Lediga jobb hos Happy Boss AB
Budbils chaufför till oss på Happy Boss Happy Boss AB erbjuder helhetslösningar som effektiviserar och förenklar livet på kontoret. Med vår vision om att frigöra kundens tid och våra ledord ”Enkelt, professionellt och personligt” strävar vi efter att skapa långsiktiga kundrelationer med hög tillit och tydlighet. Vi är stolta över att vara ett Great Place to Work och erbjuder en arbetsplats där utveckling, gemenskap och glädje står i fokus. Vi kommer för första gången på 14 år starta egen avdelning för bud och transporter och du kan nu vara den första att vara med och bygga upp detta affärsområde med dina erfarenheter och expertis. Om jobbet Som budbils chaufför hos oss kommer du att ansvara för att leverera paket och gods till kunder i tid och med högsta möjliga servicegrad. Du kommer utgå från vårt centrallager i Solna men våra kunder finns i hela landet. Vi ser dock att du kommer köra i Stockholm med omnejd i en start. Arbetsuppgifter Utföra bud leveranser av olika typer av gods och paket med stor försiktighet. Lasta och lossa gods från lastbil och säkerställa att allt är korrekt säkrat under transport. Transportera gods till och från olika destinationer enligt schemalagda uppdrag. Dokumentera leveranser och uppdatera system med relevant information. Ge exceptionell kundservice och upprätthålla goda relationer med kunder under hela processen. Delta i lastning, montering och installation av möbler och inventarier vid behov. Underhålla lastbilen och säkerställa en säker och ren arbetsmiljö. Kvalifikationer Inneha giltigt B-körkort. Talar flytande svenska och engelska. Erfarenhet av bud eller logistik är meriterande, men inte ett krav. God fysik och förmåga att lyfta tungt samt arbeta i olika miljöer. Positiv attityd och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Bra kommunikationsförmåga och fokus på kundservice. Vad vi erbjuder En roll med stort eget ansvar och möjlighet att forma detta nya affärsområde. En stimulerande arbetsmiljö där vi har roligt tillsammans och firar framgångar. Utvecklingsmöjligheter i en växande organisation. En arbetsplats med tydligt fokus på gemenskap, glädje och samarbete. Övrigt Start efter överenskommelse Vi tillämpar 6 månaders provanställning Arbetstider ca 07–16, arbete utanför dessa tider kan komma att ske. Vi letar efter en person och rätt person. Vi kommer i denna process att träffa kandidater löpande, och tycker du att ovan låter som något för dig ser vi gärna att vi får din ansökan omgående.
Är du ute efter ett socialt och roligt extrajobb på vardagar? Nu söker vi på Happy Boss en serviceminded och glad person till ett baristauppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Tjänsten är på 50% och passar perfekt för dig som studerar eller söker ett deltidsjobb dagtid. Om rollen Du arbetar själv i kaffebaren och ser till att medarbetare och besökare får ett trevligt bemötande och riktigt gott kaffe. Kunden är ett internationellt företag med höga krav på service, bemötande och kvalitet – därför är din inställning och din energi viktigare än att du har lång baristaerfarenhet. Innan du börjar får du en utbildning hos oss på Happy Boss, så att du blir trygg i att använda den manuella espressomaskinen och förstår rutinerna. Arbetstider Du arbetar 4 timmar per dag, måndag till fredag, under kontorstid. Arbetsuppgifter Servera kaffe och enklare drycker med manuell espressomaskin Välkomna och bemöta medarbetare och besökare på ett positivt och professionellt sätt Hålla kaffebaren ren, påfylld och inbjudande Hantera enklare beställningar och ha löpande kontakt med leverantörer vid behov Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från café, restaurang eller liknande servicejobb Är social, tillmötesgående och gillar att ge god service Trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar Är noggrann och gillar att ha ordning omkring dig Talar svenska och/eller engelska flytande Om Happy Boss Happy Boss är ett snabbväxande Facility Management företag med kunder över hela landet. Vi arbetar med helhetslösningar för kontor och erbjuder tjänster inom bland annat bemanning, lokalvård, mat på jobbet, kaffe, växt service och kontorsinredning. Hos oss är arbetsglädje, service och kvalitet en självklar del av vardagen. Ansökan Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar och anställer löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta Patrick Theorell på [email protected].
Vill du vara en central del av ett snabbväxande och framgångsrikt Facility Management-företag som 2023 utsågs till Årets Företag i Solna? Välkommen till Happy Boss! Här möts du av en positiv och energifylld arbetsmiljö från första stund. Sedan vår start för 14 år sedan har vi erhållit utmärkelser som DI Gasell och nomineringar som Entrepreneur of the Year samt Great Place to Work. Vi har kontinuerligt vuxit och når nu en omsättning på drygt 200 miljoner med god lönsamhet. Happy Boss har gedigen erfarenhet av att optimera företags kontorslösningar och levererar hög kundnöjdhet genom expertis inom relationsförsäljning. Vi erbjuder helhetslösningar för kontorets behov, inklusive lokalvård, mat på jobbet, kaffe/vatten, Copy/Print, växter, möbler och larm med mera. "Ingenting är omöjligt! Att leva Happy Boss betyder att vi älskar vårt arbete, sporrar varandra och strävar efter att nå våra mål. Vi har roligt på jobbet, precis som det ska vara." Som Ekonomichef för Happy Boss blir du en nyckelspelare i ett av Sveriges snabbast växande Facility Management-företag. Rollen innebär ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen och att arbeta nära VD i företagets fortsatta utveckling, med fokus på effektivisering och tillväxt. Vi arbetar med det moderna ekonomisystemet Oxceed för prognos, budget och analys. Visma använder vi i dagsläget för bokföring och rapportering, samt Flinker som vårt affärssystem. Detta ger oss en effektiv plattform för att hantera ekonomi och verksamhetsstyrning på ett smidigt och strukturerat sätt. Vi söker en affärsorienterad och proaktiv ekonomichef som trivs i en entreprenöriell miljö präglad av tillväxt och kontinuerlig förändring. Du har erfarenhet från ledande positioner inom ekonomi och ett starkt intresse för förändringsledning. Du är analytisk och strategisk samtidigt som du är hands-on när det behövs. Du har ett bra track record av att leda, utveckla och optimera ekonomiavdelningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomichef är du medlem i företagets ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till utveckling, analys, struktur och effektivisering av Happy Boss och dess ekonomifunktion. Du är ytterst ansvarig för ekonomifunktionen i Sverige och Danmark. Ansvarsområden - Övergripande ansvar för bolagets bokföring, redovisning och säkerställande av korrekt rapportering samt utveckling av lönsamhetsanalyser och uppföljning. Det innebär dialog med bolagets revisor och ansvar för bolagets årsredovisning. - Ledning och personalansvar för ekonomifunktionens fyra medarbetare, vidareutveckla ett effektivare team och säkerställa att rätt kompetenser och system finns. - Ta fullt ägarskap för rapporteringen och stötta kommunikationen mot styrelsen i nära samarbete med VD. - Vara partner och bollplank till VD och ledningsgrupp i strategisk utveckling och drift. - Bidra med analys, riskbedömning och planering för fortsatt utveckling av bolaget och dess olika affärsområden. - Utveckla en starkare affärsorientering inom ekonomifunktionen och hela verksamheten med fokus på analys, uppföljning och förenkling av business controlling, KPI:er och resultatanalys. - Stötta i effektivisering och digitalisering av flöden, processer och system. - Proaktivt bidra i affärsutvecklingen för fortsatt lönsam och snabbare tillväxt än konkurrenterna. - Vid en eventuell M&A-process delta och ta ansvar för finansiell information och Due Diligence-processer. Personliga egenskaper - Ledare som bygger effektiva och trygga team. - Driven, närvarande, resultatorienterad och affärsinriktad. - Kommunikativ, strukturerad och analytisk. - Självgående och proaktiv med ett prestigelöst förhållningssätt. - God problemlösningsförmåga och kapacitet att hantera flera projekt samtidigt. - Trivs i en föränderlig och entreprenöriell miljö. Krav - Erfarenhet från ledande befattningar inom ekonomi, som ekonomichef eller controller. - Gedigen kunskap i redovisning samt erfarenhet av analys, prognoser och budgetarbete. - Erfarenhet av proaktivt och affärsnära arbete. - Civilekonom eller motsvarande akademisk examen. - God affärsförståelse och vana vid effektiviseringar. - Flytande svenska och engelska. - Utmärkta kunskaper i Microsoft Office. Meriterande: - Erfarenhet av koncernredovisning, konsolidering och rapportering. - Erfarenhet av cash management, kassaflödesanalyser och controlling. - Erfarenhet av arbete i snabbväxande företag. - Erfarenhet av AI och digitalisering inom ekonomifunktionen. - Erfarenhet av Oxceed, Fortnox, Visma och Flinker - Erfarenhet av M & A-process - Erfarenhet från verksamhet i Danmark Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett modernt kontor i Solna. Du blir en del av ett energifyllt team som har full fart framåt och som fokuserar på nöjda kunder genom hög kundupplevelse. I denna roll blir du en nyckelperson för Happy Boss fortsatta resa framåt. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och säljorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person! Kontakt Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Happy Boss! Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande. För eventuella frågor om tjänsten, kontakta Carl Fredrik Harrling via e-post: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb