Lediga jobb hos Tavana IT AB
Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Tavana IT! OM ROLLEN First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Malmö Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365 VEM ÄR DU? Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. VARFÖR TAVANA? Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Vi värnar om våra konsulter. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas! INFORMATION Plats: Malmö Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! Ansök redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Har du någon erfarenhet av kundtjänst/teknisk support och är i början av din karriär? Vi vill öppna upp dörren för fler tjejer inom IT och arbeta mot en jämnare könsfördelning inom branschen, men du är självklart välkommen att söka jobbet oavsett kön. ARBETSUPPGIFTER: Tillsammans med ett team placerat i Stockholm, kommer du ta emot inkommande samtal från interna eller externa aktörer som ringer in. Din arbetsuppgift är att på ett pedagogiskt vis supportera dem i deras frågeställning och på ett lösningsorienterat sätt hjälpa dem med deras IT-problem via telefon, mejl och chatt. Komplexiteten på frågorna varierar men de aktörerna kan exempelvis ringa in med användar- och lösenordshantering, Microsoft Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) eller Active Directory (övrig kontorsadministration/behörighetsadministration). VEM ÄR DU? Du är serviceminded med ett brinnande intresse för IT, ett driv att utvecklas och lära dig mer. Vi ser att du har erfarenhet av någon typ av kundtjänst/telefonvana och det är meriterande om du har gått ett IT-relaterat gymnasium. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet och tror även på dig som saknar utbildning, men är engagerad och villig att ge 110%. Vi ser gärna att du tycker det är roligt med problemlösning och kan på ett pedagogiskt vis guida andra så att ni tillsammans kommer fram till en lösning. Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, fjärrstyrning, VPN, Windows, ärendehanteringssystem med mera. Du är social och har inga problem med att jobba självständigt, men du tillför ändå en god stämning i gruppen. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav INFORMATION: Plats: Stockholm Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! då välkomnar vi dig att skicka in din ansökan, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Would you like to be a part of our development teams, consisting of a highly inclusive mix of skilled Frontend-and Backend developers, DevOps Engineers, iOS/Android developers and Cloud Architects from all over the world? Also, get the opportunity to be led by our dedicated management team who will guide you forward in your career? Apply to the role Java developer and join us at Tavana Tech! We think our new colleague has: • 5+ years experience of software development (Java EE, Java SE & Java8+) • JavaScript (Angular, React or similar) • Cloud experience (AWS or Azure) Meritorious if you have experience/knowledge within: • Experience within CI/CD and Microservices • Work experience with Docker/Kubernetes • Git/Jenkins/Gerrit • knowledge of testing (Xunit / Selenium or similar) • Great communication skills in English both verbally and in writing. We offer: - National and International opportunities – A wide range of assignments both locally and nationally. - Individual education budget – For further personal development - Work life balance - Other benefits regarding wellness, health care and pension - Relocation package Sounds interesting? Then we welcome you to apply to us as soon as possible as we handle applications on an ongoing basis. Send us your CV today via "Send application". If you have questions regarding the position, who Tavana is or the consulting role, you are welcome to send an email to [email protected] We look forward to receiving your application!
OM ROLLEN Vi söker en Engineering Manager / Utvecklingschef Som konsult hos oss arbetar du med en bred variation av kunder och branscher. Vi delar med oss av vår kompetens och inspirerar med vår passion för agilt ledarskap och agil utvecklingsmetodik. Är du redo att leda och inspirera lösningsorienterade utvecklare, designers, testare och agila ledare? Vill du vara en del av en innovativ arbetsplats där dina idéer och din expertis spelar en central roll i företagets framgång? Som vår Engineering Manager kommer du att: Leda och coacha ett team av utvecklare, designers, testare och agila ledare. Ansvara för att planera, genomföra och följa upp projekt. Samarbeta nära med produktägare och andra avdelningar för att säkerställa att våra lösningar möter kundens behov. Driva teknisk innovation och kontinuerlig förbättring av arbetsprocesser. ERFARENHET Personalhantering med gedigen erfarenhet av ledarskap och mentorskap Erfarenhet från antingen Scale-up bolag eller större organisationer Bakgrund inom mjukvaruutveckling eller produktutveckling Du har lett utvecklingsteam med högt tempo Du är van att leda "one-to-one" och "one-to-many"-kommunikation med förmågan att göra strategi levande Du är en emaptisk personalchef som håller dina löften och tror på transparens när du kommunicerar med teamet och andra intressenter Du drivs av att göra det möjligt för människor att utvecklas och bli mer effektiva på vad de gör Gedigen erfarenhet av att praktisera/implementera Agila metoder i utvecklingsteam Utvecklingschef / Engineering Manager VI ERBJUDER En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.
Tavana IT söker flera supporttekniker med erfarenhet av arbete inom IT-support till våra kunder. Har du 1-3 års erfarenhet av first line support eller helpdesk och känner att det är dags att ta nästa steg i din karriär? Vi har de perfekta uppdragen för dig! DIN VARDAGSom kunnig IT-supporttekniker blir du en del av vårt team som ger förstklassig support till våra värdefulla kunder. Rollen innebär att du är anställd hos Tavana och arbetar som konsult ute hos våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att variera från dag till dag och kan inkludera allt från att hantera lösenords problem till att utföra installationer och felsökningar av både mjuk- och hårdvara. Hos oss blir du erbjuden att utöka dina kunskaper och utveckla dina nuvarande kompetenser VEM ÄR DU? En framåtsträvande, social person med ett brinnande intresse för IT! Vi ser gärna att du har 1+ års erfarenhet av att ge IT-support via telefon, chatt och e-post. Du har teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Din tekniska erfarenhet inkluderar arbete med Active Directory, Azure, Citrix samt ServiceNow och gärna andra ärendehanteringssystem. Du bör även ha hanterat Configuration Manager/SCCM och Microsoft Intune. Vidare är du väl förtrogen med supporten av Microsoft 365 och Microsoft Office i både Windows- och Mac-miljöer. Du har även erfarenhet av arbete enligt SLA:er och har god kännedom utav ITIL. Svenska och engelska behärskar du obehindrat INFORMATION: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstidOmfattning: 100%Placering: StockholmLön: Enligt överenskommelse VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS?Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet och vi månar om våra konsulter. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan. Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Med din ambition och rätt verktyg från oss, ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas! LÅTER DET INTRESSANT? Toppen Skicka in ansökan, med eller utan CV. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Grym på felsökning, bra på att organisera ditt arbete och van vid att jobba självständigt. Träffar beskrivningen in på dig? Då har vi uppdragen du söker! OM ROLLEN Som on site-tekniker hos vår kund går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden, som helpdesken inte kunnat lösa. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mejlsystem. Det kan innebära felsökningar inom Office 365, Windows/PC, LAN/WAN, Wi-fi, Azure, Microsoft Intune, molntjänster och ITIL. VI SÖKER DIG SOM Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år Har gedigen kunskap och erfarenhet från både hårdvara och mjukvara. Exempelvis bärbara datorer, skärmar, Windows, Mac, surfplattor, nätverk, videokonferenslösningar och Office 365 Kan arbeta enligt ITIL Har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem Är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar eller tidigare arbetat som teamlead INFORMATION Omfattning: 100%Placering: StockholmLön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt, med eller utan CV Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb