New Terms AB jobb

Lediga jobb hos New Terms AB

Finsktalande kundtjänstmedarbetare till designinriktad e-handel!

En etablerad e-handel söker nu en kundtjänstmedarbetare som är flytande i finska! Om du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade uppgifter och letar efter en ny möjlighet, är detta rätt tillfälle för dig! Om uppdragsgivaren Vår uppdragsgivare är en välkänd aktör som erbjuder sina kunder ett klassiskt och tidlöst sortiment inom inredning och design. Nu söker de en engagerad kandidat att stärka deras kundsupportavdelning och leverera högkvalitativ service till sina finska kunder. Om uppdraget Som kundtjänstmedarbetare kommer du dagligen att hantera kunders frågor gällande ordrar, produkter, återbetalningar, returer, leveransbevakning, med mera. Du ansvarar även för att svara på kunder som kontaktar e-handeln via sociala medier. Kvaliteten på företagets kundtjänst har en avgörande påverkan på kundnöjdheten, och vi söker därför kandidater som kan ge ett positivt bemötande och leverera hög servicenivå. För den som har tidigare erfarenhet av översättning och/eller korrekturläsning av content, finns även den möjligheten i uppdraget! Vem är du? Vi söker en kandidat som trivs med att kommunicera och besitter starka sociala färdigheter. Erfarenhet från andra serviceinriktade positioner är högt värderat, och tidigare erfarenhet av kundtjänst ses som en fördel, även om det inte är ett krav för detta uppdrag. Du bör ha god datavana för att lättare lära dig och sätta dig in i uppdragsgivarens system. Placering och omfattning Uppdraget är på heltid och genomförs på uppdragsgivarens arbetsplats i Jordbro, Haninge. Arbetsuppgifter: Hjälpa till att lösa kunders behov gällande orderläggning, produktfrågor, specialanpassningar, returer, reklamationer, lagervärden och frakter. Ta emot ärenden samt besvara kunder över e-post och telefonsamtal. Dagligt arbete i system såsom Zendesk, Freshdesk, Salesforce eller SAP. Hålla daglig kontakt med e-handelns lagerpersonal, betalpartner samt fraktbolag gällande bland annat leveransbevakning. Jobba i system för att hantera olika betallösningar. Kravprofil: Du talar och skriver obehindrat på både finska och svenska. Övriga språk är meriterande. Det är meriterande med dokumenterad erfarenhet av jobb inom kundtjänst, helst inom e-handel. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att jobba med leveransbevakning i DHL eller PostNords system. Du har som lägst gymnasiekompetens. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att jobba i orderhanteringssystem såsom Freshdesk, Zendesk eller TrustPilot. God datavana och lätt för att lära dig nya tekniska plattformar. Vi kommer till stor del gå på personlig lämplighet. För att kunna ge kunder god service tror vi att du har ett genuint intresse av att hjälpa andra människor. OBS! För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i Jappa och välja rollen "kundtjänst & support" för uppdraget som kundtjänstmedarbetare. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter för kommande uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt! ******************************************************************** Tveka inte att skicka frågor till [email protected] om du har frågor om uppdraget. Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Jobba som marketplaceadmin för en sportig e-handel!

Älskar du sport- och träningsliv? Har du erfarenhet av att jobba i en marknadsplats för en e-handel? Då kan det vara dig vi söker! Om uppdragsgivaren Uppdragsgivaren är en av Sveriges mer kända varumärken och go-to aktörer när det kommer till kläder och utrustning inom sportvärlden. Som en del av deras säljstrategi använder de sig av deras egen marknadsplats och externa återförsäljare som säljer en del av e-handelns segment. Det är här du kommer in i bilden! Nu söker uppdragsgivaren en konsult som kan jobba med ett helhetsperspektiv i deras marknadsplats, samarbeta med externa återförsäljare och se till att processer flyter på som de ska. Om uppdraget I din roll som marketplaceadmin kommer du att hjälpa till med försäljningen på e-handelns interna marknadsplats samt försäljning hos en av e-handelns externa återförsäljare. Dina främsta ansvarsområden blir att överse produkter som Sellers vill lägga upp i e-handelns marknadsplats, se till att de är korrekta och godkänna att de publiceras. Du kommer även behöva hantera inkommande ärenden från Sellers som rör leverans av ordrar och eventuella returer. Placering och omfattning För det här uppdraget behöver du kunna infinna dig på e-handelns huvudkontor i Stockholm under upplärning i juni, därefter är det möjligt att jobba hybrid eller på distans. Uppdraget kommer att ligga på deltid(ca 30h i veckan) och påbörjas i mitten av juni. Vem är du? För att lyckas och vara framgångsrik i det här uppdraget är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat en marknadsplats för en e-handel. Har du jobbat i till exempel Zalandos system eller Mirakl är det mycket meriterande. Vi ser även att du har vana av att jobba i andra e-handelsplattformar. Du är tekniskt lagd och har lätt för att sätta dig in i nya system/applikationer samt har goda kommunikativa kunskaper, framförallt i skrift. Arbetsuppgifter innefattar Hantera och godkänna nya produkter som Sellers lägger upp i e-handelns marknadsplats. Följa upp och åtgärda eventuellt sena ordrar med kundservice. Registrera returer från Sellers. Se över orderflödet för e-handelns interna marknadsplats och hantera inkommande ärenden. Krav och meriter En avklarad utbildning inom e-commerce, digital marknadsföring, ekonomi eller motsvarande utbildning. Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en marknadsplats, har du erfarenhet av Zalando eller Mirakl är det mycket meriterande. Erfarenhet av att jobba i e-handelsplattformar. Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines. Erfarenhet av daglig drift av e-handelsverksamhet. Kommunikativt stark med förmåga att underhålla goda relationer med interna och externa partners. Det är meriterande med erfarenhet av jobb inom kundservice och/eller orderhantering. Det är mycket meriterande om du har ett intresse av sport- och träningsliv. Ansökan För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt. Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-05-30. Tveka inte att skicka frågor till [email protected] om du har frågor om uppdraget. **************************************************************** Om Jappa För e‑handelsföretag är det inte alltid lätt att hitta rätt kompetens när det behövs som mest. Men med Jappa blir det enkelt. Genom att använda vår plattform kan e‑handelsföretag söka bland ett brett utbud av kvalificerade e‑handelskonsulter och hitta den perfekta lösningen för sina behov, om det så är långsiktiga eller kortsiktiga uppdrag men också för rekrytering. Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder konsulter som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Jobba med PIM för en populär apotekskedja!

Vi söker en erfaren konsult med specialisering inom PIM (product information management) för ett spännande e-handelsprojekt! Din uppdragsgivare blir en populär apotekskedja som erbjuder deras kunder ett brett sortiment inom bland annat hudvård- och skönhetsprodukter, hälsa & livsstil och mycket mer. Din roll kommer att vara central för att säkerställa hög kvalitet och precision i produktinformationen för att optimera kundupplevelsen och öka försäljningen.  Om uppdragsgivaren: Vår uppdragsgivare är en populär och omtyckt apotekskedja! Här vänder sig många konsumenter för att handla det senaste inom skönhet, hur- och hårvård samt hälsa- och livsstil. Älskar du att shoppa makeup- och skönhetsprodukter lite mer än du borde? Då vill vi definitivt veta mer om dig!  Om uppdraget: Ett kritiskt element för alla e-handlare är produktinformation - att den är relevant och korrekt. E-handelsföretag som är seriösa med sitt PIM-arbete är också de vars processer flyter på bäst - deras konvertering ökar, returer minskar. Här kommer du in i bilden! Uppdraget går ut på att komplettera kundens befintliga produktinformation. Ibland saknas det produktbilder eller produktattribut. Då blir det ditt uppdrag att söka i kundens databas eller att ta kontakt med kundens leverantörer för att komplettera informationen. Du kommer också att jobba med master data i Excel för att säkerställa att all produktinformation som går vidare till produktberikning är korrekt, enhetlig och uppdaterad i företagets system och databaser. Du bör även ha erfarenhet av att jobba med SEP- optimering av produkttexter sedan tidigare. Vi letar efter dig med djupgående kunskap om PIM-systemet InRiver, samt förmåga att analysera och optimera produktdataflöden. Noggrannhet i detaljarbete och en stark problemlösningsförmåga är också avgörande för denna roll. Placering och omfattning: Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill stärka ditt CV inom e-handelsbranschen. Jobbet är på heltid med hybridupplägg, vilket betyder att du som sökande bör vara baserad i Stockholmsområdet för att kunna arbeta hos uppdragsgivaren halva veckan och vid upplärning. Uppdraget ska tillsättas omgående och fortgår till slutet av april. Intervjuer kommer att genomföras omgående. Arbetsuppgifter innefattar: Kontakt med leverantörer och sökning i företagets databaser efter produktinformation. Hantering av produktinformation i PIM- system och Excel. Skapa sökordsoptimerade produkttexter. Lättare bildredigering. Publicering av content. Krav och meriterande kunskaper: Goda kommunikationskunskaper. Du behöver även röra dig obehindrat på svenska och engelska. Erfarenhet av att jobba med produktinformation inom e-handel. Erfarenhet inom text(SEO) och bildoptimering. Erfarenhet av att jobba i PIM-systemet InRiver. Goda kunskaper i MS Excel. Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, e-handel eller digital marknadsföring. Det är absolut meriterande om du har ett intresse för hudvård- och skönhetsprodukter. Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med och påverka kundens tillväxt och framgång. Om du är en driven och entusiastisk person med erfarenhet inom e-handel, ser vi fram emot att höra från dig. Ansök idag! OBS! För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform. Genom att göra detta blir din kompetens synlig för uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter för kommande uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt! ************************************************************************* Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter. #JobbJustNu

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024