med dina förare och arbetet kräver att du är lösningsorienterad, analytisk och kan ta snabba beslut. Det är även viktigt att du arbetar proaktivt och använder våra befintliga resurser på ett effektivt sätt, utan att ge avkall på kvalitén. Förutom ledande uppgifter innefattar tjänsten även kontakter med leverantörer och kunder. Du har personalansvar ur ett planeringsperspektiv och du har 60 chaufförer som varje dag behöver ett fungerande schema. Det finns även ca 30 fordon i bolaget som kräver service, besiktning samt reparationer. I dina arbetsuppgifter ingår att planera in verkstadsbesök för samtliga fordon. Som drift- och trafikledare ingår du i ledningsgruppen för bolaget. Vem är du? Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av transportledning. Har du dessutom erfarenhet av driftledning är det ett stort plus. Du har en god kommunikativ förmåga och är en engagerad och ansvarstagande person som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du är en lagspelare med en positiv inställning och en stark vilja att leverera resultat. Du är flexibel och har förmågan att hantera olika situationer på ett professionellt sätt. Övrigt Tjänsten är på 100% och tillsvidare där du utgår från vårt kontor i Bråtebäcken strax utanför Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2024-04-07. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Kyrk på Qtym på telefon 072-146 11 64 alt. [email protected] . För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
R&D Kemist till BTG Instruments

BTG Instruments AB är en världsledande aktör inom mät- och analysinstrument för övervakning och reglering av avancerade processparametrar inom pappers- och massaindustrin. I över 100 år har vi utvecklat innovativa och kostnadseffektiva sätt att förbättra produktivitet och lönsamhet för pappers- och massaprocesser. BTG grundades 1921 i Sverige och har idag sitt huvudkontor i Éclépens, Schweiz. Globalt sett är vi cirka 600 medarbetare inom koncernen. Sedan 2019 ägs BTG av Voith Paper GmbH. Du kan läsa mer om BTG Instruments här R&D Kemist till BTG Instruments Som R&D Kemist hos BTG Instruments kommer du att ansvara för vårt laboratorium och bidra med expertis inom kemi i utvecklingsprojekt och marknadsaktiviteter, för att uppfylla vårt uppdrag att erbjuda mät- och kontroll lösningar som ger maximalt värde till våra kunder. Vi söker därför en driven och detaljorienterad kemist för att övervaka dagliga operationer, genomföra experiment, analysera data och säkerställa efterlevnad av säkerhetsprotokoll. R&D-teamet arbetar i en dynamisk miljö i nära samarbete med andra avdelningar och du kommer också att leda förstudie- och projektaktiviteter för nya produkter och applikationer. Vi letar efter en nyfiken och motiverad kemist som brinner för vetenskapliga upptäckter och är ivrig att lära sig mer. Om detta är du, uppmanar vi dig att ansöka till denna spännande möjlighet! Ansvarsområden • Implementera säkerhetsprotokoll, inklusive säkerhetsdokumentation och utbildningar • Uppehålla en ren och organiserad arbetsplats, 5S • Hantera inventering av kemikalier och utrustning • Underhåll av laboratorieinstrument för massa, papper, filtrat och vätskor • Utveckla och underhålla instruktioner för standardmätningar och utföra utbildningar • Utföra mätningar för att stödja projekt samt produkt- och marknadsstödsaktiviteter • Rapportering av mätresultat och slutsatser • Ansvara för förhållandet och avtalet med Karlstads universitet för användning av specialutrustning och testmetoder samt utföra mätningar • Leda förstudie- och projektaktiviteter enligt R&D-processen Du ansvarar för personlig samt teamets säkerhet, och arbetar i enlighet med alla BTG’s policys (ex: Säkerhet, Beteendekod, Kommersiell policy, Säkerhetspolicy och Exportefterlevnad). Förutom de arbetsrelaterade ansvarsområden som anges ovan förväntas alla anställda stödja och följa BTG:s Beteendekod samt stödja BTG-värderingar: Innovativ, Pålitlig, Rättvis, Hållbar och Ambitiös. För att lyckas i rollen som R6D Kemist hos BTG tror vi att du har med följande • Kandidat- eller masterexamen inom kemi eller kemiteknik • Analytiska färdigheter och bra teknisk förståelse • Kunskap om mätmetoder och principer • Öga för detalj i mätningar och dokumentation • Effektiv hantering av flera uppgifter och prioriteringar samtidigt • Säkerhetsmedvetenhet och kunskap om relevanta protokoll och krav • Samarbetsvillig och goda kommunikationsfärdigheter, både verbalt och skriftligt, på svenska och på engelska Utöver detta är erfarenhet inom projektledning, såväl som erfarenhet från massa- och pappersindustrin, meriterande Övrigt: Placering: Säffle Tillträde enligt överenskommelse Ansökan: Är du personen vi söker? Skicka i så fall in din ansökan redan idag via knappen nedan. Urval sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort vi har hittat rätt person. Sista ansökningsdag är dock den 31e mars 2024 I denna rekrytering samarbetar BTG Instruments med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stijn Bos, 0704574771 alt. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

29 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024