Lediga jobb i Åmål

Sök totalt 31 lediga jobb i Åmål

Åmåls kommun söker Specialistundersköterska inom Välfärdsteknik

Har du ett intresse för välfärdsteknik och vill förbättra livskvaliteten för människor? Vi söker nu en specialistundersköterska inom välfärdsteknik. Vad erbjuder vi Som undersköterska med specialistkompetens inom välfärdsteknik får du en viktig roll i att implementera nya arbetssätt och hitta nya användningsområden för digital teknik som kan förbättra livskvaliteten för äldre människor.  Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Ditt arbete består i att ha fördjupade kunskaper om välfärdsteknologi och teknikutveckling kopplat till samhälls- och brukarbehov inom vård och omsorg. Ge teknikstöd i syfte att främja den enskildes möjligheter att kunna bibehålla sitt oberoende. Hålla workshops med inriktning mot välfärdsteknik och handleda personal i tekniska lösningar för den enskilde. Samverka och medverka i tvärprofessionella team. Du skall också kunna utveckla arbetssätt för implementering av välfärdsteknologi och vara ett stöd för enhetschefer genom att ha omvärldsbevakning i området välfärdsteknik. Vem är du Vi tänker oss att du har utbildningen specialistundersköterska Välfärdsteknik eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. För detta uppdrag ser vi också att du är intresserad av välfärdsteknik som ett komplement till omvårdnadsarbetet. Du skall kunna känna dig trygg med att prata inför grupp då en del av arbetet innebär att delta i arbetsplatsträffar, hålla workshops i syfte att informera och kompetensutveckla kollegor.  Formella kompetenskrav -Specialistundersköterska Välfärdsteknik 200 poäng eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  -Anställningen förutsätter att du har B-körkort  -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Erfarenhet från liknande arbete är meriterande men inget krav. Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten Specialistundersköterska Välfärdsteknik kommer att vara placerad på Hemvården som ligger under Välfärd och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef Hemvården . Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Åmåls kommun söker ekonomiassistent 100%

Vi söker en ekonomiassistent till ett kombinerat uppdrag inom Åmåls kommun. Tjänsten avser ekonomisk administration inom Ekonomienhetens och Överförmyndarenhetens verksamhetsområden. Vad erbjuder vi Tjänsten är nyinrättad och är ett fantastiskt tillfälle för dig att bidra in i två breda verksamhetsområden. Ekonomienheten administrerar hela kommunens ekonomi medan Överförmyndarenheten är en tillsynsmyndighet för ställföreträdare (gode män) för ytterligare fyra kommuner utöver Åmåls kommun: Bengtsfors, Dals-Ed, Säffle och Årjäng. Vi erbjuder ett intressant arbete med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https;//amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Anställningen som ekonomiassistent är ett kombinerat uppdrag som innehåller administration av ekonomiska områden inom två enheter: Ekonomienheten och Överförmyndarenheten. Förekommande arbetsuppgifter är: -Arbete med kund- och leverantörsreskontra -Bank- och kassahantering -Bokföring -Myndighetsutövning – tillsyn och granskning av räkenskaper och redovisningshandlingar -Information och samverkan med ställföreträdare och andra intressenter/myndigheter -I uppdraget kan även andra förekommande arbetsuppgifter ingå som tillhör verksamhetsområdena inom ovan angivna enheter. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du har god känsla för siffror och ordning och reda. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och har lätt för att skapa dig en överblick och se ett samband. Du är van att planera och strukturera ditt arbete och att du är ansvarstagande. Som person är du öppen och har lätt för att skapa relationer med personer i din omgivning, både internt och externt. Formella kompetenskrav -Gymnasial alternativt eftergymnasial ekonomiutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. -Goda kunskaper i Excel och övriga program i Officepaketet. -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande   Meriterande Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.   Anställningen Tillsvidareanställning på 100% med startdatum enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten kommer att ha sin placering på en enhet men utföra arbetsuppgifter både för ekonomienhetens och överförmyndarenhetens räkning. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Legitimerad optiker till Synoptik Åmål

Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vårt härliga team i butiken i Åmål! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom: ❤ Vi vinner tillsammans ⭐ Vi brinner för service ↗ Vi äger vår framgång ♻ Vi gör hållbara affärer Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år   Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. I butiken i Åmål arbetar du med ett engagerat team. Här ingår så väl butikschef och säljare som en annan optikerkollega i butiken. Butiken arbetar med synundersökningar på distans vilket möjliggör att du som optiker har chans till mer flexibel arbetsmiljö.  Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Ulrika Sten på 0532-15040. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

26 april 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Production Operator

Production Operator Det här är en utmanande roll där du kommer att arbete på vår site som en Production Operator. Vi befinner oss i Åmål och tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt. Arbetsuppgifter Produktion enligt gällande rutiner i syfte att uppnå satta produktionsmål till rätt kvalité och leveranstid. Rapportering såsom: till närmaste chef vid avvikelser, ex kvalitetsbrister eller driftstörningar. till Underhållsansvarig vid underhållsbehov, muntlig och via Maintmaster. till Q&E Manager vid kvalitetsbrister. vid Tillbud enligt Tillbudsrapport. Bedriva verksamheten i enlighet med Calderys rutiner och Policies Bedriva verksamheten i enlighet med lagar och andra krav Kvalifikationer Syntact / Galileo PDM Maintmaster Truckkort Datavana I förekommande fall; Heta arbeten Traverser och mindre lyftanordningar Hjullastare – Godshantering Härdplaster Internutbildning för aktuell tjänst Internutbildning i gällande EHS regler OM OSS Calderys Group Calderys är en ledande global lösningsleverantör för industrier som arbetar under höga temperaturer. Koncernen är specialiserad på termiskt skydd för industriell utrustning med ett brett utbud av eldfasta produkter och avancerade lösningar för att förbättra stålgjutning, metallurgiska flussmedel och formningsprocesser. Som ett internationellt företag med närvaro i mer än 30 länder och ett starkt fotavtryck i Amerika genom varumärket HWI, en medlem av Calderys, erbjuder vi våra anställda en värld av möjligheter. Med ett arv på över 150 år och ett orubbligt engagemang för spetskompetens fortsätter vi att forma vår framtid genom lagarbete, kundfokus och ett proaktivt tänkesätt. Vi är den viktiga partnern för alla högtemperaturindustrier och vårt syfte placerar hållbarhet och innovation i hjärtat av vår verksamhet. Det återspeglar vår anledning att existera: att stödja våra kunder att bygga en bättre värld genom hållbara lösningar. Våra värderingar är en drivande kraft i detta syfte: Vi är uthålliga, ansvarsfulla, mångkulturella och autentiska.. I vårt företag uppmärksammar prestation och lärande främjas. Våra tjänster och lösningar är beroende av våra medarbetares expertis och engagemang. Så vi säkerställer att de har utrymmet och möjligheterna att utveckla sin potential inom en miljö med mångfald, inkludering och samarbete. Det är en miljö för människor att växa, där varje dag är en ny dag och mer spännande än den förra. Calderys – Forged in legacy. Fueled by excellence. För mer information, besök Calderys.com

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Customer Service Executive

Mission We have a fantastic opportunity in our Customer Service Team based in Åmål, Sweden. This is a rewarding role in which you will contribute to ensuring the best possible service to our customers, in the most cost efficient way, at all times. Responsibilities Order management A-Z; registration, monitoring and invoicing on SAP. Respond, through various communication channels and in a timely manner, to questions and enquiries from our customers regarding various topics such as; orders, deliveries, prices, invoices, certificates etc. Ensure customers are continuously updated on their orders in case of delays or any other discrepancy against their confirmed order. Ensure that the Incoterms, payment terms, prices etc. are accurate and according to customer contracts on our sales orders on SAP. Support the sales organisation in the quote process if/ when needed Ensure that claims and complaints are correctly registered if/ when administrative support from the sales organisation is requested Support the Calderys cash collection team and financial service centre on reducing the overdue accounts. Ensure the accuracy of sales prices on SAP and maintain customer prices on SAP Administration of customer consignment stocks. When requested, obtain transport costs and ensure these are relayed to the customer. Ensure inventory transactions are accurately logged and support cycle counts and reconciliation activities when requested. Actively participate in various activities and workshops connected to continuous improvements within the scope of customer service. Administration connected to dispatch of customer orders. Other tasks may be included depending on local organization/ needs. Import/ export declarations o Issuing of different types of certificates Stock replenishments Purchases of office supplies, raw materials and secondary RM Support on various front desk reception tasks; postal services, meeting and meal arrangements etc. Requirements Working with Google Suite ERP -SAP CRM - Sales Force 2-5 years of previous experience from similar administrative role Knowledge in import/ export procedures Fluent in English and Swedish Additional language is an advantage as we are operating in an international environment Excellent interpersonal and communication skills Strong organisational and time management skills Agile and flexible Team Spirit and collaboration The job is Fulltime, starting date as soon as possible. Go here to apply: https://egmk.fa.us6.oraclecloud.com/hcmUI/CandidateExperience/en/sites/CX/job/2435/?utm_medium=jobshare ABOUT US Calderys Group Calderys is a leading global solution provider for industries operating in high temperature conditions. The Group specializes in thermal protection for industrial equipment with a wide range of refractory products, and advanced solutions to enhance steel casting, metallurgical fluxes and molding processes. As an international business with a presence in more than 30 countries and a strong footprint in the Americas through the brand HWI, a member of Calderys, we offer our employees a world of opportunity. With a legacy of over 150 years, and an unwavering commitment to excellence, we continue to shape our future through teamwork, customer-centricity and a proactive mindset. We are the vital partner of all high temperature industries and our purpose places sustainability and innovation at the heart of our business. It reflects our reason for existing: to support our customers building a better world through sustainable solutions. Our values are a driving force in this purpose: We are tenacious, accountable, multicultural and authentic.. In our company, performance is recognized and learning is promoted. Our services and solutions depend upon the expertise and commitment of our employees. So we ensure that they have the scope and opportunities to develop their potential within a diverse, inclusive and collaborative setting. It is an environment for people to grow, where every day is a new day and more exciting than the last. Calderys - Forged in legacy. Fueled by excellence. For more information, please visit Calderys.com

25 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Åmåls kommun söker Socialsekreterare barn och familj

Vad erbjuder vi Arbete i en arbetsgrupp med framåtanda och god kamratskap. Enheten är modig, trygg och ligger i framkant. Vid enheten finns socialsekreterare för barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Då vi sitter i samma lokal möjliggör det ett bra samarbete som gör oss stärkta i våra dagliga uppdrag. Arbetet leds av 1:e socialsekreterare med närhet till enhetschef och verksamhetschef. En omorganisation har gjorts där Åmåls kommun är värdkommun för en Dalslandsgemensam enhet för uppföljning av placerade barn. Tillsammans med kollegorna på enheten ansvarar vi för att utveckla- och driva enheten framåt. Kontinuerlig fortbildning ser vi som en självklarhet. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: ​​​​​​https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Som socialsekreterare ska du utreda behov, bevilja och följa upp insatser inom bland annat öppenvården, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. När en familjehemsplacering är stabil lämnas ansvaret över till en barnsekreterare vid vår Dalslandsgemensamma enhet för placerade barn. Mellan enheterna finns en nära och kontinuerlig samverkan med barnets bästa i fokus. I arbetet som socialsekreterare bör du vara trygg i din yrkesroll och kunna möta människor i behov av socialtjänstens stöd på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Vi lägger stor vikt vid bemötande av de personer som söker vår hjälp, samt förmågan att samverka med interna och externa parter. Vi söker dig med socionomexamen och gärna erfarenhet av kommunal socialtjänst samt god kännedom om gällande lagstiftning. Erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC är meriterande. God datakunskap är viktigt då vi arbetar aktivt med dokumentation kring det som rör barnet. Det är även meriterande med erfarenhet av övrigt arbete kring målgruppen barn och unga samt familjehemsplacering. Vem är du Som arbetsgrupp jobbar vi aktivt med att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö både på den fysiska och psykosociala nivån. Utifrån det är personlig lämplighet av stor vikt för att kunna möta våra klienter och bidra till en god stämning i arbetsgruppen. Som person är du van att ta eget ansvar över din arbetsdag och ditt eget lärande, du planerar och slutför dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och hanterar stressfyllda situationer. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar, är noggrann och klarar av att hantera hög arbetsbelastning, samt har god samarbetsförmåga. Du tycker om att lära dig nya saker och vill utvecklas i din yrkesroll. Du kan utrycka dig tydligt och välformulerat i tal och skrift. Formella kompetenskrav -Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.  -Goda kunskaper i relevant lagstiftning -Anställningen förutsätter att du har B-körkort  -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Arbetslivserfarenhet, erfarenhet av dokumentationsstödet Procapita, Lifecare samt arbete i BBIC. Anställningen Tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Socialsekreterare är för närvarande placerad vid IFO myndighetsutövning inom välfärds- och arbetsmarknads förvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärds- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är enhetschef IFO:s myndighetsenhet. Anställningen tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut tas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kock

Kock sökes till restaurang Tössestugan Nu söker vi en kock till vårt team. Vi serverar främst svensk husmanskost och bakar allt från grunden. Öppettider 9.00 - 19.00 Vem är du? För att passa in i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse. Du ska vara erfaren i köket och ha god kunskap inom svensk husmanskost. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. För den här tjänsten vill vi att du genomgått kockutbildning eller har tillgodogjort dig motsvarande kompetens på annat sätt. Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här tjänsten. Du behöver även vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultat. Dessutom är det viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Maila ditt CV och personligt brev till [email protected]. Ange "ansökan kock". Vid övriga frågor kontakta Krystyna på tel 0705 141633

24 april 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Tandsköterska, Åmål

I Folktandvården Västra Götaland bidrar du till jämlik hälsa från första tanden till den sista – för alla människor i alla livets stunder. Här möter du en kultur präglad av samarbete, engagemang och glädje och har tillgång till ny teknik och experter inom alla områden. Det finns alltid någon att lära av och många att trivas med. Vi erbjuder stabiliteten för en trygg vardag och möjligheter att växa under hela ditt fortsatta yrkesliv. Bli en del av något större. Välkommen till Folktandvården! Nu söker vi en självgående tandsköterska som förstår vikten av god service och bra bemötande Huvuduppdrag och arbetsuppgifter På Folktandvården Åmål träffar du patienter i alla åldrar med många olika vårdbehov. Som tandsköterska hos oss har du en viktig roll för att patienterna ska känna sig bra bemötta och trygga under sitt besök. Du får användning av hela din kompetens samtidigt som tjänsten också ställer krav på både kreativitet, empati och servicekänsla. I tjänsten ingår bland annat: Att assistera vid undersökningar och behandlingar Arbete med egna patienter vid profylaxbehandlingar, inskolningar, munhälsorådgivning eller tillvänjningsbehandling Arbete i sterilen och receptionen Vi är en VFU-klinik och tar emot studenter från tandläkar- och tandhygienistutbildningarna vid Göteborgs universitet. Handledning/assistans av studenter kan också bli en del av tjänsten. Hos oss går patienter i olika åldrar, både vuxna och barn med olika vårdbehov. Vi har 11 behandlingsrum där 5 tandläkare, 4 tandhygienister och 9 tandsköterskor arbetar tillsammans. Läs gärna mer om våra öppettider och hur du hittar hit: Folktandvården Åmål - Folktandvården (vgregion.se) Kompetenskrav och profil Utbildad tandsköterska med en godkänd utbildning av MYH (Myndigheten för Yrkeshögskolor) Intresse för både barntandvård och vuxentandvård Goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift Förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt och klokt sätt Kunna ge ett stabilt och lugnt intryck även när det är mycket att göra Förmåga att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört sätt Är du ny i yrket får du ett individuellt upplagt handledningsprogram under första tiden. Handledningsprogrammet är en del av vårt tvååriga utvecklingsprogram för nyutbildade tandsköterskor. Om rekryteringsprocessen Du som inte redan är anställd hos oss blir kontaktad av rekryterare på HR-enheten för intervju. Efter ansökningstidens slut gör klinikchefen ett urval av de sökande och kallar till intervju på kliniken. Dessa intervjuer är planerade till vecka 20-21. Folktandvården Västra Götalandsregionen gör kontroll i misstanke- och belastningsregister innan anställning Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Åmåls kommun söker lärare årkurs 4 Sv, En, SO

Vad erbjuder vi Elever anger att de trivs, lär och känner sig trygga på Södra skolan, likaså personalen. Bli en del av det arbetslag som arbetar med eleverna i år 4. Med undervisning i svenska/svenska som andraspråk, engelska och SO, blir du en viktig kugge i det lag som förbereder eleverna för vidare studier och framtiden. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Undervisning i svenska/svenska som andraspråk, engelska och SO i årskurs 4. Klassläraruppdrag, där du ansvarar för några av eleverna i år 4 och leder och följer deras kunskapsmässiga och sociala utveckling i början av mellanstadiet. Samarbetande och ansvarstagande kollega tillsammans med närmsta kollegorna och personalgruppen i stort. Vem är du För detta uppdrag ser vi att du är legitimerad, behörig och ansvarstagande lärare, som brinner för yrket och vill vara med och påverka elevernas utveckling och lärande. Du hanterar elever, vårdnadshavare och personal med respekt och utgår i ditt agerande från de styrdokument och den värde- och kunskapsgrund som den svenska skolan vilar på. Du är genuint intresserad av läraryrket och har gärna för uppdraget relevant tidigare erfarenhet. Du samarbetar väl med kollegor och är en bidragande faktor i arbetslagets arbete med hela elevgruppen. Formella kompetenskrav - För ålder och ämne adekvat lärarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Goda kunskaper i svenska språket - Anställningen förutsätter att du har B-körkort - Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande Erfarenhet från liknande uppdrag är meriterande men inget krav. Detsamma gäller erfarenhet av arbete med datorer och digitala system (Office 365, SchoolSoft). Anställningen Tidsbegränsad (vikariat) anställning på 60-100% under höstterminen - tillträdesdatum 2024-08-12 med möjlighet till förlängning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten är för närvarande placerad vid Södra skolan inom Kultur- och utbildningsförvaltningen. Närmaste chef är rektor. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Åmåls kommun söker Specialistundersköterska inom Välfärdsteknik

Har du ett intresse för välfärdsteknik och vill förbättra livskvaliteten för människor? Vi söker nu en specialistundersköterska inom välfärdsteknik. Vad erbjuder vi Som undersköterska med specialistkompetens inom välfärdsteknik får du en viktig roll i att implementera nya arbetssätt och hitta nya användningsområden för digital teknik som kan förbättra livskvaliteten för äldre människor.  Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/vart-erbjudande Ditt uppdrag Ditt arbete består i att ha fördjupade kunskaper om välfärdsteknologi och teknikutveckling kopplat till samhälls- och brukarbehov inom vård och omsorg. Ge teknikstöd i syfte att främja den enskildes möjligheter att kunna bibehålla sitt oberoende. Hålla workshops med inriktning mot välfärdsteknik och handleda personal i tekniska lösningar för den enskilde. Samverka och medverka i tvärprofessionella team. Du skall också kunna utveckla arbetssätt för implementering av välfärdsteknologi och vara ett stöd för enhetschefer genom att ha omvärldsbevakning i området välfärdsteknik. Vem är du Vi tänker oss att du har utbildningen specialistundersköterska Välfärdsteknik eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. För detta uppdrag ser vi också att du är intresserad av välfärdsteknik som ett komplement till omvårdnadsarbetet. Du skall kunna känna dig trygg med att prata inför grupp då en del av arbetet innebär att delta i arbetsplatsträffar, hålla workshops i syfte att informera och kompetensutveckla kollegor.  Formella kompetenskrav -Specialistundersköterska Välfärdsteknik 200 poäng eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  -Anställningen förutsätter att du har B-körkort  -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande Meriterande -Erfarenhet från liknande arbete är meriterande men inget krav. Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten Specialistundersköterska Välfärdsteknik kommer att vara placerad på Hemvården som ligger under Välfärd och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef Hemvården . Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan!      (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024