Lediga jobb i Växjö
Hitta ditt nästa lediga jobb i Växjö med vårt omfattande urval av lediga jobb. Sök, ansök, och ta steget mot din nästa karriärsteg. Upptäck möjligheterna här!
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Specialistpsykiatrin barn, unga och vuxna bedriver en modern och specialiserad psykiatrisk vård i samverkan med närstående och andra vårdgivare. En god arbetsmiljö med motiverande och kompetenta medarbetare är en förutsättning för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Verksamheten är organiserad i vårdenheter där personalen kan arbeta i heldygnsvård, öppenvård, dagsjukvård, mobilt team och få följa patienten i hela vårdkedjan. I omvårdnadsarbetet utgår vi från ett personcentrerat förhållningsätt, där vi alltid strävar efter att sätta patientens behov i centrum. Äldrepsykiatriska enheten erbjuder psykiatrisk specialistvård till personer över 70 år och består av en avdelning för psykiatrisk heldygnsvård, mottagning samt öppenvård. Målgruppen är nyinsjuknade i psykiatrisk sjukdom och i behov av specialistvård, multisjuka äldre där psykisk ohälsa ingår samt personer med misstänkt demenssjukdom eller svår beteendestörning som är i behov av utredning. Äldrepsykiatriska enheten är verksam i nya och fräscha lokaler och i huset finns generösa personalutrymmen samt kafeteria och personalgym. Enheten har ett nära samarbete med vårdgrannar såsom kommunal omsorg, länssjukvård och primärvård. På enheten arbetar skötare, sjuksköterskor, psykologer och läkare i team tillsammans med patient och anhöriga. Vi söker nu en psykolog till vår öppenvårdsmottagning. Som psykolog hos oss är du en viktig del i vårt bedömnings- utrednings- och behandlingsarbete. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som psykolog inom äldrepsykiatrin i Växjö har du en viktig roll i att stödja och behandla äldre personer med psykisk ohälsa och psykiatrisk problematik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Neuropsykologisk bedömning och utredning av vuxna med kognitiv svikt och demenssjukdom • Differentialdiagnostik vid komplex psykiatrisk och kognitiv symtombild • Psykologisk behandling av äldre patienter med psykisk ohälsa och psykiatrisk problematik • Stöd och rådgivning till anhöriga och närstående, både vid demensdiagnos och annan psykisk ohälsa • Du arbetar i nära samverkan med övriga yrkesgrupper i det multiprofessionella teamet, där du bidrar med din psykologiska kompetens i både diagnostik och behandlingsinsatser KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Gärna med erfarenhet av arbete inom psykiatri. För att lyckas i rollen som psykolog hos oss är du trygg i din yrkesroll, ansvarstagande och trivs med att både samarbeta och att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har lätt för att fatta beslut och har en god empatisk förmåga samt kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en person som är engagerad och ser möjligheter, har lätt för att tänka i nya banor och kan se logik och samband i komplex information. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Vi söker butiksmedarbetare/säljare till sommaren Är du social och gillar mode? Brinner du för att arbeta med människor och har en hög servicekänsla? Då är det kanske dig vi söker. Som butiksmedarbetare/säljare på Cenino Donna är din huvuduppgift att genom personlig och professionell service ge varje besökare en ihågkommen köpupplevelse. Dagligen driver du försäljning inom samtliga delar av vårt sortiment och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra uppsatta arbetsuppgifter med bravur. Arbetsuppgifter utöver den personliga servicen till våra kunder är uppackning, påfyllning, iordningställning, skyltning etc. det mesta som innefattar butiksarbete. Vi söker dig som: Är social, framåtgående med eget härligt driv. Brinner för försäljning och trivs med att arbeta med andra människor Har en genuin servicekänsla Alltid har kunden i fokus och vill ge varje besökare det lilla extra Har stort intresse för våra produkter och viljan att kanske utvecklas inom fashion/mode Är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs med att arbeta i team Du får möjligheten att arbeta i ett litet team med hög energinivå och kunniga medarbetare, som tillsammans är positiva, glada och roliga. Tjänsten ska täcka ordinarie personal under sommarmånaderna med stor chans till förlängning efter sommaren. Vi har öppet alla dagar i veckan så arbete på helg förekommer!
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Vill du ta första steget till att utvecklas som ledare? Hos oss kan du göra karriär inom snabbmatsbranschen och samtidigt få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar. Vem är du? För att trivas hos oss är du serviceinriktad och gilla ett högt arbetstempo. Du har en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra genom arbetsglädje med fokus på resultat och mål. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Din roll som driftledare innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar som ett team för att våra gäster ska få en upplevelse i världsklass. Du har överblick över restaurangens alla områden vilket innefattar kök, kassa och restaurangdel samt den yttre miljön runt restaurangen. Du ansvarar för planering, bemanning, utbildning och kontroll av restaurangens drift. Under handledning av restaurangchefen lär du dig jobbet och verksamheten steg för steg på de olika stationerna samt genom våra interna utbildningar. Vad erbjuder vi? Ett fartfyllt jobb där du driver ett sammansvetsat team och utvecklas som ledare. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt ett chefstillägg. Som driftledare får du ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar. Du får också möjlighet att ansöka till vårt utbildningsprogram för blivande restaurangchefer. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss innebär det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap och detta genomsyrar det dagliga arbetet på MAX. Välkommen att söka! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Vikaholmsallén i Växjö är ett äldreboende med inriktning Utevistelse & Trädgård Vi har 54 lägenheter fördelade på tre våningsplan, inriktningen är demens och somatik. Beskrivning av tjänsten Vikariat Arbetstider under dagtid, helgfria vardagar. Tillträdesdatum är enligt överenskommelse Körkort är ett krav Stämmer denna beskrivning in på dig? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, har yrkeserfarenhet och ett intresse för äldreomsorgen. Som person är du ansvarstagande, självständig och ödmjuk med förmågan att prioritera. Du trivs med att handleda och delegera omvårdnadsmedarbetare i hälso- och sjukvårdsuppgifter och motiveras av att tillsammans med dina kollegor skapa en högkvalitativ vård för dem som bor hos oss. På våra boenden får du ett omväxlande arbete där du dels arbetar långsiktigt med hälsoplaner för att öka livskvaliteten för de boende men där det är också du som gör bedömningar och fattar beslut om åtgärder i akuta situationer. I ditt ansvar ingår också att erbjuda en god palliativ omvårdnad. Omställningen till Nära vård gör att allt fler sjukvårdsinsatser på specialiserad nivå sker på boendet. Det ger dig en mångfald av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetet är självständigt samtidigt som du har tillgång till många kompetenta kollegor i våra sjuksköterskenätverk. Som sjuksköterska i Attendo är du betydelsefull och din kompetens värdesätts högt. Du är en del av laget som arbetar för att stärka individen. Du har en arbetsledande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten. Våra värderingar är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Delar du dem? Varmt välkommen med din ansökan! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, via samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-05-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Letar du efter ett sommarjobb där du får använda dina truckkunskaper? Vi söker nu ambitiösa truckförare till ett sommarvikariat i Växjö! För vår kunds räkning söker vi nu truckförare för ett sommaruppdrag på heltid. Som truckförare kommer du ta dig an en roll med självständighet och eget ansvar, där din initiativförmåga kommer vara en nyckel till framgång. Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen bestå av sortering, lastning och lossning av inkommande och utgående varor på terminalen. Därför ser vi gärna att du är en person gillar ett fysiskt arbete och att röra på dig under dina arbetsdagar. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du truckkort med behörigheterna A1–4 och B1–4. Arbetstider är förlagda måndag- fredag, kl 07.00-16.00 med start omgående. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men utför arbetet som konsult hos vår kund. DETTA SÖKER VI Som person är du stresstålig, noggrann och initiativtagande. Du har en stark arbetsvilja, tycker om att arbeta i högt tempo och är en lagspelare. Du kommunicerar obehindrat på svenska. Har du erfarenhet från lager, truckkörning och logistikbranschen är detta meriterande. Intresserad? Sök då tjänsten redan idag! Vi gör löpande urval och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker för vår kunds räkning en hjullastarförare för uppdrag på återvinningscentralen i Häringetorp! SSAM har en långsiktig vision om att skapa ett Småland utan avfall, vilket tydligt visar deras dedikation till hållbarhet och miljöskydd. Deras arbete bygger på en stark värdegrund som inkluderar värdeorden Glädje, Respekt, Framåtanda, Hållbarhet, Tillsammans. Dessa värdeord speglar företagets synsätt och engagemang för att skapa en positiv förändring genom att främja samarbete, hållbarhet och glädje i sitt arbete med att hantera avfall och bidra till en mer resurseffektiv framtid. Vi söker dig som kan arbeta i sommar och som vill arbeta som maskinist hos SSAM i Häringetorp, Växjö! Nu söker vi en Maskinist till avfallsanläggningen i Häringetorp. Du kommer att ansvara över återvinningen och materialet på avfallsanläggningen. Dina uppgifter blir framför allt att köra hjullastare och hantera godset på anläggningen, men även arbeta med att lasta och lossa gods. Du kommer arbeta med återvinning av allt från glas till papper och plast. Det är av stor vikt att du arbetar med ett högt säkerhets och miljötänk då det kan förekomma farligt avfall i arbetet. Arbetet kräver väldigt mycket ansvar och självständigt arbete, du bör ha god förmåga att hålla många bollar i luften och ha ett sinne för noggrannhet. Du kommer dagligen att arbeta med att köra hjullastare, meriterande med erfarenhet sedan tidigare. DETTA SÖKER VI Du är en person som trivs med att arbeta ute och trivs med att samarbeta med andra. Denna roll passar dig som besitter en hög arbetsmoral och en väldig noggrannhet. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara ordentlig, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Du är van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Krav på behörigheter för tjänsten: -Erfarenhet – Flera års erfarenhet av att köra hjullastare med både skopa och gafflar. -Hjullastarutbildning – Giltigt utbildningsintyg eller yrkesbevis för hjullastare. -Grävmaskinsvana – Erfarenhet av liknande arbete med grävmaskin och dess skopor. -B-körkort – Krävs för att kunna transportera sig till och från arbetsplatsen. Om du tror att du har de kvalifikationer och egenskaper vi söker, ser vi fram emot att få din ansökan. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag! Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Till Högstorps skola söker vi nu en lärare i åk 2. Högstorp skola är en F-6 skola som ligger på stadsdelen Högstorp både nära till skogen och staden. Vi är ca 310 elever på skolan och ett fyrtiotal medarbetare. På vår skola vill vi ha elever som är kreativa, engagerade och utvecklas så långt som möjligt efter sina förmågor. För att uppnå det här behöver eleverna känna trygghet i sig själva och i gruppen. Eleverna känner ansvar för sitt arbete, sina relationer och sin miljö Som lärare hos oss ingår du i arbetslag åk f-3 fritids, samt i ett flerlärarskap med kollegor i den årskurs du kommer att tillhöra. Du arbetar med att planera och genomföra undervisning enligt gällande läroplan. Såväl nyutexaminerade som nyanställda har en mentor på skolan som stöttar och vägleder utifrån de behov som finns. Vi arbetar kollegialt och teamkänslan är viktig då vi tror starkt på att det är tillsammans som vi uppnår de bästa resultaten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet för undervisning i åk 1-3. Du har en medveten tanke kring din roll som pedagog och är en tydlig ledare som arbetar strukturerat utifrån gällande styrdokument och som har ett positiv förhållningssätt. Du har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat med engagemang, nyfikenhet och trygghet i gruppen och har goda kunskaper i att möta elevers olika behov utifrån deras olika förutsättningar. Du stimulerar alla elever till att utvecklas dokumenterar deras resultat och informerar elever och vårdnadshavare på ett bra sätt om hur inlärningen fortskrider. Du har även god samarbetsförmåga, är öppen för ett kollegialt lärande, gillar att arbeta i team och är positiv till utveckling även av verksamheten och dig själv. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med fokus på omställningen till en god och nära vård och omsorg. Förflyttningen handlar om att skapa en mer personcentrerad och tillgänglig verksamhet som bättre möter invånarnas behov med fortsatt hög kvalitet och förmåga att hantera den demografiska utvecklingen. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill göra skillnad och brinner för att utveckla verksamheten. Är du en av dem? Som verksamhetsutvecklare blir du en viktig del av vår utvecklingsavdelning en dynamisk och kompetent grupp på 16 personer med olika roller inom verksamhetsutveckling, support, förvaltning och administration. Här arbetar du tillsammans med sex andra verksamhetsutvecklare i en miljö där idéer tas tillvara, samarbete är nyckeln och där vi gemensamt driver utvecklingen framåt för framtidens vård och omsorg. Med ett tydligt fokus på dem vi är till för och på de processer som styr mot förvaltningens mål, kommer du som verksamhetsutvecklare att vara en nyckelperson i vårt arbete framåt. Tillsammans med verksamheten driver och leder du utvecklings- och implementeringsarbete som initieras både från politiken och från verksamheten själv. Du är också ett metodstöd för chefer och medarbetare i frågor som rör kvalitets- och förbättringsarbete, och bidrar till att skapa strukturer för långsiktig utveckling och förbättrad kvalitet i vår verksamhet. Tillsammans med verksamheten kommer du: • Driva och leda processutveckling, utvecklings- och implementeringsarbete samt projekt kopplade till vår omställning mot en god och nära vård och omsorg. • Ge metodstöd och coacha chefer kring systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete. • Planera och genomföra utbildningsinsatser, workshops och processkartläggningar ute i verksamheten. • Omvärldsbevaka inom angivna uppdrag och områden. All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och verksamheter som berörs, vilket innebär att du kommer att samarbeta inom flera olika områden och med olika professioner inom förvaltningen. Arbetet innebär även omfattande samverkan med andra myndigheter, organisationer och externa aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst treårig högskoleexamen inom ett relevant område, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flera års erfarenhet av projektledning, utvecklingsarbete och kvalitetsarbete gärna inom kommun, region eller annan större och komplex organisation. Då arbetet innebär mycket samverkan, både internt och externt, ställs höga krav på din samarbetsförmåga för att kunna driva arbetet framåt. Vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och inger förtroende genom din erfarenhet. Du är lösningsfokuserad, har handlingskraft och engagemang, och kan självständigt driva ditt arbete från idé till realisering. Du har förmåga att snabbt växla mellan olika frågor och att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att engagera människor och skapa samsyn samt delaktighet i förändringsprocesser. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen krävs att du har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift samt god digital vana. Du har B-körkort. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som medicinsjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom medicinsk vård. Du kommer att vårda patienter med olika medicinska tillstånd, administrera medicinering och samarbeta med vårdteam. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan utvecklas tillsammans med Almia. Finner du tjänsten som Medicinsjuksköterska till Växjö intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 578 jobb