Lediga jobb i Skara
Sök totalt 54 lediga jobb i Skara
Just nu söker vår kund Imazo en noggrann och ansvarstagande person som vill arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Imazo grundades 1962 och inriktade sig inledningsvis på exotiska djur till parker samt export av fåglar till hela världen. Idag erbjuder företaget ett mycket omfattande sortiment - i princip allt som en zoobutik kan behöva. Det inkluderar levande djur, akvariefiskar och ett brett utbud av tillbehör från en mängd olika varumärken. Som lagermedarbetare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att tillbehören hanteras och levereras på ett effektivt och noggrant sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Plockning och packning av varor • Lagerhantering och inventering • Kontroll av inkommande och utgående leveranser • Truckkörning Rollen som lagermedarbetare passar dig som är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Vi ser gärna att du har en flexibel tillgänglighet och kan hoppa in med kort varsel när det behövs. Arbetsplatsen ligger i Vara. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har truckkort och körvana, är noggrann, strukturerad och stresstålig. Du är en person som trivs med att hålla ett högt tempo och är flexibel när det behövs. Erfarenhet från lagerarbete är meriterande, men vi välkomnar även dig som är ny inom området. För oss är det viktigaste att du är villig att lära dig och har rätt inställning. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Vi söker dig som kan jobba tidiga morgon som sen kväll så du behöver vara över 18 år. Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Vi söker nu en erfaren, engagerad och lösningsorienterad Media Production Manager som vill driva och utveckla vårt produktionsteam och våra arbetsflöden. Det här är en nyckelroll där du får kombinera struktur och ledarskap med kreativt samarbete i en organisation som är på väg från att vara ett svenskt företag med verksamhet utomlands – till ett internationellt bolag med själ och hjärta i Skara. Syftet med rollen Som Media Production Manager på Jula leder du utvecklingen av vår centrala marknadsproduktion med särskilt fokus på automatisering, tekniska arbetsflöden och skalbarhet. Du ansvarar för att kampanjmaterial, kommunikationskoncept och annat marknadsinnehåll produceras genom effektiva, datadrivna och delvis automatiserade processer – alltid med hög kvalitet och i enlighet med våra varumärkesriktlinjer. Du driver digitalisering och processförbättring inom produktionen, inklusive systemintegrationer och workflow-automation. Rollen har också ett samordnande ansvar gentemot våra internationella marknader, där du stödjer lokala team i att implementera gemensamma systemlösningar och säkerställer en enhetlig, tekniskt effektiv marknadskommunikation. Dina ansvarsområden Leda, coacha och utveckla produktionsteamet. Säkerställa leverans av kampanjer och material enligt brief, budget och deadline. Driva förbättringar av arbetssätt, processer och verktyg för att öka skalbarhet och effektivitet. Planera och kvalitetssäkra foto- och filmproduktioner. Samordna tvärfunktionellt samarbete med interna och externa resurser. Analysera och optimera produktionsflöden samt hantera resurser och verktyg som Monday, Trello och Workfront. Arbeta nära internationella marknader för att lokalt anpassa centrala kampanjer. Vem är du? Vi söker dig som är en strukturerad och prestigelös ledare med gedigen erfarenhet av produktionsledning inom marknadsföring, gärna från detaljhandel eller byrå. Du trivs i ett högt tempo, har öga för detaljer och drivs av att se resultat. Att du har personalansvar sedan tidigare och vanan att leda både människor och projekt är en förutsättning. Du är kommunikativ och tydlig, med god förmåga att översätta strategi till konkret produktion. För att trivas i den här rollen ser vi att du är en lagspelare som bygger starka relationer och inspirerar ditt team. Du är lösningsorienterad och självgående – och får saker att hända. Du trivs i ett högt tempo med varierande prioriteringar. Vad finns i ditt CV? Minst 5 års erfarenhet av produktionsledning inom marknadsföring eller kommunikation. God förståelse för både tryckt och digital produktion. Erfarenhet av att arbeta i internationella organisationer. Vana att arbeta i projekt- och resursplaneringsverktyg. Eftergymnasial utbildning inom t.ex. marknadsföring, kommunikation eller projektledning. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Jula erbjuder Jula är ett dynamiskt företag som värdesätter samarbete, ständig utveckling och entreprenörsanda. Jula präglas av öppenhet, kreativitet och en stark gemenskap där varje medarbetare bidrar mot gemensam framgång. Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar ditt bidrag! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Det finns inga förutbestämda karriärvägar på Jula. Hos oss erbjuds du istället möjligheten att nå precis hur långt du vill. Bra att veta Jula har kollektivavtal med Unionen. Vi tillämpar provanställning. Placering & Ansökningsprocess Detta är en heltidstjänst med placering på Julas huvudkontor i Skara. Rollen kan till viss del utövas på annan ort men med utgångspunkt att placering är huvudkontoret. Tjänsten startar enligt överenskommelse. Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med! Har du frågor om tjänsten kontaktar du Erika Lundgren, Marketing Creative Manager, [email protected]
Lockas du av en dynamisk arbetsmiljö där du får ta stort ansvar och utvecklas inom maskin- och tekniskt underhåll? Vår kund söker nu underhållstekniker med omnejd! Kunden erbjuder ett varierande och spännande arbete som underhållstekniker, där du blir en nyckelspelare i att säkerställa driftsäkerhet och leveranskvalitet. Bli en del av ett framåtsträvande team! Om tjänsten Som Underhållstekniker kommer du bland annat att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll samt förbättringsarbete, ombyggnationer och nybyggnationer av produktionsutrustning. Du kommer också att delta i tvärfunktionella driftsäkerhetsteam hos vår kund. Arbetet är förlagt på heltid, arbetstider kan variera. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har en utbildning inom automationsteknik eller motsvarande erfarenhet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god datorvana. Tidigare erfarenhet av programmering i CNC-maskiner är nödvändig, liksom erfarenhet av mekaniskt, elektriskt eller PLC-arbete i CNC-maskiner. Körkort B är ett krav för tjänsten. Meriterande Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella driftsäkerhetsteam. Erfarenhet av förbättringsarbete, ombyggnationer och nybyggnationer inom produktionsutrustning kan ge dig en fördel. Kunskap om förebyggande och avhjälpande underhåll samt ett gott sinne för ordning och säkerhetsmedvetenhet kan också vara till fördel. En vilja att lära sig nya saker och ett driv att utvecklas ytterligare inom området är starkt meriterande. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Jonna Kielinen via e-post: [email protected]
Om DAVA Foods DAVA Foods är en ledande nordisk livsmedelskoncern med specialisering inom ägg, äggbaserade produkter och växtbaserad Livsmedel. Koncernen har sitt huvudkontor i Danmark och är verksam i hela Norden med produktion och distribution i Danmark, Sverige, Finland, Norge och Estland. DAVA Foods ägs av Danish Agro och har ett starkt fokus på kvalitet, livsmedelssäkerhet, hållbarhet och innovation. Med en tydlig ambition om tillväxt och utveckling expanderar DAVA Foods sin produktionskapacitet i Skara, Sverige, och söker därför en stark och engagerad Automationstekniker för att spela en central roll i denna transformation. Du kommer att få vara med från början och medverka till att våra maskiner och produktionslinjer installeras inför framtidens tillväxresa. Arbetsbeskrivning Som Automationstekniker hos DAVA Foods Sverige och inom livsmedelsindustrin, är du en nyckelperson i att upprätthålla en hög driftsäkerhet i vår produktion. Du arbetar med automatiserade produktionslinjer, processutrustning och styrsystem för att säkerställa att vår tillverkning håller hög kvalitet, hygienstandard och effektivitet. Ditt arbete bidrar direkt till att våra produkter når marknaden med rätt kvalitet i rätt tid. Du kommer att få vara med från början och medverka till att våra maskiner och produktionslinjer installeras inför framtidens tillväxresa. Tjänsten är på dagtid. Primära Ansvarsområden Felsöka, reparera och förebygga driftstörningar i automations- och styrsystem Arbeta med PLC-programmering och konfigurering av HMI/SCADA- system (exempelvis Siemens S7, TIA Portal) Delta i projekt för optimering och effektivisering av maskiner och processer Medverka vid installation och driftsättning av nya maskiner och automationslösningar Säkerställa att automationsutrustning uppfyller krav på hygien, säkerhet och livsmedelssäkerhet Samverka med produktion, kvalitet och andra teknikfunktioner för att lösa tekniska problem Dokumentera åtgärder, uppdatera el- och automationsritningar samt programversioner Kvalifikationer Teknisk utbildning inom automation, el, mekatronik eller motsvarande Erfarenhet av arbete med automatiserad produktion, gärna inom livsmedel eller processindustri Kunskap inom PLC/HMI-programmering (Siemens, Mitsubishi, Beckhoff m.fl.) Förståelse för elteknik och felsökning i styrskåp Vana att arbeta enligt höga hygien- och säkerhetskrav Grundläggande IT-kunskaper och vana vid teknisk dokumentation Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av SCADA-system (Övervakningsstyrning och datainsamling)), industriella nätverk eller databashantering Kunskap om robotteknik och vision-system Kännedom om Lean, TPM (metodik för att maximera effektiviteten i produktionsutrustning) eller andra förbättringsmetoder Erfarenhet av arbete i certifierad livsmedelsproduktion Personliga Egenskaper Analytisk och lösningsfokuserad – du ser orsaken bakom problemet, inte bara symptomet Självgående men med god samarbetsförmåga – du trivs både med att jobba ensam och i team Ansvarstagande och noggrann – du förstår vikten av driftsäkerhet och livsmedelssäkerhet Nyfiken på teknik och förändring – du vill utvecklas och bidra till förbättring Vad Vi Erbjuder En viktig roll i ett högautomatiserat livsmedelsföretag – med teknik i framkant Utveckling på riktigt – vi satsar på din kompetens, oavsett om du vill fördjupa dig eller bredda dig Chansen att vara med på denna tillväxtresa med stort inflytande inom ditt område Trygghet och schyssta villkor – kollektivavtal, tjänstepension och bra försäkringar Friskvårdsbidrag och hälsoförmåner – för att du ska må bra både på och utanför jobbet Ett inkluderande team – vi hjälps åt, delar kunskap och löser problemen tillsammans En modern produktionsmiljö – med fokus på hållbarhet, säkerhet och innovation
Är du en kreativ självgående Communicator med passion för digitala kanaler? Vill du vara med och skapa kommunikation som gör skillnad i en växande internationell koncern? Då är den här tjänsten något för dig! Som Communicator hos oss får du en nyckelroll i att skapa och utveckla vår interna och externa kommunikation med särskilt fokus på digitala kanaler. I rollen arbetar du med att skapa engagerande innehåll i form av film och foto, utveckla och förvalta vårt intranät i SiteVision, driva vår närvaro i sociala medier med fokus på LinkedIn och utveckla koncernens företagspresentationer. Du bidrar till både intern och extern kommunikation, inklusive pressmeddelanden, och blir en viktig del i att skapa kommunikation som stärker hela Jula Holdingkoncernen. Hos oss får du vara med på en spännande resa där kommunikation spelar en avgörande roll. Vad finns i ditt CV? Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller motsvarande och gärna erfarenhet av operativt kommunikationsarbete i en digital miljö. Du är självgående, kreativ och har lätt för att bygga relationer. Har du dessutom erfarenhet av AI och digitala verktyg ser vi det som ett stort plus. Som Communicator är det ett krav att kunna hantera svenska och engelska, både i tal och skrift, på ett bra sätt. Kunskaper i något, eller några, av koncernens övriga språk är meriterande. Vem är du? Du är en person som drivs av att se andra växa, du har en god social förmåga och är bra på att lyssna. Du har en naturlig nyfikenhet, ett starkt engagemang, är självgående med ett eget driv och har förmåga att skapa förtroende i mötet med människor. Du trivs i sammanhang där det händer mycket, där idéer får ta plats och där du får vara med och påverka, både i stort och smått. Du är van att ta egna initiativ och har lätt för att se helheten men tappar inte bort detaljerna. Du gillar att bygga upp och förvalta, du tänker gärna långsiktigt även när tempot är högt. Att samarbeta nära andra faller sig naturligt för dig. Du har en kommunikativ stil som inspirerar och får med dig människor på vägen. Känner du igen dig? Då tror vi att du kommer trivas hos oss! Vad erbjuder vi? Vår ostoppbara resa innebär förändring och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser i hur långt du kan komma hos oss! Bra att veta Tjänsten är ett vikariat till 2026-12-31 på heltid med tillsättning senast den 2025-11-01 med placering på Julas huvudkontor i Skara. Sista ansökningsdag är 2025-08-10 . Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra hur du kan bidra till vår kommunikation under en spännande tid i koncernens utveckling. Jula Business Partners har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vid frågor Vid frågor om tjänsten kontakta Communication Manager, Magnus Ljung via [email protected]
Vill du vara med och leda utvecklingen för indirekt inköp på ett expansivt företag som är på en ostoppbar resa? Har du erfarenhet av att optimera inköpsprocesser och driva affärsmässiga beslut? Då kan rollen som Manager Indirect Purchasing vara din nästa utmaning! Eftersom rollen är nyinrättad kommer du ha en stor möjlighet att kunna påverka, bygga och driva utvecklingen på avdelningen samt dess strategier. Du leder operativt ett engagerat team bestående av Product Manager och Purchasing Administrators och ansvarar för att säkerställa kostnadsbesparingar. Samtidigt arbetar ni för hållbara inköp genom att förhandla avtal, analysera leverantörsmarknaden och implementera effektiva processer. I rollen ingår också att säkerställa efterlevnad av inköpspolicyer och riktlinjer inom organisationen. Vad finns i ditt CV? Du har en relevant akademisk examen eller flera års erfarenhet av strategisk inköpsarbete, gärna från en större organisation. Du är en skicklig förhandlare med god kunskap av att bygga och vårda leverantörsrelationer, samtidigt som du har en gedigen erfarenhet av upphandlingar. Du har tidigare jobbat med ledarskap och team, där du både coachar och skapar struktur för att nå gemensamma mål. Vem är du? Du drivs av förhandling och affärsvärde, och du trivs i en roll där du får vara med och forma inköpsstrategier som skapar verklig påverkan. Att identifiera kostnadsbesparingar och driva förbättringar är inte bara något du ser potential i – det är en naturlig del av ditt arbetssätt. Du värdesätter nära samarbete med kollegor och interna intressenter för att på djupet förstå verksamhetens behov och tillsammans skapa effektiva inköpsstrategier. Samtidigt håller du dig ständigt uppdaterad om marknadstrender och nyheter inom inköp och leverantörsmarknaden, vilket bidrar till att organisationen alltid har ett försprång i utvecklingen. Din kommunikationsförmåga är väl utvecklad, och du är van att samarbeta med flera olika intressenter. Du analyserar leverantörer med nyfikenhet och affärsmässighet för att identifiera de bästa lösningarna för verksamheten. Du är trygg i ditt ledarskap, van att fatta beslut och motiveras av att leda och se andra växa. Dessutom behärskar du svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vad erbjuder vi? Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi tillsammans utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser för hur långt du kan komma hos oss! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning och placering på vårt huvudkontor i Skara, med möjlighet att jobba på annan ort. Företaget har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Låter detta som en spännande utmaning och nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan! Frågor? Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Nichlas Liljegren, Purchasing Manager, på [email protected]
Just nu söker vi industriarbetare till uppdrag hos våra kunder i Skara med omnejd. Här får du chansen att arbeta med spännande uppdrag inom industrisektorn. Utveckla dina kunskaper och väx i din yrkesroll tillsammans med oss! Om tjänsten Tjänsten som industrimedarbetare kan innefatta varierande arbetsuppgifter, till exempel arbete på en linje där du monterar olika typer av komponenter. Du ansvarar för att övervaka maskiner, kvalitetskontroller samt materialhantering. Även truckkörning är en vanligt förekommande arbetsuppgift. Du samarbetar nära med kollegor för att säkerställa att dagliga produktionsmål uppnås. Arbetet är förlagt på heltid, arbetstider kan variera. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har ett intresse för praktiska och tekniska arbetsuppgifter. Du är noggrann, ansvarstagande och har en stark vilja att utvecklas. Förmåga att arbeta både självständigt och i team är avgörande för att trivas i denna dynamiska arbetsmiljö. Krav för tjänsten är körkort B Meriterande Det är meriterande med tidigare industrierfarenhet från tillverkningsindustrin som montör eller operatör. Vi värderar också en positiv inställning, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Truckkort är starkt meriterande. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du ansöker För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Jonna Kielinen, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker en noggrann och engagerad Redovisningsassistent! Är du en strukturerad person med intresse för ekonomi och redovisning? Vill du bli en del av ett dedikerat team hos oss på DAVA Foods i Skara, där du får möjlighet att utvecklas och bidra till en stabil ekonomifunktion? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om DAVA Foods DAVA Foods är en ledande nordisk livsmedelskoncern med specialisering inom ägg, äggbaserade produkter och växtbaserade livsmedel. Koncernen har sitt huvudkontor i Danmark och är verksam i hela Norden med produktion och distribution i Danmark, Sverige, Finland, Norge och Estland. DAVA Foods ägs av Danish Agro och har ett starkt fokus på kvalitet, livsmedelssäkerhet, hållbarhet och innovation. DAVA Foods Sverige har kontor och produktionsanläggning i Skara med ca 65 anställda. Om tjänsten Som redovisningsassistent hos oss spelar du en viktig roll i det dagliga arbetet med att hantera företagets löpande bokföring och ekonomiadministration. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga i ekonomiteamet och få möjlighet att utvecklas inom flera områden i ekonomiflödet. Tjänsten är placerad i Skara och rapporterar till CFO. Anställningen är på heltid. Arbetsuppgifter Löpande bokföring, kontering av verifikationer och kvittohantering Hantering av leverantörsfakturor (reskontra) Inventering och lageravstämning Momsredovisning och intrastat Registervård av artiklar, kund- och leverantörsdata Avräkningar till producenter Avstämningar av bankkonton och betalningar Rabatter, påminnelse- och inkassohantering Medverkan vid månads- och årsbokslut och uppföljning Assistera ekonomiavdelningen i övrigt vid behov Vi söker dig som har Gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (meriterande) Tidigare erfarenhet av redovisning eller liknande administrativa uppgifter Goda kunskaper i ekonomisystem. (Bolaget använder Dynamics NAV och Konteklön) Vana vid Excel och digitala arbetsverktyg God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av lönearbete Personliga egenskaper vi värdesätter Noggrann och strukturerad Ansvarstagande och självgående Serviceminded och samarbetsinriktad Flexibel och lösningsorienterad Trivs med att arbeta i team och bidra till gemensamma mål Ansökan Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande så vänta inte med att söka. 👉 Bifoga CV, personligt brev och ev. referenser Kontakt: Linda Selmosson CFO, 076- 140 40 75 Skicka din ansökan till : [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Ready for your next challenge? We are currently seeking a highly skilled and motivated Plant Controller / Finance Manager to join our leadership team at the Skara plant. This is a key role in a newly structured company, offering the chance to make real impact, shape financial strategies, and grow alongside the business. Your mission As Plant Controller/Financial Manager, you’ll be a strategic partner to the Plant General Manager, leading the financial agenda and contributing to all key decisions at the plant. You’ll be an active member of the plant leadership team and responsible for financial performance, planning and reporting, while also leading and developing a high-performing finance team. Responsibilities Full financial ownership of the plant’s income statement and balance sheet – P&L, balance sheet, cash flow Lead budgeting, forecasting, and monthly closings Drive profitability through product/customer analysis, cost control, and process improvement Be a key player in capital investment decisions and long-term planning (LRP) Represent the plant in financial matters at regional and European levels Partner with cross-functional teams to identify cost savings and growth opportunities Ensure compliance with audits, accounting standards, and corporate policies Lead and inspire the finance team with clear direction and continuous development Candidate Profile We are seeking a candidate with a high level of education and a degree in economics combined with solid financial management experience from a similar industry and operational scale, preferably from the automotive industry. You have held a finance leadership role in a manufacturing environment for at least five years, and you bring a proven track record of successfully leading and implementing projects, financial methodologies, and end-to-end process improvements. Experience in driving change and developing new structures in mid-sized production facilities is highly valued.You possess a deep understanding of both near-term objectives and long-term financial planning and have consistently demonstrated your ability to meet strategic goals. Familiarity with operations involving complex material flows and a large workforce is essential. Your ability to collaborate, communicate, and influence stakeholders at all levels of the organization is a key strength. Fluency in both spoken and written English and Swedish is required. Why join us? This is more than a finance role – it's a chance to be a true business partner and make a difference. You’ll step into a dynamic environment with room to grow, influence decisions, and help shape the plant’s future. Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 54 jobb