Gigstep AB jobb

Lediga jobb hos Gigstep AB

Dutch-speaking - IT Support

We are looking for a Dutch-speaking consultant to join one of our custumersIT Service Desk. Our agents support co-workers and vendors with IT-related problems and requests, functioning as the first point of contact. They resolve issues, address complaints, and escalate complex matters to the appropriate departments. Problem-solving and communication will be your focus in your daily work.You should be able to work onsite at our Helsingborg office 100% of your work time, temporary opportunities to work remotely might be available. This is a full-time position, and you should be able to work during our working hours. We work in nine-hour shifts between 07:00-19:00 from Monday to Sunday. so your work would involve shifts during weekends as well on a rotational basis. The team you would join consists of a group of individuals who are passionate about providing consumer centric IT Support with a personal flair. They take great pride in helping our colleagues around the globe to keep the lights on and allowing the business to continue. They focus on quality and seek opportunities to develop and upskill. Sharing laughter and fun during team sessions is also very important. We are currently specifically looking for someone who speak fluent Dutch, and we are very much looking after personality traits such as eagerness to learn, flexibility and being communicative. Have you for example previously worked within customer service and have a curiosity for working within IT? Great! Have you previously worked within an IT environment as 1st line support? Super! Please include a cover letter together with your CV when sending us your application.

23 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Serviceminded 1st line supporttekniker till kund i Malmö

Är du på jakt efter ditt första IT-jobb? Kanske är det så att du arbetat ett tag men känner att du vill testa en annan miljö men med liknande arbetsuppgifter? Då borde du fortsätta läsa!Om tjänstenVarje dag hanterar du ärende från kunder främst via telefon men också via mail och chatt. Arbetsuppgifterna går i linje med kundunika händelser och därav arbetar du i varierande tempo. Den röda linjen i tjänsten är att du bemöter kunderna på ett professionellt sätt med en enastående service. Vi ser alltså att du är flexibel och kan ta i med hårdhandskarna när detta krävs för att få saker och ting gjorda. En annan viktig aspekt i arbetet är din administrationsförmåga. Du jobbar ständigt med att dokumentera vad som sker i kundcasen och här är du flitig på att notera.Vi letar efter digsom har en gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning inom IT. Har du gått på en yrkeshögskola och haft LIA? Strålande! Du behöver varaflytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.Har du arbetat i eller har kännedom om Active Directory (AD), Basic nätverk (DHCP/DNS, IP/TCP), ServiceNow och felsökning så är det starkt meriterande! Vår kund arbetar främst med Windows, har du erfarenhet av Linux så är det också meriterande!Hos oss får du möjligheten att växa både som person och i din professionella roll. Vi är ett härligt gäng människor som kompletterar varandra på olika sätt. Vi hoppas att du är nästa pusselbit som vi saknar!Om ossDu kommer att bli anställd av oss på Gigstep som konsult. Vi månar om våra konsulter och har kontinuerliga dialoger där vi diskuterar hur du trivs, vilka förbättringsmöjligheter som finns och hur du kan utvecklas på bästa sätt! Genom vår kund får du även möjlighet att spetsa till dina IT-kunskaper, dels genom erfarenheten som kommer med arbetet men även genom att ta diverse olika certifikat. För oss är det viktigt att ha KUL på jobbet. Därför har vi konsultaktiviteter av varierande slag som vi hoppas att du vill vara med på!Vi tillämpar löpande rekrytering - annonsen kan alltså bli stängd innan utgångsdatum.

22 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
IT-NÖRD med intresse för SERVICE sökes

Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska tech. Kanske lika mycket som Kakmonstret älskar kakor... För oss är tech-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för det! Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Där du kommer kunna kombinera dina kunskaper inom tech med din känsla för service i en underbar mix. Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras tech-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter: - Active Directory - DNS, DHCP, TCP/IP - Citrix - Windows Operativsystem - Outlook & Exchange - MS Office & O365 - Skrivare & skrivarhantering - Hårdvarurelaterade frågor Det genuina tech-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, och då gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Välkommen in i vårt härliga gäng där humor blandas med goda kakor och stort fokus på att ge god service åt kunderna!

22 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Tar du studenten till sommaren och vill jobba med IT? SE HIT!

Världens chans för dig med IT-intresse är här! Knipförsta platsen på prispallen och joina en framgångsrik servicedesk i centrala Malmö! Tar du studenten till sommar och har läst en gymnasieutbildning inom IT? Toppen,då är det dig vi söker! Den här tjänsten är perfekt för dig som vill kickstarta din karriär inom IT! Det här gigget börjar 1 augusti - Klockrent för dig somvill vara lite ledig i sommar och vila upp dig innan du påbörjar din karriär inom it.Vardagen speglas av hjälpsamhet och teamwork! Detta i en kombo av tempoväxlingar! För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Att ta steget in i IT-sfären via oss på Gigstep är det många som gjort innan dig. På arbetsplatsen finns goda utvecklingsmöjligheter och vi på Gigstep följer dig och är ditt bollplank genom hela din resa via oss.Arbetsplatsen ligger i centrala Malmö så oavsett om du bor i Malmö,pendlar med tåg eller buss såär det smidigt att ta sig. Varje dag hanterar du ärenden från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå. Vi ser gärna att du har fått kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Office365, Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter från din utbildning. Du behöver också kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska!Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Trots att start inte är förrän 1 augusti kommer vi att göra löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi vill komma i kontakt med dig redan idag! Tänk vad skönt att redan ha jobbet fixat och kunna slappna av och fokusera på sista tiden i skolan!

22 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vi behöver juniora IT-supportekniker! Titta hit!

Gillar du IT och har förmågan att läsa mellan raderna och ställa riktade följdfrågor? Kanon, då måste du läsa vidare. En trevlig helpdesk med fokus på Firstline ärendeni Malmö söker nu dig som kollega. Vardagen speglas av hjälpsamhet, och teamwork, detta i en kombo av tempoväxlingar. För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Varje dag hanterar du ärende från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå.Krav-Svenska och engelska flytande!- Kännedom om Active Directory, Windows Server, Basic nätverk, felsökningMeriterande om-Du har arbetat i servicedesk sedan tidigare- Har ett härligt driv och är prestigelös och flexibel- Har en vidareutbildning exempelvis från YH eller Universitet Vi letar efter dig som brinner för IT och service. Du har troligtvis en IT-utbildning i grunden. Det är ett plus i kanten om du har erfarenhet av 1st line support sedan tidigare. Vi ser gärna att du har kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter. Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Joina oss!

22 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Fullstackutvecklare - se hit!

Är du en erfaren och passionerad fullstack-utvecklare som vill kliva in i en nyckelroll på det mindre företaget med de stora kunderna? Vill du skapa moderna lösningar tillsammans med ett drivet team och bidra till våra kunders digitala resa? Då har vi den perfekta rollen för dig! Vår kundskapar innovativa IT-lösningar som underlättar våra kunders vardag. Här kommer du att tillhöra ett team på25 utvecklaresom levererar lösningar inom systemutveckling, IT-tjänster och affärssystem. Som senior systemutvecklare hos vår kund får du ansvar för hela utvecklingsprocessen och deltar i projekt som spänner över både utveckling och förvaltning. I kundprojekten finns en kombination av äldre och nyare tekniker och tillsammans i teamet ser ni över hur ni kan lyfta och utveckla olika kunder. Här kommerdu att varamed i hela systemutvecklingsprocessen såsom kravinsamling, systemanalys, systemdesign, systemförvaltning, systemutveckling och testning. Du somsöker är en driven och engagerad individ med ett starkt tekniskt kunnande och en öppenhet för att utforska och anamma nya teknologier. Här kommer du jobba i .NET, C#, Microsoft SQL ochminst ett Javascript ramverk, gärna React!Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Administrativ stjärna till företag i Malmö!

Nu söker vi dig som älskar struktur i kombination med administration inom HR till ett företag i Malmö. För det här uppdraget kommer du ingå iett projekt där ditt fokus kommer ligga på det administrativa. Teamet du kommer att tillhöra harolika erfarenhet, men en sak har ni gemensamt - ni är alla galet professionella, noggranna och serviceminded! Vi söker efter dig som har tidigare erfarenheter av att jobba administrativt och i en koordinerande roll. Du har en god systemvana och har tidigare jobbat med Excel, Word, Powerpoint, ja hela office-paketet helt enkelt. Som person är du ordningsam och strukturerad. Du är självgående och initiativtagande. Du förstår helt enkeltatt kommunikation är A & O för ett gott samarbete. Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir anställd av Gigstep som konsult och arbetar ute hos vår kund. Gigget pågår i 6 månadermen det finns mycket stora möjligheter till förlängning om du gjort ett grymt jobb! Urval och intervjuer sker löpande, vänta inte med att skicka in din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Vi behöver juniora IT-supportekniker! Titta hit!

Gillar du IT och har förmågan att läsa mellan raderna och ställa riktade följdfrågor? Kanon, då måste du läsa vidare. En trevlig helpdesk med fokus på Firstline ärendeni Malmö söker nu dig som kollega. Vardagen speglas av hjälpsamhet, och teamwork, detta i en kombo av tempoväxlingar. För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Varje dag hanterar du ärende från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå.Krav-Svenska och engelska flytande!- Kännedom om Active Directory, Windows Server, Basic nätverk, felsökningMeriterande om-Du har arbetat i servicedesk sedan tidigare- Har ett härligt driv och är prestigelös och flexibel- Har en vidareutbildning exempelvis från YH eller Universitet Vi letar efter dig som brinner för IT och service. Du har troligtvis en IT-utbildning i grunden. Det är ett plus i kanten om du har erfarenhet av 1st line support sedan tidigare. Vi ser gärna att du har kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter. Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Joina oss!

18 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
IT-NÖRD med intresse för SERVICE sökes

Alla brinner för olika saker, men för att lyckas i denna roll så behöver du älska tech. Kanske lika mycket som Kakmonstret älskar kakor... För oss är tech-nörd något positivt, vi imponeras av dig som har hittat din grej och brinner för det! Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Där du kommer kunna kombinera dina kunskaper inom tech med din känsla för service i en underbar mix. Via telefon och mejl hjälper du kunder med deras tech-relaterade problem. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är väldigt bra om du har koll på några av nedanstående punkter: - Active Directory - DNS, DHCP, TCP/IP - Citrix - Windows Operativsystem - Outlook & Exchange - MS Office & O365 - Skrivare & skrivarhantering - Hårdvarurelaterade frågor Det genuina tech-intresset är ett måste. Har du tidigare arbetat i en servicedesk är detta ett stort plus, dock inget krav. Vi vill helst att du har pluggat något inom IT, och då gärna ha tyckt om nätverkskurserna lite extra. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Välkommen in i vårt härliga gäng där humor blandas med goda kakor och stort fokus på att ge god service åt kunderna!

18 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Tar du studenten till sommaren och vill jobba med IT? SE HIT!

Världens chans för dig med IT-intresse är här! Knipförsta platsen på prispallen och joina en framgångsrik servicedesk i centrala Malmö! Tar du studenten till sommar och har läst en gymnasieutbildning inom IT? Toppen,då är det dig vi söker! Den här tjänsten är perfekt för dig som vill kickstarta din karriär inom IT! Det här gigget börjar 1 augusti - Klockrent för dig somvill vara lite ledig i sommar och vila upp dig innan du påbörjar din karriär inom it.Vardagen speglas av hjälpsamhet och teamwork! Detta i en kombo av tempoväxlingar! För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Att ta steget in i IT-sfären via oss på Gigstep är det många som gjort innan dig. På arbetsplatsen finns goda utvecklingsmöjligheter och vi på Gigstep följer dig och är ditt bollplank genom hela din resa via oss.Arbetsplatsen ligger i centrala Malmö så oavsett om du bor i Malmö,pendlar med tåg eller buss såär det smidigt att ta sig. Varje dag hanterar du ärenden från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå. Vi ser gärna att du har fått kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Office365, Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter från din utbildning. Du behöver också kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska!Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Trots att start inte är förrän 1 augusti kommer vi att göra löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi vill komma i kontakt med dig redan idag! Tänk vad skönt att redan ha jobbet fixat och kunna slappna av och fokusera på sista tiden i skolan!

18 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024