OneCo Networks AB jobb

Lediga jobb hos OneCo Networks AB

Vi söker en senior projektledare till OneCo i Kungens Kurva

Vill du vara med på vår tillväxtresa? Vi söker nu dig som vill vara med på en spännande resa där vi tar vårt miljövänliga satsningsområde Green Energy till nästa nivå. Vill du arbeta med projektledning inom energilagring, solenergisystem och ladd infrastruktur som är våra växande teknikområden? Då är detta rätt tjänst för dig. Det här är en unik chans för dig som vill vara med och utveckla ett nytt affärsområde och samtidigt bidra till den gröna omställningen.Då detta är en nyinrättad tjänst finns stor möjlighet för dig att utforma och sätta din prägel på rollen. Ditt nästa uppdrag I rollen som projektledare kommer du inneha en bred roll som projektledare inom våra teknikområden energilagring, solenergi och ladd infrastruktur. I rollen ingår att projektera och att vara behjälplig med framtagande av anbud mot kund. Kundkontakter och resor är en naturlig del av arbetet.I rollen som projektledare ansvarar du för att framgångsrikt driva våra projekt i mål med god ekonomi och nöjda kunder. Du kommer att tillhöra ett av företagets affärsområden och rapporterar direkt till ansvarig områdeschef på Green Energy. I ditt arbete ingår bland annat: Samordna och leda projekt inom våra olika teknikområden Projektera och kalkylera projekt Noga läsa in dig på avtal och se att de efterföljs Upprätta budget, tidplan och prognoser för projektet Beställa material och koordinera materielleveranser Kontakt med ledande montör och tekniker i fält Granska och kommentera ritningsunderlag Leverera projektdokumentation som exempelvis arbetsmiljöplaner Styra och leda tillgängliga projektresurser Delta i möten med kunder, underentreprenörer och leverantörer samt skapa goda relationer Delta i internt utvecklingsarbete Vara drivande i framtagandet av nya arbetsmetoder och arbetssätt   Erfarenhet / Bakgrund Vi söker dig som tidigare har arbetat som projektledare inom en eller flera av våra teknikområden, alternativt inom elkraftbranschen. Din branscherfarenhet har lett till god kunskap inom entreprenadarbete, montagemetoder och material. Du bör ha god teknisk förståelse för projekt inom det eltekniska området. Ditt arbete kännetecknas av hög noggrannhet och handlingskraft. Att jobba strukturerat och att driva dina projekt självständigt är naturligt för dig. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, självgående och inte räds för att fatta beslut. Du kan hantera stressiga situationer och söker lösningar på frågor och problem som dyker upp. Som person är du ödmjuk, bra på att samarbeta och skapar produktiva relationer med kollegor, kunder och samarbetspartners. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag. Vidare så har du goda kunskaper i det svenska och engelska språket och en god kommunikativ förmåga. Vad erbjuder OneCo dig? På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng. Vi har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet att arbeta på distans är självklart.På OneCo har vi friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna. Är tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Denna rekrytering sköts internt och vi avböjer alla förfrågningar från rekryterings- eller bemanningsföretag. Var vänlig respektera detta.  Anställningsform: Tillsvidareanställning Arbetstid: Heltid dagtid Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Körkort: B-körkort Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Kontaktperson: Områdeschef Sebastian Fejbäck [email protected] Placeringsort:  Kungens Kurva, Huddinge

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad – Telekom

Är du en erfaren och engagerad Affärschef som är redo att anta nya utmaningar? Då kan detta vara din nästa roll! Om tjänsten OneCo söker nu en driven och resultatinriktad Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad inom telekombranschen. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i försäljning, kontraktsgenomförande och utvecklingen av både ekonomiska resultat och humankapital. Du erbjuds en utmanande och stimulerande tjänst där du får möjlighet att arbeta med flera spännande projekt. I tjänsten finns stor möjlighet för dig att vara med och utforma rollen och sätta din egen prägel. Du kommer tillhöra affärsområdet Telekom, vara del av affärsområdets ledningsgrupp, och rapportera till Affärsområdeschefen. Arbetsuppgifter I rollen som Affärschef på Telekomsidan kommer du att leda och utveckla kundavtal både i det dagliga och över lång sikt, säkerställa resursbehov och planering tillsammans med områdeschefer samt se till att företagets rutiner och processer följs. En viktig del av rollen är även att ansvara för större anbudsprocesser och främja samverkan inom företaget för att stärka OneCo:s varumärke. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Ledarskap över försäljning och kundavtal med ansvar för resultat enligt uppsatta mål. • Säkerställa att medarbetare följer beslutade processer och rutiner. • Skapa förutsättningar för effektiv och kostnadseffektiv produktion. • Arbeta för en positiv kundupplevelse och lönsamma kontrakt. • Identifiera och implementera förbättringar i verksamheten. • Deltagande och ledning av större kundavtal och ombudsmöten. • Ingå i ledningsgruppen för Affärsområdet Telekom Då det förekommer en del resor inom Sverige, ser vi att du är flexibel och har möjlighet att resa. Kompetenskrav För att lyckas i rollen som affärschef ser vi att du har relevant erfarenhet av liknande roller i Telekombranschen. Du har dokumenterad erfarenhet av att planera, leda, styra projekt och följa upp resultat. Du är van att samordna olika uppdrag och arbetsuppgifter som ingår i ett projekt och kontrollerar hur projektet fortskrider. Du kan checka av följande kompetenser: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. • Utbildning inom ledarskap. • Erfarenhet av ledarskap. • Ekonomisk kompetens och affärsmannaskap. • Flytande i svenska och engelska • B-körkort. Personliga egenskaper Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som är mål- och resultatorienterad. Du är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera, prioritera och utföra ditt arbete får att nå bästa resultat. Att ta initiativ och vara drivande kommer naturligt för dig, likaså att finna lösningar på frågor och problem som kan uppstå. Du har sinne för affärer, god analytisk förmåga och stark beslutsförmåga. Vidare kommunicerar och samarbetar du lätt med olika personer och skapar goda relationer med både interna och externa parter. Vad har OneCo att erbjuda dig? På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng av kompetenta medarbetare i en familjär miljö. Hos oss kan du räkna med en variationsrik vardag inom en platt organisation med en positiv atmosfär där du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka. Vi har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet arbeta från distans finns. På OneCo erbjuder vi friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna och betala via löneavdrag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta affärsområdeschef Patrik Östling, [email protected] Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att söka.   Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid, vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Ospecificerad ort, gärna Stockholm, Göteborg, Malmö Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Telekom Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad – Telekom

Är du en erfaren och engagerad Affärschef som är redo att anta nya utmaningar? Då kan detta vara din nästa roll! Om tjänsten OneCo söker nu en driven och resultatinriktad Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad inom telekombranschen. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i försäljning, kontraktsgenomförande och utvecklingen av både ekonomiska resultat och humankapital. Du erbjuds en utmanande och stimulerande tjänst där du får möjlighet att arbeta med flera spännande projekt. I tjänsten finns stor möjlighet för dig att vara med och utforma rollen och sätta din egen prägel. Du kommer tillhöra affärsområdet Telekom, vara del av affärsområdets ledningsgrupp, och rapportera till Affärsområdeschefen. Arbetsuppgifter I rollen som Affärschef på Telekomsidan kommer du att leda och utveckla kundavtal både i det dagliga och över lång sikt, säkerställa resursbehov och planering tillsammans med områdeschefer samt se till att företagets rutiner och processer följs. En viktig del av rollen är även att ansvara för större anbudsprocesser och främja samverkan inom företaget för att stärka OneCo:s varumärke. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Ledarskap över försäljning och kundavtal med ansvar för resultat enligt uppsatta mål. • Säkerställa att medarbetare följer beslutade processer och rutiner. • Skapa förutsättningar för effektiv och kostnadseffektiv produktion. • Arbeta för en positiv kundupplevelse och lönsamma kontrakt. • Identifiera och implementera förbättringar i verksamheten. • Deltagande och ledning av större kundavtal och ombudsmöten. • Ingå i ledningsgruppen för Affärsområdet Telekom Då det förekommer en del resor inom Sverige, ser vi att du är flexibel och har möjlighet att resa. Kompetenskrav För att lyckas i rollen som affärschef ser vi att du har relevant erfarenhet av liknande roller i Telekombranschen. Du har dokumenterad erfarenhet av att planera, leda, styra projekt och följa upp resultat. Du är van att samordna olika uppdrag och arbetsuppgifter som ingår i ett projekt och kontrollerar hur projektet fortskrider. Du kan checka av följande kompetenser: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. • Utbildning inom ledarskap. • Erfarenhet av ledarskap. • Ekonomisk kompetens och affärsmannaskap. • Flytande i svenska och engelska • B-körkort. Personliga egenskaper Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som är mål- och resultatorienterad. Du är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera, prioritera och utföra ditt arbete får att nå bästa resultat. Att ta initiativ och vara drivande kommer naturligt för dig, likaså att finna lösningar på frågor och problem som kan uppstå. Du har sinne för affärer, god analytisk förmåga och stark beslutsförmåga. Vidare kommunicerar och samarbetar du lätt med olika personer och skapar goda relationer med både interna och externa parter. Vad har OneCo att erbjuda dig? På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng av kompetenta medarbetare i en familjär miljö. Hos oss kan du räkna med en variationsrik vardag inom en platt organisation med en positiv atmosfär där du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka. Vi har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet arbeta från distans finns. På OneCo erbjuder vi friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna och betala via löneavdrag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta affärsområdeschef Patrik Östling, [email protected] Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att söka.   Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid, vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Ospecificerad ort, gärna Stockholm, Göteborg, Malmö Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Telekom Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad – Telekom

Är du en erfaren och engagerad Affärschef som är redo att anta nya utmaningar? Då kan detta vara din nästa roll! Om tjänsten OneCo söker nu en driven och resultatinriktad Affärschef med ansvar för anbud och kontraktsuppfyllnad inom telekombranschen. I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i försäljning, kontraktsgenomförande och utvecklingen av både ekonomiska resultat och humankapital. Du erbjuds en utmanande och stimulerande tjänst där du får möjlighet att arbeta med flera spännande projekt. I tjänsten finns stor möjlighet för dig att vara med och utforma rollen och sätta din egen prägel. Du kommer tillhöra affärsområdet Telekom, vara del av affärsområdets ledningsgrupp, och rapportera till Affärsområdeschefen. Arbetsuppgifter I rollen som Affärschef på Telekomsidan kommer du att leda och utveckla kundavtal både i det dagliga och över lång sikt, säkerställa resursbehov och planering tillsammans med områdeschefer samt se till att företagets rutiner och processer följs. En viktig del av rollen är även att ansvara för större anbudsprocesser och främja samverkan inom företaget för att stärka OneCo:s varumärke. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Ledarskap över försäljning och kundavtal med ansvar för resultat enligt uppsatta mål. • Säkerställa att medarbetare följer beslutade processer och rutiner. • Skapa förutsättningar för effektiv och kostnadseffektiv produktion. • Arbeta för en positiv kundupplevelse och lönsamma kontrakt. • Identifiera och implementera förbättringar i verksamheten. • Deltagande och ledning av större kundavtal och ombudsmöten. • Ingå i ledningsgruppen för Affärsområdet Telekom Då det förekommer en del resor inom Sverige, ser vi att du är flexibel och har möjlighet att resa. Kompetenskrav För att lyckas i rollen som affärschef ser vi att du har relevant erfarenhet av liknande roller i Telekombranschen. Du har dokumenterad erfarenhet av att planera, leda, styra projekt och följa upp resultat. Du är van att samordna olika uppdrag och arbetsuppgifter som ingår i ett projekt och kontrollerar hur projektet fortskrider. Du kan checka av följande kompetenser: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. • Utbildning inom ledarskap. • Erfarenhet av ledarskap. • Ekonomisk kompetens och affärsmannaskap. • Flytande i svenska och engelska • B-körkort. Personliga egenskaper Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som är mål- och resultatorienterad. Du är strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att självständigt planera, prioritera och utföra ditt arbete får att nå bästa resultat. Att ta initiativ och vara drivande kommer naturligt för dig, likaså att finna lösningar på frågor och problem som kan uppstå. Du har sinne för affärer, god analytisk förmåga och stark beslutsförmåga. Vidare kommunicerar och samarbetar du lätt med olika personer och skapar goda relationer med både interna och externa parter. Vad har OneCo att erbjuda dig? På OneCo kommer du att bli en del av ett härligt gäng av kompetenta medarbetare i en familjär miljö. Hos oss kan du räkna med en variationsrik vardag inom en platt organisation med en positiv atmosfär där du får möjligheten att utvecklas och vara med och påverka. Vi har ett flexibelt arbetssätt och möjlighet arbeta från distans finns. På OneCo erbjuder vi friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till pension, ersättning för läkarvård och sjukvårdande behandlingar samt ersättning för receptbelagd medicin upp till högkostnadsskyddet. Vi har även rabatterade gruppförsäkringar som du har möjlighet att teckna och betala via löneavdrag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta affärsområdeschef Patrik Östling, [email protected] Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att söka.   Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid, vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse Placeringsort: Ospecificerad ort, gärna Stockholm, Göteborg, Malmö Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Telekom Rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Elnätstekniker sökes till Årjäng

Nu söker vi söker dig som vill jobba som elnätstekniker hos oss på OneCo.På affärsområdet Power arbetar vi inom flera olika el-områden. Vi är ett team om 9 medarbetare i Värmland. Nu söker vi ytterligare en person som vill vara en del av vårt team. Mycket av våra arbeten utför vi mot elnätsägare ex. Ellevio. Där byter och installerar vi bland annat elmätare kat 1, arbetar med felavhjälpning, kopplar in och gör ändringar av serviser/elanslutningar. Vi arbetar även med kat-2-5 mätare där vi gör mätar- och transformatorbyten och utför kontroller. Du utgår hemifrån och blir tilldelad ett arbetsfordon med hemgaragering. Din stationeringsort blir i Karlstad. På OneCo får du vara en del av engagerat team med högt säkerhetstänk och tydliga mål. Vår ambition är att alltid skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats som sätter medarbetaren i centrum, där du genom varierande och utmanande uppgifter får möjlighet att utveckla dig själv och din roll. Vi har kollektivavtal, Kraftverksavtalet, för våra anställda elnätstekniker på affärsområdet Power. Goda förmåner såsom friskvårdsbidrag, ersättning för sjukvårdande behandlingar, läkarvård och receptbelagd medicin. Som elnätstekniker på OneCo inom Power får du arbetstidsförkortning och 25 semesterdagar/år.  Har du den bakgrund som krävs?  Vi söker dig som är en erfaren elnätstekniker eller elektriker med el-kunskaper. Är det här du?  Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.  Du trivs med att ta ansvar för ditt arbete samt har öga för vad som krävs i olika arbetsuppgifter och moment.  Vi ser gärna att du är driven och vill utveckla dig själv likväl OneCo.  Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera, samarbeta och föra dialoger i olika forum såväl inom OneCo som i externa situationer mot kunder och samarbetspartners.   Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Tomas Lybeck, [email protected] Mobil 073 075 84 07 OBS! Rekryteringsbolag undanbedes! Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.   Arbetstid: Dagtid vardagar 07,00–16,00. Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse  Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Förmåner.  Körkort: B Körkort krävs

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Elnätstekniker sökes till Mariestad med omnejd

Nu söker vi söker dig som vill jobba som elnätstekniker hos oss på OneCo. På affärsområdet Power arbetar vi inom flera olika el-områden. Vi är ett team om 4 medarbetare i Skaraborg. Nu söker vi ytterligare en person som vill vara en del av vårt team. Mycket av våra arbeten utför vi mot elnätsägare ex. Ellevio. Där byter och installerar vi bland annat elmätare kat 1, arbetar med felavhjälpning, kopplar in och gör ändringar av serviser/elanslutningar. Vi arbetar även med kat-2-5 mätare där vi gör mätar- och transformatorbyten och utför kontroller. Du utgår hemifrån och blir tilldelad ett arbetsfordon med hemgaragering. Din stationeringsort blir vid vår depå i Otterbäcken. På OneCo får du vara en del av engagerat team med högt säkerhetstänk och tydliga mål. Vår ambition är att alltid skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats som sätter medarbetaren i centrum, där du genom varierande och utmanande uppgifter får möjlighet att utveckla dig själv och din roll. Vi har kollektivavtal, Kraftverksavtalet, för våra anställda elnätstekniker på affärsområdet Power. Goda förmåner såsom friskvårdsbidrag, ersättning för sjukvårdande behandlingar, läkarvård och receptbelagd medicin. Som elnätstekniker på OneCo inom Power får du arbetstidsförkortning och 25 semesterdagar/år.  Har du den bakgrund som krävs?  Vi söker dig som är en erfaren elnätstekniker eller elektriker med el-kunskaper. Är det här du?  Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.  Du trivs med att ta ansvar för ditt arbete samt har öga för vad som krävs i olika arbetsuppgifter och moment.  Vi ser gärna att du är driven och vill utveckla dig själv likväl OneCo.  Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera, samarbeta och föra dialoger i olika forum såväl inom OneCo som i externa situationer mot kunder och samarbetspartners.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kontaktperson: Områdeschef Tomas Lybeck, [email protected] Mobil 073 075 84 07 OBS! Rekryteringsbolag undanbedes! Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: Dagtid vardagar kl 07,00–16,00. Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse  Lön: Månadslön, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Förmåner.  Körkort: B Körkort krävs

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024