Lediga jobb i Huddinge
Hitta ditt nästa jobb i Huddinge - Utforska lediga jobb i en växande kommun. Upptäck karriärmöjligheter nu!
ByggBiten Fastighetsservice AB är baserade i Storstockholmsområdet. Företaget är kända för att alltid lämna perfekt utförda jobb efter sig. Verksamheten handlar huvudsakligen om renoveringsarbeten med varierande uppgifter, mattläggningar och läggning av parkettgolv, snickerier och måleri, samt byggstädning. Du har minst 2-års erfarenhet i yrket. Du kan läsa byggnadsritningar och tar ansvar för utfört arbete, du trivs med att arbeta i högt tempo lika bra individuellt som i grupp, du bör vara i god fysisk form. B-körkort är ett krav! Arbetsuppgifter består i huvudsak av snickeriuppgifter såsom bygga väggar, montera dörrar och fönster, montera köksmöbler och garderober, lägga parkett och laminat golv, montera socklar m m.
Sök jobbet som säljare på Value Sales för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Om arbetsplatsenBarnenheten är en del av Barn- och ungdomssektionen inom Individ- och familjeomsorgen (IFO). Vi arbetar med utredning och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU. Målgruppen är familjer med barn i åldern 0-12 år och deras nätverk.Vårt främsta fokus är att bedriva det goda sociala arbetet. Nya medarbetare har ett gott kollegialt stöd från sina kollegor och chefer. Enheten är indelad i fem mindre grupper med en gruppledare i varje grupp för att kunna ge ett nära stöd till socialsekreterarna. I regel arbetar socialsekreterarna i par. Vi har ett introduktionsprogram som sträcker sig över det första anställningsåret och innehåller individuellt anpassad introduktion. Samtliga grupper har extern handledning och löpnade kompetensutveckling. Vi är stolta över det arbete vi gör och vi vill fortsätta att verka för förbättringsarbete. Vi arbetar gemensamt över enheten med metod- och utvecklingsfrågor. På vår enhet har du stort utrymme att använda ditt kunnande och du ansvarar tillsammans med dina kollegor i gruppen för att det sociala arbetet genomförs rättssäkert, professionellt och med ett gott bemötande. Vi sitter i trevliga lokaler, tillsammans med en kollega eller i eget arbetsrum, i Flemingsberg, ett av kommunens mest expansiva områden, med bra kommunikationer och närhet till såväl natur som viktiga knutpunkter som Huddinge sjukhus och Södertörns högskola.Om arbetetVi söker engagerade medarbetare som vill utföra kvalificerat utredningsarbete samt ansvara för uppföljning av insatser. Vi arbetar för att öka barnens trygghet och stabilitet i sin hemmiljö samt att uppmuntra och stärka familjernas egna resurser. Socialsekreterarna har praktiskt stöd av en administrativ handläggare samt stöd i form av en skribent som i vissa ärenden skriver våra beslutsunderlag. Två av våra socialsekreterare har uppdrag som hemutredare. En samordnare för Barnahus tillhör också enheten. Vi arbetar enligt sign of safetys förhållningssätt, vilket alla medarbetare får utbildning i. Vi har även socialsekreterare som coachar i förhållningssättet. På enheten finns även coacher i samtalsmetoden Motiverande samtal som också är en basutbildning för alla som arbetar på enheten. Vi är ett glatt, vänligt och hjälpsamt gäng som trivs på vår arbetsplats. Vi har alla ett högt engagemang med barnets bästa i fokus som du självklart delar. Din profil Vi söker dig som har socionomexamen och gärna tidigare erfarenhet av myndighetsutövning företrädesvis inom barnmyndighet. Det är meriterande om du har kunskap om Signs of Safety och MI.På enheten arbetar vi både självständigt och tillsammans med andra. Som person behöver du ha en personlig mognad och god empatisk förmåga. Vi samverkar med andra aktörer kring barnet och vi arbetar oftast i par därför behöver du vara både relationsskapande och ha en god förmåga att samverka. Vi är inne i en spännande period där vi påbörjat ett utvecklingsarbete för att ställa om oss till den nya socialtjänstlagen som beräknas träda i kraft år 2025. Hos oss väntar ett spännande, flexibelt och varierande arbete där vi tillsammans på enheten bidrar till det fortsatta utvecklingsarbetet för att säkra kvalitén i verksamheten samt ge utrymme för att utvecklas i din yrkesroll. FörmånerFör att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner (http://www.huddinge.se/formaner) Anställningens omfattning Anställningsform : Tillsvidareanställning Omfattning : Heltid Varaktighet : Tillsvidare
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Om arbetsplatsen Barnenheten är en del av Barn- och ungdomssektionen inom Individ- och familjeomsorgen (IFO). Vi arbetar med utredning och uppföljning av insatser enligt SoL och LVU. Målgruppen är familjer med barn i åldern 0-12 år och deras nätverk. Vårt främsta fokus är att bedriva det goda sociala arbetet. Enheten är indelad i fem mindre grupper med en gruppledare i varje grupp. Vi är ett glatt, vänligt och hjälpsamt gäng som trivs på vår arbetsplats. Vi har alla ett högt engagemang med barnets bästa i fokus som du självklart delar. Vi är inne i en spännande period där vi påbörjat ett utvecklingsarbete för att ställa om oss till den nya socialtjänstlagen som beräknas träda i kraft år 2025. Vi har vår arbetsplats i Flemingsberg ett av kommunens mest expansiva områden, med bra kommunikationer och närhet till såväl natur som viktiga knutpunkter som Huddinge sjukhus och Södertörns högskola. Tillträde tidigast 1 augusti 2025, eller enligt överenskommelse. ArbetsuppgifterSom gruppledare har du en viktig roll, både när det gäller att stötta de övriga socialsekreterarna, och att vidareutveckla enhetens rutiner, kompetenser och samarbeten. Vi arbetar utifrån en systemteoretisk grund med ett utvecklat nätverkstänk och strävar efter att ligga i framkant inom Signs of safety. Du kommer arbetsleda en av fyra arbetsgrupper, och ansvarar för att riktlinjer, rutiner och metoder följs. Vi kan erbjuda dig ett spännande, flexibelt och varierande arbete med utrymme för att utvecklas. Du har stora möjligheter att forma din roll, alltid med stöd från chef och kollegor.Din profilDu är socionom med minst fem års erfarenhet inom myndighetsutövning. Du kan såväl handläggningsprocessen som de lagar som styr arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning och att du förstår värdet av att vara en god förebild och har en förmåga att skapa engagemang hos dina kollegor.Du drivs av att vara med och utveckla enhetens arbete, och har förmågan att kunna sätta händelser i ett större sammanhang och förutse både långsiktiga och direkta konsekvenser av olika beslut.Som person bör du också vara strukturerad, tydlig, kreativ och kunna fatta snabba beslut i akuta situationer.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
. Om mig: Jag är en 26-årig tjej som söker dig som är positiv och trygg, till mitt härliga assistent-team. Jag vill att du tar ditt uppdrag på största allvar, är ordningsam och lyhörd för mina behov. Jag är en person som gillar när det händer saker i mitt liv som bidrar till att frigöra livskraft . Jag är väldigt kreativ och gillar skapande i många olika former, bl.a genom att måla och skapa musik. Jag tycker mycket om att resa men gillar även att ta det lugnt på hemmaplan. Jag är väldigt humoristisk så jag förlänger gärna ditt liv med många skratt! För att kunna kommunicera med min alternativa kommunikation, är det viktigt att du talar flytande svenska. Om dig: Du tål pälsdjur och är rökfri under arbetstid är ett krav. Erfarenhet av kommunikation via Bliss är ett plus. Om tjänsten: Tjänsten planeras att vara extra vid behov (timmis) inhopp vid akuta vakanser samt planerade semestrar. med varierande pass mellan dag, kväll,vaken natt. Tillträde omgående. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se Välkommen in med din ansökan via formuläret nedan. Hoppas vi ses!
Vi söker nu dig som har erfarenhet av att skifta däck på bilar. Välkommen till oss! Arbetsuppgifter Vi söker duktiga däckmontörer för ett uppdrag som startar till våren och som pågår cirka 2-3 månader med god chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att hjälpa verkstadens kunder med däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Arbetet kommer även innebära att köra in och ut bilar ifrån verkstaden samt hämta och lämna däck på lagret. Du kommer att arbeta i Huddinge. Din profil Vi söker dig som tidigare har jobbat med däckskifte/däckmontering eller har ett privat intresse för bilar. Du har gärna läst fordonstekniska programmet på gymnasiet. För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är Du har manuellt B-körkort. Tidigare erfarenhet av liknande arbete. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag. Detta är en tjänst på heltid, med start till våren och där uppdraget kommer att pågå i ett par månader. Du kommer jobba som uthyrd konsult och få en anställning hos Starfinder samt en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski på [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
Företaget Cleaninglady söker nu en ny medarbare som är intresserad av att jobba med hemstädning. Vi söker någon som är effektiv och nogrann och som har en känsla för detaljer vid städning. Vi söker någo som vill jobba timmanställning eller 75% med fast månadslön. Tidigare erfarenhet av yrket är ett krav och att du kan kommincera på antingen Svenska eller Engelska. Företaget har svensk, engelsk och Polsk tolk/HR. Månadslönen avser heltid. Städerska åker kommunalt mellan kunder och behöver ej körkort. Jobben kommer utöras främst i city och norr om Stockholm. Alla jobben är inom Stockholms län. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Säljare (helgextra) till Folkhemmet i Kungens kurva Är du en driven säljare som gillar moderna möbler och att ge kunden proffsig service? Nu söker vi säljare som kan jobba varannan helg, samt extra under semestertider, till vår butik i Kungens kurva. Om Folkhemmet. Folkhemmet är ett framgångsrikt familjeföretag med en stark entreprenörsanda och stor gemenskap som genomsyrar hela företaget. Vi säljer möbler av hög kvalitet från noga utvalda varumärken och erbjuder våra kunder ett modernt och hållbart sortiment i inspirerande miljöer. Vårt signum är stort engagemang i kombination med hög kompetens och förmågan att ge personlig service oavsett roll i företaget. Sedan 2022 är Folkhemmet en del av börsnoterade Refine Group. Arbetsbeskrivning. Du kommer ingå i vårt säljteam där ditt huvudsakliga fokus blir uppsökande försäljning, administration kopplat till orderhantering och att vara med och skapa en butik som är inspirerande och säljande. Uppdraget som säljare på Folkhemmet innebär att ge alla våra kunder ett varmt välkomnande, hög service och djup kunskap om vårt sortiment. Kvalifikationer. Vi söker dig som brinner för kundmötet, tycker om att arbeta i ett högt tempo och vill vara med och bidra till gruppens arbetsglädje. För att klara säljuppdraget krävs utöver en hög säljförmåga att du vill lära dig vårt sortiment och är intresserad av produkt- och möbelkunskap. Du är en lagspelare med hög social kompetensen och med god förmåga att samarbeta, att ha idrottsbakgrund inom lagidrott är ett stort plus. Du är prestigelös och flexibel, har högt eget driv med fokus på resultat och tvekar inte att ta dig an nya uppgifter. Du har god datorvana, förmåga att lära dig nya system och använda Office som ett effektivt arbetsredskap. Meriterande om du tidigare arbetat § i serviceyrken § med försäljning § i möbelhandel Vi erbjuder. Tjänsterna är deltids helgarbete varannan helg med placering i Kungens kurva. Det kan även erbjudas ströpass och nästan heltid under semestertider. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka snarast ditt CV med ett personligt brev till vår försäljningschef Christian Johansson, [email protected] Du kan läsa mer om oss på folkhemmet.com Välkommen till Folkhemmet!
Just nu söker vi sjuksköterskor till sommarvikariat sommar 2025. Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Dagtid med arbete var tredje helg Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Vårbacka Villa Vårbacka, ett äldreboende vackert beläget vid Mälaren i Vårby gård i Huddinge. Hos oss har vi hälsa som tema och kvalitet i centrum. Det genomsyrar allt från inredning till mat och aktiviteter. Äldreboendet byggdes år 2013 och piffades upp utifrån hälsotema år 2016. Naturens element har flyttat in i inomhusmiljön för att skapa en rogivande atmosfär. Bland annat har vi skapat en populär inomhusträdgård med för umgänge, avkoppling och vila. Villa Vårbacka erbjuder boende för personer som drabbats av demenssjukdom samt personer med somatisk (kroppslig) sjukdom. Dessutom har vi nio korttidsplatser för den som behöver tillfälligt stöd som inte kan ges i det egna hemmet. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Jenny Sjöström [email protected] Enhetschef Jonna Lennartsson [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Om mig: Jag är en aktiv kille på 27 år och bor i Huddinge centrum. För att jag ska kunna leva ett liv som alla andra behöver jag personliga assistenter vid min sida. När jag kommunicerar använder jag alternativ kommunikation i form av Bliss. På vardagarna är jag på daglig verksamhet (DV) och på min fritid använder jag mig mycket av min dator och jag både tränar och tävlar i löpsporten FrameRunning. På vintern är jag ibland i slalombacken där jag åker Biskii. Det händer även att jag reser iväg, både inom- och utanför Sverige. Mina assistenter följer med mig i alla dessa situationer och på annat som jag tar mig för. Som du ser är jag väldigt aktiv, men har heller inget emot lugna dagar hemmavid. Om dig: Just nu söker jag dig som har båda fötterna på jorden och är trygg i dig själv. Jag uppskattar att du är ordningsam och lyhörd. Det är viktigt att du ser jobbet som personlig assistent som ett långsiktigt samarbete tillsammans med mig. Jag värdesätter att du har en yrkesstolthet i din roll som assistent. Stämmer detta in på dig är jag övertygad om att du kommer passa perfekt i mitt härliga assistentgäng och ha kul på jobbet. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet som personlig assistent eller inom vården. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av alternativ kommunikation och sondmatning via knapp/PEG. Det är av största vikt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift för att vår kommunikation ska fungera. Du ska vara rökfri, simkunnig och mellan 25-40 år. Tjänsten: Är på ca 50% med arbetstid främst kvällar och nätter på rullande schema. Möjlighet till fler timmar under sommaren. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling, personbevis, utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 477 jobb