Carnegie Treasury Strategy & Analysis söker nu en Regelverksspecialist som vill bidra till utvecklingen av bankens regulatoriska rapportering. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta i en stabil och långsiktig miljö, där struktur, noggrannhet och ansvarstagande är centrala delar av verksamheten. Om rollen Som Regelverksspecialist blir du en nyckelperson i Carnegies arbete med att säkerställa att regelverk som MiFID II, EMIR och SFTR efterlevs och hanteras effektivt. Rollen är bred och innefattar både operativa och strategiska arbetsuppgifter, vilket ger en möjlighet till djup kunskap och utveckling inom regelverksområdet. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Övervakning, analys och vidareutveckling av regulatorisk rapportering • Säkerställande av rapporteringskvalitet genom dagliga kontroller och hantering av eventuella avvikelser • Processförbättringar och effektiviseringar av transaktionsrapportering • Samarbete med IT, affärsverksamheten och Treasury för att implementera nya regelverk och förbättra flöden och system Carnegie är ingen storbank, vilket innebär att du får bredda din kompetens och arbeta nära olika delar av verksamheten. För rätt person finns möjligheten att även utvecklas inom Treasury och stärka din förståelse för likviditets- och kapitalhantering. Vem vi söker Vi söker dig som har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt, med förmåga att ta ansvar och bidra till en stabil och välfungerande verksamhet. Rollen kräver både noggrannhet och initiativförmåga, där du självständigt säkerställer effektiva och kvalitativa processer. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Minst två års erfarenhet inom den finansiella sektorn med förståelse för front-to-back-processer • Kunskap om minst ett av följande regelverk: MiFID II, EMIR eller SFTR, gärna med fokus på transaktionsrapportering. • Teknisk kompetens är starkt meriterande, särskilt erfarenhet av SQL, XML, AbaSec • Bakgrund inom ekonomi eller juridik • Förmåga att ta initiativ och bidra till teamets långsiktiga framgång Vad Carnegie erbjuder Carnegie kombinerar tradition och innovation, vilket skapar en arbetsplats där struktur och ansvarstagande går hand i hand med utveckling och förändring. Med en stark förankring i den svenska finansmarknaden erbjuder Carnegie en stabil och långsiktig karriär, där medarbetare får möjlighet att påverka och utvecklas. • Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete • Friskvårdsbidrag och förmånliga personalförmåner • Konkurrenskraftig tjänstepension och föräldrabidrag • Hälso- & privatvårdsförsäkring med hälsokontroll • Möjlighet till rörlig ersättning • Interna utbildningar och kompetensutveckling genom Carnegie Personal Development Om Carnegie Treasury Carnegie Treasury är en central funktion inom banken som ansvarar för likviditetsstyrning, kapitalplanering och regulatorisk rapportering. Vi arbetar i nära samarbete med affärsverksamheten, IT och Compliance för att säkerställa att banken uppfyller regulatoriska krav och har en robust finansiell styrning. Carnegies arbetsgivarprofil Hos Carnegie är kompetens och samarbete avgörande. Företaget präglas av en öppen och inkluderande kultur, där frihet under ansvar är en central del av arbetsfilosofin. Medarbetare uppmuntras att ta initiativ och bidra till verksamhetens utveckling, samtidigt som de får stöd och resurser för att lyckas. Carnegie investerar i sina medarbetare genom kompetensutveckling och interna utbildningar, och har en tydlig hållbarhetsstrategi, där ansvarsfulla investeringar och långsiktiga lösningar står i fokus. Om Carnegie Carnegie är Nordens främsta finansiella rådgivare och förvaltare. Våra olika verksamheter är marknadsledande inom sina respektive områden och tillsammans skapar vi en värdeskapande affärsdynamik för våra kunder. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att dra nytta av människors olika erfarenheter, kunskaper och egenskaper. Genom detta kan vi skapa en kreativ och utvecklande arbetsmiljö som ökar möjligheterna att uppnå optimala resultat. Läs mer på: carnegie.se Ansökan Rekryteringen sker i samarbete med Jurek Recruitment & Consulting. Vi ser fram emot din ansökan via www.jurek.se så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vid frågor, vänligen kontakta: • Agnes Hanberger Palmquist: [email protected] • Lisa Eliasson: [email protected]
Vill du arbeta med fakturahantering i en dynamisk och professionell ekonomiavdelning? För kunds räkning söker dig som är noggrann, strukturerad och trivs med att ha många kontaktytor. I den här rollen får du möjlighet att bidra i ett viktigt deltidsuppdrag på 75% till vår kund inom försäkringsbranschen. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att stötta ekonomiavdelningen med fakturahantering och samarbeta med business controllers. Du kommer att arbeta nära både kolleger och ledare i olika delar av organisationen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: • Motta och registrering av fakturor i elektroniska system • Fördelning av fakturor till ansvariga personer och underhåll av automatiseringslösningar • Kontering och kontroll av fakturor mot interna system, avtal och projektkoder • Dialog med ledare och systemägare för kvalitetssäkring • Bidra vid månadsavslut och eventuell avlastning inom redovisning Vem är du? Vi söker dig som är självgående, noggrann och trivs med att ta ansvar. Du har en god förståelse för ekonomiska flöden och känner dig bekväm med att arbeta i olika systemmiljöer. Du är inte rädd för att följa upp ärenden och har lätt för att kommunicera med både kollegor och ledare. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av fakturahantering och ekonomiadministration, samt att du har god systemvana – gärna från verktyg som Basware, Medius eller liknande. Du arbetar strukturerat, håller deadlines och har en god samarbetsförmåga. Har du dessutom erfarenhet av controlling eller redovisning är det meriterande. Det här är ett konsultuppdrag på 75% med start omgående hos vår kund placerad i centrala Stockholm. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Är du vass på administration och vill arbeta i en organisation som utvecklar smarta lösningar för ökad samhällsnytta och konkurrenskraft? Nu söker vi en projektkoordinator till Svenska institutet för standarder. Arbetsuppgifter Ett standardiseringsprojekt genomgår olika faser som kräver god administration och kommunikation. Samtliga deltagare ska få rätt förutsättningar att delta, samt komma med input i standardiseringsarbetet och här har du en mycket viktig funktion. Som projektkoordinator bidrar du till en väl fungerande standardiseringsprocess och sköter dokumenthantering samt viss kommunikation gentemot deltagare i standardiseringsprocessen. Du kommer att arbeta i team tillsammans med projektledare och deltagare i både nationella samt internationella projekt. I rollen som projektkoordinator administrerar du olika faser genom projektet, till exempel registrering och granskning av information, sammanställning av dokumentation samt kommunikation gentemot deltagarna. Vidare kommer du även att planera, koordinera och vid behov delta på möten och seminarier. Vem är du? Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen och erfarenhet av en liknande roll. Du trivs med och har flera års erfarenhet av administrativt arbete i en omväxlande och tempofylld vardag. Som projektkoordinator har du många nationella såväl internationella kontaktytor, vilket ställer krav på att du kan uttrycka dig i tal och skrift på både på svenska och engelska. Vidare är du ansvarstagande och kundorienterad. Du kan anpassa dig till olika situationer och har ett lösningsorienterat synsätt. Vi ser även att du har erfarenhet av projektarbete i någon form och en förståelse för regelstyrda processer. Ordning och reda faller sig naturligt för dig och som person är du prestigelös och flexibel i ditt arbete. Goda kunskaper i Officepaketen, Sharepoint, Salesforce och övrig systemvana är ett krav. Du erbjuds Du erbjuds en spännande tjänst där arbetet omfattar en mängd olika sakområden med en internationell prägel. Du kommer ha en viktig funktion i en organisation som gör skillnad och får möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor som drivs av utveckling och engagemang. Detta är ett konsultuppdrag med start i början/mitten av augusti och förväntas att löpa till årsskiftet inledningsvis. Du kommer att vara anställd hos oss på Jurek Recruitment & Consulting men arbeta hos vår kund SIS, som sitter i mycket fina lokaler vid Torsplan. För frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig konsultchef Sara Winberg på [email protected] eller Evelina Thimper på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Om Svenska institutet för standarder Svenska institutet för standarder är en kunskapsorganisation. Hos oss blir du del av en unik verksamhet, där Sveriges främsta experter samlas för att ta fram de bästa lösningarna – standarder – ofta tillsammans med motsvarande kompetenser från hela världen. SIS har bidragit till att stärka svensk konkurrenskraft i mer än ett sekel. På senare tid har vi fått stor uppmärksamhet för vår möjlighet att bidra med lösningar till många av dagens utmaningar – i allt från fossilfritt stål och plastförpackningar till biologisk mångfald och cirkulär ekonomi. Utöver att driva utveckling av standarder säljer vi också standarder, handböcker, utbildningar och rådgivning. SIS är en del av, och representerar Sverige, i den europeiska standardiseringsorganisationen CEN och den globala organisationen ISO. Våra värdeord; omtanke, tillit och professionalism är viktiga för oss och vi är stolta över att vara certifierade enligt Great Place to Work! Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Är du en trygg och erfaren jurist med vana att snabbt sätta dig in i komplexa juridiska frågor och leda kvalificerade team? Uppdraget Detta är ett interimsuppdrag där du kliver in som interims chefjurist under en rekryteringsprocess. I rollen som leder du den juridiska enheten bestående av erfarna jurister och informationssäkerhetsspecialister. Du fungerar som juridiskt strategiskt stöd till ledningen och ansvarar för myndighetens rättsliga frågor. Dina huvudsakliga fokusområden: • Operativt ledarskap för juridiska enheten • Strategisk rådgivning till universitetsledningen • Samverkan med externa parter och företrädande i rättsliga frågor • Bidra till stabilitet och kontinuitet under pågående rekryteringsprocess Din profil Vi söker dig som snabbt kan kliva in i en ledande roll med ansvar för både verksamhet och personal. Vi ser gärna att du har: • Juristexamen • Gedigen erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom offentlig sektor • Chefserfarenhet, gärna från myndighet eller akademisk miljö • Starka kunskaper inom förvaltningsrätt, dataskydd (GDPR) och avtalsrätt Som person är du trygg, prestigelös och lösningsorienterad med god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Uppdragsform Uppdraget är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse, och förväntas löpa under rekryteringsperioden om . Placering är i Stockholm med möjlighet till visst distansarbete. För mer information, kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 och erbjuder flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi verkar inom juridik, ekonomi, HR, marknad, administration och management och jobbar alltid för att skapa den perfekta matchningen mellan konsulter och kunder. Konsult hos Jurek Som konsult hos Jurek får du möjlighet att arbeta med ledande arbetsgivare i olika branscher, samtidigt som du har en dedikerad konsultchef vid din sida. Du blir också en del av vårt nätverk med träffar och aktiviteter året runt. Jurek utsågs till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare 2024 – något vi är stolta över.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 51 till 54 av 54 jobb