Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda. Om tjänsten Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppenoch bolagen inom Industribenet. Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss. Rollen som Ekonomiansvarig I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag. Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare Övergripande ansvar för samtliga bolag Kvalitetssäkra den löpande redovisningen Månadsbokslut och årsredovisning Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter Integrering av nya bolag vid förvärv Utveckla interna processer och internkontroll Rapportering till Ekonomichef och VD Vi söker dig som: Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg. För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör. Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna. Vi erbjuderEn position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi harhöga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder. Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda: En attraktiv lönesättning 30 dagars semester Flextid och hybrid upplägg Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Löneadministratör

Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa! Om tjänsten Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: -Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut-Månadsavstämningar-Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter-Ta fram uppföljning av personalstatistik -Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner Vi efterfrågar: En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande. Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt. Limhamnshusgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnshusgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda: En attraktiv lönesättning 30 dagars semester Flextid och hybrid upplägg Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshusgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Sales Representative till Filantropens Finanshus

Filantropens Finanshus är ett av Sveriges mest spännande bolag inom finanssektorn. Företaget grundades i Malmö och har en filial i Stockholm och Göteborg.Filantropens Finanshus stöttar företag och privatpersoner med hållbara obligationer och finansiell rådgivning. Vi är övertygade om att hög avkastning och omtanke för människa och planet går hand i hand.Vårt mål är att erbjuda rådgivning och produkter som våra kunder är stolta över att finansiera samtidigt som de får mer pengar på sparkontot. Din roll som SalesRepresentative Filantropens Finanshus söker nu ytterligare en engagerad och kompetent Sales Representative i Stockholmför att ta tillvara på det stora intresse som de ser för deras produkter. Arbetet sker direkt mot kund med rådgivning kring de produkter som dom tillhandahåller.Du kommer främst arbeta mot företagskunder, men även med en viss del privatkunder Du kommer att ansvara för hela kundprocessen där du förbereder, utför och följer upp, för att ge kunderna den bästa servicen. Filantropens personal kännetecknas av stort kunnande och driv samt levererar hög kvalité där kundernas nytta alltid sätts i centrum. Arbetsmiljön är kreativ och genomsyras av entreprenörsanda. Möjlighet att fakturera från eget bolag finns. En del av mötena bokas av externa mötesbokare men du kommer också skapa nya relationer genom egna bokade besök. Arbetsuppgifterna innefattar: Kontakta potentiella kunder och följa upp Genomföra kundbesök via Teams, på plats hos kund eller på kontoret Bibehålla relationer med befintliga kunder och bygga långsiktiga förbindelser Skicka offerter och skriva avtal Delta i företagets utveckling och driva det framåt Vem är du Vi söker dig som har minst 2-3 årssäljerfarenhet och intresse för finans, aktier och obligationer. Det är viktigt att du är social, driven, allmänbildad och målinriktad. Du är skicklig på att skapa och upprätthålla relationer och utför ditt arbete noggrant. Vi söker en individ som är engagerad, motiverad av budgetmål och trivs med att leverera på topp. Vi ser gärna att du Är mycket socialt kompetent Har ett stort driv och vill utvecklas in din roll Tidigare erfarenhet inom försäljning ca 2-3 år Meriterande om du harett befintligt kundregister eller upparbetade relationer Leverera högklassig finansiell rådgivning med hög moral och etik Filantropens Finanshus erbjuder Centralt placerade lokaler på Vasagatan i Stockholm Bra fast lön och väldigt generös provisionstrappa 30 dagars semester Bra utvecklingsmöjligheter Partnerskap Möjlighet att fakturera från eget bolag Pensionsavsättning Friskvårdsbidrag Kontorstider med flextid 9-17 Referenstagning och bakgrundskontroller kan komma och ske på slutkandidater. Du kan läsa mer om företaget på www.filantropensfinanshus.se I denna rekrytering har Filantropens Finanshus valt att samarbeta med DocuPartner AB. Samtliga frågor om processen ställs till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10. Vi intervjuar löpande, varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Junior Löneadministratör

Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa! Om tjänsten Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut• Månadsavstämningar• Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter• Ta fram uppföljning av personalstatistik• Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner Vi efterfrågar: En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande. Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt. Limhamnsgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda: En attraktiv lönesättning 30 dagars semester Flextid och hybrid upplägg Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda. Om tjänsten Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen därdu kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling.Där kommer du att arbeta nära och tillsammans medett engagerat ekonomiteam. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Moms och skatter Redovisningsfrågor Utveckling av rutiner och processer Löpande bokföring Månad, kvartal och årsbokslut Fördel om du arbetat i systemet Business Central Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig. Vi söker dig som Har eftergymnasial examen inom ekonomiHar minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut. I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetareoch bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande. Vi erbjuderEn roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda: En attraktiv lönesättning 30 dagars semester Flextid och hybrid upplägg Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Löneadministratör till Limhamnshusgruppen

Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshusgruppen grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa! Om tjänsten Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut• Månadsavstämningar• Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter• Ta fram uppföljning av personalstatistik• Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner Vi efterfrågar: En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande. Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt. Limhamnshusgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnshusgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda: En attraktiv lönesättning 30 dagars semester Flextid och hybrid upplägg Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshusgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Löneadministratör till Limhamnsgruppen

Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa! Om tjänsten Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut Månadsavstämningar Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter Ta fram uppföljning av personalstatistik Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner Vi efterfrågar: - En eftergymnasial utbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst - Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar - Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande. Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt. Limhamnsgruppen erbjuder: En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda: - En attraktiv lönesättning - 30 dagars semester - Flextid och hybrid upplägg - Friskvårdsbidrag - Pensionsavsättning - Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda. Om tjänsten Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet. Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss. Rollen som Ekonomiansvarig I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag. Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera: - Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare - Övergripande ansvar för samtliga bolag - Kvalitetssäkra den löpande redovisningen - Månadsbokslut och årsredovisning - Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter - Integrering av nya bolag vid förvärv - Utveckla interna processer och internkontroll - Rapportering till Ekonomichef och VD Vi söker dig som: Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg. För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör. Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna. Vi erbjuder En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder. Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda: - En attraktiv lönesättning - 30 dagars semester - Flextid och hybrid upplägg - Friskvårdsbidrag - Pensionsavsättning - Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Löneadministratör till Limhamnsgruppen

Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa! Om tjänsten Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut Månadsavstämningar Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter Ta fram uppföljning av personalstatistik Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner Vi efterfrågar: - En eftergymnasial utbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst - Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar - Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande. Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt. Limhamnsgruppen erbjuder: En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning! Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda: - En attraktiv lönesättning - 30 dagars semester - Flextid och hybrid upplägg - Friskvårdsbidrag - Pensionsavsättning - Sjukförsäkringar och föräldralön Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater. Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt. I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på [email protected] alternativt 070-825 08 10

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Innesäljare till Hela Försäkringar

Bli en del av vårt Vinnande Team! 🌟 Hela Försäkringar - Vi söker Innesäljare! Om Rollen: Du är inbjuden att ta plats i en framstående säljposition där du kommer att spela en central roll i vårt framgångsrika team. Som säljare hos oss får du chansen att forma din egen framgångssaga medan du tränas och stöttas löpande. Din uppgift? Att erbjuda våra fantastiska produkter/tjänster. I detta fall gäller det en tandvårdsförsäkring som hjälper personer bli försäkrade så de har råd att gå till tandläkaren och ta hand om sin munhälsa. Hos oss kommer du att arbeta med utgående samtal mot nya kunder, något som kräver att du är en orädd och nyfiken person. Vi prioriterar kvalité i våra samtal och därför är du som söker även noggrann, tydlig och lyhörd. Vad vi söker: - Passion för Försäljning: Du älskar att övertyga och inspirera kunder med din entusiasm. - Resultatorienterad Inställning: Mål är din drivkraft, och du vet hur du når dem. - Utmärkta Kommunikationsfärdigheter: Du är en mästare på att skapa meningsfulla och långvariga relationer. Varför Välja Oss: - Utbildning och Utveckling: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig träning och utveckling. - Dynamisk Arbetsmiljö: Varje dag är en ny möjlighet att växa och lyckas. - Attraktiva Förmåner: Få tillgång till en rad förmåner och incitament för din hårda arbete. Vad väntar du på? Ansök nu och ta steget mot en lysande framtid i försäljning Vi arbetar både med en trygg grundlön samt en motiverande provisionsstege. - Betald basutbildning inom produkt och säljteknik samt möjlighet till fördjupad utbildning vid tillsvidareanställning - Löpande vidareutbildning under din anställning - Friskvårdsbidrag - Sjukförsäkring via Skandia - Tjänstepension - Lojalitetsprogram som inkluderar möjlighet till 2 konferensresor per år! - Många roliga tävlingar längs vägen med fina vinster ingår. - Lön: Fast lön + provision utan tak - Arbetstider: Måndag - fredag 08:40-17:30 - Utvecklingsmöjligheter som teamledare/säljcoach - Hybrid arbete efter 6 månader! Övrig Information För att få jobba inom försäkringsbranschen krävs ett uppvisande av belastningsregister från polisen gällande försäkringsdistribution, samt en kontroll där skulder hos kronofogden ej får överstiga 100 000 kr. I denna rekrytering har Hela Försäkringar valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor gällande tjänsten besvaras av Rekryterare Linda Ström Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024