Lediga jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef produktion Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund framåt. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för driften av kraftvärmeproduktionen, vilket innebär att säkerställa att dessa anläggningar producerar värme och el så optimalt som möjligt med tanke på kundernas behov och anläggningarnas produktionskostnad. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet, driftsäkerhet samt optimala produktion. Som enhetschef produktion ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 40 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som enhetschef produktion löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag. Vi är Borlängebornas energibolag och en viktig spelare i samhällsutvecklingen. Med kompetens och engagemang bidrar vi till samhällsnytta och ett mer hållbart samhälle. Vi tillhandahåller produkter och tjänster inom energi, vatten, återvinning, stadsnät och stadsmiljö. Med vår vision ”Hållbarhet i varje tanke och handling” som drivkraft arbetar vi aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge, både på egen hand och tillsammans med andra. Borlänge Energi söker Enhetschef underhåll Är du en tydlig och kommunikativ ledare som har förmågan att bygga starka team? Då kan det vara dig vi söker. Tillsammans bygger vi framtiden! Ditt uppdrag Vi söker en engagerad och strategisk ledare som tillsammans med våra medarbetare vill driva och utveckla underhållsarbetet på anläggningarna i Kvarnsveden och Bäckelund. Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för anläggningarnas tillgänglighet och driftsäkerhet, vilket innebär att säkerställa en störningsfri produktion genom förebyggande och avhjälpande underhåll. Uppdraget som enhetschef innefattar även att du initierar, driver och följer upp åtgärder, förbättringar, projekt och avvikelser som ökar anläggningens tillgänglighet och driftsäkerhet. Som enhetschef underhåll ingår du i ledningsgruppen för affärsområdet kraft och värme. Till din hjälp har du två direktrapporterande gruppchefer samt ca 20 medarbetare. Du har fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för dina grupper. Ditt ansvar inkluderar även uppföljning av enhetens mål och budget, kontinuerligt strategiskt utvecklingsarbete samt säkerställande av medarbetarnas kompetensutveckling. Ansvaret på denna nivå innebär att övergripande bidra till hela bolagets utveckling och samtidigt skapa goda förutsättningar för din enhet. Ditt arbete kommer präglas av förändrings- och förbättringsarbete liksom att vara närvarande och delaktig i det dagliga arbetet. Din kompetens Vi ser att du har en akademisk utbildning inom relevant område, eller att du har förvärvat motsvarande djupa och breda kunskaper på annat sätt. Du är strategisk, målstyrd och en god kommunikatör. Erfarenhet från energibranschen eller motsvarande relevant bransch/industri ser vi som meriterande. Vi förutsätter att du är van användare och besitter tekniska kunskaper i verksamhetsnära IT-system samt behärskar engelska och svenska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och framför allt din ledarerfarenhet. För att lyckas i rollen har Borlänge Energi identifierat dessa egenskaper förmåga att motivera, coacha och inspirera förmåga att se helheten och tänka långsiktigt är utvecklingsinriktad, vågar agera och fatta beslut skapar delaktighet och kommunicerar på ett tydligt sätt Anställningsvillkor Tjänsten som Enhetschef Underhåll löper tillsvidare på heltid med placeringsort Borlänge. Provanställning kan komma att tillämpas. Du rapporterar till affärsområdeschefen för kraft och värme. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Rekryteringslots Vår arbetsplats Som anställd på Borlänge Energi erbjuder vi flera förmåner, som exempelvis friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete utifrån verksamhetens behov. Borlänge Energi ägs av Borlänge kommun. Det innebär att vi arbetar för alla Borlängebor och med hela kommunen. Förutom att utveckla och leverera tjänster och produkter inom energi för boende och företag jobbar vi också mot ett klimatneutralt Borlänge. Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämlikhet där medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet tillsammans. Hos oss blir du inte bara anställd, du är en del av ett större uppdrag. Med hållbarhet i varje tanke och handling skapar vi förutsättningar för framtidens Borlänge. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti 2025. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Borlänge Energi besök gärna deras hemsida: Borlänge Energi Varmt välkommen med din ansökan!
Dala-Profil AB ska vara det självklara alternativet när det gäller leveranser av kompletta plåtlösningar för tak och fasad för plåtslagerier, byggföretag och industrier i Mellansverige. Företaget har ett brett program av tak- och väggprofiler, slätplåt, takavvattning och taksäkerhet. Affärsidén bygger på en flexibel organisation med kompetent personal vilket möjliggör snabba och säkra leveranser, detta säkerställer ett tryggt samarbete för våra kunder. Produktionen sker idag i stora (13 000 m²) och väl anpassade lokaler i Borlänge. Sedan 2022 är vi en del av Ruukki Construction, ett helägt dotterbolag till SSAB. Vi verkar som en självständig affärsenhet inom affärsområdet Roofing Scandinavia, tillsammans med bland andra Plannja och DesignTak. Vi är cirka 30 medarbetare med en omsättning på drygt 200 MSEK och en god lönsamhet. Dala-Profil AB söker Verkställande Direktör -en nyckelroll i ett växande industribolag inom Ruukki-koncernen Därför ska du välja Dala-Profil Dala-Profil är ett lönsamt och välskött bolag med stark lokal förankring, stabil kundbas och en tydlig position som en pålitlig partner i branschen. Du får leda ett bolag med tydligt tillväxtfokus där det finns både vilja och resurser att investera i framtiden. Här finns möjlighet att göra verklig skillnad. Som en del av Ruukki Construction och SSAB får du tillgång till ett större nätverk, kompetens och stöd samtidigt som Dala-Profil drivs som en självständig enhet med stort eget mandat. Rollen är både strategisk och operativ. Du får arbeta nära verksamheten, påverka helheten och vara en nyckelperson i både den lokala och skandinaviska organisationen. Dala-Profil präglas av en prestationsbaserad kultur med hög trivsel, korta beslutsvägar och ett starkt engagemang i hela organisationen. Vi erbjuder dig Som VD har du fullt resultatansvar och leder bolagets strategiska, taktiska och operativa arbete. Du rapporterar till Head of Roofing Scandinavia och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Rollen är bred och kräver både strategisk höjd och operativ närvaro där du är lika bekväm i kundmöten som i ledningsgruppsarbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden: -Driva lönsam tillväxt och identifiera nya affärsmöjligheter -Ansvara för bolagets kommersiella strategi, produktportfölj och prissättning -Leda och utveckla organisationen samt säkerställa en attraktiv arbetsplats -Säkerställa operativ effektivitet enligt Lean- och 5S-principer samt hantera standarder och regler för att säkerställa att Ruukki följer tillämpliga bestämmelser om sina produkter och sitt miljöavtryck tillsammans med lokala lagar. -Representera Dala-Profil i externa sammanhang och i samarbete med andra bolag inom Roofing Scandinavia. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är en affärsorienterad och erfaren ledare med dokumenterad förmåga att driva tillväxt, leda organisationer och skapa resultat. Du har ett starkt kommersiellt driv och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativ närvaro. Vi tror att du har: -Gedigen erfarenhet av ledarskap i affärsdrivna miljöer, gärna inom tillverkande industri -Flera års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling och kommersiellt ansvar -Förmåga att omsätta strategier till konkreta resultat och att leda förändringsarbete -En naturlig förmåga att bygga relationer, både internt och externt -Akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet. -Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du är en närvarande och prestigelös ledare som gillar att vara ute i verksamheten, nära både medarbetare och kunder. Du har ett analytiskt sinne och förstår hur operativa beslut påverkar affären och bolagets ekonomi. Vad du får: -En nyckelroll i ett välmående bolag med stark lokal förankring -Möjlighet att påverka och utveckla både bolaget och affärsområdet -Ett nära samarbete med engagerade kollegor inom Ruukki Construction och SSAB -En kultur som präglas av ansvar, förbättringsdriv och kundfokus Utmaningar: -Marknaden för byggplåt är mogen och konkurrensintensiv. Den nya VD:n behöver identifiera nya affärsmöjligheter, stärka kundrelationer och öka marknadsandelar utan att kompromissa med lönsamheten. -Dala-Profil är ett relativt litet bolag där VD förväntas vara både strateg och en doer. Det kräver förmåga att växla mellan långsiktig affärsutveckling och daglig operativ styrning. -Bolaget står inför en resa där digitalisering av sälj, administration och kundgränssnitt är avgörande för framtida konkurrenskraft. Här krävs både initiativkraft och förändringsledning. -VD:n behöver aktivt bidra till synergier och gemensamma initiativ inom Roofing Scandinavia. Det kräver samarbetsförmåga, nätverkande och förståelse för hur Dala-Profil passar in i en större struktur. -Att bibehålla en hög säkerhetsnivå och samtidigt bidra till Ruukkis hållbarhetsmål, inklusive ökad andel produkter med lågt CO₂-avtryck, är en viktig del av uppdraget. Anställningen Tjänsten löper tillsvidare på heltid med placeringsort i Borlänge. Vi önskar fysisk närvaro av vår nya VD, hybridlösning är ej aktuell. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kommer genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. Vi kommer att behandla dina personuppgifter i enligt med dataskyddsförordningens regler. Inom ramen för kompetensbaserad rekrytering är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30
Bjursås Sparbank är en av landets fristående sparbanker och bildades redan 1910. Sparbanksrörelsens syfte är att främja sparsamhet och god ekonomi hos sina kunder. Genom att vara lokala i sin verksamhet och lokalt förankrade i sina beslutande organ säkerställer sparbanken att människor, företag och föreningar i det verksamhetsområdet sparbanken är verksam i kan ta del av och nyttja finansiella produkter och tjänster och ha tillgång till en finansiell infrastruktur. Det möjliggörs till stor del genom nära samarbeten med andra sparbanker och samarbetspartners, där samarbetet med Swedbank, som historiskt och organisatoriskt har nära band till sparbankerna, utgår det största och mest betydande. Sveriges 56 Sparbanker finns från Kiruna i norr till Ystad i söder. Sparbankerna har tillsammans nästan 200 kontor och över 2 miljoner privat- och företagskunder. Bjursås Sparbank har genom åren levererat en lokalt förankrad bankverksamhet med mycket hög kundnöjdhet. Vi har idag en affärsvolym på 6,7 miljarder. Vi befinner oss i en tillväxtfas och avser växa både med fler medarbetare och i våra lokaler. Bjursås Sparbank söker Kredit- och Administrativt ansvarig Bjursås Sparbank är en liten bank med stort hjärta, med närhet och omtanke för dig vid alla händelser i livet, nu och i framtiden. Nöjdaste bankkunderna finns hos Sparbanken! Därför ska du välja Bjursås Sparbank Bjursås Sparbank är en del av Sparbanksrörelsen – en unik modell där vi som lokal bank verkar för att stärka det samhälle vi själva är en del av. Det som särskiljer oss från många andra banker är att vi inte har några externa ägare. I stället stannar vinsten kvar i bygden och återinvesteras i form av lån till privatpersoner och företag som bor och verkar i vårt närområde. På så sätt bidrar vi aktivt till ett hållbart och levande lokalsamhälle. Vår verksamhet vilar på fyra starka värdeord som genomsyrar allt vi gör: Omtanke – Vi bryr oss om varandra, våra kunder och vår bygd. Det personliga mötet och den nära relationen är grunden i vårt arbete. Framåtanda – Vi utvecklas tillsammans med våra kunder och strävar alltid efter att ligga steget före i en föränderlig värld. Stolthet – Vi är mer än en bank. Vi är en del av något större – en lokal kraft som gör skillnad. Trygghet – Vi står för en ansvarsfull, sund och hållbar ekonomi, där långsiktighet och stabilitet är ledstjärnor. Tillsammans skapar vi en bank som inte bara hanterar pengar – utan som bygger framtid. Vi erbjuder dig Som ansvarig för Kredit och Administration hos Bjursås Sparbank spelar du en central roll i att säkerställa att bankens operativa verksamhet bedrivs effektivt, affärsmässigt och i linje med våra strategiska mål. Tillsammans med VD och övriga medarbetare arbetar du för att skapa en stabil och lönsam verksamhet med fokus på kvalitet och kundnytta. I din roll har du det övergripande ansvaret för kreditprocessen. Det innebär att du säkerställer att kreditgivningen sker på ett sunt sätt och i enlighet med bankens risk- och kreditpolicy, interna instruktioner samt styrelsens direktiv. Du har också det övergripande ansvaret för viktiga administrativa sysslor i banken. Vi förväntar oss att du agerar proaktivt och bidrar till bankens fortsatta utveckling, med särskilt fokus på tillväxt och lönsamhet. Din förmåga att bygga förtroendefulla relationer och driva förbättringsarbete är avgörande för att lyckas i uppdraget. Vad vi söker hos dig Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ett relevant område, alternativt att du har förvärvat motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Du har god förståelse för finansbranschens funktionssätt, med insikt i gällande regelverk och riktlinjer inom banksektorn. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett intresse för människor och ett tydligt kundorienterat förhållningssätt. Du är flexibel, prestigelös och trivs i en självgående roll där du ges stort eget ansvar. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar att arbeta tillsammans med ett engagerat och erfaret team. Du har ett proaktivt arbetssätt, är lösningsorienterad och strukturerad, med förmåga att driva arbetet framåt och leverera resultat med hög kvalitet. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift, vilket är avgörande då rollen innebär många kontaktytor – såväl internt som externt. Vi söker dig som är drivande, har hög integritet och en stark vilja att bidra till verksamhetens utveckling. Du har god IT-vana, behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift, samt innehar B-körkort. Anställningen Tjänsten som Kredit- och administrativt ansvarig löper tillsvidare på heltid med placeringsort Falun/Bjursås och du rapporterar till VD. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 24 augusti. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Bjursås Sparbank besök gärna deras hemsida: www.bjursassparbank.se Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb