Lediga jobb hos We are Skills Mälardalen AB
Produktionschef med framåtdrift till Elcor i Västerås The Future is Electric! Är du en engagerad ledare med passion för produktion och ledarskap? Vill du vara med och driva utveckling i en snabbrörlig verksamhet där kvalitet, laganda och teknik står i fokus? På Elcor – tidigare EA Elautomation – bygger vi kontrollskåp, elcentraler och lågspänningsställverk i absolut toppklass. Nu söker vi en Produktionschef som vill leda ett skickligt team av montörer och provare i en öppen och snabbfotad miljö, med möjlighet att påverka både lokalt och inom vår internationella koncern. Välkommen till en spännande framtid hos oss! Elcor Sverige består av cirka 50 medarbetare och har sitt huvudkontor i Västerås. Vår produktion finns både här i Västerås och i Litauen. Även om vi idag är en del av en större internationell koncern lever arvet från vårt familjeföretag kvar – vi värnar om en nära och inkluderande kultur där ärlighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör. Vi har kul på jobbet, ställer upp för varandra och jobbar tillsammans för att nå våra mål. Om rollen Som Produktionschef hos oss får du en nyckelroll i att leda och utveckla vår produktionsverksamhet i Västerås, med ansvar för tillverkning, provning och godsmottagning. Ditt uppdrag är att säkerställa hög leveransprecision, kvalitet och effektivitet i en tekniskt avancerad miljö där vi bygger kontrollskåp, elcentraler och lågspänningsställverk. Du ingår i företagets operativa ledningsgrupp och du kommer att ha ett nära samarbete med Projektledare och andra funktioner inom företaget. Du kommer även ha kontakt med produktionsenheter i Litauen, Norge, Danmark, Polen samt ingå i ett globalt Lean-nätverk. Exempel på arbetsuppgifter är: Ansvara för att skapa förutsättningar för en effektiv och flexibel produktion. Fullt personalansvar för ett team på 15-20 personer, där du leder och utvecklar teamet av montörer, provare, teamledare och godsmottagare. Leda daglig styrning, schemaläggning och prioritering i samråd med tre teamledare. Driva förbättringsarbete för högre effektivitet och kvalitet tillsammans med andra funktioner inom företaget. Etablera och följa upp KPI:er kopplat till effektivitet, kvalitet och leveranssäkerhet. Medverka i projektmöten och aktivt stödja projektleveranser. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från tillverkande industri i en ledande roll och som vill utvecklas tillsammans med oss. Du trivs med att arbeta nära ditt team, är kommunikativ och skapar engagemang. Som ledare är du närvarande och bygger starka team genom att skapa delaktighet och förtroende. Du har en strukturerad och problemlösande inställning samt förmågan att planera och prioritera i en dynamisk miljö – du leder förändring med trygghet och respekt. Du trivs i en roll där tempot är varierande och arbetsdagarna händelserika. Även kontaktytorna är många och omväxlande så du besitter en god kommunikationsförmåga och är skicklig på att anpassa kommunikation efter mottagare. För att trivas och bli framgångsrik i rollen behöver du även ha: Vana av att arbeta i projekt- och orderstyrd miljö. Förståelse för teknisk dokumentation, ritningar och kvalitetssystem inom el och automation. Erfarenhet av att följa upp och analysera nyckeltal. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. God IT-vana, särskilt affärssystem (gärna Monitor G5) samt Excel. På Elcor välkomnas du till en organisation som präglas av en öppen kultur där allas röster och bidrag värderas högt. Företagsandan är prestigelös och man tar tillvara på visat engagemang vilket gör att personalen trivs och känner att de bidrar. Varmt välkommen till teamet på Elcor! Låter det här intressant för dig? I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Din ansökan registrerar du på https://skillsrekrytering.se/lediga-jobb/ senast den 20/8. Vi kommer börja jobba aktivt med rekryteringen from den 1/8. Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsult Annika Frii på 070-33 55 290. Elcor är Nordens ledande expert inom elcentraler med närvaro i Danmark, Norge, Sverige, Polen och Litauen samt omkring 1 100 anställda på 12 olika platser. Elcor Sverige (tidigare EA Elautomation) har över 70 års erfarenhet inom konstruktion, inköp, projektledning, montage och installation av elutrustning för elkraftfördelning och automation. Företaget har bred kompetens inom automationsskåp, ställverk och elcentraler och erbjuder kundanpassade lösningar. Huvudkontoret är beläget i Västerås och produktion bedrivs i Sverige och Litauen. Läs mer på www.elcor.se
Projektledare Installation & Entreprenad inom Entrence Systems till ASSA ABLOY Industrial Sverige AB Vill du jobba som Projektledare i ett riktigt bra team? Här får du arbeta med spännande projekt inom Installation och Entreprenad. ASSA ABLOY Industrial Sverige söker en driven medarbetare som vill leda våra stora projekt och bidra till vår framgångsrika resa! Om rollen Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, leda och följa upp större installationsprojekt, från start till avslut. Det handlar om nybyggnationer, moderniseringar och kundanpassade lösningar inom exempelvis industriportar, dockningsutrustning och brandportar. Du blir den viktiga länken mellan kunder, underentreprenörer och interna team, och säkerställer att projekt levereras i tid, enligt budget och med hög kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter är: Upprätta och följa projektplaner samt koordinera alla resurser. Ansvara för materialplanering och styrning av underentreprenörer. Följa upp projektens ekonomiska utfall och rapportera avvikelser. Säkerställa arbetsmiljö och kvalitet genom hela projektprocessen. Leda och samordna projektteam samt delta i slutbesiktning. Fungera som kundens rådgivare och stöd i beslutsprocessen. Du utgår från valfri ort i Stockholm/Mälardalen med omnejd, då de flesta projekten kommer att utföras i denna regionen. Dock så förekommer det projekt i hela landet. Du gillar att resa ut till dina projekt och du planerar själv din närvaro på plats, i samråd med kunder och montörer. På vårt kontor i Liljeholmen kommer du att ha ett antal kollegor på plats, men möjlighet till både socialt och arbetsrelaterat utbyte. Vem är du? Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som projektledare eller i en liknande roll inom bygg, installation eller entreprenad. Du har erfarenhet av att leda team på fältet och är van vid byggarbetsplatser. För att trivas i rollen behöver du: Vara kommunikativ och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Ha en teknisk bakgrund och ett intresse för tekniska lösningar. Vara affärsmässig, strukturerad och ha förmågan att lösa problem. Kunna inspirera och leda team samt hantera projekt med många intressenter. Erfarenhet av industriportar eller liknande produkter är inte ett krav, men det är viktigt med ett tekniskt intresse, god förståelse och vilja att lära sig mer. Varför ASSA ABLOY? Vi är ett innovativt företag med en stark kultur präglad av våra kärnvärden: Handlingskraft: Vi litar på våra medarbetare. Innovation: Vi vågar förändra. Integritet: Vi står för vad som är rätt. Hos oss får du möjligheten att utvecklas, påverka och vara en del av en spännande tillväxtresa. Varmt välkommen till oss ! Gör skillnad – bli en del av ASSA ABLOY Industrial Sverige AB! Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med Skills Rekrytering. Ansök tjänsten via www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb. Vi jobbar jobbar med löpande tillsättning, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökan är dock den 17 juni. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på 070- 33 55 290.
Primetek Systems AB är ett svenskt miljöteknikföretag med bas i Västerås. Vi är specialister på automatiserade och effektiva lösningar för hantering av skärvätskor, spånor och stansskrot – en viktig del i en mer hållbar industriproduktion. Vi levererar helhetslösningar från projektering till installation och service, främst till metallbearbetande industri och stålverk. Vi är ett litet, kunnigt och engagerat team som står för kvalitet, robusta lösningar och ett tydligt kundfokus. Läs gärna mer på www.primetek.se. Maskinkonstruktör Vill du jobba med teknik, ansvar och variation? Vi söker nu en maskinkonstruktör som vill vara med och utveckla framtidens miljötekniska lösningar för industrin. Här får du arbeta i en lösningsorienterad miljö med korta beslutsvägar, stor frihet och varierade tekniska utmaningar. Din roll hos oss Som konstruktör hos Primetek Systems blir du en nyckelperson i projekten – från första kundkontakt till färdig leverans. Du arbetar nära såväl kunder som kollegor och leverantörer, med uppgifter som: Kundbesök och kontrollmätningar Offertarbete tillsammans med sälj Konstruktion i SolidWorks Projekthantering och teknisk dokumentation Tekniska beräkningar, komponentsval och inköpsunderlag Material och produktionsberedning Leverantörskontakter Tekniskt stöd vid installation och igångkörning Du arbetar både med standardprodukter och kundanpassade lösningar. Här får du möjlighet att följa hela kedjan och se verklig nytta av din insats. Det här erbjuder vi dig På Primetek får du inte bara ett jobb – du blir en viktig del av ett företag där teknik, hållbarhet och laganda står i fokus. Företaget är en mindre organisation med en familjär och prestigelös kultur, där man hjälps åt och lär av varandra. Varje arbetsdag börjar med gemensam frukost – en stund för samhörighet och planering inför dagen. Du får frihet under ansvar, trygghet och möjlighet att påverka både arbetssätt och lösningar. Vi söker dig som... Har några års erfarenhet av mekanisk konstruktion, gärna i en bred roll där du jobbat med hela projektkedjan Är van att arbeta i SolidWorks eller liknande CAD-verktyg Har teknisk utbildning, gärna eftergymnasial, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Talar och skriver svenska och engelska Har B-körkort (viss kundkontakt sker på plats) Du är en prestigelös lagspelare som gillar teknik, problemlösning och variation. Du tar ansvar och trivs i ett mindre företag där du får stor påverkan – och där ditt arbete verkligen gör skillnad. Låter det som du? Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med Skills Rekrytering. Sista ansökningsdag är 17 augusti, men urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi håller semesterstängt under vecka 28–31. Har du frågor? Kontakta gärna rekryteringskonsult Joon Fröberg på 070-616 00 79 (tillgänglig övriga veckor). Välkommen till Primetek – där teknik möter hållbarhet.
Senior Elkonstruktör till Harju Elekter i Västerås Vill du vara med och bidra till utvecklingen av infrastrukturen för eldistribution i Sverige? Hos oss på Harju Elekter får du möjligheten att arbeta med spännande projekt i en toppmodern anläggning i Västerås. Vi tillhör en stabil koncern och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom eldistribution, inklusive låg- och mellanspänningsprodukter, transformatorer, teknikhus, fiberbodar, nätstationer och övervakningslösningar. Bli en del av vårt dynamiska team och bidra till framtidens energilösningar! Välkommen till oss på Harju Elekter. Som Elkonstruktör hos oss får du jobba i ett framåtlutat team där du får möjlighet att bidra med din erfarenhet och vi värdesätter nya idéer och initiativ. Tillsammans med både erfarna och juniora kollegor får du jobba i olika projekt främst mot kunder i Sverige. Våra kunder finns inom energibolag, industri och infrastruktur, tex Vattenfall och Eon. Då vi tillhör en internationell koncern, Harju Elekter Group i Estland, finns det även möjlighet att få jobba i internationella projekt. Vårt erbjudande till dig? Kul arbetsuppgifter: Spännande projekt i ett företag med egen produktion och närhet till test av din design på plats. En modern arbetsplats: Vår nya anläggning i Västerås är designad för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att trivas och utvecklas. Stora möjligheter att växa och det värderas: Hos oss får du ta ansvar, utvecklas inom din profession och jobba i projekt från idé till leverans. Då vi är ett mindre bolag (72 i Sverige) har vi korta beslutsvägar och din arbetsinsats syns och värderas. Vi är ett team som hjälps åt. Arbetsuppgifter: Utföra elkonstruktion och dokumentation enligt specifikationer från projektledare och kundens krav. Du kommer även att upprätta materialspecifikationer och göra materialberedningar. Hålla dig uppdaterad om gällande standarder och föreskrifter för ritningar, dokumentation och dimensionering. Du följer även utvecklingen av produkter från våra tillverkare och underleverantörer. Ge teknisk support till produktionspersonalen och delta i slutprovning samt testning av elutrustning, både på våra produktionsenheter och hos kund. I vissa projekt agera som tekniskt ansvarig, där du leder samarbetet med våra partners och underleverantörer, samt ansvarar för att projektet levereras enligt budget, tidsplan och specifikationer. Vem är du? Vi söker dig som har en relevant ingenjörsutbildning och gedigen erfarenhet inom elkonstruktion, mellanspänning och kontrollutrustning. Du trivs med att arbeta i team och ser värdet i att vara delaktig i både stora och små beslut. Du uppskattar frihet under ansvar och har en stark drivkraft att ta egna initiativ, fatta beslut och självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en skarp känsla för kvalitet och noggrannhet, samtidigt som du ser till att hålla deadlines. Din långsiktighet och förmåga att skapa en helhetsbild är något vi värdesätter högt. Meriterande är om du har erfarenhet av provning/drifttagning, anläggningskalkyler, nätstationsprojekt samt arbetat med verktyg som EPLAN och AutoCad. Goda kunskaper i svenska språket är också en fördel då det används i det dagliga arbetet. Varmt välkommen till oss på Harju Elekter – en växande organisation med en spännande framtid som bidrar till bra energilösningar i Sverige och internationellt. Vi ser fram emot din ansökan. Vi arbetar med detta uppdrag med Skills Rekrytering. Ansök till tjänsten på www.skillsrekrytering.se/lediga-jobb senast den 29 juni. Vid frågor kontakta Annika Frii, 070 – 335 52 90 eller Cornelia Karlsson, 070-23 84 884, på Skills Rekrytering.
CrossControl, en del av CentroMotion, med rötter i Sverige utvecklar intelligenta styr- och informationssystem som gör industrifordon smartare, säkrare och mer produktiva. Genom operationell excellens och ingenjörsexpertis är vi en pålitlig partner för OEM-tillverkare och systemintegratörer över hela världen. Vi tillhandahåller kraftfulla plattformar för maskinintelligens, kommunikation och interaktion mellan människa och maskin. Läs vidare på www.crosscontrol.com Vår framgång bygger på engagemang, innovation och en stark företagskultur, och vi söker nu en HR Manager som vill vara med och driva vår fortsatta utveckling. HR Manager Som HR Manager kommer du att ha en nyckelroll i att vidareutveckla och implementera HR-strategier som stöttar företagets övergripande mål och visioner. Du är en del av ledningsgruppen och är en strategisk och operativ partner i att bygga en kultur som främjar både medarbetarnas och företagets fortsatta framgång. Till din hjälp har du stöd från den globala organisationen samt en lokal HR generalist som är placerad i Alfta. Som HR Manager rapporterar du till Sr HR Director Europe. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att Driva och vidareutveckla HR-strategin för CrossControl i linje med företagets globala struktur Stötta och coacha chefer och tjänstemän i hela HR-området Säkerställa implementering av årliga HR-processer såsom exempelvis Performance & Talent-processer, successionsplanering, lönerevisioner mm. Bidra till företagets globala HR-agenda med lokal expertis Delaktighet i det Europeiska HR-nätverket Vara närvarande på företagets produktionssite i Alfta och vid behov på övriga kontor i Västerås, Uppsala och Tampere/Finland Hos oss får du inte bara ett jobb – du får chansen att göra skillnad i ett företag som drivs av teknik, engagemang och omtanke om människan. Här är det högt till tak, och vi ger utrymme för både strategiskt arbete och vardaglig hands-on-support till våra chefer och team. Erbjudandet På CrossControl möts du av en varm och prestigelös företagskultur som kännetecknas av innovationshöjd, hjärta och ambition, en kombination av det familjära med det professionella. Vi erbjuder dig en central och inflytelserik roll i ett bolag som är i ständig utveckling. I tjänsten ingår sex veckors semester, arbetstidsförkortning enligt avtal och ett generöst friskvårdsbidrag. Företaget omfattas av kollektivavtal via Teknikföretagen och rollen i sig är knuten till befattningsrelaterade förmåner, bland annat finns möjlighet till tjänstebil. Vi söker dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en internationell organisation i en roll som HR Business Partner eller HR Manager. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och är van vid att arbeta i miljöer där internationell struktur kombineras med lokalt ansvar. Du är trygg i din roll, har ett starkt eget driv och en god förståelse för arbetsrätt, ledarskap och organisationsutveckling. Din kommunikationsförmåga är god och du har lätt för att skapa förtroende i alla delar av verksamheten. Vi tror att du är en jordnära och lyhörd person med ett stort engagemang – du vet när du ska gå armkrok med verksamheten och när det är dags att stå stadigt i dina värderingar. Tjänsten är flexibel vad gäller placeringsort, men vi ser gärna att du är baserad i Västerås eller Alfta. Du behöver vara beredd att resa regelbundet mellan företagets olika verksamheter, särskilt till Alfta, vilket innebär ett antal övernattningar per år. Det finns möjlighet till distansarbete. Är du redo för nästa steg i din karriär och vill vara med och skapa en inspirerande arbetsplats på CrossControl? Skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. I denna process kommer urval och intervjuer ske löpande, så vänta inte för länge att ansöka om du är intresserad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Joon Fröberg på Skills Rekrytering, 070- 616 00 79.
Cambrex Karlskoga är ett ledande globalt Life science-bolag med spetskompetens inom utveckling och tillverkning av aktiva läkemedelssubstanser (API). Med fokus på avancerad organisk kemi utvecklar vi effektiva, säkra och hållbara processer för att leverera högkvalitativa substanser till läkemedelsindustrin. På vår anläggning i Karlskoga är vi cirka 500 medarbetare som tillsammans med kollegor världen över bidrar till Cambrex globala position inom innovativ kemi. Mer information finns på vår webbplats: www.cambrex.com I vår internationella arbetsmiljö delar vi ett gemensamt syfte: att förbättra livskvaliteten för patienter runt om i världen. Nu söker vi dig som vill spela en viktig roll i vår fortsatta utveckling i rollen som HR Business Partner HR Business Partner Vi söker en engagerad och affärsnära HR Business Partner som trivs i en bred och utvecklande roll där du arbetar både strategiskt och operativt. Ditt arbete omfattar både verksamhets- och processutveckling samt det dagliga operativa HR-arbetet kopplat till våra personalprocesser. Som konsultativ partner till delar av verksamheten stödjer du chefer i att utveckla sina team och leda förändringsprocesser. Du säkerställer att våra ledare har rätt verktyg, kunskap och stöd för att lyckas i sitt ledarskap. Samtidigt fångar du upp organisationens behov i ett tidigt skede och bidrar aktivt till att driva verksamheten framåt. Vi erbjuder ett stimulerande och varierat arbete i ett innovativt och globalt företag där värme och professionalism går hand i hand. Här får du utrymme att utmana organisationen att tänka i nya banor. Vi har ständigt fokus på att arbeta smartare och värdesätter balansen mellan arbete och fritid. Dessutom blir du en del av vårt globala HR-team och får möjlighet att delta i internationella projekt tillsammans med kollegor från både Europa och USA. Det här är rollen för dig som vill kombinera vardaglig närvaro i verksamheten med ett bredare internationellt perspektiv. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att HR-strategier och processer – Utveckla, implementera och följa upp HR-processer och policys som stärker både verksamheten och vårt arbetsgivarvarumärke. Stöd till chefer och organisation – Vara ett nära och förtroendefullt stöd i frågor som rör arbetsrätt, ledarskaps-och teamutveckling. Attrahera och utveckla talang – Driva rekryteringsprocesser och arbeta långsiktigt med talent management för att säkra framtida kompetensförsörjning. Fackliga relationer och förhandlingar – Bygga och upprätthålla en konstruktiv dialog med fackliga parter och verka för god samverkan inom hela organisationen. Personalbudget och planering – Bidra till företagets personalbudget- och prognosarbete med fokus på både nuläge och framtida behov. Vem söker vi Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR eller liknande område, samt minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete. Vi ser att du har arbetat inom en producerande verksamhet, där du helst har agerat stöd till både tjänstemän och kollektivanställda. Du har god förståelse för HR-processer och trivs i en roll där du får kombinera det strategiska perspektivet med operativa insatser. Du har vana av facklig samverkan och hantering av arbetsrättsliga frågor gärna i en miljö som styrs av kollektivavtal. Då både svenska och engelska används i det dagliga arbetet krävs att du har mycket goda kunskaper i båda språken, i tal och skrift. Som person är du affärsdriven, nyfiken och initiativtagande. Du motiveras av att lära dig nytt och tar dig an utmaningar med en lösningsfokuserad inställning. Du trivs i en föränderlig och stimulerande miljö där du får vara med och påverka. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. I denna process kommer urval och intervjuer ske löpande, så vänta inte för länge att ansöka om du är intresserad. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Cornelia Karlsson på Skills Rekrytering, [email protected] eller 070-238 48 84.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb