QRIOS Minds AB jobb

Lediga jobb hos QRIOS Minds AB

Scientist CMC Development till Scandinavian Biopharma

Scandinavian Biopharma växer och rekryterar nu en Scientist till CMC-utvecklingsgruppen på företaget. I denna roll kommer du arbeta med och utveckling av analysmetoder, formuleringsutveckling och processutveckling. Avdelningen består av ca 10 kollegor och vi arbetar i nära samarbete med produktion, QA, regulatory och klinik. Avdelningen bidrar med kompetens och ansvar inom analys och processutveckling. Tjänsten är på heltid och rollen kommer att rapportera till chefen för CMC-utveckling. Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av läkemedelsutveckling i sen klinisk fas. Du erbjuds ett ansvarsfullt jobb i ett stimulerande klimat med högt i tak och blir en del av en grupp ambitiösa och duktiga medarbetare som har roligt på jobbet! Vi ett sammansvetsat team med god gemenskap och med en spännande resa framför oss – vi hoppas du vill vara med oss på denna resa! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Urval och intervjuer sker löpande så vi välkomnar din ansökan redan idag. Om tjänsten Som Scientist inom CMC-utvecklingsgruppen innefattar dina huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter att: Arbeta med CMC-utvecklingen av vår vaccinkandidat från fas 3 till kommersialisering Arbeta med analysutveckling, analytisk Tech Transfer och metodvalidering Delta i framtagande av regulatorisk dokumentation till myndigheter Arbeta med komperabilitetstudier; framtagande av plan, genomförande och rapport Stabilitetstudier enligt ICH-krav Utfärda och revidera SOPar Leda laboratorieutredningar, avvikelseutredningar och initiera CC och CAPA-ärenden Identifiera effektiviseringsmöjligheter och driva förbättringsarbete Samarbeta med våra kontraktslab och tillverkare Vem är du? Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom mikrobiologi, biokemi, analytisk kemi, molekylärbiologi, immunologi eller motsvarande. Licentiat eller doktorsexamen är meriterande. Det är viktigt att du har god erfarenhet av läkemedelsutveckling och erfarenhet inom analysutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet utav biologiska läkemedel inklusive cellodling med tillhörande analyser eller tekniker såsom HPLC, elektrofores och ELISA. Det är också starkt meriterande om du tidigare jobbat med komperabilitet och transfer av analysmetoder till kontraktstillverkare. Vi ser gärna även att du har erfarenhet av arbete med stabilitetsstudier enligt ICH. Du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Vår arbetsmiljö präglas av våra kärnvärden där lagarbete, talang, och personlig utveckling aktivt främjas. Vi söker därför dig som trivs på ett entreprenörsdrivet bolag och i en roll som blandar utvecklingsarbete, laborativt analysarbete och rapportskrivande. Du är noggrann, har integritet men är också flexibel och prestigelös i ditt samarbetssätt. Du samarbetar gärna med övriga delar i organisationen och trivs i ett tvärfunktionellt arbetsklimat. Du drivs av att leverera rätt kvalitet i rätt tid och att förbättra verksamheten i samarbete med dina kollegor. Om Scandinvian Biopharma Scandinavian Biopharma är ett forskningsbaserat biotechföretag fast beslutna att hjälpa människor i hela världen till ett bättre och längre liv. Vi distribuerar även i främst norra Europa, ett brett sortiment av biologiska specialistläkemedel med fokus på vacciner och immunglobuliner. Vi utvecklar världens första vaccin mot ETEC-bakterier, en ledande orsak till svåra diarréer hos barn under fem år i låg- och medelinkomstländer och den vanligaste orsaken till ”turistdiarré” hos resenärer, militärer och vårdpersonal som reser till subtropiska/tropiska regioner. Barn i låg- och medelinkomstländer drabbas värst och en infektion kan påverka den kognitiva utvecklingen negativt och i många fall leda till döden. Vi har lovande säkerhets och skyddsdata för ETVAX® från fas 2b-studien hos finska resenärer till Benin, Västafrika. Vi har precis vaccinerat 5 000 barn i en fas 2b-studie i Gambia och förbereder som bäst inför en effektstudie (fas 3) studie i USA och en stor effektstudie i Zambia (fas 3). Vi är välfinansierade tack vare stöd från EU strategiska forskningsstiftelser Horizon 2020, PATH, USAMMDA och vår egen distributionsverksamhet. Varmt välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Gruppchef / Supervisor för servicetekniker på Cepheid

Cepheid är inne i ett intensivt utvecklingsskede och vi söker nu en Supervisor för våra servicetekniker till vår produktion på vår site i Solna. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och som brinner för personal och är intresserad av tillverkning. Har du erfarenhet av att leda grupper och är van att arbeta i en miljö med högt tempo? Tveka inte att skicka in din ansökan. Cepheid är ett företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten Som Supervisor för servicetekniker på Cepheid ansvarar för de servicetekniker som arbetar 5 skift. Organisationen består av 35 servicetekniker och du kommer att handleda 15 anställda. Du kommer att börja arbeta dagtid men kommer efter några månader att börja arbeta 2 skift tillsammans med en chefskollega, dag och kväll, vardagar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du planerar arbetet tillsammans med skiftchefer och servicetekniker för att stödja produktionen på bästa sätt. Du ansvarar för dagliga leveranser och stöttar och coachar tekniker på bästa möjliga sätt. I rollen ingår utvecklingssamtal och samtliga personalrelaterade uppgifter. Man ansvarar för att rapportera och följa upp frånvaron dagligen och säkra bemanningen och omorganisera resurser vid behov. Man tar ansvar för onboarding och utbildning av personal. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Vi tror att du har en teknisk utbildning eller motsvarande och har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av serviceteknik, tillverkning/produktion är mycket meriterande. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att trivas i rollen är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta. För att bli framgångsrik i din roll på Cepheid behöver du vara professionell, och agera med integritet och ta ansvar för ditt arbete och dina handlingar. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Du är strukturerad och intresserad av att hitta praktiska lösningar. Du är en ledare som leder genom andra och får jobbet gjort och får människor att växa. Du är en lagspelare som stöttar dina kollegor och vill alltid förbättra och effektivisera våra processer. Om verksamheten Cepheid är ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Företagets unika diagnostikplattform används över hela världen och gör en skillnad för patienter eftersom diagnos och val av behandling underlättas av testresultaten. Cepheid erbjuder ett brett sortiment av diagnostikprodukter inom virologi, bakteriologi och onkologi som kan möta morgondagens krav på säker, snabb och flexibel diagnostik såväl i västvärlden som i länder med begränsade resurser. I våra anläggningar i Solna utvecklar och tillverkar vi våra diagnostiska tester. När du går med oss kommer du också att gå med i Danahers globala organisation, där 80 000 människor vaknar varje dag fast beslutna att hjälpa våra kunder att vinna. Som medarbetare kommer du att prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter med vägledning från dedikerade ledare, allt med stöd av kraftfulla verktyg för Danaher Business System och stabiliteten i en testad organisation. På Danaher värdesätter vi mångfald och förekomsten av likheter och skillnader, både synliga och inte, som finns i vår arbetsstyrka, arbetsplats och på alla marknader vi betjänar. Våra medarbetare, kunder och aktieägare bidrar med unika och annorlunda perspektiv som ett resultat av dessa olika egenskaper. Urval sker löpande, så ansök nu. #LI-HG1

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Clinical Supply Associate

About the position At AstraZeneca when we see an opportunity for change, we seize it and make it happen, because any opportunity no matter how small, can be the start of something big. Delivering life-changing medicines is about being entrepreneurial - finding those moments and recognising their potential. Join us on our journey of building a new kind of organisation to reset expectations of what a bio-pharmaceutical company can be. This means we are opening new ways to work, pioneering ground-breaking methods, and bringing unexpected teams together. Interested? Come and join our journey. At AstraZeneca, we believe in the potential of our people, and you’ll develop beyond what you thought possible! We make the most of your skills and passion by actively supporting you to see what you can achieve no matter where you start with us. In Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) we are the bridge which turns forward-thinking science into actual medicines that help millions of people around the world. We work across the entire value chain, crafting and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in early toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture. The Clinical Supply Associate (CSA) supports Global Clinical Supply Chain (GCSC) to ensure the delivery of clinical material and associated information to meet the agreed clinical demand. This role is a great opportunity for someone who thrives working in a task based, agile and global environment. Responsibilities What you'll do The CSA supports GCSC teams with task-based activities that include: • Timely management of temperature excursion assessment affecting clinical trial material. • Coordination of the country release requests of study labelled material. • Electronic document archiving and quality control. • User Acceptance Testing of digital systems. • Support the coordination of the purchase and delivery of External Commercial Products. • Facilitation of documentation activities ensuring inspection readiness to meet international GMP standards. • Documentation and coordination of product complaints and GMP deviations. • Utilising Supply Chain Management systems to support agile ways of working. • Continually improving the Clinical Supply Chain processes through visual management, problem solving, global standardisation and process confirmation. In this role you will have the opportunity to develop leadership skills and enterprise acumen, quickly becoming a Super User within a core role and/or leading improvement initiatives. You will work with multiple customers and partners internally and externally across all phases of the drug development lifecycle, covering small and large molecule drug products. You will follow SHE and GMP standards and will be personally accountable for these areas within your own work plans. Your profile • Excellent communication skills. • A scientific / business / supply chain ambition. • Organised and structured with an excellent aptitude for digital systems. • Thrives in a process orientated workplace, on task-based activities and with a focus on the customer/patient. • Team player with a problem-solving mindset and a focus on quality. • Comfortable in a high paced and agile environment. • Ability to reflect, see the bigger picture, whilst also having a focus on the detail. About the organisation QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you. Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant. About Astra Zeneca: AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

16 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Quality Release Manager - AstraZeneca

QRIOS Life Science is now looking for a Quality Release Manager for a consultant assignment at AstraZeneca. Join the team where everyone feels a personal connection to the people that we impact. From our science labs to manufacturing at scale, we are committed to delivering at the highest quality. It’s inspiring and rewarding work, influencing every part of the product lifecycle to deliver life-changing medicines! Welcome to External Quality (EQ), a global Quality organization within AZ Operations where the community is vibrant, and we never stop developing. We are now looking for a Quality Release Manager in the release team to help us manage release from external suppliers. This is a place where you will feel included in the conversation, where every voice is heard and makes a difference. About the position As a Quality Release Manager you will be accountable for product release for products manufactured by AZ external contract manufacturers, quality system element governance, change control, SOP management, and quality risk management. Additionally under your responsibility will be the maintenance of quality data and records in relevant quality management support systems. Your role will also involve facilitating process and system improvements and supporting audits and inspection requests for sites as well as handle deviation investigations and quality issue management. You will collaborate with colleagues and customers across many countries and interact cross-functionally with supply chain, technical, regulatory and project teams in AZ. Your profile Essentials for the role. • Masters degree in a science / technical field such as Pharmacy, Biology, Chemistry or Engineering. • Minimum 2 yrs experience in either the pharmaceutical operations environment or pharmaceutical Quality Assurance role • Minimum 2 yrs demonstrated experience of release processes, the quality event process, change control process • Strong demonstrated knowledge of cGMPs, Quality Systems and the pharmaceutical supply chain environment. • Excellent oral and written communication skills [English and local language(s)] • Strong problem solving skills • Strong negotiating/influencing skills • Ability to work independently under their own initiative • Ability to be in the office in Gärtuna, minimum 3 days/week Desirable for the role • Experience working in a PCO/PET organization or Lean/Six Sigma training • Multi-site / multi-functional experience About the organisation QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you. Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant. About Astra Zeneca: AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

15 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
VA-ingenjör till expansiva Järfälla kommun

Om arbetsplatsen Vill du vara med där det händer? Järfälla växer och bygg- och miljöförvaltningen har en viktig roll i detta. Bygg- och miljöförvaltningen med drygt 240 medarbetare ansvarar för verksamheten under miljö- och bygglovsnämnden och tekniska nämnden.  Inom VA-verksamheten arbetar 13 medarbetare och ingår i avdelningen VA och avfall med totalt 20 medarbetare. Tillsammans arbetar vi med att förvalta det befintliga VA-ledningsnätet och bistår med kompetens i plan och exploateringsfrågor. I avdelningen ingår att utreda och planera behovet av drift- och förnyelseåtgärder. Vi projektleder egna investeringsprojekt samt ingår som resurs för teknikstöd, granskning och kravställning i plan- och exploateringsprojekt. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete med kompetenta och ambitiösa kollegor.  Arbetsuppgifter Vi kan erbjuda spännande arbetsuppgifter tillsammans med kollegor i den framväxande Barkarbystaden och andra exploateringsprojekt samt avdelningens egna projekt och uppdrag.  Aktuella uppgifter är att: - Granska, kravställa och vara teknikstöd i exploaterings- och detaljplaneprojekt - Stötta projektledare med tekniska lösningar i genomförandeskedet och vid behov även själv projektleda avdelningens VA-projekt. - Tillsammans med kollegor utveckla verksamheten och processer. Beroende på din kompetens och ditt intresse så kan flera ansvarsområden/uppgifter vara aktuella, t.ex. utredningar, arbete med kommunens tekniska handbok, modellering, mm. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleexamen inom samhällsbyggnad med inriktning på VA eller byggteknik eller motsvarande utbildning, t.ex. yrkeshögskola. Du har hunnit med att arbeta inom VA-området i minst 2 år och du har erfarenhet av att utreda och föreslå tekniska lösningar. Vi söker dig som trivs att arbeta i team, är strukturerad, prestigelös, lyhörd och självgående,. Du kan utrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Scientist In vivo Bioscience

About the position We are now looking for a Scientist to join the In vivo Bioscience team within Research and Early Development, Respiratory & Immunology in Gothenburg, Sweden. Respiratory & Immunology is one of AstraZeneca’s main therapy areas. From a research perspective we work to understand, treat, modify and ultimately cure respiratory and autoimmune diseases. In this role, you will focus on mouse models of inflammatory bowel disease (IBD). Responsibilities As part of the team, you will plan, execute and analyse ex vivo samples generated from in vivo studies to progress our drug discovery projects and generate publishable scientific insights. You will actively take part in scientific discussions to add valuable inputs in experimental design and data interpretation. This is a mainly lab-based role where you will be involved in ongoing projects focusing on pre-clinical experiments. What you’ll do: • As a Scientist you will be a vital member of the in vivo community and will contribute to the development and characterization of pre-clinical models of IBD to discover novel therapeutics. • You will contribute to the analysis of in vivo studies with a specific focus on FACS analysis. Your profile • At last 5 years of experience with regular FACS analysis of mouse samples (organ processing and digestion, cell staining, antibody panel set up, proficient in the use of BD FACS DIVA machines and Flowjo). • Ability to organize, execute and interpret the results from in vivo studies according to study plans in agreement with the team leader or other colleagues. • Experience with other in vitro methodology in addition to FACS (ELISA/MSD and/or qRT-PCR) to analyze ex vivo samples generated from in vivo studies. • Experience of maintaining the highest standards of welfare and ethical compliance and ensuring the integrity of the generated data. Familiar with using Good Statistical Practice in animal research and applying the 3R’s (reduction, refinement and replacement) across the full range of studies. • Valid education required for compliance to work with live animals in Sweden. • Excellent English written and oral communication skills, including presentation skills. Desirable for the role: • Degree in immunology (master or PHD) and understanding of autoimmune diseases with a specific focus on gut immunology. • Several years of hands-on experience with rodents including live animal handling, drug administration through different routes (i.v, i.p., p.o.), blood and organ sampling and processing (colon, small intestine, spleen, lymph nodes). • Experience with animal models of inflammatory bowel disease (IBD) and in vivo PK/PD relationships. About the organisation QRIOS Life Science can offer several opportunities for skilled people with a background in biochemistry, chemical engineering or science. We work with Sweden’s leading pharmaceutical and life science companies. So whether you’re interested in research, regulatory affairs, quality assurance, environmental and quality control, sales and marketing, or just want a career change, we have the job for you. Working as a consultant suits whoever wants to get a lot of experience in a short period of time. We offer you the chance to work with well-known brands at renowned companies where you can develop your skills. If you’re looking for a world of exciting assignments and new contacts, you’ll like being a consultant. About Astra Zeneca: AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

10 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Laboratorieingenjör till PCR Analys

QRIOS Life Science söker en ny konsult till ett långt uppdrag som laboratorieingenjör hos läkemedelsföretag i Stockholm. Har du praktisk erfarenhet av molekylärbiologiska metoder och främst PCR? Tveka inte att ansöka redan idag då urval samt intervjuer sker löpnande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Planering, utförande och uppföljning av dagliga arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet • Självständig förbereda, utföra och utvärdera resultat från virusanalyser med PCR • Ansvara för ett visst löpande underhåll av analysinstrument och övrig utrustning • Skriva och rapportera avvikelser, delta i utredning och utföra åtgärder inom området. • Uppdatera skriftliga instruktioner och metodbeskrivningar • Skriva rapporter och ta fram statistik Vem är du? • Högskoleutbildning med molekylärbiologisk/biokemisk/biomedicinsk bakgrund alternativt tidigare praktisk erfarenhet av molekylärbiologiska metoder. • Du har praktisk erfarenhet av molekylärbiologiska metoder. • Erfarenhet av att arbeta i enlighet med GMP eller annat kvalitetsledningssystem är en stark merit • Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, gärna i tal och skrift Om verksamheten Vi på QRIOS är ett bolag i stark tillväxt. Vi genomför varje år tusentals rekryterings- och konsultuppdrag till våra kunder, som både är privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn. QRIOS Life Science riktar sig till dig som har en kemiteknisk, biokemisk, naturvetenskaplig eller teknisk bakgrund. Vi erbjuder ett kompetitivt lönepaket och möjlighet till karriärutveckling inom växande företag. Skicka in din ansökan idag och ta chansen att arbeta med spännande projekt och utmaningar inom life science.

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Embedded Software Engineer till QRIOS

Om tjänsten Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Är du en driven, engagerad och självgående Embedded utvecklare som gillar att arbeta med produktutveckling och drivs av att nå uppsatta mål? Vill du utöka ditt professionella nätverk och få värdefull arbetslivserfarenhet från världsledande företag eller kanske från mindre nystartade företag? Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som konsult hos oss får du arbeta tillsammans med de främsta utvecklingsintensiva företagen inom svensk industri. Uppdragen anpassas alltid i möjligaste mån utifrån din profil och din individuella karriärsplan. Omkring dig kommer du ha många duktiga och drivna kollegor och ett team som stöttar varandra. Vår företagskultur präglas av entreprenörskap, gemenskap, engagemang och glädje, dessa är viktiga element som vi anser skapar trivsel och en miljö att utvecklas i. Vem är du? Har en kandidat-/civilingenjörsexamen inom elektronik, maskinteknik, mjukvaruutveckling eller liknande utbildning. Har 2 - 5 års erfarenhet inom utveckling av inbyggda system och mjukvara. Tjänsten kräver att du har god förståelse för inbyggda system på en helhetsnivå SW/HW God erfarenhet av C/C++, Python och modellbaserad utveckling som MATLAB/Simulink Van att arbeta i Linuxmiljö Erfarenhet av verktyg såsom Git och Jira Kunskap och erfarenhet av utveckling av säkerhetskritiska system Erfarenhet av systemtest SW/HW. CI/CD, HIL/SIL Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande om du tidigare har arbetat enlig ISO 26262 Meriterande om du har erfarenhet från försvar och fordonsindustrin Om verksamheten Vi på QRIOS jobbar med nyfikna experter inom teknik, IT och Life Science. Vi vill fortsätta attrahera de bästa människorna och fortsätta att stödja våra partners med dom viktiga kompetenserna som de behöver. Vi är ett konsultföretag som inte är som många andra, vi är starkt inspirerade av de som aldrig slutar leta efter nya lösningar. Som vi säger, QRIOS MINDS GO FURTHER!

8 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Projektchef Fordon, bana, el, signal och depå

Ansök via denna länk: Projektchef Fordon, bana, el, signal och depå (varbi.com) Nu ritar vi om Stockholms tunnelbanekarta – vill du vara med? Vi ska bygga en ny fristående tunnelbanelinje mellan Fridhemsplan och Älvsjö som binder ihop Stockholm och som trafikeras av självkörande fordon. Det gör att 48.500 nya bostäder med hållbara kommunikationer kan byggas. Linjen ger nya resmöjligheter med smidiga bytespunkter till annan kollektivtrafik samtidigt som T-Centralen och röd linje avlastas och sårbarheten minskar. Nu söker vi en projektchef för BEST, Fordon och Depå som vill vara med och bygga ut tunnelbanan till Älvsjö. Om oss Utbyggnaden av tunnelbana från Fridhemsplan till Älvsjö innebär en byggande av dubbelspårig tunnelbana med sex nya stationer samt depå och upphandling av fordon. Hela sträckan går i bergtunnlar och ansvaret för utbyggnaden ligger hos avdelning väst som i dag har knappt 30 medarbetare. I dagsläget är projektet i planeringsfas, med framtagande av systemhandlingar och upphandlingsstrategi för BEST och Fordon. Under kommande år genomför vi upphandlingen av Fordon med tillhörande tekniska system. Planeringen av en ny tunnelbanelinje till Älvsjö har pågått sedan 2020 och beräknas ta ytterligare ett par år. När alla tillstånd är klara och spaden sätts i marken är byggtiden inklusive fordonsleveranser och provdrift cirka nio år. Vad ska du göra? Som projektchef företräder du nya tunnelbanan och du rapportera till avdelningschef väst och du ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du får inledningsvis ett självständigt ansvar för att driva arbete med planering, upphandling samt installation av trafiksystemet inklusive Fordon och depå för gul linje som omfattar en investeringsvolym på 3-4 Mdr, Som projektchef ansvarar du för såväl ekonomi, tid som innehåll för ditt område samt risk- och möjlighetshantering. Du har personalansvar och leder både egen personal och konsulter. Du får ett kommunikativt ansvar i ditt projekt och i externa sammanhang. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du är med och utvecklar projektet som för närvarande är i en mycket kreativ fas där vi definierar vad och hur vi ska bygga samt upphandla. Ansvar och arbetsuppgifter kommer att variera med tiden och under 2024 kommer fokus att vara på depålokalisering och utformning samt kravställning på trafiksystemet. Arbetsuppgifterna inkluderar även att ta påbörja framtagning av förfrågningsunderlag för att under kommande år genomföra upphandlingar i samarbete med förvaltningens upphandlingsorganisation. Att leda dina medarbetare mot gemensamma mål och kontinuerligt följa upp insatser och åtgärder är en viktig del i ditt arbete. Vem är du? Som person är du självgående, strukturerad och planerar det egna arbetet, du har även lätt för att samarbeta med andra. Du har en problemlösande analysförmåga och du arbetar mål- och resultatorienterat. En framgångsfaktor för arbetet som projektchef hos oss är din fallenhet för ett kommunikativt ledarskap och din förmåga att se helheten i en komplex vardag.  Vidare värdesätter du olikheter och har förmågan att se hur de kan bidra till att ett team fungerar tillsammans och har förmåga att hantera en komplex helhet. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en ingenjörsutbildning eller motsvarande kvalifikation förvärvad från andra utbildningar eller genom gedigen arbetslivserfarenhet. Du har gedigen/mångårig arbetslivserfarenhet av att leda tekniskt komplexa projekt med strikta tillståndsprocesser, gärna från en ledande roll inom tunnelbaneprojekt, -organisation eller -operatör. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift. Självklart har du mycket god datorvana. Har du erfarenhet från offentlig upphandling av stora komplexa projekt samt arbete från en beställarorganisation så ser vi det som en fördel. Vårt erbjudande Vi erbjuder spännande och utvecklande arbetsuppgifter i ett unikt projekt och en arbetsmiljö med många kunniga och ambitiösa kollegor. Hos oss jobbar många olika yrkesgrupper, men gemensamt för oss alla är att vi är intresserade av samhällsbyggande och att vi trivs i en miljö med mycket driv och hög kompetens. Vår ambition är att det ska vara enkelt att jobba hos oss även som småbarnsförälder. Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Vi sitter på Solnavägen 1 i Stockholm och hit kan du enkelt ta dig med buss, tunnelbana eller pendeltåg.  Information och ansökan Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. När du ansöker kommer du även att få besvara ett antal frågor.

8 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Sommarjobb: Handledare till Svevia

Vill du utveckla din ledarskapsförmåga? Har du ett intresse för utemiljöer? Vi letar just nu efter flera Handledare till Svevia som kommer att leda sommarjobbande ungdomar under sommarmånaderna 2024! Du förväntas kunna jobba hela perioden på ca 10 veckor med start i början på juni. Sök redan idag då urval sker löpande! Om tjänsten Som Handledare på Svevia kommer du att arbeta i parkmiljö med den grupp ungdomar som du leder. Tillsammans arbetar ni med skötsel av parker och stadsmiljö i och utanför Stockholm. Det blir din uppgift att koordinera och arbetsleda grupperna samtidigt som du själv arbetar. Totalt under sommarmånaderna så tar du hand om totalt 3 grupper, varje grupp med ungdomar sommarjobbar under en period på 3 veckor. Som en introduktion i din anställning kommer du att bekanta dig med arbetsuppgifterna, träffa andra handledare. Som stöd i ditt arbete har du Svevias arbetsledare som hjälper och instruerar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Arbetsledning och koordinering av arbete - Skötsel av parker och stadsmiljö - Skjutsa ungdomarna i Svevias transporter Vem är du? Krav för rollen är B-körkort för manuell växellåda, då mycket av arbetet kräver att man transporterar ungdomarna. Som person tror vi att du bör vara social med god ledarskapsförmåga och ett intresse för utemiljöer för att trivas i rollen som Handledare. Vi ser att du är initiativtagande, lösningsorienterad och trygg i rollen som Handledare. Du kan anpassa ditt ledarskap utifrån de förutsättningar som ungdomarna har och hanterar olika situationer som uppstår med ett flexibelt och lugnt förhållningssätt. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Om verksamheten QRIOS kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik! Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.qrios.se/om-oss. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

4 april 2024
Sista ansökan:
22 april 2024