Tavana IT AB jobb

Lediga jobb hos Tavana IT AB

IT-supporttekniker

Tavana IT söker flera supporttekniker med erfarenhet av arbete inom IT-support till våra kunder. Har du 1-3 års erfarenhet av first line support eller helpdesk och känner att det är dags att ta nästa steg i din karriär? Vi har de perfekta uppdragen för dig! DIN VARDAGSom kunnig IT-supporttekniker blir du en del av vårt team som ger förstklassig support till våra värdefulla kunder. Rollen innebär att du är anställd hos Tavana och arbetar som konsult ute hos våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att variera från dag till dag och kan inkludera allt från att hantera lösenords problem till att utföra installationer och felsökningar av både mjuk- och hårdvara. Hos oss blir du erbjuden att utöka dina kunskaper och utveckla dina nuvarande kompetenser VEM ÄR DU? En framåtsträvande, social person med ett brinnande intresse för IT! Vi ser gärna att du har 1+ års erfarenhet av att ge IT-support via telefon, chatt och e-post. Du har teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Din tekniska erfarenhet inkluderar arbete med Active Directory, Azure, Citrix samt ServiceNow och gärna andra ärendehanteringssystem. Du bör även ha hanterat Configuration Manager/SCCM och Microsoft Intune. Vidare är du väl förtrogen med supporten av Microsoft 365 och Microsoft Office i både Windows- och Mac-miljöer. Du har även erfarenhet av arbete enligt SLA:er och har god kännedom utav ITIL. Svenska och engelska behärskar du obehindrat INFORMATION: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstidOmfattning: 100%Placering: StockholmLön: Enligt överenskommelse VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS?Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet och vi månar om våra konsulter. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan. Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Med din ambition och rätt verktyg från oss, ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas! LÅTER DET INTRESSANT? Toppen Skicka in ansökan, med eller utan CV. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

7 maj 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024
Supporttekniker till kund i Östersund

Hej där! Är du sugen på att börja jobba med IT och service? Vår kund letar efter någon som du, som vill bli en del av deras team i ServiceDesken som supportteknikeri Östersund. OM ROLLENSom supporttekniker kommer du att vara spindeln i nätet, hantera tekniska utmaningar och guida våra kunder genom deras IT-problem.Du att hjälpa kunderna med deras tekniska problem, antingen över telefon, e-post eller andra sätt.Du behöver inte ha arbetat med detta tidigare utan det viktigaste är att du gillar datorer och är nyfiken på att lära dig mer om IT. VI SÖKER DIG SOM- Du ska vara intresserad av teknik-Du ska kunna kommunicera flytande på svenska och engelska-Du ska vara bra på att lösa problem och vilja lära dig mer-Du ska tycka om att jobba snabbt och att hjälpa människor-Du behöver ha körkortINFORMATION Arbetstiderna kommer att variera med skift mellan 07:00-22:00 måndag till söndag, ditt schema att vara dynamiskt. Plats: ÖstersundBefattning: Heltid 100%Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Kundtjänstmedarbetare som vill ta nästa steg som IT-support

Är du i början av din karriär och sitter just nu som kundtjänstmedarbetare där du drivs av att hjälpa andra och har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi på Tavana IT söker efter! Denna roll som supporttekniker ger dig en bred och värdefull grund inom IT och är en bra start för att utvecklas inom branschen. Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att arbeta i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter. Ta chansen att tillsammans med oss på Tavana IT ta nästa steg i din karriär som supporttekniker! ARBETSUPPGIFTER Som first line supporttekniker arbetar du tillsammans med ett gäng härliga kollegor där du pedagogiskt hjälper användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer. VI SÖKER DIG SOM HAR Tidigare erfarenhet inom kundtjänst och telefonvana Hög social kompetens Alltid har god service i fokus, mot kund och kollegor Förmågan att hantera krävande användare Engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad En vilja att förbättra och utveckla verksamheten Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst gymnasiekompetens med fördel inom IT samt ett års erfarenhet inom kundtjänst eller annan roll som innehåller kundkontakt via telefon, mejl eller chatt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. INFORMATION Plats: SolnaBefattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Service Desk Agent till TietoEvry

Till vår kund TietoEvry söker vi nya supporttekniker till deras Service Desk med placering i Solna, Stockholm. Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEvry höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling. VI SÖKER DIG SOM I varje givet ögonblick är svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär: kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär vara flexibel och ha intresse av att lära nytt tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser ARBETSERFARENHETER Du har cirka 1 års erfarenhet, eller mer, av liknande roll och har: ansvarat för att hantera samtal och backlog parallellt jobbat mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls problemlösning av en omfattande del av samtal, mail, chatt vid första kontakten med kundens slutanvändare har vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar kan ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support eller har servicevana från andra yrken MERITERANDE: supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter basic ITIL-kunskaper onsite support INFORMATION Plats: SolnaBefattning: Heltid 100%Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
First line support

Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss på Tavana IT! OM ROLLEN First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Stockholm Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365 VEM ÄR DU? Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. VARFÖR TAVANA? Vårt motto är att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi skapar därför möjlighet till utveckling och anordnar roliga events oss kollegor emellan Som konsult hos Tavana erbjuds du en arbetsplats med varierande uppgifter i dynamiska miljöer och med fantastiskt trevliga kollegor. Vi värnar om våra konsulter. Det är först när ni lyckas – som vi lyckas! INFORMATION Plats: Stockholm Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! Ansök redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
On-site tekniker

Grym på felsökning, bra på att organisera ditt arbete och van vid att jobba självständigt. Träffar beskrivningen in på dig? Då har vi uppdragendu söker! OM ROLLEN Som on site-tekniker hos vår kund går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden, som helpdesken inte kunnat lösa. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mejlsystem. Det kan innebära felsökningar inom Office 365, Windows/PC, LAN/WAN, Wi-fi, Azure, Microsoft Intune, molntjänster och ITIL. VI SÖKER DIG SOM Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år Har gedigen kunskap och erfarenhet från både hårdvara och mjukvara. Exempelvis bärbara datorer, skärmar, Windows, Mac, surfplattor, nätverk, videokonferenslösningar och Office 365 Kan arbeta enligt ITIL Har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem Är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar eller tidigare arbetat som teamlead INFORMATION Omfattning: 100%Placering: StockholmLön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt, med eller utan CV Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Onsite tekniker till modebolag

Har du en passion för IT och människor samt tycker om att ge utmärkt service? Vår kund är ett av Sveriges största mode bolag, där du kommer arbeta nära tillsammans med kompetenta kollegor för att stödja deras kontorsanvändare med ett brett utbud av IT-uppgifter. Teamet består av ett 30 tal team medlemmar baserat på tre olika platser i Marievik, City och Borås. Du kommer att arbeta med allt från dagliga operativa uppgifter som att installera hårdvara och utreda incidenter. Du kommer också att supportera projektaktiviteter relaterade till deras nya aktivitetsbaserade kontor vid olika evenemang i deras byggnader. För att lyckas i den här rollen älskar du att ge utmärkt service och är angelägen om att förenkla IT för kollegor på olika kunskapsnivåer. Du gillar också att träffa nya människor, har ett strukturerat sätt att arbeta och är proaktiv i din roll. Du svarar snabbt på skiftande krav och är öppensinnad när det kommer till nya lösningar. ARBETSUPPGIFTER Administrera datorer, smartphones och relaterad IT-utrustning Ge support till deras högskolor som besöker servicedesken Fungera som 2nd line stöd för användare med incidenter relaterade till hårdvara Arbeta med incidenter, förfrågningar och personalbyten samt slutföra dem innan satt deadline Arbeta enligt fastställda riktlinjer och rutiner Planera och genomför IT-projekt med en bred variation och omfattning tillsammans med andra avdelningar VEM SÖKER VI? Du har arbetat som plats-tekniker eller liknande i en tidigare roll Du är serviceinriktad med god kommunikationsförmåga Har har ett tekniskt intresse och grundläggande teknisk kunskap Du är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt Du är en stark lagspelare Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med ServiceNow. INFORMATION Denna position är heltid och du kommer att arbeta i hjärtat av deras kontor och nära alla kontorsanvändare. Om du lyckas i den här rollen kan du erbjudas många utvecklings möjligheter inom IT-avdelningen. Kunden erbjuder en inspirerande och motiverande kultur som kännetecknas av teamarbete, tro på människor och entreprenörsanda. Plats: Stockholm.Befattning: Heltid 100%Lön: Enligt överenskommelse Du ska kunna resa mellan våra kontor och ibland arbeta på kvällar/helger. LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

3 april 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Support Technician - Danish speaking in Copenhagen

Are you thriving in a role where you provide technical support to users and colleagues? Then this role might fit you like a glove 🤝 As a 1st line support technician, you'll gain valuable knowledge within the IT industry and the opportunity to build your career. Seize the chance to grow with us. ABOUT THE ROLE - First-line support in an amazing team at one of our clients in Copenhagen - Work in a larger corporate environment with ample career opportunities - Educationally assist users with IT-related issues via phone, email, and remote support - Log incoming tickets in the ticketing system - Account management and troubleshooting in Windows environment and other applications - Administration including Active Directory, Citrix, and Office365 WHO ARE YOU? You have a genuine interest in technology, a desire to grow, and a drive to help others. In your approach to colleagues and customers, you are attentive, open to others' solutions and experiences, while also willingly sharing your knowledge and making things happen. We prefer if you have at least six months of experience in a service desk role and are educated within IT. You speak and write fluently in Danish and English. INFORMATION Location: Copenhagen Position: Full-time 100% Salary: According to agreement SOUNDS INTERESTING? Yay! Apply today! We look forward to receiving your application! ✉️

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Onsite tekniker till modebolag

Har du en passion för IT och människor samt tycker om att ge utmärkt service? Vår kund är ett av Sveriges största mode bolag, där du kommer arbeta nära tillsammans med kompetenta kollegor för att stödja deras kontorsanvändare med ett brett utbud av IT-uppgifter. Teamet består av ett 30 tal team medlemmar baserat på tre olika platser i Marievik, City och Borås. Du kommer att arbeta med allt från dagliga operativa uppgifter som att installera hårdvara och utreda incidenter. Du kommer också att supportera projektaktiviteter relaterade till deras nya aktivitetsbaserade kontor vid olika evenemang i deras byggnader. För att lyckas i den här rollen älskar du att ge utmärkt service och är angelägen om att förenkla IT för kollegor på olika kunskapsnivåer. Du gillar också att träffa nya människor, har ett strukturerat sätt att arbeta och är proaktiv i din roll. Du svarar snabbt på skiftande krav och är öppensinnad när det kommer till nya lösningar. ARBETSUPPGIFTER - Administrera datorer, smartphones och relaterad IT-utrustning - Ge support till deras högskolor som besöker servicedesken - Fungera som 2nd line stöd för användare med incidenter relaterade till hårdvara - Arbeta med incidenter, förfrågningar och personalbyten samt slutföra dem innan satt deadline - Arbeta enligt fastställda riktlinjer och rutiner - Planera och genomför IT-projekt med en bred variation och omfattning tillsammans med andra avdelningar VEM SÖKER VI? - Du har arbetat som plats-tekniker eller liknande i en tidigare roll - Du är serviceinriktad med god kommunikationsförmåga - Har har ett tekniskt intresse och grundläggande teknisk kunskap - Du är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt - Du är en stark lagspelare - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med ServiceNow. INFORMATION Denna position är heltid och du kommer att arbeta i hjärtat av deras kontor och nära alla kontorsanvändare. Om du lyckas i den här rollen kan du erbjudas många utvecklings möjligheter inom IT-avdelningen. Kunden erbjuder en inspirerande och motiverande kultur som kännetecknas av teamarbete, tro på människor och entreprenörsanda. Plats: Stockholm. Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse Du ska kunna resa mellan våra kontor och ibland arbeta på kvällar/helger. LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
IT Support Technician - Analyst

Our client, a company within music streaming is searching for an IT Technician, Analyst in Stockholm to give the Internal IT support team the boost it needs to scale its support operations. The company boasts a dynamic distributed workforce that stretches the globe and uses primarily Apple devices with a mix of Windows and Linux laptops as well as various mobile devices. A wide range of SaaS solutions, that constantly evolve, help improve productivity and you'll be at the forefront of supporting the user IT needs to ensure they are contributing to the company's mission. What you’ll do: - You will provide excellent IT-support experience their our global colleagues working from anywhere. - Evaluate and work in our IT Bars and other support channels. - Manage escalated requests and give personal and remote support on hardware and software problems to fellow employees. - Maintain printers, meeting room technology and other IT related equipment in offices. - Administration and some maintenance of i.e Google Workspace, JAMF and centralized user management (LDAP). - Work closely and drive some changes with other teams to make sure alignment remains on a global scale within the IT Support area. - Continuously work with updating and creating support documentation. - You will maintain relationships with our vendors by i.e hosting meetings with them. - Drive or participate in some projects/initiatives and office builds - Act as an escalation point for troubleshooting issues and backup to our IT Support Technician. - Act as the incident, problem and change manager when needed. - Perform back office duties Who you are: - You have 2-4 years of experience working in a helpdesk environment. - You have wide experience in supporting macOS and Windows based systems and love to give personal, customer focused support to help people solve technical problems. - You have knowledge of client and software deployment. - You have experience of using Terminal. - You are comfortable communicating both verbally and in writing in English since that is our company language. - You exhibit a growth mindset and are a curious person and a fast learner. You enjoy diving into new technologies and tools. - You are an analytical troubleshooter and suggest improvements. - You are a team player that actively collaborates with stakeholders, with your team and in - other locations, to find solutions to problems. - You stand behind our values and live them to the fullest. - You are self-motivated and active with the ability to work independently and impact others to do the same. - You are dependable, have a sense of urgency and are able to meet multiple deadlines. - You have communication and customer support skills, maintaining and creating a professional demeanor at all levels of the business. - You are flexible and willing to adapt to fast and often occurring changes. Sounds interesting? Great! 🌟 Submit your application, with or without a CV. We look forward to reading your application! If you have any questions about the position, Tavana, or the consultant role, feel free to send an email to [email protected]. Please note that we do not accept applications via email.

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024