Lediga jobb hos QRIOS Minds AB
Brinner du för projektledning och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du arbeta i en miljö där du får både det mindre företagets gemenskap och det större bolagets möjligheter och resurser? QRIOS söker nu fler engagerade konsulter till vårt team i Stockholm – vi ser fram emot din ansökan! Om tjänsten Som projektledare och konsult på QRIOS tar du en viktig roll i några av Sveriges mest spännande teknik- och industribolag. Du leder tekniska projekt som ofta omfattar både hårdvara och mjukvara, och samarbetar nära med olika kompetenser i tvärfunktionella team. Din uppgift blir att skapa struktur, driva samarbetet framåt och se till att leveranserna håller hög kvalitet. Hos oss får du möjlighet att arbeta över flera branscher – idag är vi särskilt starka inom fordonsindustrin, försvar och life science. Det ger dig chansen att bredda ditt nätverk och utvecklas inom både teknik och ledarskap. Vi erbjuder också mentorskap, kompetensutveckling och individuell coaching som stöd i din fortsatta utveckling. Vem är du? Du har några års erfarenhet av att leda tekniska projekt – kanske i rollen som projektledare, koordinator, program- eller förändringsledare. Nu söker du en miljö där du får fortsätta utvecklas och trivs i en vardag som präglas av variation, driv och många kontaktytor. Du har ett konsultmässigt förhållningssätt. Är professionell, lyhörd och lösningsorienterad. Du bygger förtroende genom tydlig kommunikation och en öppen inställning, och skapar lätt en positiv och prestigelös atmosfär som får teamet att fungera och utvecklas. Vi tror att du har: • En akademisk ingenjörsexamen • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska • 3–10 års erfarenhet av projektledning inom teknik- eller industrisektorn • Van att arbeta med olika projektmodeller och agila metoder • Erfarenhet av kundnära arbete och att bygga långsiktiga relationer Om verksamheten QRIOS anställer nyfikna experter inom Engineering, Life Science och IT. Vi vill fortsätta locka toppkandidater för att fortsätta supportera våra partners med viktiga kompetenser de efterfrågar. Vi är ett konsultbolag som skiljer oss från de flesta andra. Vi inspireras starkt av de som alltid ser lösningar och tänker utanför boxen, eller som vi på QRIOS säger: QRIOS MINDS GO FURTHER. Ett axplock av det vi erbjuder dig: • Fast lön och kollektivtal • Marknadsmässig förmånspaket • Vidareutveckling i form av betalda utbildningar och våra uppdrag. Dessutom finns möjligheten att utbyta kunskap och nätverka med våra duktiga konsulter. Är du intresserad och vill veta mer? Kontakta [email protected]. Redo att bygga vidare på vår framgångssaga? – Såklart du är! :) Skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på “Ansök” på www.qrios.se. Återkoppling och intervjuer sker löpande.
Join our team as a Field Service Engineer in a permanent role based in Sweden! The role is field-based and will mainly cover Sweden, Denmark, Finland and Norway. In this exciting position, you will be responsible for installing and upgrading systems and software at customer locations, ensuring that OIPT equipment is fully operational and ready for use. With regular extensive travel in the Nordic region and occasionally the EMEA area, this role offers the perfect opportunity for those who enjoy dynamic work environments and making a direct impact on customer satisfaction. Don't miss your chance to be part of our innovative team! We evaluate candidates continuously and welcome your application today! ROLE DESCRIPTION As a Field Service Engineer, your Key Responsibilities would be: • Carry out the commissioning of equipment including any operational and maintenance training requirements • Respond to emergency breakdowns for any warranty and service contract work. • Report regularly to the EMEA Team Leader on all relevant issues and for PDR objectives. • Provide a visit report for each customer visit, detailing work completed, outstanding issues, time spent on site, travelling etc., and help to ensure that all chargeable work is invoiced to the customer promptly. • Authorise system ‘buy-off’ prior to shipment either with or in the absence of the customer. • Liaise with technical support and systems engineering on any potential or actual system problems. • Liaise with Sales Team to provide useful background information. • Help to maintain an accurate record of the status of systems, timing of warranty, parts supplied and service contracts. • Keep up to date all relevant enquiries and project files on any significant information. • Provide detailed and accurate record of expense incurred on behalf of the Company. YOUR PROFILE • Formal electrical/electronic/ mechatronic qualification (e.g. qualified electrician). • Working experience and relevant training as a Field Service Engineer or Customer Service. • Ability to interpret Electrical and Mechanical drawings. Ability to trace signals and components using Electrical schematic diagrams. • Experience of 3 phase HV (415 - 440 V) and LV electrical commissioning and fault finding. • Good PC / PLC experience preferred. • Experience of Semi-Conductor or closely related high-Tech electronic industry is a plus. • Fluent English speaker and good knowledge in Swedish. Another European language would be a plus. • Driving licence. • Willingness to travel up to 90%. • Able to work on own initiative. • Clear & concise communicator. • Able to prioritise multiple tasks. We offer: • Company car • Language Courses • Flexible working hours • Fantastic team and supportive culture • Development programmes • Home office • 30 days paid leave • Great team events All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability. ABOUT OXFORD INSTRUMENTS At Oxford Instruments, we enable the world’s leading industrial companies and scientific research communities to image, analyse and manipulate materials down to the atomic and molecular level. With a sixty-year history, and fourteen Queen’s Awards for Enterprise, our world-class products and technologies are helping our customers to address the greatest challenges of the 21st century. Plasma Technology, as a part of Oxford Instruments Group, offers flexible, configurable process tools and leading-edge processes for the precise, controllable and repeatable engineering of micro- and nanostructures. Our systems provide process solutions for the etching of nanometre sized features, nanolayer deposition and the controlled growth of nanostructures. These solutions are based on core technologies in plasma-enhanced deposition and etch, ion-beam deposition and etch, atomic layer deposition, deep silicon etch and physical vapour deposition. To learn more, please visit: https://www.oxinst.com/
At Intervacc, we are pioneering the next generation of veterinary vaccines through our proprietary technology platform. Rooted in research from the Karolinska Institutet (KI) and the Swedish University of Agricultural Sciences (SLU), our mission is to reduce the impact of bacterial infections in animals through innovative, effective, and safe vaccines. Our first proprietary product — a vaccine against strangles, a serious streptococcal infection in horses— is now available in several European markets. This is just the beginning. We are expanding our reach into new territories and broadening our product portfolio. We have an exciting new opportunity for a CMC Regulatory Affairs Manager who will be responsible for the CMC regulatory strategy and execution for the company’s marketed products, in additions to supporting the development and commercialization of new vaccine products. The CMC Regulatory Affairs Manager will have a central role in providing guidance, support, and technical expertise for CMC activities and related regulatory initiatives. You will work with different markets to fulfil a key role within our dedicated, friendly and experienced team. If this sounds interesting to you – come join us! Intervacc AB is headquartered in Stockholm Sweden and is listed on the Swedish Nasdaq First North Growth Market. The position is full-time, and we welcome your application today! Key responsibilities As a CMC Regulatory Affairs Manager, you will provide CMC regulatory strategy input and expertise for our marketed and investigational products to ensure the company’s products are developed and maintained in compliance with global regulatory requirements and guidance. Duties and responsibilities include: • Prepare, review, and submit CMC regulatory documents throughout the product lifecycle • Develop and implement CMC regulatory strategies to support clinical development, registration, and post-approval changes • Act as the primary CMC regulatory contact with health authorities, internal teams, and external partners • Oversee change control processes and ensure timely reporting of CMC variations and updates • Tracking of all regulatory activities and housekeeping of the filed documentation • Maintain compliance with global regulatory requirements and support regulatory inspections and audits Skills and Competencies The suitable candidate has the following qualifications: • Formal academic degree level in a science-related subject e.g. pharmacy, biology or chemistry • CMC Regulatory Affairs experience with submissions for biologics or biotechnology-derived products e.g. vaccines • Knowledge of the drug development process for biologics (including upstream and downstream processes and analytical methods) and regulatory submissions • Knowledge of current regulatory CMC requirements • Understanding of regulations and guidance for the manufacturing of biotechnology products • Excellent communication and documentation skills in English are required The successful candidate for this position will be someone who: • Is analytical, solution-oriented with a strong personal drive • Is structured and organized but also adaptable to change • Has a good eye for detail and a thorough approach to work • Is a proactive, flexible, motivated and ambitious team player If you are ready to bring your expertise in CMC Regulatory Affairs, we are ready to offer you an excellent career opportunity at an innovative company with an exciting journey ahead! About Intervacc: Intervacc is an innovative Swedish biotechnology company that develops and markets modern, effective, and safe vaccines against bacterial infections affecting animals. Over the past decade, advances in molecular biology techniques have significantly enhanced our ability to investigate the genomes of pathogenic bacteria. Building on our research foundations at the Karolinska Institutet (KI) and the Swedish University of Agricultural Sciences (SLU), we have developed a technology platform for a new generation of vaccines. Our first proprietary vaccine, a vaccine against the streptococcal infection strangles, which affects horses—is now available in several European markets. The Intervacc share (STO: IVACC) is listed on the NASDAQ First North Growth Market and our headquarter is in Stockholm, Sweden. You can find more information about Intervacc at www.intervacc.se For more information about this position, please contact: Krishan Johansson Haque, PhD Sr Recruitment Consultant, QRIOS Life Science & Engineering T: +46 (0)72-070 16 53 E: [email protected]
På uppdrag av vår världsledande samarbetspartner söker vi nu en driven och erfaren forskningssjuksköterska i Mölndal. I rollen ingår att ta hand om deltagare i olika studier, både kliniska och icke-kliniska samt att arbeta med att planera och genomföra studierna. Studierna görs med intresse att utveckla nya hälsofrämjande produkter. Vem är du? För att ha rätt förutsättningar i rollen ser vi att du har: • Sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet från kliniska prövningar eller andra tester på människor, eller annan relevant utbildning och vana av att ha arbetat med kliniska studier eller andra tester/forskning med människor. • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser gärna att man har följande personliga egenskaper: • Noggrann, problemlösare och förmåga att ta egna initiativ. • Kan jobba brett med varierandearbetsuppgifter inom olika delar av utveckling och testning av produkter. • Social personlighet och god förmåga att kunna kommunicera både i tal och skrift med såväl interna som externa uppdragsgivare och kunder, samt privatpersoner i form av studiedeltagare. Om verksamheten Detta är ett konsultuppdrag hos kund i fram till december 2026. Under tiden är du anställd hos oss på QRIOS. QRIOS kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom olika branscher där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.qrios.se.
At Intervacc, we are pioneering the next generation of veterinary vaccines through our proprietary technology platform. Rooted in research from the Karolinska Institutet and the Swedish University of Agricultural Sciences, our mission is to reduce the impact of bacterial infections in animals through innovative, effective, and safe vaccines. Our first proprietary product — a vaccine against strangles, a serious streptococcal infection in horses— is now available in several European markets. This is just the beginning. We are expanding our reach into new territories and broadening our product portfolio, with quality at the core of everything we do. We are now looking for a Quality Assurance Manager to take a leading role in ensuring the highest standards across our external manufacturing and analytical operations. This is a key position with responsibility for quality oversight of our contract manufacturing and testing partners, ensuring compliance, consistency, and continuous improvement. Intervacc AB is headquartered in Stockholm Sweden and is listed on the Swedish Nasdaq First North Growth Market. The position is full-time, and we welcome your application today! Key responsibilities As a QA Manager, you will be responsible for reviewing documentation and batch records to identify problems, assisting with investigations, and supporting change controls, together with the quality departments of Intervacc’s suppliers and contract manufacturing organizations (CMOs). Duties and responsibilities include: • Quality oversight of external GMP manufacturing activities • Management of supplier audits and approval • Quality Agreements • Oversight of customer complaints and recalls • Oversight of Change Management and Corrective and Preventive Actions • Refine, maintain and implement the on-site quality system for GXP Skills and Competencies The suitable candidate has the following qualifications: • Formal academic training to degree level in a science-related subject • Multiple years of QA experience and working in a GMP environment within a pharmaceutical or biotechnology company • Experience of development and validation of manufacturing and/or analytical processes • Experience from authoring, reviewing and management of GXP-critical documents such as standard operating procedures, supplier evaluations, deviations, and CAPAs The successful candidate for this position will be someone who: • Takes ownership and accountability to drive continuous improvement of the quality system • Has a good eye for detail and a thorough approach to work • Is a proactive, flexible, motivated and ambitious team player • Is adaptable to change If you are ready to bring your expertise in quality management, we are ready to offer you an excellent career opportunity at an innovative company with an exciting journey ahead! About Intervacc Intervacc is an innovative Swedish biotechnology company that develops and markets modern, effective, and safe vaccines against bacterial infections affecting animals. Over the past decade, advances in molecular biology techniques have significantly enhanced our ability to investigate the genomes of pathogenic bacteria. Building on our research foundations at the Karolinska Institutet and the Swedish University of Agricultural Sciences, we have developed a technology platform for a new generation of vaccines. Our first proprietary vaccine, a vaccine against the streptococcal infection strangles, which affects horses—is now available in several European markets. The Intervacc share (STO: IVACC) is listed on the NASDAQ First North Growth Market. Our headquarter is in Stockholm, Sweden and we have local offices in Denmark and UK. You can find more information about Intervacc at www.intervacc.se For more information about this position, please contact: Krishan Johansson Haque, PhD Sr Recruitment Consultant, QRIOS Life Science & Engineering T: +46 (0)72-070 16 53 E: [email protected]
Har du erfarenhet av att leda människor inom processindustrin, kunskap inom roterande utrustning och är redo för nästa utmaning i arbetslivet? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker nu en chef till vår roterande avdelning på St1 Refinery AB. OM TJÄNSTEN Som chef för roterande avdelningen har du det övergripande ansvaret för vår roterande utrustning. Tjänsten ingår i underhållsavdelningen och du rapporterar direkt till vår Underhållschef. I arbetsuppgifterna ingår att budgetera, planera och samordna, både förebyggande och avhjälpande underhåll. På avdelningen arbetar en underhållsingenjör, en koordinator samt tio tekniker. Huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter: Ta fram årlig budget Leda arbetet med tillförlitligheten av vår roterande utrustning samt tillse att vår reservdelshållning är anpassad till utrustningens behov Tillsammans med driftavdelningen och övriga delar av underhåll prioritera och besluta omfattning av reparationer och underhåll Vara beställare och projektledare av projekt inom ansvarsområdet Tillse att arbetet genomförs enligt lagar och rutiner med avseende på hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet Följa upp arbetet med avseende på dokumentation och ekonomi Beredskapstjänst förekommer DIN PROFIL Erfarenhet från drift och / eller underhåll inom processindustri och med roterande utrustning ser vi som klart meriterande Minst 5 års erfarenhet från arbete som chef inom processindustri Teknisk högskoleutbildning med inriktning mot maskinteknik är meriterande God kännedom om Microsoft Office Vi söker dig som gillar att ta eget ansvar och egna initiativ samt trivs att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och möjlighet att påverka. Då arbetet präglas av samarbete och interaktion med både interna och externa kollegor förutsätter vi att du har gott ordningssinne, samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska. Du behöver också tycka det är roligt att arbeta i en bransch som befinner sig mitt i en förändringsresa. Viktigt för rollen är att du tycker om att leda och är intresserad av människor och deras utveckling. Att arbeta inom processindustrin ställer också höga krav på skyddsmedvetenhet och därför ser vi också att du är en ansvarsfull person som alltid strävar efter att förbättra din och dina kollegors arbetsmiljö. Vår personal är viktig för oss och har många förmåner som uppskattas bland våra anställda. Förutom kompetenta och engagerade kollegor så erbjuder vi ett intressant och spännande arbete med stora kontaktytor samt en en platt organisation där kommunikations- och beslutsvägar är korta. Övriga förmåner inkluderar: Attraktiv bonus utöver din grundlön Utfyllnad av föräldraförsäkring vid barnledighet ATK (arbetstidsförkortning) Andel i företagets vinstandelsstiftelse Goda träningsmöjligheter på siten med ett nyrenoverat stort gym, uppvärmd pool och idrottshall Friskvårdsbidrag Subventionerad företagshälsovård Subventionerad lunchförmån Subventionerade aktiviteter där vi hittar på roliga saker tillsammans Henrik Teiffel, Underhållschef: ”Jag upplever att på St1 Refinery känner man sig alltid välkommen och det är alltid trevligt att komma till jobbet! Hos oss på underhållsavdelningen så finns det en nyfikenhet och öppet sinne för förändringar hos medarbetarna. Ställs vi inför utmaningar så hjälper vi varandra för att tillsammans arbeta lösningsfokuserat. I rollen som chef roterande är det viktigt att vilja utveckla struktur och arbetssätt för att skapa ständiga förbättringar” OM St1 Vi är ett nordiskt energibolag som vill vara med och driva energiomställningen och vår vision är att bli den ledande producenten och säljaren av CO₂-medveten energi. För verksamheten i Sverige följer vi Sveriges klimatmål vilket innebär att vi senast 2045 ska ha nettonoll utsläpp. På vårt raffinaderi i Göteborg har vi ungefär 280 anställda med experter och specialister inom processindustrin med produktion och underhåll av anläggningen. Raffinaderiet är verksamt dygnet runt, året runt. Raffinaderiet är sedan 1997 miljöcertifierat enligt EMAS och ISO 14001. Vi investerar stort i biogas och driver också två stora projekt för att tillverka avancerade biodrivmedel respektive elektrobränslen för flyget. Vi startade vår första gröna anläggning nyligen som producerar biodiesel och vi håller också på att anlägga en solcellspark i Göteborg.
Cepheid söker nu en Gruppchef till våra servicetekniker i Solna. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och som brinner för personal och är intresserad av tillverkning. Har du erfarenhet av att leda grupper och är van att arbeta i en miljö med högt tempo? Tveka inte att skicka in din ansökan. Cepheid är ett företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten Som Gruppchef kommer du att leda servicetekniker som arbetar 5 skift. Avdelningen består av ca 35 servicetekniker och du kommer att ha ansvar för 15 anställda. Du kommer att börja arbeta dagtid men kommer efter några månader att börja arbeta 2 skift tillsammans med en chefskollega, dag och kväll, vardagar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: Du planerar arbetet tillsammans med teamet för att stödja produktionen på bästa sätt. Du ansvarar för dagliga leveranser och stöttar och coachar tekniker för bästa resultat. I rollen ingår utvecklingssamtal och samtliga personalrelaterade uppgifter. Man ansvarar för att rapportera och följa upp frånvaro och säkra bemanningen och omorganisera resurser vid behov. Man tar ansvar för onboarding och utbildning av personal. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och har en viktig del i dess förbättrings och strategiarbete. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Vi tror att du har en teknisk utbildning eller motsvarande och har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av serviceteknik, tillverkning/produktion är mycket meriterande. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att trivas i rollen är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta. För att bli framgångsrik i din roll på Cepheid behöver du vara professionell, och agera med integritet och ta ansvar för ditt arbete och dina handlingar. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Du är strukturerad och intresserad av att hitta praktiska lösningar. Du är en ledare som leder genom andra och får jobbet gjort och får människor att växa. Du är en lagspelare som stöttar dina kollegor och vill alltid förbättra och effektivisera våra processer. Om Cepheid Cepheid är ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Företagets unika diagnostikplattform används över hela världen och gör en skillnad för patienter eftersom diagnos och val av behandling underlättas av testresultaten. Cepheid erbjuder ett brett sortiment av diagnostikprodukter inom virologi, bakteriologi och onkologi som kan möta morgondagens krav på säker, snabb och flexibel diagnostik såväl i västvärlden som i länder med begränsade resurser. I våra anläggningar i Solna utvecklar och tillverkar vi våra diagnostiska tester. När du går med oss kommer du också att gå med i Danahers globala organisation, där 80 000 människor vaknar varje dag fast beslutna att hjälpa våra kunder att vinna. Som medarbetare kommer du att prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter med vägledning från dedikerade ledare, allt med stöd av kraftfulla verktyg för Danaher Business System och stabiliteten i en testad organisation. På Danaher värdesätter vi mångfald och förekomsten av likheter och skillnader, både synliga och inte, som finns i vår arbetsstyrka, arbetsplats och på alla marknader vi betjänar. Våra medarbetare, kunder och aktieägare bidrar med unika och annorlunda perspektiv som ett resultat av dessa olika egenskaper. Urval sker löpande, så ansök nu.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb