Utvecklingspedagogik Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Utvecklingspedagogik Sverige AB

Skolsköterska till resursskola och resursgymnasium

Med kompetenta och engagerade medarbetare erbjuder Utvecklingspedagogik Sverige AB skola och omsorg som bidrar till utveckling, delaktighet och livskvalitet för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Företaget driver förskola, grundskola, anpassad grundskola med fritidshem, anpassad gymnasieskola och gymnasium. Våra omsorgsverksamheter omfattar korttidstillsyn, ungdomsboende och daglig verksamhet. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet och individuellt utformade insatser. Vi har ca 500 medarbetare och finns i Stockholms län.Vill du arbeta i ett företag med sunda och starka värderingar där trivsel och utveckling står i centrum? Vi erbjuder resursskolor för elever i omfattande behov av särskilt stöd. Våra skolor utgörs av både mindre och något större enheter och omfattar cirka 700 elever fördelat på 6 skolor. Vi har elever från förskola till gymnasienivå och berör skolformerna grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Våra skolor är specialanpassade utifrån elevgruppernas funktionsnedsättningar, samtliga med små klasser och hög personaltäthet. Arbetsbeskrivning Skolsköterskans uppdrag är att tillsammans med skolledning och övriga kompetenser inom elevhälsan skapa bästa möjliga förutsättningar för elevens hälsa, utveckling och lärande genom att bidra med ett medicinskt perspektiv. Du träffar elever individuellt för Hälsosamtal och hälsoundersökningar enligt vårt Basprogram, du följer upp elevers hälsobesvär och samverkar med relevanta kontakter inom och utom skolan med syfte att stödja elevens lärande. Du organiserar skolläkarmottagningar löpande under läsåret samt kan komma att delta vid viss hälsoundervisning på gruppnivå under läsåret, ofta tillsammans med andra av elevhälsans professioner. Du är även delaktig i arbetet med att utveckla elevhälsans förebyggande och främjande insatser på skolan samt i utformningen kring elevernas arbetsmiljö. På våra skolor används prorenata för såväl journalföring i medicinsk journal som dokumentation av EHT-arbetet i Elevakt. Arbetet ställer stora krav på en god förmåga att samverka med elever, föräldrar/vårdnadshavare, skolans personal samt organisationer och verksamheter utanför skolan men även administrativa förmågor för att upprätthålla en god patientsäkerhet. Din närmaste chef kommer vara rektor på en av skolorna. Du kommer att ha stöd av MLA/samordnande skolsköterska i ditt arbete samt deltar i företagets skolskötersketräffar var 6-8:e vecka. Vi söker nu ytterligare en skolsköterska som vill arbeta i våra verksamheter! Eftersom samtliga elever har en diagnos inom NPF/IF ser vi att sökanden har ett stort intresse och engagemang för denna elevgrupp – och att du inom ramen för din roll tycker om att få vara med att påverka och utveckla. Dina personliga egenskaper Som skolsköterska arbetar du självständigt och under eget yrkesansvar. Du skapar goda relationer med elever, personal och vårdnadshavare – alltid med varje elevs bästa i fokus. För att nå detta behöver du vara prestigelös tillsammans med de människor du möter samt en närvarande och engagerad person. Du har en god samarbetsförmåga, är handlingskraftig och kommunikativ och du har en förmåga att anpassa ditt arbetssätt till målgruppen. Du är även flexibel med gott omdöme samt är målfokuserad, noggrann och strukturerad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Arbetstid: 100% Placering: Lunaskolan Bromma 60%, Lunagymnasiet Lidingö 40% Varaktighet: Tillsvidare med provanställning. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell månadslön Sista ansökningsdatum: 2024-05-31. Intervjuer kommer ske löpande så välkommen med din ansökan! Kontakt: Vid frågor kring tjänsten kontakta:  Anna Treskog, Verksamhetschef för elevhälsans medicinska insats [email protected] tfn: 073-372 03 56 eller Weronica Lombardi, Samordnande skolsköterska med MLA [email protected] Tfn: 072-509 93 69   Innan anställning görs kontroll av yrkeslegitimation med Socialstyrelsen samt kontroll av tillsynsärenden hos IVO. Dessa kontroller följs sedan upp fortlöpande under anställningstiden. Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Behöriga lärare i Ma/En till Introduktionsprogrammet - Häggviks gymnasium

Häggviks Gymnasium är en fristående anpassad gymnasieskola samt gymnasieskola för elever inom AST belägen i Sollentuna. Inom den anpassade gymnasieskolan erbjuder vi nationella och individuella program. Gymnasieskolan vänder sig till elever som är diagnosticerade inom autismspektrum där vi erbjuder introduktionsprogrammet individuellt alternativ. I anslutning till skoldagen erbjuds även korttidstillsyn (fritids). Med kompetenta och engagerade medarbetare baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Häggviks Gymnasium drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Vi söker nu 2 lärare med behörighet i första hand för undervisning i grundskolans årskurser 4-9. Två lärare med erfarenhet av undervisning i svenska, matematik och engelska. Ni kommer att undervisa elever på gymnasiets introduktionsprogram - Individuellt alternativ - elever med diagnoser inom AST/NPF. De elever som har betyg från grundskolan erbjuds undervisning i gymnasiekurser. Då alla våra elever har omfattande stödbehov är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och van vid att använda olika metoder och verktyg för att eleverna når behörighet för gymnasieskolans yrkesprogram. Våra elever har behov av mentorer på plats - därför söker vi dig som vill arbeta heltid. Totalt är idag 30 elever inskrivna på programmet. Undervisningsgrupperna är förhållandevis små - 5-10 elever i varje grupp. Våra lärare arbetar nära varandra och om utrymme finns, i två-lärarsystem. Det är därför viktigt att du kan samverka i t ex gemensamma och ämnesövergripande projekt. Våra lärare har ett särskilt intresse för elever i behov av särskilt stöd och det är därför meriterande om ni tidigare arbetat riktat med målgruppen. Vi förväntar oss också att ni aktivt är med och bidrar i elevhälsoarbetet. Arbetet ställer höga krav på god kommunikation och och att ni uttrycker er väl på svenska i såväl tal som skrift. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är en semester- eller ferietjänst - valet är ert. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Vi kommer att ha intervjuer löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan annonstidens utgång.   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Hemkunskapslärare grundskolan

Lunaskolan Södra är en grundskola för elever med diagnos inom autismspektrum. Hos oss står eleverna och deras glädje, trygghet och inspiration i centrum. Vi arbetar med mindre undervisningsgrupper och har ett helhetstänkande kring varje elev, där tydlig struktur, elevens delaktighet och lust till lärande är centralt för att eleverna ska utvecklas så långt som möjligt, utifrån sina förutsättningar. För att skapa en heldagslösning har vi ett nära samarbete med Luna Fritid Södra, som är en korttidstillsyn (fritidsverksamhet) enligt LSS, och finns i samma lokaler som skolan. Lunaskolan Södra drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Vi söker nu en legitimerad Hemkunskapslärare som kan undervisa från åk 4 till åk 9. Tjänsten som hemkunskapslärare är på 80 %. Har du ytterligare en ämnesbehörighet så har du möjlighet att kunna jobba 100%.  Arbetsuppgifter och kvalifikationer: Dina arbetsuppgifter består i att undervisa i hem- och konsumentkunskap med tillhörande planering och bedömning. Det finns även möjlighet att kombinera detta med undervisning i annat ämne. I rollen som lärare ingår också ett mentorsskap.  Kvalifikationer: Som lärare är det viktigt att du: har ett engagemang för att skapa stimulerande lektioner för våra barn och provar gärna nya arbetssätt. har god struktur, duktig på att se lösningar och är flexibel. har förmåga att samarbeta, delta aktivt och ta ansvar i ett arbetslag. har förmåga att skapa goda relationer och har ett positivt förhållningssätt gentemot barn, vårdnadshavare och kollegor. har erfarenhet av att undervisa vår målgrupp.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att undervisa i årskurs 6-9 i hemkunskap. Du kommer att ingå i ett arbetslag med andra lärare som undervisar i olika ämnen i åk 4-9. Vi önskar ditt löneanspråk i ansökan.   Övrigt Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Balder Daglig Verksamhet söker timanställda (Intermittent)

Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Inom ramen för LSS driver Utvecklingspedagogik daglig verksamhet, ungdomsboenden och korttidstillsyn. Samtliga verksamheter vänder sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller autismliknande tillstånd. Med kompetenta och engagerade medarbetare fokuserar vi på faktorer som befrämjar hälsa och meningsfullhet.Arbetsuppgifter Som Arbetshandledare på Balder Daglig Verksamhet har du en central roll för våra arbetsdeltagare och bidrar till deras trygghet och trivsel i verksamheten. I uppdraget stöttar och uppmuntrar du arbetsdeltagarna i utförandet av deras arbetsuppgifter i syfte att hjälpa dem att nå uppsatta mål.   Du verkar utifrån varje enskild brukares individuella planering och genomförandeplan. Aktiviteterna på daglig verksamhet är varierande och sker både individuellt och i grupp. Det kan exempelvis innebära olika former av friskvårdsaktiviteter, bilutflykter, matlagning och bakning. Som en del av det dagliga arbetet ingår även kontakt med exempelvis anhöriga, boenden, taxibolag och ansvarig handläggare. Utbildning Vi söker dig som har omvårdnads/omsorgsutbildning med inriktning funktionsnedsättning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig, exempelvis socialpedagog/stödpedagog. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation, till exempel TAKK, MI, Autism, självskadebeteende, tvång och psykisk ohälsa. Det är även meriterande om du har kunskaper inom friskvård och sport.  Erfarenhet och personliga egenskaper • Du har tidigare erfarenhet av arbete med människor med individuell funktionsnedsättning och/eller autism • Du är trygg i dig själv och kan vara ett gott stöd till både arbetsdeltagare och kollegor • Du känner dig trygg med målgruppen och kan på ett följsamt sätt möta varje individ utifrån hens förutsättningar och behov. Du ser lågaffektivt bemötande som en självklarhet • Du är strukturerad och har god erfarenhet av social dokumentation. Du behärskar svenska väl i både tal och skrift • Du har god kunskap och förståelse utifrån LSS-lagstiftningen • Du är positiv, engagerad, nyfiken, lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga • Du ser möjligheter istället för hinder och tycker om att utvecklas tillsammans med andra • Du tar initiativ, motiverar och sätter igång aktiviteter tillsammans med verksamhetens deltagare • Du är tydlig i din kommunikation och värnar goda relationer, både internt och externt. • Körkort och vana att köra bil är ett krav för denna tjänst.  Arbetstid: Vid behov Varaktighet: Visstidsanställning  Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Lön: timlön Sista ansökningsdag är 2024-08-31 Frågor om tjänsten? Kontakta verksamhetschef Ann-Kristin Ahim; [email protected] Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Biträdande rektor till resursgymnasium

Häggviks Gymnasium är en fristående anpassad gymnasieskola samt gymnasieskola för elever inom AST belägen i Sollentuna. Inom den anpassade gymnasieskolan erbjuder vi nationella och individuella program. Gymnasieskolan vänder sig till elever som är diagnosticerade inom autismspektrum där vi erbjuder introduktionsprogrammet individuellt alternativ. I anslutning till skoldagen erbjuds även korttidstillsyn (fritids). Med kompetenta och engagerade medarbetare baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Häggviks Gymnasium drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Som biträdande rektor kommer du främst att leda Häggviks Gymnasiums resursgymnasium som i dagsläget erbjuder introduktionsprogrammet individuellt alternativ, inriktat mot elever med diagnos inom AST. Resursgymnasiet har även tillstånd för två nationella program men dessa är vilande för tillfället. På resursgymnasiet ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och utveckling av verksamheten inklusive personal- och budgetansvar. Du är direkt underställd skolans rektor och arbetar i nära samarbete med övriga biträdande rektorer på den anpassade gymnasieskolan och elevhälsan med skolans övergripande utvecklings- och framåtsiktande arbete. Krav/förväntningar Du har tidigare erfarenhet av skolledaruppdrag, är väl förtrogen med skolans systematiska kvalitetsarbete samt skollag och övriga styrdokument. Du är en tydlig ledare som i nära samarbete med medarbetare och med eleven i fokus leder och utvecklar verksamheten för att nå en hög måluppfyllelse. Med god kommunikativ och strategisk förmåga arbetar du strukturerat och är lyhörd, positiv och drivande. Du inspirerar till arbetsglädje och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har kunskap om och följer den forskning och de diskussioner som förs inom den pedagogiska världen. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning samt någon form av ledarskapsutbildning. Den statliga rektorsutbildningen är meriterande. Erfarenhet av arbete med elevgruppen (intellektuella funktionsnedsättningar/NPF/AST) är meriterande. Varaktighet: Tillsvidare med 6 månaders provtjänstgöring Tillträde: 2024-08-01 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-15 Arbetstid: Heltid Kontakt: Rektor Johan Thorsell: 076-1300953, 08-51707120, [email protected] Fackliga företrädare Sveriges lärare: Nils Cronestrand tfn: 076 6964933, Margaretha Fors tfn: 076 6978845 Intervjuer kommer ske löpande - välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

15 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Högstadielärare i svenska till Lunaskolan Bromma, vikariat

Lunaskolan Bromma är en grund- och anpassad grundskola för elever med diagnos inom autismspektrum. Hos oss står eleverna och deras trivsel, trygghet och utveckling i centrum. Vi arbetar med mindre undervisningsgrupper och har ett helhetstänk kring varje elev, där tydlig struktur, elevens delaktighet och lust till lärande är centralt för att eleverna ska utvecklas så långt som möjligt, utifrån sina förutsättningar. För att skapa en heldagslösning har vi ett nära samarbete med Luna Fritid Bromma, som är en korttidstillsyn (fritidsverksamhet) enligt LSS, och finns i samma lokaler som skolan. Lunaskolan Bromma drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska för årskurs 7-9, gärna kombinerat med annat ämne, och har ett extra engagemang för vår elevgrupp. Meriterande Du har erfarenhet av att undervisa elever inom autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsvariationer. Du har erfarenhet av att undervisa elever med språkstörning. Dina egenskaper För att du ska trivas hos oss tror vi att du är driven och nyfiken, med en stor vilja att fortsätta utvecklas. Du ska se utmaningar som möjligheter snarare än problem och du har ett stort engagemang i eleverna. Du tror också på alla elevers rätt att utvecklas så långt det är möjligt. Vi tror att du har ett intresse i att skapa goda relationer till både elever och vårdnadshavare för att på bästa sätt kunna möta eleverna i deras vardag. Du vill utveckla dina undervisningsmetoder så de passar dina elevers behov. I dina arbetsuppgifter ingår sedvanliga läraruppgifter samt mentorskap till ca 8 elever. Vikariatet gäller läsåret HT24/VT25 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

12 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Mellanstadielärare till resursskolan Lunaskolan Bromma

Lunaskolan Bromma är en grund- och anpassad grundskola för elever med diagnos inom autismspektrum. Hos oss står eleverna och deras trivsel, trygghet och utveckling i centrum. Vi arbetar med mindre undervisningsgrupper och har ett helhetstänk kring varje elev, där tydlig struktur, elevens delaktighet och lust till lärande är centralt för att eleverna ska utvecklas så långt som möjligt, utifrån sina förutsättningar. För att skapa en heldagslösning har vi ett nära samarbete med Luna Fritid Bromma, som är en korttidstillsyn (fritidsverksamhet) enligt LSS, och finns i samma lokaler som skolan. Lunaskolan Bromma drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare för årskurs 4-6 och har ett extra engagemang för vår elevgrupp. Vill du arbeta med små undervisningsgrupper tillsammans med andra kunniga pedagoger så är du varmt välkommen att söka till oss. Meriterande • Du har erfarenhet av att undervisa elever inom autismspektrumtillstånd och andra neuropsykiatriska funktionsvariationer. • Du har erfarenhet av att undervisa elever med språkstörning. Egenskaper För att du ska trivas hos oss tror vi att du är driven och nyfiken, med en stor vilja att fortsätta utvecklas. Du ska se utmaningar som möjligheter snarare än problem och du har ett stort engagemang i eleverna. Du tror också på alla elevers rätt att utvecklas så långt det är möjligt. Vi tror att du har ett intresse i att skapa goda relationer till både elever och vårdnadshavare för att på bästa sätt kunna möta eleverna i deras vardag. Du vill utveckla dina undervisningsmetoder så de passar dina elevers behov. I dina arbetsuppgifter ingår sedvanliga läraruppgifter samt mentorskap till ca 8 elever. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

12 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Resurspedagog till resursskolan Lunaskolan Bromma, Ht24

Lunaskolan Bromma är en grund- och anpassad grundskola för elever med diagnos inom autismspektrum. Hos oss står eleverna och deras trivsel, trygghet och utveckling i centrum. Vi arbetar med mindre undervisningsgrupper och har ett helhetstänk kring varje elev, där tydlig struktur, elevens delaktighet och lust till lärande är centralt för att eleverna ska utvecklas så långt som möjligt, utifrån sina förutsättningar. För att skapa en heldagslösning har vi ett nära samarbete med Luna Fritid Bromma, som är en korttidstillsyn (fritidsverksamhet) enligt LSS, och finns i samma lokaler som skolan. Lunaskolan Bromma drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus. Nu söker vi Dig som vill jobba som resurspedagog på vår resursskola i Bromma. Rollen som resurspedagog innebär att stödja, uppmuntra och motivera eleverna genom hela dagen, i så väl skolarbetet som i vardagliga situationer och socialt samspel. Som resurspedagog ansvarar du för att stötta elever i det dagliga skolarbetet, hjälpa elever att aktivera sig på raster samt förbereda och stötta elever vid förflyttning och schemabrytande aktiviteter.  Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera varierande och lustfyllda aktiviteter både under skoldagen och på fritidshemmet eller korttidstillsynen. Arbetet som resurspedagog kan innebära att arbeta i klass eller arbeta med enskild elev. För att du ska trivas hos oss tror vi att du är nyfiken och driven, med en stor vilja att fortsätta utvecklas. Du ska se utmaningar som möjligheter snarare än hinder och du har ett stort engagemang i eleverna. Du tror också på alla elevers rätt att utvecklas så långt det är möjligt. Vi tror att du har ett intresse i att skapa goda relationer till både elever och vårdnadshavare för att på bästa sätt kunna möta eleverna i deras vardag. Du är lyhörd och har förmågan att lyssna in de elever som du kommer i kontakt med och anpassar ditt arbetssätt efter deras olika behov. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta med andra, både med kollegor såväl i arbetslaget som på hela skolan. Tillsammans-känslan är viktig hos oss och du förväntas ha ett aktivt deltagande i det kollegiala lärandet. Meriterande: • Du har en pedagogisk utbildning med fokus på skola och undervisning. • Du har erfarenhet av att arbeta i skolan och med elever inom autismspektrumtillstånd eller andra neuropsykiatriska funktionsvariationer samt språkstörning.  Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

11 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Cameleonten söker arbetshandledare, intermittent

Cameleonten är en arbetsinriktad daglig verksamhet med friskvårdsprofil som vänder sig till personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd, som är i yrkesverksam ålder men saknar förvärvsarbete. Med kompetenta och engagerade medarbetare fokuserar vi på faktorer som befrämjar hälsa och meningsfullhet. Verksamheten är belägen i Edsberg, Sollentuna. Cameleonten drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus.Beskrivning av tjänsten Som vikarie på Daglig verksamhet har du en central roll för våra arbetsdeltagare och bidrar till deras trygghet och trivsel i vardagen. I uppdraget kommer du att stödja och uppmuntra arbetsdeltagarna i utförandet av deras arbetsuppgifter och på så vis stötta dem till att nå sina mål där fokus ska vara en meningsfull daglig sysselsättning. Aktiviteterna på Daglig verksamhet är varierande och utvecklande. Det handlar bland annat om dagliga promenader, pyssel, bilutflykter, arbeta i verksamhetens egen second-hand butik samt lättare matlagning och bakning.  Din bakgrund För att lyckas i denna tjänst ser vi att du är trygg i dig själv och ser annorlunda tankebanor som en pedagogisk utmaning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av målgruppen och tycker det är givande att stödja andra till att nå sina mål. Önskvärt är att du har erfarenhet av funktionsnedsättningar och kunskap inom Tydliggörande pedagogik, Lågaffektivt bemötande och alternativ kommunikation (AKK).  Formella utbildningskrav Vi vill att du minst har en grundutbildning som stödpedagog, socialpedagog eller undersköterska. Andra krav B-körkort  Flytande svenska i tal och skrift Dina egenskaper Vi söker dig som är positiv, engagerad, nyfiken och lyhörd med god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv, har stor empati och har ett stort tålamod. Du ser möjligheter istället för hinder och tycker om att utvecklas tillsammans med andra. Som person är du en lagspelare men där det även ingår ett självständigt och flexibelt arbetssätt utifrån deltagarnas önskemål och behov. Du ska aktivt ta del av verksamhetens dagliga uppgifter och uppdrag och känna dig bekväm med att dokumentera. Arbetstid: Vid behov Varaktighet: Visstidsanställning  Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Timlön Sista ansökningsdag är 2024-05-05 Frågor om tjänsten? Kontakta Enhetschef Henrik Porsvald; [email protected]   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Specialpedagog/Speciallärare

Svedenskolan Bergshamra är en fristående skola för elever med diagnos inom autismspektrumtillstånd. Här finns grundskola, anpassad grundskola och fritidshem samt korttidstillsyn genom LSS. Med kompetenta och engagerade pedagoger baserar vi utbildningen på varje elevs förmågor och förutsättningar. Svedenskolan drivs av Utvecklingspedagogik Sverige AB. Utvecklingspedagogik bedriver utbildnings- och omsorgsverksamhet som ger ökad kunskap, livskvalitet och delaktighet i samhället för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Samtliga verksamheter präglas av hög kvalitet, ständig utveckling och individfokus.Tjänsten som specialpedagog alt. speciallärare är en del av vårt specialpedagogteam, som utgör en viktig del av vårt tvärprofessionellt starka elevhälsoteam. Spec.ped teamet leds av bitr. rektor med specialpedagogutbildning, och teamet har nära samarbete med skolledning och övriga medarbetare. Uppdraget går ut på att tillföra specialpedagogisk kunskap med extra fokus inom autismområdet och medverka till att verksamheten arbetar utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Syftet är att genomföra pedagogiska anpassningar utifrån elevernas individuella behov och förutsättningar. Anpassningarna ska ge eleverna som grupp en strukturerad och välfungerande skoldag och som individer bästa möjligheterna att nå målen optimalt - vi jobbar aktivt i att forma en autismvänlig skola. I uppdraget ingår att strukturerat arbeta med kartläggningar och utredningar, arbete med elever individuellt och i grupp, samt handledning/vägledning till lärare, klasslag och olika pedagogiska grupperingar för skolan och fritidsverksamheten. Utifrån individuella elevers behov samarbetar man i externa nätverk och med föräldrar. En viktig del av uppdraget är också att hantera dokumentation och skriva ansökningar om tilläggsbelopp, en grundläggande förutsättning för elever med behov av extraordinära stödinsatser i form av små undervisningsgrupper och hög personaltäthet. Vi söker kompetens riktad mot såväl grundskolan som till anpassade grundskolan och diagnoser i kombination med autism. Du kommer att rapportera direkt till rektor som närmaste chef.  Din bakgrund Du har en lärarlegitimation med behörighet för grundskolan alt. anpassade grundskolan. Du har därtill examen som specialpedagog eller speciallärare samt dokumenterade kunskaper inom autism. Du har erfarenhet av en övergripande och handledande yrkesroll samt erfarenhet av att arbeta med personer med autismspektrumtillstånd. Utöver det har du även erfarenhet av att upprätta åtgärdsprogram, utredning av en elevs behov av särskilt stöd, ansökan om tilläggsbelopp. Du innehar kompetens i arbetet med anpassningar och särskilt stöd. Du är insatt i gällande lagar och styrdokument.  Du har datorvana och goda kunskaper i Microsoft Officepaketet samt god förmåga att kunna uttrycka dig i både tal och skrift.   Välkomna kompetenser är erfarenhet av elever med behov av särskilt stöd i resursskola och/eller elever med IF. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i uppdraget tror vi att du är strukturerad, lyhörd, förtroendeingivande och du har god förmåga att uttrycka dig gentemot såväl elever och föräldrar som professionellt i samverkan med andra aktörer kring eleven. Din grundsyn präglas av att du ser möjligheter och du har ett positivt förhållningssätt till människor. Du är duktig på att samarbeta och genom din förmåga att lyssna in andra skapar du förtroende och goda relationer.  Vi erbjuder dig Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Mer information Tillsvidare med 6 månader provtjänstgöring Individuell lön. Tillträde terminsstart ht24 2024-08-08 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår förmånsportal. Frågor besvaras av rektor Gun Zettersten Lind, tel 010-140 12 31   Vi erbjuder dig • En attraktiv arbetsgivare som ser medarbetarens kompetens som viktig för fortsatt utveckling • Ett arbete där de vi är till för, elever och brukare, alltid är i fokus • Ett företag med hög kvalitet som kännetecknas av ständig utveckling • En arbetsplats med trygg och välkomnande atmosfär med aktiva och kompetenta kollegor • En arbetsmiljö som är tillåtande, utmanade och kreativ • Friskvårdsbidrag och andra erbjudanden via vår förmånsportal. • Vi tillämpar individuell lönesättning • Vi har kollektivavtal Ett arbete som utförs tillsammans med positiva och engagerade kollegor där stort fokus och engagemang ligger på våra elever. En arbetsplats som präglas av en välkomnande atmosfär där idéer och tankar tas tillvara. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024