Bankomat – Framtidens kontanthantering i en digital värld Bankomat är hjärtat i Sveriges kontanthantering – just nu expanderar vi genom att bygga upp en ny värdeverksamhet med sex satellitkontor runt om i landet. Vi stärker vår IT-infrastruktur, moderniserar vår digitala miljö och gör förflyttning till molnet. Om rollen Som Incident Manager hos oss arbetar du tillsammans med kollegor och externa leverantörer för att snabbt och effektivt hantera alla incidenter som kommer in. Du tillhör vår centrala IT-avdelning där vi delar kunskap, stöttar varandra och arbetar enligt ITIL-processer. Rollen kräver en stark operativ förmåga kombinerat med taktiskt tänkande och en hög grad av koordineringsförmåga, struktur och pragmatism. Du bidrar till en stabil drift och ser till att rätt resurser mobiliseras vid kritiska situationer. Dina ansvarsområden Som Incident Manager säkerställer du att incidenter hanteras effektivt, att verksamheten lär sig av tidigare händelser och att våra processer kontinuerligt förbättras. Du ansvarar för vårt ärendehanteringssystem JIRA. Exempel på arbetsuppgifter: Samarbeta med leverantörer och upprätthålla starka relationer kopplat till incidenthantering. Koordinera och hantera alla incidenter enligt ITIL-processer och säkerställa snabb återställning av tjänster. Delta i revisioner och riskanalyser samt omvärldsbevaka incident management för att säkerställa regelefterlevnad. Vidareutveckla rutiner för incident- och problemhantering samt skapa lärande från tidigare händelser och stötta organisationen genom utbildning. Vi söker dig som har: God erfarenhet av incidenthantering och förmåga att koordinera, driva, dokumentera och följa upp incidenter. Erfarenhet av ITIL och ITSM-verktyg. Stark kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av outsourcad IT-miljö och samarbete med stora systemleverantörer. Eftergymnasial utbildning och några års relevant yrkeserfarenhet i samma eller närliggande roll. Meriterande erfarenheter: Är du ITIL-certifierad och/eller har arbetat inom bank, finans eller värdeverksamhet där du kommit i kontakt med EBA, ISAE och DORA är det ett stort plus. Även arbete i tvärfunktionella team och med monitoreringsverktyg värdesätter vi. Varför jobba hos oss på Bankomat? Var med på en spännande utvecklingsresa för en samhällsviktig tjänst. Bli en del av ett team med tydligt och coachande ledarskap. En arbetsplats att trivas på – centralt belägen i Stockholm. Våra förmåner Tjänstepension, ITP1 & pensionsrådgivning via Söderberg & Partners Sjukvårdsförsäkring via EuroAccident Rehabiliteringsförsäkring samt extra olycksfallsförsäkring vid hemarbete Friskvårdsbidrag, 5000 kr/år & Hälsokontroll via Feelgood Rabatt hos SATS och på glasögon hos Smarteyes Placering & arbetstider Tjänsten är placerad på vårt Stockholmskontor, Holländargatan 10, mitt i centrala Stockholm. Rollen kräver stor närvaro på kontoret men det finns vissa möjligheter till distansarbete. Tjänsten omfattar helgfri måndag–fredag kl. 08.30–17.00, med en ordinarie arbetstid på 38,5 timmar/vecka. Ansökan Vi arbetar löpande med rekrytering och träffar kandidater kontinuerligt. Har du fler frågor rörande tjänsten kontakta: Johanna, Talent Acquistition Consultant [email protected] Om Bankomat Bankomat AB är en nyckelaktör i Sveriges finansiella infrastruktur och ansvarar för att säkerställa tillgången till kontanter i hela landet. Vi ägs av de största svenska bankerna – Nordea, SEB, Handelsbanken, Swedbank och Danske Bank – med Länsförsäkringar Bank representerade i styrelsen. Vi expanderar genom att bygga upp en ny värdeverksamhet med sex satellitkontor.
HÜBNER Photonics is a leader in developing and manufacturing high-performance lasers for groundbreaking applications in life sciences, AR/VR, quantum technology, and semiconductor manufacturing. For over 20 years our products have been used by Nobel scholars and cancer researchers to drive medical breakthroughs and power the technologies of tomorrow. They are globally acclaimed for their quality and reliability. The successful candidate will join a growing team of dedicated Sales- and Product Management professionals, building customer relationships by providing knowledgeable technical support and exceptional customer service. You will be responsible for developing new business, supporting existing customers, and growing our brand recognition, especially around your own product lines. Key Responsibilities Technical support on high-performance lasers and laser systems to new customers as well as to established key accounts and selected distributors. Cultivating quality relationships with customers through value-added consultative selling and after-sales service. Providing technical support and service by developing detailed knowledge of HÜBNER Photonics’ products and how they perform in common customer applications. Driving improvements and further development of selected product lines, through interactions with the R&D teams in Sweden and Germany. Daily utilization of software systems such as CRM and ERP to manage leads, opportunities, quotations, and sales independently. Travel to meet customers and distributors, and participate in selected tradeshows and conferences, though most of the daily customer interactions are through video meetings and e-mail conversations. Actively promote the brand recognition of HÜBNER Photonics and engage regularly with HÜBNER Photonics Marketing team to share insights and feedback, and to develop new leads. Contribute as a team player in the Sales Team at Cobolt AB with eagerness, honesty, and curiosity. Qualifications Solid technical education in physics, optics or biochemistry, preferably with adequate previous work experience from the Photonics Industry. A true interest in, and capability to learn, complex photonics products and their applications. Excellent communication and interpersonal skills, both written and in presentations. Ability to communicate technical information efficiently and effectively within all levels of an organization, both internally and externally. Ability to work independently with minimum supervision in a dynamic fast paced environment. Experience from other photonics products, lasers or applications is an advantage. Applicants must have a valid working permit in Sweden as well as a permit to travel internationally. Fluent in English. Conversational in Swedish. Driver’s license for private cars is an advantage Sales or customer service experience of technical products is an advantage. So is education or work experience in any of our target applications. What we offer At HÜBNER Photonics you will be a part in the development, manufacturing and sales of highly advanced laser products, crucial for our customers’ work and businesses. You will join a diverse, skilled, and dedicated team that is proud of our products and work together in a friendly atmosphere, where sharing ideas over a cup of coffee can be as important as the standard meeting. We offer a dynamic and buzzing workplace in Stockholm including Manufacturing, R&D, Marketing and Sales, and Administration. Together we create a diverse and fun-loving team of passionate, hardworking people, who value the unique contributions that everyone brings to the organization. We are an organization that cares about the success and well-being of our colleagues and our customers, and we strive to create a culture that embraces equality, health, respect, and passion which radiates from the inside out.
About the position Manta Marine is a global leader in maritime technology, providing advanced solutions that help the shipping industry reduce its environmental impact. We enable fleets to optimize operations while ensuring regulatory compliance. As a Senior Fullstack Developer, you’ll play a key role in developing our fleet analytics platform. Working closely with our small, agile development team, you’ll build and maintain comprehensive, feature-rich web applications that bring real value to our users. About you You’re a fullstack developer with a solid technical foundation and an interest in building well-structured, scalable software. You also bring: Strong experience with Java or Kotlin Deep knowledge of backend services, including API design and development Hands-on experience with React and TypeScript Familiarity with relational and/or time-series databases (e.g. PostgreSQL, InfluxDB) Nice to have: Experience with AWS (SQS, SNS, Lambda, ECS, IaC, CodeBuild, CodePipeline) Knowledge of CI/CD pipelines Experience with GitHub workflows and actions Familiarity with the maritime industry and its regulations Beyond technical skills, we value curiosity, collaboration, and a pragmatic approach to problem-solving. You thrive in a team where ideas are exchanged openly, and you’re eager to contribute to a product with real impact. Why Manta Marine? We build technology that solves real challenges in an evolving industry that still has a long way to go. Our team is experienced, friendly, and driven by a shared goal: making shipping more efficient and sustainable. Fast-moving environment with short decision lines Tech that matters—helping fleets minimize their environmental footprint People-first culture—sports clubs, social events, and a great atmosphere Join our journey! Apply now—we’re interviewing continuously. If you have questions regarding the position, reach out to Frida Greve at [email protected]. We look forward to hearing from you!
Vilka är vi? Waybler är ett innovativt techbolag som grundades 2015 och som specialiserar sig på smarta laddlösningar för elbilar. Med ett starkt fokus på hållbarhet och kostnadseffektivitet utvecklar vi både hårdvara och mjukvara från grunden för att optimera laddinfrastrukturen hos fastighetsägare och företag. Våra produkter och tjänster används av några av Sveriges största fastighetsägare, där vi inte bara levererar laddboxar utan även skräddarsydda affärssystem som gör elbilsladdning enkel och effektiv. På Waybler kombinerar vi tekniknörderi med en passion för framtidens energi – och vi söker nu en ny talang som vill vara med och forma framtiden! Såhär kommer du att bidra: Som .NET-utvecklare hos oss kommer du ingå i ett team med sex andra personer. Waybler är ett litet snabbrörligt bolag där du kommer få chans att arbeta i hela utvecklingskedjan, med allt från nyutveckling, implementation och underhåll i olika typer av applikationer. På Waybler jobbar vi brett och du kommer att få utveckla i vår app, på webben-portaler och i mjukvaran i våra laddboxar. Vem är du? Vi på Waybler litar 100 % på varandras kompetens och söker dig som trivs i en bred roll där du får ta eget ansvar, men alltid ha ett erfaret team att samarbeta med och lära sig av. Vi ser även att du är en riktig teknikentusiast som är nyfiken och älskar att lösa problem oavsett vart i stacken du befinner dig. Vi söker dig som: Har 2–5 års erfarenhet av .NET och C#-utveckling Erfarenhet och vilja av att jobba med fullstackutveckling. Talar flytande svenska Det är meriterande om du har erfarenhet av system och tekniker som .NET Orleans, Kafka, Kubernetes, RabbitMQ, Blazor, InfluxDB och MAUI. Vi erbjuder: Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du har stort eget ansvar, friheten att påverka ditt arbete och jobba med den senaste tekniken. Vi tror på en flexibel arbetsmiljö och erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där kunskapsutbyte och samarbete står i fokus. Dessutom erbjuder vi kompetensutveckling samt ett generöst förmånspaket. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Har du en GitHub-profil eller egna projekt du är stolt över? Skicka gärna med en länk – vi är nyfikna på vad du skapat! Har du frågor? Kontakta vår rekryterare Selma: [email protected]
Vill du arbeta med avancerade IT-lösningar i en hybridmiljö? Drivs du av att lösa komplexa utmaningar och utveckla tekniska plattformar som gör skillnad? På Intersport får du chansen att kombinera din tekniska expertis med innovativt tänkande. Som IT-specialist inom infrastrukturblir du ansvarig för att hantera, optimera och vidareutveckla våra serverplattformar, virtualiserade miljöer, storage- och backup-lösningar – både on-prem och i molnet.Om ossIntersport är Sveriges ledande sportdestination och en plats där vi tror att sport har kraften att förändra liv, skapa gemenskap och sprida glädje. Här möts du av ett engagerat team som präglas av nytänkande och en stark vilja att vinna tillsammans. På vårt huvudkontor i Krokslätts Fabriker är beslutsvägarna korta och stämningen familjär – här skapar vi framtidens lösningar med människan i fokus. Om jobbetSom IT-specialist hos oss får du en viktig roll i vår tekniska drift. Du ansvarar för att hantera, uppgradera och underhålla våra serverplattformar, virtualiserade miljöer, storage-lösningar och backup-system. Vi arbetar med både on-prem och molnbaserade tjänster, och din insats blir avgörande för att säkerställa att dessa system fungerar optimalt. I rollen ingår även teknisk 2-linjens support inom ditt specialistområde, där du hjälper till att lösa mer komplexa problem och frågor. Du kommer att arbeta med att övervaka våra system (Windows Server och Linux), Microsoft Active Directory, Exchange Server, SQL Servers och andra kritiska tjänster. När du är redo kommer du också att ingå i beredskap för att säkerställa att våra system alltid är säkra och tillgängliga. Dina arbetsuppgifter Drift och underhåll av serverplattformar, virtualiserade miljöer, storage och backup. Patchning, uppgraderingar och utveckling av Windows Server och Linux-system. Säkerställa säkerhet och prestanda i våra kritiska tjänster genom flera lager av säkerhetsåtgärder. Ge teknisk 2-linjens support och felsökning inom specialistområden. Arbeta med övervakning och proaktiv hantering av våra system för att identifiera och åtgärda eventuella problem. Vem är du?Du har en fallenhet för att felsöka och lösa problem i komplexa IT-miljöer. Du uppskattar att samarbeta med andra, dela med dig av din kunskap och bidra till teamets utveckling. Din starka kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska, gör att du effektivt kan samarbeta och hantera tekniska utmaningar tillsammans med kollegor.För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta med SAN (Storage Area Network). Kunskaper i Veeam Backup & Replication. Erfarenhet av Linux-miljöer (Ubuntu/Red Hat) och Windows Server. God förståelse för virtualisering med VMware och Microsoft Hyper-V. Erfarenhet av att hantera Microsoft SQL Server och Active Directory. Tidigare arbete i Azure-miljöer. Förståelse för flernivåsäkerhet och systemövervakning.Det är även ett stort plus om du har erfarenhet av Microsoft 365 och Intune, nätverkskunskaper och projektledning. Även ITIL-certifiering eller erfarenhet av att arbeta med ITIL-ramverk är meriterande. Varför Intersport?Vi erbjuder dig en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik och utveckla dina färdigheter. Vi uppmuntrar till samarbeteoch innovation, och vi tror att en stark teamkänsla och passion för utveckling är nyckeln till framgång. Är du redo att vara en del av vårt team och hjälpa oss att ta nästa steg? Då vi löpande kommer genomföra intervjuer så dröj inte med din ansökan om du vill bli en del av vår resa!
Är du intresserad av en varierad roll där drift och support kombineras med möjligheten att bidra till utvecklingen av IT-miljön och stärka säkerheten för framtiden? Vi på Netsecurity Nordic söker nu en IT-specialist inom drift och säkerhet för kunds räkning. Rollen passar dig som vill kombinera tekniskt ansvar med att leda och samordna en IT-supportgrupp för att säkerställa struktur och smidig hantering av ärenden.Om ossNetsecurity Nordic AB är en ledande aktör inom IT-säkerhet som hjälper företag i Norden att skydda sina verksamheter mot dagens och framtidens cyberhot. Med ett komplett team av säkerhetsexperter erbjuder vi tjänster som förebygger, upptäcker och hanterar attacker – dygnet runt, året om. Genom vår kombination av spetskompetens inom IT-infrastruktur och cybersäkerhet skapar vi trygga och hållbara lösningar för våra kunder.Om rollen Som IT-specialist inom drift och säkerhet får du en bred roll med ansvar för drift, användarsupport och kontinuerlig förbättring och optimering av IT-miljön. Rollen ger dig möjligheten att på sikt utvecklas inom cybersäkerhet, där du kombinerar traditionell IT-drift och modern säkerhetsteknik. Kanske har du redan lett eller samordnat en IT-supportgrupp och vet hur man skapar struktur, hanterar eskaleringar och ser till att inget faller mellan stolarna. Eller så har du ambitionen att ta en sådan roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: Lösa tekniska problem i både kontors- och produktionsmiljöer, från användarfrågor till mer avancerade IT-relaterade utmaningar. Ansvara för installation, konfiguration och underhåll av IT-infrastruktur, inklusive arbetsstationer, servrar och nätverksutrustning, samt administrera användarkonton i Active Directory och Azure AD. Felsöka i komplexa miljöer: Arbeta med både kundspecifika och standardiserade system, med fokus på effektiv problemlösning. Bidra till automatisering genom deployment-lösningar och applikationshantering med Microsoft Intune och MS Autopilot Delta i säkerhetsarbetet genom utrullning av lösningar, utveckling av processer för att stärka IT-miljön. Din bakgrund och kompetens Erfarenhet av Microsoft 365 med fokus på Outlook, Teams och Office-paketet, samt vana att arbeta i hybrida IT-miljöer med både on-prem-lösningar och molnbaserade tjänster. God kompetens inom Microsoft Active Directory och Azure AD, inklusive hantering av behörigheter, grupper och identitetstjänster. God teknisk förståelse för klient- och hårdvaruhantering (datorer, skrivare, mobiltelefoner) samt felsökning av dessa. Grundläggande förståelse för nätverk (VPN, brandväggar) och serverdrift. Minst 2–3 års erfarenhet från en roll inom IT-support eller helpdesk. Det är ett stort plus om du besitter erfarenhet av Microsoft Intune och MS Autopilot, innehar tidigare erfarenhet från IT i produktionsmiljöer, samt är bekant inom säkerhetsverktyg såsom Microsoft Defender och MS Security Center. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du är en serviceinriktad person som trivs med att hjälpa och stötta användare i deras vardag. Du har en proaktiv inställning, tar gärna initiativ till förbättringar och delar med dig av idéer som gör skillnad. Din starka kommunikativa förmåga, på både svenska och engelska, gör att du lätt bygger förtroende och skapar lösningar tillsammans med andra. Du är också självgående och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du uppskattar samarbetet som krävs för att nå gemensamma mål.Vi erbjuder En varierad roll där du får kombinera drift med att utveckla säkerhetslösningar. Chansen att arbeta på plats hos ett innovativt företag inom mikrochip-tillverkning. Långsiktiga karriärmöjligheter inom cybersäkerhet och IT-infrastruktur AnsökanVi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till att utveckla och stärka vår kunds IT-miljö. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande. Har du frågor om rollen eller processen? Tveka inte att kontakta [email protected] – vi berättar gärna mer! Välkommen med din ansökan!
Om oss AktivBo grundades 1991 för att utveckla en plattform med målet att uppnå konkreta och mätbara förbättringar för hyresgäster och ge ett omfattande stöd till fastighetsbolagen i deras kundorienterade arbete. Genom kundundersökningar, datadriven analys och agerbara insikter skapas underlag för fastighetsbolagen att fatta smartare beslut.Idagsamarbetar vi med över 450 fastighetsbolag i cirka 15länder, vilket möjliggör en unik benchmark mot andra aktörer i branschen. Vårt huvudkontor finns i Stockholm (Östermalm), men vi har också kontor i Hamburg, Tyskland. Nu letar vi efter en vass och ambitiös Customer Development Manager! Om rollenSom Customer Development Manager ansvarar du för attdriva, utveckla och förvalta dina egna kunder samt attbygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer ansvara för att förbättra och utveckla våra kunders erbjudande och driva ett flertal projekt parallellt. Du har flera olika samarbetsytor då du arbetar i kundteam med personer från flera olika avdelningar internt. Med stöd av vår digitala analysplattform kommer du arbeta med löpande undersökningsdata, förändringsledning och implementation. Mer om dig •Akademisk utbildning från universitet eller högskola •Flytande i tal och skrift isvenska och engelska. Det är även starkt meriterande om du pratar tyska då vi även har ett kontor i Hamburg i Tyskland.För att trivas i rollen söker vi dig som har arbetat kundnära och strategisktmed exempelvisprojektledning elleraffärsutveckling. Du är bekväm med att presentera inför grupp, har en vana att driva processer och trivs med att ta ansvar och leda. Vidare är du proaktiv i kundrelationen: du är van attanalysera, identifiera kundbehov och föreslå kundanpassade lösningar. Du är grym på att skapa relationer och kan inspirera andra. Varför AktivBo?"På AktivBo arbetar du med frågor som gör skillnad på riktigt för väldigt många människor. Du blir direkt en viktig del av ett engagerat team och är med och påverkar vår förändringsresa - samtidigt som du jobbar med den senaste tekniken inom plattformstjänster." Adam -Head of Customer Development Vi kan erbjuda dig en viktig roll direkt från start på ett internationellt växande plattforms- och konsultbolag (SaaS).Inom AktivBo har vi en stark drivkraft att hela tiden utveckla vår plattform, våra tjänster och kunder för att förbättra livskvalitén för hyresgäster. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Urval och intervjuer görs löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Frida på [email protected] ser fram emot din ansökan!
About UsDo you want to be part of the team behind the world’s most accurate optical tracking system for football? At TRACAB, we develop real-time solutions used in some of the world’s biggest events, including the FIFA World Cup, as well as by leagues like MLS, Bundesliga, and La Liga. Every match day, our technology transforms how fans, analysts, and teams experience the game. We are looking for a C++ developer who is passionate about creating real products and thrives in a dedicated and close-knit team. If you’re excited by cutting-edge technology and want to shape the future of sports analytics, this is the role for you! Role As a Software Developer, you will: Continue developing and maintaining the software base for our multi-camera, multi-server system. Implement algorithms that meet strict timing and memory requirements by optimizing shared CPU, GPU, and network resources. Build new functionality and create automated tests to ensure system reliability. Collaborate with the team to continuously improve our real-time system, used live during matches. Requirements We are looking for someone who has: At least one year of professional experience in C++ development, with strong programming skills. A solid understanding of concurrent programming using std::threads and std::mutexes. A bachelor's degree in computer science, engineering, physics, or equivalent experience. Nice to have Familiarity with network protocols like UDP and TCP, and experience with video streaming and compression are highly valued. A background in developing real-time systems would also be a significant advantage. Additionally, knowledge of Visual Studio project and solution management is a bonus, as is experience with vcpkg for handling third-party libraries. If you’re familiar with remote monitoring, software updates, or distribution, we’d love to hear about it! Why Join TRACAB? At TRACAB, you’ll work on technology that directly impacts professional sports at the highest level. Join a passionate team focused on innovation, where you’ll play a central role in creating cutting-edge solutions that redefine live sports analytics. What We Offer Flexible work arrangements, including remote work. Work on innovative projects in sports technology. Opportunities for growth within a global leader in the field. 5 weeks of vacation Avanza Pension Repayment coverage Additional health insurance Preventive care (SEK 2000/year, refunded via Concur) Ready to Make a Difference? Apply today and become part of TRACAB’s journey to revolutionize sports technology. We look forward to hearing from you!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 18 av 18 jobb