Lediga jobb i Nyköping

Sök totalt 343 lediga jobb i Nyköping

Sjuksköterska till anstalt och Häkte Nyköping timvikariat
Kriminalvården
Grundutbildade sjuksköterskor

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Då en av våra sjuksköterskor har valt att gå vidare till ett annat jobb så söker vi dig som vill utvecklas inom både somatik, psykiatri och vill ta eget ansvar. Gillar du att arbeta vardagar med flextid? Är det viktigt för dig att arbeta i en trygg miljö med goda förmåner och härliga kollegor? Då har vi arbetet för dig! Kriminalvården bedriver viss öppen hälso- och sjukvård vilket innebär att alla anstalter och häkten har sjukvårdsmottagningar där de intagna kan söka vård. På mottagningarna finns, förutom sjuksköterska även allmänläkare och psykiatriker. Som sjuksköterska har du dels en egen mottagning för bedömning av lättare åkommor, men du bedömer även vilka sökande som ska träffa läkare. Det innebär att du arbetar både med somatiskt och psykiatrisk hälso- och sjukvård för de intagna, assisterar vid läkarmottagning samt administrerar läkemedel i första hand genom dosdispensering. Dokumentation sker i PMO patientdatajournal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har väl grundade och tydliga värderingar. I stressituationer är du lugn, stabil och kontrollerad. Du har stor integritet och förmågan att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt har förmågan att själv strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Legitimerad sjuksköterska • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Meriterande: • En för arbetsgivaren relevant specialisering eller vidareutbildning, exempelvis inom psykiatri, akutsjukvård, öppenvård eller distriktssköterska • Arbetslivserfarenhet inom yrket • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
11 april 2025
Biblioteksutvecklare (vikariat)
REGION SÖRMLAND
Bibliotekarier och arkivarier

Biblioteksutveckling Sörmland, Nyköping Om oss Biblioteksutveckling Sörmland arbetar tillsammans med folkbiblioteken, litterära utövare och andra aktörer i Sörmland för att fler människor ska vilja och kunna läsa, skriva, skapa, berätta och delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi bidrar till att underlätta människors livslånga lärande. Vi vill vara en schysst samarbetspart i arbetet med att stärka det demokratiska samhället. Vi arbetar utifrån de förflyttningar som finns i Region Sörmlands biblioteksplan och de prioriteringar som finns i den regionala kulturplanen. Under året har vi stort fokus på att utveckla samverkan långsiktigt och hållbart. Teknikutvecklingen och snabba förändringar i vår omvärld påverkar samhället och därmed biblioteken i hög utsträckning. Vi vill möta det på ett proaktivt sätt med nyfikenhet och tillit. ? Eftersom uppdraget är stort och verksamheten liten (bemanningen består idag av fyra biblioteksutvecklare, en litteraturutvecklare, en kommunikationsstrateg samt verksamhetschef) så krävs samverkan, tydlighet och goda tillitsfulla relationer med många olika parter på lokal, regional, nationell och internationell nivå. Verksamheten strävar efter en transparent delakultur där du förväntas dela med dig av din kompetens, men också nyfiket utforska och ta del av andras kunskaper och erfarenheter. Tycker du att det låter roligt, spännande och svårt? Då kanske det här är precis rätt jobb för dig! Ett vikariat?med goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi har vårt huvudkontor i Nyköping på Sörmlands museum, samt satellitarbetsplats i Eskilstuna hos Scenkonst Sörmland. Möjligheten till distansarbete är god. Dina arbetsuppgifter Vi söker en vikarierande biblioteksutvecklare till vårt team som?leder och utvecklar arbetet med medie- och informationskunnighet (MIK) tillsammans med kollegorna, men även i samverkan med andra aktörer på lokal, regional och nationell nivå. Du analyserar och tar dig an MIK-uppdraget utifrån perspektiven mänskliga rättigheter, människors delaktighet och en hållbar utveckling. Vidare?bidrar du med innehåll till och idéer på hur arbetet med Digiteket (som är folkbibliotekens nationella plattform för kompetensutveckling) kan utvecklas i Sörmland.?Du kommer också att ingå i en utforskande process tillsammans med folkbiblioteken i Sörmland för att stärka samverkan och utveckla arbetssätten utifrån bibliotekens lokala förutsättningar och det regionala uppdraget.?Du är kontaktperson för bibliotekscheferna i länet. Det kan också bli aktuellt att delta i olika regionala och nationella sammanhang inom biblioteks- och kulturområdet. Arbetssättet är att vi gemensamt tar ansvar för alla delar i uppdraget, med en rollfördelning som varierar över tid. Tjänsten innebär god möjlighet till utveckling och att prova på olika roller och områden.?Arbetsuppgifterna kommer att vara varierade och spänner från att leda utvecklingsprocesser tillsammans med folkbiblioteken och andra relevanta aktörer, till arbete i sociala medier och vissa administrativa uppgifter. Vi utgår från användarnas behov och vi hanterar det komplexa och utmanande, samt lär oss, tillsammans.? Din kompetens • Du har relevant examen för uppdraget, exempelvis biblioteks- och informationsvetenskap eller pedagogik. • Du har erfarenhet av biblioteksområdet. • Du har kännedom om litterära aktörers situation. • Du har erfarenhet av användarcentrerad metodik. • Du har erfarenhet av arbete med någon, eller några, av bibliotekens prioriterade målgrupper. • Du har erfarenhet av att leda processer och/eller projekt med många inblandade parter. • Du har god digital kompetens. • Du uttrycker dig väl i text och tal på svenska och engelska och det är meriterande om du kan ytterligare språk. Egenskaper Du har ett normkritiskt förhållningssätt och arbetar bra tillsammans med andra människor genom att vara lyhörd och konstruktiv. Du kommer ofta med idéer och/eller förslag på nya angreppssätt som du gärna omsätter i praktiken för att prova och lära. Du arbetar bra mot uppsatta mål och fokuserar på resultatet samtidigt som du har god förmåga till helhetssyn och vid behov kan göra kloka prioriteringar. Om målet förändras kan du vara följsam och justera din struktur och din plan, samtidigt som du på ett bra sätt förhåller dig till tidsramen. Du är nyfiken, vill utvecklas och trivs med att variera mellan strategiska och operativa insatser. ? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Tillförordnad verksamhetschef biblioteksutveckling Sörmland, Mikael Törmä, 072-145 81 90 [email protected] Facklig företrädare för DIK är Iréne Karlbom Häll, 072-143 81 42, [email protected] Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på biblioteksutveckling Sörmland, Region Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-10. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
10 april 2025
Medicinsk sekreterare till primärvården
REGION SÖRMLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vårdcentralen Åsidan, Nyköping Om oss Vårdcentralen Åsidan ligger i Nyköping med närhet till vacker natur och erbjuder bra pendlingsmöjligheter med nära anslutning till tågstationen samt E4:an. På vårdcentralen arbetar cirka 50 personer med en bredd av kompetenser. Vårt arbetsklimat är öppet och präglas av delaktighet, korta beslutsvägar, samarbete, gemenskap och tillit. Vi har drygt 12 000 listade patienter och kan erbjuda ett omväxlande arbete där du möter patienter i alla åldrar och ur olika kulturer. Nu söker vi dig som vill arbeta teambaserat (yrkesvis samt tvärprofessionellt) för att skapa en bra arbetsmiljö, ett gott bemötande och god tillgänglighet för våra patienter. Vi månar om att du ska trivas och utvecklas med oss och ger avsatt tid för regelbundet utvecklings- och förbättringsarbete. I övrigt erbjuder vi flexibla arbetstider och ett generöst friskvårdsbidrag. Dina arbetsuppgifter I vår administrativa enhet ingår idag tre medicinska sekreterare och en assistent. Vi behöver utöka vår grupp med ytterligare en medicinsk sekreterare och söker dig som vill ha ett stimulerande och omväxlande administrativt arbete. Du kommer bland annat arbeta med diktat och medicinsk journalföring i NCS Cross, bemanna vår sekreterarchatt för administrativa frågor, hantera bokningar och receptärenden, ingå i ett tvärprofessionellt vårdteam, kalla från väntelistor, administrera e-tjänster på 1177.se, hantera post och remisser, skanna, protokollföra samt bemanna vår reception. Din kompetens Vi söker en utbildad medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller vårdadministratör med goda kunskaper i medicinsk terminologi. Du kommer ha en viktig roll i kontakten med våra patienter i receptionen och bör ha en god känsla för service och patientbemötande. Arbetstempot kan variera och du har förmågan att lägga i en extra växel när det behövs. Du är en språkpolis som älskar att skriva men ogillar särskrivningar och andra grammatiska fel. Du har ett glatt humör, en god samarbets- och kommunikationsförmåga och du ifrågasätter onödiga arbetssätt som en naturlig del i förbättringsarbetet snarare än att göra saker av gammal vana. Erfarenhet av NCS Cross (eller Cosmic som Region Sörmland byter till under hösten 2025) är meriterande men inte nödvändigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Administrativ enhetschef, Therese Bohm 0155-24 52 22. Fackliga företrädare nås via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Åsidan! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-20. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
20 april 2025
Barnskötare timvikarie
Dibber Sverige AB
Barnskötare

Om oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.  Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera.  Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling.  Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Timvikarie i förskola Vi söker nu timvikarier i barngrupp till våra förskolor i Nyköping; Backebo, Knyttebo, Svalbo och Västerbo.  Vi söker också timvikarier för kök och städ på förskolorna.  Om oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.  Vi står upp för livslångt lärande och att hålla oss i framkant inom våra professioner. Vi strävar efter att bygga ett professionellt nätverk där vi lär av varandra och som kan stötta och inspirera.  Oavsett vilken del av verksamheten som du arbetar inom, blir du en del av ett team som vill göra en skillnad för barn och elever, och deras framtid. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats präglad av hjärtekultur, lärande och utveckling.  Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande!  Kontakt Vi ser fram emot att höra från dig! Maila din ansökan till  [email protected]

Igår
Sista ansökan:
19 april 2025
Sjuksköterska - Akutmottagning
Operationskonsulterna Stockholm AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Att arbeta som sjuksköterska hos oss: Som sjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en akutmottagning i Nyköping. Du behöver vara trygg i din yrkesroll och ha erfarenhet av akutmottagning och vårdavdelning.   Arbetstid: Dag/kväll och helg  Period: v.23-35     Om detta uppdrag låter som en spännande möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som operationssjuksköterska. Utbildning: KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år   Kompetenser: KRAV - Akutsjukvård   Språk: KRAV - Svenska   Arbetslivserfarenhet: KRAV - Sjuksköterska, 5 års erfarenhet eller mer   Om dig: Arbetet som sjuksköterska är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 5 års erfarenhet inom din specialité. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen.  Du ska gärna vara intresserad av kompetensutveckling och ett steg framåt i karriären. Vi premierar deltagande i kurser och utbildningar. Vi som arbetar hos Operationskonsulterna har i genomsnitt ca 19 års specialisterfarenhet och vi ställer högst kompetenskrav i bemanningsbranschen. Det innebär att du som Operationskonsult ofta hör till de på arbetsplatsen med längst erfarenhet och som sådan förväntar vi oss att du tycker det är självklart att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till nyare kollegor. Att handleda studenter och nya kollegor hör till arbetsuppgifterna.   Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap.   Trygghet och säkerhet:  Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA.   Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare.   Läs mer om oss på vår webbplats: https://operationskonsulterna.se/   Välkommen med din ansökan! Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.

Igår
Sista ansökan:
28 mars 2025
Barnmorskor till kvinnokliniken (semestervikariat)
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Kvinnokliniken på Nyköpings lasarett Vill Du arbeta på en kvinnoklinik med brett verksamhetsområde, korta beslutsvägar och bra arbetsklimat är detta en möjlighet för Dig. Vi söker nu barnmorska eller sjuksköterska till förlossning, BB och gynekologisk avdelning. Det passar Dig som brinner för kvinnosjukvård och vill vara med och utveckla vården för kvinnorna och familjerna i Sörmland. Om oss Kvinnokliniken i Nyköping är den lilla kliniken med det stora hjärtat. Hos oss får Du det mindre sjukhusets fördelar i kombination med högkvalitativ vård och behandling. Nyköpings lasarett ligger geografiskt bra till, nära tågstation och motorväg. Från tågstationen är det en promenad kortare än tio minuter. Nyköping ligger med närhet till både hav, natur och flera större städer. Arbetsplats Förlossning, BB och gynekologiska vårdavdelningen ligger tillsammans som en enhet på Nyköpings lasarett och är även belägen tillsammans med våra öppenvårdsmottagningar. Som barnmorska kan du arbeta på alla tre enheter. Som sjuksköterska på BB och gynekologiska avdelningen. Alla våra medarbetare roterar och vi arbetar i team tillsammans runt våra patienter. Hos oss arbetar barnmorskor, läkare, undersköterskor och sjuksköterskor och i teamet finns även kurator och fysioterapeut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten innebär på förlossning och BB att arbeta kring den blivande nya familjen i de olika skeden då familjen får en ny medlem: Att bistå vid födslar och sedan eftervårda mor och barn. Du kan även jobba med poolbesök och telefonrådgivning. På gynekologiska avdelningen arbetar vi både med akutsjukvård, pre- och postoperativ vård samt vård i livets slutskede. Vi har akutintag dygnet runt. Din kompetens Legitimerad barnmorska eller legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet förlossningsvård, eftervård och/eller akutsjukvård. Som person är du självständig, ansvarstagande, strukturerad och empatisk. Du har lätt att samarbeta med andra och trivs både med att arbeta självständigt och i grupp. Du har en förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Intermittentanställning (timanställning). Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Elin Fjällström, [email protected] Facklig företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-20. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Igår
Sista ansökan:
20 april 2025
Barnmorskor till kvinnokliniken (semestervikariat)
REGION SÖRMLAND
Barnmorskor

Kvinnokliniken på Nyköpings lasarett Vill Du arbeta på en kvinnoklinik med brett verksamhetsområde, korta beslutsvägar och bra arbetsklimat är detta en möjlighet för Dig. Vi söker nu barnmorska eller sjuksköterska till förlossning, BB och gynekologisk avdelning. Det passar Dig som brinner för kvinnosjukvård och vill vara med och utveckla vården för kvinnorna och familjerna i Sörmland. Om oss Kvinnokliniken i Nyköping är den lilla kliniken med det stora hjärtat. Hos oss får Du det mindre sjukhusets fördelar i kombination med högkvalitativ vård och behandling. Nyköpings lasarett ligger geografiskt bra till, nära tågstation och motorväg. Från tågstationen är det en promenad kortare än tio minuter. Nyköping ligger med närhet till både hav, natur och flera större städer. Arbetsplats Förlossning, BB och gynekologiska vårdavdelningen ligger tillsammans som en enhet på Nyköpings lasarett och är även belägen tillsammans med våra öppenvårdsmottagningar. Som barnmorska kan du arbeta på alla tre enheter. Som sjuksköterska på BB och gynekologiska avdelningen. Alla våra medarbetare roterar och vi arbetar i team tillsammans runt våra patienter. Hos oss arbetar barnmorskor, läkare, undersköterskor och sjuksköterskor och i teamet finns även kurator och fysioterapeut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten innebär på förlossning och BB att arbeta kring den blivande nya familjen i de olika skeden då familjen får en ny medlem: Att bistå vid födslar och sedan eftervårda mor och barn. Du kan även jobba med poolbesök och telefonrådgivning. På gynekologiska avdelningen arbetar vi både med akutsjukvård, pre- och postoperativ vård samt vård i livets slutskede. Vi har akutintag dygnet runt. Din kompetens Legitimerad barnmorska eller legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet förlossningsvård, eftervård och/eller akutsjukvård. Som person är du självständig, ansvarstagande, strukturerad och empatisk. Du har lätt att samarbeta med andra och trivs både med att arbeta självständigt och i grupp. Du har en förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig och andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Intermittentanställning (timanställning). Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Elin Fjällström, [email protected] Facklig företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-20. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Igår
Sista ansökan:
20 april 2025
Sales Advisor 8h and 30h - Summer substitute
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Job Description WHAT YOU’LL DO As a Sales Advisor at H&M, you’ll play a key role in creating an outstanding customer experience. You’ll welcome customers, guide them through your store, and support them in finding what they need while showcasing our products. Acting in line with our values, you’ll contribute to both your own success and the success of the company. You will: Share your fashion and product knowledge to help customers make informed choices. Collaborate with your team to deliver exceptional service at every step of the customer journey. Ensure the sales floor and back of house are well-stocked, organized, and inviting. Support with opening and closing of the store. Represent yourself and the brand positively during all customer interactions. WHO YOU’LL WORK WITH Our stores are the heart of our company, where customers experience our brand firsthand. As part of the dynamic Store Team, every role—from Sales Advisors, Department Managers, Store Managers and Visual Merchandisers to Assistant Store Managers, Cash Office Responsible, and Delivery Responsible in larger stores—contributes to creating an inspiring and welcoming environment. You’ll also connect with the wider Area Team, collaborating across stores to share insights and drive success together. Alongside your team, you'll play a vital role in helping customers feel confident and express their individuality with the latest trends and timeless styles. By building meaningful connections with customers in our stores, we make fashion accessible and sustainable for all. WHO YOU ARE We are looking for people with… Experience in customer service within fashion, retail, or similar fields. And people who are… Passionate about fashion and delivering an exceptional in-store experience while promoting our products and driving sales. Thriving in collaborative and dynamic environments. Communicative, creative, curious to work with store technology, with a strong eagerness to learn and develop. Flexible and action oriented. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. This is a temporary position for 3 months during summer, offering both 8-hour and 30-hour contracts per week, starting in May or by agreement. This position is based in Nyköping, and you should be able to work during store opening hours. Basic language skills in Swedish or English is needed. We have an ongoing selection, so the position may be filled before the application deadline, so send in your application today! The last application date is 3/4. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. * Store roles assessment: To manage the high volume of applications for the Sales Advisor role, we use an online assessment method for skills-based recruitment within some of our stores. You will need to complete it as part of the application and screening process. Your responses will be scored by an assessment tool that applies predefined criteria set by H&M Group. After completing the assessment, you’ll have the opportunity to share feedback and ask questions. If you experience any difficulties or prefer an alternative assessment method, please contact [email protected]. Choosing an alternative will not impact on your application. For more information on how we process your personal data, please see our Privacy Notice. ** We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

Igår
Sista ansökan:
3 april 2025
Fysioterapeut/sjukgymnast till Vårdcentralen Åsidan
REGION SÖRMLAND
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vårdcentralen Åsidan, Nyköping Om oss Vårdcentralen Åsidan ligger i Nyköping med närhet av naturen och beläget nära tågstationen och E4an vilket ger bra pendlingsmöjligheter. På vårdcentralen arbetar ca 50 personer med en bredd av kompetenser. Vårt arbetsklimat är öppet och präglas av delaktighet, korta beslutsvägar, samarbete och tillit. Vi har drygt 12000 listade patienter och kan erbjuda ett omväxlande arbete där du möter patienter i alla åldrar och ur olika kulturer. Nu söker vi dig som vill arbeta med oss för att skapa en bra arbetsmiljö, ett gott bemötande och god tillgänglighet för våra patienter. Vi månar om att du ska trivas och utvecklas med oss och har avsatt tid för regelbundet utvecklings- och förbättringsarbete och erbjuder kollegial handledning/mentorskap. I övrigt erbjuder vi flexibla arbetstider, fria läkarbesök och ett generöst friskvårdsbidrag. Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut hos oss jobbar du med bedömning, diagnostisering och behandling av besvär från rörelse- och stödjeorganen. Behandlingar individuellt och i grupp, både fysiskt och digitalt, samt telefonrådgivning i TeleQ. Administration kopplat till patientarbetet sker i NCS. Du kommer ha 4 sjukgymnast/fysioterapeut kollegor och deltar i vårdcentralens rehabteam för vårt sjukskrivnings- och rehabiliteringsarbete. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast som sätter människan i fokus. Erfarenhet av arbete inom primärvård är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas hos oss ser vi att du: Känner vilja och engagemang för att bidra till utveckling. Är ansvarstagande, flexibel och prestigelös. Har lätt för att samarbete och har ett gott bemötande. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Rehabenhetschef Stina Bergqvist, 0155-24 58 49, 076-495 78 70. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Åsidan! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-24. Intervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Igår
Sista ansökan:
24 april 2025
Sjuksköterska till mobilt team samt akutgeriatrisk avdelningen
REGION SÖRMLAND
Geriatriksjuksköterskor

Kliniken för akut geriatrik, stroke och palliativ vård (KASP), Nyköpings lasarett Vi söker dig som är intresserad av ett varierande arbete med 50% tjänstgöring i vårt Alma-team samt 50 % på akutgeriatriska avdelningen. Om oss Vi erbjuder dig ett varierande och omväxlande arbete där vi aktivt arbetar för den multisjuka äldre patienten. Många av dom vi möter har inte bara en sjukdom utan ofta flera som vi behöver ta hänsyn till och behandla utifrån en helhetsperspektiv. Detta innebär att patienten får träffa många olika professioner, teamet består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, dietist och kurator. Hos oss lär vi känna patienterna och vårt mål är att få en god relation, då vi arbetar personcentrerat. Vi bedriver akutgeriatrisk slutenvård med direkt intag dygnet runt via akuten. Vi har även en specialistmottagning för utredning av minnesproblematik samt ett mobilt team ALMA. Avdelningen har 12 vårdplatser. ALMA-teamet är ett akutgeriatriskt mobilt team med uppdrag att minska inläggning och återinläggningar på sjukhuset och finnas där för våra äldre patienter som många gånger mår bättre av att få vård i sina hem. Vi utgår från Nyköpings lasarett och finns i Nyköpings och Oxelösunds kommun. Vi tar emot patienter från ambulansen, primärvården och hemsjukvården för att stabilisera upp patienter som blivit försämrade och är stabila nog för att vara kvar hemma. Vi följer även upp patienter från akutmottagningen som inte behöver inläggning men behöver tät medicinsk uppföljning för att kunna komma hem, vi följer upp patienter från avdelningar på Nyköpings lasarett för att minska vårdtiden och för att minska risken för återinläggningar. Geriatriska avdelningen har anammat nya arbetssätt och förbättringar där våra medarbetare har varit drivande, bland annat jobbar vi aktivt med trygg och säker utskrivning samt med att förebygga vårdskador hos våra äldre patienter. Öppenhet för just förändringar är viktigt hos oss och att du gillar att vara en del av ett härligt gäng där skrattet och omtanken alltid finns närvarande. Vi tror också att du är en person som på ett empatiskt sätt kan leva dig in i patientens och de anhörigas situation. Avdelningen är Silviacertifierad i demensvård. Dina arbetsuppgifter Sjuksköterska i ALMA-teamet arbetar dagtid och som sjuksköterska på akutgeriatriska avdelningen bedrivs dygnet-runt-verksamhet där kvällar och viss helgtjänstgöring ingår. På ALMA-teamet arbetar sjuksköterska och läkare tätt ihop men du som sjuksköterska åker även ensam på hembesök och behöver vara trygg i din yrkesroll. Du kommer att göra bedömningar, utföra kontroller, EKG, provtagning, läkemedelshantering, administrera läkemedel intravenöst, sätta dropp osv. En viktig del av arbetet är att kunna se helhetsbilden av patienten och därför är samarbetet med andra vårdinstanser så som t ex. hemsjukvården, biståndshandläggare och hemtjänst viktig för att göra det så tryggt och bra som möjligt för patienten. Som sjuksköterska på Akutgeriatriska avdelningen ingår bland annat läkemedelsadministrering, omvårdnad, centrala infarter, såromläggningar, blodtransfusioner, handledning av studenter. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas och variera dina arbetsuppgifter i samverkan med hela teamet. Vi har vårdledare som arbetar aktivt med utveckling av rutiner och fungerar som stöd till dig som medarbetare. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser att du har ett extra intresse för den geriatriska patienten och förstår vikten av ett helhetsperspektiv. Du har minst några års erfarenhet som sjuksköterska och är trygg i din yrkesroll. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning med tillträde snarast efter överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschefer Jonas Olsson, 073-866 66 08 och Ulrika Wahlström, 076-724 75 21. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på kliniken för akut geriatrik, stroke och palliativ vård! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-01. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Igår
Sista ansökan:
1 april 2025