Recruit Partner Nordic AB jobb

Lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB

Säljare Sommarjobb/Extrajobb

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Sommarjobbare och helgpersonal till Polfärskt i Östersund Driver du eget eller studerar du och söker ett extrajobb på helger och under sommaren? Tycker du om att bygga relationer och motiveras du av frihet och ansvar? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig! Om tjänsten Som sommarjobbare och helgpersonal hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Östersund med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör personbil mellan butikerna. Körkort C är meriterande. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval dock senast den 30 april. Vid eventuella frågor kontakta Andreas Arnesson på [email protected] eller telefonnummer 070-381 07 00. Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Distributionschaufför med C-kort, sommar/helger

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Sommarjobbare och helgpersonal till Polfärskt Bröd i Östersund Driver du eget eller studerar du och söker ett extrajobb på helger och under sommaren? Tycker du om att bygga relationer och motiveras du av frihet och ansvar? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig! Om tjänsten Som sommarjobbare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Östersund med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Körkort C krävs då detta är en rörlig roll där du kör lastbil mellan butikerna. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat med distribution eller i livsmedelsbutik tidigare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 30 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta Andreas Arnesson på [email protected] eller telefonnummer 070-381 07 00. Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Group Business Controller med inriktning ESG

Om rollen Maten är hjärtat i allt vi gör och vår vision är att göra grön och hälsosam mat till en rättighet. Greenfoods strävan är att hållbarhet ska genomsyra allt vi gör och det börjar med maten, samtidigt som vi är medvetna om att det inte finns någon enkel lösning. Greenfood söker nu en erfaren Business/ESG-controller till det centrala koncern (hållbarhets)teamet för att leda och driva utvecklingen av vår operativa rapportering och hållbarhetsrapportering. Tjänstens fokus ligger på koncernövergripande operativ rapportering och planering och hållbarhetsuppföljning. Du ansvarar för hållbarhetsrapporteringsprocessen samt att följa upp bolagets hållbarhetsmål och initiativ. Vidare är du en nyckelperson för framtagande av beslutsstöd och är bollplank till verksamhet och ledning i operativa frågor. En viktig del av rollen är att hålla sig uppdaterad kring regelverk och implementera dessa så som Taxonomi och CSRD regelverk och säkerställa tillämpning och efterlevnad. Rollen är både strategisk och operativ med många interna och externa kontaktytor med målet att implementera och integrera ESG i verksamhetsprocesser och strategier. Vi ser gärna att du har kunskaper inom CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) och vill vara drivande i anpassningen till de nya direktiven hos oss. I tjänsten kommer du att spela en central roll i vår satsning på att förbättra och förstärka vårt ESG-arbete och bidra till att skapa nya insikter inom ett område som ligger i kärnan av Greenfoods affärsstrategi. Du har en stor möjlighet att sätta din prägel på såväl din roll som på koncernens veksamhetsuppföljning och hållbarhetsredovisningsarbete framåt! I rollen som Group business Controller med ESG inriktning ansvarar du för hållbarhetsrapporteringen och därför ingår det i rollen att ha ett mycket tätt samarbete med det centrala hållbarhetsteamet och Head of Sustainability som sitter i Göteborg men du rapporterar till koncernredovisningsansvarig som är placerad i Helsingborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Helsingborg alternativt Göteborg och innefattar ca 3 resdagar i månaden. Dina arbetsuppgifter inkluderar; - Ansvar för att följa upp operativa KPI:er samt både finansiell och hållbarhetsdata - Ansvar för den finansiella planeringsprocessen - införa och säkerställa efterlevnad av CSRD-riktlinjer och rapportering - Ansvar för hållbarhetsrevisionen - Hantering av ESG-data och KPI:er (strukturering, uppföljning och utveckling) & löpande ta fram underlag och informera beslutsfattare och investerare om det fortlöpande ESG-arbetet - Bevaka nya regelverk/lagstiftning samt dess implikationer på verksamheten inom ramen för rollen samt implementering av dessa. - Arbeta gränsöverskridande inom koncernen över funktioner/bolag/ länder/externa partners för att säkerställa enhetlig och korrekt hållbarhetsrapportering - Utveckla, implementera och verkställa vår rapporteringsprocess av hållbarhet för koncernen i linje med vår strategi och regelverk. - Utarbeta och implementera organisatoriska styrdokument och rutiner för att säkerställa en effektiv och fungerande process. - Analysera och utvärdera data för att mäta hållbarhetsprestanda och identifiera områden för förbättring Din profil: Vi söker dig som har minst 7 års erfarenhet som Business Controller. Vi ser gärna att du har arbetat med hållbarhetsrapportering tidigare och har ett starkt intresse att utveckla och driva organisationen i ett förändringsarbete. Den vi söker behöver vara noggrann, analytisk, självständig och ha ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor i sin helhet. Du har god kännedom om de regelverk som styr hållbarhetsområdet och du har erfarenhet av att driva ett förändringsarbete samt förmågan att leda verksamheten framåt i rapporteringsprocessen. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en person med en förmåga att driva dig själv och ditt arbete framåt och trivs i en roll som ställer höga krav på struktur, analys och kvalitet. Du trivs i en roll som har en kombination av strategiskt och operativt arbete, där du får utlopp för din analytiska förmåga. Du motiveras av att få vara med och påverka och kavlar upp ärmarna när det behövs. Vidare, är du en prestigelös person som är övertygad om att lagarbete är vägen framåt, både i framgång och motgång. Framgångsfaktorer: - Akademisk examen inom relevant områden som ekonomi/redovisning samt erfarenhet av finansiell rapportering, redovisning i en controllerroll - Tidigare erfarenhet av ESG-rapportering och djupgående förståelse för CSRD samt andra relevanta regelverk för hållbarhetsrapportering - God förståelse för finansiella och operationella processer - Stark analytisk förmåga och god förmåga att utföra kvantitativa och kvalitativa analyser - Kommunikativ och vana att presentera analys och resultat - Van att arbeta både operativt såväl som att ha ett strategiskt tänkande med ett pragmatiskt och kommersiellt förhållningssätt till problemlösning. - God förmåga av att arbetat i komplexa projekt och parallella processer - Goda Excel och PPT-kunskaper och vana att arbeta med Power BI - Du har en god skriv-, presentations- och kommunikationsförmåga på engelska och svenska. Ansökan Du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 23 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller [email protected]. Om Greenfood Det är passionen för hälsosam mat som driver oss på Greenfood. Att göra den godare. Enklare. Hållbarare. Mer prisvärd. Passionen har gjort oss på Greenfood till en av Nordens ledande livsmedelskoncerner inom hälsosam mat. Vi är stora nog för att påverka och bidra, men samtidigt en organisation där snabba beslut kan tas och genomföras direkt. Vår dröm och stora fokus är att fortsätta växa och erbjuda ännu fler människor möjligheten att uppleva våra erbjudanden och produkter. Green convenience today, for a greener tomorrow är vår vägledande princip. Det ligger i vårt namn: Green food. Allt vi står för och allt vi gör är beroende av en frisk planet, och en frisk planet är helt beroende av oss. Våra beslut ska leda till ett mer hållbart samhälle - inte för att vi tvingas till det av regler och förväntningar, utan för att vi tycker det är viktigt att bidra till en bättre värld. Vi har under de senaste åren tagit stora steg i vårt hållbarhetsarbete, bland annat genom...

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Account Manager, Säljare, till Econopack

Vi utökar vårt team ytterligare! Är du en säljare med några års erfarenhet som vill växa och utvecklas hos oss? Välkommen till en arbetsplats där din kreativitet och driv inte bara uppskattas, utan där de utgör ryggraden i vår framgång! Om du trivs i en miljö där din roll är central för att lyfta försäljningen till nya höjder, då är detta den perfekta möjligheten för dig. Hos oss blir du en viktig del i ett mindre, dynamiska och framåtriktat team. Vi letar efter dig som vill bli en del av oss och tillsammans med din entusiasm vara kraften bakom vår gemensamma framgångsresa! Detta är vi - Econopack Med över 40 års erfarenhet och som en stolt medlem i den familjeägda förpackningskoncern S-pack, kombinerar vi personligt bemötande med djup kunskap och engagemang i utveckling av förpackningar åt företag & varumärken. Vår passion är att ta varumärken till nya höjder - samtidigt som vi omfamnar en hållbar framtid. Vårt stora fokus på hållbarhet är inte bara ett löfte, det är grunden för vår verksamhet. Dina dagar kommer att fyllas med: Som en viktig medlem i vårt team kommer du inte bara agera rådgivare gällande våra produkter eller tjänster; du kommer att bygga långvariga relationer och vara länken mellan vårt företag och våra kunder. Uppgifter så som: - Att lyssna på kundens behov och skapa skräddarsydda förpackningslösningar. - Proaktivt söka nya möjligheter och utveckla befintliga affärsrelationer. - Förhandla med ett leende och säkra långsiktiga partnerskap. - Samarbeta med vårt fantastiska team för att nå gemensamma mål. - Budgetering & uppföljning. - Administrativ deltagande i projekt. Vem vi tror att du är Vem du är - är för oss A & O. Vi letar efter en passionerad och drivande individ med starka kommunikationsegenskaper. Önskade egenskaperna inkluderar: - Älskar att skapa relationer och bygga nätverk. - Har ett leende i rösten, entusiasm i ådrorna & är en god lyssnare. - Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning & älskar utmaningar! - Utmärkt förståelse för kundens behov & marknadstrender. - God problemlösningsförmåga & en positiv attityd. - Kan vara självständig men älskar att vara en del av ett prestigelöst team. - Förändring & utveckling är något du uppskattar & vill vara en del av. Meriterande erfarenhet: - Tidigare erfarenhet inom kundunika lösningar inom B2B. Vi erbjuder Vi utökar just nu vårt team med en till säljare som skall bli en viktig del av vår tillväxtresa. - 100% tjänst - Kontor i Göteborg - Tjänstebil Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 31 mars 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller på [email protected].

25 mars 2024
Sista ansökan:
6 april 2024
Säljare med C-körkort till Kosterfiskar’n

Nu söker vi en Säljare med C-körkort som vill jobba med kvalitetsprodukter, kända varumärken och som drivs av frihet under ansvar. Detta är en tjänst där du sköter dig själv på dagarna med fokus på att besöka livsmedelsbutiker där du skapar affärer och bygger goda relationer. Om oss Kosterfiskaren bildades 1995 av en grupp ledande entreprenörer inom seafood-branschen och har nu utvecklats till ett ledande företag inom de produktområden som vi arbetar med. Kosterfiskarens ”Handskalade räkor är ledande inom sitt segment. Inom Kosterfiskaren har vi arbetat med utveckling av produkter och koncept i mer än 25 år och har stor erfarenhet av svensk dagligvaruhandel. Vi vet att en hög servicegrad är viktig för såväl konsumenten som butiken och har därför alltid ambitionen att ha marknadens bästa logistik och servicenivå. Läs mer om oss på www.kosterfiskarn.se (http://www.kosterfiskarn.se) Om tjänsten Som säljare hos oss tar du ansvar för att leverera våra produkter, delikatesser från havet, till de livsmedelsbutiker du har ansvar för. Du utgår från vårt lager i Fristad på morgonen och åker sedan runt till de butiker du ansvarar för. Du är serviceinriktad och målfokuserad samt bygger relationer med våra kunder. Ditt fokus är att agera rådgivare kring sortiment/nyheter samt att hjälpa våra kunder att driva sin försäljning/lönsamhet och sälja produkter ur sin butik. Tjänsten är på heltid men vissa säsongsvariationer kan förekomma. Vem är du? Som säljare är du resultatorienterad och drivs av att skapa affärer. Med högt engagemang ser du till att bygga både förtroende och långsiktiga relationer. Då rollen innebär att du kör en av våra lastbilar mellan butikerna kräver rollen C-körkort. Erfarenhet från försäljning inom DVH är meriterande men inte ett krav. Börjar du hos oss så satsar vi på dig och ser till att du lär dig det du behöver kunna. Då du utgår från vårt lager i Fristad är lämplig bostadsort Borås med omnejd. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett fritt och ansvarsfullt arbete där du själv styr din egen dag. Samtidigt är du en del av ett sammansvetsat gäng som ställer upp och hjälper varandra. Vi har god sammanhållning och ser till att ha roligt på jobbet. Ansökan Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, senast 19 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta Nisse Magnusson på Mejl: [email protected]

18 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI

Vill du spela en central roll genom att säkerställa vår organisations tekniska effektivitet? Vill du jobba med ett av våra strategiska nyckelområden och starkt påverka vår resa framåt? Då kan detta vara en roll för dig! Som ett led i Polfärskts digitaliseringsresa erbjuder vi nu en ny tjänst på Polfärskt Bröds supportkontor och vår avdelning Affärsutveckling & IT. Vi söker en entusiastisk Arkitekt för Datalösningar & BI! Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se. Om rollen Data är ett av våra strategiska nyckelområden, vilket är under uppbyggnad. Du kommer ansvara för kartläggningen av vårt arkitekturlandskap med fokus på data, utveckla den strategiska planen samt vara med att implementera den. Ett av fokusområdena är att utveckla och tillhandahålla beslutsunderlag till vår organisation baserat på befintlig och ny teknik, med syfte att effektivisera och förenkla arbetet och säkerställa skalbar lösningsarkitektur, som är i linje med våra affärsmål. Arbetsområdena innefattar Power BI, Big data, lösningsarkitektur med fokus på olika mjukvara, molnlösningar och gradvis förflyttning från On-Prem till Cloud. Det innefattar också integrationer och API lösningar, informationsförsörjning och masterdata samt informationssäkerhet och framtida nya tjänster som tex AI. Du kommer jobba nära och samarbeta med många av funktionerna i bolaget för att förstå och identifiera behovet och krav på lösning. Du kommer att utvärdera lösningsförslag, utmana och se till att lämpliga teknologier, plattformar och lösningar tillämpas. I rollen som arkitekt för data är du även ansvarig för vår Power Bi. Du ansvarar för utveckling, upprätthållande av tjänsten, leveranser samt för support till organisationen. I denna roll kommer du ingå i ett affärsutvecklings- och IT team på supportkontoret hos Polfärskt Bröd. Vårt supportkontor är ett verksamhetsnära och serviceorienterat kompetenscenter som ska förenkla vardagen för våra tjugofyra Polfärsktbolag ute i landet. Tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har du till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer, med målet att generera en effektiv distribution och försäljning med hög lokal service. Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av Microsoft standardsystem samt egenutvecklade system. I Rollen som Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI kommer du arbeta med: - Leda projekt och säkerställa högsta kvalitet i BI/Analytics leveranser. - Tillhandahålla beslutsunderlag till organisationen idag och imorgon. - Ansvara för Power BI och dess utveckling och leverans i organisationen. - Vara med och utveckla vår nya system/data arkitektur samt vara med och implementera den tillsammans med vår organisation, specialister i vårt team och leverantörer. - Designa och implementera lösningar för dataanalys i linje med verksamhetens mål. - Översätta affärsbehov till innovativa tekniska lösningar samt förbereda för AI. - Samarbeta med andra specialister för att skapa framtidssäkra och effektiva lösningar. - Ansvara för våra, integrationer, dokumentation och säkerhet. Vi söker Som Arkitekt för Data och BI har du en imponerande kompetens och förmågan att hantera data och leverera affärsunderlag/insikter. Kvalifikationer - Du har en systemvetenskaplig utbildning eller liknande i kombination med erfarenhet av att ansvara för BI/Data/, gärna stora organisationer med komplexa miljöer. - Du har 5 år eller mer erfarenhet av att ha jobbat som Masterdata/Data som beslutsunderlag/Systemägare/IT chef och med projektledning av digitala tjänster. - Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling. - Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer. - Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som tex Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller liknande effektstyrning. - Erfarenhet av att jobba med och kravställa mot externa leverantörer. - God kunskap om projektledning och projektrapportering. - Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska. Det krävs att du har, eller snabbt kan skapa dig, mycket god kunskap om verksamhetens produkter, processer och flöden och hur de är kopplade till funktioner, applikationer och system. Kunskap om affären, kundens och verksamhetens behov samt hur de effektivt kan tillgodoses genom utveckling av processer och system är avgörande för rollen. Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Därför trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns. Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du är en teamplayer som har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans. Du älskar att hitta bättre lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användar/kundfokus. Det är ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en bred nyckelroll i ett bolag med en omsättning på drygt 3 miljarder där ditt arbete direkt har påverkan och bidrar till vår utveckling. Hos oss kommer du in i en varierad roll i en verksamhet med puls, där vi har många bollar i luften och där den ena dagen inte är den andra lik. Dessutom jo...

12 mars 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Säljare till Polfärskt Bröd i Umeå

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Relationsskapande Säljare Nu söker vi en Säljare med som drivs av frihet och ansvar. En tjänst där du får jobba med att bygga relationer, utveckla kunder och där du själv kan påverka dina förtjänstmöjligheter. Vill du jobba med starka varumärken och kvalitetsprodukter i ett företag som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig! Om tjänsten Som säljare hos oss tar du ansvar för att vi levererar rätt bröd, i rätt mängd, på rätt plats, i rätt tid, till de livsmedelsbutiker du har ansvar för. Du är serviceinriktad och målfokuserad samt bygger relationer med våra kunder. Du skapar förtroende och hjälper våra kunder att driva sin lönsamhet och sälja produkter ur sin butik. Du presenterar nyheter, ger förslag på lämpligt sortiment samt ansvarar för aktiviteter och kampanjer i butik. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är social och utåtriktad samtidigt som du är resultatorienterad med ambition att lyckas. I din vardag kommer du möta många människor ute i livsmedelsbutikerna. Att skapa kontakt och bygga relationer är något du trivs med. Det är meriterande om du har jobbat med försäljning och/eller i livsmedelsbutik tidigare. Då detta är en roll där du kör en av våra brödbilar krävs B-körkort. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett spännande jobb med stort ansvar i ett företag som utvecklas och satsar! Hos oss får du möjlighet att påverka, driva och göra skillnad. Dessutom kommer du in i ett sammanhang med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som har roligt tillsammans! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast fredag 29 mars 2024. Vid eventuella frågor kontakta företagare Jonas Reyes Forsberg tel. 070-300 15 90 eller [email protected]. Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).

11 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
IT-ansvarig till Salico

Om oss Salico AB förser hela den skandinaviska marknaden - både inom retail, foodservice och industri med färska skurna grönsaker, frukter och måltidslösningar. Vi producerar koncept och produkter under våra egna varumärken Daily Greens, Green deli och SallaCarte samt EMV-produktion för andra livsmedelsföretag och restaurangkunder. Salico har idag ca 200 anställda och en omsättning på över 700 msek. Salico tillhör koncernen Greenfood, som är en av norra Europas ledande aktörer inom hälsosam mat. Koncernen har växt kraftigt de senaste åren och upplever en fortsatt ökad efterfrågan när allt fler väljer en mer växtbaserad livsstil med grönt som bas. För att befästa och stärka Greenfoods ledande position, och för att skapa ett ännu bättre kunderbjudande, har nu koncernen flyttat till en ny toppmodern livsmedelsanläggning i Helsingborg. Om rollen Vi söker nu en IT ansvarig som kan axla ansvaret att ta bolaget vidare framåt ur ett IT perspektiv. Vi vet att IT är en viktig pusselbit för att vi skall lyckas driva en effektiv verksamhet med en bra lönsamhet. Vi söker dig som vill arbeta brett med olika IT-frågor, både operativt och strategiskt. Du är kommunikativ, serviceorienterad och brinner för att utveckla processer och driva effektiviseringsarbete inom IT-området. Inom Greenfood koncernen finns en central IT organisation som du kommer att samarbeta med. I fastigheten vi sitter har även vårt systerbolag, Greenfood Freshproduce sin verksamhet och vi delar på ansvaret för infrastrukturen och vissa gemensamma funktioner. Vi är nyfikna på AI och hur det kan hjälpa oss framåt och det vill vi att du också är. Vi vill att du har förmågan att sätta ut en riktning och planera samt genomföra utveckling av hela vår IT miljö. Dina arbetsuppgifter I rollen som IT-ansvarig ansvarar du för Salicos IT-miljö och att vår interna IT-infrastruktur fungerar effektivt i den dagliga verksamheten. Du fungerar även som ett stöd vid upphandlingar och installationsprojekt. Vår IT-support och drift är outsourcat, men du har ansvaret för uppföljning, prioritering, eskalering mm. Det är en bred roll som både innebär att ta del i drift, support och effektiviseringsarbete, men också att vara drivande i strategi och IT-struktur. I rollen ingår bland andra arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom; - Ansvar för den lokala supporten och driften av servrar, domäner, accesspunkter för wifi samt att datorer, skrivare, telefoni, videokonferensutrustning etc fungerar. - Löpande effektiviseringsarbete vad gäller systemstöd, digitalisering och IT-processer - Vara Salicos huvudkontakt och beställare gentemot leverantörer av IT-tjänster/-produkter - Vi önskar att du har arbetat med och har kompetens inom Azure AD (Entra) och Intune - Vara en del i förbättringsarbetet av utvecklingsprocesserna som rör IT-området för att effektivisera arbetssätt och processer - Delaktig i framtagandet av budget och prognoser för IT-området - Vara Salicos kontakt och representant i koncernens gemensamma IT arbete. Vem söker vi? Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom IT-support, IT-system och IT-administration. Vi ser också gärna att du har arbetat inom dessa områden i några år och har byggt upp en djup förståelse för dem. Du bör ha ett stort intresse för IT och utmanas av att ständigt lära dig nytt. Som person tror vi att du är ansvarstagande och strukturerad som gärna pendlar mellan hands-on arbete och strategiska frågor. Att vara mitt i verksamheten och att stötta, utbilda och informera människor är något du trivs med. Du är ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningssätt. Att hantera förändringar och driva utveckling är något som inspirerar dig. Det är meriterande om du har erfarenhet från IT arbete i producerande företag. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller [email protected].

8 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Redovisningsassistent i Trainee-liknande upplägg till Polfärskt Bröd

Har du siktet inställt på att lära dig mycket, avancera i yrkeslivet och därmed söker en Trainee-liknande tjänst? Vill du komma in i ett energifyllt tillväxtbolag som omsätter drygt 3 miljarder där du får starta din karriär i en roll där du kan utveckla och utvecklas? Vill du jobba i ett branschledande DVH-bolag med starka varumärken och kvalitetsprodukter, där du ingår i ett gott team? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänsten Vi söker en person som vill börja sin karriär på en ekonomiavdelning. För rätt person så börjar du de inledande åren som ekonomiassistent med fokus på kund- och leverantörsreskontra, betalningar, bankavstämningar men även behjälplig vid månads- och årsbokslut. I takt med att du blir varm i kläderna ser vi att du är med och utvecklar företaget tillsammans med oss. Tanken med denna tjänst är ett Trainee-liknande upplägg på vår inhouse redovisningsbyrå. Med vår gemensamma storlek och vilja att utvecklas så ser vi att, du med rätt driv, på sikt avancerar inom bolaget. Du kommer ingå i ett team av femton anställda på Polfärskt Supportkontor (PF Shared Service Center), som sköter ekonomi och lön åt 27 bolag i gruppen. I dagsläget omsätter bolagen tillsammans nästan 3,2 miljarder kronor. Polfärskt är inne i en expansiv fas med fokus på utveckling och nya arbetssätt och vi söker ny medarbetare till teamet. Tjänsten är på heltid och du rapporterar direkt till CFO. Du ingår i ett starkt team där vi jobbar tillsammans för att utveckla avdelningen. Vi söker Du har en examen i ekonomi. Det viktigaste är dock din personlighet. I denna process lägger vi stor energi på dig och dina styrkor. Vi ser att du är: Trygg i dig själv, har stort driv, vilja att utveckla och utvecklas, är en lagspelare och är sympatisk. Om du är systemintresserad så ser vi det som ett stort plus. Med din energi och vilja ser vi att du växer in i företaget och växer med ansvar. Vi erbjuder Hos Polfärskt Bröd får du möjlighet att arbeta i en platt organisation som växer och satsar framåt! Polfärskt är känt för sin kultur och entreprenörsanda där de anställda uppmanas till initiativ och att ta plats. Alltid med fokus på gemenskap där man tar hand om och hjälper varandra. Dessutom kommer du in i ett bolag med kända varumärken och kvalitetsprodukter! Ansök Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 april 2023. Vid eventuella frågor kontakta Martina Nordberg på Recruit Partner [email protected] alt 073-624 77 24. Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3,2 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se).

8 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Product Manager till Haugen-Gruppen

Är du en kommersiell Product Manager som drivs av att utveckla sortiment och identifiera möjliga produktnyheter? Vi söker dig som vill arbeta insiktsbaserat och driva en attraktiv produktportfölj och arbeta operativt med lanseringar. Detta är en instegsroll med möjligheter att utvecklas inom företaget. Haugen-Gruppens vision är att bli Sveriges bästa distributör. Samarbetet sker med starka varumärken och attraktiva produkter för morgondagens kunder och konsument. Haugen-Gruppen genomgick i slutet på 2020 en transformation och förstärkte sitt team med medarbetare som med vilja och mod skapar spännande erbjudanden för framtidens FMCG-marknad. De produkter som efterfrågas idag ser annorlunda ut imorgon och Haugen-Gruppens vision är att alltid ligga i framkant på marknadstrender genom att vara den naturliga partnern för varumärkesägare och kunder. Hos Haugen-Gruppen får du en unik möjlighet att vara med och bygga en banbrytande kultur, präglat av entreprenörskap, snabbhet, flexibilitet och ansvar där syftet är att bygga en organisation som ombesörjer framtidens behov. Om rollen som Product Manager Ditt uppdrag är att, i tätt samarbete med Marketing Manager, driva framförallt kunskapen inom produkt, sortiment och kategoriutveckling med fokus på att säkerställa rätt typ av produktportföljer och sortiment nu och i framtiden. Du ansvarar för att driva tillväxt av både existerande sortiment och för att säkerställa nylanseringar på ett insiktsfullt och inspirerande sätt som bidrar till ökad lönsamhet. Vi ser att du har hög integritet, både internt och externt och är duktig på att bygga goda relationer och leda arbetet framåt. Du blir en del av ett dynamiskt team i en snabbfotad organisation, vilken förutsätter att du är flexibel, prestigelös och har en positiv inställning och ser möjligheter! Vidare är du en god ambassadör för Haugen-Gruppen och utvecklar aktivt erbjudandet till varumärkesägare och kund. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Haugen-Gruppens nya lokaler i Järva Krog. Du rapporterar till Marketing Manager inom dina produktkategorier och är en viktig del av marknadsgruppen. Arbetsuppgifter - Ansvarar för dina kategoriers totala produktportfölj, från idé till lansering genom innovation och taktisk kommunikation. - Ansvara för insights och analys till grund för business case samt löpande uppföljning och analys av kampanjer och lanseringar - Utveckla produkt och kategorikoncept för identifierade målgrupper samt optimering av befintligt sortiment Ansvarsområden - Delaktig i att utveckla portfölj- och sortimentstrategin - Optimering av befintligt sortiment - Identifiera nya möjligheter på marknaden genom marknadsanalys och effektiv bearbetning av dessa potentiella områden för att skapa fördjupad förståelse - Kundcentrerat arbetssätt med försäljningsdrivande aktiviteter i fokus - Delaktig i att driva NPD-utveckling och effektiva processer för Haugen-Gruppens egna varumärken Kvalifikationer - Akademisk utbildning, minst kandidatexamen är ett krav - 1-3 års relevant erfarenhet inom FMCG - Förståelse för portfolio management och hur man skapar en effektiv portfölj - Erfarenhet av affärsanalys, kritiska frågeställningar och genomgående förståelse för hur man tar fram och analyserar olika typer av data - God PC-vana samt goda kunskaper i Office, framförallt Excel och Power Point - Nielsen och POS datakunskap och effektiv användning i analys och drivandet av insiktsarbete - Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift - Erfarenhet av distributörssamarbeten är meriterande, likväl att driva långsiktiga och framgångsrika projekt, ex. inom ECR - Tidigare erfarenhet av att jobba kommersiellt med uppdragsgivare (Principaler) är meriterande Viktiga personliga egenskaper - Stark analytisk förmåga och kommersiellt tankesätt med god affärsförståelse - Insiktsbaserad utifrån ”consumer- och shopper” perspektiv - Handlingskraftig, flexibel och prestigelös - Duktig projektledare - Arbetar proaktivt och självständigt - Lösningsorienterad - Strukturerad i sitt arbete och har god förmåga att prioritera - Relationsbyggare som har lätt för att skapa nya kontaktytor och samarbeta med olika funktioner - Passionerat intresse för mat & dryck Välkommen med din ansökan! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast dock senast 20 mars 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på Recruit Partner på 073-624 77 24 eller [email protected] Mer om Haugen-Gruppen Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 75 medarbetare. Haugen-Gruppens svenska huvudkontor finns i Stockholm, med logistik och lager Norrköping för en effektiv distributionslösning. VDn är på plats sedan början av 2020 och bolagets ambition är att vara en toppspelare i prioriterade kategorier. Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Gemenskap. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott så erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad! Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge, Danmark och Finland med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Vi strävar efter marknadsledarskap i samtliga kategorier vi är verksamma inom. Den huvudsakliga verksamheten består i att marknadsföra och sälja internationella livsmedel på den svenska dagligvarumarknaden. Bearbetning sker med våra två rikstäckande säljkårer. Försäljning sker främst via ICA, Coop, Axfood och Bergendahl samt via de olika restauranggrossisterna. Företaget är i dag distributör för i huvudsak följande varumärken: Twinings te, Caj P. grillprodukter, Green Giant majs, Old el Paso Tacoprodukter, Blue Dragon asiatiska produkter, Patak's indiska produkter, Green Choice ekologiska sortiment tex Jordnötssmör, Breton smörgåskex, Go-Tan indonesiska produkter, Paradiso konserver och delikatesser, Lucullus sambal oelek och thai chili sås, Canderel sötningsmedel, Ryvita knäckebröd, Törsleff's...

5 mars 2024
Sista ansökan:
30 mars 2024