Inpeople Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Inpeople Sverige AB

Tillfällig möjlighet som Production & Material Planner – Thule Group
Inpeople Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Dina arbetsuppgifter Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa att rätt material och produkter finns på rätt plats i rätt tid? Thule Group söker nu en Production & Material Planner som med struktur, driv och samarbetsförmåga vill bidra till logistikkedjas effektivitet. Tjänsten är ett föräldravik och är därför av kortare karaktär. Start omgående tom minst v 43 (med eventuell chans tillförlängning). Om rollen Du kommer att ansvara för att planera både produktion och materialflöde i linje med kundernas efterfrågan, prognoser och säkerhetslager. Rollen kräver tätt samarbete med produktion, kundservice, inköp och leverantörer för att minimera lager och maximera leveransprecision. Ansvarsområden inkluderar: Skapa och släppa produktionsorder baserat på behov och prognoser Säkerställa materialtillgänglighet och följa upp leveranser från leverantörer Hantera avvikelser och driva förbättringar i logistiska processer Optimera inställningar i affärssystemet (Infor M3) och arbeta datadrivet Din profil Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom logistik/supply chain eller motsvarande Erfarenhet av ERP-system, gärna Infor M3, samt goda kunskaper i Excel Flytande svenska och engelska En proaktiv och lösningsorienterad inställning Förmåga att samarbeta tvärfunktionellt och kommunicera tydligt Vi erbjuder: En dynamisk och utvecklande roll i ett globalt företag med starkt varumärke. Hos oss blir du en viktig del i ett engagerat team som tillsammans säkerställer leveransprecision och hög kundnöjdhet. Tjänsten är på heltid och placerad i Hillerstorp. Inledningsvis behöver du vara på plats merparten av tiden men viss flexibilitet finns till distansarbete när man kommit in i arbetet. Du blir inhyrd via oss på Inpeople och tjänsten löper minst tom v 43. Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Orderadministratör till välkänt IT-företag i Växjö
Inpeople Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en engagerad orderadministratör till vår expansiva kund i Växjö. I rollen som orderadministratör kommer du att vara en viktig del i företagets produktleveransprocess. Teamet strävar efter att erbjuda förstklassig service till företagets kunder, som finns inom både offentlig och privat sektor. Som orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta orderläggning, kundkontakt och övriga administrativa uppgifter därtill. Detta uppdrag är en långsiktig tjänst där du till en början är anställd av Inpeople för att på sikt erbjudas en anställning hos kundföretaget. Uppdraget är tänkt att starta i början av september, men tillsättning kommer ske under sommaren. Tjänsten är på heltid med placeringsort Växjö, och arbetstiderna är förlagda mellan kl. 08:00 – 17:00, måndag till fredag. Din profil Vi söker dig som trivs med administrativt arbete och värdesätter struktur och ordning och reda. Din noggrannhet i arbetsutförandet kombineras med effektivitet, och du är en utmärkt lagspelare som har gedigen erfarenhet av att arbeta i en miljö präglad av framåtanda, samarbete och humor. Vi ser gärna att du är social och flexibel person som kan ta dig an nya arbetsuppgifter som är utanför den beskrivna arbetsrollen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativa uppgifter och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program. En gymnasieutbildning är ett krav, och du behärskar Office-paketet obehindrat. Meriterande är erfarenhet av Dynamics 365, Navision eller SAP4 Hana. Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, är också önskvärt. Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Atea Software Center söker nya kollegor
Inpeople Sverige AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Inom Atea Software Center jobbar ett stort gäng engagerade kollegor i olika roller. Vi är en ledande aktör inom mjukvara och molntjänster i Sverige och Norden och har byggt upp en organisation som gör att vi kan leverera helheten. Och genom våra stödfunktioner säkerställer vi att kunden får trygga leveranser och rätt mjukvara till lösningen, på rätt avtal. Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom olika områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Om rollen Vi söker fler kollegor som vill vara med och bidra till service och administration i världsklass till våra kunder. Vill du vara en del av ett dynamiskt arbetsteam där ditt administrativa kunnande och din serviceförmåga får skina? Vill du bli en del i försäljningsarbete där din kommunikativa förmåga och ditt affärssinne får ta plats och göra skillnad? Vill du vara en del av ett teknikorienterat team där din tekniska kompetens och problemlösningsförmåga får stå i centrum? Oavsett om du ser dig som en vass administratör, en grym relationsskapare eller ett tekniksnille så kan du vara rätt för Atea Software Center. Du kommer dagligen jobba med problemlösning och tillsammans i Ateas team erbjuda enastående service. När du börjar bli rutinerad i rollen finns möjlighet att bidra i olika projekt kring förbättringsarbete och automatisering. Uppdragen är till en början tidsbegränsade via Inpeople. Framåt finns goda möjligheter till förlängning, för rätt person. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsterna förväntas tillsattas omgående, eller med hänsyn till rätt kandidaters uppsägningstid. Vad kan vi erbjuda dig? På Atea har vi ett flexibelt arbetssätt där vi utgår från kontoret, vi älskar att mötas och det är på kontoret och i mötet med kunden, vi ger och får energi. Vi tror på att ge möjlighet till flexibilitet i vardagen men merparten av arbetstiden spenderar vi på kontoret. Vi sitter i fräscha lokaler på Nylandavägen, strax utanför centrala Växjö. Här finns ett fint gym och möjlighet till promenad och löpning i närliggande skog och friluftsområde. Det är enkelt att ta sig hit med såväl cykel, som bil och via täta bussförbindelser. Din profil Vi söker en driven och nyfiken person som sprider positiv energi till arbetsgruppen och i dialog tillsammans med kund och leverantörer. Du är ansvarsfull och noggrann samt drivs av att jobba med problemlösning på ett effektivt sätt. Du ska kunna jobba självständigt med dina arbetsuppgifter men även kunna bidra till gruppens gemensamma mål genom att samarbeta tillsammans med dina kollegor. Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenheter inom försäljning, tekniskt arbete, ekonomi eller administration. Vi förväntar oss att du har förmågan att kunna utrycka dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare kunskaper i systemen Dynamics 365, Navision, Rillion och Officepaketet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea. Och som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vill du jobba som konstruktör inom sågverksmaskiner?
Inpeople Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vad du kommer att arbeta med Är du en nyfiken och tekniskt intresserad person som gillar att lösa problem och ta ansvar? Vill du vara en del av ett företag där dina idéer gör skillnad, där du får arbeta med hela maskiner och följa dina konstruktioner från ritning till verklighet? Då kan det här vara din nästa utmaning! Hos oss på C. Gunnarssons Verkstads AB i Vislanda får du arbeta med konstruktion av maskiner för sågverksindustrin. Våra maskiner består bland annat av svetsade stålkonstruktioner, kedje- och remtransmission, elmotorer och pneumatik. Rollen innebär bland annat att du arbetar i 3D-CAD (SolidWorks). Här får du möjlighet att följa dina lösningar hela vägen genom tillverkning, inköp, leverans, montage och driftsättning. Vi har korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan konstruktion, produktion och automation vilket ger dig en unik chans att se ditt arbete ta form i verkligheten. Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du en varierad roll där du får möjlighet att arbeta både med konstruktion och produktutveckling. Vi erbjuder en arbetsplats där frihet under ansvar är en självklarhet, och där din blivande chef är kommunikativ, engagerad och mån om att alla ska trivas. Här är dialogen rak men alltid med respekt, och vi strävar efter en arbetsmiljö där du känner dig både uppskattad och inspirerad. Närheten till produktionen och att få se dina ritade konstruktioner växa fram ser vi som ett stort plus och hoppas att du känner likaså! Genom den fysiska närheten till dina kollegor både inom konstruktion och produktion tror vi att bolaget skapar de bästa förutsättningarna att lyckas och vi arbetar därför från kontoret i Vislanda. Vem tror vi att du är? Vi söker dig som har en teknisk utbildning på eftergymnasial nivå och goda kunskaper i 3D-CAD. Baskunskaper i hållfasthetslära, samt vana av att arbeta i Microsoft Office är också önskvärt. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och du behöver ha en grundläggande förståelse i engelska. Har du tidigare erfarenhet av konstruktörsyrket, produktionsteknisk förståelse inom stålkonstruktion eller kedjetransmission, samt kunskap i 2D-CAD, är det meriterande. Du bör även ha B-körkort. För att trivas hos oss behöver du vara nyfiken och ständigt vilja lära nytt. Du gillar att ta ansvar och har en vilja att utvecklas, både på egen hand och tillsammans med teamet. Vi värdesätter god samarbetsförmåga och yrkesstolthet – att du vill göra ett noggrant och genomtänkt arbete som ger hållbara resultat. Välkommen med din ansökan till C. Gunnarssons Verkstads AB, där vi skapar framtidens sågverksmaskiner och kombinerar tekniska utmaningar med arbetsglädje. Är du redo att växa med oss? Vid frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare hos Inpeople, Mathilda Petersson Carlberg, på 0470-747672. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om företaget C. Gunnarssons Verkstads AB har i mer än 60 år varit en maskinleverantör till sågverksindustrin med Europa som huvudmarknad. Vi är ett entreprenörsdrivet företag med en platt organisation där våra medarbetare är med och formar verksamheten och är högst delaktiga i relationen med våra kunder. C.Gunnarssons Verkstads AB kommer fortsätta att utveckla och producera utrustning för virkeshantering med modern teknologi och genuint kunnande, för att möta den högsta standarden på marknaden. Att vi får möjlighet att utveckla moderna maskiner är mycket tack vare vår goda relation till våra kunder. Sedan 2024-07-01 är vi en del av Industrial Solutions i Addtech koncernen. Vår ambition: Vår ambition är att våra konstruktioner skall präglas av en hög innovationsnivå samtidigt som de inte skall vara onödigt komplicerade då det ofta leder till dålig tillgänglighet och höga underhållskostnader.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Elektronikmontör till Dasa Control Systems i Växjö
Inpeople Sverige AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vill du vara med och bygga framtidens styrsystem och utvecklas i en teknikdriven miljö? Dasa Control Systems i Växjö söker nu en engagerad elektronikmontör med vilja att växa – både i rollen och tillsammans med oss. Dasa Control Systems AB startades 1989 och har idag 25 anställda. Vi är specialiserade på intelligenta styr- och informationssystem för tunga fordon, främst inom skog, entreprenad och materialhantering. Utveckling, produktion och försäljning styrs från huvudkontoret i Växjö och systemlösningar från Dasa levereras till kunder i hela världen. Vi skapar optimala lösningar för våra kunder då vi utvecklar såväl hårdvara som mjukvara och tar ansvar för det totala systemets funktionalitet i maskinen. Sedan 2012 ingår Dasa Control Systems i Indutrade Group. Om rollen Som elektronikmontör hos oss arbetar du med montering av vår hårdvara. För att få fram en färdig produkt redo att levereras ut till våra kunder kommer du bland annat att limma och skruva ihop displayer och komponenter, montera kretskort, programmera enheter med mjukvara och inte minst utföra noggranna tester och avsyningar. Du ansvarar för att varje produkt håller högsta kvalitet innan den lämnar produktionen. Du kommer också bidra till vårt förbättringsarbete, där vi regelbundet ser över och utvecklar våra arbetsmetoder – din röst och dina idéer är viktiga här. I rollen kan det även förekomma enklare lödningsarbeten (främst hållödning). Som elektronikmontör hos oss planerar och fördelar du din egen tid mellan tillverkningsordrarna och har genom detta god möjlighet att påverka din egen arbetssituation. Gruppen du kommer att arbeta i är liten och familjär, där man ofta samarbetar för att gemensamt uppnå bolagets mål. Har du viljan att utvecklas och lämplig bakgrund ser vi gärna att du på sikt även tar dig an vissa servicerelaterade uppgifter så som felsökning och arbete med kretskortsritningar i kombination med ditt arbete som montör. Tjänsten är initialt en inhyrning via Inpeople och för rätt person och fortsatta behov bereds en anställning hos Dasa Control Systems framåt. Uppstart enligt överenskommelse. Arbetstiderna är 07:30-16:30 Din profil Vi söker dig som är driven, nyfiken och har ett starkt intresse för teknik. När du kommer till oss behöver du inte vara en färdig expert inom ditt område – det viktigaste är att du har viljan att lära dig, utvecklas och ta ansvar för ditt arbete. Du är självgående och gillar att planera din tid effektivt, detta bland annat genom att ständigt försöka ha ett helhetsperspektiv och förståelse för tidsåtgången i olika moment. Du har god initiativförmåga och söker utmaningar. Du är social och trivs i samarbete med andra, men har också förmågan att fokusera när det krävs. Hög arbetsmoral, ansvarstagande och ett intresse för produktion äger tungt hos oss. Om du dessutom har erfarenhet av lödning eller teknisk felsökning – särskilt inom elektronik – ser vi det som ett extra plus. Välkommen till en arbetsplats där teknik, kvalitet och utveckling går hand i hand! Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare/konsultchef Mathilda Petersson Carlberg på 0470-747672.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025