Tavana IT AB jobb

Lediga jobb hos Tavana IT AB

Norsktalande kundservicemedarbetare

Vi söker kundservicemedarbetare för norska och utländska banker, samt 1:a linjens support internt för en stor del av Tietoevry. I samband med ett nytt projekt tillsammans med en av våra kunder behöver vi fler jourvikarier inom en snar framtid. Som kundkonsult inom Bank- och Kortsupport 24/7 kommer du att arbeta med support till bankernas slutkunder. Tjänsten kommer att levereras måndag-fredag 09.00-17.00 Efter projekttiden kommer det att finnas möjlighet till pass i form av morgon-eftermiddag-natt och helgarbete. ARBETSUPPGIFTER: - Stöd till bankernas slutkunder - Tjänsterna utförs per telefon KVALIFIKATIONER: - Behärskar svenska och engelska. - God kommunikationsförmåga - God datorvana KRAV: Flytande norska PERSONLIGHET: - Stabil - Motiverad - Positiv och engagerad - Kundfokuserad - Systematisk och noggrann - Stark service attityd - Fokus på kvalitet i leveransen - God förmåga att arbeta i team men är också självgående - Du kan lära dig nya saker och klara av förändringar - Organiserad privatekonomi PLATS: Du ska kunna jobba i Stockholm (Solna). Ingen möjlighet för remote arbete LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan! ✉️

29 november 2023
Sista ansökan:
17 maj 2024
First line support

Trivs du i en arbetsroll, där du agerar teknisk support för användare och kollegor? Då kan denna roll passa dig som handen i handsken 🤝 Som 1st line supporttekniker erbjuds du värdefull kunskap inom IT-branschen och möjligheten att bygga din karriär. Ta chansen att utvecklas tillsammans med oss. OM ROLLEN - First line support i ett grymt team ute hos en av våra kunder i Malmö - Arbete i en större företagsmiljö med mycket karriärmöjligheter - Pedagogiskt hjälpa användare med IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning - Registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem - Hantering av konton samt felsökning i Windowsmiljö och andra applikationer - Administration inom b.la. Active Directory, Citrix och Office365 VEM ÄR DU? Du har ett genuint intresse för teknik, en vilja att utvecklas samt ett driv att hjälpa andra. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet inom servicedesk och är utbildad inom IT. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. INFORMATION Plats: Malmö Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! Ansök redan idag! Vi ser fram emot din ansökan! ✉️

28 november 2023
Sista ansökan:
16 maj 2024
On-site tekniker

Grym på felsökning, bra på att organisera ditt arbete och van vid att jobba självständigt. Träffar beskrivningen in på dig? 🎯Då har vi uppdragen du söker! OM ROLLEN Som on site-tekniker hos vår kund går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden, som helpdesken inte kunnat lösa. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mejlsystem. Det kan innebära felsökningar inom Office 365, Windows/PC, LAN/WAN, Wi-fi, Azure, Microsoft Intune, molntjänster och ITIL. VI SÖKER DIG SOM - Har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år - Har gedigen kunskap och erfarenhet från både hårdvara och mjukvara. Exempelvis bärbara datorer, skärmar, Windows, Mac, surfplattor, nätverk, videokonferenslösningar och Office 365 - Kan arbeta enligt ITIL - Har erfarenhet från olika ärendehanteringssystem - Är driven och lösningsorienterad med förmåga att förstå och förbättra arbetssätt - Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar eller tidigare arbetat som teamlead INFORMATION Omfattning: 100% Placering: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt, med eller utan CV 📱 Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan! ✉️

12 september 2023
Sista ansökan:
29 februari 2024
Second line support

Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Fantastiskt 🙌 Tavana IT söker löpande flera supporttekniker med gedigen erfarenhet av arbete inom komplex IT-support till kunder baserade i Stockholm. OM ROLLEN I rollen som Second line supporttekniker kommer du arbeta med att lösa olika typer av IT-ärenden främst via kundens ärendehanteringssystem samt rapportera tillbaka ärenden som eskalerats via first line. Exempel på IT-ärenden kan vara felsökning av mjuk- och hårdvara som du löser både via telefon, remote och onsite. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt ägandeskap av rapporterade incidenter. VEM ÄR DU? I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt, som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Intresse för IT och drivet att alltid utvecklas är a och o. Vi söker dig som har: - 1-3 års erfarenhet, eller mer, inom IT support - erfarenhet av felsökning utav Windows 10 - erfarenhet av installation av ny mjukvara via SCCM - erfarenhet av att administrera och skapa användare i AD för interna och externa användare kunskaper i Azure och Office365 - erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystem - talar och skriver obehindrat på svenska och engelska MERITERANDE - Goda kunskaper inom ITIL - B-körkort INFORMATION Plats: Stockholm Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Skicka in din ansökan redan idag, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan! ✉️

11 september 2023
Sista ansökan:
28 februari 2024
Tjejer till IT-branschen!

Har du någon erfarenhet av kundtjänst/teknisk support och är i början av din karriär? Vi vill öppna upp dörren för fler tjejer inom IT och arbeta mot en jämnare könsfördelning inom branschen, men du är självklart välkommen att söka jobbet oavsett kön. ARBETSUPPGIFTER: Tillsammans med ett team placerat i Stockholm, kommer du ta emot inkommande samtal från interna eller externa aktörer som ringer in. Din arbetsuppgift är att på ett pedagogiskt vis supportera dem i deras frågeställning och på ett lösningsorienterat sätt hjälpa dem med deras IT-problem via telefon, mejl och chatt. 📨☎️👩‍💻 Komplexiteten på frågorna varierar men de aktörerna kan exempelvis ringa in med användar- och lösenordshantering, Microsoft Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) eller Active Directory (övrig kontorsadministration/behörighetsadministration). VEM ÄR DU? Du är serviceminded med ett brinnande intresse för IT, ett driv att utvecklas och lära dig mer. Vi ser att du har erfarenhet av någon typ av kundtjänst/telefonvana och det är meriterande om du har gått ett IT-relaterat gymnasium. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet och tror även på dig som saknar utbildning, men är engagerad och villig att ge 110%. Vi ser gärna att du tycker det är roligt med problemlösning och kan på ett pedagogiskt vis guida andra så att ni tillsammans kommer fram till en lösning. Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, fjärrstyrning, VPN, Windows, ärendehanteringssystem med mera. Du är social och har inga problem med att jobba självständigt, men du tillför ändå en god stämning i gruppen. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav ✍️🗨️ INFORMATION: Plats: Stockholm Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! 🤩 då välkomnar vi dig att skicka in din ansökan, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

7 september 2023
Sista ansökan:
24 februari 2024
First- och second line support

Vi på Tavana satsar stort på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift. Har du arbetat några år i en servicedesk/first line support och känner dig redo för nästa steg eller har du kanske något års erfarenhet från en 2nd line support? Läs vidare 👇️ VI ERBJUDER DIG - En chans att utvecklas inom IT 💻️ - En engagerad konsultchef, som stöttar dig i din karriär👨‍💼 - En familjär miljö och gemensamma aktiviteter med dina Tavana-kollegor 👨‍👩‍👧‍👦 ARBETSUPPGIFTER 👩‍💻 Som konsult i en second line support arbetar du brett inom IT och användarstöd samt mer specifikt mot ramverk och verktyg, exempelvis Windows 10, Office 365, nätverksteknologier och ärendehanteringssystem. I rollen är du ansvarig för att lösa de problem som servicedesk / first line support behöver eskalera. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma. Du kommer också administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory, vilket är en betydande erfarenhet från din sida. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda. VI SÖKER DIG SOM - Har ett genuint IT-intresse - Har minst 1 års erfarenhet från en servicedesk/first line support - Motiveras av att felsöka på ett djupare plan och drivs av att hitta den bästa tekniska lösningen - Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt - Har obehindrade språkkunskaper i både svenska och engelska 💬✍️ Vi ser gärna erfarenhet av - Active Directory - Windows 7 & 10 - Office 365/Azure/AWS - Sharepoint - Windows Remote Desktop - Citrix - ServiceNow - SCCM - Arbete i ärendehanteringssystem samt god kunskap om nätverksfelsökning - Arbete i SQL och att du scriptat i Powershell Dina personliga egenskaper väger tungt, där vi ser att du har en prestigelös attityd och ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är väsentligt för dig och du tar snabbt till dig ny information samt är initiativtagande när det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken, vill alltid utöka dina kompetenser och utvecklas. 🌟 INFORMATION Plats: Stockholm Start: Löpande beroende på uppdrag Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! 🤗 Då välkomnar vi dig att ansöka till oss med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

6 september 2023
Sista ansökan:
23 februari 2024
Service desk agent - 50%

Till vår kund söker vi en supporttekniker på deltid till deras Service Desk med placering i Solna, Stockholm. Schemat för denna roll är: heldag tisdag, förmiddag torsdag och heldag fredag. Kunden är ett av Nordens största IT leverantörer och ställer höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling. VI SÖKER DIG SOM I varje givet ögonblick är svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär: - kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer - tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär - vara flexibel och ha intresse av att lära nytt - tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans - förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen - kunna ge oöverträffad service - kundnöjdhet är A och O ARBETSERFARENHETER Du har cirka 6 månader+ erfarenhet av liknande roll och har: - ansvarat för att hantera samtal och backlog parallellt - jobbat mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls - problemlösning av en omfattande del av samtal, mail, chatt vid första kontakten med kundens slutanvändare - har vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar - kan ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support eller har servicevana från andra yrken MERITERANDE ⭐️ - supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter - basic ITIL-kunskaper - onsite support INFORMATION Plats: Solna Befattning: Deltid 50% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Fantastiskt! 🤩 Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

5 september 2023
Sista ansökan:
22 februari 2024
Service desk agent till TietoEvry

Till vår kund TietoEvry söker vi nya supporttekniker till deras Service Desk med placering i Solna, Stockholm. Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEvry höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling. VI SÖKER DIG SOM I varje givet ögonblick är svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär: - kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer - tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär - vara flexibel och ha intresse av att lära nytt - tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans - förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen - kunna ge oöverträffad service - kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser ARBETSERFARENHETER Du har cirka 1 års erfarenhet, eller mer, av liknande roll och har: - ansvarat för att hantera samtal och backlog parallellt - jobbat mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för att dessa uppfylls - problemlösning av en omfattande del av samtal, mail, chatt vid första kontakten med kundens slutanvändare - har vana av felsökning på egen hand och samarbete med 2:a och 3:e linjegrupperingar - kan ge pedagogisk och kvalitativ teknisk support eller har servicevana från andra yrken MERITERANDE: - supporterat enterprise-kunder (större kunder) med stora volymer av inkommande kontakter - basic ITIL-kunskaper - onsite support INFORMATION Plats: Solna Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

31 augusti 2023
Sista ansökan:
17 februari 2024
Supporttekniker

På Tavana är vi en enda stor familj och vi värnar om våra konsulter 👨‍👩‍👧‍👦 Som IT-konsult hos oss erbjuds du en arbetsplats i dynamiska miljöer, möjligheten att utvecklas och roliga events med fantastiska kollegor. Tavana vill att du ska trivas på jobbet och vi är med dig längs vägen i resan att utöka dina kompetenser och skapa en grym IT-karriär. Lyckas ni, lyckas vi 🤩 Ansök redan idag för att vi tillsammans ska kunna se över dina karriärmöjligheter! VÅRA ROLLER Som IT-konsult på Tavana IT erbjuds du spännande uppdrag, som innefattar allt inom felsökning och förvaltning av applikationer till mer komplicerad problemlösning inom IT. Support av IT och infrastruktur, som vi främst arbetar med är: ‍💻Helpdesk: På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du arbetar med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet, så kan du få vara första eller andra kontakt mot interna/externa användare. ‍💻On site: Som on site-tekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats och får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem. DIN PROFIL Vi söker dig med stort driv och ett brinnande intresse för IT! 🔥Du har cirka 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänster som 1st line support och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänster som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. 💻️🖥️ Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. INFORMATION Omfattning: 100% Placering: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Woho! Då kan du scrolla ner och ansöka direkt, med eller utan CV 📱 Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan! ✉️

31 augusti 2023
Sista ansökan:
17 februari 2024
IT-intresserad tjej? Se hit!

Vi vill öppna upp dörren för fler tjejer inom IT och arbeta mot en jämnare könsfördelning inom branschen, men du är självklart välkommen att söka jobbet oavsett kön. Har du 6 månader+ erfarenhet av IT-support och vill utöka din tekniska kompetens? Tavana har drömjobben för dig 🙌 ARBETSUPPGIFTER: Tillsammans med ett team placerat i Stockholm, tar du emot inkommande samtal från interna eller externa aktörer som ringer in. Din arbetsuppgift är att på ett pedagogiskt vis supportera dem i deras frågeställning och på ett lösningsorienterat sätt hjälpa dem med deras IT-problem via telefon, mejl och chatt. 📨☎️👩‍💻 Komplexiteten på frågorna varierar men de aktörerna kan exempelvis ringa in med användar- och lösenordshantering, Microsoft Officefrågor (främst MS Office 365), Windows (främst 7/8/8.1), VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån) eller Active Directory (övrig kontorsadministration/behörighetsadministration). VEM ÄR DU? Du är serviceminded med ett brinnande intresse för IT, ett driv att utvecklas och lära dig mer. Vi ser att du har erfarenhet av någon typ av IT-support och det är meriterande om du har gått ett IT-relaterat gymnasium. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet och tror även på dig som saknar utbildning, men är engagerad och villig att ge 110%. Som person ser vi gärna att du tycker det är roligt med problemlösning och kan på ett pedagogiskt vis guida andra så att ni tillsammans kommer fram till en lösning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Active Directory, fjärrstyrning, VPN, Windows, ärendehanteringssystem med mera. Du är social och har inga problem med att jobba självständigt, men du tillför ändå en god stämning i gruppen. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav ✍️🗨️ INFORMATION: Plats: Stockholm Befattning: Heltid 100% Lön: Enligt överenskommelse LÅTER DET INTRESSANT? Yay! 🤩 då välkomnar vi dig att skicka in din ansökan, med eller utan CV. Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till [email protected]. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

28 augusti 2023
Sista ansökan:
14 februari 2024