Aliby Consulting AB jobb

Lediga jobb hos Aliby Consulting AB

Systemutvecklingschef Carasent

Trivs du med att ta fullt ägarskap för mjukvaruutvecklingsprocessen, där tempo, kvalitet och compliance är viktiga delar? Trivs du med att leda autonoma team och i att leda genom andra? Söker du efter en professionell, vänlig och sund företagskultur där du blir tongivande i att effektivisera vård och bidra till samhällsnytta? Då har du hittat rätt, läs gärna vidare. Bakgrund Som utvecklingschef för Carasent Sverige kommer du att ansvara för det webbaserade vårdjournalsystemet Webdoc som är utvecklat i samarbete med vårdgivarna. Systemet är en sömlös helhetslösning med en stor bredd av funktioner och integrationer för vårdens specifika behov, vilket ger användarna mer tid att fokusera på patienten. Produkten som har funnits ett tag på marknaden är mycket uppskattad. I vår teknikstack hittar man bl.a. PHP, React, MariaDb, Ubuntu, Bitbucket, Kubernetes, Swift, FHIR och vi använder oss av metoder som TDD, par- och mobbprogrammering och håller på att certifiera oss för ISO 27001. Arbetsuppgifter Du kommer att leda ett erfaret team av bland annat utvecklare, arkitekter och teamchefer där ditt främsta uppdrag blir att säkerställa ”operational efficiency” och där du med stor lyhördhet för verksamheten och din gedigna erfarenhet optimerar organisationsstruktur, testkvalitet och mjukvaruleverans. Som utvecklingschef för Webdoc har du en plats i ledningsgruppen. Personlighet & Kompetens Vi söker en orädd, kommunikativ, samverkande och skarp ledare som skapar tillit och som även kan utmana i rätt lägen. Du leder autonoma team genom andra ledare på ett engagerande och inspirerande sätt och du gläds åt att se dina medarbetare växa och utvecklas i och kring ditt ledarskap. Vidare är du positiv och lösningsorienterad med bra koll på människa, teknik och affär. Då verksamheten styrs av regelverk är det viktigt att det finns en hög medvetenhet eller kunskap kring hur detta på bästa sätt införlivas i utvecklingsarbetet. Det är extra meriterande med erfarenhet kring tex medtech, e-hälsa, stora produkter eller system och integrationer med hög komplexitet. Du skriver obehindrat och professionellt på både svenska och engelska. Varför arbeta på Carasent Sverige? Du kommer att bli tongivande i ett företag vars syfte är att förenkla vardagen för kunder och patienter inom framtidens vård. Vi är ett snabbfotat, tillväxtorienterat mjukvaru- och SaaS-bolag som strävar efter ständig förbättring. Vi har en sund tillväxt, en professionell, vänlig och flexibel arbetskultur där folk utvecklas trivs och stannar kvar. Våra medarbetare är engagerade, motiverade och gillar att göra saker ihop. Vi har förmåner såsom friskvårdstimmar, friskvårdsbidrag, extra ledighet, personlig utveckling, privat sjukvårdsförsäkring, kollektivavtal, hybridarbete mm. Ansökan & Information I denna rekrytering samarbetar Carasent med Aliby och rekryteringskonsult Omar Burazerovic tel 0728 - 89744, tveka inte att höra av dig vid frågor. Då intervjuer och urval sker löpande ber vid dig att inte vänta med din ansökan. Carasent ligger vid Lyckholms bryggerier på Nellickevägen 24 i Mölndal och lokalerna är moderna, ljusa och trivsamma. Om Carasent Sverige AB Vi utvecklar och levererar ett ekosystem av integrerade SaaS-tjänster som möjliggör reducerad administration, ökad patientsamverkan och förbättrad vårdkvalitet. Genom sin breda portfölj av IT-system och applikationer, som molnbaserade journalsystem, verktyg för digital patientkommunikation och digitala vårdmöten, BI-lösningar och ett flertal partnerintegrationer, erbjuder Carasent den mest flexibla lösningen för vårdgivare på den nordiska marknaden idag. Kärnan i produktkatalogen är det egenutvecklade och webbaserade journalsystemet Webdoc, samt plattformen Vårdrummet – ett digitalt verktyg för kommunikation mellan vårdgivare och patient. Carasent Sverige har i nuläget drygt 100 anställda på kontoren i Göteborg och Stockholm och är ett helägt dotterbolag till Carasent ASA som är noterat på Oslo Börs. Kunderna återfinns inom primärvård, specialistvård, företagshälsovård och rehabilitering, primärt inom privat sektor. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Företag inom koncernen Carasent: Carasent Sverige AB, Metodika AB, Carasent NO, Medrave Software AB and HPI Health Profile Institute AB. För mer information se www.carasent.se.

26 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
IT Sourcing Manager

IT Sourcing Manager till Jula – en nyckelroll för vår digitala framtid   Vill du driva en IT-inköps strategi och leveransmodell?   Vill du arbeta i en dynamisk och engagerad organisation som satsar på innovation och hållbarhet?  Då kan du vara den vi söker!    Jula är en enorm entreprenör med verksamhet och ambitioner långt bortom Skara. Genom skaparglädje och stort engagemang har man byggt en koncern som sysselsätter 1000-tals personer med verksamhet i flera länder. Man har en tydlig ledarskapsfilosofi som är beprövad. Den bygger på att du som ledare är coachande, nyfiken, ambitiös och framför allt trivs du i en snabbföränderlig, dynamisk miljö.    Om rollen  Som IT Sourcing Manager hos Jula får du en spännande och utmanande roll där du ansvarar för att skapa och underhålla starka och långsiktiga relationer med våra IT-leverantörer.  Du blir en viktig del av ett engagerat och kompetent IT-team som arbetar tillsammans för att skapa värde för våra affärsområden och koncernbolag. Du kommer att ha ett nära samarbete med IT-ledningen, avdelningscheferna och områdesspecialisterna, där du bidrar med din expertis och erfarenhet inom IT-inköp och leverantörsstyrning.   Du kommer att vara en intern rådgivare som stödjer dem i deras strategiska och operativa beslut, samt hjälper dem att förstå och hantera deras behov och utmaningar.   Du kommer också att samarbeta med finance controllers för att säkerställa en kostnadseffektiv och hållbar finansiering av våra IT-investeringar, samt analysera och följa upp IT-budgeten. Du kommer att vara en del av den utökade IT-ledningsgruppen och rapportera till IT Governance Manager, som ger dig stöd och feedback i ditt arbete.  För att trivas och lyckas i rollen som IT Sourcing Manager hos Jula tror vi att du har följande bakgrund och erfarenheter:  Ett par års erfarenhet av IT-inköp och har genomfört flera framgångsrika upphandlingar självständigt.  God kunskap om kommersiella och legala aspekter av IT-avtal och förhandlingar, samt erfarenhet av att skriva och tolka avtalstexter.  God kunskap om IT-säkerhet, arkitektur, tillgänglighet och olika typer av tjänsteleveranser, samt förmåga att ställa relevanta och tydliga krav på leverantörerna.  Förmåga att samarbeta med ekonomifunktioner och utvärdera olika finansieringsalternativ för IT-investeringar.  Förståelse för bemanning inom olika kompetens- och specialistområden, samt erfarenhet av att upphandla och följa upp konsulttjänster i samverkan med IT-chefer och teamledare.  God verksamhetsförståelse och ser IT som en möjliggörare för Julas affärsområden och koncernbolag.  Som person får du bidra med:  Som IT Sourcing Manager hos Jula får du möjlighet att använda din lösningsförmåga och målmedvetenhet för att hantera olika problem och utmaningar på ett pragmatiskt och flexibelt sätt. Du får också vara en del av ett samarbetsinriktat och relationsorienterat IT-team som värdesätter goda kontakter både inom och utanför organisationen. Du får utnyttja din analytiska och strukturerade sida för att säkerställa hög kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du får även visa din kommunikativa och pedagogiska talang för att förklara och övertyga andra på ett tydligt och professionellt sätt.  Personliga egenskaper  Som person är du strukturerad och strategisk med förmåga att zooma ut och se helheten. Du är modig, vågar utmana arbetssätt, ansvarstagande och resultatdriven. Du har förmåga att engagera och utveckla andra genom ett socialt och kommunikativt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta i team och skapa resultat genom andra.  Placering  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Julas huvudkontor i Skara men med möjlighet till att delvis arbeta på distans. Vi håller även på att etablera en techhub i Göteborg.  Om Jula  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2021 var 9,3 miljarder SEK.  Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula är en del av Jula Holdingkoncernen som idag har verksamhet i flera länder. I koncernen ingår förutom Jula även Hööks, G&K Blanks Fastigheter, Wästgöta Finans, Jula Logistics, Jula Miljö & Energi och Jula Hotell & Konferens.  Intresserad?  I denna rekrytering samarbetar Jula med Aliby.  Har du frågor och funderingar om tjänsten är du välkommen att kontakta Thandi Schüler [email protected] 0730 74 25 03 alt Eric Mannheimer [email protected] 0706 29 68 08.  Urvalet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!  Varmt välkommen med din ansökan genom att trycka I’m in!

11 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024