EISS Rekrytering & Search AB jobb

Lediga jobb hos EISS Rekrytering & Search AB

VD till Wester Kylteknik

Är du Wester Kyltekniks nästa VD? I rollen som VD för Wester Kylteknik får du det övergripande ansvaret för företagets verksamhet. Våra lokaler är belägna i Norrköping och vi utför uppdrag inom kylteknik, främst i Östergötland. Sedan 2023 är vi en del av koncernen Nordic Climate Group. Tillsammans är vi en ledande aktör inom kyl-, värme - och energieffektiva installationer med målbilden att vara en självklar förebild inom hållbara klimatlösningar. Nu söker vi en VD som vill ta över stafettpinnen och utveckla Wester Kylteknik till nästa nivå. Är det du? Din roll Som VD för Wester Kylteknik kommer du att ansvara för ekonomi, budget, försäljning och personal. Du blir en del av ett mycket framgångsrikt team som tillsammans utför serviceuppdrag och nyinstallationer till våra kunder i Östergötland med omnejd. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Personal- och arbetsmiljöansvar för företagets anställda - Ta fram kalkyler och offerter - Projektleda större arbeten - Bygga och underhålla starka relationer med nyckelkunder och partners för att säkerställa hög kundnöjdhet och långsiktiga samarbeten - Övervaka företagets finanser inklusive budgetering, prognoser och investeringar, för att säkerställa lönsam tillväxt - Utveckla och driva företagets affärsplan i linje med koncernens önskemål - Identifiera nya affärsmöjligheter, utvidga marknadsandelar och stärka företagets position i branschen - Inspirera, motivera och leda företaget för att uppnå uppsatta mål Som VD i ett av Nordic Climate Groups dotterbolag blir du del av en marknadsledande koncern. I rollen rapporterar du till Sverigechef för koncernen och tillhör vårt VD-nätverk där alla våraföretagsledare utbyter erfarenheter och lärdomar. Om dig Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kylteknik från en projektledarroll eller motsvarande. Du har arbetat med kalkyler och offerter och haft kundkontakt i dina tidigare roller. Vidare är du affärsmässig och har en god förmåga att analysera marknaden och möjligheter för tillväxt. Tjänsten kräver god svenska och engelska, körkort och god datavana. Som person är du drivande, prestigelös och stabil. Du har lätt för att hantera såväl strategiska som operativa uppgifter och trivs i en händelserik miljö. Sist men inte minst gillar du att inspirera och motivera dina medarbetare till att utvecklas i sina roller. Om Wester Kylteknik Wester Kylteknik startades 1994 och har sin verksamhet i Norrköping, med servicekontor i Finspång. Verksamheten består av service och installationer av processkylning för industri, komfortkylning kyl- och frysanläggningar till butiker och industrier. Sedan 2023 ingår Wester Kylteknik i den marknadsledande koncernen Nordic Climate Group. Nordic Climate Group består av ca 70 ledande kylföretag i Sverige, Norge, Finland och Danmark med målsättningen att tillsammans vara en självklar förebild för hållbara klimatlösningar. Varmt välkommen till oss! Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Wester Kylteknik. Sista ansökningsdag är den 26 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Erfaren systemutvecklare till Tekniska Verken!

Erfaren systemutvecklare till Tekniska Verken! På Tekniska Verken skapas framtidens innovativa energilösningar! Vårt mål är att ligga i framkant och bli ännu smartare för att nå våra klimatmål. Den här chansen får du inte missa. Häng med på vår utvecklingsresa! Tillsammans med koncernens olika affärsområden tar vi nu nästa steg i att bygga innovativa system, tjänster och produkter - som kommer göra oss till världens mest resurseffektiva region. Här har vi på utvecklingsavdelningen en central roll när vi bygger allt från microservices i Azure, till integrations- och dataflöden, Business Intelligence, Front- och backend, API:er och mycket mer. Låter det intressant? Din roll Som systemutvecklare hos oss kommer du att få en viktig roll i vår digitala utvecklingsresa. Du kommer att tillhöra ett team och tillsammans med dina kollegor bidra med din kompetens för att designa, utveckla och implementera skalbara och robusta systemlösningar till vår verksamhet. Din tekniska kunskap kommer att vara avgörande för att utveckla nya digitala tjänster och produkter som hjälper oss att nå vårt mål att vara en världsledande aktör inom vårt område. I rollen kommer du att tolka krav, designa och implementera lösningar i enlighet med dessa, samt att arbeta för kontinuerliga förbättringar av våra system och processer. Du kommer att ha möjlighet att påverka vår tekniska roadmap och bidra till att våra lösningar är i teknisk framkant. Vidare kommer du att arbeta nära produktägare och andra intressenter för att säkerställa att våra lösningar uppfyller affärsbehoven och ger optimalt värde för företaget och våra kunder. Som utvecklare i vårt team kommer du också att delta i kodgranskningar, skriva och upprätthålla teknisk dokumentation, samt skapa och underhålla automatiserade tester för att säkerställa att vår kod är av högsta kvalitet. Om dig Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med starkt självledarskap, nyfikenhet och prestigelöshet. Du har en förmåga att samarbeta och arbeta väl i teammiljöer, samtidigt som du kan ta ansvar och driva projekt framåt på egen hand. Vi tror att du är duktig på muntlig kommunikation och kan få med dig kollegorna i dina resonemang. Vi letar efter dig som kan jobba utifrån vår utvecklingsstrategi med stor dos av frihet under ansvar. Som utvecklare är du väl förtrogen med moderna teknologier och kan axla rollen som mjukvaruarkitekt. Du är inte rädd för att utmana befintliga lösningar och hitta nya sätt att lösa problem. Vidare har du ett intresse av att hålla dig uppdaterad inom ditt fält och att du alltid är öppen för att lära dig nya saker. På Tekniska Verken får du arbeta i en dynamisk och innovativ miljö och har möjlighet att påverka och driva förändring. Om du har ett brinnande intresse för teknik och en stark vilja att utveckla dig själv och andra, då är du den vi söker! Vi söker dig som: • Har genuint intresse för system- och webbutveckling. • Har flera års erfarenhet av systemutveckling i C# och .NET och Microsoft Azure-plattformen. • Är van att arbeta i agila team och hantera krav från produktägare och andra intressenter. • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom programmering eller systemutveckling. • Har erfarenhet av att arbeta med API-design och integrationslösningar. • Har erfarenhet av att agera mjukvaruarkitekt och designa teknisk arkitektur för komplexa system. • Kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift. Det är ett plus om du: • Har erfarenhet av att använda och implementera DevOps-principer och verktyg, som Continuous Integration/Continuous Delivery (CI/CD), automatiserad distribution och molninfrastruktur. • Har erfarenhet av att arbeta med distribuerade system och lösningar, som event-driven arkitektur och mikrotjänster. • Har erfarenhet av att arbeta med containeriseringsteknologier, som Docker och Kubernetes. • Har erfarenhet av utveckling i Angular eller andra SPA ramverk. • Har erfarenhet av Inobiz eller andra integrationsplattformer. • Erfarenheter av IaC primärt Bicep. Om Tekniska Verken Vi bygger världens mest resurseffektiva region och som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Vår företagskultur värnar om samarbete, engagemang och omtanke. Vi strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig värdefulla och har möjlighet att växa både professionellt och personligt. Hos oss uppmuntras du att ta initiativ, dela dina idéer och arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå gemensamma mål. Vi tror på att lära oss av varandra och att ständigt förbättra våra färdigheter genom kontinuerlig utbildning och utveckling. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Tekniska Verken. Sista ansökningsdag är den 25 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Servicekoordinator sökes till Indoor Energy i Uppsala!

Servicekoordinator sökes till Indoor Energy i Uppsala! Vi har höga ambitioner på Indoor Energy. Vi vill nämligen utmana oss själva och branschen genom att på riktigt – inte bara i fagert tal – utgå från våra kunders behov. För att klara det måste vi alltid hålla vår utvecklingskurva brantare än konkurrenternas. Det betyder att vi hela tiden måste utveckla både oss själva och vår leverans. Vi jobbar mot vår vision – Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna! Hur är det att jobba hos oss? När vi frågar våra medarbetare hur det är att jobba hos oss får vi ett tydligt svar; Här finns en fantastisk gemenskap och ett högt engagemang, vi jobbar tillsammans som ett lag för att varje dag göra oss själva och varandra lite bättre och ha riktigt kul på vägen! Är det här du? Vi är nu på jakt efter en administrativ fena till vårt gäng i region Nord! Vi erbjuder dig en omväxlande roll som gör varje dag på jobbet roligt! I rollen som servicekoordinator har du ansvar för produktionsekonomi, servicekoordinering och är ett administrativt stöd till organisationen internt som externt. Du kommer även att stötta våra viktiga rikskunder som finns över hela Sverige. Mer specifikt har du en viktig uppgift med att hantera inkommande felanmälningar via kundportaler, mejl och telefon, starta uppdragen samt fördela dessa inom gruppen. Här förväntas man ha god kommunikationsförmåga och briljant servicenivå! När det gäller de administrativa uppgifterna så har du ansvar för att utifrån fastlagda ekonomiska rutiner, hantera leverantörsfakturor och klarmarkerade uppdrag, fakturera och skapa ett jämnt flöde för god likviditet. Du planerar, följer upp och avrapporterar fasta avtalsbesök, tar fram sammanställningar inför ordinarie driftmöten samt vid behov medverkar vid dessa. Om dig Vi söker nu dig som brinner för koordinering och service och som gillar att ta täten i dina arbetsuppgifter. Du har troligtvis briljerat i en liknande funktion tidigare samt har erfarenhet av ekonomisk administration och vill nu bidra med din kompetens till Indoor Energy! Du älskar att ha koll på läget och skapar ordning och struktur genom god systemförståelse och täta uppföljningar. Exelfilen är din bästa vän och det du inte kan än, det ser du till att sätta dig in i. Du kommunicerar med en varm och fast hand, och ser till att skapa förståelse kring vikten av rapportering. Du ser helt enkelt till att ha saker på plats vid deadlines. Meriterande är om du har kunskap inom Visma Net och Mobigo. Tjänsten är på 100% och belägen på plats hos Indoor Energy i Uppsala. En del resor kan förkomma. Om Indoor Energy Indoor Energy arbetar för att minska fastigheters klimatpåverkan. Företaget tar ett helhetsgrepp kring ventilation, kyla, värme och fastighetsautomation. Verksamheten har 300 medarbetare och omsätter ca 500 miljoner. Indoor Energy har kontor på 14 orter och verkar i hela Mälardalen och Storgöteborg och Norrland. Läs mer på indoor.se Förutom strävan efter ständig utveckling så grundar vi vårt agerande på våra värderingar. Även de är noga definierade. När vi agerar enligt våra värderingar och våra Gröna Gubbar, då skapar vi maximalt värde för alla parter som är viktiga – för varje individ på Indoor Energy, för våra kunder och för oss som företag. Vill du bli en av oss? Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Indoor Energy. Sista ansökningsdag är den 22 maj. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Johanna Andersson [email protected] 0702-72 62 66 EISS rekrytering och search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Operational Manager till SKF Mekan

Operational Manager till SKF Mekan SKF Mekan AB i Katrineholm är en dynamisk och framtidsinriktad del av den globala SKF-gruppen. Vår historia sträcker sig tillbaka till 1891 och idag är vi en tillverkare med starkt fokus på innovation och hållbarhet. Med omkring 400 medarbetare och en anläggning som omfattar två fabriker och ett eget gjuteri, står vi inför en spännande framtid med stor potential för utveckling. Din roll Som Operational Manager kommer du att bli en nyckelperson i att forma framtiden för vår tillverkning. Du ansvarar för SKF Mekans operativa verksamhet innefattande två produktionssiter och har det övergripande personalansvaret för dessa. I rollen får du ansvar för att analysera och utveckla våra tillverkningsprocesser och kommer att vara en drivande kraft i vår resa mot Industri 4.0. Ditt ledarskap kommer att direkt påverka vår effektivitet, produktkvalitet och innovationsförmåga. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och inspirera ett team av chefer och totalt 250 medarbetare. Bidra aktivt i företagsledningen. Strategisk ledning av båda tillverkningsanläggningarna för att optimera resultat. Leda och utveckla din operativa ledningsgrupp. Driva fokus kring LEAN för att säkerställa hållbar kulturförändring. Säkerställa säkerhet för våra medarbetare genom att skapa en säker arbetsmiljö och kultur. Ansvara för och förädla vår tillverkningsstrategi som involverar automatisering och digitalisering. Förbättra flexibiliteten i bemanningen för att skapa kundvärde. Etablera arbetssätt för att utveckla energieffektivitet i produktionsprocesserna. Om dig Vi tror att du har en akademisk utbildning som ingenjör eller motsvarande och tidigare erfarenhet från ledande positioner inom produktion. Du har enbakgrund inom tillverkningsindustrin och erfarenhet av att leda chefer, har arbetat med lean manufacturing samt talar svenska och engelska flytande. Du kommer att trivas hos oss om du vill ha en ledande roll i vår utvecklingsresa där vi som bolag har extremt höga målsättningar och förväntningar på framtiden. Vi letar efter dig som brinner för utveckling, förbättringar och som har idéer och tankar som bidrar till hela SKF Mekan. Som person är du nyfiken och vill vara nära våran verksamhet och förstå våra processer. Ditt ledarskap är inspirerande, tydligt och med fokus på att skapaframgångsrika team. Om SKF Mekan SKF Mekan AB är en ledande tillverkare av lagerhus med en årsomsättning på cirka 150 MEUR och cirka 400 anställda. Företaget har en stark position inom SKF-gruppen och står inför en spännande framtidsutveckling med både utmaningar och utvecklingsmöjligheter. SKF står för prestanda, kvalitet, service och erkända för sitt engagemang kring hållbarhet. Dessa ansträngningar återspeglar SKF Mekan:s övergripande mål att förbättra säkerheten, miljön och effektiviteten i vår tillverkning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som värdesätter process- innovation och hållbarhet inom industrin. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Mia Neander på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på SKF Mekan. Sista ansökningsdag är den 18 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

22 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Head of Telesales sökes till Verisure!

Head of Telesales sökes till Verisure Sverige! Verisure Sverige, en ledande aktör inom säkerhetslösningar, välkomnar nu en analytisk och driven Head of Telesales till sitt team. I denna spännande ledarroll kommer du att stå i spetsen för att leda och utveckla vår Telesales, och säkerställa att våra säljare – både nya och befintliga – uppnår Verisures långsiktiga mål. Din roll Som Head of Telesales stöttar och delar du helhetsansvaret för din avdelning tillsammans med din närmaste chef, Head of House of sales. Du har också en viktig organisatorisk roll där du använder nyckeltal för att prioritera behov och driva fram resultat, samt en djup förståelse för försäljningsprocesser och performance management för att skapa ett hållbart engagemang. I ditt arbete med teamen kommer du att följa upp nyckeltal och samarbeta nära med andra avdelningar inom Verisure för att dela ”best practice” men framför allt arbeta för att hela kedjan skall fungera. Din roll innebär att skapa ett hållbart engagemang genom att djupt förstå de faktorer som motiverar och driva prioriterade frågor i nära samarbete med andra ledare i teamen. Du kommer att ansvara för säljteknik, vilket omfattar allt från vårt varumärkes DNA till våra produkter och tjänster, och se till att våra försäljningsmodeller inte bara efterlevs utan också ständigt förbättras och utvecklas. Regelbunden utbildningsplanering kommer att vara en del av ditt arbete för att säkerställa att teamet är fokuserat och uppdaterat på det som är viktigast. Du kommer också att planera för framtida behov inom teamet vad gäller personal och rekrytering. Din förmåga att inspirera och bygga ett lag kommer att vara central för att lyfta hela teamet till nya framgångar. Om dig Vi söker dig som är en engagerad och erfaren ledare, som kan inspirera och bygga team som strävar mot gemensamma mål. Du har tidigare erfarenheter av försäljningsorganisationer och formellt personalansvar samt ekonomiska uppföljningar. Du gillar att bygga strategier och att taktiskt följa upp dessa. Du har lätt för att organisera och utveckla arbetsprocesser baserat på KPIER och besitter nödvändiga kompetenser för att förstå och driva försäljning. Då Verisure är ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen och UC innan anställning. Om Verisure Verisure Securitas Direct är Europas ledande leverantör av uppkopplade larm och smarta funktioner för både hem och företag. Vårt hemlarm är det mest installerade i Sverige. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service är våra 500 000 svenska kunder bland de mest nöjda i branschen. Med vår framtidssäkra plattform och spännande, professionella servicesamarbeten kan vi erbjuda våra kunder ett unikt sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm och det uppkopplade smarta hemmet. Idag har vi ca 4 miljoner kunder och över 20 000 anställda världen över. På Verisure erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö i ett växande företag, där du har möjlighet att påverka och forma både din roll och vår avdelning. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön, förmånspaket och en kultur som uppskattar innovation, samarbete och personlig utveckling. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Verisure. Sista ansökningsdag är den 30 april, men vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Johanna Andersson [email protected] 0702-726266 EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

14 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Automationsingenjör till Indoor Energy!

Forma en smartare och mer hållbar framtid med oss på Indoor Energy! Indoor Energy är inte bara ett företag – det är en plats där vi formar framtidens energieffektivitet och automationslösningar för kommersiella och industriella byggnader. Vi strävar efter att optimera energianvändningen och skapa förbättringar för inomhusklimatet. Vill du vara med och göra verklig skillnad? Nu söker vi en Automationsingenjör till vårt kontor i Solna, eller Skarpnäck! Vi erbjuder en fast anställning, schyssta villkor, flexibilitet, arbete hemifrån och möjlighet till förmånsbil.Vill du veta mer? Varmt välkommen med din ansökan! Din roll Som automationsingenjör hos Indoor Energy kommer du att ingå i ett team bestående av projektledare, automationsingenjörer och tekniker, där din roll innebär att programmera enligt givna instruktioner, konstruera egna lösningar och driftsätta dem. I din roll kommer du att: Utveckla och programmera program samt driftsätta dem inom serviceprojekt. Ha löpande kontakt med projektledare och kunder i projekten. Projektera och programmera efter både egna och andras handlingar. Identifiera förbättringsmöjligheter inom samtliga teknikslag genom att väva samman teknik, kundbehov, effektivitet och hållbarhet. Ibland genomföra serviceuppdrag, inklusive noggrann felsökning och dokumentation av åtgärder. Vi söker dig med: Några års arbetslivserfarenhet inom automation. En färdig gymnasieexamen är ett krav, med eftergymnasial utbildning inom området som meriterande. Förståelse för fastighetstekniska systemfunktioner och programmeringskunskaper i system som Saia, Siemens PX, Larmia, Fidelix och Webport för HMI/SCADA är positivt. Flytande svenska och engelska i både skrift och tal. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper: Självständighet och initiativtagande är avgörande. Struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper. Tydlig kommunikation är nödvändig för samarbete med kollegor och kunder. Ansvarsfullhet säkerställer nöjda kunder. Indoor på 25 sekunder Vi har funnits sedan 1990. Vi finns på 12 kontor. Vi är 300 medarbetare med hög teknisk kompetens. Vi omsätter ca 500 miljoner kronor. Vi har 5 000 kunder. Vi servar 10 000 fastigheter. Vi är ledande inom teknisk service i Mälardalen och Norrland samt rikstäckande genom våra strategiska samarbetspartners. Vi står i mitten av korsningen kyla/värme/ventilation/styr&regler med en helhetssyn. Vi är ägarledda. Några av våra referensuppdrag inkluderar bland annat: Friends Arena, Söderhallarna, SSAB Valsverket N4, Orkla Foods, Centralsjukhuset Karlstad, CBRE, Brf Årsta Uppsala, Brf Pastellen Tyresö, Brf Lovisedal2. Läs mer om oss här:https://indoor.se/om-oss/ 8 anledningar varför du kommer älska att jobba hos oss: 1. Innovation och kreativitet: Vi erbjuder en innovativ arbetsmiljö där kreativitet och initiativtagande uppmuntras. Du får vara en del av framtidens energieffektivitet och automationslösningar. 2. Positiv påverkan: Ditt arbete har en konkret positiv påverkan genom att optimera energianvändningen och förbättra inomhusklimatet för våra kunder. 3. Tillväxtmöjligheter: Vi tror på din tillväxt. Här får du utmanande arbetsuppgifter och möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling genom kontinuerlig utbildning och coaching. 4. Teamarbete och mångfald: Vi värdesätter teamarbete och en mångfaldig arbetsplats där du arbetar med dedikerade kollegor som delar din passion. 5. Spännande uppdrag: Varje dag möter du spännande utmaningar, från att driva försäljning till att identifiera innovativa lösningar vid teknikens korsning. 6. Hållbar framtid: Vi strävar mot en hållbar framtid och du blir en nyckelspelare i den resan. 7. Balans i livet: Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där du trivs både professionellt och personligt. 8. Coaching / Mentorsplan: Vi jobbar aktivt med att utveckla vår integrationsplan där vi hjälps åt att utveckla integreringen och Indoors värdegrunder hos våra nya medarbetare. Om du delar vår passion, välkommen att vara en del av Indoor Energy och forma en framtid som är både smart och hållbar! Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Lajla Dzebic på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Indoor Energy! Sista ansökningsdag är 15 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

12 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Returhanterare/Trafikavstängare till Vernum Maskin i Linköping!

Gillar du en aktiv arbetsdag som inte är den andra lik? Vernum Maskin är ett modernt maskinuthyrningsföretag med lång erfarenhet i branschen. Vi erbjuder flexibilitet, hög servicegrad och en modern maskinpark till våra kunder. Vi hyr ut anläggningsmaskiner, byggmaskiner, bodar, fordon och trafikavstängningsmaterial. Vi fortsätter att växa som företag och söker nu dig som vill bidra till vårt team i Linköping! Har du några års arbetslivserfarenhet inom liknande område? Gillar du ett praktiskt jobb med fokus på kundnöjdhet? Då kan det vara dig vi söker. Varmt välkommen med din ansökan! Din roll En arbetsdag hos oss är aldrig den andra lik, vår verksamhet pågår dygnet runt och en mängd maskiner hyrs ut varje dag! Vi har ett högt tempo i arbetsdagen och hos oss är varje medarbetare en nyckelperson som bidrar till att få verksamheten att fungera optimalt. Vår depå i Linköping växer och därmed behöver vi förstärka teamet med ytterligare en medarbetare. Du kommer att få en bred roll, med arbetsuppgifter inom returer av maskiner och trafikavstängningar, samt mycket praktiskt och fysiskt arbete ute på depån. Arbetsuppgifterna innehåller mer i detalj: • returhantering av maskiner • utsättning vid trafikavstängningsuppdrag • lastning och lossning av lastbilar med små och stora maskiner • enklare kontroller av maskiner • tvätt och städ av maskiner • skriva enklare avtal och rapporter • leverera maskiner till kunder ute i fält Rollen innehåller många kontakter med kunder, vilket kräver en hög servicenivå och kundfokus. Arbetstiderna är dagtid med eventuell jour i framtiden. Om dig Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom liknande område. Har du mekaniska kunskaper eller arbetat som bilrekondare ser vi detta som meriterande för tjänsten.Du har troligtvis en maskin/fordonsteknisk bakgrund på gymnasienivå men mer avgörande är ditt praktiska handlag och personliga egenskaper. För dig är det självklart att vara serviceminded och ge det lilla extra till kunder och kollegor. Noggrannhet, initiativförmåga och stresstålighet är egenskaper du besitter. Du är ansvarstagande, trygg och flexibel och kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Då du arbetar med att formatera enklare avtal, offerter och viss projektering i trafikavstängningsuppdrag är det avgörande att du känner dig trygg med siffror och uträkningar. Du har B-körkort, grundläggande datavana, samt goda språkkunskaper i svenska. Det är meriterande om du har BE-körkort, arbete på väg och truckkort, om inte, så kan vi tillhandahålla dessa utbildningar. Varför Vernum? Som medarbetare hos oss kommer du att bli en del av vårt tighta team och vi är specialister på hög servicegrad och tillgänglighet för våra kunder. Vi lever efter mottot "rätt maskin på rätt plats spar tid och ger en bättre arbetsmiljö".Vernum Maskin är ett entreprenörsdrivet företag, med familjär känsla, med verksamhet i Norrköping och Linköping. Vi är måna om varandra och har en fin gemenskap. Om Vernum Maskin Vernum Maskin ska vara ett ledande företag för uthyrning inom mark- och entreprenadarbeten. Med ett brett sortiment inom maskinuthyrning och stor kunskap och erfarenhet inom trafikavstängningar garanterar vi alla våra kunder service i världsklass. Vårt fokus ligger på våra kunder och att hitta effektiva och säkra lösningar för varje projekt vi utför. Vi finns här för att kunna möta ditt behov av maskiner och kunskap idag och i framtiden. Vi ger alltid allt och ser till att lösa det just du behöver. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Lajla Dzebic på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Vernum Maskin. Sista ansökningsdag är 12 maj 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
BI utvecklare till Returpack!

Brinner du för datadriven utveckling och hållbarhet? Är du redo att göra världen grönare och dessutom gillar struktur och analys samt har erfarenhet av att arbeta med Business Intelligence så ska du självklart läsa mer om denna tjänst! Hos oss kommer du få arbeta med allt från att modellera data till att bygga datalager och utveckla rapporter. Vår BI-miljö är inom Microsoft-stack, en molnlösning på modern arkitektur i Microsoft Azure och vi arbetar främst med MS PowerBI för visualisering. Förutom förmånen att få arbetsuppgifter som direkt bidrar till ett mer hållbart samhälle kommer du till ett glatt gäng, ett företag med mycket hög trivsel och goda anställningsvillkor. Din roll Du kommer tillhöra IT-avdelningen och främst arbeta tillsammans med Utvecklingsledare för BI, övriga systemutvecklare samt medarbetare från verksamheten för att effektivisera uppföljning samt skapa datadrivna insikter inom såväl ekonomiska perspektiv som logistikflöden, pantmönster, produktionsdata mm som utvecklar hela pantsystemet. Huvudsakliga uppgifter: Utveckling av Returpacks BI-lösningar Utveckla informations- och datamodellering för datalager Driva och delta i utvecklingsprocessens alla faser med såväl förstudie, analys, design, verifiering och implementering. Skapa visualiseringar i Microsoft Power BI Delta i framtagning av effektiva processer och sträva efter automatiserade och digitaliserade flöden Om dig Vi söker dig som har utbildning inom data- och systemvetenskap eller motsvarande och flera års erfarenhet av Microsoft BI. Du har erfarenhet av att sätta upp modeller inom datalager.För att lyckas i rollen ser vi att du har kunskaper inom: · Microsoft SQL · SSIS, SSAS · PowerBI · Azure inklusive Data Factory, Data Lake, Synapse, Analytics, osv Som person är du engagerad och prestigelös. Du har god förmåga att arbeta självständigt, vilket innebär att du driver egna arbetsuppgifter, prioriterar och tar ansvar för ditt arbete. Vi fäster stor vikt vid att du gillar att samarbeta då all utveckling sker tillsammans med både egna och externa utvecklare samt även tillsammans med verksamheten. Du är analytisk, noggrann och har lätt för att sätta dig in i verksamhetsfrågor. Du brinner för BI och är nyfiken på nya tekniker och vill ständigt utvecklas. Om företaget Vissa känner oss som Returpack, andra som Pantamera. Och alla har lika rätt. Varumärket Pantamera drivs av Returpack AB. Vi är ett privatägt företag, där våra ägare är branschorganisationerna Sveriges Bryggerier, Svensk Dagligvaruhandel och Livsmedelshandlarna. Vi driver idag det enda godkända retursystemet för dryckesförpackningar med pant. Sedan starten 1984 har vi tillsammans med andra aktörer i värdekedjan ständigt utvecklat pantsystemet. Med en omsättning på drygt 4 miljarder är Returpack ett av de större företagen i Norrköping och i Östergötland. Vi är ett stabilt företag med välmående ekonomi. Vi erbjuder en arbetsmiljö där samarbete och innovation står i fokus. Vi tror på att främja personlig tillväxt och värdesätter våra medarbetares välbefinnande. Hos oss möts en mångfald av människor och kompetenser; logistiker, IT-utvecklare, operatörer, marknadsförare, tekniker och ekonomer. För att nämna några. Vi är måna om att hela livet får plats. Vi finns i moderna, trivsamma lokaler på cykelavstånd från Norrköpings innerstad och centralstation. Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Tomas Köhler på EISS Rekrytering och Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Returpack. Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Tomas Köhler Rekryteringskonsult [email protected] 0702026660 EISS Rekrytering och Search EISS Rekrytering och Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

12 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Kundansvarig till Meritmind i Linköping!

Tycker du om att hjälpa kunder till framgång? Är du ekonom med intresse för affärer och säljutveckling? Tycker du om att träffa människor och hitta lösningar på deras utmaningar? Om svaret är ja så låter det som att du skulle passa in som kundansvarig på Meritminds team i Linköping. Meritmind i Linköping växer och för att möta våra kunders efterfrågan på våra tjänster förstärker vi vårt team med en kundansvarig i regionen. Vi är ett härligt team i ett företag som är marknadsledande i vår nisch – interim, rekrytering och bemanning av kvalificerade ekonomitjänster. Som kundansvarig är du vårt ansikte utåt och du är en central figur i Meritminds fortsatta framgångssaga och du ansvarar för att bygga relationer med chefer och beslutsfattare på olika nivåer inom främst stora-, medelstora företag och organisationer. Din roll Tjänsten som kundansvarig innebär att du har ansvaret för att hantera och vårda relationen mellan Meritmind och våra kunder. Det innebär att skapa och underhålla positiva relationer genom att vara lyhörd för kundens behov och förväntningar. Du samarbetar kring kundaffären tillsammans med konsultchefer, rekryterare och andra roller inom Meritmind. Mer konkret innebär detta att dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Kundansvarig är att: Vara rådgivande kring ekonomifunktionens kompetensförsörjning Bidra till utveckling av affären, både lokalt och nationellt Bearbeta potentiella och befintliga kunder i regionen Boka och genomföra kundbesök Omvärldsbevakning Delta och anordna kundaktiviteter Samverka med övriga roller i teamet gällande förfrågningar, offerter och matchningar Avtalshantering och upphandling Administration kopplat till kundberarbetning Om dig För att lyckas som kundansvarig hos oss tror vi att du har bakgrund som ekonom, gärna i olika operativa roller. Har du dessutom jobbat med försäljning och egen bearbetning av kunder, gärna inom tjänsteförsäljning/konsultbranschen, är det något vi värdesätter högt. Vi söker dig som är affärsinriktad, systematisk och som trivs med ett högt tempo med många kundkontakter dagligen. Du är en person som är självgående och flexibel, med förmågan att förstå kundens behov. Då vi ofta träffar personer på ledningsgruppsnivå, så som CFO, CEO eller HR-chefer, är detta något du måste vara bekväm i. En förutsättning för att kunna bearbeta alla våra kunder i regionen är att du har körkort och tillgång till egen bil och du utgår från vårt kontor som är centralt beläget i Linköping. Om företaget Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi har ett starkt varumärke, är marknadsledande inom vår nisch och erbjuder tjänster inom förändringsledning, rekrytering, konsultlösningar och kompetensutveckling. Meritmind grundades år 2000, har ca 370 anställda, omsätter ca en halv miljard och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Linköping, Jönköping och Uppsala. Läs mer på meritmind.se Är du intresserad? Meritmind samarbetar med EISS Rekrytering & Search AB i denna rekrytering. Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Meritmind AB. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Maria Bergagård på 0701-66 08 78 eller [email protected] Sista ansökningsdag är den 31 mars. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Vi kommer göra en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Johanna Andersson Rekryteringskonsult [email protected] 0702726266 EISS rekrytering och search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

11 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Chef Fastighetsförädling sökes till Arlandastad Group AB

Chef Fastighetsförädling sökes till Arlandastad Group Längtar du efter att vara en del av någonting större och långsiktigt?Få utrymme att tänka stort? Är du en entreprenör i hjärtat som gillar att vara kreativ i ditt arbete och tar stöd i strukturerade processer?Då kommer du att trivas och utvecklas hos oss! Arlandastad Group är ett fastighetsutvecklingsbolag med kraft att förverkliga visioner! Genom vår förmåga att se och ta tillvara potentialen i stora strategiskt placerade områden, skapar vi värde som växer för företag, organisationer och samhället på lång sikt. Vi äger hela kedjan från markförvärv till långsiktig förvaltning och i de fall vi ser att vi kan tillföra värden driver vi också operativa verksamheter! Din mission Arlandastad Group, en dynamisk och framåtblickande aktör inom fastighetsbranschen, söker nu en affärssinnad och visionär Chef förFastighetsförädling till vårt affärsområde Explore Skavsta. Vi erbjuder en unik möjlighet för dig att spela en central roll i utvecklingen av Skavstas mark och fastighetsportfolio, med sikte på hållbarhet, innovation och community-building. Explore Skavsta är ett unikt, expansivt område med utrymme att tänka stort. Och nytt. 2022 förvärvade Arlandastad Group 4,84 miljoner kvadratmeterna mark i Skavsta, vilket inkluderade Stockholm Skavsta Airport. Här finns flexibla ytor som låter idéer ta plats och form, idag och över tid. Området ligger strategiskt placerat vid Mälardalens kustlinje. Med närhet till Stockholm, E4, Östersjöns djupaste hamn och Stockholm Skavsta Airport finns hela världen inom räckhåll. Din mission - miljontals kvadratmeter möjligheter! Som Chef Fastighetsförädling för Explore Skavsta blir du en nyckelspelare i vår strävan att förädla och utveckla vår mark och fastigheter på ett sätt som inte bara möter, utan överträffar, framtidens krav. Ditt uppdrag blir att leda och koordinera projekt från idé till färdigställande, med ett starkt fokus på innovation och regional affärsutveckling men också hållbarhet och socialt ansvarstagande. Du kommer att ansvara för utveckling av bolagets mark- och fastighetsinnehav, driva bolagets förvaltning samt ha personalansvar och bygga upp organisationen. I rollen ingår alltifrån att driva detaljplaner, hitta nya affärer och kunder, genomföra projekt och förvalta befintliga och nya byggnader. Explore Skavsta behöver dig som har erfarenhet att hantera byggprojekt och, under tiden som organisationen byggs upp, själv hanterar arbetsmoment inom uthyrning och produktion. Är du redo att leda våra projekt in i framtiden och lämna ett bestående avtryck på regionens utveckling? Då är det dig vi söker. Om dig Vi söker dig som har långsiktigt strategiskt tänk och som har förmågan att omsätta en vision till konkret affärsplan och affärer. Det innebär att du både är en affärs- och projektutvecklare parallellt som du är van och tycker det är roligt att genomföra byggprojekt. Vi tror att du har erfarenhet inom bygg och fastighet och har kommit så långt i din karriär att du ansvarat för större utvecklingsprojekt tidigare och har nu mod att ta dig an ditt största projekt någonsin. Du är en ansvarsfull person som uppskattar människor, möten och samarbeten. Du drivs av att vara en föredömlig ledare för de medarbetare, partners och konsulter som bidrar till områdets utveckling. Om företaget Vill du vara med och skapa unika, hållbara och långsiktiga möjligheter tillsammans med oss?Vill du vara en del av ett bolag som genomsyras av den gemensamma övertygelsen: Där idéer finns, växer framtiden? Då kan framtiden för dig vara här hos oss. Vi som jobbar på Arlandastad Group har olika bakgrund och erfarenhet. Vår verksamhet är indelad i olika delar: Fastighetsförädling och Affärsutveckling, Fastighetsförvaltning, Marknad- och kommunikation, Ekonomi, Hållbarhet och HR Vi jobbar tillsammans för att skapa värde för företag, organisationer och samhället på lång sikt. Vi tror att en välmående organisation består av välmående kollegor. Därför är det viktigt för oss att ha kul på jobbet, ha en god arbetsmiljö och möjlighet till personlig utveckling och fritid. Varmt välkommen till oss! Är du intresserad? Om du vill veta mer, tveka inte att kontakta Rekryteringskonsult Johanna Andersson på EISS Rekrytering & Search. Jag svarar gärna på frågor och för en dialog om hur du skulle komma till din rätt på Arlandastad Group. Sista ansökningsdag är den 10 maj. Vi genomför löpande urval och tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningshandlingar via mail, enligt vår integritetspolicy gällande GDPR. Johanna Andersson Rekryteringskonsult [email protected] 070-272 62 66 EISS Rekrytering & Search EISS Rekrytering & Search är ett specialistbolag inom rekrytering med säte i Norrköping. Genom vår kompetens inom området, marknadsledande system och innovativa fokus vill vi lyfta rekrytering till en ny nivå. Vårt mål är att etablera oss som Östergötlands mest eftertraktade bolag inom rekrytering och vår vision är att erbjuda den bästa kund- och kandidatupplevelsen på marknaden. Mer information finns på www.eissrekrytering.se

11 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024