Lediga jobb i Skara

Sök totalt 94 lediga jobb i Skara

Musiklärare till Mariebergskolan

Vi är en skolkommun i framkant med kunskap för hela livet. Förvaltningen ansvarar för barnomsorg och utbildning från förskola till vuxenutbildning. I verksamheten ingår tydliga inslag av entreprenörskap men också musikskola, ungdomens hus och elevhälsa. I kommunen finns en lång tradition av utbildning och förutom ett av Sveriges äldsta läroverk från 1641 finns också Sveriges lantbruksuniversitet, Skara skolscen och Axevalla hästcentrum. Vi på Mariebergsskolan söker nu musiklärare! Mariebergsskolan är en centralt belägen F-6 skola i Skara. Vi har omkring 320 elever nyfikna på att lära, något vi vill ta vara på och utveckla varje dag. Skolan har ett välutbyggt elevhälsoteam som arbetar över hela skolområdet med att skapa en likvärdig skola, där alla elever ges förutsättningar att nå goda resultat.  Arbetet innebär Som lärare i musik kommer du att arbeta med ansvar för musikundervisningen på Mariebergsskolan. Uppdraget innefattar planering, genomförande, uppföljning, utvärdering och utveckling av undervisningen. Undervisningen bedrivs i mindre grupper för att möjliggöra god kvalité, något vi är glada över att kunna erbjuda. Vem är du? Skara kommun värdesätter att du har en medvetenhet kring att skolan är till för alla och att uppdraget som pedagog är att möta alla oavsett förmågor, bakgrund och sociala/ekonomiska möjligheter. Kvalifikationer - Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i musik för grundskolan årskurs F-6. - Ha en kreativ förmåga, tänka nytt och våga ta initiativ. - Vara en trygg pedagogisk ledare. - Ha god förmåga att ta olika perspektiv. - Ha god förmåga att strukturera, planera, organisera och följa upp det pedagogiska arbetet utifrån de styrdokument som finns. - Ha god förmåga att skapa respektfulla relationer med elever, föräldrar och kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Övrig information Tjänsten är tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Betongarbetare till Vinninga Cementvarufabrik omgående

Vill du arbeta med varierande arbetsuppgifter och lära dig yrket inom betongtillverkning? Då kan detta vara ett jobb för dig. Vi söker för kunds räkning nyfikna och pigga människor till vår kund i Vinninga som just nu befinner sig i en tillväxt. I arbetet ingår förberedelser och efterbearbetning inom gjutning av betongelement. Arbetet klassas som tungt arbete men här använder man lyftanordningar och hjälpmedel. Arbetstider måndag-fredag 06:00-15:00 Körkort och egen bil krävs! Profil Vi söker fysiskt starka personer mederfarenhet frånbetongarbete Vi söker dig som trivs både med självständigt arbete men som också kan vara en bra lagspelare i ett härligt gäng Meriterande Vi ser att du har erfarenhet av MIG svetsning, dock kräver vi ej svetslicens. Företaget är i ständig utveckling och erbjuder idag ett brett utbud av betongprodukter inom entreprenader, lantbruk och byggsektorn. På företaget jobbar idag cirka 50 medarbetare dagtid med tillverkning och utveckling av företagets produkter. Om WRKFRC WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensföretagens stadgar. Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
PLATSCHEF TILL SENÄTE FASTIGHETER I SKARA

Är du en trygg ledare som söker nya utmaningar? Senäte är ett framstående fastighetsbolag som strävar efter att erbjuda sina kunder ett så bra boende som möjligt. Nu behöver de en Platschef till sin verksamhet i Skara, kan det vara du? Läs mer nedan och sök redan idag! Din vardag Som Platschef på Senäte kommer din vardag att genomsyras av visionen ”Ett tryggt boende för hela livet med närhet till sin hyresvärd”. Du kommer vara ansvarig för personal, uthyrning av bostäder och lokaler. Du har ansvar förarbetsmiljö samt leda och övervaka drift och underhåll av Senätes fastigheter. Trygghet, service och hållbarhet är ledorden som du kommer jobba efter i din strävan efter att utveckla både arbetet och personalen. Att säkerställa att fastigheterna uppfyller gällande lagar och säkerhetsföreskrifter faller på ditt bord, likväl som att hantera olika leverantörer och samarbeta med andra avdelningar inom bolaget. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning inom ledarskap och tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen. Du har god teknisk kompetens och ett högt fokus på kundservice. Som person är du driven, engagerad och social. Du har god vana av att leda personalgrupper och kommunicera med olika människor. Du har lätt för att inspirera och motivera de omkring dig. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Senäte med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Senäte. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 46 730846816 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-05-05. Om Senäte Senäte är ett familjeföretag som verkat som fastighetsförvaltare i 90 år. Företaget har som mål att ständigt växa och bli bättre på det de gör. Deras vision är att erbjuda ett tryggt boende för hela livet med närhet till sin hyresvärd. Senäte vill att deras hyresgäster ska känna sig trygga och omhändertagna, företaget finns alltid nära till hands om de behöver hjälp med något.

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
ENERCON söker Servicetekniker till Skara!

ENERCON söker en Servicetekniker (elektriker) till servicestationen i Skara. Hos oss blir du en viktig tillgång i teamet där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla vår verksamhet. Är du elektriker och vill arbeta med vindkraft och samtidigt tillhöra ett av världens största och mest framgångsrika företag i vindkraftsbranschen? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker dig som är kundorienterad med en hög servicekänsla och ett genuint intresse för teknik. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete, både personligt och tekniskt, med trevliga kollegor i ett företag och en bransch som har en spännande framtid att se fram emot. Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I tjänsten som Serviceelektriker på ENERCON kommer du i team att utföra service och underhåll på ENERCONs vindkraftverk i Skara med omnejd. Arbetet sker ute på fält i varierande väderförhållanden och innefattar såväl planerat underhåll som akut felavhjälpning på vindkraftverken. Som vindkraftstekniker hos ENERCON ska du självständigt och i team ansvara för att identifiera tekniska fel och vara styrande i lösningsprocessen. Vi arbetar efter devisen Safety first och strävar efter att hålla högsta standard för den personliga säkerheten – vi värdesätter därmed goda kunskaper om kvalitet samt hälsa, säkerhet och miljö. Det dagliga arbetet kommer att innebära en del bilresande mellan de olika vindkraftverken och arbete utanför ert normala arbetsområde kan förekomma. Som anställd hos ENERCON får du en gedigen utbildning i början av din anställning på vårt eget Training Center. Det krävs dock att du som elektriker har såväl tillräcklig bredd som erfarenhet, och framför allt intresse, för att kunna sätta dig in i en helt ny bransch och teknik. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, dagtid. Jourverksamhet ingår i tjänsten efter avslutad upplärningsperiod. Vem är du? Är du elektriker med några års erfarenhet och är nyfiken på en ny bransch är detta en spännande möjlighet! Hos oss på ENERCON får du möjlighet att arbeta med en modern och intressant produkt där teknologi, hållbarhet och innovation ligger i absolut framkant. Du har lägst en gymnasieutbildning med teknisk/elektrisk utbildning och vi ser gärna att du har några års erfarenhet som industrielektriker/serviceelektriker eller motsvarande. Har du erfarenhet av elektriskt underhåll samt felavhjälpning på maskiner är det en fördel. Du är bekväm med att arbeta på höga höjder och vi värdesätter att du tidigare arbetat med vindkraft. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. God datorvana är ett krav i tjänsten liksom B-körkort. Som person är du initiativrik med hög servicekänsla. Du är en god lagkamrat som tillsammans med dina kollegor ansvarsfullt och noggrant löser förekommande problem och utmaningar. Är du en person som trivs med att stundtals arbeta i ett högt tempo med erfarenhet från ett likvärdigt arbete kan det vara dig vi söker. Vad erbjuder vi Dig? Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett företag i framkant där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Du erbjuds ett varierande och rörligt arbete där du får stort ansvar och frihet att styra din arbetsdag. Ditt arbete som Servicetekniker gör i allra högsta grad gör skillnad för vår gemensamma framgång. ENERCON finns representerade världen över vilket betyder att du kommer knyta kontakter med härliga kollegor i världens alla hörn. Vi är stolta över vår kultur som karaktäriseras av sunda värderingar, ett högt säkerhetstänk och det faktum att vi förser världen med grön, prisvärd energi. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Hos ENERCON är du en långsiktig investering! Företagspresentation Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i mer än 40 länder. Vårt svenska huvudkontor finns i Malmö. Se mer information på http://www.enercon.de/en Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-5-31. Du bifogar CV och personligt brev genom att trycka på ”Sök tjänst”. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Field Area Manager Jonas Nilsson på 0761- 04 94 62, [email protected] eller HR Business Partner Elina Lundquist på 0723-69 85 72 eller [email protected]. Anställningsomfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Anställningsort: Skara

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mötesbokare som vill tjäna 30.000kr/mån

HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss.   VAD SÖKER VI HOS DIG SOM KOLLEGA? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som mötesbokare där din främsta uppgift kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med privatkunder i bostadsområden. De mötena som ni bokar in är till er närmaste chef som ni kommer ha nära och kontinuerlig kontakt med under era arbetstimmar.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv    VAD KAN VI ERBJUDA? - Tjänsten är på deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat+genomfört möte - Flexibla tider. - Karriärs möjlighet   Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet och engagemanget för att våga utaman dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst ser gärna att du har körkort då det kan hända att det är områden utanför det centrala. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/ Krav: Körkort: * B (Personbil)

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
SÄLJARE TILL NYSTARTAT KONTOR, SVENSKA ALARM SKARABORG

HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss.   VAD SÖKER JAG SOM ANSVARIG HOS EN SÄLJARE? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som säljare och som brinner för aktiv kundkontakt, försäljning och utmaningar. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av dig som blir anställd hos oss utan det vi vill se är att du har ett intresse för det vi gör och är beredd på att gå in med vilja, driv och engagemang för att lägga hårt arbete bakom. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med både privat och företagskunder.    Till detta team så söker vi även en Team ledare som innebär att om du som säljare är redo för att ta dig an ansvaret och att som ledare kan motivera dina kollegor, inspirera genom att boka/sälja själv men även är duktig på att strukturera upp dagen så kan denna roll vara något för dig.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv eller dina kollegor   VAD KAN VI ERBJUDA? - Vi söker både heltid och deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat/genomfört möte och sälj. - Varierande arbetstider - Karriärs möjlighet   Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet till tjäna pengar och engagemanget för att våga utmana dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst så är där inget krav på körkort. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kock till anrikt hotell i centrala Skara

Vi söker för en kunds räkning en passionerad och självgående kock för ett spännande uppdrag i Skara. Anställningen är initialt på en månad med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Arbetsbeskrivning: I denna roll kommer du att ansvara för att tillaga måltider som varierar från luncher till exklusiva bröllopsmiddagar och à la carte-rätter. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt kök där din förmåga att arbeta självständigt och effektivt kommer att vara avgörande. Kvalifikationer: - Relevant utbildning inom matlagning eller motsvarande erfarenhet som kock. - Förmåga att hantera ett brett spektrum av matlagningstekniker och köksuppgifter. - Självgående och initiativrik med en stark förmåga att arbeta under tryck. - Erfarenhet av att planera och genomföra meny för olika evenemang. - Goda kunskaper i svenska och/eller engelska. Vi erbjuder: - En mångsidig roll med varierande arbetsuppgifter. - Möjlighet till förlängning av anställningen baserat på prestation. - Marknadsmässig lön. - Boende kan ordnas för rätt kandidat. Om oss Nordic Bemanning & Rekrytering är verksamma inom de flesta branscher, vi har över 14 års erfarenhet av personallösningar och vi är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Vi är ett personligt företag med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet. Då vi är medlemmar och auktoriserade i branschorganisation kompetensföretagen kan du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som auktoriserat bemanningsföretag har. Välkommen till oss! Villkor Start : Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning : Heltid Arbetstider : Varierande arbetsschema Placeringsort : Skara Lämna in din ansökan nu eller tipsa en vän

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Gryning söker biträdande enhetschef till Söderåsen i Mariestad

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Söderåsen erbjuder behandling till flickor och pojkar 12–16 år, med normbrytande beteenden som kriminalitet, droganvändning, vagabonderande, omfattande skolk, utagerande beteenden, samt konfliktfylld relation till familj och nätverk, vilket gör en institutionsplacering nödvändig. Ungdomarna har ofta olika neuropsykiatriska diagnoser. Deras normbrytande beteenden uppstår i deras omgivning och sammanhang, upprätthålls och eskalerar i förhållande till varandra. Sammantaget har ungdomarna som kommer till Söderåsen en komplex individuell problembild. Arbetet på Söderåsen utgår från miljöterapi med individuellt anpassad struktur, aktiviteter planeras tillsammans med ungdomarna, vissa fasta strukturer finns dock som gäller samtliga ungdomar. Vi tillämpar ett lågaffektivt bemötande och MI genomsyrar verksamheten både som samtalsmetod, men även som bemötande. Genom att erbjuda en individuellt anpassad struktur och trovärdiga relationer skapas den trygghet, omsorg och förutsägbarhet som krävs för att ungdomen ska få möjlighet att växa och utvecklas. På Söderåsen finns kunskap, beredskap och vana att hantera utagerande beteenden, kriser och konsekvenser av trauma. Behandlingen utgörs till stor del av motiverande, målinriktade och stödjande samtal med den unge, samt en förutsägbar vardag. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som biträdande enhetschef är du den som tillsammans med behandlingshandläggaren organiserar det dagliga arbetet så att ungdomarna får ett boende, vård och behandling med god kvalité och säkerhet. Tillsammans med enhetschefen har du ett ansvar för verksamhetens bemanning och personal, kvalitetsarbete, ekonomi och arbetsmiljöfrågor. Du kommer även att arbeta med verksamhetsutveckling, metodhandledning och metodutveckling. I rollen har du många externa och interna kontakter och samverkar med såväl myndigheter och uppdragsgivare, som kollegor inom Gryning. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen som socionom, beteendevetare eller annan relevant utbildning. I rollen som biträdande enhetschef står du för Söderåsens tillstånd och måste därför uppfylla kraven från IVO om relevant högskoleexamen och erfarenhet av liknande verksamhet. Du har gedigen erfarenhet av arbete inom myndighetsutövande socialtjänst, institutionsvård eller öppenvårdsverksamhet. Du är en tydlig ledare som vill driva en verksamhet som ger människor möjlighet att växa med professionellt stöd. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som är lyhörd i mötet med andra människor. För att passa för den här tjänsten krävs god kommunikation och styrka att kunna inspirera till engagemang och delaktighet. Du arbetar strukturerat med planer, mål och uppföljning samt har förmåga att se större sammanhang. Viktigt är även att du är utvecklingsinriktad och intresserad av att driva frågor för att ständigt förbättra verksamheten. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi erbjuder • En engagerad medarbetargrupp i en kreativ miljö • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Axevalla Hästcentrum söker lärare i fordon och redskap

Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, anpassat gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Vill du vara med i en hästverksamhet där utbildning och forskning bidrar till att utveckla framtidens hållbara hästnäring och utbilda framtidens yrkesverksamma inom ridsport? Beskrivning På Axevalla hästcentrum mellan Skara och Skövde finns allt du kan önska dig i hästväg. På Axevalla hästcentrum kan man läsa Naturbruksprogrammet inriktning hästhållning med yrkesutgångarna ridsport, travsport och islandshästsport. Just nu pågår nybyggnation av ny utbildningsanläggning/ skola anpassad för hästutbildning. Läs mer om det här Nya Axevalla Hästcentrum – klart 2024 - Axevalla Hästcentrum (vgregion.se) Som skola arbetar vi aktivt mot olika idrottsförbund; Svensk Travsport, Svenska Ridsportförbundet och Svenska Islandshästförbundet. Vi är ett certifierat Kvalitetsmärkt Hästgymnasium enligt HYNs krav. Vår målsättning är att alla elever ska nå så långt som möjligt i sitt lärande. Vi vet att en duktig, erfaren, nyfiken lärare med positiva förväntningar på eleverna i undervisningen gör skillnad. Vi ska förbereda eleverna inför arbetslivet eller vidare studier och din största uppgift är att leda eleverna dit.  Till vårt team på Axevalla söker vi dig som vill jobba med utbildning och kompetensuppdrag inom hästnäringen. Som sökande till oss ges du en unik möjlighet att jobba i ett team där du utvecklas både professionellt och personligt. Du jobbar med framtidens yrkesmänniskor inom hästnäringen. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för yrkeslärare, inklusive APL-arbete. Undervisning på framför allt gymnasie- och vuxnivå inom Fordon och anläggning. Du kommer att ingå i ett arbetslag och därmed ansvara för i arbetslaget förekommande arbetsuppgifter. Gemensam skötsel och drift hästanläggning. Ansvar för anläggningens fordon. Kvalifikationer Vi söker dig med goda maskinkunskaper. B-körkort är ett krav och utökade körkort är meriterande. Det är också meriterande om du är yrkeslärarutbildad eller har erfarenhet av att arbeta som yrkeslärare samt har anläggningskunskaper inom hästverksamhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning med 100 % sysselsättningsgrad, semestertjänst. Tillträde 240801. För att få en anställning inom våra verksamheter krävs ett utdrag ur belastningsregistret, du ansöker om ett via polisens hemsida. Urval- och intervjuarbete kan komma att ske löpande så sök redan idag och senast 29 maj! Vi ser framemot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Erfarna montörer | Kvänum

Vill du vara en del av vår kunds framgångsrika team i Kvänum? Vi söker engagerade montörer som trivs med att arbeta i en dynamisk och teknisk miljö. Ta chansen att bli en värdefull medlem i ett väletablerat företag och bidra till tillverkningen av högkvalitativa produkter. Om jobbet Som montör hos vår kund kommer du att ha ansvar för att montera olika delar och komponenter enligt givna instruktioner och ritningar. Ditt arbete kommer att vara noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig produktionsprocess. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som montör och som har god kunskap inom montering och installation av olika typer av produkter. Du trivs inom industrin och är van vid att arbeta praktiskt. Du är noggrann, har god teknisk förståelse och kan arbeta självständigt såväl som i team. Placeringsort är Kvänum. Dagtid och skiftarbete förekommer. För att vara aktuell för tjänsten krävs • Körkort och tillgång till bil. • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. • Tidigare industrierfarenhet eller likvärdiga arbetsuppgifter Ansökan För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret. Vänligen kontakta konsultchef Emelie Zell Wånéus via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024