Är du redovisningskonsult med ett par års arbetslivserfarenhet? Är du intresserad av att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter på deltid i en utvecklande miljö på ett fastighetsbolag? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så kanske du är rätt kandidat för detta konsultuppdrag? Om kunden Fastighetsbolaget beläget i centrala Stockholm förvaltar och utvecklar social infrastruktur. Bolagets hyresgäster finns främst inom kategorierna rättsväsende, högre utbildning och sjukvård. Bolaget präglas av en entreprenöriell anda med starkt fokus på tillväxt, hållbarhet och innovation. Totalt arbetar drygt 50 medarbetare i koncernen. Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult ingår du i ett team om fem kollegor samt ekonomichefen. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för ett antal större och mindre bolag inom koncernen. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta avstämningar & löpande bokföring. Har du en strategisk höjd är det positivt, men det viktigaste är en prestigelöshet då ditt uppdrag består i att stötta koncernredovisningsekonomen och övriga bolagsekonomer med allehanda olika uppgifter. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna uppstår ad hoc frågor och projekt som du och dina kollegor är involverade i. Din profil Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Du har några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men det är viktigare att du är en ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta mot satta deadlines. För att trivas i rollen och företaget är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, förstår vikten av service samt uppskattar att arbeta i ett kreativ och entreprenöriellt företag där affärsmässighet och en trevlig arbetsmiljö står i fokus. Kontakt & Ansökan Låter detta som ett intressant och passande konsultuppdrag, ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert på [email protected] eller 070-752 48 16. Välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Vi söker en Back-Office & Payments Accountant för ett konsultuppdrag som ska påbörjas inom kort och pågå i sex månader, med stor chans till förlängning. Du kommer att arbeta på bolagets Treasury operations och i rollen kommer du främst att arbeta med finansiella betalningar och leverantörsfakturor inom cash management-lösningar, interna banker, cash pool-strukturer och likviditetshantering. Om kunden Vår kund är en internationell koncern med kontor i Stockholm. Treasuryavdelningen hanterar koncernens finansiella strategier, likviditetshantering, finansiering och riskhantering samt stöttar ett flertal dotterbolag i olika länder. Arbetsbeskrivning I rollen kommer du att hantera både utgående och inkommande leverantörsrelaterade betalningar inom den interna banklösningen för majoriteten av koncernens dotterbolag. Du ansvarar för likviditetshantering genom att säkerställa att kassaflöden hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt. Vidare innebär arbetet att hantera treasury-processer som valuta-, finansierings- och skuldförvaltning samt kapitalhantering, garantier och limitövervakning. Du kommer även att utföra dagliga avstämningar, granska bankutdrag och genomföra avstämningar av finansiella instrument, likviditetshantering och internbank. En viktig del av rollen är att säkerställa att interna kontrollrutiner följs korrekt och att periodavslutsaktiviteter genomförs enligt plan. Detta inkluderar att alla betalningstransaktioner bokförs i rätt period samt att ge affärsstöd inom området cash management. Kompetenskrav & erfarenhet Vi tror att du är en självgående och positiv person som gillar att arbeta i en bred roll där du får kombinera operativa uppgifter med utvecklingsarbete. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och tror att en lämplig bakgrund för rollen kan vara: Några års erfarenhet av betalflöden inom treasury eller bank. Intresse för cash management-lösningar och likviditetsstyrning. Akademisk examen inom finans eller ekonomi. Flytande engelska i både tal och skrift. Längd på uppdrag Konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom kort och pågå som minst i sex månader. Ansökan & Kontakt Låter rollen intressant, tveka inte att ansöka per omgående då rollen är tilltänkt att påbörjas snarast. Är du tillgänglig för ny tjänst först inom 1 månad är också det aktuellt i detta avseende. Har du frågor om tjänsten får du gärna höra av dig till: Åsa Ollert på Capega, 070-752 48 16 alt [email protected]. Varmt välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Treasury Backoffice till stort internationellt bolag Vi söker efter dig som vill arbeta med Treasury-backoffice under sommaren 2025 i centrala Stockholm. Konsultuppdraget är tilltänkt att starta i maj och sträcker sig till augusti när ordinarie personal är på semester. Bolagets Treasury-backoffice består idag av fem personer som samarbetar tätt tillsammans med FO. Totalt sett består Group Treasury av ca. 25 personer. Bolaget sitter i fina lokaler mycket centralt i Stockholm city. Avdelningen fungerar som koncernens internbank främst avseende valutasäkringar. Instrumenten som handlas är främst stats- och bostadsobligationer, ränteterminer och valutaterminer. Arbetsbeskrivning • kontrollera och godkänna affärer som görs av FO • räntefixing • administration av värdepappersdepå • avstämning av resultat- och balanskonton mot olika system • avstämning av centralbankkonton i cash pool • utföra och godkänna betalningar samt arbeta med netting Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola gärna med inriktning mot ekonomi och finans. Vi ser att du har erfarenhet från bank eller fondbolag med inriktning mot värdepapper sedan tidigare och att du har ett stort intresse för marknaden. Vidare ser vi att du har ett stort systemintresse samt har god erfarenhet av Excel. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från arbete på en treasuryfunktion är det mycket meriterande. Vi ser gärna att du som person alltid strävar efter att leverera en hög kvalitet och har en vilja att utvecklas i din roll. Du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Du arbetar bra självständigt men drivs också av att samarbeta med dina övriga kollegor på Treasury. Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig eller någon annan du känner i ditt nätverk, tveka inte att kontakta Magnus Holmqvist på [email protected] 0762-77 43 94. Vi ser fram emot din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Mestergruppen Sverige är en sammanslutning av fria företagare i samverkan som innefattar kedjorna XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes, Colorama samt Mal Proff Sverige. Om Mestergruppen Sammantaget är Mestergruppen marknadsledande inom byggmaterialhandeln i Sverige med ca 285 butiker över hela landet och tillsammans med ca 185 butiker inom färgfackhandeln har de ett av Sveriges största butiksnät. Mestergruppen Sverige är ett servicekontor med ca 90 medarbetare som har sitt kontor i Solna Strand (Solna Gate) med nära till kommunikationer. Företaget har även ett kontor i Helsingborg med fokus på varuförsörjning. Vi är en del av Mestergruppen koncernen som har sitt huvudsäte i Oslo. Som stödfunktion har Mestergruppen ett viktigt uppdrag att tillhandahålla relevanta produkter och tjänster till sina medlemmar/delägare i deras kedjor, för att de i sin tur ska vara lönsamma och framgångsrika. Mestergruppen är en värderingsstyrd organisation som har en värdegrund som värnar pålitlighet, effektivitet, uppfinningsrikedom samt lagspel. Läs mer om hur det är att arbeta på Mestergruppen: https://mestergruppen.se/om-mestergruppen/karriaer/ Arbetsbeskrivning Är du en erfaren och engagerad redovisningschef som söker en ny utmaning? Hos oss på Mestergruppen får du möjlighet att spela en central roll i vårt ekonomiteam och bidra till företagets framgång och tillväxt. Som redovisningschef på Mestergruppen kommer du att leda och utveckla vårt redovisningsteam på sju personer. Du kommer att vara övergripande ansvarig för redovisningen och säkerställa att finansiella processer och rapportering följer högsta standard. Du rapporterar till CFO. En viktig del av ditt arbete kommer vara att fördela arbetsuppgifter inom teamet på ett effektivt sätt, samtidigt som du ser till att alla trivs och mår bra. Med ett kompetent och engagerat team är det viktigt att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig stöttade och kan fortsätta utvecklas och ge sitt bästa. Dina ansvarsområden I rollen som redovisningschef kommer du att leda och utveckla redovisningsteamet samtidigt som du säkerställer ett effektivt samarbete inom ekonomifunktionen. Du ansvarar för att redovisningen och rapporteringen till både ledning och externa intressenter är korrekt och effektiv, och att alla processer följer gällande lagar, regler och företagets policy. Du kommer även att delta aktivt i budgetering, prognostisering och ekonomisk planering samt ge stöd vid interna och externa revisioner. En viktig del av arbetet är även att bidra till utvecklingen av interna rutiner och processer för att säkerställa kontinuerlig förbättring. Vi söker dig som Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av redovisning, gärna i en ledande roll. Är noggrann, strukturerad och har god analytisk förmåga. Har erfarenhet av att leda och coacha team och arbetar bra med att skapa engagemang och samarbeta över avdelningar. Har ett starkt intresse för att utveckla och förbättra ekonomiska processer. Talar och skriver svenska flytande, och har goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder Hos Mestergruppen får du en spännande och utvecklande roll i ett framgångsrikt och växande företag med en arbetsmiljö präglad av högt tempo och engagerade kollegor. Som en viktig del av vår ekonomifunktion får du chans att bidra till såväl den dagliga driften som företagets långsiktiga strategi. Ansökan och Kontakt I denna rekrytering samarbetar Mestergruppen med Capega och rekryteringskonsult Åsa Ollert och Magnus Holmqvist. Sista ansökningsdag är 14 mars, men ansök gärna redan nu vid intresse, då kandidater presenteras löpande till Mestergruppen. Vid frågor, tveka inte att kontakta Åsa Ollert på 070-752 48 16. Varmt välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Ekonom med erfarenhet av Pyramid sökes för konsultuppdrag Är du redovisningsekonom, redovisningskonsult eller ekonomiassistent och har arbetat i Pyramid Business Studio? Är du dessutom tillgänglig inom kort för ett 4-månaders konsultuppdrag hos en större koncern i Solna, med möjlighet till förlängning? Då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Vem söker vi? Vi söker efter en ekonomikunnig person som kan stödja och stärka ekonomiteamet i deras arbete med Pyramid. Du kommer att arbeta i en professionell men lättsam miljö, där samarbete och engagemang värderas högt. Teamet består av kunniga och hjälpsamma kollegor, och du får en central roll i att säkerställa effektiva ekonomiprocesser. I teamet finns redan en person med gedigen erfarenhet av Pyramid, men vi behöver dig som kan stötta och bidra med din kompetens inom redovisning från ax till limpa eller andra områden inom ekonomisegmentet. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Löpande bokföring och avstämningar Fakturering och reskontrahantering Stöd i affärssystemet Pyramid Vem är du? Har erfarenhet av redovisning, bokföring eller annan ekonomiadministration Har tidigare arbetat i Pyramid Business Studio Är en lagspelare men också självständig och initiativtagande Trivs i en positiv och dynamisk arbetsmiljö Övrig information: Placering: Solna Omfattning: 4 månader, med möjlighet till förlängning Start: Omgående eller enligt överenskommelse Låter detta som något för dig?Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din Ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Senior Business Controller till Försäkringsbolag i Stockholm Vi söker nu en erfaren och analytisksenior Business Controller för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Om konsultuppdraget: Omfattning:Heltid 100% Period: 3 mars 2025 – 31 december 2025 Placering: Stockholm Uppdraget inleds med att säkerställa kontinuitet under en föräldraledighet och kommer sedan att utvecklas utifrån verksamhetens behov. Du kommer att ha en central roll i ekonomistyrningen och vara en viktig del i bolagets finansiella rapportering och analys. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utarbeta månads- och kvartalsrapporter för styrelse och koncern. Följa upp och analysera affärsplaner för att säkerställa strategiska mål. Koordinera och sammanställa prognoser för driftskostnader. Ansvara för ERSA-rapportering Delta i konkurrentanalyser och ekonomisk benchmarking. Granska och hantera bokslutsarbete, reserveringar och fakturor. Utföra och rapportera ABC-kalkylering. Vi söker dig som: Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande. Har 5-10 års erfarenhet som Business Controller, gärna inom försäkring. Har gedigen erfarenhet av ekonomisk analys och rapportering. Har kunskap om Solvens 2-rapportering (meriterande). Arbetar självständigt och strukturerat samt har en stark analytisk förmåga. Är en god kommunikatör och har förmåga att samarbeta i team. Varför välja detta uppdrag? Du erbjuds en nyckelroll i en spännande organisation där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Uppdraget passar dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med komplexa ekonomiska analyser och strategiska beslut. Då konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom en månad ser vi att du vid intresse ansöker om rollen snarast. Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Koncernredovisningsekonom till konsultuppdrag Vi söker en erfaren koncernredovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos ett ledande börsnoterat fastighetsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att du kommer att arbeta nära företagets redovisningsteam under en pågående rekryteringsprocess för en permanent tjänst. Vi söker en kandidat som är tillgänglig för uppdraget omgående. Arbetsuppgifter: Ansvara för koncernredovisningen och rapportering enligt IFRS. Hantera och säkerställa korrekt redovisning av komplexa transaktioner som köp/sälj av fastigheter, joint ventures, samt relaterade skattefrågor. Arbeta i något av de större koncernredovisningssystemen, med erfarenhet av att sammanställa och analysera konsoliderade finansiella rapporter. Stödja vid månads-, kvartals- och årsbokslut, samt säkerställa att alla redovisningsprinciper följs. Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa korrekt och effektiv rapportering och efterlevnad. Kvalifikationer: Erfarenhet från börsnoterade fastighetsbolag och god förståelse för den specifika redovisning och rapportering som krävs inom fastighetssektorn. Djupgående kunskap om IFRS och tillämpning av dessa standarder i en koncernredovisningsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i ett eller flera koncernredovisningssystem som SAP, Hyperion, eller liknande. Erfarenhet av att hantera komplexa transaktioner (köp/sälj av fastigheter, joint ventures) och skattefrågor relaterade till dessa. Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga för att samarbeta med olika interna funktioner. Tillgänglig för konsultuppdrag omgående och villig att arbeta under en pågående rekryteringsprocess. Vi erbjuder: Ett utmanande och utvecklande konsultuppdrag hos ett välrenommerat börsnoterat fastighetsbolag. Möjlighet att arbeta med komplexa redovisningsfrågor i en dynamisk miljö. Flexibilitet och möjlighet att bidra till en viktig period i företagets utveckling. Om du har rätt erfarenhet och är tillgänglig för uppdrag, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din ansökan och CV till oss idag! Välkommen med din ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Redovisningskonsult / Ekonomiassistent till välgörenhetsorganisation (deltid 50%) Vill du kombinera din ekonomikompetens med att göra skillnad? Vi sökeren redovisningskonsult eller ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till ett deltidsuppdrag (50%) från februari till maj. Om rollen Du blir en del av ett mindre, sammansvetsat ekonomiteam där vi värdesätter gott samarbete och en trevlig arbetsmiljö. Här får du arbeta i fina lokaler och vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i samhället. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av leverantörsreskontra Lättare redovisningsuppgifter Övriga ekonomiadministrativa uppgifter vid behov Vem söker vi? Vi letar efter dig som har en positiv inställning, är prestigelös och noggrann. Du känner dig trygg i din ekonomiska kompetens och kan arbeta självständigt. Om du har erfarenhet av Visma Control och DCE är det ett plus, men inget krav. Vi erbjuder: Ett meningsfullt uppdrag inom en organisation med hjärtat på rätt ställe Trevliga och engagerade kollegor Fina lokaler och en inspirerande arbetsmiljö Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Sinch is a Customer Communication Cloud company, directly powering meaningful conversations at scale across messaging, voice and email to help businesses deliver unified, personalized experiences that truly revolve around their customers - no matter the channels they use. More than 150,000 businesses - including many of the world's largest tech companies, rely on us for their customer communication needs. We dream big - for our company, our customers and our employees - and we hire the best talent worldwide to help us bring our vision to life. We have near 4,500 Sinchers in more than 60 countries - probably somewhere near you! Arbetsbeskrivning Ansvara för och säkerställa att Sinchkreditpolicy efterlevs. Hantering av kreditförfrågningar och uppdateringar i nära samarbete med Global Credit Manager och säljorganisationen. Nära samarbete medSinchs stakeholders. Dagligt operativt arbete. Intern revision. Löpande förbättringsarbete, både process- och funktionsrelaterat. Återkommande rapporteringsuppgifter och statusuppdateringar. Arbeta för att uppnå företagets KPI:er. Kompetenskrav & erfarenhet Du har minst 5 års relevant erfarenhetinom Credit management, gärna från kommersiella miljöer, samt erfarenhet av internationell kredit och arbete med utländska kunder.Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet från telekombranschen samt har arbetat i en seniorposition. Personliga egenskaper För att trivas i och passa för rollen ser vi att du är självsäker, driven, ödmjuk men samtidigt bestämd. Du är bra på att bygga relationer och är kommunikativ påengelska. Du arbetarlika bra självständigt som i team och har förmågan att hålla dig lugn även under intensiva perioder. Du är duktig på att driva förbättringar inom ditt ansvarsområde och har erfarenhet av att leda projekt med godaresultat. Ansökan & kontakt För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Holmqvist eller Åsa Ollert på Capega. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 28e februari 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Är du redovisningsekonom med ett par års erfarenhet från självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta på ett fastighetsbolag och intresserad av en rekrytering till en spännande roll på ett trevligt bolag? Om kundenBolaget fokuserar på att äga, förvalta och utveckla fastigheter som är viktiga för samhället i Norden, samt hyresrätter i Sverige. De arbetar aktivt med kommuner och myndigheter för att skapa byggrätter som stödjer social infrastruktur. Med ett huvudkontor i centrala Stockholm och flera kontor runt om i Sverige och Helsingfors, har de en egen personal som hanterar förvaltningen. Organisationen är flexibel med korta beslutsvägar och har erfaren personal som är lyhörda för hyresgästernas behov. ArbetsbeskrivningI rollen som redovisningsekonom ingår du i ett team bestående av 18 redovisningsekonomer. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för ett antal bolag. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, årsredovisningar och deklarationer. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna kommer du också bli insatt i de hyresavtal som gäller dina bolag samt hantera de ad hoc frågor som uppstår. Vem söker vi?Vi söker dig med relevant utbildning och matchande erfarenhet från ovan Arbetsbeskrivning. Meriterande är om du har systemvana från ett eller flera ekonomisystem. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det mycket positivt. Ansökan och kontaktÄr du intresserad av följande rekrytering, tveka inte att ansöka om tjänsten. Vi presenterar kandidater löpande till kund och processen kan därmed gå snabbt. Vid frågor om tjänsten, kontakta Åsa Ollert på [email protected] / 070-752 48 16. Varmt Välkommen med din Ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 20 av 20 jobb