Lediga jobb hos Thread AB
Team Lead till Skadeteknik i Nyköping – Led vardagen, bygg trygghet, skapa tillväxt Är du en trygg ledare med känsla för människor, struktur och affär? Vill du vara med och forma ett lokalt team i ett företag där värderingar faktiskt betyder något? Då är det här din chans att kliva in i en roll med stort ansvar – och ännu större möjligheter. Om Skadeteknik Vi är specialister på sanering, skadehantering och återställning – och har hjälpt företag, försäkringsbolag och fastighetsägare sedan 1989. Vi arbetar med snabbhet, noggrannhet och omtanke. Vår kultur vilar på det vi kallar 3E: • Engagerade – vi bryr oss om varje uppdrag och varje person • Empatiska – vi möter människor i utsatta lägen med respekt • Experter – vi vet vad vi gör och vi gör det snabbt och rätt Nu stärker vi vår närvaro i Nyköping – och söker en Team Lead som vill ta ansvar för både människor, affärer och vardagsbeslut. Hos oss får du inte bara vara med – du får vara med och påverka på riktigt. Om rollen Som Team Lead är du mer än en arbetsledare – du är ansiktet utåt för Skadeteknik i Nyköping. En viktig del av rollen handlar om att bygga och underhålla affärer med försäkringsbolag, byggare, fastighetsägare och industrikunder i regionen. Du förstår kraften i goda relationer, och vet att affärer skapas där förtroende finns. Du kommer att: • Driva uppsökande och nätverksbaserad försäljning • Ta lead på offertarbete, avtal och kalkyler • Identifiera nya samarbeten i lokalsamhället – både planerade och reaktiva • Följa upp pågående kunder och skapa merförsäljning • Vara ansvarig för att beläggning och debitering når uppsatta mål • Planera, samordna och prioritera uppdrag i det dagliga • Bidra till mötesstruktur och operativ uppföljning • Bygga teamkänsla och ansvarskultur Vem är du? Du är en trygg ledare – men också en naturlig säljare. Du trivs med att skapa kontakt, följa upp, hålla affärer levande och bygga långsiktiga relationer. Du gillar att jobba med struktur och uppföljning, men vet att i vår värld handlar försäljning ofta om närvaro, tajming och personligt förtroende. Vi tror att du har: • Tidigare arbetat med B2B-försäljning, gärna mot bygg/fastighet/försäkring • Vanan att arbeta med offertarbete, upphandlingar eller budgetansvar • Erfarenhet från en ledande roll inom sanering, bygg, industri eller tekniska tjänster • God administrativ förmåga och datorvana (gärna Meps) • Körkort B (BE är meriterande) Därför kommer du att trivas hos oss Skadeteknik är ett företag i tillväxt – men med hjärtat kvar i det familjära. Du får stora möjligheter att påverka, bygga och forma – i ett bolag som kombinerar struktur med frihet och engagemang. • Kort väg till beslut • Friskvårdsbidrag och sjukvårdsrådgivning • Kollektivavtal och tjänstepension • Trygg arbetsmiljö i nya, fräscha lokaler • En värderingsstyrd kultur där relationer och omtanke är centrala "Vi levererar inte bara lösningar – vi skapar trygghet i krisen." "Relationen är det som gör att man får affärerna." Om anställningen Titel: Team Lead Placering: Nyköping Omfattning: Heltid Anställning: Tillsvidare (provanställning tillämpas) Tillträde: Enligt överenskommelse Redo att ta ansvar, skapa tillit och bygga vidare på något riktigt bra? Vi intervjuar löpande – så vänta inte! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Har du oljiga fingrar, ett brinnande intresse för motorer och el, och gedigen erfarenhet som servicetekniker? Vi letar efter en senior serviceteknisk profil som vill vara med och bygga trygg elkraft till samhällsviktiga funktioner. Om företaget: Svenska Kraftprodukter AB är ett innovativt och framåtblickande företag som specialiserar sig på reservkraftslösningar. Vi erbjuder kompletta och skräddarsydda kraftlösningar med fokus på kvalitet och kundanpassning. Vår verksamhet sträcker sig över hela Sverige, och vi är ett kundnära företag där hög service och teknisk expertis är centrala värden. Klicka här för att läsa mer om oss. Om tjänsten: Du kommer att arbeta med installation, service, felsökning och reparation av elverk och reservkraftsanläggningar ute hos kund eller i vår verkstad. Tjänsten är central för att säkerställa driftsäker och funktionsgaranterad kraftförsörjning till våra kunder inom samhällsviktiga sektorer. Resor inom Sverige med övernattning kan förekomma vid behov. Arbetsuppgifter inkluderar: Service, underhåll och reparation av diesel- och bensindrivna elverk Felsökning och hantering av kontrollsystem, felkoder och larmsignaler Drifttagning, funktionstester och kundgenomgång Dokumentation i serviceprotokoll och digitala system Eget ansvar för serviceplanering och kontakt med kund Stötta vid leveranser, jour eller utbildningsinsatser vid behov Krav: Minst 5 års erfarenhet som servicetekniker Erfarenhet av arbete med dieselmotorer (t.ex. bil, lastbil, traktor) Elkompetens från gymnasienivå inom el/tele eller motsvarande Grundläggande IT-vana, inklusive Officepaketet Erfarenhet av dokumentation och rapportering B-körkort Meriterande: Erfarenhet av reservkraft eller elverk BE-körkort ESA, fallskydd, heta arbeten, liftutbildning Kunskap om kontrollsystem som DeepSea eller ComAp Tillgång till egen bil Vi söker dig som: Har ett starkt intresse för motorer och el Är praktiskt lagd och självgående, med ett genuint teknikintresse Har erfarenhet från verkstad, jordbruk eller fordon, t.ex. traktorer, skördetröskor, eller tung maskinservice. Trivs i kundnära miljöer och är van att kommunicera lösningar både muntligt och skriftligt. Vill växa med företaget – vi söker någon vi kan investera i på lång sikt. Övrigt: Anställningsform: Deltid (50%) med möjlighet till utökning Placering: Nyköping med omnejd samt resor inom Sverige vid behov Vad vi erbjuder: Ett hjärtligt företag där du får vara en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Vi erbjuder utbildning, utvecklingsmöjligheter och en roll där din tekniska erfarenhet verkligen tas tillvara. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
För kunds räkning söker vi nu en driven och erfaren licensrörsvetsare som kan svetsa TIG. Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom tillverkning av rörsystem och industriella komponenter. De förenklar och förbättrar rörinstallationer för att göra det lättare och mer kostnadseffektivt för sina kunder genom att leverera högkvalitativa produkter som förbättrar kundernas verksamheter. De erbjuder flexibla lösningar som ger kunderna kontroll och enkelhet, samtidigt som de optimerar energieffektivitet och sänker deras driftskostnader. Innovation och precision är deras fokus och de är stolta över sitt arbete, de tjänster och lösningar som de erbjuder. Teamet och arbetsmiljönSom rörsvetsare kommer du att bli en del av ett erfaret och sammansvetsat team. Du arbetar nära dina kollegor och din närmsta chef kommer att vara produktionsledaren, som stöttar dig i din 'on-boarding' och professionella utveckling. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till kompetensutveckling och en stark teamkänsla. Vad vi erbjuderFörutom en stimulerande arbetsmiljö erbjuder de förmåner som friskvårdsbidrag, kompetensutvecklingsprogram och en god balans mellan arbete och fritid. Kollektivavtal - IF Metall. De värdesätter och uppmuntrar fortsatt utveckling, nyfikenhet och innovation bland sina medarbetare. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Svetsning av rörsystem med både MIG och TIG teknik Läsa, förstå och tolka tekniska ritningar Säkerställa att svetsarbeten uppfyller kvalitetsstandarder Underhåll och kalibrering av svetsutrustning Samverka med produktionsteamet för att optimera produktionsprocesser Kvalifikationer och krav Förstå och kunna svenska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet av rörsvetsning i industriell tillverkningsmiljö Utbildning inom svetsning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Giltigt svetscertifikat för MIG och TIG Förmåga att arbeta självständigt och i team Meriterande är om du har heta arbeten, traverskort/-licens och/eller andra svetslicenser. Vi söker dig somÄr en social och engagerad problemlösare med ett öga för detaljer. Du trivs i produktionsmiljöer och är noggrann i ditt arbete. Ditt intresse för teknik och ditt engagemang för att leverera högkvalitativa resultat gör dig till en värdefull medarbetare som vill förändra, utveckla och ha kul på jobbet. Din positiva attityd och vilja att lära nytt bidrar till teamets framgång. ÖvrigtStart: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Mån-Fre kl.07.00-16.00 Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid tillsvidare som påbörjas med visstidsperiod/provanställning Rekryteringsprocess: Vi kommer att påbörja urval och återkoppling efter semesterperioden och sista ansökningsdatum. Detta innebär att svar från oss kan dröja något längre än vanligt. Tack för din förståelse och ditt tålamod – vi ser fram emot att läsa din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Urval sker efter sista ansökningsdatum. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
StålX AB söker en svetsare till sin anläggning i Nybro. StålX AB är en familjär och ledande aktör inom stålbearbetning, tillverkning och konstruktioner - alltid med fokus på kvalitet och innovation. Vi tillverkar och levererar komponenter till såväl svenska som internationella kunder. Genom egen produktion, certifierade samarbetspartners och egna transporter erbjuder kostnadseffektiva och kundanpassade lösningar. Hos oss blir du en viktig del i vårt växande företag. Du blir en del i vårt engagerade team med högt tempo, korta beslutsvägar och för dig som vill utvecklas inom stål och verkstad ges stora möjligheter. Som svetsare arbetar du bla med; Svetsning MIG/MAG, bearbetning, montering av ståldetaljer enligt ritning och instruktion Produktionsarbete Kvalitetskontroller och mätning av färdiga produkter Löpande underhåll och felsökning Krav för tjänsten; Giltiga svetslicenser för MIG/MAG alt. du har innehaft giltiga svetslicenser Gymnasieutbildning, gärna med inriktning från teknik, industri eller hantverk B-körkort Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift Meriterande om du dessutom har; Minst 3 års erfarenhet av verkstadsarbete eller industriellt arbete Traverskort Truckkort Vi söker dig som; Har hjärtat på rätt ställe, trivs i din yrkesroll och alltid strävar efter att göra ett bra jobb. Du har några års erfarenhet av svetsning, är en positiv och lättsam person som gärna sprider god stämning på arbetsplatsen samtidigt som du tar ansvar, arbetar strukturerat och håller fokus när det behövs. Du vill utvecklas inom område, är noggrann, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Ett tekniskt intresse och vilja att lära dig nya moment är viktigt för att trivas och lagandan är nyckeln till ett lyckat resultat hos oss. Övrigt Start: Enligt överenskommelse, gärna omgående Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 Placering: Nybro Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ditt svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.(Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
StålX AB söker en operatör-skärning till sin anläggning i Nybro. StålX AB är en familjär och ledande aktör inom stålbearbetning, tillverkning och konstruktioner - alltid med fokus på kvalitet och innovation. Vi tillverkar och levererar komponenter till såväl svenska som internationella kunder. Genom egen produktion, certifierade samarbetspartners och egna transporter erbjuder kostnadseffektiva och kundanpassade lösningar. Hos oss blir du en viktig del i vårt växande företag. Du blir en del i vårt engagerade team med högt tempo, korta beslutsvägar och för dig som vill utvecklas inom stål och verkstad ges stora möjligheter. Som operatör-skärning arbetar du bla med; Bereda underlag i CAD och skapa skärfiler Ställa in maskinerna inför skärning Skärning i gas/plasma eller laserskärning Läsa och tolka ritningar Produktionsarbete Kvalitetskontroller och mätning av färdiga produkter Löpande underhåll och felsökning Krav för tjänsten; Några års erfarenhet av gas/plasma eller laserskärning Gymnasieutbildning, gärna med inriktning från teknik, industri eller hantverk B-körkort Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift Meriterande om du dessutom har; Erfarenhet av CNC-programmering Minst 3 års erfarenhet av verkstadsarbete eller industriellt arbete Traverskort Truckkort Vi söker dig som; Har hjärtat på rätt ställe, trivs i din yrkesroll och alltid strävar efter att göra ett bra jobb. Du har några års erfarenhet av arbete som operatör-skärning, är en positiv och lättsam person som gärna sprider god stämning på arbetsplatsen samtidigt som du tar ansvar, arbetar strukturerat och håller fokus när det behövs. Du vill utvecklas inom område, är noggrann, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Ett tekniskt intresse och vilja att lära dig nya moment är viktigt för att trivas och lagandan är nyckeln till ett lyckat resultat hos oss. Övrigt Start: Enligt överenskommelse, gärna omgående Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 Placering: Nybro Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ditt svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.(Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Årgus Medicinteknik AB söker en engagerad och driven produktspecialist på ögonsjukvård. Årgus Medicinteknik AB är en ledande aktör inom medicintekniska lösningar. Vi är ett familjeföretag med säte i Kalmar och sedan 1992 har vi levererat högkvalitativa medicintekniska produkter till svensk ögonsjukvård. Vi strävar efter att erbjuda de senaste trenderna inom oftalmologi och att alltid sätta kunden i centrum. Vår erfarenhet och expertis inom branschen gör oss till en pålitlig partner för hälso- och sjukvårdsinrättningar. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att forma framtidens ögonvård! Hos oss arbetar du i ett dynamiskt och inspirerande team där laganda och utveckling står i fokus. Du kommer att rapportera direkt till vår erfarna försäljningschef tillika VD som ger dig den stöttning du behöver för att lyckas. Vi erbjuder goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Som produktspecialist kommer du bland annat att: Bygga, upprätthålla och driva långsiktiga relationer med sjukvårdspersonal på svenska ögonkliniker. Arbeta nära ögonklinikerna med produktpresentation, utbildning och uppföljning och vara en nyckelperson i vårt arbete med att stödja personalen kring användningen av våra produkter. Bidra med klinisk förståelse i kunddialoger, ofta i direkt kontakt med användare (ex. läkare, sjuksköterskor. Ansvara för viss offert- och upphandlingshantering. Delta i relevanta branschmässor/-evenemang och fortbildningsdagar för att representera företaget. Vara ett stöd till säljteamet med produktkunskap och vårdnära insikter. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Krav: Gymnasieexamen och utbildad undersköterska Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ögonsjukvården Har mycket god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som stödjande produktspecialist Flytande svenska samt engelska i tal och skrift B-körkort Tillgång till egen bil första 12 mån, därefter erbjuds tjänstebil God datorvana Meriterande: Erfarenhet av arbete som operationssjuksköterska Erfarenhet av försäljning och kundrelationsbyggande Tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU Vi söker dig som: Brinner för ögonsjukvården, är nyfiken och har en stark drivkraft för försäljning och relationsbyggande. Du är målinriktad, lösningsfokuserad, självgående och proaktiv i att identifiera kundbehov samt kan kommunicera effektivt för att skapa förtroende hos våra kunder. Din förmåga att förstå tekniska produkter och deras fördelar för kunden är avgörande för att lyckas i rollen. Vi tror också att du är resvan både inrikes och utrikes. Övrigt: Start: 1 september eller enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-Fredag, 08-17. Vi tillämpar förtroendearbetstid. Placering: Utgå från hemmet troligtvis runt Uppsala trakten. Anställningsform: Heltid, tillsvidare som påbörjas med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. (Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Årgus Medicinteknik AB söker en engagerad och driven produktspecialist på ögonsjukvård. Årgus Medicinteknik AB är en ledande aktör inom medicintekniska lösningar. Vi är ett familjeföretag med säte i Kalmar och sedan 1992 har vi levererat högkvalitativa medicintekniska produkter till svensk ögonsjukvård. Vi strävar efter att erbjuda de senaste trenderna inom oftalmologi och att alltid sätta kunden i centrum. Vår erfarenhet och expertis inom branschen gör oss till en pålitlig partner för hälso- och sjukvårdsinrättningar. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att forma framtidens ögonvård! Hos oss arbetar du i ett dynamiskt och inspirerande team där laganda och utveckling står i fokus. Du kommer att rapportera direkt till vår erfarna försäljningschef tillika VD som ger dig den stöttning du behöver för att lyckas. Vi erbjuder goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Som produktspecialist kommer du bland annat att: Bygga, upprätthålla och driva långsiktiga relationer med sjukvårdspersonal på svenska ögonkliniker. Arbeta nära ögonklinikerna med produktpresentation, utbildning och uppföljning och vara en nyckelperson i vårt arbete med att stödja personalen kring användningen av våra produkter. Bidra med klinisk förståelse i kunddialoger, ofta i direkt kontakt med användare (ex. läkare, sjuksköterskor. Ansvara för viss offert- och upphandlingshantering. Delta i relevanta branschmässor/-evenemang och fortbildningsdagar för att representera företaget. Vara ett stöd till säljteamet med produktkunskap och vårdnära insikter. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Krav: Gymnasieexamen och utbildad undersköterska Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ögonsjukvården Har mycket god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som stödjande produktspecialist Flytande svenska samt engelska i tal och skrift B-körkort Tillgång till egen bil första 12 mån, därefter erbjuds tjänstebil God datorvana Meriterande: Erfarenhet av arbete som operationssjuksköterska Erfarenhet av försäljning och kundrelationsbyggande Tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU Vi söker dig som: Brinner för ögonsjukvården, är nyfiken och har en stark drivkraft för försäljning och relationsbyggande. Du är målinriktad, lösningsfokuserad, självgående och proaktiv i att identifiera kundbehov samt kan kommunicera effektivt för att skapa förtroende hos våra kunder. Din förmåga att förstå tekniska produkter och deras fördelar för kunden är avgörande för att lyckas i rollen. Vi tror också att du är resvan både inrikes och utrikes. Övrigt: Start: 1 september eller enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-Fredag, 08-17. Vi tillämpar förtroendearbetstid. Placering: Utgå från hemmet troligtvis runt Göteborgs trakten. Anställningsform: Heltid, tillsvidare som påbörjas med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. (Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Årgus Medicinteknik AB söker en engagerad och driven produktspecialist på ögonsjukvård. Årgus Medicinteknik AB är en ledande aktör inom medicintekniska lösningar. Vi är ett familjeföretag med säte i Kalmar och sedan 1992 har vi levererat högkvalitativa medicintekniska produkter till svensk ögonsjukvård. Vi strävar efter att erbjuda de senaste trenderna inom oftalmologi och att alltid sätta kunden i centrum. Vår erfarenhet och expertis inom branschen gör oss till en pålitlig partner för hälso- och sjukvårdsinrättningar. Bli en del av vårt engagerade team och bidra till att forma framtidens ögonvård! Hos oss arbetar du i ett dynamiskt och inspirerande team där laganda och utveckling står i fokus. Du kommer att rapportera direkt till vår erfarna försäljningschef tillika VD som ger dig den stöttning du behöver för att lyckas. Vi erbjuder goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Som produktspecialist kommer du bland annat att: Bygga, upprätthålla och driva långsiktiga relationer med sjukvårdspersonal på svenska ögonkliniker. Arbeta nära ögonklinikerna med produktpresentation, utbildning och uppföljning och vara en nyckelperson i vårt arbete med att stödja personalen kring användningen av våra produkter. Bidra med klinisk förståelse i kunddialoger, ofta i direkt kontakt med användare (ex. läkare, sjuksköterskor. Ansvara för viss offert- och upphandlingshantering. Delta i relevanta branschmässor/-evenemang och fortbildningsdagar för att representera företaget. Vara ett stöd till säljteamet med produktkunskap och vårdnära insikter. Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Krav: Gymnasieexamen och utbildad undersköterska Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ögonsjukvården Har mycket god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som stödjande produktspecialist Flytande svenska samt engelska i tal och skrift B-körkort Tillgång till egen bil första 12 mån, därefter erbjuds tjänstebil God datorvana Meriterande: Erfarenhet av arbete som operationssjuksköterska Erfarenhet av försäljning och kundrelationsbyggande Tidigare erfarenhet av upphandlingsarbete inom LOU Vi söker dig som: Brinner för ögonsjukvården, är nyfiken och har en stark drivkraft för försäljning och relationsbyggande. Du är målinriktad, lösningsfokuserad, självgående och proaktiv i att identifiera kundbehov samt kan kommunicera effektivt för att skapa förtroende hos våra kunder. Din förmåga att förstå tekniska produkter och deras fördelar för kunden är avgörande för att lyckas i rollen. Vi tror också att du är resvan både inrikes och utrikes. Övrigt: Start: 1 september eller enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-Fredag, 08-17. Vi tillämpar förtroendearbetstid. Placering: Utgå från hemmet troligtvis runt Örebro-Västerås trakten. Anställningsform: Heltid, tillsvidare som påbörjas med 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. (Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
StålX AB söker en verkstadsarbetare till vår moderna produktionsanläggning i Kalmar. StålX AB är en familjär och ledande aktör inom stålbearbetning, tillverkning och konstruktioner - alltid med fokus på kvalitet och innovation. Vi tillverkar och levererar komponenter till såväl svenska som internationella kunder. Genom egen produktion, certifierade samarbetspartners och egna transporter erbjuder kostnadseffektiva och kundanpassade lösningar. Hos oss blir du en viktig del i vårt växande företag. Du blir en del i vårt engagerade team med högt tempo, korta beslutsvägar och för dig som vill utvecklas inom stål och verkstad ges stora möjligheter. Som verkstadsarbetare arbetar du bla med; Produktionsarbete Kapning och borrning av stål Bearbetning och montering av ståldetaljer enligt ritning och instruktion Kvalitetskontroller och mätning av färdiga produkter Arbete med maskiner samt löpande underhåll och felsökning Krav för tjänsten; Gymnasieutbildning, gärna med inriktning från teknik, industri eller hantverk B-körkort Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift Meriterande om du dessutom har; Minst 3 års erfarenhet av verkstadsarbete eller industriellt arbete Verkstads-/mekaniskutbildning Truckkort och/eller traverskort Vi söker dig som; Har hjärtat på rätt ställe, trivs i din yrkesroll och alltid strävar efter att göra ett bra jobb. Du är en positiv och lättsam person som gärna sprider god stämning på arbetsplatsen, samtidigt som du tar ansvar, arbetar strukturerat och håller fokus när det behövs. Du vill utvecklas inom verkstadsarbete och industri, är noggrann, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Ett tekniskt intresse och vilja att lära dig nya moment är viktigt för att trivas och lagandan är nyckeln till ett lyckat resultat hos oss. Övrigt Start: Enligt överenskommelse, gärna omgående Arbetstider: Mån-Fre 07.00-16.00 Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ditt svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.(Denna annons har lagts ut i början av semestertiderna = svarstiden och rekryteringsprocessen kommer ta längre tid än vanligt, då intervjuer kommer ske först i slutet juli/augusti. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer att genomföras.) Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Säljare till Sharp Kalmar – relationsbyggare med driv sökes! Vill du arbeta med moderna tekniska lösningar och skapa kundrelationer som verkligen gör skillnad? Sharp Kalmar söker en engagerad säljare som vill växa tillsammans med oss – i en roll där frihet, ansvar och affärsmannaskap går hand i hand. Vi vill belysa att rekrytering sker under sommar/semester och att det kommer dröja innan svar/intervju ges. Välkommen in med din ansökan! Om tjänsten Som säljare på Sharp arbetar du med B2B-försäljning av våra lösningar inom skrivare, skannrar, skärmlösningar och digital dokumenthantering. Du utgår från vårt kontor i Kalmar men verkar i hela länet. Rollen är självständig och kundnära – du bygger nya kundrelationer, följer upp leads och arbetar långsiktigt med att förstå kundens behov. Med stöd från vårt team och erfarna kollegor får du både trygghet och frihet i vardagen. Introduktion, gemensamma kundbesök och strukturerad onboarding ger dig en stabil start. Du jobbar heltid med arbetstid måndag–fredag kl. 08–17. Tjänsten inleds med provanställning och erbjuder garantilön i början av din anställning. Vi söker dig som: Du trivs i mötet med människor och har ett naturligt driv i affären. Du är nyfiken, social och har lätt för att skapa förtroende – oavsett om du möter en ny kund eller vårdar en befintlig relation. Kanske har du tidigare sålt i butik, jobbat med abonnemang eller tekniska lösningar – oavsett bakgrund söker vi din vilja att lära och växa med oss. Du är självgående, strukturerad och tycker om att ta eget ansvar, men trivs också i ett lag där man stöttar varandra och firar framgångar tillsammans. Meriterande: Erfarenhet av försäljning (butik, abonnemang, teknisk utrustning) Intresse för teknik och affärslösningar (du är gärna den som släkten ringer vid teknik haveri hemma) Förmåga att förstå företags behov och tänka strategiskt Tävlingsinstinkt eller idrottsbakgrund Krav: B-körkort Flytande på svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder: Fast lön + provision (garantilön under introduktion) En etablerad och växande arbetsgivare med lokalt kontor i Kalmar Bra introduktion och nära stöd från erfarna kollegor Möjlighet till långsiktig utveckling inom försäljning och affär Rollen utgår från vårt kontor i Kalmar, men du kommer röra dig i hela länet. Denna annons läggs ut i början av semestertiderna = svarstiden och processen kommer ta lång tid då intervjuer kommer ske först i slutet augusti/september. Vänlig notera att urval kommer att ske efter semestern och där efter kommer intervjuer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 82 jobb