Advisera AB jobb

Lediga jobb hos Advisera AB

Försäkringsadministratör

Arbetar du i försäkringsbranschen och vill ta nästa steg i karriären som försäkringsadministratör? Vi söker nu dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett affärsmässigt och trevligt team. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att vara med på en resa i ett ledande och expansivt bolag. Dessutom finns det goda möjligheter till kompetensutveckling där du kan växa in i en roll som försäkringsförmedlare. Arbetet består av att hjälpa våra förmedlare med att förbereda, handlägga och följa upp kundernas försäkringsärenden. Vi söker dig som är noggrann och kundorienterad, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Din roll som Försäkringsadministratör: Denna roll är en ny tjänst till följd av Advisera Försäkrings expansion. I rollen som försäkringsadministratör kommer du fokusera på att stödja våra befintliga försäkringsrådgivare i deras administrativa arbete. I den administrativa processen kommer du att arbeta nära våra rådgivare, våra kunder och försäkringsbolagen bakom produkterna. Du kommer att vara involverad i administration och support för en bred variation av försäkringslösningar för Adviseras kunder, både befintliga och nya. I rollen ingår att agera stöd för både externa och interna kontakter samt att ha en kontrollerande funktion för att upptäcka eventuella fel i processen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Insamling av offerter, skapa underlag och presentation av dessa. Kommunikation med försäkringsbolag, förmedlare och kunder. Hantering av inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Uppföljning av försäkringsärenden. Erbjuda hjälp och stöd till kunder vid eventuella skador. Kvalifikationer: Minst 2+ års erfarenhet i en administrativ roll i försäkringsbranschen inom SAK- försäkringar. Goda kunskaper i Officepaket. Lättlärd i olika datorsystem samt en god datavana. Van vid att arbeta i team och ha gemensamma mål. Strukturerad, målinriktad, noggrann och affärsdriven. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Varför Advisera? Kliv in i en stimulerande miljö i ett växande företag med en vision om att etablera sig som en ledande partner inom flera affärsområden. Konkurrenskraftig lön& friskvårdsbidrag. Kontinuerligt kompetensutveckling. Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AW:s. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Rådgivare, Försäkring, Försäkringsrådgivare, Försäkringsförmedlare, Försäkringsadministratör, Administratör

16 april 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Säljande Försäkringsförmedlare

Arbetar du i försäkringsbranschen och vill ta nästa steg i karriären som förmedlare? I rollen som försäkringsförmedlare på Advisera kommer du att vara ansiktet utåt för företaget, bygga långsiktiga relationer och erbjuda skräddarsydda lösningar som säkerställer våra kunders trygghet och välbefinnande. Du ansvarar för dina processer, kundstock och förvaltning av dessa. En roll där du får kliva in i ett familjärt team i tillväxtfas med utvecklingsmöjligheter! Din roll som Försäkringsförmedlare - SAK Som försäkringsrådgivare kommer du spela en nyckelroll i att möta våra kunders behov och förväntningar. Genom att tillhandahålla skräddarsydda försäkringslösningar och professionell rådgivning kommer du att vara ansiktet utåt för företaget och bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder. Din uppgift är att inte bara identifiera och förstå våra kunders individuella behov och mål, utan också att kunna presentera lämpliga försäkringsalternativ på ett tydligt och begripligt sätt. Genom att vara en förtroendeingivande rådgivare och expert inom ditt område kommer du att bidra till att säkerställa våra kunders trygghet och välbefinnande. Din förmåga att navigera i en komplex försäkringsmiljö och erbjuda skräddarsydda lösningar kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du kommer också att ha möjlighet att arbeta självständigt och planera dina dagar, samtidigt som du samarbetar med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Idag består teamet av en teamleader, två förvaltande förmedlare, två säljande förmedlareoch två administratörer. Vi söker en passionerad och engagerad individ som är redo att ta itu med utmaningarna som försäkringsbranschen erbjuder och som strävar efter att leverera överlägsen service och värde till våra kunder. Du trivs väl i en säljande roll och vill kliva in en en roll med ansvar för hela säljprocessen, från mötesbokning, kundmöte till avtal. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för förvaltning och utveckling av egen kundportfölj, med fokus på nykundsbearbetning, kundnöjdhet och affärsresultat. Etablera långsiktiga relationer med kunder Leverera behovsanpassad rådgivning till kunder. Ansvarig för uppföljning av försäkringsärenden. Organisera och genomföra kundbesök för att stärka relationer och identifiera affärsmöjligheter. Kommunikation med försäkringsbolag och kunder. Erbjuda hjälp och stöd till kunder vid eventuella skador. Hantering av inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Kvalifikationer: Minst 4+ års erfarenhet från försäkringsbranschen inom SAK- försäkringar. Erfarenhet av uppsökande försäljning Goda kunskaper i Officepaket. Lättlärd i olika datorsystem samt en god datavana. Van vid att arbeta i team och ha gemensamma mål. Strukturerad, målinriktad, noggrann och affärsdriven. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-Körkort Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Varför Advisera? Kliv in i en stimulerande miljö i ett växande företag med en vision om att etablera sig som en ledande partner inom flera affärsområden. Konkurrenskraftig lönemodell & friskvårdsbidrag. Kontinuerligt kompetensutveckling. Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AW:s På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Rådgivare, Försäkring, Försäkringsrådgivare, Försäkringsförmedlare, Försäkringsmäklare, Företagsrådgivning

16 april 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Företagsrådgivare

Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare:I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut: "En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person som säljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

16 april 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Företagsrådgivare

Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar.Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar?Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare:I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut:"En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer.Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsattakarriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person somsäljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak &bonusmodell .Om Advisera:Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Senior IT-Specialist

Advisera fortsätter att växa! Nu söker vi en driven Senior IT-Specialist till Advisera som är intresserad av att bli en del av ett växande team och leverera högklassig service till Adviseras kunder! Som IT-Specialist på Advisera kommer du ansvara för tjänsteleveranser till våra kunder. Rollen innebär att du tar sig an uppdraget att drifta utveckla och förvalta våra kunders IT-miljöer. Främsta ansvarsområden kommer inkludera arbete med nätverk, klienthantering och licenshantering till Adviseras nya och befintliga kunder. För att du ska trivas i rollen ser vi att du vill vara med på en resa att forma och utveckla Advisera IT. Är du också en person som är ansvarsfull, strukturerad och är den som ser till att slutföra arbetsuppgifter och uppsatta mål. Då ska du fortsätta läsa. Din roll som Senior IT-Specialist För att passa i rollen så har du ett starkt driv och trivs att arbeta i ett högt tempo och har en vilja att lära dig och utvecklas. Du ser struktur och uppföljning som ett givet verktyg för att gå i mål med dina projekt och uppsatta mål. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av leverans av IT-tjänster med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. För närvarande kommer du kliva in i ett team bestående av både juniora och mer erfarna IT-Specialister, totalt fem personer. Du kommer ha nära samarbete med en dedikerad säljare och rapportera till ansvarig projektledare. Du är kundfokuserad, känner dig bekväm med att kommunicera med människor och kan förklara tekniska funktioner och problem på flera nivåer. Vi ser även att du är lösnings- och resultatorienterad och brinner för att ge kunder service i toppklass. Tillsammans med teamet kommer du att erbjuda tjänster inom nätverk och nätverksutrustning så som Switchar, Routrar, Access-punkter, Brandväggar, Lastbalansering, Routingprotokoll och VPN-teknik. Support inom M365-tjänsterna och Exchange, men även mot andra områden som Digital Workplace, Azure samt MDM/Intune. Arbetet inkluderar att lösa IT relaterade problem till att strategiskt utveckla och förbättra kundens IT-miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Tillsammans med teamet leverera projektlösningar inom angivna tidsramar och budgetar. - Drifta, utveckla och förvalta IT-lösningar för Adviseras kunder. - Arbeta med nätverk, klienthatering och licenshantering. - Lösa IT relaterade problem och strategiskt utveckla och förbättra kundens IT-miljö. Kvalifikationer: - Relevant utbildningsbakgrund inom IT-området såsom nätverk, klient eller server. Troligen har du en högskoleutbildning eller KY-utbildning - 8+ års arbetslivserfarenhet med god kunskap och förståelse kring arbetet som IT-Konsult/IT-specialist. - Arbetslivserfarenhet av att utveckla och förbättra IT-miljö. - Mycket god Windows-klient kunskap och gärna Mac-kunskap - Mycket god erfarenhet av administration av Microsoft 365 med fokus på Exchange, Teams, SharePoint, OneDrive, Intune och Azure/Entra. - Mycket god kunskap om nätverk och nätverksutrustning så som Switchar, Routrar, Access-punkter, Brandväggar, Lastbalansering, Routingprotokoll och VPN-teknik. - Innehar B-körkort Vad kan Advisera erbjuda dig? - En unik möjlighet att få komma in tidigt i ett expanderande bolag där du får stort utrymme för personlig utveckling. - Vara en del av en platt oganisation med korta beslutsvägar. - En arbetsmiljö som genomsyrs av högt engagemang, ambitioner och fokus på utveckling. - Marknadskraftig lön & friskvårdsbidrag. - Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AWs. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Välkommen med din ansökan!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Säljande Försäkringsförmedlare

Arbetar du i försäkringsbranschen och vill ta nästa steg i karriären som förmedlare? I rollen som försäkringsförmedlare på Advisera kommer du att vara ansiktet utåt för företaget, bygga långsiktiga relationer och erbjuda skräddarsydda lösningar som säkerställer våra kunders trygghet och välbefinnande. Du ansvarar för dina processer, kundstock och förvaltning av dessa. En roll där du får kliva in i ett familjärt team i tillväxtfas med utvecklingsmöjligheter! Din roll som Försäkringsförmedlare - SAK Som försäkringsrådgivare kommer du spela en nyckelroll i att möta våra kunders behov och förväntningar. Genom att tillhandahålla skräddarsydda försäkringslösningar och professionell rådgivning kommer du att vara ansiktet utåt för företaget och bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder. Din uppgift är att inte bara identifiera och förstå våra kunders individuella behov och mål, utan också att kunna presentera lämpliga försäkringsalternativ på ett tydligt och begripligt sätt. Genom att vara en förtroendeingivande rådgivare och expert inom ditt område kommer du att bidra till att säkerställa våra kunders trygghet och välbefinnande. Din förmåga att navigera i en komplex försäkringsmiljö och erbjuda skräddarsydda lösningar kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du kommer också att ha möjlighet att arbeta självständigt och planera dina dagar, samtidigt som du samarbetar med andra teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål. Idag består teamet av en teamleader, två förvaltande förmedlare, två säljande förmedlare och två administratörer. Vi söker en passionerad och engagerad individ som är redo att ta itu med utmaningarna som försäkringsbranschen erbjuder och som strävar efter att leverera överlägsen service och värde till våra kunder. Du trivs väl i en säljande roll och vill kliva in en en roll med ansvar för hela säljprocessen, från mötesbokning, kundmöte till avtal. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för förvaltning och utveckling av egen kundportfölj, med fokus på nykundsbearbetning, kundnöjdhet och affärsresultat. - Etablera långsiktiga relationer med kunder - Leverera behovsanpassad rådgivning till kunder. - Ansvarig för uppföljning av försäkringsärenden. - Organisera och genomföra kundbesök för att stärka relationer och identifiera affärsmöjligheter. - Kommunikation med försäkringsbolag och kunder. - Erbjuda hjälp och stöd till kunder vid eventuella skador. - Hantering av inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Kvalifikationer: - Minst 4+ års erfarenhet från försäkringsbranschen inom SAK- försäkringar. - Erfarenhet av uppsökande försäljning - Goda kunskaper i Officepaket. - Lättlärd i olika datorsystem samt en god datavana. - Van vid att arbeta i team och ha gemensamma mål. - Strukturerad, målinriktad, noggrann och affärsdriven. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - B-Körkort Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Varför Advisera? - Kliv in i en stimulerande miljö i ett växande företag med en vision om att etablera sig som en ledande partner inom flera affärsområden. - Konkurrenskraftig lönemodell & friskvårdsbidrag. - Kontinuerligt kompetensutveckling. - Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AW:s På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Rådgivare, Försäkring, Försäkringsrådgivare, Försäkringsförmedlare, Försäkringsmäklare, Företagsrådgivning

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Försäkringsadministratör

Arbetar du i försäkringsbranschen och vill ta nästa steg i karriären som försäkringsadministratör? Vi söker nu dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett affärsmässigt och trevligt team. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att vara med på en resa i ett ledande och expansivt bolag. Dessutom finns det goda möjligheter till kompetensutveckling där du kan växa in i en roll som försäkringsförmedlare. Arbetet består av att hjälpa våra förmedlare med att förbereda, handlägga och följa upp kundernas försäkringsärenden. Vi söker dig som är noggrann och kundorienterad, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Din roll som Försäkringsadministratör: Denna roll är en ny tjänst till följd av Advisera Försäkrings expansion. I rollen som försäkringsadministratör kommer du fokusera på att stödja våra befintliga försäkringsrådgivare i deras administrativa arbete. I den administrativa processen kommer du att arbeta nära våra rådgivare, våra kunder och försäkringsbolagen bakom produkterna. Du kommer att vara involverad i administration och support för en bred variation av försäkringslösningar för Adviseras kunder, både befintliga och nya. I rollen ingår att agera stöd för både externa och interna kontakter samt att ha en kontrollerande funktion för att upptäcka eventuella fel i processen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Insamling av offerter, skapa underlag och presentation av dessa. - Kommunikation med försäkringsbolag, förmedlare och kunder. - Hantering av inkommande samtal och ärenden från våra kunder. - Uppföljning av försäkringsärenden. - Erbjuda hjälp och stöd till kunder vid eventuella skador. Kvalifikationer: - Minst 2+ års erfarenhet i en administrativ roll i försäkringsbranschen inom SAK- försäkringar. - Goda kunskaper i Officepaket. - Lättlärd i olika datorsystem samt en god datavana. - Van vid att arbeta i team och ha gemensamma mål. - Strukturerad, målinriktad, noggrann och affärsdriven. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Varför Advisera? - Kliv in i en stimulerande miljö i ett växande företag med en vision om att etablera sig som en ledande partner inom flera affärsområden. - Konkurrenskraftig lön & friskvårdsbidrag. - Kontinuerligt kompetensutveckling. - Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AW:s. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Rådgivare, Försäkring, Försäkringsrådgivare, Försäkringsförmedlare, Försäkringsadministratör, Administratör

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Kundservicemedarbetare

Jobbeskrivning Advisera växer och likaså Advisera Support - teamet. Vi är glada över denna expansion och möjligheten att välkomna ytterligare kollegor till oss! Är du serviceinriktad, intresserad av kundrelationer och har ett öga för IT och teknik? Då kanske du är vår nästa kundservicemedarbetare! Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. I din roll som Kundservicemedarbetare: Som kundservicemedarbetare blir din uppgift att assistera våra kunder med deras tekniska utmaningar. Du kommer att ge support för IT och telefoni & växellösningar, samt samarbeta nära våra rådgivare, kunder och leverantörer. Du kommer också att hantera ärenden via telefon, chatt och e-post, med målet att alltid ge bästa möjliga service till våra kunder. Du blir en del av ett team om åtta dedikerade medarbetare med placering på huvudkontoret i Malmö. Kollegan Emma beskriver hur det är att arbeta i Advisera Service - teamet: Här är alla måna om varandra och verkligen bryr sig, vi stöttar och pushar varandra i det dagliga arbetet. Men framförallt så har vi roligt!” Arbetsuppgifter - Löpande kontakt med kunder, leverantörer och Adviseras Rådgivare - Löpande support av telefoni- & växellösningar - Orderregistrering och avstämning i CRM-system Vi ser gärna att du har: - Ett intresse för Teknik och IT - Avslutad gymnasial utbildning - Tidigare erfarenhet av serviceyrke och bemötande av kunder. - God data och systemvana - Du utrycker dig väl i tal och skrift - Är lösningsorienterat och pedagogisk samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Meriterande: - Dokumenterad erfarenhet av Telefoni- och IT-relaterade tjänster. - Erfarenhet av att bygga och leverera abonnemang och växellösningar till kund. Varför Advisera: - Fantastisk arbetsmiljö och gemenskap med kollegor. - En kultur där individens utveckling värderas högt, med ständig coaching och utbildning. - Gemensamma frukostar, after works, teamaktiviteter och årliga konferenser. - Möjlighet att utvecklas i ett snabbt växande och expanderande bolag. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. Välkommen med din ansökan!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Mötesbokare

Jobbeskrivning Är du student med en termin kvar av dina studier och ivrig att börja samla på dig erfarenhet redan nu? Drömmer du om att bli en del av ett framgångsrikt säljteam, lära dig grunderna i försäljning och efter dina studier kliva in i en rådgivarroll riktad mot företag? Om svaret är ja, är din plats hos Advisera, tillsammans med branschens toppsäljare!" Vi värderar högt ansvarsfulla, drivna och serviceinriktade individer! För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Din roll som Mötesbokare / Junior Företagsrådgivare: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Det ger mycket goda förtjänstmöjligheter. Fokus ligger på prospektering och mötesbokning av både nya och befintliga kunder. Tjänsten ger dig möjlighet vara med på en spännande resa. Du har stor möjlighet till personlig utveckling i ett ledande och expanderande bolag. Rollen innebär stort eget ansvar och du har frihet att påverka din egen vardag. Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du successivt att börja boka möten åt våra Företagsrådgivare. Din huvudsakliga uppgift är mötesbokning, men du kommer också att lära dig om hela försäljningsprocessen; prospektering, mötesbokning, kundmöte, behovsanalys, analys, presentation av lämplig lösning för kunden, signering, implementering, drift och uppföljning. Personliga egenskaper: - Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer - Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten - Är socialt kompetent med hög moral och etik - Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk Vi ser gärna att du: - Studerar relevant utbildning och har en temin kvar av dina studier - Serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar - Strukturerad, målinriktad och affärsdriven - Innehar B-körkort - Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. Välkommen med din ansökan! Sökord: B2B, Account manager, rådgivning, företagsförsäljning, B2B säljare, sälj

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Företagsrådgivare

Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare: I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut: En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag - kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: - Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. - Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. - Är socialt kompetent med hög moral och etik. - Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. - Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: - Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. - Innehar B-körkort. - Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: - Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. - Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. - Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person som säljchef på vårt nästkommande kontor? - Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. - Generös lönemodell utan tak & bonusmodell . Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

17 januari 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024