twoday INSIKT AB jobb

Lediga jobb hos twoday INSIKT AB

Bid Manager
twoday INSIKT AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Nu söker vi en Bid Manager som vill ta en nyckelroll i vårt säljteam och vara med på en tillväxtresa i en framgångsrik organisation med stark entreprenörsanda. Här får du kombinera affärsmannaskap och strategiskt tänkande med struktur och samarbete och samtidigt ha kul på vägen.  Vad du kommer bidra med Som Bid Manager hos twoday Ciceron har du huvudansvaret för våra anbudsprocesser. Tillsammans med våra produktägare, säljchefer och andra duktiga medarbetare arbetar du både strategiskt och operativt med att ta fram anbud för att vinna offentliga upphandlingar. I din roll driver du anbudsarbetet, från bevakningar av nya upphandlingar till avtalssignering. Du bidrar även till att utveckla våra befintliga affärer genom tilläggsförsäljning på befintliga avtal och arbetar nära vår marknadsavdelning för att skapa kampanjer och synlighet för våra produkter. Du är en mycket god kommunikatör i både tal och skrift och har ett genuint intresse för affärer. Vidare är du analytiskt lagd, men också noggrann och strukturerad. Självklart är du en lagspelare som skapar goda relationer både internt och externt.  Dina erfarenheterDet viktigaste för det här jobbet är att du har några års erfarenhet av att arbeta inom ramen för LOU och anbudsarbete på en nivå som gör dig självständig och initiativtagande. Vi letar efter dig som drivs av att skapa tillväxt, kan organisera ditt arbete effektivt samt gillar att hantera flera projekt parallellt.  Egenskaper vi tror krävs för att lyckas i rollen: Du kan överblicka och sammanfatta stora informationsmängder. Du kan dra egna slutsatser och bidra i arbetet med analyser och strategier. Du arbetar strukturerat och har öga både för helhet och detaljer. Du är bra på att ställa krav i din roll som bid manager. Du har god språkkänsla och kan formulera säljande och professionella texter på svenska. Hos oss har vi ett öppet och positivt sinne, vilket vi kommer att värdesätta även hos dig. Rollen kräver framför allt att du har en stark vilja att göra affärer, ett stort engagemang och driv, i kombination med att du är strukturerad och uthållig. Vårt erbjudandePå twoday Ciceron värnar vi om våra medarbetare och vi tror och hoppas att även du vill arbeta länge hos oss och vara med vår resa mot nya höjder. twoday Ciceron är en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och stort utrymme att utvecklas. Vårt främsta mål är att du som medarbetare kan arbeta i miljö som är trivsam, innovativ, och framförallt - rolig! Utöver en härlig miljö och kompetenta kollegor så har vi ett fint förmånspaket med 30 dagars betald semester, friskvård, en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete, fast månadslön och möjlighet till att bli delägare i bolaget genom twodays investeringsprogram (TOP).  Hos oss hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. Med nära 3000 anställda i Norden arbetar vi för att skapa en bättre morgondag, som ger mervärde för oss som människor och samhället som helhet. Vi tror att med rätt medarbetare och högteknologiska lösningar kan vi skapa en tydligare bild av var vi är just nu - och var vi kommer vara imorgon. Låter detta som en perfekt matchning för dig? Skicka in din ansökan till oss snarast, vi kommer ta del av urvalet och bjuda in till intervjuer löpande. Om du har några frågor kring rollen, hör av dig till Affärsområdeschef Berit Backvid ([email protected]) eller Talent Acquisition Business Partner Matilda Persson ([email protected]).  Mångfald & Inkludering Möter du inte varje krav? Studier har visat att kvinnor och andra underrepresenterade grupper är mindre benägna att ansöka till ett jobb om dom inte möter varje kvalifikation. På twoday Ciceron är vi dedikerade att bygga en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Om du är intresserad av denna roll men din tidigare erfarenhet inte matchar arbetsbeskrivningen till hundra procent uppmanar vi dig att ansöka ändå.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Account Manager
twoday INSIKT AB
Företagssäljare

We are looking for a talented Account Manager to join our ambitious and kind-hearted team in Gothenburg.  Do you want to work in sales where you drive the entire process - from first contact to closing the deal? In this role, you’ll build long-term customer relationships, grow business opportunities, and help shape the future of our consulting services, with the full support of a collaborative and fast-moving team. This is a great fit for someone who enjoys clear goals, fast pace, and the freedom to take real ownership of their work. What you'll do Identifying and reaching out to new potential customers Building and developing strong, long-term client relationships Driving business growth together with our delivery- and consultant teams Matching the right expertise to the right customer needs Working closely with the team to continuously improve how we work and create long-term value for the organization Your main focus will be the Gothenburg region, but you’ll also have the possibility to contribute to cross-border deliveries in places like Stockholm, Copenhagen, Oslo and Helsinki. Who we think you are You’re a self-driven, goal-oriented person who enjoys taking full ownership of your sales process, and gets energy from seeing results. We believe you have: At least 5 years of experience in B2B sales A strong track record of booking and leading client meetings A natural ability to build trust and navigate complex customer needs A genuine motivation to reach goals and continuously keep growing  It's a big plus if you've worked in the tech or consulting industry, but what matters most is your mindset and drive. Our offer As a part of twoday, you’ll be part of a culture built on trust, collaboration and ambition. We work across borders – sharing knowledge, celebrating wins, and supporting each other.  In addition to a great work environment and supportive colleagues, you’ll enjoy a flexible schedule, generous benefits including wellness allowance, pension and insurance, the possibility to work in a hybrid setup, and much more. While your base will be Gothenburg and the team here, you’ll also be collaborating closely with our sales team in Stockholm. Since we're a Nordic company, you'll have colleagues in Denmark, Norway, Finland and Lithuania too. In other words, you get the best of both worlds: local ownership with international reach. We believe great results come from people who feel safe to be themselves – and have fun while making an impact.  Diversity & Inclusion Are you not meeting all the requirements listed? Studies have shown that women and minority groups are less likely to apply for a job if they don't meet every qualification. We're dedicated to build a workplace of diversity and inclusion. If you are excited about this role but your previous experience does not match the job description, we encourage you to apply anyway.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Bid Manager
twoday INSIKT AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Nu söker vi en Bid Manager som vill ta en nyckelroll i vårt säljteam och vara med på en tillväxtresa i en framgångsrik organisation med stark entreprenörsanda. Här får du kombinera affärsmannaskap och strategiskt tänkande med struktur och samarbete och samtidigt ha kul på vägen.  Vad du kommer bidra med Som Bid Manager hos twoday Ciceron har du huvudansvaret för våra anbudsprocesser. Tillsammans med våra produktägare, säljchefer och andra duktiga medarbetare arbetar du både strategiskt och operativt med att ta fram anbud för att vinna offentliga upphandlingar. I din roll driver du anbudsarbetet, från bevakningar av nya upphandlingar till avtalssignering. Du bidrar även till att utveckla våra befintliga affärer genom tilläggsförsäljning på befintliga avtal och arbetar nära vår marknadsavdelning för att skapa kampanjer och synlighet för våra produkter. Du är en mycket god kommunikatör i både tal och skrift och har ett genuint intresse för affärer. Vidare är du analytiskt lagd, men också noggrann och strukturerad. Självklart är du en lagspelare som skapar goda relationer både internt och externt.  Dina erfarenheterDet viktigaste för det här jobbet är att du har några års erfarenhet av att arbeta inom ramen för LOU och anbudsarbete på en nivå som gör dig självständig och initiativtagande. Vi letar efter dig som drivs av att skapa tillväxt, kan organisera ditt arbete effektivt samt gillar att hantera flera projekt parallellt.  Egenskaper vi tror krävs för att lyckas i rollen: Du kan överblicka och sammanfatta stora informationsmängder. Du kan dra egna slutsatser och bidra i arbetet med analyser och strategier. Du arbetar strukturerat och har öga både för helhet och detaljer. Du är bra på att ställa krav i din roll som bid manager. Du har god språkkänsla och kan formulera säljande och professionella texter på svenska. Hos oss har vi ett öppet och positivt sinne, vilket vi kommer att värdesätta även hos dig. Rollen kräver framför allt att du har en stark vilja att göra affärer, ett stort engagemang och driv, i kombination med att du är strukturerad och uthållig. Vårt erbjudandePå twoday Ciceron värnar vi om våra medarbetare och vi tror och hoppas att även du vill arbeta länge hos oss och vara med vår resa mot nya höjder. twoday Ciceron är en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och stort utrymme att utvecklas. Vårt främsta mål är att du som medarbetare kan arbeta i miljö som är trivsam, innovativ, och framförallt - rolig! Utöver en härlig miljö och kompetenta kollegor så har vi ett fint förmånspaket med 30 dagars betald semester, friskvård, en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete, fast månadslön och möjlighet till att bli delägare i bolaget genom twodays investeringsprogram (TOP).  Hos oss hittar du ett väl sammansvetsat gäng som hjälper varandra och våra kunder att nå framgång varje dag. Med nära 3000 anställda i Norden arbetar vi för att skapa en bättre morgondag, som ger mervärde för oss som människor och samhället som helhet. Vi tror att med rätt medarbetare och högteknologiska lösningar kan vi skapa en tydligare bild av var vi är just nu - och var vi kommer vara imorgon. Låter detta som en perfekt matchning för dig? Skicka in din ansökan till oss snarast, vi kommer ta del av urvalet och bjuda in till intervjuer löpande. Om du har några frågor kring rollen, hör av dig till Affärsområdeschef Berit Backvid ([email protected]) eller Talent Acquisition Business Partner Matilda Persson ([email protected]).  Mångfald & Inkludering Möter du inte varje krav? Studier har visat att kvinnor och andra underrepresenterade grupper är mindre benägna att ansöka till ett jobb om dom inte möter varje kvalifikation. På twoday Ciceron är vi dedikerade att bygga en arbetsplats som genomsyras av mångfald och inkludering. Om du är intresserad av denna roll men din tidigare erfarenhet inte matchar arbetsbeskrivningen till hundra procent uppmanar vi dig att ansöka ändå.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Löneadministratör
twoday INSIKT AB
Löne- och personaladministratörer

Din roll Som Löneadministratör på twoday tar du fullt ägarskap för lönehanteringen i ett dynamiskt företag med nästan 300 anställda i Sverige. Vår personalstyrka består av både interna medarbetare och konsulter, så erfarenhet från en liknande miljö är en stor fördel. Ditt arbete kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv löneprocess, följa lagar och avtal samt skapa en bra upplevelse för våra anställda. Dina ansvarsområden Hantera löneadministrationen för hela företaget – från början till slut Säkerställa korrekt lönehantering i enlighet med lagar och kollektivavtal (erfarenhet inom detta område är meriterande) Driva projekt och initiativ för att utveckla vår interna lönefunktion Vara kontaktperson för lönerelaterade frågor Möjlighet att bredda din roll inom ekonomi, fakturering och redovisning om du vill Vem vi tror att du är Trygg i din kompetens och van vid att arbeta självständigt Riktigt vass inom Visma Lön 600 Lösningsorienterad – du trivs i förändring och tar egna initiativ Prestigelös och proaktiv – du är nyfiken och gillar att lösa problem Har några års erfarenhet från en liknande roll, i kombination med relevant utbildning inom området Bosatt i Umeå med omnejd Vårt erbjudande En roll där du verkligen kan göra skillnad, med möjlighet att växa inom ekonomi om det intresserar dig Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv samt personlig utveckling Ett härligt kontor i Umeå samt möjligheten att arbeta remote vid behov Mångfald & Inkludering Uppfyller du inte alla krav som listas? Studier har visat att kvinnor och minoritetsgrupper är mindre benägna att söka jobb om de inte uppfyller varenda kvalifikation. Vi är engagerade i att bygga en arbetsplats präglad av mångfald och inkludering. Om du är entusiastisk inför denna roll men inte har exakt den erfarenhet som efterfrågas i annonsen, uppmuntrar vi dig att söka ändå.

95 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Systemutvecklare
twoday INSIKT AB
Systemadministratörer

Vi söker en skicklig och engagerad systemutvecklare som vill vara med och skapa framtidens lösningar för offentlig sektor. Hos oss får du möjlighet att utveckla innovativ och effektiv mjukvara som gör skillnad för samhället och dess invånare. Om du har en passion för att bygga hållbara och användarvänliga system, samt vill bidra till en digital transformation inom offentlig verksamhet, då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med utmanande projekt och ett nära samarbete med både teknik och verksamhet. Vill du liksom oss växa med våra kunder, medarbetare och produkter, i kombination med att du har kul på jobbet? Då är drömjobbet ute nu! Om rollen I rollen som systemutvecklare arbetar du med våra produkter inom området för informationshantering som levereras som molntjänster och on-premise. Du kommer att arbeta i ett agilt utvecklingsteam där alla i teamet stöttar varandra. Du bör ha relevant utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. En eller flera av följande kunskaper/erfarenheter är meriterande: C#, Razor Pages, Python, jQuery och C/C++ OWASP, WCAG och CSS3 SQL databaser, Microsoft SQL Server Vem är du? I denna tjänst är din utbildningsbakgrund inte det viktigaste, men du är tekniskt intresserad och brinner för att lära dig nya saker. Vi erbjuder 30 dagars betald semester Flexibel vardag och hybridarbete Friskvård 4 000 kr/år Ta del av twodays interna kontaktnätverk med över 2 200+ IT-kompetenser inom hela Norden. Möjlighet att gå med i twodays investeringsprogram (TOP) Ansökan Låter det som den perfekta rollen för dig? Vänta inte med att skicka in ditt CV och personliga brev. Har du några frågor om tjänsten så tveka inte på att höra av dig till Affärsområdeschef Berit Backvid på [email protected] eller CTO Fredrik Karlsson på [email protected]

107 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Löneadministratör
twoday INSIKT AB
Löne- och personaladministratörer

Din roll Som vår Löneadministratör tar du fullt ägarskap för lönehanteringen i ett dynamiskt företag med nästan 300 anställda. Vår personalstyrka består av både interna medarbetare och konsulter, så erfarenhet från en liknande miljö är en stor fördel. Ditt arbete kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv löneprocess, följa lagar och avtal samt skapa en bra upplevelse för våra anställda. Dina ansvarsområden Hantera löneadministrationen för hela företaget – från början till slut Säkerställa korrekt lönehantering i enlighet med lagar och kollektivavtal (erfarenhet inom detta område är meriterande) Vara kontaktperson för lönerelaterade frågor Driva projekt och initiativ för att utveckla vår interna lönefunktion Möjlighet att bredda din roll inom ekonomi, fakturering och redovisning om du vill Vem vi tror att du är Trygg i din kompetens och van vid att arbeta självständigt Lösningsorienterad – du trivs i förändring och tar egna initiativ Prestigelös och proaktiv – du är nyfiken och gillar att lösa problem Har minst några års erfarenhet från en liknande roll, i kombination med relevant utbildning inom området Vårt erbjudande En roll där du verkligen kan göra skillnad, med möjlighet att växa inom ekonomi om det intresserar dig Ett dynamiskt och samarbetsinriktat arbetsklimat där du jobbar med ambitiösa, omtänksamma och kreativa kollegor Möjligheter till utveckling och karriärväxt i en miljö som värdesätter innovation, initiativförmåga och lärande En kultur som värnar om ditt välmående, balans mellan arbete och privatliv samt personlig utveckling Ett riktigt härligt och socialt kontor i Göteborg, på Kungsportsavenyen 1, samt möjligheten att arbeta på distans Mångfald & Inkludering Uppfyller du inte alla krav som listas? Studier har visat att kvinnor och minoritetsgrupper är mindre benägna att söka jobb om de inte uppfyller varenda kvalifikation. Vi är engagerade i att bygga en arbetsplats präglad av mångfald och inkludering. Om du är entusiastisk inför denna roll men inte har exakt den erfarenhet som efterfrågas i annonsen, uppmuntrar vi dig att söka ändå.

121 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025