Avanta Ekonomi AB jobb

Lediga jobb hos Avanta Ekonomi AB

Senior redovisningskonsult

På Avanta Ekonomi söker vi kontinuerligt efter nya medarbetare för att fortsätta vår tillväxtresa. Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att äga affären mot kund? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du utvecklas i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter samt dina kollegor till nästa nivå genom din kompetens, handledning och rådgivning. Vem är du? Till vårt Borlänge-kontor söker vi dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du bör ha god kännedom om inkomstdeklarationer, boksluts- och årsredovisningsfrågor, samt känna en trygghet i den rådgivande rollen mot kund. Du bör även ha erfarenhet av ledarskap som medför att du känner en trygghet i att handleda dina mer juniora kollegor. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är även naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du trivs lika bra med att dela kundansvaret med dina kollegor som att ta ett helhetsansvar för dina kunder. Du trivs även med att arbeta med ledarskap genom arbetshandledning av kollegor Viktigt för rollen: - Relevant utbildning inom ekonomi - Arbetslivserfarenhet av ledarskap genom handledning inom ekonomi - Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, ekonomisk och juridisk företagsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete - God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift - Förmåga att ta ansvar för din egen prestation - Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt - God samarbetsförmåga Meriterande för rollen: - Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå - Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur - Arbetslivserfarenhet som controller - Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. - Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer Vad kommer du att arbeta med? Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas behov, men vi ser att du i huvudsak arbetar med bokslut, inkomstdeklarationer och rådgivning i nära samarbete med våra kunder. Du kommer även arbeta med en del löpande redovisning för lite klurigare kunder. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Du kommer även stötta och handleda dina kollegor på kontoret med din spetskompetens inom inkomstdeklarationer, bokslut och företagsrådgivning. Vi erbjuder dig: Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig: Kontinuerlig utveckling Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Sociala aktiviteter Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur. Flexibilitet Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Gemenskap Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Underkonsultande är också av intresse. Start enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan! 🎉

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Praktik som redovisningskonsult - Hösten 2024, Uppsala

Studerar du inom ekonomi med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och en dröm om att i framtiden driva affären mot kund? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, erbjuder vi nu en möjlighet för dig att kickstarta din karriär genom en praktikplats på vårt Uppsala-kontor under hösten 2024. Vem är du? Vi söker dig som inte bara vill ha praktisk erfarenhet inom redovisning, utan också strävar efter att bli en viktig del av vårt team på lång sikt. Din profil: - Studerar med inriktning mot ekonomi, redovisning, finans eller liknande med praktikperiod under hösten 2024. Önskvärt att praktikperioden är minst 8 veckor lång. - God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både verbalt och skriftligt. - En önskan att få utmanas, lära, utvecklas och ta ansvar inom ditt område. - En teamspelare med en positiv inställning och förmågan att arbeta självständigt. - Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt - Ansvarstagande och drivande i ditt arbete - En önskan om anställning efter avslutad praktikperiod I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du ser även fördelar med att arbeta på byrå framför att arbeta på ekonomiavdelning. Vi erbjuder dig: En praktikplats där du får en djupgående förståelse för redovisningsprocessen och möjlighet att arbeta med riktiga kundprojekt. Som praktikant på Avanta kan du förvänta dig att delta i kvalificerat arbete där du, genom att vara understöd till dina kollegor, får lära dig mer om löpande redovisningsarbete, kundbemötande, företagsrådgivning och mer! Praktiktjänsten utformas utifrån dina erfarenheter och önskemål samt utifrån verksamhetens möjligheter. Vi erbjuder dig även möjligheten att bli anställd efter praktikens slut. Vid en potentiell framtida anställning erbjuds du självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig: Kontinuerlig utveckling Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Sociala aktiviteter Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur. Flexibilitet Under praktikperiod gäller arbete på plats under kontorstider. Vid en anställning erbjuds sen flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Gemenskap Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte. Ansökan Praktiken är planerad till hösten 2024 med uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen stängs när vi har tillsatt praktikplatsen. Vi ser fram emot din ansökan! 🎉

4 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Junior konsult inom redovisning och ekonomi

På Avanta Ekonomi söker vi inför hösten 2024 en junior redovisningskonsult med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att i framtiden driva affären mot kund och därmed få jobba med hela flödet. På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du snabbt utvecklas på bredden i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter till nästa nivå genom din kompetens och rådgivning. Vem är du? Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som tycker om att ta dig an utmaningar och ansvar för att växa. Du är ekonomiutbildad som medför att du känner en trygghet i din teoretiska kompetens inom den löpande redovisningen. Du har med fördel även praktiserat på redovisningsbyrå tidigare och har en grundläggande kunskap i det praktiska arbetet inom löpande redovisning. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du ser även en fördel med att arbeta på byrå framför att arbeta på ekonomiavdelning. Viktigt för rollen: - Relevant utbildning inom ekonomi - God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift - Förmåga att ta ansvar för din egen prestation - Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt - God samarbetsförmåga Meriterande för rollen: - Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå, genom till exempel praktik eller anställning - Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. - Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team - God kunskap i Office-365, framförallt Excel och Outlook - Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, rådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig: Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig: Kontinuerlig utveckling Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Sociala aktiviteter Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur. Flexibilitet Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Gemenskap Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart är planerad till oktober 2024 eller tidigare enligt behov. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen stängs när vi har tillsatt tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! 🎉

4 mars 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Byråchef till söder med möjligt delägarskap

Vi på Avanta Ekonomi söker nu en driven Byråchef till vårt kontor på söder. Här erbjuds möjlighet till delägarskap för rätt person. Som Byråchef hos oss kommer du ha en nyckelroll i affärsutvecklingen och kundrelationerna. Vi är en ekonomi- och redovisningsbyrå som värnar om en familjär kultur och erbjuder möjligheter till personlig utveckling. Vi är idag cirka 40 medarbetare fördelade på tre kontor i Uppsala, Borlänge och Stockholm. Vårt Avanta-kontor i Stockholm består i dagsläget av cirka 12 medarbetare. Vem är du? Du har relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi och god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor samt känner dig trygg i chefsrollen och den rådgivande rollen mot kund. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper. Du har ett eget driv och en positiv inställning och har förmågan att i ditt arbete motivera och engagera andra. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och drivs av att se dina medarbetare växa i sin kompetens och arbeta mot uppsatta mål. Du älskar att skapa och underhålla starka kundrelationer och har god förmåga att utveckla verksamheten. För oss är det även viktigt att du har förmågan att ta initiativ och fatta genomtänka beslut. Viktigt för rollen: - Relevant utbildning inom ekonomi - Trygghet i din kompetens inom löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering - God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift - God kund- och affärsförståelse - Erfarenhet av förändringsarbete - Intresse för och erfarenhet av att leda och engagera andra - Coachande förhållningssätt som ledare - God samarbetsförmåga - Lyhörd och kommunikativ - Relationsskapande - Initiativtagande - Resultatorienterad - Kundcentrerad Meriterande för rollen: - Tidigare erfarenhet av delägarskap - Erfarenhet av att implementera strategier - Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. - Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer - Erfarenhet av kunder med koncern-struktur Vad kommer du att arbeta med? Huvudsakligen kommer du arbeta med att leda och utveckla verksamheten på kontoret samt ansvara för dess lönsamhet. Du har fullt personal- och resultatansvar. Du kommer även att driva och följa upp leverans mot kund inom din enhet. Grundläggande arbetsuppgifter kommer att omfatta strategiimplementering, personalansvar och utveckla nya såväl som befintliga kundrelationer. Kontorsansvarsrollen sammanfattat: - Arbetsplanering - löpande och långsiktig (t.ex. genom veckomöten med kontoret och genom rekrytering av nya medarbetare tillsammans med HR-ansvarig) - Coacha och målstyra medarbetarna att nå uppsatta mål - Stöttning av medarbetare inom avancerad redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning - Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner - Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete för det egna kontoret - Kundintag och kundvård - Medarbetarsamtal och lönesamtal Vi erbjuder dig: Avanta Ekonomi erbjuder en möjlighet att jobba i en dynamisk och vänlig arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och möjlighet till delägarskap. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Arbetstider är flexibla och vi erbjuder även möjligheter till att arbeta hemifrån. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot att höra från dig!🎉

15 november 2023
Sista ansökan:
3 maj 2024
Senior redovisningskonsult till byrå på söder

På Avanta Ekonomi söker vi kontinuerligt efter nya medarbetare för att fortsätta vår tillväxtresa. Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för kundrelationer och att få möjlighet att jobba med såväl löpande redovisning, bokslut, inkomstdeklarationer som ekonomisk rådgivning? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, får du utvecklas i din yrkesroll och hjälpa våra kunders verksamheter samt dina kollegor till nästa nivå genom din kompetens, handledning och rådgivning. Vem är du? Till vårt Stockholmskontor på söder alldeles intill Skanstulls tunnelbanestation söker vi dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du bör ha god kännedom inkomstdeklarationer, boksluts- och årsredovisningsfrågor, samt känna en viss trygghet i den rådgivande rollen mot kund. Du bör även ha erfarenhet av ledarskap som medför att du känner en trygghet i att handleda dina mer juniora kollegor. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Det är även naturligt för dig att alltid utgå ifrån kundens behov och problem. Du trivs lika bra med att dela ansvaret för dina kunder med dina kollegor som att vid behov ta helhetsansvar. Du trivs även med att arbeta med ledarskap genom arbetshandledning av kollegor. Viktigt för rollen: - Relevant utbildning inom ekonomi - Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, företagsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete - Arbetslivserfarenhet av ledarskap genom handledning inom ekonomi - God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift - Förmåga att ta ansvar för din egen prestation - Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt - God samarbetsförmåga Meriterande för rollen: - Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå - Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur - Arbetslivserfarenhet som controller - Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. - Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer Vad kommer du att arbeta med? Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas behov, men vi ser att du i huvudsak arbetar med bokslut, inkomstdeklarationer samt ekonomisk och juridisk rådgivning. Du kommer även arbeta med en del löpande redovisning för lite klurigare kunder. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Du kommer även stötta och handleda dina kollegor på kontoret med din spetskompetens inom bokslut, inkomstdeklarationer och företagsrådgivning. Vi erbjuder dig: Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig: Digitala arbetssätt Avanta ska ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk applicering. Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna i branschen. Kontinuerlig utveckling Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Sociala aktiviteter Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur. Flexibilitet Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Gemenskap Oavsett om du arbetar från något av våra Avanta-kontor eller ute hos kund arbetar vi på ett sätt som främjar gemenskap, familjeanda, samarbete och kunskapsutbyte. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan tillämpas. Start enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! 🎉

13 november 2023
Sista ansökan:
1 maj 2024