Senior Software Development Consultant till Cloud Enabalers, Göteborg

Vill du jobba med att mjukvaruutveckling i attraktiva kunduppdrag? Är du också övertygad att framtiden tillhör de bolag, oavsett bransch, som lyckas transformeras till datadrivna mjukvarubolag? Titta hit – för det är just det vi hjälper våra kunder med varje dag!   Om tjänsten I rollen som Senior Software Development Consultant är din främsta uppgift att utveckla moderna applikationer och tjänster enligt bästa praxis. Utöver detta får du även möjligheten att ta ledarrollen gentemot andra utvecklare hos kunden, aktivt delta i arkitektoniskt arbete och föreslå förbättringar i kundens tekniska miljö. Med din gedigna expertis och erfarenhet inom mjukvaruutveckling har du förmågan att implementera optimala lösningar för att överträffa kundens förväntningar. Din arbetsdag kommer att vara varierad och inkludera inte bara hands-on-utvecklingsarbete utan även vägledning och coaching av våra kunder. Din expertis och engagemang inom mjukvaruutveckling kommer att göra en avgörande skillnad och bidra till framgångsrika projekt. I dina viktigaste arbetsuppgifter ingår bland annat: Utveckla och implementera branschledande metoder och bästa praxis inom mjukvaruutveckling och arkitektur Hantera kundens behov genom effektiv kommunikation och samarbete Utforska och föreslå ny utveckling baserat på förståelse för kundens verksamhet och tekniska landskap Ha möjlighet att leda andra utvecklare hos kunden Du kommer mestadels arbeta ute hos våra kunder och på vårt kontor vid Kungstorget 7 i Göteborg. Som arbetsgivare erbjuder vi hög flexibilitet och tillämpar frihet under ansvar med en blandning av arbete hos kund, på vårt kontor och från hemmet.    Är det här du? För att lyckas i denna roll bör du vara en erfaren mjukvaruutvecklare med kunskap inom fullstack-utveckling eller specialisering inom back-end med erfarenhet av teknologier som Node.js, Python eller .NET Core. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med Infrastructure as Code (IaC) i molntjänster som Azure med Bicep, AWS med CDK eller Terraform. En akademisk utbildning inom systemvetenskap eller liknande är önskvärd, tillsammans med minst 5 års erfarenhet i liknande roll. Bekantskap med Linux-miljöer och tidigare konsultvana är fördelaktigt. Ytterligare kompetenser som vi värdesätter inkluderar kunskaper inom Kubernetes, DevSecOps och Analytics. Slutligen är du flytande i svenska och engelska i tal och skrift samt är svensk medborgare. Vi värdesätter medarbetare som är flexibla och prestigelösa, redo att anpassa sig till föränderliga krav och utmaningar i en dynamisk miljö. Vidare är förmågan att trivas i kundinteraktioner och att kommunicera på ett tydligt och förståeligt sätt av stor betydelse. Vi tror att du motiveras av att vara självgående och ansvarstagande, vidare gillar du att ta initiativ för att driva projekt framåt. Dessutom är förmågan att identifiera och lösa problem på ett proaktivt och effektivt sätt avgörande, särskilt när det gäller att navigera genom komplexa utmaningar inom molnteknologi och IT-infrastruktur. Vi på Cloud Enabalers är prestigelösa och har en stark gemenskap där vi okomplicerat delar kunskap med varandra för att lyckas – du är troligtvis precis likadan. Vad vi erbjuder dig Hos oss på Cloud Enablers har du stora möjligheter att både omsätta och vidareutveckla din kompetens genom att arbeta med den senaste tekniken och tjänsterna på marknaden. Som medarbetare på Cloud Enablers kan du även ta del av ett förmånligt delägarprogram. Våra kontor i Göteborg och Örebro ses kontinuerligt och hittar på roliga saker, såsom konferenser utomlands. Dessutom erbjuder vi dig kompetensutveckling genom att få möjlighet att åka på internationella teknikkonferenser. Vi är ett bolag som genom kvalitativa kundleveranser har en kontinuerlig tillväxt. Över tid kommer det skapas flera möjligheter för din karriärsutveckling. Vi ser fram emot att ha med dig på vår resa framåt! Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Cloud Enablers med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller [email protected]. Vänligen notera att inga ansökningar tas emot via e-post. Ansök gärna med CV där du tydligt beskriver vilka delar av rollen du har tidigare erfarenhet av. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

4 mars 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Senior Projektledare Ventilation till Bravida, Stockholm

Vill du alltid bli lite, lite bättre? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? På Bravida är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Vi använder många digitala system som underlättar arbetet för både montörer och projektledare. Vi kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Nu söker vi en projektledare till vår ventilationsavdelning till Bravida. Om tjänsten I rollen som projektledare på Bravida kommer du ha helhetsansvaret i projektet och tillsammans med ditt team driva projekten genom samtliga faser från projektplanering till leverans. Här arbetar du med affärsutveckling, driver kontakten med kunder samt ansvarar för tidplan, ekonomi och uppföljning av projekten. Vidare kommer du agera stöd till andra projektledare inom avdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:   Att ansvara för äta-kalkylering, resultat och utförande av projekt Att utveckla och bevara kundrelationer Arbete med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete Att leda och engagera medarbetare Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar och möjlighet att arbeta på ett företag som ligger framkant inom i digitala lösningar och har en spännande framtid framför sig!  Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse för affären. Du kommer att ingå i ett team med cirka 10 kollegor och avdelningen arbetar med nybyggnation och ombyggnation både inom kommersiella fastigheter. I rollen rapporterar löpande till Avdelningschef Installation. Är det här du? Vi söker dig som har minst 5 års som projektledare inom ventilation och har en god förståelse för projektadministration och projektekonomi. Har du erfarenhet av att driva stora kommersiella projekt är det meriterande. B-körkort och svenska i tal och skrift är krav. Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och ditt arbetslag mot ett gemensamt mål. Du har god social kompetens och kan bygga kundrelationer och utveckla goda affärsrelationer. I ditt arbete är du strukturerad och noggrann och arbetar gärna med att hålla ihop projektet och alla dess delar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. På Bravida jobbar vi gärna i team. Stämningen är öppen och vänlig och vi hjälps åt i jobbet, men du måste också kunna leda dig själv. Det är summan av vår gemensamma drivkraft som tar oss framåt! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Bravida arbetar inom säkerhetsklassade objekt vilket innebär att vi kommer genomföra en säkerhetsprövning ifall du kommer tillräckligt långt i processen. Vad erbjuder vi dig? Bravida, är en stor arbetsgivare - faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! På Bravida arbetar vi som ett team och det innebär att vi också tar hand om dig som medarbetare. Som anställd på Bravida får du ett antal förmåner, som friskvårdsbidrag, förmånliga försäkringar, subventionerad lunch, tjänstebil och möjlighet att hyra fjällstuga. Utöver detta är din utveckling viktig för oss och därför satsar vi på interna utbildningar via Bravidaskolan som öppnar upp nya vägar för dig och dina kollegor. När våra medarbetare växer, kan också företaget utvecklas! Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Bravida med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Mikaela Hansson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: Ingenjör, montör, VVS, el, vent, rör, kalkylator, projektledare, kyla, vs,

23 februari 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Engineering Manager till Talga, Luleå

Har du erfarenhet av stora, multidisciplinära projekt inom industri eller kritisk infrastruktur? Lockas du av möjligheten att verka i en nyckelposition där du får stor möjlighet att vara med och påverka. Trivs du som bäst i en snabbrörlig, entreprenöriell och internationell kontext? Då kanske rollen som Engineering Manager är något för dig! Var med och skriv historia tillsammans med Talga där din insats gör skillnad och där du blir del av resan mot att möjliggöra världens mest hållbara batterier och konsumentprodukter. Om tjänsten Talga är sedan ett antal år etablerade i Luleå, idag finns en innovations – och pilotanläggning där labbtester genomförs i väntan på etablering av den fabrik som planeras stå klar inom de närmaste åren. Fabriken blir unik i sitt slag och kommer att kunna leverera 19 500 ton färdigt anodmaterial årligen, vilket möjliggör produktion av 400 000 elbilar. Som Engineering Manager kommer du att vara ansvarig för att övervaka alla tekniska aspekter av projekt, för att säkerställa att projekteringen levereras och tas i drift. Dessutom kommer Engineering Manager att ansvara för att samordna kommunikationen och samarbetet mellan tekniska discipliner, liksom med bygg, inköp och entreprenörer. Engineering Manager kommer att säkerställa produktkvalitet samt att de godkända tekniska designerna uppfyller de krävda standarderna och specifikationerna. Detta innebär även utvärdering och upphandling av leverantörer. Exempel på arbetsuppgifter: Samordning och tillsyn av tekniska discipliner och relevanta projektintressenter för att definiera projektspecifikationer och säkerställa tekniskt projektutförande Teknisk representation för interna intressenter, entreprenörer och leverantörer Övervaka Talgas HSE, kvalitetspolicy och kontraktsmässiga åtaganden Kostnadsbesparingsinitiativ genom att föreslå optimerade tekniska lösningar Risk- och förändringshantering, schemaläggning och utförande, budgetöverensstämmelse   I tjänsten ingår resor både inom Sverige och Europa. Tjänsten utgår från kontoret i Luleå och rapporterar till Head of Project. Är det här du? För att lyckas i rollen har du erfarenhet från en multidisciplinär roll ifrån kritiska byggnader eller i industriprojekt, gärna stora projekt. Då erfarenhet från processindustri är strakt meriterande, värderas detta högt. Det är meriterande om du har erfarenhet från en ledande position. Det är också meriterande om du har en högre utbildning med inriktning på teknik. Du uttrycker dig obehindrat i engelska och svenska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du är en driven, initiativrik och självgående person med god förmåga att både prioritera, organisera och slutföra. Vidare är du en relationsskapare som trivs med att träffa nya människor och kulturer. Du är en flexibel person som trivs i en snabbrörlig, entreprenöriell och internationell miljö. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Talga med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Louisa Torstensson på 08-120 50 423. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen med din ansökan! Sökord: installation, projektledare, design, teknisk chef, leverantörssäkring, kvalitet

14 februari 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Counterparty Credit Risk Analyst, Swedbank, Stockholm

Är du en analytisk talang som trivs med komplexa utmaningar? Har du en passion för att bedöma och hantera motpartsrisker och vill vara med och driva utvecklingen inom marknads- och motpartsrisk på en storbank? Då kan rollen som Counterparty Credit Risk Analyst på Swedbank vara nästa spännande steg i din karriär. Om tjänsten På Swedbank erbjuder vi dig en unik möjlighet att vara en del av ett specialiserat team med ansvar för analys och rapportering av Swedbanks marknads- och motpartsrisker. I denna dynamiska miljö ges du gynnsamma möjligheter till personlig och professionell utveckling inom en stor och mångsidig organisation. Du kommer i rollen få fördjupad förståelse för Swedbanks tradingrelaterade affärer och risker. Du kommer att samarbeta nära med andra delar av Group Risk, såväl som olika trading- och salesdeskar, Group Finance, Legal och andra enheter inom Swedbank. Dessutom kan du komma att delta i olika utvecklingsprojekt som rör finansiella instrument, data och riskhantering. I rollen ingår olika typer av arbetsuppgifter inom Analys, Rapportering, utvecklingsarbete samt projekt/värdeströmsarbete, så som exempelvis:   Övervaka och analysera exponering mot bankens derivatmotparter, Utvärdera motpartsriskexponeringar och identifiera nya potentiella risker, Scenarioanalyser och stresstesting: Bedöma effekterna av olika marknadsförhållanden på motpartsrisker, Samarbeta i agilt värdeströmsarbete för att utveckla och förbättra bankens risksystem, Delta i tester av system och uppdateringar för riskhantering Underhålla och vidareutveckla analys- och rapporteringsverktyg, Skapa underlag och ha möjlighet att presentera regelbundna rapporter om motpartsrisker, Säkerställa överensstämmelse med interna och externa regelverk, Utbildning och kunskapsdelning: Dela kunskap om motpartsriskhantering med andra teammedlemmar.   Vi erbjuder ett arbetsarrangemang som är hybrid där du får möjlighet att dela din arbetstid mellan vårt kontor i Stockholm City med hemarbete. Är det här du? En av de viktigaste egenskaperna för att lyckas som motpartsriskanalytiker är en skarp analytisk förmåga. Eftersom rollen innebär att bedöma och hantera komplexa finansiella risker är det avgörande att kunna analysera data, identifiera mönster och trender samt dra korrekta slutsatser. Det är med anledning av detta krav på att du tidigare arbetat inom motpartsrisk på den finansiella marknaden, minst 3–5 år, lämpligen som analytiker. Det är också mycket meriterande om du har tekniskt intresse och har erfarenhet av programmering, gärna i Python eller SQL. Du har en civilingenjörsexamen, en master i nationalekonomi eller motsvarande. Utöver detta uttrycker du dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi är övertygade om att personliga egenskaper är avgörande för vår framgång. Vi letar efter individer som är redo att axla ansvar och som fungerar som pålitliga teamspelare. Du är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att stödja och lyfta dina kollegor. Ditt engagemang för att arbeta tillsammans mot gemensamma mål, kombinerat med din öppenhet för att lära och växa, kommer att vara avgörande för att trivas och lyckas i vår arbetsmiljö. Detta erbjuder vi dig På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad. "Bli en del av vårt team och bli en del av ett internationellt team med professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera utmanande projekt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället.”.  Carl-Johan Johansson, din framtida chef Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Swedbank med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller [email protected]. Vänligen observera att inga ansökningar tas emot via e-post. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

12 februari 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Projektledare Energieffektivisering till ICA Fastigheter, Södra Sverige

Motiveras du av att arbeta i en föränderlig miljö där du spelar en viktig roll i att säkra framtidens energieffektiva fastigheter? Har du tidigare erfarenhet av att planera och genomföra energieffektiviseringsprojekt och har ett stort intresse för nya innovativa lösningar samt trivs i en roll med stort ansvar? ICA Fastigheter erbjuder en spännande roll med stor möjlighet att påverka och där din insats gör skillnad. Om tjänsten ICA Fastigheter är ett utav Sveriges största fastighetsbolag inom detaljhandel med en övergripande uppgift att säkra ICAs långsiktiga behov av rätt lokaler på rätt platser. Som Projektledare Energieffektivisering kommer du att leda och driva projekt inom området energi med fokus på energieffektivisering, solceller och batterilagring utifrån ICA Gruppens energistrategi, ICA Fastigheters strategier och aktuella behov samt hyresgästens önskemål. Tillsammans med övriga intressenter inom ICA blir en viktig uppgift att identifiera, utveckla och implementera hållbara energilösningar i ICAs fastigheter med främsta fokus butiksfastigheter i södra Sverige. I rollen ingår att: Ansvara projekt från förstudie till avslut inom energieffektivisering, solcellsinstallationer, batterilagring samt övrigt förekommande projekt inom området. Ansvara för tidplan, kvalitet och det ekonomiska resultatet i projekt. Ansvara för framtagande av projektkalkyler och medverka vid framtagande av beslutsunderlag och erforderlig rapportering till investeringskommittéer och styrgrupper. Ansvara för att upphandla och samordna konsulter och entreprenörer inom ansvarsområdet enligt ICAs krav. Upprätta kommunikationsvägar internt och externt under projekten. Ansvara för överlämning av färdigställt projekt till förvaltningsorganisation och verksamhet. Tjänsten rapporterar till Chef Logistikfastigheter. För den här tjänsten finns möjlighet till placering vid något av ICA:s kontor i Göteborg, Malmö eller Växjö. Rollen innebär resor inom framförallt södra Sverige men det förekommer även resor till andra delar av landet. På ICA Fastigheter blir du del av en företagskultur där man också lever efter sina värderingar, här trivs du som känner igen dig i värdeord såsom Entreprenörskap, Enkelhet och Engagemang.   Är det här du? För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har minst 3-5 års tidigare erfarenhet från en roll som Projektledare inom fastighetsinstallation, energieffektivisering, solenergi, batterilagring eller liknande där du självständigt lett projekt från start till slut. Vidare har du en hög entreprenadjuridisk kompetens med vana att tillämpa olika entreprenad- och upphandlingsformer, du har i tidigare roller haft budgetansvar. Kanske arbetar du idag på ett fastighetsbolag, på konsultsidan eller inom entreprenörsledet. Har du även erfarenhet och intresse för hållbarhetsarbete är det en stor fördel. Det är även meriterande om du har en akademisk examen inom för tjänsten relevant område, alternativt har du skaffat dig motsvarande kompetens genom arbete. B-körkort samt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift är ett krav. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är en kommunikativ, förtroendeingivande och engagerad Projektledare som trivs i en konsultativ roll där du bygger goda relationer såväl inom som utanför ICA. Du delar med dig av din positiva inställning och entreprenörskap vilket också skapar engagemang hos dina kollegor.  På ICA Fastigheter arbetar men efter en strukturerad arbetsprocess med tydliga verktyg samtidigt som man verkar i en bransch som är både föränderlig och under ständig utveckling, det är därför av stor vikt att du har ett framåtriktat förhållningssätt. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar ICA Fastigheter med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: Projektledning, entreprenad, solceller, genomförande, energi, installation

8 februari 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Manager inom revision till KPMG Audit & Assurance, Stockholm

Är det i vår du påbörjar nästa epok i din karriär och blir del utav KPMG, marknadens vinnare med stark medvind i seglen och flera stora prestigeuppdrag på ingång?  Står du och stampar i din vardag och söker den där speciella känslan av att vara i det vinnande laget? Den där kicken, bubblande glädjen och passion som genomsyrar hela verksamheten och där nånting är på väg att hända. Där tillväxt och nya kunduppdrag skapar möjligheter och öppnar dörrar för dig att växa och ta än mer ansvar? Precis samma känsla som när våren kommer, 2024 och framåt är KPMG vinnaren, missa inte din plats på resan! Om tjänsten Som Manager inom AA på KPMG kommer du att bli del av ett starkt, drivet och engagerat team med en hög kompetens och bred mångfald. Med några av marknadens skickligaste spelare inom revision och med ett starkt lagarbete har KPMG vunnit flera mycket stora och viktiga hedersuppdrag inom flera olika branscher som nu är på ingång. Därav utökar vi nu teamet med ytterligare en nyckelspelare. KPMG bygger för framtiden och vi söker nu nästa generations påskrivande revisorer. I rollen ansvarar du för revisorsuppdrag samt hanterar revisionsnära rådgivning till kunder. Du kommer att arbeta med större och noterade kunder, ofta internationella sådana och inom flertalet olika sektorer såsom Real Estate Constructions, Consumer Products Retail, Financial Services, Industrial Manufacturing samt Media Telecom. KPMG värdesätter dig som individ och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter i en mångsidig miljö där du kommer att utmanas genom spännande och viktiga engagemang hos kund. Du erbjuds en omväxlande och ansvarsfull roll där tempot ofta är högt, med många möjligheter till intressanta uppdrag, ständig förändring och kunskapsutveckling. KPMG erbjuder ett omfattande internt utbildnings- och utvecklingsprogram med möjlighet att utvecklas inom ditt område. Är det här du? För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har en akademisk examen inom för tjänsten relevant område. Du har minst fyra-fem års erfarenhet av att arbeta med revision inom Big 6. Det är meriterande om du även har internationell erfarenhet samt antingen är auktoriserad revisor eller har som ambition att auktorisera dig inom en snar framtid. Du lockas av möjligheten att få arbeta på ett företag som erbjuder goda karriärmöjligheter men med en balans i livet. Mycket goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som har ett högt självledarskap. Som är kommunikativ, förtroendeingivande och engagerad. Du delar med dig av din kunskap och kompetens och är mån om en god leverans. Vidare är du flexibel, strukturerad och har en hög strategisk förmåga. För att trivas i rollen är det viktigt att du värdesätter lagarbete, att du tycker om att skapa relationer och arbetar för att skapa ett mervärde till kund. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar KPMG med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith på 08-120 50 410 alternativt Carolina Eskengren 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: Audit Assurance, financial service, redovisning, ESG,

8 februari 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Counterparty Credit Risk Quant till Swedbank, Sundbyberg

Är du en stjärna som trivs med utmanande arbetsuppgifter? Har du en passion för riskmodellering och vill vara med och driva utvecklingen inom marknads- och motpartsrisk på storbank? Då kan rollen som Counterparty Credit Risk Quant på Swedbank vara nästa steg i din karriär. Om tjänsten På Swedbank erbjuder vi dig en unik möjlighet att arbeta med avancerad modellutveckling och riskhantering av finansiella derivat över alla tillgångsklasser. Du kommer också att delta i olika utvecklingsprojekt som berör risk, data och ny teknik. Din roll kommer att inkludera att utveckla befintliga modeller och anpassa dem utifrån nya regelverk och affärsbeslut. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att följa utvecklingen av värderingsmodeller och nya produkter inom tradingen och treasury-avdelningen för att säkerställa att all risk fångas korrekt. I detta ansvar ingår det exempelvis:   Motpartsriskmodellering: Utveckla matematiska modeller för att bedöma och hantera motpartsrisker Dataanalys: Analysera finansiella data för att identifiera riskmönster och trender relaterade till motpartersrisker Modellevaluering och validering: Utvärdera och säkerställa tillförlitligheten hos befintliga motpartsriskmodeller Regelverksöverensstämmelse: Säkerställa att hanteringen av motpartsriskerföljer externa regler och interna riktlinjer Samarbeten med andra avdelningar: Arbeta tillsammans med andra team för att hantera motpartsrisker effektivt Utvärdering av nya produkter och affärsmöjligheter: Bedöma motpartsrisker för nya finansiella produkter och affärsmöjligheter Scenarioanalyser och stress testing: Bedöma effekterna av olika marknadsförhållanden på motpartsrisker Utbildning och kunskapsdelning: Dela kunskap om motpartsriskhantering med andra teammedlemmar Vi erbjuder ett arbetsarrangemang som är hybrid där du får möjlighet att dela din arbetstid mellan vårt huvudkontor i Sundbyberg med hemarbete. Är det här du? För att lyckas i denna position behöver du ha starka kvantitativa färdigheter och en gedigen teoretisk förståelse inom matematik. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet, gärna många fler, inom finansiella marknader. Du bör dessutom ha gedigna kunskaper av motparts- och marknadsrisk samt erfarenhet av värdering av finansiella instrument. Dessutom anar vi att du har tidigare erfarenhet av programmering, gärna i Python eller SQL. Du har magisterexamen eller motsvarande. Utöver detta uttrycker du dig väl på engelska i både skrift och tal samt behärskar det svenska språket. Vi är övertygade om att personliga egenskaper är avgörande för vår framgång. Vi letar efter individer  som är redo att axla ansvar och som fungerar som pålitliga teamspelare. Du är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att stödja och lyfta dina kollegor. Ditt engagemang för att arbeta tillsammans mot gemensamma mål, kombinerat med din öppenhet för att lära och växa, kommer att vara avgörande för att trivas och lyckas i vår arbetsmiljö. Detta erbjuder vi dig På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad. ”Bli en del av vårt team och bli en del av ett internationellt team med professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera utmanande projekt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället.". Mattias Bergfäldt, din framtida chef Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Swedbank med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller [email protected]. Vänligen observera att inga ansökningar tas emot via e-post. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

30 januari 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Sales Engineer till The Lee Company, Spånga

Motiveras du av att hitta skräddarsydda tekniska lösningar till dina kunder och har ett sinne för affärer? Har du dessutom erfarenhet av hydraulik och/eller mekanik? Då kanske rollen som Sales Engineer till oss på the Lee Company Scandinavia AB är något för dig! Varje mikrokomponent vi tillverkar – från pluggar, precisionsspröt och skyddsgaller till ventiler och pumpar – utvecklas för att lösa våra kunders utmaningar inom hydraulik. Sedan 1948 har vi levererat ingenjörsinriktade produkter inom många olika industrier, så som flyg- och försvarsindustrin, bilindustrin, industri och anläggning, medicinsk utrustning, diagnostik och vetenskapliga instrument, motorsport, olja och gas, kraftproduktion med flera. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för några av världens största och mest innovativa företag. Om tjänsten Vi söker en dynamisk och resultatorienterad Sales Engineer för att ansluta sig till vårt växande team i Skandinavien. Nästan hälften av de projekt vi tar oss an kräver unika lösningar. I rollen som Sales Engineer hos oss kommer du att ha ansvaret för att genomföra tekniska analyser av våra kunders behov. Det innebär att samla in den information som krävs för produktutveckling och överföra den till våra applikationsingenjörer i USA. Du kommer också att följa utvecklingscykeln ända fram till den slutgiltiga valideringen av den tekniska lösningen för kunden. I rollen ingår ansvar att aktivt engagera dig i vår kundportfölj och samtidigt hitta nya spännande kunder att arbeta med. Denna position passar bra för dig som brinner för teknik, trivs med dynamiska diskussioner och har gedigen erfarenhet av att bygga affärsmässiga relationer. I detta ansvar ingår det exempelvis att:   Teknisk Konsultation: Nära samarbeta med kollegor för att förstå kundens krav och ge expertrådgivning om våra tekniska lösningar Produktdemonstrationer:  Praktiskt påvisa fördelarna med våra produkter till kunder genom produktdemonstrationer och presentationer Kundengagemang: Bygga och upprätthålla starka relationer med nyckelintressenter, besvara tekniska frågor och säkerställa kundnöjdhet genom hela försäljningscykeln Samarbete: Säkerställa smidig kommunikation och leverans mellan kundens behov och våra lösningar genom tajt samarbete mellan våra försäljning-, teknik- och produktutvecklingsteam Skräddarsy lösningar: Genom att utföra en djupgående analys av kundbehoven och anpassa tekniska lösningar efter deras specifika krav, strävar vi efter att säkerställa en stark marknadspositionering. Teknisk Support: Att tillhandahålla kontinuerligt tekniskt stöd till våra kunder genom hela försäljningsprocessen och leverera service av världsklass är avgörande för att säkerställa en sömlös och framgångsrik implementering av våra produkter. Tjänsten utgår från vårt kontor i Spånga, Stockholm.  Är det här du? Du har en kandidatexamen i ingenjörsvetenskap eller närliggande område, även om tidigare relevant försäljnings- och teknisk erfarenhet är lika viktig.  Du har hög analytisk förmåga, men vi värdesätter också ditt kommersiella tänkesätt, tillsammans med en stark förhandlingsskicklighet. Dessutom har du stark problemlösningsförmåga och skickligheten att avsluta affären. Du är lika bekväm i både affärs- och tekniksammanhang och interagerar med chefer, inköpare och tekniker på ett naturligt vis. Du har minst 5 års i en liknande roll från relaterad bransch. Kunskaper i hydraulik och förståelse för dess komponenter och/eller mekanik är att föredra. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande samt är en utmärkt kommunikatör med vass presentationsförmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en engagerad och snabbtänkt person med intresse för att driva och utveckla affärer. Du trivs med eget ansvar och strukturerar och planerar ditt arbete självständigt för att uppnå ditt budgetmål. Vidare är du förtroendeingivande, trygg i dig själv och har vana att bygga relationer. Ditt mindset är att vara ute mycket hos kund för att fånga upp behov samt ge råd kring produktsortimentet för att skapa nya affärsmöjligheter. Du är en person som vågar utmana och ifrågasätta kunden och är mån om att ha nöjda kunder. Slutligen är du en lagkamrat som gärna bidrar med idéer och utveckling till kollegor och bolaget som helhet. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar The Lee Company Scandinavia AB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith eller Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller [email protected]. Vänligen respektera att inga ansökningar godtas via e-post. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

29 januari 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Växtskyddsexpert till LRF Trädgård, Sverige

Är du en kommunikativ, analytisk och engagerad individ med en bakgrund som hortonom eller agronom? Lockas du av att arbeta brett och använda din kompetens i en roll med stor påverkansgrad där du är med och säkrar effektiva och hållbara metoder inom växtskydd? Missa inte möjligheten att verka i ett utmanande och spännande uppdrag tillsammans med ett engagerat och kompetent gäng i en framgångsrik organisation. Om tjänsten Som Växtskyddsexpert kommer du att ansvara för flera delar där samverkan och kommunikation med andra aktörer, organisationer samt avdelningar/enheter inom LRF Trädgård är en central del.  Såväl nationella som internationella kontakter ingår i arbetet. Merparten av din tid kommer att fokusera på att ansvara för att driva arbetet inom projektet Minor use som finansieras av Jordbruksverket där du arbetar både strategiskt såväl som en operativ utförare.  Projektet ska bidra till att förbättra tillgången på växtskyddsmedel, som effektivt kan hantera de växtskadegörare som inverkar på odlingen och minimera riskerna och konsekvenserna för människors hälsa och miljö. Projektet innefattar huvudsakligen trädgårdsgrödor. Som Projektledare och ansvarig för Minor use säkrar du framdrift genom att självständigt planera, upprätta och beställa försöksplaner, följa upp genomförda fältförsök både på distans och i fält samt analysera resultaten. Vidare ansvarar du för LRF Trädgårds växtskyddsrutiner och med utgångspunkt från resultat av genomförda fältförsök skriver och hanterar du ansökningshandlingar till Kemikalieinspektionen om utvidgat användningsområde, UPMA, och dispenser för växtskyddsmedel. Som Växtskyddsexpert har du ett stort mandat att självständigt planera och lägga upp ditt arbete samtidigt som du behvöer förhålla dig till och leverera enligt satta dead-lines. För att trivas är det viktigt att du är både metodisk, flexibel och anpassningsbar samt trivs i en händelserik miljö där prioriteringsordning och riktning snabbt kan ändras. Vid behov kommer du även att medverka i LRF Trädgårds övergripande strategiska arbete med växtskydd och fytosanitära frågor utifrån en sakkunskap om växtskyddsfrågor, allt i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för en hållbar produktion hos våra medlemsföretag. LRF Trädgård arbetar med ett flexibelt arbetssätt där en variation av kontors-, hem- eller distansarbete är möjlig utifrån verksamhetens behov. Du behöver därför inte vara boende i Stockholmsområdet. I rollen ingår vissa resor runt om i Sverige. Är det här du? För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har flerårig erfarenhet från en liknande tjänst där du skaffat dig goda kunskaper i odlings- och växtskyddsfrågor inom trädgårdsnäringen. Vidare har du en djup kompetens vad gäller växtskyddskemi. Du har god analytisk förmåga som hjälper dig att tolka försöksrapporter och korrekt kunna formulera ansökningshandlingar. Vidare kan du göra komplex materia enkel och förmedla den på ett målgruppsanpassat sätt Erfarenhet av att planera och/eller arbetat med försöksplaner och försök inom horto. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga, som skapar långsiktiga relationer och är serviceinriktad och lyhörd inför andras problemställning och synsätt. Du är trygg i att arbeta med stort eget ansvar, är initiativrik, resultatorienterad och agerar snabbt samt är flexibel med god förmåga att prioritera. Vidare är du analytisk och lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Vi vill att du har en akademisk examen relevant för rollen såsom exempelvis hortonom eller agronom. Ett krav är B-körkort samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift en förutsättning. Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar LRF med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan! Sökord: agronom, hortonom, tillstånd, projektledare, kemikalier, bekämpningsmedel, expert

24 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Senior Manager within IT-Audit to KPMG IRM, Stockholm

Do you want to work in an environment with focus on IT security, risk management, advanced data analytics and digitalization? We are looking for a Senior Manager to KPMGs Information Risk Management department (IRM) focusing on IT-Audit. A position where you can combine your personal development with delivering quality and knowledge to clients. Don’t miss the opportunity to be part of an international environment, a highly motivated team and an ability to build a further career working with some of the most interested companies in the market! The Role IRM is a fast-growing area within KPMG, full of opportunities if you are motivated to expand your carrier further within IT-audit and analytics. The teams are based in Stockholm, Göteborg and Malmö and are working within three main areas: - IT Audit as part of the external and internal audit. - IT Assurance assignments on cyber security, internal audit, ISO 27000, project assurance, process mining and third-party assurance via SOC reporting. - Data analytics as part of the audit approach or as assurance over our client's IT environments. Your key responsibilities as Senior Manager: Lead IT audit projects and risk assessments, identifying and assessing risks and controls in complex IT environments. Lead and manage client engagements, ensuring that work is delivered on time, within budget, and to the highest quality standards. Collaborate with clients to understand their business needs and develop customized solutions to meet their unique challenges. Lead and develop teams of professionals, providing guidance and mentorship to ensure their success and growth. Performance management of junior staff, including engagement-level coaching and development, and delivery of internal training and guidance materials. Analyze data and provide insights that drive strategic decision-making. KPMGs office is located at Vasagatan, travelling is included in the position. At KPMG, you become part of a corporate culture where the individual is important. KPMG offers great development opportunities in a diverse environment where you will be challenged through exciting and socially important involvement with clients. You are offered a varied and responsible role where the pace is often high, with many opportunities for stimulating social contacts, constant change and knowledge development. KPMG offers a comprehensive internal training and development program with the opportunity to develop within your areas of interest. Is this you? To be successful in this position you have previous experience from working in a similar senior position within big four, either as a Manager or Senior Manager.  You have experience of delivering IT audit work as part of internal or external audits and/or SOC reports and experience of managing delivery of complex or diverse technology process and controls assurance. Furthermore you have high knowledge in identifying and assessing complex IT risks and controls, relate them to the wider business environment and to express opinions clearly to all levels of stakeholders. You have a university degree in a relevant field. Excellent English is a must have Swedish is a plus. In this recruitment, your personal qualities will be of great importance. We are looking for a senior person who has a high energy and who is willing to take on a new challenge in a position where your self-leadership is essential. We are looking for a communicating, diplomatic and pragmatic profile who are able to deal directly with internal and external clients. To be successful in the role, you need to have excellent organizational skills, being a strong decision and initiative taker.  Furthermore, you are capable of working under pressure with commitment to deliver under tight deadlines. Do you want to know more?                                                                                                            In this process KPMG is working with Level Recruitment. To apply, please click the apply button. If you have further questions don´t hesitate to contact recruitment consultant Christian Smith at +46 8-120 50 410 or Carolina Eskengren at +46 8 120 50 427. We will interview ongoingly so please register your application as soon as possible. Search: Revison, Audit, Analytic Manager, IT- audit, ISO 27000

11 december 2023
Sista ansökan:
30 april 2024