Lediga jobb hos Maquire Group AB
NCC Property Development utvecklar, hyr ut och säljer hållbara och flexibla kontorsfastigheter i tillväxtområden i Norden. Med bred kompetens inom allt från konceptutveckling till stadsdelsprojekt skapas moderna arbetsmiljöer som anpassas efter kundens behov, verksamhet och framtidsmål. Alla projekt sker i nära samarbete med kunden – med målet att skapa effektiva arbetsplatser som främjar både affärsnytta, trivsel och hälsa. I rollen som Investment Manager på NCC PD Väst får du ett avgörande ansvar för att driva lönsamma affärer och påverka stadsutvecklingen på riktigt. Du leder komplexa förhandlingar i tidiga skeden, identifierar och genomför transaktioner med stark affärspotential, samt skapar nya affärsmöjligheter i samverkan med både offentliga och privata aktörer. Om du söker en roll där din förmåga att göra verklighet av visioner som får genomslag i affärer – då är detta din nästa utmaning. Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i vårt team, med ansvar för att driva och utveckla vårt ackvisitionsarbete i nära samarbete med kollegor inom både Property Development och andra affärsområden inom NCC. Rollen i korthet Som Investment Manager ansvarar du för att: Analysera och driva ackvisitionsstrategin som säkerställer förvärv och skapar lönsamma projektmöjligheter samt möjliggör försäljning av projekt till investerare Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer inom både privat och offentlig sektor Kvalitetssäkra och optimera hela fastighetsutvecklingsprocessen med fokus på tidiga skeden Bevaka marknaden aktivt och representera NCC i relevanta forum och nätverk Identifiera nya affärsupplägg och projektmöjligheter Fungera som intern rådgivare inom transaktioner och investeringar Ansvara för dokumentation, ekonomisk rapportering samt avtalshantering inom ramen för beslutsprocessen Du rapporterar till Avdelningschef för NCC PD Väst och har ett 15-tal kollegor på vårt fina kontor i Kineum i centrala Göteborg. Detta är en roll med stort mandat och stor påverkan – där du bidrar direkt till NCC:s framtida affärer och utvecklingsportfölj. Vi söker dig som har Civilingenjörs-, civilekonom eller likvärdig examen Flerårig erfarenhet av fastighetsutveckling i tidiga skeden, förhandling, förvärv och försäljning av kommersiella fastigheter God kunskap om affärskritiska skeden i fastighetsprojekt Gedigen erfarenhet av affärsutveckling och förhandling Mycket god kännedom om relevanta lagar, avtal och beslutsprocesser Ett starkt nätverk inom både privata företag och offentliga aktörer Ett affärsmässigt och strategiskt synsätt kombinerat med god samarbetsförmåga Vi tror även att du är en trygg och engagerad ledare som trivs med att arbeta tillsammans med andra – och som ser värdet i att dela med dig av din kunskap för att utveckla både projekt och kollegor. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater. Låter det intressant? Välkommen att skicka in din ansökan eller ta kontakt för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig! NCC Property Development samarbetar med Maquire i denna rekrytering. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Per Synnes på 070-299 15 30 eller [email protected]. Det går bra att ringa även utanför kontorstid. Sista ansökningsdag är 17 augusti, men vi gör urval löpande, så vänta inte för länge. Att jobba på NCC Property Development NCC Property Development är ett av sex affärsområden inom NCC-koncernen. NCC Property Development bedriver fastighetsutveckling av kommersiella fastigheter i alla fyra nordiska länderna. Vår portfölj är under ständig utveckling och innehåller bland annat framtida kontor, samhällsfastigheter, hotell och viss logistik. Hållbarhet är en central del i varje PD projekt, där certifieringar som BREEAM och gemensamma hållbarhetsåtaganden är en självklar del av erbjudandet. NCC Property Development är ett långsiktigt utvecklingsföretag och vi brinner för att utveckla hållbara projekt och affärsrelationer. Vi är cirka 70 kollegor i Norden.
Göteborgs begravningssamfällighet ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten inom Göteborgs stads geografiska område. Vi är 210 tillsvidareanställda och drygt 120 säsongsanställda och sommarvikarier. Vi sköter om 36 begravningsplatser med sammanlagt närmare 119 000 gravplatser. Vårt krematorium utför kremationer både inom Göteborg och på uppdrag av andra begravningshuvudmän. Vi är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan och vi utför vårt uppdrag i enlighet med begravningslagen. Begravningssamfälligheten styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkans nio pastorat och församlingar i Göteborg. De tillsätts genom indirekta val till begravningsdelegerade som i sin tur väljer en begravningsstyrelse. Förvaltningen är organiserad i en geografiskt indelad skötselavdelning, funktionsindelade enheter och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 325 miljoner kronor. Läs gärna mer om oss på vår webbsida: https://www.svenskakyrkan.se/gbs Vill du leda i en samhällsbärande organisation med hjärta för hållbarhet, människor och miljö? Göteborgs Begravningssamfällighet söker nu två engagerade enhetschefer till skötselverksamheten. Om tjänsten Som enhetschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp skötselverksamheten på våra begravningsplatser. Du får en nyckelroll i att skapa god arbetsmiljö, långsiktig utveckling och ett hållbart arbetssätt – både för medarbetare och för platsens utformning. Tjänsten är till stor del operativ. Dina ansvarsområden Leda och utveckla enhetens dagliga arbete inom kyrkogårdsskötsel Personalansvar för cirka 20 medarbetare samt säsongspersonal Planering, uppföljning och utveckling av verksamhet, personal och ekonomi Säkerställa att arbetsmiljölagstiftning, interna rutiner och kvalitetskrav följs Bidra till strategisk utveckling av skötselverksamheten i samverkan med kollegor Delta aktivt i ledningsforum inom avdelningen och förvaltningen. Om dig Du är en närvarande, lösningsfokuserad ledare med ett inkluderande och tydligt förhållningssätt. Du har en förmåga att inspirera och skapa trygghet i förändring, och du drivs av att tillsammans med andra skapa kvalitet och sammanhang i arbetet. Du har: Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare chefserfarenhet med ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. Kunskap om arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning och struktur i arbetsledning. Mycket god kommunikativ förmåga och social kompetens. God analytisk förmåga Förmåga att bygga starka team och skapa goda samarbeten på ett prestigelöst sätt. God administrativ förmåga och kunskaper i Microsoft Office digital mognad. B-körkort och god svenska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet och/ eller utbildning inom park- och trädgårdsområdet Ledarskapsutbildning Erfarenhet av säsongsverksamhet eller arbetsledning i spridd geografi Vi erbjuder En spännande chefsroll i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag, där du får möjlighet att påverka och bidra till miljöer för sorg, minnen och eftertanke. Göteborgs Begravningssamfällighet är en av Sveriges största kyrkogårdsförvaltningar – en arbetsplats där omtanke, professionalism och hållbarhet går hand i hand. Ansökan och kontakt Varmt välkommen med din ansökan senast 10 augusti via maquire.se, som Göteborgs Begravningssamfällighet samarbetar med i denna rekrytering. Urval sker löpande så vänta inte för länge. Om du har frågor kontakta gärna Elisabeth Lidstedt på 0735-194051 alternativt [email protected].
Göteborgs begravningssamfällighet ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten inom Göteborgs stads geografiska område. Vi är 210 tillsvidareanställda och drygt 120 säsongsanställda och sommarvikarier. Vi sköter om 36 begravningsplatser med sammanlagt närmare 119 000 gravplatser. Vårt krematorium utför kremationer både inom Göteborg och på uppdrag av andra begravningshuvudmän. Vi är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan och vi utför vårt uppdrag i enlighet med begravningslagen. Begravningssamfälligheten styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkans nio pastorat och församlingar i Göteborg. De tillsätts genom indirekta val till begravningsdelegerade som i sin tur väljer en begravningsstyrelse. Förvaltningen är organiserad i en geografiskt indelad skötselavdelning, funktionsindelade enheter och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 325 miljoner kronor. Läs gärna mer om oss på vår webbsida: https://www.svenskakyrkan.se/gbs Göteborgs Begravningssamfällighet söker en erfaren och trygg ledare som vill vara med och forma en nyckelfunktion i en samhällsviktig organisation med ett stort hjärta. Om tjänsten Som enhetschef för myndighet och service får du möjlighet att leda och utveckla en helt ny enhet inom Göteborgs Begravningssamfällighet. Du driver arbetet framåt med fokus på rättssäkerhet, professionalitet och ett gott bemötande, samtidigt som du samordnar myndighetsnära funktioner med högt medborgarfokus. Dina ansvarsområden Leda och utveckla enheten med ansvar för myndighetsutövning, gravskötseladministration, gravvisning och central växel Säkerställa rättssäkra processer i enlighet med begravningslagen. Planering, uppföljning och utveckling av verksamhet, personal och ekonomi Bygga och stärka samarbete och sammanhållning i en ny sammansatt grupp Personalansvar för cirka 15 medarbetare inom olika funktioner. Delta aktivt i förvaltningens ledningsgrupp och vara en del i organisationens utveckling. Arbeta för hög kvalitet i bemötande och interna arbetssätt. Vara ett stöd och bollplank till medarbetare i deras specialistområden. Om dig Du är en tydlig, empatisk och närvarande ledare som inspirerar till samarbete och struktur. Med en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande förhållningssätt skapar du trygghet, engagemang och riktning. Du har god förståelse för myndighetsutövning och processledning samt trivs i en miljö där olika verksamhetsdelar ska samordnas mot gemensamma mål.
Uddevallahem är ingen vanlig hyresvärd. Vi är en allmännyttig bostadsstiftelse med stort samhällsansvar och drygt 90 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att skapa attraktiva och trygga boendemiljöer för våra 9 000 kunder. Med över 4 800 lägenheter är vi en viktig pusselbit i Uddevallas tillväxt och framtid. Hos oss verkar du i en framåtlutad organisation med stort fokus på hållbarhet, arbetsmiljö och digitalisering. Vi är ett prestigelöst och härligt gäng som hjälper varandra att lyckas, har god gemenskap och satsar på friskvård och kompetensutveckling. På Uddevallahem stannar vi länge! Uddevallahem står inför ett nytt spännande kapitel. Vår mycket uppskattade VD lämnar över stafettpinnen och vi söker nu dig som vill ta över ledarskapet för Uddevallas största bostadsaktör. Hos oss kombineras affärsmässighet med samhällsansvar och engagemanget för våra kunder, hållbarhet och vårt lokala samhälle genomsyrar allt vi gör. Om rollen Som VD på Uddevallahem leder du ett kompetent gäng genom framtidens möjligheter och utmaningar. Du är ytterst ansvarig för vår fortsatta utveckling - både som företag och som samhällsaktör – där du driver arbetet framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling, god förvaltning och smarta sätt att möta våra kunders behov. Du rapporterar till styrelsen och har ett nära samarbete med Uddevalla kommun och andra viktiga aktörer i regionen. Det här är en roll för dig som inte bara vill leda ett bostadsföretag – utan som också vill vara med och bygga ett samhälle. Om dig Vi tror att du är en trygg, engagerad och tydlig ledare som med fingertoppskänsla kan driva utveckling och förändring. Kanske är du VD idag, eller så arbetar du i en ledningsfunktion med ansvar för verksamhetsstyrning, kunder och affärer. Har du dessutom koll på fastighetsbranschen och erfarenhet av politiskt styrd verksamhet så är det ett stort plus. Att du representerar ett gott ledarskap och tidigare har lett ledningsgrupper har vi som krav. Du är affärsmässig, lyhörd och har lätt för att bygga förtroende, både i styrelserummet och vid fikabordet. Du gillar att fatta beslut och du gör det med både hjärna och hjärta. Vi erbjuder dig Ett meningsfullt uppdrag i en samhällsviktig verksamhet, med goda möjligheter att påverka både bolagets och Uddevallas framtid. Du blir en nyckelperson i en organisation med starkt engagemang, tydliga mål och stort fokus på hållbarhet samt kund- och medarbetarnöjdhet. Intresserad? Uddevallahem samarbetar med Maquire i denna rekrytering. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Per Synnes på 070-299 15 30 eller [email protected]. Det går bra att ringa även utanför kontorstid. Sista ansökningsdag är 6 juli, men vi gör urval löpande, så vänta inte för länge.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb