Lediga jobb i Norrtälje

Sök totalt 378 lediga jobb i Norrtälje

Föräldrastödjare till Norrtälje kommun
Norrtälje kommun
Socialsekreterare

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.  Om tjänsten Nu tar vi viktiga kliv framåt när det gäller det främjande och förebyggande trygghetsarbetet med våra barn, unga och föräldrar i Norrtälje kommun! Vi söker en samordnare för föräldraskapsstöd till socialförvaltningen. Norrtälje kommun arbetar för att vara Sveriges tryggaste kommun och föräldraskapsstöd har ett uppdrag att arbeta tidigt förebyggande och främjande inom området föräldrar och andra viktiga vuxna. Fokus ligger på barn och ungas uppväxtvillkor, tidigt främjande och förebyggande insatser och delaktighet. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en trygg och hållbar framtid för alla våra invånare, och i synnerhet våra barn och unga. Arbetar du hos oss får du ett meningsfullt och roligt arbete som bjuder på stora variationer där barn, ungdomar och dess föräldrar står i fokus! Inför omställningen till en ny socialtjänstlag är föräldrastöd en viktig komponent för att arbeta med tidiga insatser och stöd till föräldrar och andra viktiga vuxna.   Arbetsbeskrivning I rollen som samordnare för föräldrastöd ingår att samordna, administrera och hålla i de föräldrastödsgrupper, temakvällar och föreläsningar som erbjuds inom verksamheten. Det är främst grupper som ABC (både för yngre och äldre barn), FÖS (Föräldraskap i Sverige) men även andra föräldrastödsgrupper som BiFF, Hanna och Theo. Du stödjer föräldrar till barn i åldrarna 0 - 18 år med generella socialt förebyggande insatser, samt via individuella strukturerade råd- och stödsamtal. Till arbetsuppgifterna hör även att omvärldsbevaka inom området föräldraskapsstöd samt följa upp och utvärdera insatserna för att utveckla verksamheten.    Kvalifikationer Du har socionomexamen (eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig), gärna med vidareutbildning inom familjearbete, familjebehandling eller motsvarade. Du är utbildad gruppledare och handledare för föräldraskapsstödsprogram. Meriterande är också utbildning om preventionskunskap, risk- och skyddsfaktorer och förebyggande arbete samt om du behärskar flera språk. För rollen krävs att du har dokumenterad erfarenhet av förebyggande arbete och tidigt stöd till föräldrar och familjer, samt erfarenhet av att hålla föräldraskapsstödsutbildningar/grupper. Du har dokumenterad erfarenhet av samverkan, inom och utanför den egna organisationen, samt av att samordna, administrera, dokumentera och följa upp verksamhet. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i utsatta områden och med familjer med varierande bakgrund.   Du är datorvan och kan hantera administrativa system, samt Officepaket, då det ingår dokumentation och uppföljning i samordningsuppdraget. Du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift, och har en god förmåga att formulera rapporter, informationstexter, broschyrer och liknande. Vi söker dig som ser och kan möta föräldrars resurser och utmaningar, själv och genom kollegor. Du ser helheten i organisationen, möjligheter och nya lösningar. Du ser samverkan som vägen framåt för ett familjecentrerat stöd. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.     Om arbetsplatsen För närvarande pågår ett spännande projekt mellan föräldraskapsstöd och socialförvaltningens öppenvård, vilket innebär att arbetsgruppen består av sex medarbetare. Projektet pågår till maj 2026 och går i linje med omställningen till ny socialtjänstlag med större fokus på det förebyggande arbetet. Denna tjänst är en av de ordinarie tjänsterna som samordnare för föräldraskapsstöd. Verksamheten är organiserad under socialförvaltningen, enheten säkerhet, trygghet och IT.     Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvällsarbete förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.  Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.     Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

Idag
Sista ansökan:
14 april 2025
Allakando läxhjälp Norrtälje, 1 lektion/vecka, Matematik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

Idag
Sista ansökan:
7 april 2025
Är du en driven person med viljan att lyckas?
AquaClean Tech Sverige AB
Företagssäljare

Är du en driven person med viljan att lyckas? Då kan du vara den vi söker. Vi ger dig de verktyg du behöver för att bli vår nästa toppsäljare. Vi har 20 års erfarenhet inom direktförsäljning och utbildar all vår personal kontinuerligt. Hos oss har du inflytande över ditt arbetsliv, du har möjlighet att klättra karriärstegen och utvecklas inom försäljningsbranschen utan lönetak, du kan planera din egen tid och sätta ditt eget schema och du har friheten att arbeta från din egen ort och inom den radie som du väljer. Vi söker dig som är driven, engagerad och är villig att ta personligt ansvar. Hos oss tillhör du en grupp av sociala, framåtsträvande kollegor som gillar att ha kul och trivs tillsammans. Arbetsuppgifterna du har hos oss är att demonstrera och sälja vår produkt på förbokade kundbesök som vår bokningsavdelning bokar åt dig. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet. Det är dock viktigt att du har social kompetens, behärskar språket och är anpassningsbar. För att arbeta hos oss behöver du B-körkort och tillgång till bil. En anställning hos oss innebär: ● Kontinuerlig utbildning så att du kan bli en riktigt vass säljare ● Grundlön på 27450:- + provision om du väljer att arbeta heltid (45 demonstrationer / månad) ● Ett arbete utan lönetak ● Möjlighet att arbeta utifrån din egen ort och inom den radie du väljer ● Möjlighet att planera din arbetstid och sätta egna mål Intervjuer sker löpande så du är välkommen att skicka din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
7 april 2025
Är du en driven person med viljan att lyckas?
AquaClean Tech Sverige AB
Företagssäljare

Är du en driven person med viljan att lyckas? Då kan du vara den vi söker. Vi ger dig de verktyg du behöver för att bli vår nästa toppsäljare. Vi har 20 års erfarenhet inom direktförsäljning och utbildar all vår personal kontinuerligt. Hos oss har du inflytande över ditt arbetsliv, du har möjlighet att klättra karriärstegen och utvecklas inom försäljningsbranschen utan lönetak, du kan planera din egen tid och sätta ditt eget schema och du har friheten att arbeta från din egen ort och inom den radie som du väljer. Vi söker dig som är driven, engagerad och är villig att ta personligt ansvar. Hos oss tillhör du en grupp av sociala, framåtsträvande kollegor som gillar att ha kul och trivs tillsammans. Arbetsuppgifterna du har hos oss är att demonstrera och sälja vår produkt på förbokade kundbesök som vår bokningsavdelning bokar åt dig. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet. Det är dock viktigt att du har social kompetens, behärskar språket och är anpassningsbar. För att arbeta hos oss behöver du B-körkort och tillgång till bil. En anställning hos oss innebär: ● Kontinuerlig utbildning så att du kan bli en riktigt vass säljare ● Grundlön på 27450:- + provision om du väljer att arbeta heltid (45 demonstrationer / månad) ● Ett arbete utan lönetak ● Möjlighet att arbeta utifrån din egen ort och inom den radie du väljer ● Möjlighet att planera din arbetstid och sätta egna mål Intervjuer sker löpande så du är välkommen att skicka din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
7 april 2025
Förrådsmedarbetare väddö
Försvarsmakten
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Som förrådsmedarbetare kommer du understödja förbanden med tjänster inom beklädnad, övningsmaterial, godshantering, beställningar, vardaglig service mot anställda/ värnpliktiga soldater och transporter. Vi söker dig som är serviceorienterad, noggrann och intresserad av logistik i Försvarsmakten. Om enheten Logistikenheten Berga är en fristående enhet under chefen för Haninge garnison. Logistikenheten (LogE) består av en stabsfunktion, en Försörjningsavdelning (FörsA) och en Teknisk avdelning (TekA). Logistikenhetens övergripande huvuduppgifter är planering, genomförande och uppföljning av logistik omfattande förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst. FörsA består av ledning, handläggare och förrådsmedarbetare fördelade på tre sektioner. Avdelningen understödjer krigsförbanden inom samtliga fem logistikklasser från Berga, Muskö, Väddö. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Genomför utlämning/mottagning/packning av persedlar och mtrl • Genomför inventering • Genomför redovisning • Genomför beställningar • Genomför enklare reparation av utrustning • Genomför avfallshantring • Genomför lättare drivmedelshantering KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Körkort lägst klass B (manuell) Personliga egenskaper Som person är du självgående, tar ansvar för dina uppgifter och flexibel. Du har lätt för att jobba i team men även ensamarbete. Du lyssnar samt kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är lugn och tillmötesgående, insiktsfull och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • God datorvana • Tidigare erfarenhet av SAP • C-kort • Truckkort För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Amf1 Väddö. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattningen: Civil. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Chef Servicesektionen Amf1 Berga, FM växel 010-823 30 00 Fackliga företrädare OFR-O: Michael Jarkö OFR-S: Björn Engren SEKO: Lenny Johansson SACO-S: Fredrik Wilson Samtliga fackliga företrädare kan nås via FM växel 010-823 30 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-14. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Stockholms Amfibieregemente (Amf 1) verkar där vatten möter land och fungerar som länken mellan sjö- och arméstridskrafter. Snabbgående stridsbåtar och svävare gör att förbandet är lättrörligt. Våra vapensystem gör att vi kan verka i fyra dimensioner: på och under vattenytan, i luften och på marken. Därmed kan vi utöva kontroll över kustområden. Förbandet utbildar amfibiesoldater, kustjägare, sjömän och officerare inom åtskilliga huvudtjänster. Amf 1 har produktionsansvar för krigsförbandet 2.Amfibiebataljonen och 2.Marinbasbataljonen. Förbandet är baserat i Haninge (Berga). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/stockholms-amfibieregemente-amf-1/ Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Idag
Sista ansökan:
14 april 2025
Fysioterapeut till Fokushuset | Tiohundra
Tiohundra AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Välkommen att bli en del av Fokushuset, en unik verksamhet med inriktning psykiatri, beroende och socialpsykiatri. Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där du som fysioterapeut får vara med och bidra till förändring genom att inspirera till rörelse och fysisk aktivitet! Om tjänsten Som fysioterapeut i Fokushusets samtalsteam arbetar du med patienter som har en pågående kontakt med psykiatri- och beroendemottagningen. Du erbjuder insatser inom fysisk aktivitet och rörelse, både i grupp och individuellt. Du är fri att själv utforma insatserna utifrån din kunskap och bedömning.  Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Gruppträning. Motiverande samtal. Individuella stödsamtal. Förskriva FaR. Om vårt erbjudande: Vi erbjuder regelbunden handledning tillsammans med övriga teamet och en stark kollegial sammanhållning där du blir en självklar del av teamet.  Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025 via Epassi. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Avslutad och godkänd fysioterapeututbildning. Tidigare erfarenhet av arbete inom specialistpsykiatrin. Erfarenhet av att leda grupper. Det är meriterande om du också har: Utbildning i MI. Vi letar efter dig som är nyfiken, självständig, innovativ och en god lyssnare. Rollen som fysioterapeut hos oss kräver stort eget ansvar samtidigt som det är viktigt att kunna samarbeta tvärprofessionellt. Du är inkännande och lyhörd, flexibel på så sätt att du kan anpassa ditt beteende och insatser utifrån patientens behov.  Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Fokushuset är ett unikt samarbete i öppenvård mellan psykiatri, beroende och socialpsykiatri med ett salutogent fokus på dina behov. Vi arbetar med riktade insatser som till exempel olika former av individuella samtal och samtal i grupp utifrån ett hälsoperspektiv med patienten i fokus. Vi är en stor enhet med hög psykologisk trygghet och högt i tak. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och vi tar alla stort ansvar för vår psykosociala arbetsmiljö. Med trygga, engagerade och motiverade medarbetare erbjuder vi Norrtäljes invånare stöd, insatser och samtal som bidrar till förändring på riktigt.   Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Idag
Sista ansökan:
2 april 2025
Undersköterska
Renatus Vård & Behandling AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Renatus vård och behandling AB bedriver daglig verksamhet och hem för viss annan heldygnsvård för män och kvinnor från 25 år och uppåt. Renatusgården är ett litet familjärt och lantligt beläget boende i vackra Rånäs utanför Norrtälje. Vi har sju platser för personer som till följd av exempelvis autism, intellektuell och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, och/eller ett problem skapande beteende har behov av hjälp i sociala situationer och för att möta de krav det innebär att hantera ett eget boende. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik TEACCH, Re-Pulse och MI med målet att stödja till en individuell utveckling med så hög grad av självständighet och inflytande som är möjligt för den enskilde att uppnå. B-körkort krävs då du kör i tjänsten och det är svårt att ta sig till verksamheten utan bil, därför är det en fördel att ha tillgång till egen bil. Utöver att planera, motivera till, utföra, följa upp och dokumentera insatser innebär arbetet att vara behjälplig i de boendes vardag med tvätt, personlig omvårdnad, städ, matlagning samt att upprätthålla sociala kontakter och relationer. Du har god kunskap om och gedigen erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och utbildning som socialpedagog eller behandlingsassistent. Du har god erfarenhet av social dokumentation och behärskar svenska i tal och skrift utifrån lagstadgade dokumentationskrav. Tjänsten innebär att man jobbar sovande jour i verksamheten. #jobbjustnu

Igår
Sista ansökan:
23 april 2025
Behandlingsassistent
Renatus Vård & Behandling AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Renatus vård och behandling AB bedriver daglig verksamhet och hem för viss annan heldygnsvård för män och kvinnor från 25 år och uppåt. Renatusgården är ett litet familjärt och lantligt beläget boende i vackra Rånäs utanför Norrtälje. Vi har sju platser för personer som till följd av exempelvis autism, intellektuell och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, och/eller ett problem skapande beteende har behov av hjälp i sociala situationer och för att möta de krav det innebär att hantera ett eget boende. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik TEACCH, Re-Pulse och MI med målet att stödja till en individuell utveckling med så hög grad av självständighet och inflytande som är möjligt för den enskilde att uppnå. B-körkort krävs då du kör i tjänsten och det är svårt att ta sig till verksamheten utan bil, därför är det en fördel att ha tillgång till egen bil. Utöver att planera, motivera till, utföra, följa upp och dokumentera insatser innebär arbetet att vara behjälplig i de boendes vardag med tvätt, personlig omvårdnad, städ, matlagning samt att upprätthålla sociala kontakter och relationer. Du har god kunskap om och gedigen erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och utbildning som socialpedagog eller behandlingsassistent. Du har god erfarenhet av social dokumentation och behärskar svenska i tal och skrift utifrån lagstadgade dokumentationskrav. Tjänsten är på 100 % men går att anpassa, du kommer jobba sovande jour och helg. Tjänsten börjar i april. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! #jobbjustnu

Igår
Sista ansökan:
24 april 2025
Turistinspiratörer till Norrtälje kommun
Norrtälje kommun
Resesäljare och trafikassistenter m.fl.

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.  Om tjänsten Vill du ha ett av Norrtäljes roligaste sommarjobb? Är du social, lösningsorienterad och har en passion för service och kommunikation? Då är det dig vi söker till vårt besöksserviceteam i sommar. Du blir en del av vårt destinationsutvecklingsteam på näringslivsenheten, där du tillsammans med engagerade kollegor och aktörer inom besöksnäringen lyfter fram allt som Norrtälje och Roslagen har att erbjuda. Vi söker två turistinspiratörer till säsongen 2025: • En tjänst med fokus på besöksservice, där du arbetar på turistbyrån och på utvalda platser i kommunen för att möta besökare och ge service. • En tjänst med fokus på content och marknadsföring, där du producerar och inhämtar material till våra digitala kanaler och ser till att Norrtälje syns och hörs under sommaren. Arbetsbeskrivning Turistinspiratör med inriktning besöksservice: Som turistinspiratör hjälper du besökare att upptäcka Norrtälje, Roslagen och skärgården. Rollen innebär att ge service på turistbyrån och vid utvalda platser i kommunen. Arbetsuppgifter: • Bemanna turistbyrån och ge service till besökare på plats. • Möta besökare vid utvalda platser i kommunen och svara på frågor. • Sprida information om sevärdheter, aktiviteter och tjänster inom besöksnäringen. • Arbeta med evenemangskalendern och uppdatera information om lokala evenemang. • Vid behov delta på evenemang och aktiviteter för att informera om turistutbudet.   Turistinspiratör med inriktning marknadsföring: I denna roll arbetar du med att producera och samla in material till våra digitala kanaler, med fokus på att marknadsföra Norrtälje som besöksmål. Arbetsuppgifter: • Skapa inspirerande innehåll för sociala medier. • Fotografera och filma för att lyfta fram besöksmål och upplevelser. • Publicera och planera innehåll för digitala kanaler. • Vid behov bemanna turistbyrån och ge service till besökare. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av att skapa innehåll för sociala medier och webb. • Vana vid foto, video och enklare redigering. • Goda skrivkunskaper och förmåga att anpassa texter efter målgrupp. • En känsla för storytelling genom text, bild och video. Vi tror du är: • Kreativ, självgående och har ett öga för innehållsskapande. • Strukturerad och van att arbeta med digital publicering. Kvalifikationer För alla tjänster: • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. • Erfarenhet inom turism, service och kommunikation är meriterande. • God kännedom om Norrtälje och Roslagen är en fördel. Vi söker dig som: • Är social, serviceinriktad och trivs med att möta människor. • Har en positiv och lösningsorienterad inställning. • Är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer. Om arbetsplatsen Vi arbetar för att ge både besökare och invånare en fantastisk upplevelse av Norrtälje, Stockholms skärgård och Roslagen. Vårt team är en del av kommunens näringslivsenhet och har en central roll i att stärka Norrtälje som besöksmål. Som en del av vårt team får du arbeta i en inspirerande miljö där ingen dag är den andra lik. Du kommer att samarbeta med engagerade kollegor och aktörer inom besöksnäringen för att lyfta fram allt som vår kommun har att erbjuda.     Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Anställningsform Båda tjänsterna är en visstidsanställning mellan vecka 24–33, vi ser gärna att du kan arbeta hela perioden. Schemalagd arbetstid fördelat på dagtid, helger och vissa kvällar. Tillträde datum: så snart som möjligt. I din ansökan ber vi dig ange vilken av tjänsterna du söker, eller om du är intresserad av båda. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
22 april 2025
Handläggare LSS
Norrtälje kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) är ett unikt samarbete mellan Norrtälje kommun och Region Stockholm. Uppdraget är att tillgodose kommuninvånarnas behov av hälso- och sjukvård samt omsorg. KSON har därmed unika förutsättningar att sömlöst tillgodose invånarnas behov av effektiva helhetslösningar och styrs av en direktion med förtroendevalda från Region Stockholm och Norrtälje kommun. En del av Norrtäljemodellen.Om tjänsten Tjänsten är förlagda på Myndighetsavdelningen, inom LSS enheten. Vi söker ytterliggare en kollega till vår enheten LSS som idag består av 13 handläggare och en enhetschef. Inom enheten LSS arbetar vi med myndighetsutövning med fokus på handläggning av ärenden inom Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker nu en LSS-handläggare för tillsvidareanställning. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga LSS-handläggare, men också samarbeta med andra medarbetare på enheten och i organisationen, likväl som med externa samarbetspartners. Det finns ett tydligt uppdrag inom avdelningen att utveckla handläggningsprocesser, arbetssätt, samverkan och innovation, samt att införa digitala lösningar som en del av detta. Inget är så bra att det inte kan bli bättre! Vi hoppas att du ser det som ett spännande uppdrag som du vill vara med att förverkliga. Att arbeta på KSON innebär att varje medarbetare bidrar till att förverkliga vårt kärnuppdrag- att med fokus på god kvalitet, tillgänglighet och innovation tillhandahålla en sammanhållen vård och omsorg för våra invånare. Arbetsbeskrivning Befattningen innebär handläggning och myndighetsutövning enligt Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och enligt Socialtjänstlagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att utreda, besluta samt följa upp beviljade insatser. Som LSS handläggare handlägger du ansökningar för både barn och vuxna. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket sker i samarbete med anhöriga, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter.  Vid sidan av de ordinarie arbetsuppgifterna deltar medarbetarna i olika utvecklingsarbeten för att föra verksamheten framåt.  Kvalifikationer För att lyckas i detta roliga och utmanande arbete är det ett krav att du har socionomexamen eller annan närliggande utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Som person har du personlig mognad och integritet, och du vågar stå för dina bedömningar. Du är kvalitetsmedveten och serviceinriktad, arbetar noggrant och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda på rätt sätt. Erfarenhet av arbete med målgruppen inom LSS och erfarenhet av myndighetsutövning eller annat utredningsarbete. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många kontakter med både klienter, anhöriga, företrädare och andra professioner. Det är också av vikt att du behärskar svenska språket väl i skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig dokumentation. I och med att omvärlden är i ständig förändring behöver du också vara flexibel, initiativtagande och se utmaningar som något roligt som ska lösas. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. Om arbetsplatsen Myndighetsavdelningen består av ca 75 medarbetare, en avdelningschef och fem enhetschefer. Avdelningen arbetar främst med myndighetsutövning med stöd av SoL och LSS och ansvarar även för att handlägga ansökningar om färd- och riksfärdtjänst samt att verkställa kontaktperson- och stödfamiljinsatser. På avdelningen arbetar LSS-handläggare, socialpsykiatrihandläggare, biståndshandläggare, färdtjänsthandläggare, boendesamordnare, kontaktsekreterare, avgiftshandläggare och anhörigstödjare. Kommunalförbundets vision är att invånarna i Norrtälje kommun har en god hälsa. Vår styrmodell bygger på tre strategiska inriktningar, god och nära vård och omsorg + en hållbar socialtjänst, ökad självständighet och trygghet med välfärdsteknik, förebyggande insatser och prevention. Vi hoppas att du som söker känner igen dig i vår vision, och vill vara med att fortsätta utveckla vårt värdefulla arbete i enlighet med den! Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi på Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje värnar om våra medarbetare. Vi tycker att det är viktigt med professionella och engagerade ledare och medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi har friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid (årsarbetstid) och till distansarbete. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Provanställnig kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! Om Sjukvård och omsorg i Norrtälje KSON har avtal med många utförare och driver även vård och omsorg i egen regi i det helägda bolaget Tiohundra AB. Budgetomslutningen uppgår till cirka 3,6 miljarder kronor och vi har idag cirka 100 medarbetare med huvudsakligen beställar-, ägar- och myndighetsuppdrag. Mer information om Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) hittar du på vår hemsida. Länk till KSONs hemsida Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
21 april 2025