Lediga jobb hos Nordic Nest AB
Vill du vara med och skapa världens bästa kundupplevelse i vår outlet i Kalmar? Vi söker nu en Department Lead till vår outlet som kommer spela en nyckelroll i att skapa en attraktiv butik, ett engagerat team och en kundupplevelse i världsklass. Du leder teamet, säkrar en effektiv drift och ser till att både kundupplevelse och resultat håller hög nivå. Det här är en roll för dig som gillar att vara på golvet, ta snabba beslut och arbeta nära både människor och mål. Så, är du en närvarande ledare sin gillar att ta ansvar, driva försäljning och utveckla team? Då kan detta vara något för dig! Vad innebär rollen? Som Department Lead ansvarar du för att leda den dagliga driften på din avdelning – både genom operativt arbete på golvet och genom att coacha teamet till att nå gemensamma mål. Du har personalansvar och följer upp nyckeltal, driver förbättringsarbete och skapar en positiv arbetsmiljö där både kunder och kollegor trivs. I rollen jobbar du nära ditt team, är en förebild i vardagen och trivs där strategiskt tänk möter operativt genomförande. Du rapporterar till Head of Warehouse & Logistics, är en del av lagerledningen och är med och bidrar till lagrets framgång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att… Leda den dagliga driften av avdelningen med fokus på försäljning, kundbemötande och effektivitet Coacha, inspirera och skapa engagemang i teamet Ansvara för schemaläggning, arbetsmiljö och utvecklingssamtal Säkerställa en säljande och välkomnande butiksupplevelse Följa upp nyckeltal såsom försäljning, kundnöjdhet, personalkostnad och sjukfrånvaro Driva förbättringar kopplat till arbetssätt, flöden och kundupplevelse Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att skapa ett effektivt helhetsflöde Vem är du? Vi söker dig som älskar försäljning och ledarskap – och som trivs bäst när du är mitt i verksamheten. Du älskar att kavla upp ärmarna, ta ansvar och fatta beslut i stunden. Med ett lösningsfokuserat mindset och starkt driv är du en naturlig kraft för både struktur och teamutveckling. Vi tror att du... Har erfarenhet av detaljhandel, lager eller annan konsumentnära verksamhet Har arbetat som ledare och är trygg i personalansvar Har ett öga för detaljer och är duktig på att skapa en butiksmiljö som lockar kunder Motiveras av tydliga mål och har ett starkt affärsdriv Är kommunikativ, tydlig och inspirerande som ledare Är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo Har erfarenhet av att arbeta med budget, schemaläggning och nyckeltal Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt lager i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper – därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede av rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi jobbar med löpande urval. Frågor? Kontakta Ida Lavado, Head of Warehouse & Logistics, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vill du vara en del av ett bolag där tempo, affärsdriv och utveckling står i centrum? Nordic Nest Group söker nu en Category Coordinator som vill spela en viktig roll i vårt sortiments- och inköpsteam. Det här är en perfekt roll för dig som är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av att få saker att hända – både självständigt och i team! Vad innebär rollen? Som Category Coordinator har du en varierande och ansvarsfull roll där du bidrar till att driva affären framåt inom en av våra kategorier. Ditt fokus ligger på att koordinera och effektivisera det dagliga arbetet kopplat till inköp, sortiment och kampanjer. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget och våra leverantörer, men också internt mellan olika avdelningar. Du arbetar tätt tillsammans med Category Leads och rapporterar till Head of Assortment. I rollen kommer du arbeta operativt med administrativa uppgifter – allt från att administrera inköpsförslag till att säkerställa rätt produktdata och förbereda underlag för affärsbeslut. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att… Administrera inköpsförslag och koordinera aktiviteter inom affärsområdet Ta fram rapporter och underlag kring inköp och kostnader Säkerställa uppdaterad pris- och produktinformation i våra system Stötta i korrigering av produktdata och masterdata Ansvara för intern och extern kommunikation inom affärsområdet Koordinera kampanjer och se till att rätt information når rätt mottagare Bidra med underlag inför möten och arbeta aktivt med förbättringar i våra arbetsprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen som Category Coordinator ser vi att du är en organiserad do:er som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du gillar struktur men är samtidigt flexibel, och har ett öga för vad som skapar affärsvärde. Du vågar utmana arbetssätt, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta både analytiskt och praktiskt. Vi tror att du… Har en god förmåga i att förstå helheten och att kunna dra egna slutsatser Är självgående, strukturerad och har lätt för att prioritera bland flera uppgifter Är en lagspelare som älskar att jobba tillsammans med andra Har god systemvana, särskilt i Excel, PowerPoint och andra administrativa verktyg Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du… Har erfarenhet av liknande roller inom inköp, sortiment eller e-handel Varför Nordic Nest Group? På Nordic Nest Group får du vara med och hjälpa människor skapa hem att älska. Vi är en snabbfotad organisation i stark tillväxt, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad. Vi kan garantera dig... En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat team. Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss. En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Caroline Bergman, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vi söker en mångsidig kommunikatör till rollen som Content & Production Coordinator! Är du en person som älskar att skriva och planera, brinner för god kommunikation och rör dig sömlöst mellan olika projekt? Då kan du vara den vi söker! Nordic Nest Groups inhousebyrå är en kreativ och strategisk produktionsbyrå som skapar kommunikation som når ut genom bruset. Vi stöttar alla varumärken inom Nordic Nest Group – Nordic Nest, Svenssons, KitchenTime och Lightshop – med PR-samarbeten och produktion inom redaktionellt innehåll, foto och video. Nu söker vi en kollega med stark kommunikationsförmåga som vill vara med på vår resa. Vad innebär rollen? I denna roll är det stort fokus på att skapa, planera för och följa upp engagerande och strategiskt förankrat innehåll som mynnar ut i rätt kommunikation, i rätt kanal, i rätt tid och mot rätt målgrupp. Du kommer att... Arbeta nära våra varumärken och partners, för att förstå deras kommunikationsbehov och affärsmål, och omsätta detta till relevanta och effektiva kommunikationsinsatser. Skriva redaktionella texter i enlighet med de varumärkesriktlinjer som finns för samtliga fyra varumärken inom koncernen. Skapa målgruppsanpassade budskap som bygger våra varumärken och driver resultat. Agera rådgivande partner och bidra med insikter kring innehåll, kanalval och tonalitet – både i projekt och i långsiktigt arbete. Planera, boka och koordinera produktioner. Delta på interna produktioner och bidra med operativt stöd på plats. Vem är du? Vi söker dig som är självgående, handlingskraftig och trivs med att ta egna initiativ. Du har lätt för att prioritera och att växla mellan stora och små uppgifter – både strategiska och operativa. Du har erfarenhet av kommunikation och innehållsproduktion, gärna med inslag av projektledning. Du är en vass kommunikatör, med mycket god språkkänsla och förmåga att anpassa texter efter målgrupp och kanal. Det är viktigt att du trivs i samarbeten, är en lagspelare och motiveras av att skapa tillsammans med andra. Vi ser gärna även att du... Har erfarenhet av att skriva och anpassa innehåll för olika kanaler. Har goda kunskaper i Officepaketet. Har grundläggande kunskaper i Adobe-program som Photoshop, InDesign eller liknande. Behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Meriterande om du har... Kunskap om sökmotoroptimering (SEO) Erfarenhet av varumärkesbyggande innehållsproduktion och storytelling. Varför Nordic Nest Group och vår inhousebyrå? Att vara en del av vår inhousebyrå innebär att du får arbeta nära koncernens alla varumärken. Du får följa kommunikationsprojekt hela vägen och vara med och skapa innehåll som gör skillnad. Vi kombinerar kreativ frihet med högt tempo och stark teamkänsla. Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas och bidra till kommunikation som berör, bygger varumärke och skapar bättre kundupplevelser. Vi kan garantera dig... En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat och kreativt team. Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss. En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga huvudkontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Arijana Rosso, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Är du en driven person med ett stort hjärta för service, försäljning och teamarbete? Vill du utvecklas i en roll där du får kombinera operativt butiksgolv med ledarskap? Då kanske du är vår nästa ställföreträdande butikschef! Hos oss får du vara en del av ett företag där design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat. Som en del av Nordic Nest Group jobbar vi varje dag för att skapa hem att älska – och vi söker dig som vill skapa kundupplevelser i världsklass tillsammans med ett engagerat team. Vad innebär rollen? Som Ställföreträdande Butikschef har du, tillsammans med Butikschefen, ett övergripande ansvar för butikens dagliga drift. Du leder det dagliga arbetet på golvet, stöttar teamet i försäljning och skapar ett klimat där både kunder och medarbetare trivs. Rollen innebär ett varierande arbete där du kombinerar operativa uppgifter med att driva förbättring och utveckling. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att… Arbeta aktivt med försäljning och kundbemötande tillsammans med butikssäljarna Coacha och motivera teamet – du skapar engagemang och arbetsglädje Säkerställa att butiken håller en hög visuell standard och är säljande exponerad Planera och stötta i butikens dagliga drift Driva förbättringsarbete inom arbetssätt, kundmöte och lönsamhet Tillsammans med butikschefen följa upp resultat och arbeta mot gemensamma mål Övriga administrativa uppgifter kopplat till drift och planering Vem är du? Vi söker dig som vill utvecklas i en ledande roll och som brinner för försäljning, service och teamwork. Du är en person som tar initiativ, får energi av ett högt tempo och trivs med att ha många bollar i luften. Du föregår alltid med gott exempel, sprider positiv energi och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Vi ser att du är en naturlig ledare som… Skapar motivation och engagemang i teamet Är lösningsorienterad och ser möjligheter även i utmaningar Har ett strukturerat och samtidigt flexibelt arbetssätt Är kommunikativ och duktig på att bygga relationer Trivs med ansvar och gillar att fatta beslut Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av detaljhandel, särskilt inom möbler eller inredning, men viktigast för oss är att du har rätt driv, vilja att utvecklas och en passion för att skapa världens bästa kundupplevelse. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Arbetstiderna varierar och du arbetar både vardagar och helger i vår fantastiskt butik i Sickla. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Conny Norberg, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
De flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. Nu söker vi en Assistant Department Lead till team Nordics. Vi söker dig som är inspirerande, engagerad och vill bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse tillsammans med team Customer Care. Vad innebär rollen? Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften på avdelningen samt leda teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att... Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment. Arbeta i driften med att hantera kundärenden över telefon, mail och chatt. Aktivt arbeta med förbättringsförslag för att höja kvalitet och effektivitet. Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål. Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen för att nå individuella mål. Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen. Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll. Vem är du? Vi söker en naturlig ledare med energi, driv och ett starkt kundfokus. Du inspirerar genom att vara ett föredöme och ser samarbete som vägen till framgång. Du drivs av att göra skillnad, tar gärna initiativ och trivs i en miljö där du får vara med och påverka. Med energi, engagemang och vilja att utvecklas bidrar du till att ta teamet framåt – varje dag. Du har ett lösningsorienterat synsätt, god kommunikationsförmåga och drivs av att krossa högt uppsatta mål. Du är trygg i att fatta beslut, flexibel vid förändring och motiveras av att se både teamet och verksamhet utvecklas. Vi önskar att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, andra språk är meriterande. Viktigast är dock att du brinner för ledarskap och vill vara en del av ett team där laget alltid går före jaget. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Cornelia Gerard, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vill du växa i en roll där du får utvecklas, ta ansvar och vara en del av ett engagerat team? Hos oss på Nordic Nest Group får du möjlighet att kombinera daglig problemlösning med samarbete och struktur – i en miljö där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Som Assistant Department Lead på vår returavdelning blir du en viktig del i att hålla flödet i gång och att alltid skapa världens bästa kundupplevelse. Vad innebär rollen? Som Assistant Department Lead har du ett ansvar för att leda och inspirera teamet samt säkerställa den dagliga driften på din avdelning tillsammans med Department Lead. Du stöttar även Department Lead vid behov med operativa uppgifter för att vi ska kunna nå våra mål på det sätt som är mest effektivt för verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; Arbeta operativt med avdelningsspecifika uppgifter tillsammans med teamet. Coacha, peppa och inspirera teamet för att skapa engagemang och stärka teamkänslan. Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen. Arbeta för att vi ständigt ska förbättra oss i varje moment när det kommer till kvalitet, lönsamhet och effektivitet. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs i en vardag där det händer mycket – där du får kombinera ledarskap, struktur och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du motiveras av att få andra att växa och har ett naturligt driv i att förbättra arbetssätt och flöden. Som ledare är du närvarande och kommunikativ, och du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och vara en del av det operativa arbetet när det behövs. Vi tror också att du... Har en god förmåga att planera, prioritera och skapa struktur i ett högt tempo Är prestigelös, lyhörd och bra på att skapa engagemang i ditt team Ser möjligheter i förändring och vågar testa nya sätt att arbeta Har tidigare erfarenhet från logistik, lager eller kundnära verksamhet Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Har du dessutom erfarenhet av att leda andra, även i mindre skala, eller arbetat med returhantering tidigare, är det ett extra plus – men framför allt söker vi rätt personlighet och engagemang! Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 1/8-2025. Placering är på vårt lager i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan senast 31/5-2025. Frågor? Kontakta Noah Ekberg, Department Lead, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vill du vara en del av ett bolag där tempo, affärsdriv och utveckling står i centrum? Nordic Nest Group söker nu en Category Coordinator som vill spela en viktig roll i vårt sortiments- och inköpsteam. Det här är en perfekt roll för dig som är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av att få saker att hända – både självständigt och i team! Vad innebär rollen? Som Category Coordinator har du en varierande och ansvarsfull roll där du bidrar till att driva affären framåt inom en av våra kategorier. Ditt fokus ligger på att koordinera och effektivisera det dagliga arbetet kopplat till inköp, sortiment och kampanjer. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget och våra leverantörer, men också internt mellan olika avdelningar. Du arbetar tätt tillsammans med Category Leads och rapporterar till Head of Assortment. I rollen kommer du arbeta operativt med administrativa uppgifter – allt från att administrera inköpsförslag till att säkerställa rätt produktdata och förbereda underlag för affärsbeslut. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att… Administrera inköpsförslag och koordinera aktiviteter inom affärsområdet Ta fram rapporter och underlag kring inköp och kostnader Säkerställa uppdaterad pris- och produktinformation i våra system Stötta i korrigering av produktdata och masterdata Ansvara för intern och extern kommunikation inom affärsområdet Koordinera kampanjer och se till att rätt information når rätt mottagare Bidra med underlag inför möten och arbeta aktivt med förbättringar i våra arbetsprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen som Category Coordinator ser vi att du är en organiserad do:er som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du gillar struktur men är samtidigt flexibel, och har ett öga för vad som skapar affärsvärde. Du vågar utmana arbetssätt, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta både analytiskt och praktiskt. Vi tror att du… Har en god förmåga i att förstå helheten och att kunna dra egna slutsatser Är självgående, strukturerad och har lätt för att prioritera bland flera uppgifter Är en lagspelare som älskar att jobba tillsammans med andra Har god systemvana, särskilt i Excel, PowerPoint och andra administrativa verktyg Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du… Har erfarenhet av liknande roller inom inköp, sortiment eller e-handel Varför Nordic Nest Group? På Nordic Nest Group får du vara med och hjälpa människor skapa hem att älska. Vi är en snabbfotad organisation i stark tillväxt, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad. Vi kan garantera dig... En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat team. Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss. En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Caroline Bergman, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vi på Nordic Nest Group är på en spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse. Koncernen består av fyra starka varumärken – Nordic Nest, Svenssons, KitchenTime och Lightshop – och nu söker vi dig som vill bli en del av teamet bakom våra två snabbväxande och nischade varumärken – KitchenTime inom kök & matlagning och Lightshop inom belysning. I rollen som Sales Coordinator får du störst fokus på Lightshop, men du arbetar också med KitchenTime, tillsammans med ett tight och engagerat team om fyra personer. Här har du stora möjligheter att påverka, skapa och forma – i en miljö där kreativitet, affär och kundupplevelse går hand i hand. Vad innebär rollen? I denna roll är stort fokus på att skapa engagerande innehåll och förbättra köpupplevelsen. Du kommer att: Skapa och schemalägga nyhetsbrev och e-postutskick med fokus på att inspirera och driva konvertering Ta fram innehåll till och även skapa landningssidor samt kampanjsidor på våra sajter Jobba med merchandising och optimering av landningssidor och navigation Analysera kundbeteenden och hitta nya sätt att förenkla, förbättra och förtydliga köpupplevelsen Skapa och förbättra kommunikationen på sajten – både visuellt och textmässigt Jobba med prissättning och kampanjhantering genom att optimera dynamisk prissättning samt administrera kampanjer och prislistor i våra kampanjverktyg. Säkerställa och optimera tekniska förutsättningar för att våra produkter, priser och sajter fungerar som de ska – allt från uppsättning av kampanjer till kvalitetssäkring av produktdata. Vem är du? Vi söker dig som vill ta chansen att vara med från start i något stort – i ett mindre team där du får både ansvar och utrymme att växa. Du är nyfiken, driven och självgående, med en stark känsla för både kund och affär. Vi tror att du: Har lätt för att lära dig nya uppgifter och gillar att jobba med många bollar i luften samtidigt Har ett öga för färg och form, och gärna erfarenhet eller intresse av grafisk design Är kommunikativ, kreativ och har en stark känsla för digitalt innehåll Är en lagspelare som gillar att jobba nära andra och skapa tillsammans Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift Har goda kunskaper i Office – och gärna grunder i Adobe-program som Photoshop, InDesign eller liknande Varför KitchenTime & Lightshop? Du blir en del av ett större bolag med styrkan av fyra varumärken – men jobbar i en miljö där du verkligen får vara med och forma, påverka och skapa nytt. Det är snabbt, utvecklande och framför allt kul. Du jobbar med passionerade kollegor, snabba beslutsvägar och massor av utrymme för initiativ och idéer. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Erik Öjner, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Most companies would agree that customer satisfaction is important and something worth striving for. But at Nordic Nest Group, it’s more than that. We don’t just want satisfied customers – we want to create value that goes far beyond the purchase itself. Our very first core value is to deliver the best customer experience in the world, and we do that by truly caring about our customers – genuinely. To make sure we can continue delivering world-class service, we’re now strengthening our Customer Care team with more Danish-speaking and Finnish-speaking heroes! About the role: In the Customer Care team, you’ll be part of a cheerful, international group with colleagues from all over the world – a team known for its amazing sense of community and strong team spirit. We’re passionate, we love challenges, and what we enjoy most is working together! Your main responsibilities will be; Supporting and assisting our customers via phone, email, and chat Delivering top-class service with empathy and a solution-oriented mindset Creating world-class customer satisfaction in every interaction Working towards set goals Translate content in newsletters, banners and products Creating content with a SEO-perspective, to ensure an effective communication to the specific market We offer you a developing role where you will be a part of an engaged team full of energy and goal oriented focus. About you: We truly value personal qualities and are looking for someone with a genuine passion for customer service – someone who understands that the smallest details can make the biggest difference. You are attentive, communicative, and driven by the desire to help others. It’s important that you thrive in a fast-paced, high-energy environment where things can change quickly. To succeed in this role, you need to be structured and detail-oriented in your work, able to take initiative and ownership, and be motivated by working towards goals together with your team. For this position, we are looking for colleagues who are fluent in both spoken and written Danish and English or Finnish and English. Team spirit and dedication are key parts of our culture. That’s why it’s essential that you enjoy being part of an engaged and supportive team – and that you're eager to contribute to a strong sense of togetherness, so we can reach our goals together. Are you ready to join the team? We offer a permanent part-time employment starting as soon as possible, according to agreement. Our working hours are during weekdays and regular office hours, and we work together at our office in Kalmar. Since we're constantly striving to create the world’s best customer experience, working hours may occasionally include evenings and/or weekends when needed. We believe that talent and personal qualities say more about your potential than documented experience. That’s why we use personality tests early in the recruitment process. For this role, we’ll also include a work sample to assess written communication skills. Does this sound like the right opportunity for you? Submit your application today! We review applications on a rolling basis, which means the position may be filled before the application deadline. If you have any questions about the role, feel free to reach out to David Carnelius, at [email protected] or Oscar Gorton, at [email protected]. We’re looking forward to hearing from you!
Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retailer. Med våra fyra varumärken Nordic Nest, Svenssons, KitchenTime & Lightshop driver vi E-handel i flera länder samt har fem butiker i Sverige; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm. Nu finns en möjlighet att vara med på resan och bli en del av vårt team i rollen som Sales Coordinator! Så, drivs du av e-handel, försäljning och att arbeta för att förbättra kundupplevelsen? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Vad innebär rollen? Som Sales Coordinator är du en nyckelspelare i att optimera våra sajter och skapa en smidig och inspirerande köpupplevelse för våra kunder. Du arbetar aktivt med merchandising, analyserar kundbeteenden och ser till att rätt produkter syns vid rätt tillfälle. Tillsammans med ditt team jobbar du för att öka konvertering, maximera försäljning och förbättra användarupplevelsen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar... Optimering och merchandising – se till att våra sajter är inspirerande och enkla att navigera Analys av kundbeteenden – identifiera förbättringsområden och optimera köpupplevelsen Prissättning och kampanjhantering – optimera dynamisk prissättning samt administrera kampanjer och prislistor Skapa nyhetsbrev – skapa och schemalägga utskick för att driva försäljning Sökmotoroptimering – analysera sökbeteenden och förbättra synligheten av våra produkter Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, driven och har en passion för e-handel och digital försäljning. Du gillar att analysera siffror, testa nya idéer och se resultat av ditt arbete. Vi tror att du... Är nyfiken, initiativrik och trivs i en dynamisk miljö där varje dag ser olika ut Har en analytisk förmåga och gillar att arbeta med siffror och insikter för att förbättra resultat Är kommunikativ och trivs med att samarbeta med olika team och avdelningar Har en känsla för försäljning och ett affärsmässigt mindset Är strukturerad, självgående och bra på att hålla flera uppgifter igång samtidigt Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift Har goda kunskaper i Office-paketet – erfarenhet av Excel är ett plus! Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på talang och personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Ann Korzonek, Head of Sales Support, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb