Säkra AB jobb

Lediga jobb hos Säkra AB

Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt, administration och affärsförståelse samtidigt som du bidrar till att skapa trygghet för våra kunder? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig. Vi söker en engagerad och noggrann försäkringsadministratör med erfarenhet från Liv- och Pensionsområdet. Om tjänsten Som Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension kommer du att ha en viktig roll i vår dagliga verksamhet. Du arbetar nära både kunder, försäkringsförmedlare och försäkringsbolag och ansvarar för administrationen kring våra liv- och pensionslösningar. Det innebär bland annat hantering av nyteckningar, ändringar, flyttar och avslut i samråd och med stöd av våra försäkringsförmedlare. Du kommer att arbeta i ett team med erfarna kollegor där samarbete, struktur och kundfokus står i centrum. Rollen är varierande och du får möjlighet att utvecklas vidare inom området i takt med att du växer i din roll. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen, specifikt inom Liv- och Pension. Du är van vid att arbeta administrativt, har god förståelse för försäkringsprodukter och trivs i en roll där du får kombinera struktur med service. Du arbetar strukturerat och är van att ta eget ansvar i ditt arbete. Med din noggrannhet och lösningsorienterade inställning hanterar du uppgifter effektivt och med hög kvalitet. Du har lätt för att kommunicera och trivs i kontakt med kunder, där du bidrar till goda relationer och ett professionellt bemötande. Vi tror att du är: Van att arbeta i administrativa system Några års erfarenhet från arbete inom Liv- och Pension Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkring eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del av en inkluderande och engagerad arbetsplats där vi värdesätter både din kompetens och din personliga utveckling. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en bransch som präglas av ständig förändring och innovation. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål, stöttar varandra och firar framgångar. Vi tror vikten av samarbete och på att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig sedda, hörda och motiverade. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in CV och personligt brev via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta Rebecka på [email protected] Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligast. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Omtänksam växer i Luleå – vi söker juniora Försäkringsförmedlare!
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vi fortsätter att expandera och söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och utvecklas inom försäkringsbranschen i en roll där du får både utbildning, stöd och tydliga karriärvägar. Om tjänsten Som junior försäkringsförmedlare blir du en del av ett engagerat team på vårt kontor i Luleå. I rollen arbetar du med rådgivning och försäljning, där du presenterar våra förupphandlade försäkringslösningar för både nya och befintliga företagskunder. Rollen är telefonbaserad och innebär att du ger kvalitativ rådgivning via telefon. Vi ser gärna att du inom ett par år vill utvecklas vidare och ta steget mot att bli licensierad försäkringsförmedlare. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • Kontakta och etablera relationer med nya företagskunder via telefon • Genomföra behovsanpassad rådgivning till företagskunder • Ge service och stöd vid hantering av försäkringsskador • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kunddialog och försäkringsavtal • På sikt ansvara för och utveckla en egen kundstock Vem är du? Du har ett intresse för försäljning och rådgivning och trivs i en miljö där det händer mycket. Du tycker det är roligt med förändring och utveckling, och du har ett starkt driv och engagemang. Du har troligen erfarenhet av telefonförsäljning, gärna inom försäkring, och kanske är du redo att ta steget från privatmarknad till företagskunder. Du är nyexaminerad inom försäkring eller har 6–12 månaders erfarenhet av liknande arbete. Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en gedigen internutbildning i våra produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett team med stark försäljningskultur där alla gillar att jobba med affärer. Vi erbjuder en tydlig onboarding, kontinuerlig kompetensutveckling och en långsiktig karriärväg. Här får du möjlighet att växa i en miljö som präglas av framåtanda, samarbete och högt engagemang. Om Omtänksam Omtänksam AB startade 2017 och arbetar med kvalitativ rådgivning inom sakförsäkring till små och större bolag. Vi har vuxit sedan start och är idag tio medarbetare på kontoren i Luleå, Stockholm och Umeå som arbetar med kunder som finns över hela landet. Sedan uppstarten av kontoret i Luleå känner vi att vi vil satsa vidare. Vi är experter på försäkringar inom åkeri- och entreprenadverksamhet. Vi strävar alltid efter att lära känna våra kunder och deras behov för att kunna erbjuda den bästa, skräddarsydda, försäkringslösningen. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Luleå Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan! På grund av semestertider kan handläggningstiden för ansökningar och svarstiden från oss vara något längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Omtänksam växer i Umeå – vi söker juniora Försäkringsförmedlare!
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vi fortsätter att expandera och söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och utvecklas inom försäkringsbranschen i en roll där du får både utbildning, stöd och tydliga karriärvägar. Om tjänsten Som junior försäkringsförmedlare blir du en del av ett engagerat team på vårt kontor i Umeå. I rollen arbetar du med rådgivning och försäljning, där du presenterar våra förupphandlade försäkringslösningar för både nya och befintliga företagskunder. Rollen är telefonbaserad och innebär att du ger kvalitativ rådgivning via telefon. Vi ser gärna att du inom ett par år vill utvecklas vidare och ta steget mot att bli licensierad försäkringsförmedlare. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • Kontakta och etablera relationer med nya företagskunder via telefon • Genomföra behovsanpassad rådgivning till företagskunder • Ge service och stöd vid hantering av försäkringsskador • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kunddialog och försäkringsavtal • På sikt ansvara för och utveckla en egen kundstock Vem är du? Du har ett intresse för försäljning och rådgivning och trivs i en miljö där det händer mycket. Du tycker det är roligt med förändring och utveckling, och du har ett starkt driv och engagemang. Du har troligen erfarenhet av telefonförsäljning, gärna inom försäkring, och kanske är du redo att ta steget från privatmarknad till företagskunder. Du är nyexaminerad inom försäkring eller har 6–12 månaders erfarenhet av liknande arbete. Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en gedigen internutbildning i våra produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett team med stark försäljningskultur där alla gillar att jobba med affärer. Vi erbjuder en tydlig onboarding, kontinuerlig kompetensutveckling och en långsiktig karriärväg. Här får du möjlighet att växa i en miljö som präglas av framåtanda, samarbete och högt engagemang. Om Omtänksam Omtänksam AB startade 2017 och arbetar med kvalitativ rådgivning inom sakförsäkring till små och större bolag. Vi har vuxit sedan start och är idag tio medarbetare på kontoren i Luleå, Stockholm och Umeå som arbetar med kunder som finns över hela landet. Sedan uppstarten av kontoret i Umeå känner vi att vi vil satsa vidare. Vi är experter på försäkringar inom åkeri- och entreprenadverksamhet. Vi strävar alltid efter att lära känna våra kunder och deras behov för att kunna erbjuda den bästa, skräddarsydda, försäkringslösningen. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Umeå Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan! På grund av semestertider kan handläggningstiden för ansökningar och svarstiden från oss vara något längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Försäkringsadministratör inom Kredit – med ambition att växa till Försäk...
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom finans och kreditförsäkring? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt, affärsförståelse och möjligheten att växa i takt med att du utvecklas? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. Vi söker en engagerad och driven person som vill vara med och göra skillnad, både för våra kunder och för vår verksamhet. Om tjänsten Vi söker dig som är ambitiös, serviceinriktad och har en stark vilja att växa, både i ansvar och i din yrkesroll. Som försäkringsadministratör inom kreditförsäkring kommer du att ha en central roll i vår verksamhet, där du genom nära dialog med kunderna är en nyckelperson i att skydda deras affärer mot kreditförluster. I rollen arbetar du tätt tillsammans med en senior kollega och har löpande kontakt med både kunder och försäkringsbolag. Du får en bred inblick i hela försäkringsprocessen, från offert till uppföljning, vilket gör arbetet både varierande och lärorikt. Med tiden ser vi att du successivt tar ett större ansvar, driver egna projekt och bygger långsiktiga kundrelationer. Det här är en roll för dig som är lösningsorienterad, noggrann och har ett starkt kundfokus. Du behöver kunna agera snabbt och effektivt när situationen kräver det, samtidigt som du har ett strukturerat arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för finans och ser spännande på att lära dig mer om kreditförsäkring. Personlighetsmässigt beskriver du dig själv som en driven, självgående och prestigelös person. Du är ambitiös, handlingskraftig, har en egen motor och är mån om din utveckling och kvalitén på ditt arbete. Vi tror att du är: Civilekonom eller har annan relevant utbildning. Nyutexaminerad eller har 1–2 års erfarenhet, gärna från bank eller kredithandläggning. Har goda kunskaper inom finans. Intresserad av att försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer. Vad vi erbjuder Hos oss får du en unik möjlighet att kliva in i en nischad och spännande bransch. Du kommer att arbeta nära en erfaren kollega som blir din mentor. Ha en tät dialog med våra kunder som huvudsakligen är banker och större exportbolag som sträcker sig över hela Norden och stora delar av Europa. Rollen präglas av frihet under ansvar, vilket innebär att du har möjlighet att själv styra din vardag, men också förväntas ta eget ansvar och finnas tillgänglig för kunden när det behövs. Vi erbjuder skräddarsydd onboarding utifrån din erfarenhet där du får lära dig hantverket från grunden, därefter möjlighet att växa snabbt i både ansvar och kundkontakt. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in CV och personligt brev via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta Rebecka på [email protected] Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligast. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 december 2025
Är du en erfaren Lönespecialist som vill ta nästa steg i karriären?
Säkra AB
Löne- och personaladministratörer

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Är du en erfaren Lönespecialist som vill ta nästa steg i karriären? Vi söker en Senior Lönespecialist som vill vara med och utveckla lönefunktionen i en dynamisk och föränderlig organisation. I den här rollen får du möjlighet att arbeta med komplexa löneprocesser, driva förbättringsinitiativ och bidra med din kompetens i en miljö där din erfarenhet gör skillnad. Om tjänsten Som Senior Lönespecialist har du det övergripande ansvaret för löneprocessen för flera bolag inom Säkras koncern och sköter självständigt lönearbetet. Du arbetar i lönesystemet Flex HRM, och då Säkra kontinuerligt förvärvar nya bolag kommer du att spela en viktig roll i att integrera dessa i lönehanteringen och säkerställa en smidig övergång till våra rutiner och system. Vidare ansvarar du för systemhanteringen i Flex HRM och finns till hands för organisationens sedvanliga lön- och systemfrågor. Du tillhör HR-avdelningen och rapporterar till HR-chef och samarbetar nära med andra interna funktioner samt externa leverantörer för att säkerställa att löneprocesserna fungerar korrekt och effektivt. Du fungerar som rådgivare i mer komplexa lön- och systemfrågor och är aktiv i förändringsprojekt. Vem är du? Vi söker dig som har minimum 7–10 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, gärna från större organisationer eller som konsult med ansvar för komplexa löneflöden. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund inom lön. Eftersom vi arbetar i lönesystemet Flex HRM ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet samt ett gediget systemintresse. Du har även goda kunskaper i svensk lönehantering och arbetsrätt. Du har en förändringsbenägen inställning, lätt för att ta till dig information och trivs i miljöer där processer utvecklas och förbättras. Du har tidigare varit verksam i bolag som genomgått förändring och har god förmåga att prioritera och behålla fokus även i perioder med högt tempo. Vidare har du en god samarbetsförmåga, ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs i en konsultativ roll där du får bidra med din expertis. Utöver din erfarenhet och kompetens värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en strategisk och operativ roll där du får möjlighet att påverka och utveckla lönefunktionen tillsammans med engagerade kollegor. Hos oss blir du en del av en organisation i förändring, där samarbete och kvalitet står i fokus. Du får chansen att sätta din egen prägel på lönearbetet och växa i takt med att verksamheten utvecklas. Vi erbjuder flexibla arbetsformer, möjlighet till hybridarbete samt konkurrenskraftiga villkor. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025