Sokigo AB jobb

Lediga jobb hos Sokigo AB

Verksamhetskonsult Evolution
Sokigo AB
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens digitala samhälle? Sokigo söker en verksamhetskonsult inom dokument- och ärendehantering - här får du chansen att att hjälpa Sveriges kommuner ta nästa steg i sin digitala utveckling. Sverige har som mål att bli bäst i världen på digitalisering. Vi på Sokigo har en plan för hur det ska gå till – låter inte det spännande? Med vårt verksamhetssystem Evolution hjälper vi offentlig sektor att skapa ordning, struktur och effektivitet i sin ärendehantering. Nu söker vi dig som är nyfiken, tekniskt driven och har en god förståelse för hur teknik och verksamhet samverkar. Om rollen Som verksamhetskonsult hos oss får du en central roll i att stötta våra kunder i den dagliga användningen och förvaltningen av Evolution. Du fungerar som deras närmaste expert och bollplank – från kravanalys till systemkonfiguration, utbildning och rådgivning. Du kommer att: Stötta våra kunder i användning, konfigurering och förvaltning av Evolution Projektleda införanden av Evolution hos nya kunder med projektstyrningsmodellen PPS Ansvara för behovsanalys, kravinsamling och projektledning i olika kunduppdrag Hålla utbildningar, genomföra produktvisningar och delta i branschaktiviteter Vara ett stöd i upphandlingar och säljdialoger Det här är en varierad och kundnära roll för dig som trivs i gränslandet mellan teknik och verksamhet, och som motiveras av att skapa värde i vardagen. Vem söker vi? Vi söker dig som har god förståelse för kundens vardag och drivs av att hitta praktiska lösningar på komplexa behov. Du är kommunikativ, affärsmässig och strukturerad – och du gillar att ta ansvar och bygga långsiktiga relationer. Som person är du målorienterad och vill framåt. Du motiveras utav att nå resultat, du har mod att fatta beslut och förmågan att ta initiativ och få saker att hända För att lyckas i rollen tror vi att du: Har arbetat i en konsultativ roll med kundkontakt, kravhantering och systemstöd Har ett tekniskt intresse och förstår hur digitala system skapar nytta Är pedagogisk och trygg i att leda möten och hålla presentationer Har god analytisk förmåga och ett öga för både detaljer och helhet Är flexibel, självgående och gillar att samarbeta i team Kvalifikationer Utbildning: Relevant högskole- eller universitetsutbildning, t.ex. inom systemvetenskap, samhällsbyggnad eller offentlig förvaltning Erfarenhet: Tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet eller konsultroll. Meriterande om du arbetat med Evolution eller liknande dokument- och ärendehanteringssystem. Erfarenhet utav projektstyrningsmodellen PPS är meriterande Teknisk kompetens: Förmåga att förstå tekniska koncept och kommunicera dem på ett pedagogiskt sätt Språk: Mycket god svenska i tal och skrift. Om Sokigo Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Tillsammans med ca 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet tar du del utav ett brett och modernt utbud utav förmåner. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss utav personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Vill du veta mer? Kontakta Maria Lidholm, Affärsområdeschef, telefon +46 8 470 75 10 eller [email protected]

18 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Technical Support Engineer
Sokigo AB
Supporttekniker, IT

Vi söker dig som är världsbäst på kundbemötande och har ett stort intresse för teknik. Drivs du av utmaningen i att lyssna in kundens behov och kunna omsätta deras problem till lösningar? Har du dessutom erfarenhet av arbete med GIS? Då kan det här vara chansen du väntat på! Vem är du? Vi söker en ambitiös och målmedveten person, som gillar när ingen dag är den andra lik. För att trivas i rollen är det viktigt att tycka att dialog med människor är utvecklande - du är helt enkelt en lagspelare som har lätt för att skapa och behålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Det är en fördel om du har en kommunalteknisk bakgrund så att du kan utvecklas till att bli specialist inom något av våra verksamhetsområden. Ditt intresse för den tekniska utvecklingen gör att du kan förutse de behov våra kunder kan komma att ha. Har du dessutom tidigare erfarenhet utav GIS, så är det så klart meriterande. Du kommer att ha ett team runt dig där vi stöttar varandra och hjälps åt, men det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och resultatorienterat samt ta eget ansvar för att lösa problem och leverera i tid. Vi tror att du har Bakgrund som GIS-ingenjör Erfarenget från kommunalteknisk verksamhet, fysisk planering Stort teknikintresse Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Sveriges bästa? Toppklass i Sverige – Vårt sätt att bemöta och hantera kundernas utmaningar har gjort att vi rankas bland de bästa tekniska supportfunktionerna i landet. Vi strävar alltid efter att leverera service i toppklass. Högt uppskattad teknisk support – Vår supportfunktion är en av de mest uppskattade, både av våra kunder och internt. Vi är kända för vår professionalism, expertis och vårt engagemang i att lösa kundernas problem. Fokus på felsökning och användarstöd – Du hjälper kunder att förstå och använda våra moderna IT-lösningar för offentlig verksamhet. Du hanterar allt från enklare användarfrågor till mer avancerad felsökning. Värdefull kundinsikt – De samtal och dialoger du har med kunder ger oss ovärderlig information om deras behov, utmaningar och hur våra produkter används i verkligheten. Förbättring och innovation – Genom att ta tillvara på kundfeedback kan vi identifiera utvecklingsmöjligheter och vidareutveckla våra produkter för att ge ännu bättre användarupplevelser. Vad säger våra kunder? ”Supporten för GEOSECMA håller en hög nivå Inte minst med den direkta uppkoppling via TeamViewer. Det blir betydligt lättare att få hjälp på så sätt. Trevlig personal att kommunicera med.” ”Bra bemötande, och engagerade i alla mina supportärenden jag haft!” ”Jag tycker att ni är jätteduktiga och hjälpsamma!” Vill du vara med och bidra till att bibehålla och utveckla vår kundnöjdhet? Vi erbjuder Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person. Övrigt Placeringsort är initialt Karlskrona, med Malmö som möjlig ort efter introdukton.  Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss utav personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Vill du veta mer? Kontakta Tony Wilsson, Teamchef Technical Support, [email protected] eller på 0736-84 56 15)

32 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Produktspecialist
Sokigo AB
Supporttekniker, IT

Är du vår nya stjärna med känsla för service och lösningar? Sokigo söker en produktspecialist till vårt kundserviceteam!  Vi letar efter dig som drivs av att hjälpa andra, har en god teknisk förståelse och som trivs med att lösa problem. I denna roll får du stötta våra kunder i användningen av Evolution, vårt system för digital dokument- och ärendehantering. Om oss Sokigo är marknadsledande inom verksamhetssystem för kommuner, myndigheter och företag. Vi är en del av Addnode Group, en av Europas ledande koncerner inom digitala lösningar. På Sokigo brinner vi för att skapa smarta IT-lösningar som förenklar vardagen för våra kunder. Vi är ett växande företag med korta beslutsvägar och en kultur där nytänkande och samarbete står i centrum. Om rollen  Som produktspecialist är din huvudsakliga uppgift att förstärka vårt team för Sokigos egenutvecklade lösning för dokument- och ärendehantering. I dagsläget består kundserviceteamet av 17 st medarbetare som tillsammans arbetar för att leverera högklassig service till våra kunder. Dina arbetsuppgifter: Agera problemlösare i nära dialog med kund - både via telefon, ärendehanteringssystem och fjärruppkoppling. Koppla upp dig mot kunders servrar via flera olika typer av VPN-lösningar för att analysera och felsöka i deras systemmiljöer. Sätta dig in i olika verksamhetsprocesser och konfigurationer för att förstå hur kunden använder vår lösning. Arbeta med ett komplext och omfattande system där varje dag bjuder på nya frågor att fördjupa sig i. Tjänsten innebär ett omväxlande, intressant och utvecklande arbete – där du ständigt plockar upp nya kunskaper längs vägen. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du: är trygg med att ha direkt kontakt med våra kunder och motiveras av att göra verklig skillnad i deras vardag är resultatorienterad och har stort eget driv har god samarbetsförmåga tycker om att lösa problem har en naturlig känsla för service gillar att felsöka, analysera och hitta mönster är snabblärd, nyfiken och inte rädd för att ställa frågor eller testa dig fram har lätt för att uttrycka dig tydligt på svenska, både i tal och skrift Extra meriterande är om du har: erfarenhet av produkten Evolution övergripande IT-kunskaper – gärna kombinerat med vana att arbeta i olika system och tekniska miljöer Låter detta som en lockande utmaning? Tveka inte - sök jobbet redan i dag! Övrigt Placeringsorten för denna tjänst avser i första hand vårt kontor i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.  Vi tillämpar provanställning. Arbetsprov kan förekomma. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Urval sker löpande. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Då rollen innebär ett stort kommunikativt och utbildande ansvar gentemot våra kunder är det ett krav att du uttrycker dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt. Vi ser därför att du skickar din ansökan och alla underlag på svenska. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. För mer information om tjänsten, kontakta gärna:Tony Roms, Kundservicechef, [email protected]

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Sokigo söker en lösningsägare - är det du?
Sokigo AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Drivs du av att förstå användarnas behov och omvandla dem till digitala lösningar? Vi söker en innovativ och driven lösningsägare som vill vara med och utveckla marknadsledande IT-lösningar. Hos Sokigo får du möjlighet att påverka, skapa och utveckla digitala lösningar som verkligen gör skillnad. Vill du vara med? Om rollen Du blir en nyckelperson i vårt produktteam och kommer arbeta nära utvecklingsteamet samt andra intressenter för att säkerställa att det vi utvecklar blir anpassat efter användarnas behov och möter marknadens samt våra egna förväntningar. Dina ansvarsområden: Driva produktutvecklingen - säkerställa att det vi utvecklar är konkurrenskraftigt och innovativt samt bidrar till en ledande marknadsposition. Översätta behov till tydliga krav - samla in, analysera och omvandla användarnas önskemål till genomförbara utvecklingskrav. Prioritera produktbackloggen – säkerställa att rätt funktioner utvecklas i rätt ordning genom strukturerat och strategiskt kravarbete. Samarbeta med utvecklingsteamet – arbeta nära utvecklare och testare för en smidig och effektiv utvecklingsprocess. Bygga och underhålla kundrelationer – arbeta nära användare och intressenter för att förstå deras behov och se till att de återspeglas i produktutvecklingen. Kommunicera produktens värde – presentera, demonstrera och samla in feedback för att säkerställa att lösningen levererar affärsnytta. Hålla dig uppdaterad om branschen – följa trender, lagkrav och teknikutveckling för att säkerställa att produkten fortsätter vara relevant och marknadsledande. Vem är du? Vi söker dig som vill göra skillnad och drivs av att skapa värdeskapande IT-lösningar. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, påverka och samarbeta med många olika intressenter. Vi tror att du: har en djup förståelse för produktutveckling och kan ta ett strategiskt ansvar för att driva innovation och förbättringar. är en skicklig kommunikatör som bygger starka relationer, både internt och externt. har en analytisk förmåga och kan omvandla komplexa behov till tydliga och välbeskrivna krav. har erfarenhet av kravhantering och/eller är van att strukturera och prioritera det arbete som behöver göras. För att lyckas i rollen ser vi att du är: Strategisk och analytisk Innovativ och nytänkande Kommunikativ och samarbetsorienterad Strukturerad och målinriktad Teknik- och kundfokuserad Om Sokigo Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten för denna tjänst avser i första hand vårt kontor i Sundbyberg, men även andra orter där Sokigo har kontor kan komma i fråga för rätt person. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Är du redo att ta nästa steg i karriären och bidra i ett dynamiskt och innovativt team? Ta chansen – skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vill du veta mer? Kontakta Monica Lindberg, produktchef, [email protected].

104 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
IT-projektledare till produktbolag
Sokigo AB
Drifttekniker, IT

Vill du vara med och leda spännande projekt som skapar värde för våra kunder och samhället? Vi söker en driven och engagerad IT-projektledare! Sokigo söker en IT-projektledare Vi vill stärka vårt leveransteam i affärsområdet Samhällsbyggnad och söker nu dig som är engagerad och vill driva projekt som bidrar till samhällsnytta. I rollen som IT-projektledare kommer du i huvudsak vara ansvaring för leverans av olika digitaliseringsprojekt mot kund. Vem är du? Vi tror att du är strukturerad, självgående, driven och problemlösande. Som IT-projektledare är du handlingskraftig och drivs av att se hur dina insatser leder till goda resultat. Vi värdesätter teamkänsla och god samarbetsförmåga – tillsammans skapar vi en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har: Förmåga att planera, prioritera och driva projekt från start till mål God teknisk förståelse och intresse för digitala lösningar Drivkraft att leda arbete med en professionell attityd och affärsmässighet Erfarenhet av förändringsledning eller av våra produkter är ett plus, men inget krav. Detsamma gäller projektledningsmodellen PPS – har du kunskap inom det, så är det meriterande, annars får du stöd av våra erfarna kollegor och våra väl fungerande processer för att snabbt komma in i rollen. Du kan även uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vill du arbeta inom ett framgångsrikt och stabilt företag med väl etablerade kunder, öppet klimat och högt i tak? Då är Sokigo rätt för dig! Dina arbetsuppgifter Huvudsakligen innebär rollen att du ska leda, planera och följa upp projekt av varierande storlek. Du ansvarar för att projekten levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet. Du kan även bli inblandad vissa interna projekt som tex och driva på och koordinera uppdrag mot kunder och kollegor Om Sokigo Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten för denna tjänst avser i första hand vårt kontor i Sundbyberg, men även andra orter där Sokigo har kontor kan komma i fråga för rätt person. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess, använder vi oss utav personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Vill du veta mer? Kontakta Mats Norberg, konsultchef på [email protected]

142 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Applikationskonsult
Sokigo AB
Drifttekniker, IT

Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren applikationskonsult till vårt leveransteam Är du en person som gillar utmaningar och brinner för hur teknik kan göra skillnad i människors vardag? Vill du kombinera din kreativitet och nyfikenhet för att hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då är Sokigo rätt plats för dig! Om rollen Som applikationskonsult på Sokigo ansvarar du för att implementera och leverera IT-lösningar som möter våra kunders behov. Du kommer huvudsakligen arbeta i OnPrem- och Windows-miljöer via fjärruppkoppling där du säkerställer att allt flyter på smidigt och fungerar enligt plan. Rollen som applikationskonsult innebär att: Installera och konfigurera Sokigos produkter och applikationer i OnPrem-miljöer. Ansvara för tekniska införanden, uppgraderingar och andra förändringsprojekt. Analysera, identifiera och åtgärda problem vid driftsstörningar. Ge teknisk rådgivning och vara ett stöd för våra kunder. Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar. Rollen erbjuder ett väldigt varierande arbete som omfattar både självständiga projekt och ett nära samarbete med kompetenta kollegor och engagerade kunder. Kvalifikationer: Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer. Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner). Kunskap om scripting (PowerShell). Bra kunskaper om TFS och Git Erfarenhet av säkerhet och backup-lösningar för OnPrem-miljöer. Erfarenhet av molnintegrationer, t.ex. hybridlösningar med Azure eller Office 365. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner. Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware). Viktiga egenskaper för rollen: God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd. Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov. Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter. Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt. Som person är du nyfiken och lösningsorienterad. Du använder din analytiska förmåga för att förstå kundernas behov och omvandla dem till värdeskapande lösningar. Du är strukturerad, effektiv och trivs med att lösa problem. Med din positiva inställning tar du dig an dina arbetsuppgifter och samarbetar gärna med både kollegor och kunder. Om Sokigo Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till hybridarbete hemifrån och kontoret, på vilket vi möts åtminstone två dagar per vecka. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. För att skapa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi oss av personlighets- och kapacitetstester vid vårt urval. Arbetsprov kan förekomma. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag. Vill du veta mer? Kontakta Mattias Norman, Leveranschef, telefon08-595 134 81eller mejl [email protected]

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025