Capega AB jobb

Lediga jobb hos Capega AB

Ekonomiassistent/Redovisningsassistent till växande koncern
Capega AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du i början av din karriär inom ekonomi och redo för nästa steg? Har du erfarenhet av löpande redovisning eller arbete inom leverantörs- och kundreskontra? Då kan detta vara din chans att ta plats i ett professionellt och engagerat team – hos en stor koncern med huvudkontor i Solna. Om konsultuppdraget Vi söker nu en ekonomiassistent/redovisningsassistent för ett sex månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. Du kommer att spela en viktig roll i att stötta ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet, med fokus på redovisning, reskontra och diverse ekonomirelaterade uppgifter. Du arbetar nära både AP/AR-ansvarig och redovisningsansvarig och får möjlighet att växa i en miljö som präglas av samarbete, högt engagemang och en prestigelös kultur. Arbetsbeskrivning Löpande bokföring och avstämningar Fakturering och hantering av kund- och leverantörsreskontra Ad-hoc-uppgifter kopplade till ekonomiavdelningen Kompetenskrav & erfarenhet Van vid att arbeta med redovisning eller reskontra Självständig, initiativtagande och lösningsorienterad En lagspelare som trivs i en dynamisk miljö Nyfiken på system och gillar att jobba strukturerat Fakta om uppdraget: Plats: Solna Omfattning: Heltid, konsultuppdrag via Capega i 6 månader – med chans till förlängning Start: Omgående eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!  Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Backofficemedarbetare till Kapitalförvaltning
Capega AB
Backofficepersonal m.fl.

Till vår kund i Stockholm som är kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå söker vi efter dig som vill arbeta på en Backofficeavdelning. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av värdepapper, avstämning av värdepappersinnehav och bankkonto samt hantering av bolagshändelser. Det är en bred roll där du får en möjlighet att utvecklas inom finansbranschen då bolaget handlar med en stor bredd av instrument/värdepappersslag. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta på bolagets backofficeavdelning tillsammans med några kollegor. Rollen är av administrativ karaktär och du kommer få mycket god kännedom kring hur en kapitalförvaltning fungerar samt de olika moment som genomförs. Exempel på dagliga arbetsuppgifter är: Kontroll och registrering av prisdata och instrumentdata Avstämning av konton Värdering samt prissättning av portföljer Andelsadministration Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig med relevant examen från universitet eller högskola, gärna med inriktning finans eller redovisning. För att lyckas i rollen bör du ha ett intresse för finans samt vara noggrann och analytisk. Det har sedan tidigare har erfarenhet av bank eller uppdrag inom backoffice. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetar obehindrat i Excel. Har du arbetat i SimCorp Dimension är det mycket meriterande. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Längd på uppdrag Uppdraget startar omgående och pågår initialt fram tills årsskiftet. För rätt person finns möjlighet till fast anställning efter konsultperioden hos kunden. Kontakt och Ansökan Om du är intresserad av rollen, tveka inte att ansöka per omgående då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Magnus Holmqvist på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och erbjuder en möjlighet att arbeta på en av Stockholms häftigaste kapitalförvaltningar! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

29 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Handläggare inom Liv & Pension till Försäkringsbolag
Capega AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Handläggare inom Liv & Pension sökes! Vill du arbeta med administration och handläggning inom Liv & Pension? Nu har du chansen att bli en del av ett sammansvetsat team hos vår kund som är ett av de större Försäkringsbolagen i Stockholm. Vi söker en noggrann och serviceinriktad handläggare för ett spännande konsultuppdrag med start snarast. Om rollen: I denna roll kommer du att arbeta med löpande administrativ handläggning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: *Anslutning och avslut av arbetsgivare som tecknar eller avslutar kollektivavtal. *Hantering av inkommande mejl i gruppmejllådor. *Utförande av adressändringar. *Bemanning av telefonslinga. Du kommer att ingå i ett team med tre kollegor och arbeta på kundens kontor i Stockholm. Vi söker dig som har: *Relevant utbildning för rollen och en grundläggande förståelse för arbetsuppgifterna. *Någon års erfarenhet av liknande arbete, gärna som konsult. *Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. *Förmåga att arbeta självständigt men med arbetsledning vid behov. Omfattning & villkor *Omfattning: 100 % *Start: Omgående *Slutdatum: 2025-12-31 med möjlighet till förlängning *Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas inom kort, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ansökan & Kontakt: Vid frågor om tjänsten vv kontakta rekryteringskonsult Elin Eklöf på [email protected] alt. på 076-100 12 24 Varmt välkommen med din ansökan Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

30 dagar sedan
Sista ansökan:
13 september 2025
Business Controller till storbank
Capega AB
Controller

Business Controller till storbank Vill du arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö där du får möjlighet att utvecklas som Business Controller? Vår kund som är en storbank i Solna söker nu en driven och analytisk Business Controller som vill vara en del av ett engagerat team. Arbetsbeskrivning Som Business Controller kommer du att fokusera mestadels på kostnadskontrollen och vara en viktig länk mellan affärsutveckling och redovisning. Du arbetar nära redovisningsteamet och använder dina ekonomiska kunskaper för att stötta beslutsfattande och ge värdefulla insikter. Teamet består av 10 controllers med varierande erfarenhet och bakgrund – 8 i Sverige, 2 i Norge och 1 i Danmark. Här möts kompetens och engagemang i en miljö som präglas av samarbete och ständig utveckling. Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig som är tillgänglig och öppen för att arbeta som konsult samtidigt som du är en självgående och lösningsorienterad person med ett starkt driv. Du trivs i en analytisk roll där du får möjligheten att arbeta strukturerat och noggrant. Samtidigt värdesätter vi din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska. 4–8 års erfarenhet som Business Controller eller liknande roll Goda kunskaper i Excel och PowerPoint Grundläggande förståelse för redovisning Stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt En serviceinriktad attityd och god samarbetsförmåga Flytande språkkunskaper i svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av verktyg som Mercur, Agresso och Tableau Tidigare arbete inom business controlling och/eller kundnära verksamhet Hos banken får du möjlighet att växa i din yrkesroll och utvecklas i en stöttande och framåtsträvande miljö. Banken tror på en flexibel arbetsplats där du kombinerar tre dagar på kontoret med två dagar på distans. Startdatum: Omgående Slutdatum: 30 juni 2025 med möjlighet till förlängning Omfattning: 100 % Plats: Stockholm (med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan) Kandidater presenteras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

41 dagar sedan
Sista ansökan:
2 september 2025
Junior Riskanalyskoordinator till Bank i Stockholm
Capega AB
IT-säkerhetsspecialister

Junior Riskanalyskoordinator till Bank i Stockholm Vår kund som är en av storbankerna söker nu en engagerad och noggrann Junior Riskanalyskoordinator för ett spännande uppdrag i Stockholm. Du kommer att arbeta operativt med bankens process för Information Security Risk Assessment och vara en viktig del av teamet som hanterar riskanalyser för system och granskar leverantörer utifrån informationssäkerhetsperspektiv. I rollen ingår även administrativ hantering kopplad till dessa processer. Arbetet sker med hjälp av etablerade modeller, verktyg och processer. Dina arbetsuppgifter Utföra riskanalyser inom informationssäkerhet Granska leverantörer ur ett informationssäkerhetsperspektiv Administrativ hantering kring riskanalyser och leverantörsgranskningar Använda etablerade modeller och verktyg för riskbedömning Kompetenskrav Utbildning inom relevant område 1–3 års erfarenhet som konsult inom informationssäkerhet eller liknande Erfarenhet av att genomföra riskanalyser och leverantörsgranskningar utifrån informationssäkerhet Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Förmåga att arbeta självständigt med definierade arbetsuppgifter, men samtidigt ha behov av viss vägledning Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, analytisk och ansvarstagande. Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra samt ett öga för detaljer. Omfattning: 100 % Placeringsort: Stockholm Uppdragsperiod: 1 april 2025 – 31 december 2026 Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande. Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

43 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Redovisningskonsult på deltid till Fastighetsbolag
Capega AB
Redovisningsekonomer

Är du redovisningskonsult med ett par års arbetslivserfarenhet? Är du intresserad av att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter på deltid i en utvecklande miljö på ett fastighetsbolag? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så kanske du är rätt kandidat för detta konsultuppdrag? Om kunden Fastighetsbolaget beläget i centrala Stockholm förvaltar och utvecklar social infrastruktur. Bolagets hyresgäster finns främst inom kategorierna rättsväsende, högre utbildning och sjukvård. Bolaget präglas av en entreprenöriell anda med starkt fokus på tillväxt, hållbarhet och innovation. Totalt arbetar drygt 50 medarbetare i koncernen. Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult ingår du i ett team om fem kollegor samt ekonomichefen. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för ett antal större och mindre bolag inom koncernen. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta avstämningar & löpande bokföring. Har du en strategisk höjd är det positivt, men det viktigaste är en prestigelöshet då ditt uppdrag består i att stötta koncernredovisningsekonomen och övriga bolagsekonomer med allehanda olika uppgifter. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna uppstår ad hoc frågor och projekt som du och dina kollegor är involverade i. Din profil Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Du har några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men det är viktigare att du är en ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta mot satta deadlines. För att trivas i rollen och företaget är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, förstår vikten av service samt uppskattar att arbeta i ett kreativ och entreprenöriellt företag där affärsmässighet och en trevlig arbetsmiljö står i fokus. Kontakt & Ansökan Låter detta som ett intressant och passande konsultuppdrag, ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert på [email protected] eller 070-752 48 16. Välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

43 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonom till Treasury Backoffice
Capega AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker en Back-Office & Payments Accountant för ett konsultuppdrag som ska påbörjas inom kort och pågå i sex månader, med stor chans till förlängning. Du kommer att arbeta på bolagets Treasury operations och i rollen kommer du främst att arbeta med finansiella betalningar och leverantörsfakturor inom cash management-lösningar, interna banker, cash pool-strukturer och likviditetshantering. Om kunden Vår kund är en internationell koncern med kontor i Stockholm. Treasuryavdelningen hanterar koncernens finansiella strategier, likviditetshantering, finansiering och riskhantering samt stöttar ett flertal dotterbolag i olika länder. Arbetsbeskrivning I rollen kommer du att hantera både utgående och inkommande leverantörsrelaterade betalningar inom den interna banklösningen för majoriteten av koncernens dotterbolag. Du ansvarar för likviditetshantering genom att säkerställa att kassaflöden hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt. Vidare innebär arbetet att hantera treasury-processer som valuta-, finansierings- och skuldförvaltning samt kapitalhantering, garantier och limitövervakning. Du kommer även att utföra dagliga avstämningar, granska bankutdrag och genomföra avstämningar av finansiella instrument, likviditetshantering och internbank. En viktig del av rollen är att säkerställa att interna kontrollrutiner följs korrekt och att periodavslutsaktiviteter genomförs enligt plan. Detta inkluderar att alla betalningstransaktioner bokförs i rätt period samt att ge affärsstöd inom området cash management. Kompetenskrav & erfarenhet Vi tror att du är en självgående och positiv person som gillar att arbeta i en bred roll där du får kombinera operativa uppgifter med utvecklingsarbete. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och tror att en lämplig bakgrund för rollen kan vara: Några års erfarenhet av betalflöden inom treasury eller bank. Intresse för cash management-lösningar och likviditetsstyrning. Akademisk examen inom finans eller ekonomi. Flytande engelska i både tal och skrift. Längd på uppdrag Konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom kort och pågå som minst i sex månader. Ansökan & Kontakt Låter rollen intressant, tveka inte att ansöka per omgående då rollen är tilltänkt att påbörjas snarast. Är du tillgänglig för ny tjänst först inom 1 månad är också det aktuellt i detta avseende. Har du frågor om tjänsten får du gärna höra av dig till: Åsa Ollert på Capega, 070-752 48 16 alt [email protected]. Varmt välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

43 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sommarjobb på Treasury Backoffice i Stockholm
Capega AB
Backofficepersonal m.fl.

Treasury Backoffice till stort internationellt bolag Vi söker efter dig som vill arbeta med Treasury-backoffice under sommaren 2025 i centrala Stockholm. Konsultuppdraget är tilltänkt att starta i maj och sträcker sig till augusti när ordinarie personal är på semester. Bolagets Treasury-backoffice består idag av fem personer som samarbetar tätt tillsammans med FO. Totalt sett består Group Treasury av ca. 25 personer. Bolaget sitter i fina lokaler mycket centralt i Stockholm city. Avdelningen fungerar som koncernens internbank främst avseende valutasäkringar. Instrumenten som handlas är främst stats- och bostadsobligationer, ränteterminer och valutaterminer. Arbetsbeskrivning • kontrollera och godkänna affärer som görs av FO • räntefixing • administration av värdepappersdepå • avstämning av resultat- och balanskonton mot olika system • avstämning av centralbankkonton i cash pool • utföra och godkänna betalningar samt arbeta med netting Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola gärna med inriktning mot ekonomi och finans. Vi ser att du har erfarenhet från bank eller fondbolag med inriktning mot värdepapper sedan tidigare och att du har ett stort intresse för marknaden. Vidare ser vi att du har ett stort systemintresse samt har god erfarenhet av Excel. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från arbete på en treasuryfunktion är det mycket meriterande. Vi ser gärna att du som person alltid strävar efter att leverera en hög kvalitet och har en vilja att utvecklas i din roll. Du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Du arbetar bra självständigt men drivs också av att samarbeta med dina övriga kollegor på Treasury. Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Magnus Holmqvist på [email protected] 0762-77 43 94. Vi ser fram emot din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

46 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Redovisningschef till Mestergruppen
Capega AB
Ekonomi- och finanschefer

Mestergruppen Sverige är en sammanslutning av fria företagare i samverkan som innefattar kedjorna XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes, Colorama samt Mal Proff Sverige. Om Mestergruppen Sammantaget är Mestergruppen marknadsledande inom byggmaterialhandeln i Sverige med ca 285 butiker över hela landet och tillsammans med ca 185 butiker inom färgfackhandeln har de ett av Sveriges största butiksnät. Mestergruppen Sverige är ett servicekontor med ca 90 medarbetare som har sitt kontor i Solna Strand (Solna Gate) med nära till kommunikationer. Företaget har även ett kontor i Helsingborg med fokus på varuförsörjning. Vi är en del av Mestergruppen koncernen som har sitt huvudsäte i Oslo. Som stödfunktion har Mestergruppen ett viktigt uppdrag att tillhandahålla relevanta produkter och tjänster till sina medlemmar/delägare i deras kedjor, för att de i sin tur ska vara lönsamma och framgångsrika. Mestergruppen är en värderingsstyrd organisation som har en värdegrund som värnar pålitlighet, effektivitet, uppfinningsrikedom samt lagspel. Läs mer om hur det är att arbeta på Mestergruppen: https://mestergruppen.se/om-mestergruppen/karriaer/ Arbetsbeskrivning Är du en erfaren och engagerad redovisningschef som söker en ny utmaning? Hos oss på Mestergruppen får du möjlighet att spela en central roll i vårt ekonomiteam och bidra till företagets framgång och tillväxt. Som redovisningschef på Mestergruppen kommer du att leda och utveckla vårt redovisningsteam på sju personer. Du kommer att vara övergripande ansvarig för redovisningen och säkerställa att finansiella processer och rapportering följer högsta standard. Du rapporterar till CFO. En viktig del av ditt arbete kommer vara att fördela arbetsuppgifter inom teamet på ett effektivt sätt, samtidigt som du ser till att alla trivs och mår bra. Med ett kompetent och engagerat team är det viktigt att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig stöttade och kan fortsätta utvecklas och ge sitt bästa. Dina ansvarsområden I rollen som redovisningschef kommer du att leda och utveckla redovisningsteamet samtidigt som du säkerställer ett effektivt samarbete inom ekonomifunktionen. Du ansvarar för att redovisningen och rapporteringen till både ledning och externa intressenter är korrekt och effektiv, och att alla processer följer gällande lagar, regler och företagets policy. Du kommer även att delta aktivt i budgetering, prognostisering och ekonomisk planering samt ge stöd vid interna och externa revisioner. En viktig del av arbetet är även att bidra till utvecklingen av interna rutiner och processer för att säkerställa kontinuerlig förbättring. Vi söker dig som Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av redovisning, gärna i en ledande roll. Är noggrann, strukturerad och har god analytisk förmåga. Har erfarenhet av att leda och coacha team och arbetar bra med att skapa engagemang och samarbeta över avdelningar. Har ett starkt intresse för att utveckla och förbättra ekonomiska processer. Talar och skriver svenska flytande, och har goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder Hos Mestergruppen får du en spännande och utvecklande roll i ett framgångsrikt och växande företag med en arbetsmiljö präglad av högt tempo och engagerade kollegor. Som en viktig del av vår ekonomifunktion får du chans att bidra till såväl den dagliga driften som företagets långsiktiga strategi. Ansökan och Kontakt I denna rekrytering samarbetar Mestergruppen med Capega och rekryteringskonsult Åsa Ollert och Magnus Holmqvist. Sista ansökningsdag är 14 mars, men ansök gärna redan nu vid intresse, då kandidater presenteras löpande till Mestergruppen. Vid frågor, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på 070-752 48 16. Varmt välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

61 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Ekonom med erfarenhet av Pyramid
Capega AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonom med erfarenhet av Pyramid sökes för konsultuppdrag Är du redovisningsekonom, redovisningskonsult eller ekonomiassistent och har arbetat i Pyramid Business Studio? Är du dessutom tillgänglig inom kort för ett 4-månaders konsultuppdrag hos en större koncern i Solna, med möjlighet till förlängning? Då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Vem söker vi? Vi söker efter en ekonomikunnig person som kan stödja och stärka ekonomiteamet i deras arbete med Pyramid. Du kommer att arbeta i en professionell men lättsam miljö, där samarbete och engagemang värderas högt. Teamet består av kunniga och hjälpsamma kollegor, och du får en central roll i att säkerställa effektiva ekonomiprocesser. I teamet finns redan en person med gedigen erfarenhet av Pyramid, men vi behöver dig som kan stötta och bidra med din kompetens inom redovisning från ax till limpa eller andra områden inom ekonomisegmentet. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Löpande bokföring och avstämningar Fakturering och reskontrahantering Stöd i affärssystemet Pyramid Vem är du? Har erfarenhet av redovisning, bokföring eller annan ekonomiadministration Har tidigare arbetat i Pyramid Business Studio Är en lagspelare men också självständig och initiativtagande Trivs i en positiv och dynamisk arbetsmiljö Övrig information: Placering: Solna Omfattning: 4 månader, med möjlighet till förlängning Start: Omgående eller enligt överenskommelse Låter detta som något för dig?Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din Ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

80 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025