Lediga jobb i Umeå

Sök 938 lediga jobb i Umeå! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Norrlands hjärta och hitta ditt drömjobb i Umeå idag.

Breakfast host (Frukostvärd/Frukostvärdinna) Scandic Umeå Syd, deltid 80%

Nu söker vi en Breakfast host (Frukostvärd/Frukostvärdinna) till Scandic Umeå Syd. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Waiter (Servitör/Servitris) Scandic Umeå Syd, deltid 80% Sommarjobb

Nu söker vi en skicklig medarbetare till restaurangen på Scandic Umeå Syd. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen? Du är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera mat och dryck och att ansvara för egen kassa. Du stöttar dessutom förstås upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och presigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en visstidsanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och hur det är att arbeta på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butikssäljare Bik Bok deltid Umeå Avion

Well Hello There! Nu öppnar sig chansen för dig som önskar att jobba inom Bik Bok! Vi söker en modeintresserad säljare som älskar trender och vill vara vårt ansikte utåt. Som säljare hos oss ger du bästa service till alla våra kunder genom att lyssna, hjälpa, inspirera och sälja. Med din positiva attityd hjälper du till att skapa underbara kundupplevelser i en inbjudande och inspirerande butik, tillsammans med dina kollegor. För att bli vår nya stjärna behöver du: - Vara utåtriktad och social - med god samarbetsförmåga - Ha en passion för mode, försäljning och kundbemötande - du sätter alltid kunden först! - Lösningsorienterad och strukturerad, du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt - Ha en god förståelse för e-handel/digital utveckling inom detaljhandeln - Vara flexibel på både arbetsuppgifter och arbetstider - Vara pålitlig och ansvarsfull Vi kan erbjuda: - En spännande, kreativ och social arbetsdag, i en ung och inspirerande miljö - Värdefull erfarenhet av kundbemötande, försäljning och teamarbete som du kan dra nytta av under hela din karriär - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker Är detta något för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Bik Bok är en av Skandinaviens ledande modekedjor för tjejer. Kollektionerna uppdateras kontinuerligt, så att trend- och modeintresserade kunder alltid erbjuds nyheter som fångar förändringar i modebilden. Bik Bok består av mer än 1.500 entusiastiska medarbetare i 170 butiker i 3 länder. ​ Bik Bok är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1.200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Specialpedagog, Dragonskolan

Dragonskolan i centrala Umeå är stans största mötesplats för ungdomar! Hos oss möter du 2 000 elever. På skolan finns ett brett utbud av utbildningar och en blandning av både yrkesförberedande och högskoleförberedande program. Vi erbjuder bra och tidsenlig undervisning i en trivsam miljö i moderna lokaler. Våra kärnvärden "Öppen och Ljus” symboliserar att vår skola är öppen för alla och att vi har en positiv människosyn. På Dragonskolan arbetar vi för att alla ska bli sedda och bekräftade. Här är alla välkomna oavsett vilken utbildning du har valt. Nu söker vi en specialpedagog! Dina arbetsuppgifter Som specialpedagog kommer du att undervisa elever i behov av särskilt stöd individuellt eller i grupp. Du arbetar även med utredningar, kartläggningar och uppföljningar av elevers behov.  I nära samarbete med lärare och rektor bidrar du till att skapa tillgängliga lärmiljöer som gör att alla elever kan lyckas i skolan och undanröjer hinder för lärande. Du stödjer och handleder lärarna i arbetet med att anpassa lärmiljön samt att utforma extra anpassningar. En viktig del av uppdraget är att ingå i skolans elevhälsoteam där du bidrar till att utveckla elevhälsoarbetet på skolan tillsammans med dina kollegor. Om dig Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare samt har vidareutbildning som specialpedagog eller speciallärare. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd är det meriterande.  Som person är du flexibel, tydlig och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer med elever och vårdnadshavare. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv samt lärarlegitimation. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan!  Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Personlig assistent till kvinnlig brukare på Umedalen

Funktionshinderomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv. Personer under 65 år som har en funktionsnedsättning och omfattande behov av stöd och hjälp kan söka personlig assistans. En personlig assistent hjälper någon med grundläggande behov, till exempel att äta, klä på sig, tvätta sig och kommunicera. Assistansen är individuellt anpassad och ska ge ökade möjligheter för personer med funktionsnedsättning att leva ett självständigt liv. Nu söker vi en personlig assistent till en kvinnlig brukare i 40-års ålder med Downs syndrom boende på Umedalen. Dina arbetsuppgifter Du kommer att stödja och bistå brukaren med hjälp i dennes vardag. Du kommer främst att arbeta i brukarens hem men också på andra platser där brukaren befinner sig i sin vardag. Du kommer att jobba i brukarens hem men även följa med på aktiviteter, bad, sjukgymnastik och daglig verksamhet. Du hjälper till och stöttar vid hushållssysslor. Det är viktigt att du är lyhörd för brukarens vilja och behov. Du hjälper till att skapa ordning och reda genom att upprätthålla goda rutiner.  Om dig Vi söker dig med erfarenhet av arbete med personer med intellektuellt handikapp eller äldreomsorg. Vi ser gärna att du är utbildad inom vården och/eller har erfarenhet av Downs syndrom och autism.  Eftersom du följer med brukaren på bad är det ett krav att du är simkunnig. För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Ditt möte med brukaren kräver att du har gott omdöme och personlig mognad. Du är lyhörd, respektfull och lugn. Vi förutsätter också att du är självständig och kan ta egna initiativ. Den personliga kemin mellan dig och brukaren är viktig.  Välkommen med din ansökan! Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, 80%, från och med 2024-08-12. Arbetspassen är förlagda dag, kväll, natt och helg.  Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Säljare för Skellefteå Kraft, med kontor i Umeå (lönespann 24.000-43.000)

Vi utökar vår produktion för Skellefteå Kraft och söker därmed personer som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service, med goda löneförutsättningar. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete sker både på arbetsplatsen och på distans och vi har precis flyttat in inyrenoverade lokaler högst upp på 10:e våningen iThulehuset med fantastisk utsikt över älven. Om tjänsten Tjänsten innebär försäljning avSkellefteå Krafts elavtal via telefon, till noggrant selekterade hushåll. Vi har i dagsläget ett befintligt team om 15 personer,med en stor variation på ålder, kön och bakgrund. Teamet är vana att arbeta självständigt samtidigt som teamkänslan alltid är närvarande. Arbetet sker underkontorstider, måndag till fredag. På helgerna ägnar vi oss åt återhämtningoch personliga intressen. Vårt lönesystem gör att din drivkraft och din färdighet kommer att påverka ditt lönekuvert. Vi arbetar efter ett provisionssystem vilket gör att ditt arbete har direkt påverkan på din lön.För att du ska känna dig trygg har du även en garanterad månadslön. Online har kollektivavtal med Unionen. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar.Du passar väl in i ett arbetslag som är vant att arbeta självständigt ochtar ansvar för sitt arbete. Du är inte rädd för att ta för digsamtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Erfarenhet Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom arbetslivet, gärna inom service- och försäljningsbranschen. Erfarenhet inom ledarskap är meriterande.Du har goda språkkunskaper i svenska,både i tal och skrift. Sök tjänsten Det absolut viktigaste för oss är vem DU är som person och är positiv till försäljning och service. Även om du ännu inte har tidigare erfarenhet är du välkommen att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tillträde av tjänst sker under Maj månad. Om Online Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Tekniker / Industrielektriker med inriktning elkraft

Nu söker vi dig som är tekniskt intresserad och söker en roll med varierande arbetsuppgifter! Har du studerat eller arbetat med el eller elkraft? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som tekniker inom elkraft kommer du tillsammans med en kollega att vara ansvarig för att utföra underhålls- och kontrollarbete på olika ställverk. Detta inkluderar att ronda stationer, kontrollera gas- och oljetryck, samt utföra funktionstester och service på brytare. Du kommer också att arbeta med riskanalyser, systematiskt säkerhetsarbete och återrapportering av ärenden. Uppdragen innebär att du kommer jobba både inomhus och utomhus och att du reser dagligen i närområdet, men längre resor kan förekomma ca var tredje vecka. Beredskap förekommer normalt i tjänsten efter ett par år när du har mycket goda kunskaper och du arbetar självständigt. Din profil Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning inom elkraft eller så kanske du är industrielektriker eller har arbetat med el eller elkraft tidigare. Du gillar att arbeta i samarbete med andra och att ta ansvar för både din tid och dina arbetsuppgifter. Då tjänsten innebär att du med bil tar dig till dina uppdrag är det krav att du har körkort B. Bil i tjänsten tillhandahålls av arbetsgivaren. Krav för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom elkraft eller arbetslivserfarenhet inom el eller elkraft Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Körkort B Meriterande för tjänsten BE-kort eller CE-kort Tidigare erfarenhet av arbete i ställverksmiljö ESA-utbildning Övrigt Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Örnsköldsvik med omnejd Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vill du arbeta som personlig assistent i Överkalix under sommaren?

Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Överkalix som vill jobba under sommaren 2024!  Om tjänsten  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.  För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda på mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där.   Alla våra assistenter får introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos.   Vem är du?  Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad  Som sommarvikarie kommer du arbeta på schema hos någon eller några av våra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemål om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas.  Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.    Vad händer nu?  Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  Vikariepool  Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.  Att tänka på inför din ansökan  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.   Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning//  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personliga assistenter sökes till Humanas vikariepool i Umeå!

Nu söker vi nya stjärnor som vill arbeta som personliga assistenter i vår vikariepool för Umeå! Är du vår nästa kollega? Om tjänsten Vi söker dig som är intresserad av att arbeta hos våra kunder i Umeå med omnejd. Arbetstiderna varierar under dygnets alla timmar, men du som assistent i vikariepoolen har möjlighet att styra din tillgänglighet för arbete. Vid anställning i vikariepoolen kommer du som personlig assistent att genomgå introduktion, för att du sedan ska kunna arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket kan omfatta till exempel olika aktiviteter, hushållssysslor, förflyttningar och personlig hygien.   Vem vi söker: Att vara personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt yrke som kräver personlig mognad. Vi tror att du som söker är flexibel och uppmärksam på kundens behov. Hos många av våra kunder måste man kunna läsa av när man ska hålla sig i bakgrunden och när man ska finnas till hands. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av personlig assistans eller vård och omsorg. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för en anställning i vikariepoolen krävs: - Ett giltigt utdrag från ditt belastningsregister! Läs mer om hur du beställer ett längst ner i annonsen. - Körkort och tillgång till bil. - Att du kan jobba varierande dagtid, kvällar, nätter och dygnspass. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR Registerutdrag Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/  Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du arbeta som personlig assistent i Umeå under sommaren?

Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Umeå som vill jobba under sommaren 2024!  Om tjänsten  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.  För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda på mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där.   Alla våra assistenter får introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos.   Vem är du?  Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad  Som sommarvikarie kommer du arbeta på schema hos någon eller några av våra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemål om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas.  Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.  Vad händer nu?  Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  Vikariepool  Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.  Att tänka på inför din ansökan  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.   Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning//  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024