Jollyroom AB jobb

Lediga jobb hos Jollyroom AB

Tullkoordinator

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Vi söker en Tullkoordinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Tullkoordinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators. Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak: Inom tull: - Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter - Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket - Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation - Egenkontroll av importdeklarationer - Ansvarig för exportflödet till Norge - Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge - Ansvarig för intrastatrapportering - Driva tullrelaterade projekt - Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs - Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs Inom inbound: - Enklare administration i affärssystemet - Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms - Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods Vi söker dig som har: Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP. Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen. Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet - Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter - Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär - Ungdomlig och pulserande miljö - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal för alla anställda - Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym Upplägg och kontakt: - Start: Snarast möjligt - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda - Kontakt & frågor: Elin Svensson via; [email protected] Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Inköpare till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Inköpare Är du vass på siffror, analyser och har ett säljtänk utöver det vanliga? Bra! Drivs du av att slå rekord som får konkurrenterna att ramla av stolen? Ännu bättre! Som Inköpare ingår du i ett kompetent och ambitiöst team på vår Inköpsavdelning och rapporterar till Category Manager. I ditt bagage har du imponerande resultat gällande försäljning och du sporras av att ha ett helhetsansvar för affären. Tidigare erfarenhet av större inköp är sekundärt, det viktigaste för oss är att du sporras av nyckeltal som försäljning och marginal. Du når dessa mål genom smarta inköp och att aktivt arbeta med utformningen av kampanjer. Vi på Jollyroom är do:ers, vi sätter upp ambitiösa mål – och når dem. Vi ska bli störst i Europa inom barn- och babysegmentet på nätet, häng med på den resan! Ansvarsområden som Inköpare: - Att vi når budgeterad försäljning till budgeterad marginal - Att din kategori har det bästa sortimentet i branschen - Förhandlingar med leverantörer, gällande t.ex. inköp och marknadsbidrag - Löpande optimera sortimentet ur ett försäljnings- och lönsamhetsperspektiv - Lagerhållning av dina produkter - Ansvara för kampanjplanering - Konkurrensanalyser Vi tror att du har: - Erfarenhet inom sälj, detaljhandeln och/eller inköp - Förhandlingserfarenhet med goda resultat - Examen inom företagsekonomi/inköp/försäljning - God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, Qliksense, Excel) - Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift Det är mycket meriterande med erfarenhet av barn- och babysegmentet. Personliga egenskaper: Är du modig? Bra! På Jollyroom är vi inte rädda för att göra fel. Vi når framgång och hittar nya vägar genom att testa oss fram. Du har ett utomordentligt driv där du vill nå dina mål och tar egna initiativ för att lyckas. Det finns inget annat alternativ än första plats, så ett säljfokus utöver det vanliga är en självklarhet. I rollen som förhandlare gentemot leverantörer är du både relationsskapande och skicklig för att få de bästa villkoren. Fördelar med att jobba på Jollyroom: Förutom hygienfaktorer som exempelvis friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar. I Göteborg har vi ett nybyggt gym på 300 kvadrat du kan nyttja, gratis såklart. Blir du Jollyroomare kommer du vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch. Och vill du utvecklas har du kommit rätt; förra året tillsatte vi mer än 50 procent av alla tjänster internt och det ska vi fortsätta med. Upplägg och kontakt: - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda, Göteborg - Kontakt & frågor: Nicole Bellman via [email protected] Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Head of Development, Jollyroom

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Jollyroom was founded in 2010 and is now the largest online child and baby shop in Scandinavia. We are currently one of the fastest growing e-commerce companies in Europe. We have more than 2,000,000 customers and have everything you need for children aged 0 to 12 and a large choice of products for expecting and pregnant mothers. In our 75,000 square meter warehouse, we have more than 35,000 products from many new and well-known brands. A great range of products, an easily accessible website, quick delivery, and a great costumer service are the foundation which makes Jollyroom the obvious choice in all families’ everyday life. We keep things simple, since simple solutions are usually the best! We look for a lead developer to head our team of inhouse developers and consultants. Your job is to foster quality and holistic solutions and ensure that Jollyroom has top class solutions. If you’re up for it let us know! Some more details about the job: You and your team will be responsible for: - Architecture, development and technical quality for all end-to-end software solutions at Jollyroom. Including website solution, ERP, BI among others - Plan and execute development projects and initiatives - Together with the Process Developers/Product Owners design and develop and roll out solutions that continuously improve and enhance our everyday business - Continues improvement and performance optimization - Secure continuous high performing operation of critical systems The Head of Development reports to the CTO and is a part of the IT management team, together with Head of Process Development & Product Owners. The role is based in Göteborg. To succeed in the role: - You will need a couple of years prior experience of leading a software development teams or/and working as an enterprise or web architect - Good knowledge of ecommerce or/and retail - Love to bring the best possible end-to-end solutions to the people - Broad software and tech knowledge - Love to drive continous improvement and create structure If you also have a habit of waking up in the middle of the night with the perfect solution, then you’re the perfect match. We as a company offer you: - An entrepreneur-driven business - High rate of development and an exciting industry with great potential - Career opportunities - A youthful and vibrant environment - Collective agreement - Wellness allowance - Location near Gothenburg; 15 minutes by car to the city Practical information - Start: As soon as possible/ per agreement. - A full-time permanent employment, with 6 months probationary period. - Location: Gothenburg, Sörredsvägen 111. - Questions? Contact Annett Hanna, [email protected] Do you think that most of this ad sounds exciting and do you recognize yourself in our requirements profile? Apply as soon as possible because we may fill the position before the last application day! Were you even more curious about Jollyroom? Do not forget to follow us on LinkedIn and Instagram! As part of ensuring high quality in our recruitment processes, we carry out tests, taking reference and background checks. We are currently avoiding calls from recruitment and advertising providers.

18 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Inköpare Inredning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Inköpare Inredning Har du ett brinnande intresse för inredning? Då är det här din chans att skina! Vi söker en inköpare med öga för detaljer och en förmåga att sätta rätt sortiment till rätt pris, samtidigt som du är driven och affärsmässig i ditt tillvägagångsätt. På Jollyroom stävar vi alltid efter att överträffa förväntningar och sätta nya standarder inom branschen. Nu har du möjligheten att bli en del av vårt fantastiska team, där vi inte bara sätter mål – vi krossar dem! Som Inköpare ansvarar du för: - Säkerställa att sortimentsstrategin följs och drivs framåt inom ansvarigt budgetområde - Att uppnå budgeterad försäljning till önskad marginal för din kategori - Att ha rätt lagerfört sortiment till minsta möjliga kostnad - Att din kategori har det bästa sortimentet i branschen - Förhandlingar med leverantörer, gällande inköp, avtal och marknadsbidrag etc. - Löpande optimera sortimentet ur ett försäljnings- och lönsamhetsperspektiv - Kampanjarbete med planering och uppföljning samt att säkerställa stark försäljning i våra kampanjer genom rätt pris/produkt Rollen kan innebära resor till leverantörer inom Sverige och Europa. Vi söker dig som har: - Erfarenhet som inköpare, säljare eller liknande, med förkärlek för inredning - Förhandlingserfarenhet - God kunskap i affärssystem och analysverktyg (SAP, Excel) - God kunskap i engelska, tal och skrift - En passion för siffor och analyser samt en examen inom företagsekonomi eller liknade - Erfarenhet av att arbeta med externa varumärken och detaljhandel/e-handel är en bonus Personliga egenskaper Är du modig och villig att tänja på gränserna? Ett av våra JollyValues är ”Be brave” vilket du behöver vara för denna roll. Vi välkomnar, och uppmuntrar, kreativitet och nyfikenhet. Vi söker dig som tar egna initiativ och brinner för att göra skillnad. Som en del av vårt team är du en kommunikativ lagspelare med en passion för att utvecklas och driva förändring. Sök nu och ta chansen att bli en nyckelspelare i Europas bästa team inom inredning! Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt kompentent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city Upplägg och praktisk information - Start: Omgående - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Kontakt & frågor: Elin Svensson, via [email protected] Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

10 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Butikschef till Jollyroom Showroom/outlet i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Butikschef På nybyggda Campus Jollyroom på Hisingen har vi vårt 3000m2 Showroom & Outlet där ett härligt Jollyteam står redo att välkomna en till stjärna till teamet! Vi söker nu en affärsdriven Butikschef som vill vara med och göra butiken till den självklara destinationen för barnfamiljer i Göteborgsområdet! We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Arbetsuppgifter I vårt koncept, ett kombinerat Showroom & Outlet, blir du en del av ett prestigelöst och sammansvetsat team. Med fokus på att leverera service i världsklass coachar du teamet och leder den dagliga driften. Förutom det operativa butiksarbetet innebär rollen bland annat kontakt med leverantörer och övriga avdelningar internt, sortimentsansvar, schemaläggning, budgetansvar samt säkerställande av utbildningar. Kvalifikationer Vi söker dig som tidigare har arbetat i butik samt i rollen som ledare. Du är resultatinriktad och drivs av att nå uppsatta mål. Vidare är du en fena på att hålla balansen mellan noggrannhet och effektivitet och för dig är det självklart att inget lämnas åt slumpen. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i och göra det som behövs för att arbetsdagen skall fungera på bästa sätt för teamet. Då en stor del av det dagliga arbetet innebär kontakt med kunder, leverantörer samt med övriga avdelningar internt ser vi att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Meriterande - Kunskap i SAP - Kunskaper i annat affärs- betalnings- eller kassasystem - Tidigare erfarenhet av barn - och babyprodukter Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt kompentent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city Upplägg och kontakt - Start: Omgående - Omfattning: Heltid, 38,25 h/vecka enligt Detaljhandelsavtalet - Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas. - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Arbetstider: Vardagar 09:30-18:15, lördagar 10:00-17:00 & söndagar 10:30-17:00. - Kontakt: Nicole Bellman via [email protected] Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

4 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Social Media Manager till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Social Media Manager till e-handelsbolaget Jollyroom Har du fått feedback av nära och kära att du ”spenderar alldeles för mycket tid på Tiktok” och går du just nu och nynnar på ”Twin, where have you been”-slingan, då kan vi vara en klassisk match made in heaven. Vi söker en person till en nyskapad roll hos oss som vill vara med och inte bara följa trender – utan skapa dem! Rollen ingår i vår marknadsavdelning och rapporterar direkt till vår CMO. Ansvaret innebär att ta vårt arbete med sociala medier till nästa nivå för att nå våra ambitiösa mål och skapa community-känslan i våra sociala kanaler. Om rollen Som vår Social Media Manager är du hjärtat och hjärnan som jobbar med våra sociala medier. I rollen kommer du inte bara att skapa och underhålla våra kanaler med fantastiskt kul och relaterbart innehåll, utan också leda arbetet med att utforska nya idéer och trender. Hos oss är det inte bara tillåtet att tänja på gränserna - det är uppmuntrat. En av våra värderingar är Be Brave och det är en egenskap du behöver besitta för denna roll (mer om det lite längre ner). Ansvarsområden Här skulle det kunna stå "Sociala medier punkt". Men vi behöver såklart beskriva ytterligare. Dina arbetsuppgifter kopplat till ditt ansvarsområde är att komma på nya idéer, utföra dessa och sedan följa upp utfallet för att se vad vi ska fortsätta med och vad vi kan lägga på hyllan. Du kommer på sikt ha ett ”eget” team med dig på resan, men till en start är det du som både håller i SoMe-agendan och utför insatserna med hjälp av handplockade studerande som utför sin LIA/praktik. För att summera: • Uppdatera våra sociala kanaler med spännande, nytt och fräscht innehåll med målsättningen att följarantalet och engagemanget ska växa rekordsnabbt • Komma på nya sätt att öka engagemang och räckvidd • Samarbeta med olika avdelningar internt för att lyfta rätt innehåll i rätt tid • Konkurrensanalys och målgruppsanalys • Följa upp utfall för att veta vad vi gör bra och vad som kan bli bättre • Handledaransvar för de som genomför LIA/praktik. Vem du är Personligen tror vi som sagt att du är modig. Modig nog för att; kunna utmana status quo, driva genom nya sätt att arbeta och framför allt modig nog för att våga göra fel och lära oss av det. Du är högst troligt en passionerad lagspelare som gillar att samarbeta med olika Jollyroomare på olika avdelningar. Sen måste du självklart ha ett brinnande intresse för att arbeta fulltid med sociala medier, men har du läst så här långt förutsätter vi att så är fallet. Kvalifikationer • Utbildning inom relevant område så som digital marknadsföring, kommunikation etc. • Några års erfarenhet av att leda arbete inom digital marknadsföring, projekt och gärna LIA/praktik-studerande • Erfarenhet av att skapa innehåll för sociala kanaler • Grundläggande kompetens inom Photoshop eller annat bildredigeringsprogram • Flytande kunskaper, skriftligt och muntligt, i svenska och engelska. Det är meriterande att tidigare ha erfarenhet från tillväxtbolag med höga målsättningar och ambitioner. Vi erbjuder Entreprenörsdriven verksamhet med stort eget ansvar och varierande uppgifter. Stora möjligheter till karriär och personlig utveckling. Friskvårdsbidrag samt eget nybyggt fullutrustat personalgym onsite i Sörred samt självklart kollektivavtal för alla Jollyroomare. Upplägg och annan praktisk information • Start: Snarast möjligt • Omfattning: Heltid tillsvidare (startar med 6 månaders provanställning) • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 • Kontakt & frågor: Nicole Bellman via [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

3 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Säljare till Jollyrooms showroom/outlet på Hisingen i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Är du en prestigelös lagspelare som uppskattar tempo och att tillsammans nå framgång? Då är du varmt välkommen in i Jollyteamet! Vi söker dig som vill jobba extra i vår verksamhet där vi har både Showroom & Outlet. Då sommaren snart står i farstun söker vi dig som har möjlighet och vill jobba mer under sommarperioden, när ordinarie personal i omgångar har semester. Showroom/outlet är en yta på 3000 m2 där vi dels guidar kunder till dom bästa köpen och säkerställer att produkter frontas på ett inbjudande sätt. Lokalen är stor och ligger vägg-i-vägg med vårt e-handelslager, därav ingår visst fysiskt jobb för att vi ska ha rätt sortiment samt att vi hanterar e-handelsorders. We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Arbetsuppgifter Ditt främsta fokus är att ge service i världsklass och inspirera varje kund från första steget in i butik till genomfört köp. Genom din kunskap och intresse för vårt sortiment jobbar du mot försäljningsmål med ett fokus på personlig försäljning. Eftersom lokalen är uppbyggd med Showroom, outlet och paketuthämtning så är det en stor variation i arbetet och det finns ständigt något att göra. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att innefattas av kassaarbete, paketutlämning, uppackning & montering av produkter, påfyllning och prissättning. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av butiksarbete, allra helst ska du ha jobbat med eller ha ett stort intresse för barn- och babyprodukter. Du är serviceinriktad, ger alltid förstklassig service och har en förmåga att analysera kundens behov. Du är prestigelös och är inte rädd för att hugga i och göra det som behövs för att en arbetsdag för teamet skall fungera på bästa sätt. Vi ser att du har en annan huvudsaklig syssla, så som studier eller föräldraledighet och du ska vara öppen för att jobba både helger och kvällar. Meriterande - Kunskap i SAP - Kunskaper i annat affärs- betalnings- eller kassasystem Vad vi erbjuder dig - Entreprenörsdriven verksamhet - Hög utvecklingstakt - Spännande bransch - Ungdomlig och pulserande miljö - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city Upplägg och kontakt - Start: Omgående - Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov, 1-4 dagar dagar i veckan. Vi ser gärna att du är flexibel med arbetstider och har möjlighet att arbeta både helger och vardagskvällar. Under sommarsäsongen kommer det finnas möjlighet att jobba mer. - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Arbetstider: Måndag 12.30-18, Tisdag-fredag 09:30-18:15, lördagar 09:30-17:15 & söndagar 10:30-17:15. - Kontakt: Nicole Bellman, via [email protected]. Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn!

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Inköpsassistent

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Inköpsassistent I rollen som Inköpsassistent arbetar du tillsammans med Kategorichef, Produktchef, Inköpare och andra Inköpsassistenter för att säkerställa att vi har rätt produkter, i rätt tid till rätt pris. Teamet köper in, säljer och ansvarar för branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen. Som Inköpsassistent ansvarar du främst för löpande orderläggning och import av produktdata. Du har i rollen möjlighet att ta en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Jollyroom. Målet för våra Inköpsassistenter är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Europa utifrån ett sortimentsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven. Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med: - Löpande orderläggning - Import av produktdata i vårt affärssystem SAP - Konkurrensanalys och omvärldsbevakning - Besvara frågor från andra avdelningar gällande produkterna - Stötta Inköpare i det löpande arbetet Vi ser gärna att du som Inköpsassistent: - Är målinriktad, intresserad och bra på att samarbeta - Har en stark administrativ förmåga - Är snabb på tangenterna med goda kunskaper i Excel - Gillar siffror och drivs av försäljning - Studerar inom relevant område - Är flytande i tal och skrift på svenska Det är meriterande med kunskap i SAP, QlikSense, Inriver samt Litium. Det är även meriterande med en utbildning eller bakgrund inom relevant område. Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning. Upplägg och praktisk information - Start: Omgående - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 - Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via e-post; [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Lagermedarbetare Vikariepoolen

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Ingen semester inplanerad? Vill du tjäna lite extra och vara en del av vårt härliga logistikteam? Vi söker flera nya spelare till vårt team som vill vara med och bli en del av vår vikariepool. Som lagermedarbetare intar du en nyckelroll i vår logistikverksamhet och anställningen är i grunden baserad på behovet från våra kunder. Det innebär till en start att veckovisa pass kan variera i antal, beroende på våra ordinarie lagermedarbetares schema, eventuell frånvaro samt som sagt efterfrågan från kund. Uppvisar du ett högt engagemang och levererar enligt våra uppsatta mål, kan det inte bara öppna dörren till möjligheten att erbjudas längre kontrakt utan även att fortsätta vara en del av vårt team efter våren och sommaren. Dina arbetsuppgifter kommer vara en spännande blandning av att ta emot leveranser och skicka ut produkter till våra kunder från våra tre lager på Campus Jollyroom. Vi söker dig som är positiv, målinriktad och har en stark arbetskapacitet samt en förkärlek för fysiskt arbete. Vi som jobbar på Jollyroom trivs i en fartfylld atmosfär med höga ambitioner, och därför är det viktigt att du har energinivån och drivkraften som krävs. Tidigare erfarenhet från lagerarbete samt truckkörkort A, B, + D1 ger extra plus i kanten medan din förmåga att uttrycka dig och förstå svenska är ett måste. Praktisk information och upplägg - Ansökan: Sker enbart via vår karriärssida. Vi tar inte emot ansökningar via mail. - Omfattning: Vikariepoolen där antal pass baseras på behov. Observera att detta alltså inte är en heltids- eller tillsvidareanställning - Förmåner: Gratis tillgång till nytt gym, fredagsfika, frukt och personalrabatt - Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda/Göteborg - Arbetstider: Måndag till fredag kl. 07:00-16:00 - Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter: Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Jollyroom söker Teamleader Kundservice!

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Är du en driven, målinriktad och erfaren ledare som är redo för nästa etapp i ditt arbetsliv? Då kan du vara en av våra nästa Teamleaders på Kundserviceavdelningen! Din uppgift som Teamleader är att genom coachning och uppföljning se till så att ditt team uppnår våra KPI:er som i slutänden förbättrar kundupplevelsen. Din uppgift är även att säkerställa hantering utav olika administrativa ansvarsområden inom upsatta KPI:er, samt säkerställa utveckling i vårt kundservicesystem. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Teamleaders och avdelningar för att ständigt utveckla verksamheten. Rollen som Teamleader innebär direkt personalansvar för ett av våra team. We work together, we are brave and we create value for the customer – vill du vara med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Dina arbetsuppgifter: • Löpande hantera personalfrågor. • Löpande hålla coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal. • Följer upp data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål. • Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice. • Ingår i ledningsgruppen för avdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Area Managers. • Personalrelaterade uppgifter, t.ex. godkänna löner, intervjua slutkandidater till nya roller, planera semester och schemalägga. • Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten. • Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet. Din profil: • Haft lönesättande personalansvar för större arbetsgrupper, med budgetansvar. • Erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare. • Erfarenhet av att bemöta kund. • Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. • Har jobbat i komplexa system som krävt teknisk kompetens. • Rekryteringserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som inte bara kan konstatera en utmaning, utan du sporras av att lösa den genom ett analytiskt och kreativt tänk. Att ha mandat och kunna ta beslut i egen regi är något du trivs med. Du är lösningsorienterad, kommunikativ, förändringsbenägen och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. E-handelsbranschen i stort är under förändring och vi vill ha med dig på denna resa. Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från sälj. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Erfarenhet av LEAN. • Goda språkliga kunskaper i norska, danska, tyska eller finska i både tal och skrift. Fördelar med att jobba hos oss: • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch • Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team! • Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar • Kollektivavtal för alla anställda • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city • Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning. Upplägg och praktisk information: • Start: Enligt ÖK • Omfattning: Heltid 40 h/vecka (6 månaders provanställning tillämpas) • Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17 • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 • Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter: Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024