Lediga jobb i Åmål
Sök totalt 36 lediga jobb i Åmål
Som buffévakt/lunchvärd hos oss har du som huvudsaklig uppgift att se till att vår populära lunchbuffé är välfylld, ren och attraktiv för gästerna och håller en hög nivå. Samtidigt som du ger alltid utmärkt service. Arbetsuppgifterna kan inkludera att fylla på mat, hålla rent, ta hand om disk och se till att gästerna trivs. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Underhålla buffén: Se till att maten är fräsch, välfylld och presenteras på ett aptitligt sätt. -Hålla rent: Rengöra och hålla rent runt buffén, inklusive bord, golv och redskap. -Hantera disk: Ta hand om disk och se till att det finns tillräckligt med rena tallrikar, bestick och glas. -Serviceinriktad: Ge gästerna bra service, svara på frågor och se till att de har allt de behöver. -Samarbete: Arbeta tillsammans med andra i köket och disken. Tjänsten gäller under sommaren (så snart som möjligt) med chans till förlängning och är på 80%. Arbetstiden är tisdag-fredag 10.00-18.00. Lön efter kollektivavtal. Skicka din ansökan till [email protected] Intervjuer hålls löpande. Motivera gärna varför just DU skulle passa i denna roll och märk ansökan med "Ansökan buffévakt". Oseriösa & icke kompletta ansökningar raderas.
En entrévärd är den person som möter gäster i entrén och ansvarar för att skapa en trygg, välkomnande och säker miljö. Entrévärdens uppgifter inkluderar att välkomna besökare, hantera eventuella köer/logistik och se till att alla gäster har det bra. De kan också behöva ingripa i situationer som rör säkerhet och ordning. Entrévärden är ofta den första kontaktpunkten för gäster och ansvarar för att ge ett positivt första intryck. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Välkomna och vägleda besökare: Hjälpa till med servering, disk och att hålla rent och snyggt. Övervaka säkerheten och skapa en trygg atmosfär. Entrévärden bidrar till att skapa en välkomnande och trygg atmosfär för alla besökare. Hantera eventuella konflikter. Kvalifikationer: Serviceinriktad och social. Lugn och stresstålig. Bra kommunikationsförmåga. Förmåga att samarbeta. Du bör vara minst 25 år. Från omgående till och med 9/8 med möjlighet till extrajobb helger efter 9/8. Arbetstid onsdagar-lördagar 22:00-02:30. Lön efter kollektivavtal. Märk din ansökan med: "Ansökan entrévärd" och motivera varför just DU hade passat till tjänsten. Oseriösa eller icke fullständiga ansökningar med CV och Personligt brev raderas.
Vad erbjuder vi Kulturskolan Åmål erbjuder undervisning i musik, dans, teater och konst för barn, unga och i vissa fall även vuxna. Förutom ämnesundervisningen har vi körer och ensembler för olika instrumentgrupper, genrer och nivåer, då vi lägger stor vikt vid att våra elever får spela och sjunga tillsammans. Positiva upplevelser och gemenskap står i centrum och under lustfyllda former vill vi få våra elever att växa och öka sitt självförtroende. För att fler barn och unga ska få ta del av kulturskolans möjligheter jobbar vi även uppsökande och med utåtriktad verksamhet. Kulturskolan bidrar till det offentliga kulturlivet i Åmål vid flera tillfällen under året samt ansvarar för undervisningen på Karlbergsgymnasiets musikprofil och musiken på gymnasiets skolavslutningar. Våra pedagoger är engagerade i sina ämnen och vi söker nu en likasinnad kollega som vill ta över och utveckla gitarrämnet vidare när vår gitarrlärare nu efter lång och trogen tjänst går i pension på deltid. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Undervisning i gitarr, elgitarr och elbas samt ansvar för instrumentvård och uthyrning av dessa instrument. Ensembleledning på kulturskolan och Karlbergsgymnasiet. Planering av och medverkan i konserter och uppsökande verksamhet. Administrativa uppgifter såsom elevkontakter, schemaläggning, närvarorapportering m m. Samverkan med kollegorna på kulturskolan, grundskolan och gymnasiet samt i nätverk med kollegor från andra kulturskolor. Ackompanjemang i andra ämneskurser och/eller i olika konsertsammanhang vid behov. Aktiv medverkan i kulturskolans utvecklings- och arbetsmiljöarbete. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du är en kompetent gitarrist och elgitarrist som behärskar och är intresserad av olika musikgenrer. Du behöver också kunna spela elbas. Om du spelar eller har spelat i band är det en stor fördel. Du har en positiv inställning, brinner för ditt ämne och gillar att lära ut dina kunskaper till barn och unga. Du kan skapa goda relationer till de du möter och tycker om att samarbeta i olika former. Du kan också arbeta självständigt, har ett stort eget driv och vill utveckla både dig själv och verksamheten. Du tänker långsiktigt och ser ditt arbete på Kulturskolan Åmål som en satsning för framtiden. Formella kompetenskrav - Musiklärarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Behörighet att undervisa i musikkurser på gymnasiet - Digital identifikation med Bank ID - B-körkort - Utdrag ur brottsregistret krävs Meriterande Erfarenhet från undervisning på kulturskola eller musikgymnasium är meriterande men inget krav. Detsamma gäller erfarenhet av att leda ensembler i olika former. Ett extra plus är om du kan undervisa i ytterligare ämnen, gärna piano eller musikproduktion, samt om du har kunskaper inom ljudteknik och inspelningsstudio. Personliga kompetenser värderas högt. Anställningen Tillsvidareanställning med tillträde 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Musikläraren är för närvarande placerad vid enhet kulturskola inom kultur- och utbildningsförvaltningen, som är organiserad direkt under kultur- och utbildningsnämnden. Närmaste chef är rektor vid enhet kulturskola. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Det finns möjlighet till höjd sysselsättningsgrad längre fram. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Brinner du för att arbeta med utveckling? Vill du vara del i ett företag som fokuserar på säkerhet, ordning & reda, trivsel, motivation och kompetensutveckling? Då kan du vara den personen vi söker till rollen som Produktionstekniker hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Produktionstekniker hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ledningen inom pappersproduktionen för att nå uppsatta mål genom att utveckla maskiner, process och personal med fokus på förbättring av säkerhet, produktivitet, kvalitet och energiförbrukning. Du arbetar självständigt i nära samarbete med teknik- och underhållsorganisationen samt övriga inom produktionsorganisationen. Du är även en god förebild i företagets förbättrings- och säkerhetsarbete, du rapporterar till Produktionschef Pappersbruk. Exempel på arbetsuppgifter: - Daglig kontroll och uppföljning avseende mål - säkerhet, kvalitet och miljö. - Utredningar och framtagande av åtgärdsförslag samt korrigerande- och förebyggande insatser. - Återkommande FLT-rondering. - Medverka/leda projektarbete. - Delge information och körstrategi till operatörer, utbilda medarbetare mm. - Ersätta Linjechefer (vid kortare frånvaro) Vem trivs här? Vi söker dig som vill vill växa och utvecklas med företaget. Du har en hög energi, är positiv och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, med intentionen att arbetet ska präglas av effektivitet, kontinuerligt utveckling och arbetsglädje. Med ett starkt fokus framåt, är du nytänkande, tar vara på idéer och vågar "gå före". Du har goda ledaregenskaper - är rak och ärlig i din kommunikation samt behandlar dina kollegor rättvist och med respekt. Du är lugn och trygg även i oförutsedda situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bakgrund Vi ser gärna att du har en process- eller teknisk utbildning samt goda kunskaper inom maskiner, processer och kvalitetskrav. Du har en god datavana samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från papperstillverkning är meriterande men inget krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur, korta beslutsvägar i en handlingskraftig organisation. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta tillvara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetarna med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Den dagliga arbetsplatsen är i fabriken i Billingsfors, beredskap ingår i tjänsten. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Vår omsättning 2024 var cirka EUR 3.0 miljarder på årsbasis och antalet medarbetare är cirka 6800. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. På det integrerade bruket i Billingsfors tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till tunnpapper samt Spantex och levereras till kunder runt om i världen. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständigt utvecklas, ett lag och omtanke. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde enligt ök. Urval och intervjuer påbörjas först i Augusti. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via RekryteringsHuset på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/835855/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727164381 alternativt via e-post: [email protected].
Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Farmaceut till Apotek Hjärtat Åmål – med möjlighet till LMA-ansvar och med ett extra erbjudande! Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Åmål. Vi är ett team på 7 personer som jobbar för att ge kunden det lilla extra. För mig som chef är det viktigt att alla jobbar som ett team där alla tar ansvar, hjälper och stöttar varandra. På apoteket sätter vi kunden i fokus, brinner för kundmöten. Våra kunder är väldigt varierande då vi är enda apoteket på orten. Apoteket har öronhålstagning, vaccination och blodtryckstjänster. Vi har ett nära samarbete med hemsjukvården på orten med dagliga leveranser till boende. Vi hanterar mycket licenser, extempore och annat som gör att dagarna blir varierande och utvecklande. Vi har även ett nära samarbete med vårdcentralen och bistår med hjälp vid receptförnyelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut med möjlighet att bli läkemedelsansvarig. Tjänsten är på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi har öppet 09:00-18:00 på vardagar, 10:00-14:00 på lördagar, söndagar stängt Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Helena Gustavsson, tel.072 220 04 39 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Är du en serviceinriktad lagspelare som brinner för hållbarhet? Vill du vara med och skapa en grönare framtid för kommande generationer? Vi på StudentConsulting söker nu dig som vill bli en viktig del av Stena Recycling! Som produktionsarbetare på Stena Recycling i Åmål blir du en central del av verksamhetens värdekedja. Du ansvarar för att ta emot, klassificera och hantera insamlat material från kunder, med hjälp av bland annat hjullastare. På filialen arbetar du i ett mindre team med totalt 6 produktionsmedarbetare. Även om teamet samarbetar i olika processer, präglas arbetet av självständiga arbetsuppgifter där du förväntas ta eget ansvar och arbeta mycket på egen hand. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Stena Recycling. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Mottagning, klassificering och sortering av inkommande material. • Lastning, lossning och materialhantering med hjälp av hjullastare. • Löpande underhåll, service och städning av maskiner enligt rutiner. • Medverkan i produktionsprocessens olika delar. • Proaktivt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, inklusive säkerhetsrundor och rapportering av tillbud. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta självständigt och är bekväm med att ta egna initiativ, samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du bidrar med en positiv attityd, är lyhörd och kommunicerar tydligt med dina kollegor. Du har ett öga för struktur och ordning och arbetar noggrant för att säkerställa att alla arbetsmoment utförs korrekt och effektivt. Kvalifikationer: • Gymnasieutbildning eller motsvarande. • B-körkort. • Maskinförarbevis för hjullastare. • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • Truckkort. Meriterande: • God erfarenhet av att köra hjullastare. • Erfarenhet av att hantera farligt avfall. • Tidigare arbete med materialhantering. • C-körkort. Sök tjänsten redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du vår nya fysioterapeut i Åmål? Hos oss på Medpro Clinic Åmål finns vårdcentral, BVC, mottagning för Ungas Psykiska Hälsa och rehabmottagning. Detta innebär att vi kan ta emot patienter i alla åldersspann och erbjuda ett komplett vårdutbud inom primärvården. Vår arbetsmodell bygger på teamarbete både inom yrkesgruppen och tvärprofessionellt. Vi arbetar med teambesök och har regelbundna konferenser så att vård och rehabilitering kan ges på bästa sätt med patientens behov i centrum. Vårt mål som rehabenhet är att erbjuda patienter bästa möjliga vård och bemötande. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar där du som medarbetare har möjlighet att påverka ditt schema och arbetstid. Det finns också möjlighet att förlägga en del av arbetet på distans. Vi provar gärna nya idéer och inriktningar och är måna om din kompetensutveckling. Samtliga av våra medarbetare omfattas av kollektivavtal. Om tjänsten Som fysioterapeut arbetar du med bedömning, behandling och rehabilitering av patienter i alla åldrar samt med alla typer av besvär. Vi erbjuder behandling och träning individuellt och i grupp samt hembesök. Utprovning och förskrivning av hjälpmedel ingår i arbetsuppgifterna. Patienterna kan ha en komplex symtombild så vi lägger stor vikt vid att du som fysioterapeut kan arbeta både självständigt och i team med andra yrkeskategorier. Vi arbetar enligt Vårdval Rehab Västra Götaland. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och som vill anta utmaningen att arbeta självständigt och planera ditt arbete på ett effektivt sätt utifrån uppsatta mål. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och/eller primärvård är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad att söka. I arbetet möter du många olika människor och därför är det viktigt att du är lyhörd, kommunikativ och kan identifiera individens unika behov, för att ta fram en gemensam behandlingsplan. För dig är det en självklarhet att samarbeta med dina kollegor och vid behov även andra aktörer. Du sätter vården i fokus, med stort engagemang för patientens välmående. Du beskriver dig som företagsam, självgående och en lagspelare som arbetar för att föra verksamheten framåt. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Krav på B-körkort. Vi erbjuder Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete Fortlöpande erfarenhetsutbyte samt ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling Möjlighet att påverka ditt schema och arbetstid Möjlighet att förlägga del av arbetet på distans Tydlig och närvarande ledning Ett gediget mentor- och utbildningsprogram Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Förmåner: Bland annat friskvårdsbidrag, gruppförsäkring, cykelförmån, erbjudanden på träningskort på flera etablerade träningsanläggningar Vi hoppas att du tycker det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan! Medpro Clinic - en del av Medtanken Group Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor. Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens. Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.
Vad erbjuder vi Kristinebergskolan i Åmål samlar alla elever i årskurs 7-9 i och omkring Åmål. Här råder ett gott arbetsklimat mellan skolans 420 elever och 50-talet personal. I samband med nästa läsårs början inleds arbetet i de nya ämnesövergripande arbetslagen och som ny medarbetare är du med från start. Skolan leds av rektor och biträdande rektor. Här finns elevhälsa på plats varje dag med specialpedagoger, kuratorer och skolsköterska samt speciallärare och socialpedagoger. Ett antal lärarassistenter stöttar såväl elever som personal i de olika arbetslagen. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Vem är du Vi söker dig som tycker om att arbeta tillsammans med kollegor för att sätta elevens lärande och sociala utveckling i fokus. Förutom att aktivt bidra till ämnenas och skolans utveckling ser vi att du lägger stor vikt vid ett nära samarbete med elevhälsa, skolledning och övrig personal. Ditt uppdrag Undervisning i hem- och konsumentkunskap i årskurs 6-9. Du anpassar undervisningen utifrån elevers behov och har kontakt med vårdnadshavare kring elevers kunskapsutveckling och behov. Du samarbetar med dina två kollegor i ämnet hem- och konsumentkunskap och med andra kollegor i praktisk-estetiska ämnen samt med dina kollegor i arbetslaget. I tjänsten ingår undervisning för elever i årskurs 7-9 på Kristinebergskolan och för elever i årskurs 6 från våra två mellanstadieskolor. Eleverna i årskurs 6 kommer till Kristinebergskolan. Du är också mentor för en klass i årskurs 7 tillsammans med en kollega och du ingår i ett ämnesövergripande arbetslag. Formella kompetenskrav -Behörig och legitimerad lärare i hem- och konsumentkunskap -Digital identifikation med Bank ID - Anställningen förutsätter att du har B-körkort Meriterande -Erfarenhet från tidigare undervisning -Erfarenhet från tidigare arbete med extra anpassningar och särskilt stöd Vid anställningen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningen Tillsvidareanställning på 100 procent med tillträde den 11 augusti. Tjänsten är för närvarande placerad på Kristinebergskolan i Verksamhet Grundskola, Område C inom Kultur- och utbildningsförvaltningen. Närmaste chef är rektor på Kristinebergskolan. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Vad erbjuder vi Åmåls kommun är en plats där omtanke och gemenskap står i centrum. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö för personer med funktionsvariationer. Vi erbjuder en arbetsplats där dina insatser värdesätts, och där ditt arbete gör skillnad varje dag. I din roll ingår du i Stöd och funktions ledningsgrupp där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt. Vi söker en engagerad och lyhörd enhetschef med genuint intresse och kunskap inom målgruppen personer med funktionsvariationer. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag I ditt uppdrag erbjuder vi dig ett kreativt, spännande och självständigt arbete som kräver att du har mycket god samarbetsförmåga. Du företräder kommunen som arbetsgivare och ansvarar för personal, arbetsmiljö, verksamhetens insatser utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram. Du ser kvalitetsarbete och förändringsarbete som en självklar arbetsuppgift. I din roll som enhetschef kommer du att leda och utveckla enheten för att möta behoven hos de vi är till för. Vem är du Är du en person som tycker om att arbeta mål- och resultatinriktat? Tycker du om förändringsarbete? Älskar du samarbete och samverkan? Är du strukturerad, analytisk och tänker helhetsperspektiv? Om dessa påståenden passar dig, sök tjänsten och få möjlighet att bli en del av vår arbetsgrupp! Formella kompetenskrav Du bör ha flerårig erfarenhet av personal-, budget och arbetsmiljöansvar samt ledarskapsutbildning. Du har lämplig högskoleutbildning inom verksamhetsområdet med god kännedom om gällande lagstiftning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi förutsätter att du har B-körkort och goda IT-kunskaper samt digital identifikation med Bank ID. Meriterande Erfarenhet från ledande positioner i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men behöver inte vara ett krav. Detsamma gäller tidigare arbete inom LSS. Din personliga lämplighet är viktig och du måste ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. Anställningen Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Intervjuer kan komma att ske löpande. Enhetschefstjänsten är för närvarande placerad vid Stöd och funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärd- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är verksamhetschef. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 36 jobb