Lediga jobb i Norrtälje
Sök totalt 178 lediga jobb i Norrtälje
Vill du bli en del av oss som gör skillnad och skapar en meningsfull sysselsättning för våra brukare på Vigelsjö? Om tjänsten Som stödassistent på Vigelsjö arbetar du med att ge individuellt anpassat stöd enligt genomförandeplanen med fokus på brukarens behov och önskemål. Du stöttar brukaren i sociala sammanhang, främjar deras självständighet och hjälper till med dagliga aktiviteter. Dokumentation och kontakt med brukarens nätverk är viktiga delar av arbetet för att säkerställa att rätt stöd ges. Vi jobbar med plattformen Boet, ett digitalt verksamhetsstöd som underlättar både för den som bor och för den som jobbar på ett LSS-boende. Arbetet är varierande och du kommer att arbeta utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt för att stärka individens förmåga att leva ett självständigt liv. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad på 85%, arbetspassen är förlagda på ett fast schema om dag, kväll, helg och sovande jour. För den här tjänsten kommer utdrag ur belastningsregistret vara en obligatorisk del innan anställning. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Stötta brukaren utifrån dess genomförandeplan, individuella behov och önskemål Vara ett stöd till individen i sociala sammanhang Dokumentation Specifika arbetsuppgifter som är knutna till verksamheten Samvrkan med brukarens nätverk Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Undersköterskeexamen med inriktning mot funktionsnedsättning alternativt gymnasieutbildning från Vård- och omsorgsprogrammet, Barn och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren anser relevant Goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt Körkort för manuell bil samt körvana Det är meriterande om du också har: Erfarenhet av arbete inom LSS Spetskompetenser för den specifika verksamheten Kunskaper om olika funktionsvariationer ex autism/NPF/IF Goda kunskaper om lågaffektivt bemötande och förhållningssätt Kunskaper i AKK- Alternativ kompletterande kommunikation God digital kompetens dvs tekniska kunskaper och färdigheter som krävs för att hantera olika dataprogram såsom journalsystem, kommunikationssystem och Office-paketet För att klara rollen på bästa sätt krävs en samarbetsförmåga där gemensamma mål nås genom goda relationer och en positiv inställning. Självständighet är avgörande, med förmågan att ta ansvar, strukturera arbetsuppgifter och lösa problem på egen hand. Vidare är pedagogisk insikt viktig för att anpassa kommunikationen efter varje brukares unika behov och förmedla budskap på ett sätt som engagerar och skapar förståelse. Med dessa egenskaper har du bästa förutsättningar att trivas och bidra i rollen. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Vigelsjö består av 11 lägenheter och är ett boende för vuxna med behov av stöd i vardagen. Här arbetar vi för att ge varje individ förutsättningar att leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Med ett personcentrerat arbetssätt utgår vi från varje individs önskemål, behov och resurser. Som medarbetare hos oss blir du en viktig del av ett kompetent och stabilt team på sju ordinarie anställa och sju vikarier. Vårt arbetssätt präglas av omtanke, respekt och samarbete. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där dina idéer och initiativ uppmuntras. Vigelsjö är en del av vårt verksamhetsområde funktionsstöd och service, våra verksamheter finns över hela Norrtälje kommun. Vi har 66 enheter och 260 tillsvidareanställda medarbetare. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare. Om tjänsten Från och med den 1 januari 2022 ska kommunerna ta fram digitala detaljplaner utifrån Boverkets föreskrifter för detaljplan och planbeskrivning samt nationellt angivna tekniska specifikationer som upprättas av Lantmäteriet. Men för att få ut full samhällsnytta av de digitala detaljplanerna så behöver även de äldre analoga detaljplanerna digitaliseras. I Norrtälje har det genomförts ett arbete med vektorisering av plan-, användnings- och egenskapssgränser mot kvalitetssäkrade fastighetsgränser under flera år och nu är dags att ta nästa steg genom att tolka och föra in planbestämmelserna och därigenom skapa digitala detaljplaner. Arbetet med digitaliseringen av detaljplaner sker inom ett två-årigt projekt som kommer att tillhöra geodataenheten organisatoriskt där även projektledaren finns. Arbetsbeskrivning Arbetet omfattar hela processen från att tolka planbestämmelser och föra in dessa till att leverera digitala detaljplaner till den Nationella GeodataPortalen (NGP). I arbetsuppgifterna ingår att tolka planbestämmelserna i de äldre detaljplanerna samt översätta dessa till de idag gällande bestämmelserna enligt den senaste bestämmelsekatalogen från Boverket. Verktyget som kommer användas för att skapa kompletta digitala detaljplaner är myCarta Plan och vi kommer att använda AI som stöd i tolkningen av de äldre bestämmelserna. I arbetet ingår även att kvalitetssäkra de fastighetsgränser som plangränserna ska förhålla sig till och uppdra åt mätningsingenjörerna på Geodataenheten att komplettera med mätningar i fält där det erfordras. Vi söker två medarbetare som tillsammans genomför detta projekt. Som stöd i arbetet kommer en arbetsgrupp bildas med representanter från bygglovsenheten, planenheten och geodataenheten. Det kommer även finnas resurser med kompetens inom lantmäterifrågor. Arbetet rapporteras till en styrgrupp bestående av cheferna för bygglovsenheten, planeneheten och geodataenheten samt projektledaren på geodataenheten. Styrgruppen är även beslutande i frågor som inte löses i arbetsgruppen. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller erfarenhet från handläggning av bygglovsärenden och/eller kommunal detaljplanering. Du ska ha god kännedom om Plan- och bygglagen samt boverkets planbestämmelsekatalog. Det är meriterande om du har handlagt bygglovsärenden eller på annat sätt har vana att tolka detaljplaner. Arbetet ställer höga krav på struktur, analytisk förmåga och samarbete. Arbetet kräver god IT-vana och intresse för GIS. Erfarenhet av att arbeta med myCarta och Focus detaljplan är meriterande. Om arbetsplatsen På Samhällsbyggnadskontoret arbetar totalt drygt 180 personer och följande enheter ingår: • Bygglov • Geodata • Mark- och exploatering • Miljö- och hälsoskydd • Plan • Fastighet • Gata/park • Facility management Hos oss är utvecklingsfrågor högt prioriterade och vi arbetar systematiskt med verksamhetsutveckling. Det innebär bl.a. stort fokus på standardiserade processer, medarbetarengagemang, ständiga förbättringar med hjälp av ett avvikelse- och förbättringsförslagssystem, digitalisering och automation. I enlighet med Norrtälje kommuns värdegrund är vi lyhörda för möjligheter och lösningar som möter invånarens behov. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Jag som rekryterar heter Joakim Schillén och är enhetschef på geodataenheten, jag hoppas att du finner tjänsten intressant! Om du tycker att beskrivningen passar dig och dina önskemål så hälsar jag och resten av enheten dig varmt välkommen att skicka in din ansökan! Anställningsform Projektanställning t.o.m. 2026-12-31 Tillträdesdatum enligt överenskommelse Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Om oss Vi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) är ett unikt samarbete mellan Norrtälje kommun och Region Stockholm. Uppdraget är att tillgodose kommuninvånarnas behov av hälso- och sjukvård samt omsorg. KSON har därmed unika förutsättningar att sömlöst tillgodose invånarnas behov av effektiva helhetslösningar och styrs av en direktion med förtroendevalda från Region Stockholm och Norrtälje kommun. En del av Norrtäljemodellen.Om tjänsten Tjänsterna är förlagda på Myndighetsavdelningen, inom tre enheter. Just nu efter en organistationsjustering söker vi förstärkning inom enheten LSS som idag består av 12 medarbetare och en enhetschef och inom de två äldreenheterna som består av två enhetschefer och ca 27 medarbetare. Inom enheten LSS arbetar vi med myndighetsutövning med fokus på handläggning av ärenden inom Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Vi söker nu en LSS-handläggare för tillsvidareanställning. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga LSS-handläggare, men också samarbeta med andra medarbetare på enheten och i organisationen, likväl som med externa samarbetspartners. Inom Äldreenheterna möter vi personer över 67 år som är i behov av stöd och omsorgsinsatser via socialtjänstlagen. Du förväntas ha en god samverkan med alla berörda på myndigheten och externa samarbetspartner. Det finns ett tydligt uppdrag inom avdelningen att utveckla handläggningsprocesser, arbetssätt, samverkan och innovation, samt att införa digitala lösningar som en del av detta. Inget är så bra att det inte kan bli bättre! Vi hoppas att du ser det som ett spännande uppdrag som du vill vara med att förverkliga. Att arbeta på KSON innebär att varje medarbetare bidrar till att förverkliga vårt kärnuppdrag- att med fokus på god kvalitet, tillgänglighet och innovation tillhandahålla en sammanhållen vård och omsorg för våra invånare. Arbetsbeskrivning Befattningarna innebär handläggning och myndighetsutövning enligt Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) enligt Socialtjänstlagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att utreda, besluta samt följa upp beviljade insatser. Som LSS handläggare handlägger du ansökningar för både barn och vuxna. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket sker i samarbete med anhöriga, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter. Vid sidan av de ordinarie arbetsuppgifterna deltar medarbetarna i olika utvecklingsarbeten för att föra verksamheten framåt. Även mentorskap och introduktion av nyanställda ingår i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer För att lyckas i detta roliga och utmanande arbete är det ett krav att du har socionomexamen eller annan närliggande utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Som person har du personlig mognad och integritet, och du vågar stå för dina bedömningar. Du är kvalitetsmedveten och serviceinriktad, arbetar noggrant och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda på rätt sätt. Erfarenhet av arbete med målgrupperna LSS och Äldre och erfarenhet av myndighetsutövning eller annat utredningsarbete. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många kontakter med både klienter, anhöriga, företrädare och andra professioner. Det är också av vikt att du behärskar svenska språket väl i skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig dokumentation. I och med att omvärlden är i ständig förändring behöver du också vara flexibel, initiativtagande och se utmaningar som något roligt som ska lösas. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav. Om arbetsplatsen Myndighetsavdelningen består av ca 75 medarbetare, en avdelningschef och fem enhetschefer. Avdelningen arbetar främst med myndighetsutövning med stöd av SoL och LSS och ansvarar även för att handlägga ansökningar om färd- och riksfärdtjänst samt att verkställa kontaktperson- och stödfamiljinsatser. På avdelningen arbetar LSS-handläggare, socialpsykiatrihandläggare, biståndshandläggare, färdtjänsthandläggare, boendesamordnare, kontaktsekreterare, avgiftshandläggare och anhörigstödjare. Vår värdegrund är en naturlig del av vårt arbete, och innebär att allt vi gör ska präglas av tillit, pålitlighet och öppenhet, och vi arbetar efter visionen Tillsammans med dig! Vi hoppas att du som söker känner igen dig i vår värdegrund och vision, och vill vara med att fortsätta utveckla vårt värdefulla arbete i enlighet med den! Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi på Kommunalförbundet Sjukvård och omsorg i Norrtälje värnar om våra medarbetare. Vi tycker att det är viktigt med professionella och engagerade ledare och medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi har friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibel arbetstid (årsarbetstid) och till distansarbete. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan! Om Sjukvård och omsorg i Norrtälje KSON har avtal med många utförare och driver även vård och omsorg i egen regi i det helägda bolaget Tiohundra AB. Budgetomslutningen uppgår till cirka 3,6 miljarder kronor och vi har idag cirka 100 medarbetare med huvudsakligen beställar-, ägar- och myndighetsuppdrag. Mer information om Sjukvård och omsorg i Norrtälje (KSON) hittar du på vår hemsida. Länk till KSONs hemsida Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Vårt mål är att ge barnen Livslång lust till lek och lärande. Alla barn ska trivas och utvecklas hos oss – från den dagen de kommer in genom dörren första gången till den dagen de lämnar oss! Vi söker en erfaren och driven barnskötare som brinner för sitt yrke och barns utveckling, som vill arbeta i team och tillsammans med arbetslaget skapa en bra arbetsplats. Beskrivning av tjänsten som barnskötareVi söker en barnskötare med en fin barnsyn, en stark värdegrund och som är trygg i sin pedagogroll. Som barnskötare arbetar du tillsammans i team med förskollärare och driver den pedagogiska verksamheten genom att systematiskt arbeta mot de prioriterade målen. Tillsammans med arbetslaget planeras och genomförs det pedagogiska arbetet enligt förskolans läroplan och lokala styrdokument. Du har ett gott förhållningssätt till barn, föräldrar och kollegor som präglas av tron på att alla vill och kan. Du har en god samarbetsförmåga där du har en vilja att delge och lära, samt tar ansvar för att skapa en god arbetsmiljö genom en positiv inställning och energirik arbetsglädje. Vi erbjuder dig Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling samt pedagogiska måltider, friskvårdsbidrag och självklart kompetenta och professionella kollegor. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har goda pedagogiska kunskaper och är väl förtrogen med förskolans läroplan och styrdokument samt att du har förmågan att omsätta teori till praktik. Du är kreativ och intresserad av att vara delaktig i att skapa spännande pedagogiska miljöer. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom förskoleverksamhet. Du är självständig i ditt arbete och har en god blick för vad som behöver göras i olika sammanhang. Du tycker om att ta ansvar och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du har goda förmågor att skapa trygga barn och vårdnadshavare. Du kommunicerar väl i svenska språket i både tal och skrift. Du är lösningsinriktad, positiv och en driven person med ambitioner och arbetsglädje! Du är en trygg och varm person, positiv, kreativ och handlingskraftig, har höga ambitioner och ett ansvarsfullt beteende. Du har ett förhållningssätt och bemötande som stämmer väl överens med vårt värdegrundsarbete som utgår från styrdokumenten samt Norlandias värdegrund CARE - competence, ambitious, respect, energetic. Du visar respekt och lyhördhet för barn, vårdnadshavare, kollegor och ledning. Om Norlandia FörskolorVi är ett familjeägt företag som driver ett 100-tal förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag.Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö! Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning Omfattning: 70% Arbetstid: Dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vid anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag 2025-01-31 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:Lena Sjöbom, rektor. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter Vi söker medarbetare för en inventering till envälkänd butikskedja i Norrtälje. Om du är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer är detta uppdraget för dig.I rollen kommer du att ingå i ett team som gemensamt ansvarar för att inventera alla artiklar i butikens sortiment. Personliga egenskaper/kvalifikationer Vi letar efter dig som är organiserad och arbetar effektivt på ett systematiskt sätt.Du trivs medatt arbeta självständigt och inventerar på ett strukturerat sätt.Erfarenhet av större inventeringar är en fördel, men inte ettkrav.Vår kund verkar inom sällanköpshandeln och vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta med teknisk utrustning. Arbetstider Inventeringen kommer att äga rum: Plats:Norrtälje Dag:7 januari Tid:07:00-16:00 Detta är ett uppdrag under en dag, medeventuella möjligheter till fler uppdrag hos oss framöver. Om oss Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales
Vill du bli en del av ett engagerat team där samarbete och mångfald lyfts fram som centrala värden? Vi söker en lugn, stabil och empatisk undersköterska med förmåga att ta egna initiativ och som har ett genuint intresse för god service till våra äldre. Om tjänsten Vi söker en medarbetare som kommer att ansvara för personlig omvårdnad av boende, vilket inkluderar hjälp med hygien, påklädning och förflyttning. I arbetet ingår även delegerade uppgifter från sjuksköterska, såsom medicinering, såromläggning och provtagning. Du kommer att arbeta med boende som lider av demenssjukdom och ge stöd och omsorg både till boende och deras anhöriga. Vidare kommer du att samarbeta med övrig vårdpersonal för att säkerställa en god och trygg vård och omsorg för boende. Vi arbetar i team kring den boende. I denna annons rekryterar vi till en undersköterska som vill arbeta natt på 68%. Det är ett fast schema på 16 veckor. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: • Personlig omvårdnad av boende, såsom hjälp med hygien, påklädning och förflyttning • Delegering från sjuksköterska gällande medicinering, såromläggning och provtagning • Arbete med demenssjuka • Ge stöd och omsorg till boende och anhöriga • Samarbeta med övrig vårdpersonal för att säkerställa en god vård och omsorg för boende Om vårt erbjudande: Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr per år via Epassi. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: • Vara utbildad undersköterska • Ha god datorvana då dokumentation sker digitalt • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av psykisk ohälsa och geriatriska sjukdomar Vi vill att du som söker har god samarbetsförmåga då du varje natt jobbar i ett team på 4 personer. I utmanande situationer är du lugn, stabil och har förmågan att fokusera på din arbetsuppgift. Du tar egna initiativ, visar empati i mötet med människor och har ett genuint intresse att leverera god service till våra äldre. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Eneberg är ett äldreboende med 72 lägenheter som ligger på Lundmansgatan i centrala Norrtälje. 25 av lägenheterna tillhör våra två demensboenden, Översten och Enebo. Vi är ca 35 personer som arbetar här varje dag. Det är bemannat dygnet runt och här arbetar även sjuksköterskor, läkare, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Vi är ett gäng som arbetar för att skapa ett boende som vi själva skulle välja att bo på. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Söker en plattsättare. Gärna med erfarenhet av orientalisk design. Lön efter överenskommelse. Du ska vara lyhörd och arbeta tillsammans med kollegor i ett glatt team där vi alla hjälps åt för bästa resultat. Välkommen med din ansökan
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse 🚴♂️ där du dessutom får möjlighet att vara utomhus 🌤 under ditt arbetspass? 🎯 Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Norrtälje Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. 🚴+✉+📦=🧡
Hej, Vi behöver en medarbetare som kan hjälpa oss med att baka pizza, baka bröd, förbereda råvaror m.m.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 178 jobb