Lediga jobb i Norrtälje

Sök totalt 314 lediga jobb i Norrtälje

Pedagog vikariat 25%-50%
Roslagens Östra Pastorat
Fritidsledare m.fl.

Roslagens östra pastorat söker en pedagog för ett vikariat på 25-50% med placering i Länna, Blidö och Riala församlingar. Roslagens östra pastorat är vackert beläget vid kusten och skärgården i Norrtälje kommun, en plats med rik historia, levande kulturliv och fantastiska möjligheter till friluftsliv. Här möts småstadens charm och närheten till både hav och natur.   Beskrivning och arbetsuppgifter Du kommer att ha din arbetsplats i Bergshamra och tillhöra ett arbetslag på knappt 10 medarbetare. Din närmaste arbetsledare är församlingsherden i Länna, Blidö och Riala församlingar.  Tjänsten har ett fokus på verksamheterna ungdomar och konfirmander samt barn i låg- och mellanstadieåldrar med veckovisa träffar. Viss del av tjänsten kan vara förlagd till kvällar och helger samt på läger.  Kvalifikationer För tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete med barn i ålder 7-20 år och en lämplig utbildning som pedagog. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Du är medlem i Svenska kyrkan.  Tjänsten är ett vikariat på 23 månader på 25-50%.  Tillträde 2025-09-01 eller senare enligt överenskommelse  Det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil.  Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Anders Elvin, 0704414925,  mailto:[email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sva-lärare till Rodengymnasiet
Norrtälje kommun
Gymnasielärare

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig   Kom och jobba med oss på Rodengymnasiets introduktionsprogram. Tillsammans bedriver vi undervisning för att våra elever ska trivas, må bra, vara trygga och lyckas med sina studier. Vi strävar efter samsyn för att ge elever bästa möjliga stöd utifrån deras individuella förutsättningar. Om du gillar att jobba i team, utveckla och utvecklas tillsammans med oss så tror vi du kommer att trivas.  Uppdraget Tjänst 1: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med engelska, kommer du i första hand att arbeta på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå. Tjänst 2: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med svenska och gärna ett ämne till kommer du att arbeta delvis på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå men även i sva och svenska på gymnasienivå.  Vi har behov av lärare som är väl insatta i formativ undervisning, språkutvecklande arbetssätt och som med hög relationell kompetens i sin dagliga gärning kan fungera som en lagspelare tillsammans med lärare och elever i ett glatt och utvecklingsbenäget arbetslag för introduktionsprogrammen. Sva-lärarna på Språkintroduktion samarbetar kring elevernas språkutveckling i den egna undervisningen genom Skolverkets bedömningsstöd Bygga svenska. Det ingår mentorskap i båda tjänsterna.  Utmaningar och möjligheter Elever på Språkintroduktion är ofta mycket studiemotiverade och vill komma framåt snabbt både genom ökade språkkunskaper och genom förståelse för hur det svenska samhället fungerar. Utmaningen är att eleverna har mycket varierande förkunskaper och förutsättningar för att klara av sin utbildning. Det ställer stora krav på dig som pedagog att lära ut på ett varierat och metodiskt sätt, att föra motiverande och vägvisande samtal med eleverna och att ge alla elever goda förutsättningar att lyckas. Det är både ett privilegie och en utmaning att arbeta i en mångkulturell miljö och det är viktigt att de kunskaper och erfarenheter eleverna bär med sig kan tas till vara på ett sätt som gör att varje individ växer som människa. Du kommer vara en viktig vuxen för våra ungdomar både i deras introduktion till det svenska samhället och deras personliga utveckling Det här behöver du ha med dig Krav  - Tjänst 1: Du är legitimerad grundskollärare i svenska som andraspråk och engelska. - Tjänst 2: Du är legitimerad gymnasielärare i svenska som andraspråk och svenska. - Du är flexibel, öppen och har en god relations- och kommunikationsförmåga i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du har goda ledaregenskaper i klassrummet och har förmågan att planera en undervisning som på ett systematiskt sätt för eleverna framåt i sin kunskapsutveckling   Meriterande Tjänst 1 och 2  -Behörighet att undervisa på gymnasiet i annat/ytterligare ämne    Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Välkommen till oss Arbetslaget för Introduktionsprogrammen består av sex lärare och en speciallärare. Vi är i ett spännande utvecklingsskede då vi nyligen anställt vår speciallärare och vi jobbar tillsammans för att vidareutveckla rutiner och hur vi organiserar undervisning och stöd för elevernas bästa.       Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Ferietjänster. Vikariat under tjänstledigheter. Möjlighet att vikariaten övergår i fast tjänst kan finnas.  • Omfattning: båda tjänsterna är heltid 100% • Tillträde: 250812  Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan!   Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personliga assistenter till vår 23-åriga kille i Norrtälje
Plusfamiljen Funka AB
Personliga assistenter

Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats! Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest. Personliga assistenter till vår 23-åriga grabb i Norrtälje Vår charmiga och aktiva kille i Norrtälje söker personliga assistenter för dagtid. Kunden lever ett väldigt aktivt liv med bland annat studier på KTH i Stockholm, men utöver det så umgås han gärna med vänner eller andra nöjen. Nu söker vi dig som är redo för att följa med på vår kunds resa i livet. Som kan stötta honom i vardagen och skolan men också kunna följa med på äventyrliga resor. Kunden har en CP-skada och behöver ditt stöd i olika moment såsom förflyttningar, påklädning och hygien. Vem söker vi? Nu söker vi dig som är inkännande, ansvarstagande och lyhörd. Du som kan känna av när kund behöver hjälp eller när du kan behöva ta ett steg tillbaka. Du får gärna vara en aktiv person så det matchar med kunden, och god fysik är gynnsamt då det ingår en del lyft i rollen. Tidigare erfarenheter inom personlig assistans och CP-skador är fördelaktiga men inte ett krav, vi erbjuder gärna utbildning vid behov. Däremot är flytande svenska i både tal och skrift ett krav. Kund är allergisk mot katter men andra typer av pälsdjur är det inga problem med. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Just nu söker vi dig som är intresserad av en deltidstjänst med start i juli 2025. Arbetstiderna är oftast morgon till sen eftermiddag. Även behov av kvällar och helger kan uppstå. Det finns stora möjligheter till en utökad tjänst i framtiden. Det här erbjuds du: Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj. Som en av oss får du: • En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd. • Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid. • Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag. • Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det. • Du får en fast grundlön per timme. • Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet. Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 18/7 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Vi letar dig som Driftchef till Hotell Furusund
M Dryck & Konsult AB
Hotell- och konferenschefer

Är du en driven ledare som brinner för utveckling, värdskap och magiska gästupplevelser? Gillar du att leda team, tänka kommersiellt och vara mitt i händelsernas centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning. Nu söker vi en driftchef med energi, struktur och stort hjärta för service, som vill ta vår hotell- och restaurangverksamhet till nästa nivå. Hotell Furusund befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi utvecklar vårt boutiquehotell i stockholms norra skärgård – en destination där mat, dryck och möten står i centrum, i en unik och naturskön miljö. Vi brinner för personliga upplevelser, närproducerade råvaror och ett värdskap som känns – på riktigt. Vi vill inte bara leverera service i toppklass, vi vill skapa minnen för livet. DET HÄR ÄR DU Du leder och coachar teamet på alla avdelningar med allt från scheman, stöttning och utveckling Har kunskap och förståelse i hur man driver in nya och befintliga affärer Håller ihop driften med hotell, restaurang och event Följer upp nyckeltal, budget och rutiner Säkrar service i världsklass - från incheck till sista dessert Hoppar in där det behövs – du är med där det händer Lösningsfokuserad, trygg och flexibel Tempotaggad med passion för service En glädjespridare som får andra att växa VI ÄR ÖVERTYGADE OM Du har erfarenhet som ledare inom hotell & restaurang Koll på drift, kalkylering, gästupplevelse och personalplanering Coachande ledarstil och skarp på att bygga team Svenska & engelska flytande Bakgrund inom F&B Management Har en relevant utbildning inom hotel management eller ekonomi OM TJÄNSTEN Tillträde 1 juni 2025 100% Tillsvidare (6 månaders provanställning) Lön + bonus överrenskommelse Andra förmåner FRÅGOR KRING TJÄNSTEN Magnus Olsson 0708-402940 [email protected] Extern rekryterare, Progressio OM OSS Hotell Furusund är inte bara ett hotell – det är en plats med själ, historia och en unik närvaro mitt i Roslagens vackra skärgård. Hotellet har anor från 1700-talet och har under åren varit en uppskattad mötesplats för både sjöfarare, kulturpersonligheter och sommargäster. I slutet av 1800-talet blev Furusund en populär badort – och det sägs att både August Strindberg och Astrid Lindgren fann inspiration här. Historien sitter i väggarna, men hos oss möter den framtiden. Idag är Hotell Furusund ett boutiquehotell med restaurang, spa och konferens– en destination som lever året om. Vårt läge vid havet skapar en känsla av lugn, samtidigt som vi har en tydlig ambition att växa och utvecklas. Vi är ett familjärt team med stort hjärta, som tillsammans bygger något långsiktigt och unikt. Just nu är vi i en spännande utvecklingsfas där vi vidareutvecklar vårt koncept och vår gästupplevelse – och söker fler passionerade människor som vill vara med på resan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
Cafépersonal sökes till Blidö Bageri
Blidö Bageri AB
Kassapersonal m.fl.

Vill du jobba i vårt café och sälja mat- o kaffebröd, tårtor m.m.? Blidö Bageri kommer starta upp i mitten av juli och vara öppet under sommaren och sedan fredag, lördag , söndag. Hör av dig om det skulle vara ett jobb som passar dig!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personalplanerare
Hirely AB
Löne- och personaladministratörer

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Personalplanerare till Norrtälje trafikområde! Om oss Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter, där hållbarhet har ett stort fokus? Transdev är ett internationellt bolag som strävar efter att ligga i framkant vad gäller den senaste tekniken och metodiken. Inom Transdev Sverige AB ryms även andra varumärken såsom Snälltåget, Bussakuten, Styrsöbolaget och Blidösundsbolaget. Transdev är ett bolag som satsar på sin personal och det finns goda möjligheter att på sikt växa inom bolaget, både nationellt och internationellt. Våra värderingar – Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel – styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Transdev i Norrtälje har drygt 100 bussar och vi är totalt 281 trafiknära medarbetare, inklusive servicepersonal och tjänstemän är vi 319 anställda. Du kommer att arbeta i ett team tjänstemän på totalt 7 personer + tre ersättande roller. Om tjänsten Som personalplanerare är din uppgift att leda, fördela och kontrollera den löpande personalbemanningen i produktionen Du arbetar med schemaläggning, bemanningsplanering, semester- och ledighetsplanering Du tillser att vår bemanning följer gällande lagar och avtal Du följer upp och rapporterar utförd planering; korrigerar och säkerställer underlag för resultat och uppföljning Planerar och genomför en schemasökning åt trafikpersonalen inför varje tidtabellsskifte Planerar bemanningen och ledigheter inför semesterperioder Tidföring av alla avtalskategorier samt regelbunden framtagning av underlag för lönerapportering Säkerställa korrekt lönehantering inför samt efter lönekörning Du skall också Stödja enhetschefer med verktyg som behövs i deras personalledning angående lönefrågor, lagar och avtal Vem är du? Vi söker dig som trivs med att vara "spindeln i nätet" och har en serviceinriktad personlighet med goda ledaregenskaper. Du tycker om att samarbeta och anser att långsiktighet, öppenhet, delaktighet och ansvarstagande är nyckelord för att få medarbetarna att trivas. Arbetet har tidvis hög belastning och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar samt att du kan behålla lugnet och arbeta ihärdigt och effektivt även under press. Du är en kreativ problemlösare som vågar fatta beslut. Rollen kräver fallenhet för noggrann administration och planering. Kvalifikationer Avslutad gymnasial utbildning Erfarenhet av arbetsledning, personalplanering och logistik/transport är meriterande Trivs med datorn som arbetsredskap och har lätt för att lära dig nya system (kunskap inom HASTUS är högt meriterande) Körkort med behörighet B är krav och D samt YKB är meriterande Ansökan Passar du in på den här beskrivningen? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi jobbar med löpande urval, så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef: Susanna Svedberg, Depåchef Norrtälje Mail: [email protected] (Observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Rekrytering sker löpnade. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Department Manager 30h - Permanent contract
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Job Description WHAT YOU’LL DO As a Department Manager, you’ll be the leader supporting and encouraging your whole team. By fostering an inclusive culture that promotes collaboration and an entrepreneurial spirit, you’ll create an environment where everyone can thrive. Acting in line with our values, you’ll contribute to both your own success and the success of the company. You will: Lead your team to deliver an outstanding customer experience by ensuring excellent operational and visual standards, while actively promoting and selling our products. Take responsibility for your store and department’s strengths, analyse sales performance, identify commercial opportunities, set goals, and create plans to optimize results, profits, and stock levels. Manage team planning, scheduling, and ensure seamless opening and closing routines. Recruit, onboard, and develop your team while fostering an inclusive and collaborative culture that promotes growth and innovation. Stay updated on fashion trends, customer preferences, and competitors to maintain a competitive edge. Represent yourself and the brand positively during all customer interactions. WHO YOU’LL WORK WITH Our stores are the heart of our company, where customers experience our brand firsthand. As part of the dynamic Store Team, every role—from Sales Advisors, Department Managers, Store Managers and Visual Merchandisers to Assistant Store Managers, Cash Office Responsible, and Delivery Responsible in larger stores—contributes to creating an inspiring and welcoming environment. You’ll also connect with the wider Area Team, collaborating across stores to share insights and drive success together. Alongside your team, you'll play a vital role in helping customers feel confident and express their individuality with the latest trends and timeless styles. By building meaningful connections with customers in our stores, we make fashion accessible and sustainable for all. WHO YOU ARE We are looking for people with… Experience in retail management and operations. Strong leadership skills, with a passion for coaching and developing teams while exemplifying company values and culture. Expertise in sales planning, analysis, and follow-up, using customer-centric tools and reporting. And people who are… Strong and confident leaders who inspire, coach, and develop their teams with integrity. Thriving in collaborative, dynamic environments, with a solution-focused mindset. Motivated to create great customers experiences while promoting and selling our products. A keen interest in fashion trends, commerciality, and competitor insights to drive sales. Effective communicators, creative, and curious. Flexible, analytical, and achievement-oriented, with the ability to manage statistics and work with numbers. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe.  All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. This is a permanent position offering 30 hours per week with start in July or by agreement. This position is based in Norrtälje and you should be able to work during store opening hours. Basic language skills in Swedish or English is needed. We have an ongoing selection, so the position may be filled before the application deadline, so send in your application today! The last application date is 27/6. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Besöksintervjuare Norrtälje - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Att du har körkort och tillgång till bil Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Redovisningsekonom med systemförvaltaransvar till Norrtälje kommun
Norrtälje kommun
Redovisningsekonomer

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig  Vill du få chansen att utveckla kommunens ekonomisystem och e-handel tillsammans med ett härligt gäng ska du passa på nu! Kommunens redovisningsenhet förvaltar idag ett nytt ekonomisystem (Unit4 ERP, fd Agresso) som förutom kommunen också nyttjas av Kommunalförbundet Sjukvård och Omsorg i Norrtälje samt Norrtälje Vatten och Avfall. Detta innebär att vi verkar i en komplex och föränderlig miljö med många kontaktytor.  Du kommer få möjlighet att växa med rollen och självständigt jobba med förbättringar. Vi tror på devisen frihet under ansvar och erbjuder möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.  Uppdraget Du blir systemförvaltare för ekonomisystemet Unit4 ERP. Förutom löpande förvaltning i form av administration av användare, behörigheter, perioder och övriga parametrar kommer du arbeta aktivt med utveckling av funktionalitet som kontaktperson mot systemleverantören. Kommunen nyttjar idag Proceedo för e-handel, där kommunens upphandlingsenhet driver ett aktivt utvecklingsarbete. Här blir du redovisningsenhetens representant i det viktiga arbetet med att integrera systemen och bevaka de redovisningsmässiga aspekterna. Även vid integration mot kommunens övriga verksamhetssystem blir du involverad vid förändring och nyuppsättning av system.  Utmaningar och möjligheter Kommunen har sedan ett år tillbaka ett nytt ekonomisystem. Nu är det dags för nästa steg med optimering och finslip av rutiner och processer för att nyttja ekonomisystemet på bästa sätt. Du blir en positiv kraft i vårt arbete med att stötta användarna. Det innebär både att säkerställa att de har tillräcklig kompetens att nyttja systemet på bästa sätt men också att lyssna in vilka förändringsförslag som kan finnas och verkställa de bästa förslagen tillsammans med systemleverantören. Det här behöver du ha med dig Krav • Ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning, på högskolenivå eller motsvarande • Flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Förståelse och intresse för uppsättning av system och filkommunikation Som person är du driven, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du kan prioritera, fokusera och leverera. Samtidigt är du en lagspelare som kan avlasta dina kollegor vid behov och även be om hjälp när det behövs. Meriterande Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Unit4 ERP och/eller tidigare erfarenhet av motsvarande arbete i en kommun. Då arbetet innebär många sociala kontakter, såväl internt som externt, läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Välkommen till oss Kommunens centrala redovisningsenhet är en del av ekonomiavdelningen, där även upphandlingsenheten och controllerenheten ingår. Redovisningsenheten har idag åtta medarbetare. Förutom förvaltning av ekonomisystem ansvarar vi bland annat för kundreskontra, leverantörsreskontra, kassahantering, kommunens investeringar, momshantering samt upprättande av bokslut. Vi sitter i kommunhuset på Estunavägen 14 i Norrtälje.   Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. • Omfattning: Heltid • Tillträde: Snarast efter överenskommelse Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan!   Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Sommarjobb som säljare - ingen erfarenhet krävs!
Key Omnichannel AB
Företagssäljare

Vill du göra raketkarriär och utvecklas inom försäljning? Nu öppnar vi upp fler platser i Stockholm! Är du vår nästa stjärna? Vilka är Key Solutions? - Årets #1 Partner enligt Telia, Eon och Global Connect - Team på +200 människor från ~35 nationaliteter, fördelade på 5 kontor i Norden - Utsedda till en av Sveriges och Europas Bästa Arbetsplatser 13 år i rad (av Great Place to Work) - Ett av Sveriges största företag på Tiktok med +30 000 följare Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi runt omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet! Vad erbjuder vi? Fast timlön + marknadens bästa bonusar Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Goda chanser att klättra och göra karriär inom företaget Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Prisbelönt säljutbildning i Key Business School Tjänstebil och andra förmåner Vi ser gärna att du som söker.. - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med sin positiva och glada personlighet - Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar svenska obehindrat Har du ingen tidigare erfarenhet? Ingen fara! Då vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande, samt erbjuder säljutbildning i Key Business School, så har vi inget krav på tidigare säljerfarenhet. Vi tar ansvaret för att ge dig de bästa verktygen för att lyckas inom din karriär.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juni 2025