Hansson & Partners i Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Hansson & Partners i Sverige AB

Ekonomi & HR-ansvarig

Dr. Schärs historia började 1922 i Sydtyrolen, i hjärtat av Alperna, med en vision om att förbättra livet för människor med särskilda näringsbehov. Ända sedan företaget grundades har närheten till konsumenten varit vår ledstjärna. Vår kärnkompetens kombinerar de specifika, komplexa krav som ställs på näring med engagemang och livsglädje. Ansvar, utveckling och närhet är de värden som ger oss stabilitet och tillförlitlighet. Vi är ett familjeföretag med global räckvidd, med 18 anläggningar i 12 länder och 1760 anställda världen över och en omsättning på drygt 560 miljoner euro. Våra produkter finns tillgängliga i mer än 100 länder. Hållbart jordbruk är hjärtat i Schär. Att främja biologisk mångfald och leverera produkter av högsta kvalitet på bästa möjliga sätt innebär att vi erbjuder en bättre framtid för våra medarbetare, våra samhällen och vår planet. I januari 2024 förvärvade Dr. Schär Nordics Sempers glutenfria fabrik i Korsnäs, Falun och kontor i Sundbyberg. Dr. Schär Nordics söker Ekonomi & HR-ansvarig Därför ska du välja Dr. Schär Nordics Om du gillar utmaningar och är van att analysera och ta fram beslutsunderlag som bidrar till att verksamheten utvecklas, så finns här stora möjligheter att utvecklas som ledare i en tillverkningsindustri med högt ställda krav och förväntningar då vi är en av få unika tillverkare i världen av glutenfritt knäckebröd. Vi erbjuder dig Som Ekonomi & HR-ansvarig spelar du en nyckelroll i att hantera de finansiella och HR-relaterade uppgifterna hos Dr. Schär Nordics, dvs fabriken i Falun och kontoret i Sundbyberg. Rollen är bred och du är den som driver ekonomifrågorna på Nordics. Du arbetar nära VD i Falun och stöttar organisationen i såväl ekonomi- som HR-frågor. Organisatoriskt har vi en matrisorganisation och din chef är global finansdirektör på Dr. Schär och i vardagen kommer du arbeta närmast VD på fabriken i Falun. För HR-frågorna finns en streckad linje till global HR-direktör. Då vi är i en integreringsfas till Dr. Schär Nordics kommer du initialt säkerställa implementering och efterlevnad av företagets riktlinjer och regler inom ditt ansvarsområde; ekonomi och HR. Du är delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet med att vidareutveckla och effektivisera ekonomifunktionen och HR-processerna och ser till att vi följer svensk lagstiftning inom områdena. Arbetsuppgifter inom ekonomi är bland annat produktionscontrolling, bokföring, månadsbokslut, finansiella rapporter och analyser, beslutsunderlag till VD och årsbokslut. Arbetsuppgifter kopplade till HR-området handlar om att säkerställa att policy, strategier och mål integreras och implementeras, rekrytering och introduktion av nyanställda, kompetensutveckling, avtalskrivning, utbildning, kommunikation, fackliga förhandlingar och bemanning. Du kommer alltså att ansvara för att upprätthålla finansiell stabilitet, effektivisera administrativa processer och främja en positiv samt produktiv arbetsmiljö för medarbetarna på företagets båda platser (fabriken i Falun och kontoret i Sundbyberg). I rollen har du stöd av Dr. Schärs globala funktioner och externa serviceleverantörer. Du har många interna och externa kontakter i rollen. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som lockas av att komma in i ett bolag i en tillväxtfas, och som förstår att man i ett mindre bolag som Dr. Schär Nordics med sina drygt 20 medarbetare kommer få en bred roll och stora möjligheter att påverka och utvecklas i rollen. Rollen är ny hos oss och vi tror att framgångsfaktorer för att lyckas är att man är erfaren inom ekonomiområdet och även arbetat med HR-relaterade frågor i någon mån och är nyfiken på att lära sig mer inom det. Du är en handlingskraftig och självgående person med hög inneboende produktionstakt, som inte är rädd att praktiskt hjälpa till med det som behövs. Du har förmågan att såväl lyssna in andra som att själv ta ledningen och föra fram ett budskap. Egenskaper vi värdesätter hos dig förmåga att skapa struktur i ditt arbete, att du besitter en hög analytisk förmåga och en förmåga att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer då rollen innebär många kontaktytor. Vi ser gärna att du har en examen inom ekonomiområdet och erfarenhet från en liknande roll i gränslandet mellan ekonomi/HR. Vi tror att du tidigare arbetat med ekonomi och controlling inom en tillverkande industri och har du erfarenhet av en chefsroll är det meriterande. Formella meriter vi ser att du har med dig när du kommer till oss är kunskaper inom finansiella principer, svensk handelsrätt och finansiell rapportering. Vi ser också att du är bekant med svensk arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor. Då mycket kontakt kommer ske med våra andra kontor i Europa och i synnerhet med huvudkontoret i Italien, krävs att du talar och skriver flytande engelska. En del resor till Sundbyberg och huvudkontoret i Burgstall, Italien kan förekomma. Anställningen Tjänsten som Ekonomi & HR-ansvarig löper tillsvidare på heltid med placeringsort Falun. Du rapporterar i en matrisorganisation till Dr. Schärs globala finanschef, men arbetar närmast VD på fabriken i Falun och deltar i dennes ledningsgrupp. Tillträde sker snarast möjligt. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast 5 maj. Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även komma att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Marknadschef Sverige

WIBE is an established brand for Cable Support since 1929 and has for the last two years created a stand-alone complete business with around 300 employees in 10 countries. Join us for a challenging journey to further develop ourselves in the best interest of our customers. Wibe Group söker Marknadschef Sverige Intresserad av att arbeta i ett internationellt företag med en starkt tillväxt? Har du erfarenhet av att utveckla och implementera marknadsföringsstrategier som driver tillväxt och varumärkeskännedom? Då kan det här vara ditt nästa steg i karriären! Därför ska du välja Wibe Group Wibe Group är åter igen ett svenskägt bolag med korta beslutsvägar där det finns stora möjligheter att påverka och utveckla både verksamheten och dig själv som individ. Vi är ett ”nytt” företag med historia från 1929, starkt varumärke och stora ambitioner som blickar framåt mot en ljus framtid, både nationellt och globalt. Utmaningar Wibe Group står inför en intressant framtid där vi nu bygger upp verksamheten igen med nya ägare. Efter 20 år med stora förändringar i företaget vill vi nu spetsa organisationen och bygga upp verksamheten och varumärkeskännedomen på nytt. Detta gör vi bland annat med att stärka upp med en Marknadschef. Våra förväntningar på dig I rollen som Marknadschef, för vårt svenska marknadsområde, kommer du att vara nyckelspelare i att driva vår marknadsstrategi och säkerställa att våra produkter når ut till våra kunder. Du ansvarar för att utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka varumärkeskännedom samt öka våra marknadsandelar i Sverige. Detta gör du genom att analysera marknadsdata och trender för att identifiera tillväxtmöjligheter och utmaningar. Du kommer även att ha nära kontakt med våra nyckelkunder och samarbetspartners samt ansvara för att marknadsaktiviteter och kampanjer följer företagets övergripande affärsmål. Våra kunder är allt från elinstallatörer, konsulter, beställare på industrier, entreprenörer och återförsäljare. Vi förväntar oss att du har god förståelse och intresse för hur branschen fungerar. Vad vi söker hos dig Du har akademisk utbildning inom marknadsföring eller likvärdigt, samt ett antal års dokumenterad erfarenhet från liknade arbetsuppgifter inom industri- och/eller elinstallationsbranschen. Där du tagit fram marknadsstrategier, arbetat med varumärkeskännedom samt genomfört aktiviteter både hos och med kunder samt på mässor. Du har ett starkt driv, är affärsmässig med ett strategiskt tänk. Det är starkt meriterande om du har ett upparbetat kontaktnät inom branschen. Som person är du social, kommunikativ med ett sinne för marknadsföring. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. B-körkort är ett krav. Anställningen Tjänsten som Marknadschef löper tillsvidare på heltid. Du utgår från ditt hemmakontor. Tjänsten innebär en del resande både i Sverige och utomland. Du rapporterar till Country leader i Sverige. Tillträde sker snarast möjligt efter överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners. Din ansökan vill vi ha senast den 6 maj 2024. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kan även, i vissa fall, genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. I enlighet med GDPR-lagstiftningen är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30 Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 För att läsa mer om Wibe Group besök gärna deras hemsida: Wibe Group Varmt välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024